Danas su izašla dva jako čudna dokumenta. Prvo je u jednom od dokumenata Vinci priznao da nema dovoljno radnika, te je od postojeće radnike molio da daju sve od sebe da pomognu kompaniji da prebrodi sezonu. No, ono što je u tom dopisu čudno su dvije stvari. Kompanija je priznala da je Air Serbia dala svoje radnike koji pomažu Vinciju u utovaru i istovaru prtljage, te se na tome zahvalila Air Serbiji. Pa zar je stvarno do tuda došlo? Odakle Air Serbiji ovi radnici? Kako ih onda nije uspio zaposliti Vinci ako ih je uspjela zaposliti Air Serbia? Koliko će to koštati Air Serbiu i hoće li, te koliko to Air Serbia naplatiti Vinciu. Ovo nikako nije dobro i pokazuje da je situacija istinski tragična i da je prešla sve granice. Potez Air Serbia je potez očajnika. Svaka im čast na tome, ali to niti je normalno, niti se očekuje od kompanija da pomaže na ovaj način hendleru koji je za to plaćen.
Druga stvar koju je kompanija napisala u ovom pismu je okrivljivanje medija. Odlično. Ispada da Vinci nije kriv za ovo kaotično stanje, nego su krivi mediji koji su to prenijeli. Majko mila. Francuski koncesionar sa manirima sjevernokoreanskog režima. Iskrene čestitke Vinci. Gospodo, pospite se pepelom, ispričavajte se svaki dan putnicima, kompanijama i javnosti, platite radnike, novaca i te kako imate, zaposlite nove ljude. Ako ih dobro platite doći će. Ako ih kanite tretirati kao robove i ne platite ih pošteno neće doći. Vrlo jednostavno. I pritom ne krivite medije koji vam to ukazuju.
Drugi dopis je bio onaj ministra Vesića koji se ispričava radnicima Aerodroma Beograd jer ništa ne može napraviti. Vesić je pokrenuo inicijativu da se sastanu radnici i Aerodrom, ali je Vinci to odbio pozvavši se na ugovor. Vesić je rekao da više ne može ništa napraviti i pozvao radnike da pokušaju direktno razgovarati sa Vinciem bez njega kao posrednika. I tu moramo postaviti dva pitanja. Prvo je kakav je to, do vraga, ugovor potpisala Srbija. Majko mila. Zašto pobogu?
Drugo pitanje je kako to da Vesić ne može ništa. Sada dolazimo do one moje teze od prije par tjedana kako je Vinci zaštićen ugovorom kao lički medvjed, da ih nimalo ne boli glava za Vesića i da Vesić može urlati u medijima ali da zapravo nema nikakve snage ni mogućnosti išta promijeniti. Mala mačkica koja sikće. Vinci je ogroman, Vinci je moćan, on je bogat. Daleko bogatiji od Srbije. I tako se ponaša.
Danas smo dobili i fotografiju od gospodina Saše Skorića sa današnjeg dolaska Aerodroma Beograd gdje je gužba bila abnormalna. Vrijeme fotografije je 12:40.
autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Saša Skorić
Ne treba tu Alane kao sto znate i sami nikakav Vesic, vec RS CAA da napravi Safety/Security Audit Operatera NT Aeredroma, u skladu sa Zakonom koj Inace povlaci za sobom krivicnu odgovornost pre svega Accountable Managera tog Aeredroma… a sve druge price su jako smesnje i neozbiljne…
E da
Pa sto ne napravi? Da se napravilo, onda se ne bi pricale “smesne” i “neozbiljne” price. Znaci, zakljucak, zastita operatera.
Na zalost.
Nece da plate radnike ko bi radio po ovakvim temperaturama za 60 000 din. Neka probaju sa platom koja je bar 1000e i imali bi radnike uslovi su preteski cudi me da imaju i te radnike posto nece da plate posten rad tih ljudi. A usput otpustili su ih pre sezone nisu im trebali pa sta su trazili to su i dobili
Evo i ja da se upišem u listu strelaca. Prošlog septembra imala sam let Beograd-Istanbul- Malta.Let iz SR kazni sa poletanjem 2 sata što automatski implicira da ne stižem da se ukrcam na let u Turskoj i samim tim ne stižem na Maltu.Let nije bio connecting( isti prevoznik).U Tursku stižem tik pred poletanje i obaveštavaju me da AirSerbia nije imala prijavljen kvar i samim tim da se lepo odjavim sa aerodroma.Tražim šalter AirSerbistan na tolikom Ataturk aerodromu- Ne Postoji! Onda obiđem sve moguće Turkish kancelarije- kažu žalite se Airsebiji ne nama.Platim kartu ponovo iz Turske za Maltu( do duše sa popustom koji su mi nerado odobrili).Stignem na Maltu- zovem Airserbiu i kazem situaciju i da su oni krivi što sam stigla 20 sati kasnije na odredjenu destinaciji i da trebaju da mi refundiraju stres,spavanje na aerodromu i kartu koju nisam trebala ponovo da platim a oni onda lepo prebace lopticu na Tursku i na sajt gde sam kupila karte i kažu to nije naš problem! Evo uskoro slavim godinu dana od kako Airserbiu boli uvo da pruhvate krivicu.Strašno! Eto kakav prevoznik takva i država
Da strašno.
Ja se zaista pitam sta je ovde strasno.
Pa vi prvi Alene morate znati da nema nista “strasno” u tome da niko nije duzan putniku obezbediti ista ako putuje na dve odvojene karte! Cemo toliko blacenje Air Serbije, meni stvarno nije jasno.
A gospodji Jeleni bih prvo par stvari hteo da objasnim
– Sta je to SR? Ako je to neki novi pojam za Srbiju poznat je samo vama. Medjunarodne oznake za Srbiju su ili RS ili SRB
– Ne mora biti isti prevoznik da bi let bio connecting ili transferni. Postoji mogucnost i da se kod razlicitih avio kompanija kupe 2 karte preko code share-a i da taj let i sa razlicitim kompanijama bude “connecting”. Vi ste ocigledno izabrali najgoru (vervatno tad i najjeftiniju) opciju da letite sa 2 odvojene karte gde apsolutno prvi prevoznik ne snosi nikakvu odgovornost ukoliko vi zakasnite na sledeci let a pogotovo ne za vase troskove nastale tim kasnjenjem. Takodje drugi avio prevoznik ni ne zna da vi dolazite sa Air Serbia letom pa vas i ne ceka ako prvi let kasni. Izabrali ste najgoru mogucu opciju i jos se zalite.
– Na IST aerodromu Air Serbia ima svoju kancelariju
Air Serbia Istanbul Airport Address
Istanbul International Airport,
Tayakadın, Terminal Cad No:1, 34283 Arnavutköy/İstanbul, Turkey
Airport Contact Number :+90 4441442
– Budite srecni da vam je Turkish odobrio popust jer to apsolutno nisu morali da urade.
Ja se zaista pitam koju pravdu vi trazite sad.
Ma ne nije sporno da nema odgovornosti za dvije odvojene karte. Ali je strašno kada kašnjenje ima ovakve posljedice. To se ne bi smelo dešavati. Nažalost to je danas u Air Serbiji pravilo a ne izuzetak.
Putnica je sama za to kriva.
Za kašnjenje je svakako kriva kompanija. Putnicia je kriva jel je vjerovala kompaniji. I to ju je koštalo.
Ocigledno je to poverenje bilo podmazano finansijskim razlozima.
Da, kriva je Air Serbia sto je putnica zakasnila. Ni prvi ni poslednji put, desava se svim avio kompanijama, zato se i ne kupuju odvojene karte.
Povjerenje bilo podmazano financijskim razlozima?
Jeftinija karta.
Napisati jeftinija karta da bi neko bio kriv zbog kašnjenja kompanije je nonsense par excellence. Putnica ima prava naknade štete koju propisuje direktiva EU, pod uslovom da je aviokompanija kasnila 3 i više sati. I naravno da se takve stvari ne bi desile sa ogromnim brojem kompanija. Sa Er zaista srbistanom, s obzirom na to da su u menadžmentu primitivna razmišljanja i ljudi koji ne rade svoj posao, kašnjenja su praksa i pravilo, te je izbegavanje te kompanije moj najtopliji savet. Desiće se svima vama pre ili kasnije. Ludećete zbog toga. I vama botovima i svim ostalim putnicima. Letim iz beg-a isključivo wizzairom i nemam problema. Jedino kašnjenje na preko 50 letova do sada bilo do bcn negde u aprilu ove godine. U pravu je Alen za konekcije bilo kojom kompanijom da razmak između 2 leta bude min 6 sati. Tu je putnica napravila veliku grešku. A najveća greška joj je što je uopšte letela Er Srbistanom. A i sumnjivo je, s obzirom na direktne letove iz Beograda za Maltu. Toliko.
Molim vas da ne govorite o stvarima o kojima nemate pojma.
Kao prvo putnica je kasnila 2 sata a ne 3 sata tako da po tom osnovu nema prava ni na kavu odstetu.
Kao drugo da je i kasnila JU na letu BEG-IST vise od 3 sata putnica opet ne bi imala pravo na bilokakvu odstetu jer i sami ste napisali da to propisuje direktiva EU. Poslednji put kad sam proverio ni Srbija ni Turska nisu bile clanice EU tako da se na ovom letu ta direktiva ne primenjuje.
Niko normalan ne ide na 2 odvojene karte sem u slucaju kad to opravdava cena karte ili eventualno besplatna karta preko milja ili nekih drugih pogodnosti.
Naravno da se ista stvar moze desiti sa velikim brojem kompanija i niti jedna nece odgovarati za kasnjenje svog leta sem ako nije connecting flight.
Sledeci put kad vam Wizzair bude otkazao let a umesto zamenskom dobijete par evra koliko ste platili kartu sanjacee dan kad cete opet leteti sa JU. Takodje taj isto Wizz vas nece dovesti iz BEG u FRA, AMS, CDG, IST, SVO, MAD, VIE, OTP, SOF, OSL, ali to nije bitno.
Bitno je pljuvati.
Neće vas dovesti na Frankfurt ali hoće na Hahn, niti na Amsterdam ali hoće na Eindhoven, niti na CDG ali hoće na Bouvais, neće vas dovesti na Oslo, ali hoće na Sandefjord. Wizz će vas dovesti na Beč, Bukurešt, Sofiju…
Wizz iz BEG na HHN? U kojoj to kombinaciji?
Takodje vas molim da mi kazete u kojoj kombinaciji ce W6 dovesti putnike iz BEG na Sandefjord.
Dakle, poenta je za letove iz Beograda jer se odatle putnica javlja. Njoj ama bas nista ne znaci to sto W6 leti iz Londona za Sofiju ili Bec!
Ja sam govorio općenito gdje leti Wizz Air, ne konkretno iz jednog grada.
Ja sam govorio o Beogradu i to jasno naznacio
“Takodje taj isto Wizz vas nece dovesti iz BEG u FRA, AMS, CDG, IST, SVO, MAD, VIE, OTP, SOF, OSL, ali to nije bitno.”
Ak ali u većinu alternativnih odredišta tih aerodroma hoće. Kao i u masu drugih. I?
” Niko normalan ne ide na 2 odvojene karte sem u slucaju kad to opravdava cena karte ili eventualno besplatna karta preko milja ili nekih drugih pogodnosti.”evo i na to da Vam odgovorim jer je slucaj krajnje bizaran a opet ce izazvati lavinu komentara ljudi kojima je dosadno. Kada je karta kupljena preko internet agencije( jeste ja sam tu pogresila i nista sporno) oba leta su bila Turkishova leta! Kada sam se cekirala na nas aerodrom su mi rekli da je greska i da prvi let je Air Serbia a da je drugi iz Turske Turkishairlines! Eto….
Na osl će me odvesti Norwegian, na fra Lufthansa, za muc me nikada neće odvesti Er srbistan, za PAR w6 do bva, u svo ne letim. Za vie Austrian, za zrh lx, za nce je ju izgubila hvala bogu bitku od w6 a videćemo i ostale bitke. Evo kako fino U2 godinama leti za gva. Ne zaboravimo da za arn, Cph, got decenijama muku muče. Čak i w6 za got leti 2pw. A ju je još za vreme jata letela preko arn i Cph. Videćemo kad su krene za koji dan za cph. Lomiće se koplja. Kreiranje racionalne strategije je uvek bio problem sa ju. Zbog lošeg kadra.
Radujem se što ću u ber konačno moći sa w6. Da ne pričam o lis itd itd. A tek koliko se radujem danu kada nam na novu pistu bude sleteo fr.
Volim ja nacionalnu aviokompaniju, ali ne volim ljude koji rade u menadžmentu jer ih smatram diletantima. Previše su plaćeni za neznanje. Ne želim da učestvujem u ostvarivanju njihovih bonusa. A moram da priznam da je daleko bolji osećaj leteti novim a321 na w6 nego na 319ici staroj 15 godina. O tome da let od nekih 2 sata platim 1900 din neću ni da govorim. To je radost kakva se retko dešava. W6 ti daje mogućnost da putuješ, za razliku od ju gde je rt karta koliko i mesečna plata, i dobiješ poniženje, kašnjenje i izgubljen prtljag.
A tek da sletiš na jedno gr ostrvo a poletiš sa drugog. Kao što onomad bejaše.
Prema tome, mani me tvoje botovske ljubavi prema ju. Dok su nam lh, lx, os na begu, nema nama zime. I samo još da dočekamo Rajana, pa da nas bog vidi.
Interesantno razmišljanje.
Tako je, vecina linija iz BEG ima konkurenciju stranih avio kompanija i to je za putnike jako dobro. No, vi ste napisali da letite SAMO Wizzom iz Beograda ali sad ispada da ipak ne letite samo sa njima vec i sa stranim kompanijama. Pomalo konfuzno.
No i pored toga na masu ldestinacija ko sto su SOF, PRG, LYS, MRS, MXP, VCE, NAP, LJU, ZAG, SJJ, SKP, SKG, BLQ, NUE, HAJ, SZG, KRK, BUD itd. moze vas odvesti samo JU. Naravno, mozete vi do obih destinacija i presedati ali direktno iz Beograda vas tamo moze odvesti samo JU.
Cene koje navodite sa W6 su vrlo retke i iako moguce cesto ih ima samo za par sedista. Pogledajte na primer cenu karata sa W6 na relaciji BEG-BSL gde oni drze monopol i to u najslabijem mesecu februaru i videcete da se cena povratne karte krece oko 200 EUR.
Takodje cene karata za BVA su vrlo cesto u cenovnom ranju Air SEerbije iako vas vode na tercijarni aerodroma a ne na glavni (CDG) kao sto to radi JU.
Dakle, cim ti nemas niti jedan drugi argument sem da nekog etiketiras, nema tu mnogo pameti. Dzaba vremena sto covek utrosi pokusavaju takvim osobama da nesto objasni.
Uglavnom letim na w6 i tu nema razloga za tvoje nezadovoljstvo. Na ju kad moram. Imam ove godine 2 leta na ju i nije mi dobro. Pritom popodnevni što je najgore. Mogu da kasne satima. Imam i na lh i na klm. Ali najčešće w6. Na poslovna putovanja uglavnom se pripremam mesec do 2 unapred, retko mi iskoči poslovni put danas za sutra ili za sledeću nedelju. Takav mi je posao, šta ja tu mogu. Pa kad već pričaš o februaru i ceni karte na w6 ,naravno da je pretraga u julu 200 EUR. Bsl je toliko pristupačan da sam bio šokiran što su nakon odlaska U2 nastavili sa presmešnim cenama na toj liniji. Evo ako te baš zanima, cena na w6 za mlh za sledeću nedelju ti je oko 150 EUR rt, za avgust manje od 70 EUR za rt kartu.
Ako planiraš Last minute odmor na Azurnoj obali, w6 može u avgustu da te preveze za manje od 80 EUR. U aprilu si mogao first minute da uzmeš za toliko sa 23kg prtljagom. Možda neki sastanak u Rimu za 50 EUR za rt u avgustu, septembru?
Možda do Hamburga za manje od 100 EUR? Tamo ju ne vozi.. 50 EUR za Milano septembar? Pa na ju nije toliko ni ow za običnu rjk ili puy na propelercu. Da ne pričamo o rt za spu od 200 EUR. I ne daj bože da ti otkažu let pritom.
A podsetiću te da u Evropi sve funkcioniše brzo i jednostavno, pa tako fino sletiš na CIA ili fco i na samim aerodromima te čeka Flix za centar Napulja cena po pravcu od 2 do 13 EUR, uglavnom 6,7 eur. Vožnja oko 2h. Uživaš u predelima Kampanje. Nije ni bva na kraju sveta, sat i nešto i eto te na place de La concord. Pa kolko ti treba od CDG -a do centra? Pola sata manje? Bogami sa kašnjenjem ju, bva ispadne bliže od CDG. Za Firencu imaš trenitalia koji za sat i 15 stiže na stazione centrale. Do Marseja ideš preko nce, do Salcburga preko Vie, do mad preko BCN pa možeš voz, možeš vueling, koji doduše ne podnosim, ali ima prejeftine karte unutar Španije. Do agp isto itd itd. U svakom slučaju letiš jeftino.
Super što su nam Amerikanci osmislili low-cost model. Zahvaljujući njima, aviosvet je postao pristupačan većini ljudi. Itd itd itd. Ako ti sve ovo nije jasno, onda ništa.
DA avio svijet je postao pristupačniji.
Molim da se čitateljima ne obračate sa ti. Ne poznate gospodina i niste prijatelji. Hvala. Inače komentar je više nego na mjestu. I puno hvala za osobno iskustvo.
Hvala za odgovor.Sumnjivo nema nista u tome sto sam izabrala ovakav nacin prevoza je sto bas taj dan koji sam morala da budem na Malti je da nije postojao let sa Wizz airom. I na kraju nisam ni stigla na vreme🤣
Tako je!
Jel’ putnica sma vozi avion? Ne lupajte! Kada budete ostali na aerodromu 20 sati pitacu Vas da li ste krivi!
Hvala za podrsku!
Molim.
Hvala za objasnjenje- ja nisam radnik aerodroma pa ne znam vase termine jerte oznaka je trebala da bude SRB.
Drugo Ne postoji na aerodromu nas salter! Osim All flights- koji ni ne radi! Tako da mi samo ne pricajte kako sam imala opcija i koje ja pravo da trazim! Trazim pravo da se prema nekome ko je platio kartu ( kakvu god da sam opciju izabrala platila sam!) ponasaju profesionalno i ne lazu kako ce me cek point docekati odmah iza coska! Kako da ne!
Uostalom koliko god imala muka tada Turkish airlines jeste bio jedini koji je pokusao nesto za razliku od Air Sebije.
Rad na aerodromu nema nista sa medjunarodnim oznakama sopstvene zemlje, zaboga. Toliko valjda bar prosecan stanovnik Srbije treba da zna.
Ja ne znam zasto vi mislite da se prema vama niko nije ponasao profesionalno. Nije avion kasnio da bi vama neko napakostio a sami ste prihvatili uslove letenja kad ste kupovali njihovu kartu.
A na taj kontakt telefon mozete samo da sednete jer drugu funkciju nema🤣 Zar zaista mislite da nisam guglala i zvala sve moguce i nemoguce brojeve telefona?
Aerodrom Ataturk ne postoji vec nekoliko godina, tako da sigurno niste leteli preko njega za Maltu.
Uostalom, ako ste uzeli dve odvojene karte kompanija nije duzna da Vam refundira bilo sta zbog propustene konekcije. Kupovina dve odvojene karte nosi sa sobom taj veliki rizik. Naravno da nije problem Air Serbie ako ste propustili let koji nije bio na istom itinerary-ju kao let iz Beograda koji je obavila JU.
Da kupovina odvojenih karata je uvijek rizik. Ja u njega na ulazim osim ako nemam vrijeme konekcije od 6 i više sati.
Slazem se,i sada sam naucila lekciju😊
Zasto Jelena ne odgovori na komentare? Postavila je obiman i detaljan komentar ali je vise nema da procita odgovore.
Stvarno ne znam.
Pa mozda zato sto nisu odobreni.Evo sada jesu.Ja nisam bot da sedim pored telefona i cekam da upadnem.
Glavni Aerodrom Ataturk postoji ( mozda su sada promenili ime ali glavni aerodrom kao objekat je na dva sprata jer sam prespavala na istom.Glupa nisam iako vidim da vama ne treba objasnjavati.
Ja smatram da nije moja krivica sto sam cekala 2 sata da saznam kada mi polece avion. Te mi je zemaljska stuardesa naivno rekla- ne brinite cim izadjete iz aviona tu je cek point odmah cete preuzeti drugu kartu.Sledeci point je bio kilometrima daleko.Jeste moja krivica sto sam izabrala najgoru aviokompaniju na svetu a i verovatno sto imamo jedan jedini aerodrom osim ako izuzmemo Nis ili Vojni aeeodrom Batajnica🤣
Uostalom ne letim ja svojim krilima nego avionom pobogu!
Vi ili ne znate o cemu pricate ili niste leteli u septembru prosle godine.
Aerodrom Ataturk je stari aerodrom u Istanbulu (sadasnja skracenica ISL) koji je nekad bio glavni aerodrom u tom gradu ali je od kraja 2019 glavni aerodrom postao novootvoreni IST koji se ne zove po Ataturku.
Znaci u Istanbulu od 2019 postoje
IST (Istanbul aerodrom)
ISL (Ataturk aerodrom)
SAW (Sabuha Gokcen aerodrom)
Od kako su sve linije prebacene na IST stari ISL aerodrom uglavnom ima 4-5 letova dnevno privatnih kompanija ili karga dok su sve Turkish linije prebacene na IST.
Da tako je.
Ti ces da mi kazes da nisam letela.Aj prosetaj malo i ne botuj! Nisam ovde da bi me osudjivali nego sam iznela svoj problem da cujem zasto mi se ovo desilo jer Air serbia nije imala nameru da mi objasni u 5 prepiski koje smo razmenili.
Jelena mi na ovom portalu nismo na ti. Gospodina ne znate i zato molim malo elementarne kulture. Nemojte me tjerati na brisanje komentara.
Izvinjavam se ako sam uvredila necija osecanja i svima kojima sam osgovarala na komentare sam stavila”Vi” jer uvazavam komentar kao izraz licnog stava ali svakako nije uredu da neko ko se potpisuje kao anonimus jer nece da napise licno ime ( i to mogu da razumem) moze da kaze da nisam ni bila na aerodromu.To sto sam napisala Ataturk a ustvari je IST ne daje za pravo sirenju neistina.U svakom slucaju hvala.
OK
Koja je neistina sirena ovde gospodjice Jelena?
Sta vi imate od mog licnog imena? evo…Pera Detlic.
Sad srce na mestu?
Leteli ste, ali nemaste pojma kako se zove aerodrom gde ste sleteli.
I ovakve se osobe posle javljaju za komentare na avijaciji…Blagi uzas i tiha jeza.
Mislim , da bi ste trebali malo da spustite loptu. Vase poznavanje avijacije je impresivno, ako ste zeleli pohvalu, ali gospodja Jelena nije u obavezi da bude takav poznavalac. Zena je iznela svoje iskustvo , mozda sa pravom izrevoltirana, ali sa razumevanjem svoje greske.
Lepo ste objasnili razlog zbog kojeg ASL nema obavezu prema njoj u slucaju gubitka njene konekcije.
Nazalost, kupovine karata on line, dovode do toga, da bi putnici morali da razumeju terminologiju kao i uslove kupovine karata. Ako nisu vicni tome, desavaju se i ove nemile situacije. I ako nema obavezu , u ovom slucaju, kompanija mora imati drugaciji pristup i na pravi nacin dati info i objasnjenje putniku u vezi njegovog problema, pa bar iz obaveze koju je imala zbog svog kasnjenja na pocetnoj tacki putovanja, BEG.
Stoji
U tom “ugovoru” kakav god bio, moraju se precizirati neke stavke. Ako slučajno Vinci izda zvaničan papir da nije u mogućnosti da vrši adekvatno opsluživanje aviona iste sekunde gubi i status ground handlera. Oduzimaju mu se prava opsluživanja i plaća penale . Ovi “drugi” GH postoje samo na papiru da bi se prikazalo da Vinci ima konkurenciju i da ih niko ne može optužiti za monopol. U praksi ne postoje.
Sky Partner ne postoji. To što hendlaju Lufthansu, Wizz Air, Flydubai i brdo drugih je zanemarivo?
Zaboravio si DY i Baltik i to bi bilo to.
Nije baš.
Занима ме откуд Њемачка полиција на аеродрому !!! Радим на паркингу и из машине гледам како се возају сваки дан ???
Policija je na svim aerodromima svijeta. Bila je na njemačkim aerodromima, sada je i svakako će biti u budućnosti.
Ali sta ce nemacka policija na beogradskom aerodromu?! To Vas je pitao citatelj.
A ona je na beogradskom aerodromu? Nisam ubrao.
Aman covece Milos pita otkud nemacka policija u Beogradu.
Evo ja cu vam odgovoriti – po sporazumu sa EU kontrolisu uz nasu policiju ko putuje za Nemacku da bi se sprecili nelegalni migrantni. Nemaju pravo da nose oruzje.
Hvala na pojašnjenju.
Zanimljivo. Hvala na informaciji. Prvi put da neko kaze da nemacka policija vrslja po beogradskom aerodromu.
To je odavno praksa. Licno sam ih vidjao na Tesli pre pandmeije kad je bila aktuelna migrantska kriza i ukinute vize za Iran.
Nije bilo samo nemackih policajaca vec iz cele EU. Jednom mi je bio Holandjanin na gejtu za let BEG-FRA.
Tako je. Nekakva saradnja , pomoc, oko ulaska u EU.
Pomoć oko ulaska u EU? Ne, ovo je vezano uz migrante.
Mislim da nije tu samo zbog migranata.
A zbog čega bi još mogli biti?
https://europeanwesternbalkans.com/2019/12/02/frontex-and-the-western-balkans-a-new-actor-on-the-external-border-of-the-eu/
Nije to Nemacka Policija vec deo Europola, koji kontrolise put migranata. Bio je prosle godine Nemac,Austrijanac, Slovenac…. tako da je to potpuno normalna stvar.
To je zapravo Frontex.
Afere su svakog dana.
Ljudi u vladi ako imaju trunku morala na čelu sa predsednikom treba da podnesu momentalno ostavke.
Radi spasa Srbije
Je to će se sigurno desiti.
A šta će biti sa hiljadama izgublejnih kofera? Ko ce ljudima da nadoknadi štetu . Moj zet i unuka su doputovali iz Amerike i preuzeli kofere u Beogradu, čekirali ih za Skoplje i od tada im se gubi svaki trag. Treći dan! Kome se obratiti za pomoc? Kogagod pitate niko
Nista ne zna.
Kako je moguće da nitko ništa ne zna?
Vidite u Skoplju.
Iz SKP je ostalo oko 93 kofera koji treba da se posalju, problem je jer ATR leti tu relaciju i nema mesta da se posalje sve je puno.
Bila je solucija drumski ali se pravi careinski prekrsaj.
Nema mjesta u avionu? I što sad? Ostat će koferi u SKP jedno tri mjeseca dok se ne smanji broj putnika?
Pa eto juce je leteo A319 za SKP i verovatno su njime prevezli sav zaostali prtljag.
To bi bilo logično.
Jel jedini ja ovde razumem da su koferi stigli u BEG ali iz BEG nisu stigli za SKP?
Nisu koferi u SKP nego u BEG.
Licno videla pre nedelju dana more kofera stoji razbacano na aerodromu u Beogradu pored onih traka za uzimanje kofera
Da imali smo i članak, te fotografiju ovdje na portalu.
Smanjilo se dosta, samo su transferni ostali, ali budimo realni nije za sve kriv BA, vec i pocetne i transferne stanice. Neretko se desava da iz odredjenih gradova ne stigne mnogo prtljaga.
Poslala sam prijavu za posao za check in agenta na aerodromu, cisto iz zezanja, da vidim da li ce me pozvati. Vec sam radila taj isti posao na tom istom aerodromu za Air Srbiju pre par godina i ne bih se vracala (ako bi me platili 5x vise, pa i da razmislim). Zove me zena, objasnjava sta je posao i kako se radi, ja joj kazem da znam. Ona nastavlja. Ja opet kazem znam kakav je posao predjite na ostale uslove, ona nastavlja. Ja kazem gospodjo radila sam isti taj posao samo za AS, a ona iznenadjeno “A vec ste radili”. Znaci nisi uopste procitala moj CV, vec zoves sve redom koji se prijavljuju. Ugl, dodjemo mi do plate, kaze mi zena 60 hiljada. Ja krenem da se smejem, kazem pa toliko je bila i pre 7 godina, kad sam dala otkaz. Krene ona da vrda nesto, pa znate najavili su povecanje u aprilu, pa nocni rad, pa bonusi, pa ovo ono, moze da se izadje na oko 65 hiljada. Cutim ja, cuti i ona i na kraju evo imate moj broj pa se javite ako prihvatate ponudu. Znaci to je to, nema selekcija, intervjua, krugova, vec zovu sve redom i tvoje je samo da kazes hocu da radim. Bivse kolege kazu da vape za radnicima, i da primaju sve redom. Neka hvala, daleko im lepa kuca.
Interesantno.
Радили сте за Ер Србију а не знате да им је код JU а не AS. Толико о томе.
Touche. 😉
Koliko ovde botova ima, pa ovo je strasno.
Bome da. A da samo znate koliko toga ja izbrišem.
Ko je rekao da mi na portalu moramo Air Serbiu da oslovljavamo po njihovom IATA kodu? AS je uredna jezička skraćenica od Air Serbia.
Ma to stvarno nitko ne koristi. Baš svi za Air Serbiju korist JU. AS je Alaska Airlines i ja se svaki put zblesiram kad vidim AS, a misli se na JU.
Pa odmah se vidi da neko ne zna nista o avijaciji kada za Air Serbiu napise AS (Alaska Airlines) ili za Croatiu napise CA (Air China).
Slažem se. To se stvarno ne radi. Poglavito ne na zrakoplovnom portalu.
Po Vasem nacinu komunikacije i zaključivanju odmah se vidi da ste Vi sveznalac o avijaciji i zivotu generalno. U ovom kontekstu jasno se vidi da je AS Air Serbia, nije moguće da ne razumijete to i da ste pomislili da je Alaska Airlines. Ovaj portal nije sud, svako ima pravo da napiše kako hoće.
Pre sedam godina radila je za ASGS mozda cak i za AB jer je tranzicija spajanja bila 2015. Niko ne koristi u komunikaciji JU vec AS, a najpravilnije je ASL, tako da koleginica zna lepo sta pise.
Nitko ne koristi AS. Svi koriste JU i struka, i profesionalcei, i entuzijasti.
Nisu ovde svi struka pa da moraju da potrefe termine, koleginica nije nista pogresno napisala. Kao sto sam napisao mogla je da radi samo u ASGS-u.
Ne pominje kod za let nego je radila u AS.
ASL im je kod.
Dobro je da nije zvao Stefan Jovanović, najveći neradnik iz KD je dobio posao u HR!
Pa kad je prvi put Besic rekao da ce država da interveniše ja sam u komentaru napisao neka neko da Vesiću da pročita ugovor. Poznajući našu državu i sve do sada pitpisane ugovore bilo je jasno da država ne može ni da prismrdi više na aerodrom , isto kao u NIS ili Fiat . Dokle god ne promenimo vlast necemo znati šta smo dali stranim kompanijama.
Bojim se da je tako.
Gospodine autore ne znam koje je vaše zvanje i znanje ali je očigledno da bi ovim tupanima u srbiji mogli da održite par lekcija kako se to pravilno radi. Nažalost, ovo što rade mislim da bi maloumni bolje odrađivali. Neću da spominjem prilaznih 200 metara do aerodroma koje su “renovirali” dve ipo godine!!!! Koga bre svi oni zajebavaju!!???
Vas
Za sada let JU9432 iz Bgd za Bodrum kasni sa poletanjem 1,5 sati. Avion je u Bgd sleteo na vreme, putnici ukrcani sa kašnjenjem i sede skoro sat vremena u avionu. Videćemo do kada će da traje sedenje u mestu.
Ajooj
Kako lazes, ja radio taj gate 🙂
Онда фрајеру докажи да лажем ! Постави слике кад је полетео авион…на сајту аеродрома стоји 19.ч 16 мин. Или лепо напиши како се зовеш да те питам уживо ко је лажов , сви сте анонимни јунаци.
,,Frajeru,, kolega ti je lepo objasni da vas je ukrcao na vreme, i to nema veze sa vremenon poletanja.
Sam si napisao da ste cekali u avionu, sto nije do GH vec do nekih drugih faktora.
Ne moras da budes tako hrabar, jer ime mozes da dobijes po sletanju, imas mejl na zvanicnom sajtu, napises i zalis se lepo.
Nema potrebe da budes ,,smeker,, pa da nekom pretis jer veruj mi niko od kolega ne radi namerno.
Svima je u interesu da svi odu sto pre i da budu zadovoljni. Suncaj se i uzivaj, a kad se vratis javi nam se slobodno, po sletanju.
Pa XXXX
Kad ćete koristiti elementarni bonton i čitateljima se obračati sa Vi, a ne ti onda ću vam dozvoliti komentar. To tada neće proći.
Danas je ceo podnevnintalas kasnio po sat i po do dva… nije bilo radnika za utovar onih sto su ostali na 80 hiljada plate. Ovi za 130 hiljada jos ne znaju kako se otvaraju cargo vrata od aviona.
Ali ce Alen posle reci da je Air Serbia kriva vise nego Vinci…
Nije
Da li je neko podneo ostavku na aerodromu u ovom svemu, neću reći haosu jer je i to prevaziđeno šta se dešava … ako nije da li je neko smenjen … poruke, pisma da će ovo ili ono ti ljudi na tim mestima pogotovu HR nemaju više šta da traže u VINCI-ju!!!
Delili su otkaze poštenim radnicima sada je mečka došla pred njihova vrata, samo se pitam da li je?
Nitko, ni bece kad svi provode politiku kompanije
Postoji još jedno pitanje bitnije i starije od ovih. Zašto je koncesioni ugovor između države i Vinci-a državna tajna?
E to je pitanje svih pitanja
To je i kod aneksa u Zagrebu tajna.
Da, ali u Zagrebu je tajna samo anex 2, ugovor i anex 1 nisu. Kod Beograda je sve tajna od prvog do zadnjeg slova.
Ko je rekao da nije?
Pa ne znam zađto se onda i u kom kontekstu spominje zagrebački ugovor.
Zato sto i tamo ima nesto sto je tajno.
Zasto je to u ZAG tajno?
Ogromna većina ugovora nije tajna. U Beogradu je tajan i potpis na ugovoru, tj. svih 100% ugovora.
Vi niste odgovorili na moje pitanje.
Zasto je u Beogradu tajna znamo. Zbog korumpiranih politicara.
Zasto je u ZAG drugi anex tajni?
Zbog dodatnih uvjeta kojim je koncesionar ucijenio Vladu.
Alene,
Najtuznije od svega jeste da su domaci “strucnjaci” izjavljivali da aerodrom moramo da damo u koncesiju jer” ne umemo da upravljamo”. Onda smo dobili “kao” onog koji ume da upravlja a koji nas je realno unazadio.
Svi vide novu zgradu, novi parking, staklo, beton, celik….a niko da stavi prst na čelo pa da se zapita ko ce da radi. Ne rade ni staklo, ni beton ni nova stolica vec ljudi. A uoravo se prema ljudima odnose kao da su krpe, obtlrises patos i bacis. I ono sto je najgore, nije Vanci izmislio toplu vodu… I Aerodrom Beograd se vrlo lako odrekao vrhunskih radnika. Kada je Sky Partner poceo da radi, sa checkin-a je otislo ,u tom trenutnutku, 20ak vrhunskih agenata koji su posao radili perfektno. Tadasnja direktorka je na jednom skupu izjavila da je ” otišlo ono najgore što smo imali”.
Koliko je ljudi otislo iz Vanci-a i prešlo u Sky govori podatak da je doslo do dogovora izmedju Sky-a i Vinci-a da Sky vise ne zaposljava nase radnike jer ovamo nece ostati ko da radi. A ljudi su odlazili ili za iste ili čak i nesto vece plate. Onda su ljudi davali otkaze, cekali po mesec ili dva i zapošljavali te iste ljude. Vanci je prepustio Sky-u gomilu odskolovanih i strucnih ljudi koji su imali posao u rukama i koji su danom potpisivanja ugovora mogli da rade poslove bez potrebe za bilo kakvim obukama.
Ni kod Sky-a nije bajno, i njima fali ljudi ali nije ni izbliza loše kao sto je kod Vinci-a.
To su sve nase bivse kolege i koleginice i vrlo dobro znamo kakva je situacija.
Ne razumem odakle ideja upravi da misle da ce nekome na +50, +60 da puca kicma po platformi za 500evra, da satima ne udju da malo odmore, popiju vode, osveze se.
Danas cujem da je kapetan KLM zajedno sa TCO utovarao avion kako bi konacno otisli. A kasnili su skoro dva sata.
TO JE DNO DNA.
I posle mediji naduvavaju stvar.
Kako momci pricaju, danas je bivsi direktor saobraćaja( neko ko ima zasluge u svemu prethodno navedenom) zajedno sa “poltronima” utovarao avion.
MENE I MOJE KOLEGE JE NEOPEVANA SRAMOTA!! Gospodu ocito nije, jer svako malo dobijemo cirkularni mejl o pojacanjima u HR timu, stizu strucnjaci za plate, za ovo, za ono samo nikako da dodje neki strucnjak da pronadje ljude i da ih plati adekvatno.
Uzas
Sve je istina osim za ove iz Skaya. Koji crem dela crem lapali svi pare do jednog, najurila ih Ksenija kada ih je navatala.
Nestorovic najgori lik koji je ikada krocio na tlo Surcina, a od AB je dobio stan i jedan jos kupio, a vamo price mi smo Barselona
???
Bivsi direktor saobracaja moze samo tako da da doprinos bilo cemu.
U ovoj državi ništa nije normalno. Obična smo kolonija. Radnici su robovi. Ni jedan Ugovor nije javan, pa tako ni ovaj.
Što bi Šure rekao” Sve poravnati i posuti tri metra kreča,pa krenuti od nule”. Kad nismo znali sami da upravljamo “aerodumom”
Generalno gledano Vanci sada nema ljude(niti ce ih imati). Nema sredstva za opslugu, traktori se po “simpaticnim” cenama iznajmljuju po selima oko aerodroma da bi imali cime da se vuku prikolice. Ljudi masovno odlaze. Nema dana da ne cujem da je dvoje ili troje kolega tj koleginica napustilo firmu.
Vanci , kao hendler, je za ovih par godina uspeo da izgubi tj prepusti drugom hendleru gomilu kompanija ili zbog bahatosti ili iz razloga sto niko nije hteo da pregovara sa njima. I ovo je najtuznije od svega. Imate kompanije koje Aerodrom opsluzuje 30,40 godina i onda prilikom pokusaja da se obnovi ugovor niko se ne udostoji da vam odgovori na mail…bukvalno vas teraju da promenite hendlera..a pricamo o svetskoj grupaciji koja leti sa aerodoroma.
A objasnjenje menadzmenta je bilo ” sta da radimo, tako je kako je, zivot ide dalje”.
Kasno je ovde i za meteor da padne.
Jako žalosno. Nažalost i ja sam čuo takve informacije.
Pa kako onda nije krivica Vinci i Francuza. Kako zanemarivanje poslovnih obaveza i neodgovaranje na mail o produzetku ugovora nije namerno uništavanje handlinga, nesto u sta vi ne verujete kada pišemo ovde.
A tko je rekao da to nije krivica Vincia?
Vi. Na sva pisanja o marifetlucima Francuza bas komentar je bio “ako se radnici ne bune tako im i treba; to je u vecem kriva Air Serbia; kako je vlada dozvolila taksv ugovor; privatnik je tu da pravi profit; nema dokaza niti je sta lose sto Vinci unistava handling” i slicna jos spinovanja sa vase strane u cilju prebacivanja krivice sa Vinci i Francuza na bilo koga. Vec sam vam pisao da mi se cini da ste advokat za Francuze i ovde ne dozvoljavate da se bilo sta pise niti zelite da istrazite temu korupcije tih istih Francuza.
Čovječe božji što pričate vi? Ste normalni? Vam se opako pogoršalo.
Ovaj portal ima jasne stavove
1. Vinci je kriv. Apsolutno kriv i treba ga razepeti na stup srama. Zamaaero je još prije puno godina naglašavao da bi se ovako nešto sa koncesionarom moglo desiti. I eto, desilo se.
2. Da, smatram da se radnici moraju pobuniti. Ako se ne bune njihove ratove neće voditi nitko. I neka to ne očekuju. Ako se pobune svi, pa i zamaaero, će ih u tome svojski podržati. Ako se ne bune onda neka ne cendraju u beskraj. Od toga kruha nema.
3. Air Serbia je apsolutno bila kriva za kolaps od 18.6. do 27.6. I sada je kriva. Ne koliko Vinci više, ali je kriva. I dalje ima ozbiljnih problema koji utječu na kašnjenje letova.
4. Kako je vlada dozvolila takav ugovor? Apsolutno to smatram. No, upravo to dokazuje da ne aboliram krivicu Vincia. Jer očito ne rade posao kako treba i skrivaju se iza ugovora.
5. Privatnik je da pravi profit. Nažalost točno. I upravo sam zato urlao da se strateški objekti, tj. aerodromi ne smiju davati u koncesiju.
6. Nema dokaza niti je što loše da Vinci uništava hendling. To na ovom portalu pročitali niste, to je laž da mi smatramo.
Francuzi su korumpirani? Od koga? Tko ih to plaća? I zašto?
Koliki bes zbog prozivke Francuza. Evo upravo poslednje… vama nista nije čudno da Francuzi u svojoj firmi koju su uzeli u koncesiju uništavaju osnovni posao aerodroma i predaju konkurenciji bez ikakve borbe? Nista tu ne zvuci sumnjivo? Sve cisto? Ne postoji mogućnost da je recimo Groupe europe handling kao vlasnik Sky Partnera ili Menzies aviation platio Francois ili Nicolasu neke pare da bi uništio arrodromaki handling i da bi oni usli na tržište? To je u EU nemoguce jel da? Naučna fantastika? A da, vi evropejci to zovete teorija zavere. Al zato mora da je neki Srbin uzeo pare da botuje, to je fakat. Toliki vas otpor da uopšte i uzmete u obzir da ima korupcije nego takva negacija… hmmm…
Vi stvarno mislite da je moguće da neki hendler potplati direktora Aerodroma Beograd. I da se tako nešto ne bi saznalo. I da Vinci ne bi reagirao i maknuo dakvog direktora? Nazdravlje!
Ko da sazna?
Prvo Vinci sam temeljem svojih internih kontrola.
Kakvih internih kontrola, a imate ovakvo rasulo na aerodromu. Doduse , mozda kada je lova u pitanju. Danas se i Francuski ambasador nasao prozvanim da kaze neku rec o situaciji sa VINCI i sta bi drugo rekao, nego da trazi razloge u svemu drugom osim u VINCI-u. Svi su oni odlicno upuceni u sve , i onda teze pada njihova foliraza.
A Vesic kaze da je doveo u red taxiste (stavljene slike sa taxi stajaliata, sve pos konac)), pa ce i aerodrom , bili oni stranci ili ne. Nesto je mnogo ojacao.
Ma je, baš je ojačao. Zato je i rekao radnicima “Sorry nemogu ništa napraviti, Vinci mi neda, sami ste na ovom svijetu, na mene ne računajte”.
Radnicima , da , ali javnosti , ne. Javnost je bitna. U javnosti nema vesti o “Sorry , ne mogu nista …”, a to je bitno. Medjutim , on salje poruku, sve sam ih postrojio, ne moze ovde da radi ko sta hoce, i javnost je progutala tu pricu.
Na to se doda ova prica o taxistima, i sve je dobro upakovano.
Zato i kazem, teska foliraza i od jednih i od drugih.
Upravo tako. Arlauče, a zapravo sikče ko mala mačkica. Smješno za gledati.
Uhhhhhh….odakle krenuti pa opisati situaciju?
1. Airsrbija nece ponovo aktivirati ASGS(AIRSERBIA GROUND SEMERVICES) jer za to treba para. Asgs je par meseci pre pocetka koncesije udomio/uhlebio 95% svojih radnika u tadasnji Aetodrom Beograd a njih je preuzeo Vinci…koja je korist i matematika da Vinci -u da umesto 800 zaposli tj preuzme 1500 ljudi a kojo su ostali da u sklopu nove kompanije opsluzuju iskljucivo AS? bukvalno firma u firmi….neko je napravio kombinaciju, a usudjujem se da kazem da je to odradjeno po politickoj liniji
2. Taj famozni ugovor niko jos nije video…vidi se ko drzavna tajna…dovoljan razlog da verujemo da smo banana drzava…
3. AS angazuje ljude za sortirnicu i utovar svojih aviona, obuce ih u aerodromske uniforme i posalju ih da rade…neko se pitao uvecanja troskava AS…nema povecanja, sve ce to Vanci da plati, a yo su sve pare koje zaposleni nece videti
4. Ljudi koji rade na istovaru aviona primaju 550evra a ovi novoangazovani u AS primaju 1000e. I posle neka mi meko kaze da se to kompaniji isplati i da nece da nadoknadi to od Vinci-a.
5. Poslednja dva povecanja plata su u jednoj sluzbi su iznosila 20e i 50e…..ti ljudi
6. Uspostavljen je klasican robovlasnicki sistem.
7. Salju se dopisi da se izdrzi u ovim teskim vremenima a ljudi mema pa nema. Danas dva leta cekaju 60min tj 90min da neko dodje da istovari avion. O utovaru i da ne pricam.
8. Krive medije da su naduvali situacija a sreca je prava da mediji nemaju pristup pravim imformacijama jer bi onda znali koliki je raspad sistema.
9. A vrhunac svega je da je sad vreme kompanijskih inspekcija i da isti imaju priliku iz prve ruke prisustvuju 9. krugu pakla
Žalostno, iskreno žalosno.
Podsjecaju me clanci o stanju na BEG na ono sto se prosle godine desilo u AMS. Ministri, direktori, sindikati itd. svi jedni. A druge. Jednostavno je ove godine bio bad management. Interesantno bi bilo vidjeti kako su tekli razgovori AS-a i Vincija, kada je AS pocela opako sa ekspanzijom.
Dogodine ce sve biti bolje a ovo ljeto treba da iskontrolisu situaciju koliko god mogu.
Mislite da će dogodine biti bolje?
Nesumnjivo.
Da bože, ali nikako nisam optimista.
Bice… handling ce da se proda tj ugasi jer ce novi hendleri sve da preuzmu..
Vidjet cemo
Zbog te dogodine, koja se nikada nije desila, a cekali su je 10 godina , je ovakav haos. Nema do godine, ili daj da se iskontolise situacija, jer oni ne cene zrtvu tih ljudi godinama, pa nece ni sada. Heroje neka izigravaju oni, a radnike da ostave na miru. Ako nisi sposoban da poslujes i vidis firmu, promeni rukovodstvo ili kljuc u bravu .
Nego neka ljudi idu do kraja, ovo im je prilika da nesto promene. Sto da radnici misle o firmi, kada ne razmisljaju oni koji su za to masno placeni . Imaju oni onu krilaticu, nisi placen da mislis.
Radnici ne pokazuju inicijativu
Radnika vise i nema nama su sindikalne vodje pocele da idu, a tek ce da odu.
Tužno.
Utovar/istovar bagaža neretko rade menadžeri, direktori, šefovi….. eventualno po koji njihov poltron kome tu uopšte nije mesto. Službe zemaljskog opsluživanja na platformi, a i u terminalnoj zgradi, funkcionišu na principu improvizacije. Ta delatnost jednostavno nije u interesnoj sferi VINCI-ja , tako da će biti da se svesno i planski urušava, kako bi se i ta služba poput KD-a i obezbedjenja “autsorsovala”. Tužno, ali istinito.
Manageri da utovaruju kofere? je baš. Pa nismo mi Japan. Štagod.
Moraju , vec sam pisao, i to rade vec nekoliko godina, zato to nije problem od juce ili danas. I oni to smatraju za zrtvu direktora , a ne njegovu nesposobnost da organizuje sluzbu. To je takav haos da niko normalan ne moze to ni da zamisli.
Bogami to ne vjerujem.
Utovaraju Alene, veruj mi. Samo što motivi njihovog angažovanja nisu ni približno slični Japancima….sve je to borba za svoju poziciju i fotelju. Ja sam to naveo, jer se to DEŠAVA! Nije mi bila namera da ih hvalim. Sve je to čist interes. Na posletku – da su dobri u svom poslu menadzera – ne bi stigli do kofera.
Ne vjerujem. Ne balkanski direktiri!
Morace te da poverujete , jer je to istina. Da nisam video svojim ocima, verovatno ni ja ne bih poverovao. I tako iz godine u godinu. Danasnja direktorka ne moze da utovara avione, ali razgrce prtljag na L/L-u.
Potvrđujem da utovaraju!
Alene, ako Vam čovek 3 puta napiše onda verujte jer iz Vašim odgovora ispada da čovek laže. Evo i ja potvrđujem da su neki od menadžera/direktora radili na bagažu. Ne zato što vole nego da se uvuku Francuzima i da spasu svoje nesposobno d.pe.
Ja ne vjerujem da bi netko od direktora tako što radio. Možda 10-15 minuta radi motivacije, ali više od toga. Na Balkanu? Nema šanse.
Alene ja mislim da Vi malo serkastucno lozite ovde masu.
Utovarao je Nestorovic poslednjih godina, a danas je utovarao sa kapetanom KLM. Dobar direktor organizuje posao, a ovaj covek ni ti je dobar ni ti je vodja, moze da uzme milione ostao je obican vozac koji je cinkario kolege.
Ova dve nesrecne zene sto vode ZO, ne mogu da se sastave, ljudi im se smeju, nemaju kontrolu. Bagaz tranzitni je na prikolicama od C1 do C4, lako se vidi.
Ljudi polako otkazuju poslusnost, pauze nepostoje, KDK je dobilo nove zadatke, prave se peticije i samo ce jedan dan da stane.
Vince obecao 6K dinara bonus mesecni ako dolazimo sve dane.
Dole na utovaru je sve stalo, danas preko 30tak kodova na utovar/istovar.
Bagaz se ceka u proseku od sat do dva sata.
I dalje mi nije jasno zasto niste objavili javno sta je napisano.
Mi smo jedini koji o ovome uopće piše. Objasnio sam vam što smo i zašto smo to objavili, a ostalo nismo.
Ako je neki direktor stvarno utovarivao kofere onda je to jakoooooo neuobičajena praksa na Balkanu i svaka čast. Nepojmljivo mi je da se nešto tako može desiti na Balkanu.
Ne utovaruje on zato sto je vredan i radan i da pomogne, to ne bi radio balkanski direktor, ali bi radio nesposobni balkanski direktor, kako ne bi popio pedalu zbog svoje nesposobnosti, neorganizovanosti i neangazovanja radnika, i predtave menadzmentu kako se onj zrtvuju za komoaniju. To je bolest. I jos podele podele pare za to sto rade, ti koji dodju na ispomoc.
Totalno bolesna kompanija, zbog bolesnih ljudi. Nigde vidjeno sta se tamo desava.
Baš svašta.
Postovani Alene od kada pratim ovaj vas Portal,mogu vam samo reci da ste vrlo objektivni i profesionalni svaka zamerka ili pohvala je na mestu bez Pretezionosti prema nekoj Aviokompaniji… samo tako nastavi te hvala vam.
Hvala puno Marko. Nažalost za dobar dio čitatelja sam istovremeno i četnik i ustaša! Ovisno tko i odakle piše.
Zao mi je sto je tako,ali na te komentare ne treba obracati paznju jel verovatno(sigurno) dolaze od malih iskompleksiranihr nebitnih osoba… svaku srecu vam zelim u daljem radu.
LP
Ma slažem se.
Juče smo leteli za Zadar ,sve formalnosti smo prošli za pola sata ,avion kasnio oko 40 minuta ,možda smo imali sreće ali zamerke nemamo
Ne zamerate kašnjenje od 40 minuta ?
Nažalost danas je to zanemarivo iz Beograda. Do sat vremena kašnjenja je kao da ste stigli na vrijeme.
Samo da znate da momci iz sortirnice primaju oko 60000 dinara tokim sezone a ovi sto su dosli iz AS imaju ugovor na 138000. Cestitke
I što sad? Svi će preći u Air Serbiu koja će ponovo napraviti svoju hendling kompaniju?
Nece jer ne mogu, nego ce ljudi lepo na BO. Danas su trazili neplaceno i da se prijave preko ASGS da rade. Sto je najgore ASGS to sve potrazuje preko BA i onda dolazimo do toga da te radnike placa ustvari BA.
Pokrenuli su kako danas jedan pametan kolega rece domino efekat, sada ili moraju da poveceaju ili odosmo (saobracaj) na dobos.
Jednog dana kada se napravi insajder o ovome bice to zanimljivo.
A saobracaj je otisao na dobos zbog nestrucnosti rukovodilaca i sefova, i ovo malo koorditanora im je preslo ili otislo. Kolegama svaka cast za sve, opet cu danas citirati mog mladog kolegu,i voleo bih da svi zapamtite njegove reci (jeste malo tvrdoglav, ali jedan od pametnijih koje smo imali ):
,, Svi pljuju po aerodromu, a ja ga branim. Ne branim ga jer ga volim i jer smatra da svi grese, vec zbog ovih ljudi, koji su diskretni heroji,,.
Kolega, mladi, je potpuno upravu a vi kada budete putovali oprostite mojim mladjim kolegama ako su neljubazni ili nestrucni, molim vas shvatite ih ovo nije posao ovo je rudnik,
Ja odoh dogodine u penziju a nazalost ovi mladi izgleda iz zemlje.
Potpuno razumevanje i podrska za vas, radnike i mlade kolege. Nazalost, niko se nije bavio i razmisljao o tim sluzbama, jer su ljudi ginuli kaka bi se iz sezone u sezonu posao zavrsavao, bez posledica.
Jedni su ziveli na lovorikama tudjeg rada i zrtvovanja za komp, a drugi su strahovali od ulaska u sledeci sezonu znajuci da ovi sa lovorika jos uvek uzivaju u njima , a sezona nepripremljena. Doslo je vreme da i se i o vama vise zna, zbog pausalnih komentara koji su isli do granice ponizavanja ljudi koji su na operativnim poslovima. Dok neko ne oseti po svojoj grbaci, ne veruje i neinteresuje ga kako je onom drugom.
Dosta je bilo da izigravate fikuse i da se prema vama , svi , tako i odnose.
Odbrana diskretnih heroja nije u odbrani aerodroma, vec u odbrani vas samih , jer bi i taj aerodrom time bio odbranjen i vratio nekadasnji respect.
Pa da Vanci ima sluha podigao bi plate radnicima i time umirio zaposlene i privukao nove.
Da tako je.
Nisu tu samo plate bitne. Uslovi rada katastrofa, odnos prema zaposlenom, radna vremena, nesposobni rukovodioci. Sve se to gomilalo . Tako da nece samo povecanje plate to resiti.
Jasno da neće
Evo danas bili bonusi za radnike za ju ln sezonski sto su obecali. U proseku 5000 dinara je bonus. Eto toliko.
42 EUR. A jesu se pretrgli. Samo da ljudi sad ne pokupuju aute i stanove od silnog novca koji su dobili.
Nazalost. Zato ce, ustedom na vama, na kraju godine njihovi bonusi biti pozamasni.
Kažu da će ceo popodnevni pik na aerodromu danas kasniti od 45-90 minuta zbog nedostatka osoblja Vanci.I nije problem samo prtljag već manje više sve sluzbe
Koma
Ma ja mislim da je Air Serbia tu kriva.
Kako su smeli povecavati saobracaj kad Vinci hoce da ustedi? Ccccc…
Air Serbia je kriva jer:
– nema dovoljno aviona
– nema dovoljno posada i radnika
– nije reagirala na vrijeme na poremečaje
Air Serbia sad ima dovoljno aviona kao i posada bez obzira da li su njeni ili u wet leasingu.
Da, i ja mislim da je JU kriva jer nije na vreme reagovala na to sto Vinci nema dovoljno radnika.
Zemljo, otvori se!
Bojim se da nema
Air Serbia je preduzeće koje posluje sa gubicima. Da posluju sa profitom ne bi Etihad izašao iz vlasništva. JAT je ugašen navodno zbog gubitaka koje je pravio a vreme je pokazalo da je JAT bio gospodska firma kao i Aerodrom Beograd dok su ga vodili naši ljudi.
Ali oni tvrde da su profitabilni i to 21,5 milijuna EUR. Ne vjerujete financijskom izvještaju kompanije?
Etihad nikad nije ni usao u ovaj deal da bi godinama vukao profit vec im je politicki to bilo nalozeno a oni iskoristili priliku da za to kratko vreme kroz ogromne kamate kao i ogromne cene davanja aviona u lizing uzmu sta se moglo uzeti.
Profit Air Serbije prosle godine bez upliva drzave je 21,5 mil eur, svidalo se to vama ili ne.
JAT jeste bio gospodska firma pravljena za Jugoslaviju ali je zato Jat Airways bio velika katastrofa sa ogromnim dugovima, starom flotom i uzasnom uslugom.
Apsolutno tačno da ima dovoljno aviona jer su jako brzo redukovali saobracaj i do kraja avgusta sve popakovali po pitanju aviona i letackog osoblja.
Pitanje svih pitanja je gde je odgovornost kompanije koja u ime države prati koncesiju?
Njih su svi zaboravili a ako već Vansi ne radi kako treba zna se ko treba da ih iskontrolise obzirom da su Er Srbija i sve druge kompanije još u januaru dostavila plan letenja za letnju sezonu.
Vansi nije iznenadjen niti zatečen vec ih ne zanima da dovoljno plate zaposlene.
Air Serbija nije reducirala promet.
Kako nisu kad jesu?
Evo dva dana (juce i danas) vec nema JU leta za FRA. Niste znali?
Ma koje letove su oni to reducirali? Konkretno?
Pa kako cete konkretnije od ovoga sto sam vam rekao?
Nema ni juce ni danas leta JU334 BEG-FRA a samim tim ni povratnog JU335 FRA-BEG.
OK, i što još?
Ostatak morate sami da istrazite.
Morate se i vi sami malo pomuciti za taj clanak koji nameravate napisati na ovu temu.
Ja se za ovaj portal trudim 10 i više sati na dan. Što je puno puno je. Taman mi treba još malo posla. Nije mi dosta 16+ sati dnevno.
Zato je i portal vas a ne moj.
Da i tu ćemo povući liniju. OK, nemorate napisati, vaša stvar. Što će mene boljeti glava oko toga.
Bravo za tekst. Necu se samo sloziti sa vama u pogledu bogatstva VINCIa koje mu omogucava ovakav odnos. Da je drzava drzava, u pravom smislu te reci, dzaba bi njemu bilo to bogatstvo. Oni znaju nesto sto mi ne znamo, i zato je takav odnos. I opet cu ponoviti svoju sumnju u njihovo legalano dobijanje koncesije i da tu lezi najdublji problem koji prouzrokuje sav ovaj haos. A Aerodrom je jedan montazni objekat, koji cemo videti koliko ce da traje.
Da to ste u pravu. Ali upravo zato i zapadne kompanije idu na istok, gdje ih dočekuju očajni i siromašni istočnjaci koji pristaju na sve i svašta za malo mita. I da tu bogate kompanije sa preskupo plačenim pravnicima naprave čuda, zaštite se ugovorima i onda rade to što rade.
Hvala za pohvale.
Kad malo proguglate taj vinci videcete koliko se razvlace po sudovima prvenstveno u fr pa na sire. A zar nisu oni bese pre pola godine otpustili oko 80 radnika kao visak… sad ostatak kao robovi za istu platu rade pod parolom za vasu firmu. Od koga li su to culi??
Kako sad to. Vinci je dno, smeče, jad, korumpirani zapadni kapitalista bez morala. Do jučer ste ih kovali u zvijezde. Bili su super koncesionar koji eto gradi Aerodrom Beograd, razvija promet, motivira otvarnje novih linija…
I ovde se razvlace po sudovima.
Gdje? U Srbiji? Koji to oni imaju postupak u Srbiji?
Nekoliko
Kao npr?
E to npr. nije za portal, jer nemam dozvolu da objavim zbog ljudi koji vode sporove. Ali ko zna, mozda i za to dodje vreme.
Francuzi od toga nisu zasticeni, pa ce neki od njih, verovatno, imati bliski susret sa Srpskim sudijama.
Dakle, nema podataka. Onda ovo uzimam jako sa rezervom.
Vase pravo. Mada je lako proverljivo, ako se potrudite.
Nije lako provjerljivo.
Na žalost po političkoj liniji “u ime nsroda” dobijaju presude u radnim sporovima.
Bas bih voleo da cujem, koliko su ih to dobili.?
Ja znam za 4 spora, tri mobinga i jedan za otkaz … sve odbijeno sramnim obrazloženjem bez dokaza donrte presude, lažna svedočenja i ostali montirani procesi ali dočekaće ovaj narod lustraciju.
Hvala Alenu što bar ovde može da se pročita i napiše istina a botovi se prepoznaju.
Molim.
Ne znam sta znate, ali sporovi traju . A sto se lustracije tice , bice, bice.
Ово је тотално лудило. Толико о западним колонијалним корпорацијама. Све их треба најурити тамо одакле су дошли, па нека тамо шире своје стандарде. Овде се понашају ко колонијални господари у 19. веку у Африци.
Могу само да замислим како ће се све распасти чим прође концесија. На аеродрому се види да је све рађено од најјефтинијих материјала.
Има ли шансе да напишете и чланак о раду хрватских граничних прелаза у летњим месецима? Или бар да искористите ваше контакте у Загребу да се и та дискусија започне у неком другом медију, Сасвим сам сигуран да није у интересу обичног Хрвата/Хрватице да му туриста или рођак или пријатељ или момак/девојка / партнер из Србије, Румуније, Бугарске или било који пролазник кроз Хрватску толико сати проводи на граничном прелазу. А није ни хумано по овим врућинама.
A zašto je Srbija dozvolila takav ugovor i takvo ponašanje?
Nema vam tu pomoći. Vanjske granice Europske unije. Nažalost Srbija nije u Europskoj Uniji i to je to!
Има. Само треба да ангажују довољно цариника и да су све кућице отворене.
Ако можете да заинтригирате ваше контакте по загребу да се позабаве овом темом, то би било јако лепо.
Хрватска има засигурно сасвим довољно запослених у државним службама и засигурно може себи дозволити већи број цариника у ударним терминима. Да нам свима буде лепо…
Hrvatska radi posao sukladno odrdbama Europske Unije. I za to je dobila priznanje.
Jel politika EU da joj na ulazu budu gužve? Mislim da je, tako je bilo i kod nas dok nismo bili u EU. I sada smo sretni sa blagodetima koje nam je dao Schengen jer su još svježe uspomene od prije.
Zasto EU ima politiku da joj na ulazu bude guzva? Sadizam?
Ne. Tako motiviraju one izvan da žele u EU i da utječu na svoje političare. Jedna od milijun njihovih metoda.
Moje dvoje dece radi na rengenu za prtljag polažu svakih 6 meseci neke ispite,a na 3 god.glavni ispit za licencu tu imaš ispite kao na jednoj god. fakulteta.Plate im nisu povećane nekoliko godina i pre Venci sto je došao.Kad su se smanjivale smanjili su im al im nisu vratili.Rade po nekoliko dana po 12h.
Koma. Pa zašto ne odu?
Da zaista zašto uopšte rade tamo za tu socijalu? Da se razumemo to nije plata od 60.000 nego socijala
Svi se to pitamo.
A na kom rengenh da rade sa gom licencom i jednim aerodromom u drzavi?
Pa rade neki drugi posao
Najbolje da svi rade neki drugi posao.
Imam utisak kao da Vinci namerno sabotira rad aerodroma. Prvo koliko dugo vec traju radovi a putnici se muce,a drugo sada ovaj haos sa prtljagom i kasnjenjem letova. Doduse,letela sam za Katanju i nazad i let mi bio besprekoran,traka radila a prtljag dobila 15 minuta po sletanju u Bgd. Mislim da i medije malo vise naduvaju celu situaciju. Pa na drugim aeridromima isto redovi za cekanje i dodje do kvarova i kasnjenja.
Ma koje napuhavanje. Evo zamaero je nekoliko puta napisala konkretna kašnjenja i otkazivanja po svakom letu.
Zašto bi, pobogu, Vinci namjerno sabotirao rad aerodroma?
I dalje to pitate a receno vec 100 puta zasto Vinci unistava handling.
Bome ja do sada odgovor na to dobio nisam
Situacija je realno loša. Možete pogledati sajt aerodroma NT sa odlascima pa ćete lako videti koliko letova kasni. Ono što bih pomenuo da u ovo moderno vreme, kao on-line čekiranje, skenkranje pasoša itd. više se čeka na čekairanje nego u starija vremena kada se sve radilo ručno.
Da situacija je i dalje loša.
Zasto sve nestane, zasto radnici nekazu necemo da radimo 1000 e plata to to to pa radimo, cemu ovo mrcvarenje, a nove nemogu da nadju tako brzo imaju ucenu na stolu
Zasto
Zato jel im se može. Boli ih briga za kašnjenja, boli ih briga za putnike, boli ih briga za radnike. Interesira ih samo profit. Sa što manje izdataka.
Pa sa ovim predlogom izgubice profit
Nisu oni profitabilni ni sa niskim placama
Zato što nema sloge među zaposlenima i mnogi su kukavice tj. plaše se da ne izgube tu sigurnu koru hleba što se kaže.
A onda neka trpe, rade i šute.
Pa početak svega i jeste netransparentan ugovor a tu je vesić itekako nadležan
Niko ne zna šta je potpisano pa se u tom smislu i stranci ponašaju ,verovatno poštujući ugovor
Javnost ne zna. Političari i te kako znaju.
Pa, vidite gospodo, pogotovo Vi koji niste iz Srbije, a tice Vas se sve sto se ovde desava, lepo se spakujete pa putujte sa nekih drugih aerodroma, a mi cemo se vec nekako snaci.
Da vjerojatno će ljudi poslušati vaš savjet. Ja sam to već odlučio.
Necete nedostajati.
Neću? Jadna je firma koja se tako odnosi prema svojim putnicima koji su vrlo često putovali sa njom. A koliko nas ima takavih? Koliko je samo na ovom portalu ljudi napisalo isto. Svi nećemo nedostajati kompaniji?
Vidim, dobro ste se snasli🤣🤣
Za vas znamo da ste se svojevremeno “snasli” u Jat Airwaysu a za cim i danas placete.
????
Lose su vam dojave. Botovi uvek imaju nalog da diskredituju, po tome vas prepoznajemo. A i spiskovi sa vama polako izlaze.
Nemam ja dojave, to ste vi sami rekli.
Izgleda da vas godine stizu.
Nista ja nisam rekao, vec ste vi zakljucili onako kako vam odgovara. Velika razlika.
🤣🤣🤣🤣 evo, jos uvek se smejem. Ponovo mi ulepsaste dan.
Ako vam otpadnu tranzitni putnici koji su se zbog cijene odlučili na letove sa JU preko BEG, LF će dramatično pasti, broj putnika još i više. Zanima me kako ćete se onda vi snaći… I nemojte se zavaravati da građani Srbije mogu te putnike nadoknaditi.
Ja vam garantujem da ce ova godina biti rekordna sto se tice putnika kako BEG-a tako i Air Serbije.
Ne znam samo da li cete onda imati hrabrosti da se ovde vratite i priznate da niste bili u pravu.
Broj putnika i Beograda i Air Serbie će ove godine sigurno biti rekordan. Cirkus od IV. mjeseca naovamo će posljedice imati dugoročno, za pola godine-godinu. Kratkoročno sigurno neće, jer ljudi koji su već kupili karte su ih kupili.
@anon 21.29: a ja sam negdje napisao da neće? Osim toga uspjeh ne čini broj putnika nego profit koji ostane na kraju. Zalud vam i 10.000.000 putnika ako na kraju ostane minus.
Znate li vi da su transferni putnici predstavljaju samo 20% putnika u Beogradu?
@anon 21.29: da. I? Malo, ili…?
Sasvim dovoljno da pokojeg transfernog putnika koji odluci da ne leti vise sa JU pokrije domaci.
I ovako ce sledece godine JU otvarati opet nove linije.
Pa da Sanja. Vi ste klasičan primer one “ćuti i trpi”. Zato nam i ide kako nam ide.
“Umetnuta pista” je napravljena da bi se revitalizovala originalna poletno-sletna staza, to nije nova pista, niti je trajno rešenje. Kako se upravlja aerodromom i kakav je ugovor potpisala država je vrlo zanimljivo pitanje, jer će se, bojim se, opet prebiti preko leđa (novčanika) građana.
Ali je umetnuta pista opako puno koštala.
Naduvavaju cene svih radova kako bi ispunili iznos investicija koje su po ugovoru o koncesiji dužni da investiraju. Čim je ugovor tajna znači da se nešto muljalo.
Ma to rade svi koncesionari. I u Zagrebu, Skopju, Prištini…
Da čim je ugovor tajna nešto se muljari.
Cudi me da ne reaguju njihovi organi , Francuski, jer prihod moraju i tamo da prikazu. Mislim da proveravaju , ako postoji nesto sumnjivo, bez obzira na lokaciju na kojoj rade.
Pa ovde nema šta nejasno, to je klasičan način rada SNS bagre u Srbiji, na svojim plaćenim medijima ih veličaju do besvesti, a u praksi teški očaj, ko ne živi sa ovom SNS bezVLAŠĆU poslednjih 10 godina, to ne može shvatiti, ne možemo ni mi koji živimo, ali smo navikli da oni to tako rade.
?
Do pre 10 godina, bila je privilegija raditi na aerodromu, plate dobre, sve ide kako treba… Sad je sramota reći da radite na aerodromu…eee, na aerodromu…
Žalostno. Istinski žalosno.
Nije svima loše, znam neke koji su bili niko i ništa i to bi i ostali da im SNS nije dao krila.
Zato covek, izmedju ostalog , i kaze da je sada sramota reci da neko radi na aerodromu.
Diletantsko ponasanje Vinci-ja se ogleda od fuserajskog rada na renoviranju zgrade pa so evo nesposobnosti da otpremi / primi putnike. Samo cekam da cujem da i nova pista pokaze neke svoje konstruktivne mane obzirom da je radjena po najsavremenijoj tehnologiji (kao i sve ostalo doduse!). Sramota za Vinci, sramota za vlast i drzavu koja je ovo dozvolila, Divna slika i prilika za ceo svet!
Bome u pravu ste.
Sve tačno… Sećam se pre par godina da je Alen najavljivao ovako nešto i ne samo za Beograd…
O da. I tada su se svi čudili zašto sam ja protiv koncesije.
Da, znam da ste izričiti bili po pitanju koncesije većih aerodroma regije. To se pokazalo na žalost kao istina, od Budimpešte, preko Ljubljane, Zagreba, pa do Beograda…. E sad neko je prošao loše, a neko gore, ali očigledno ste bili u pravu
Pa ne morate but doktor znanosti da to zakljucite
EU standardi u svojem najboljem svijetlu. Doma si glumi nekakvu uređenost, a kad otvoriš vrata i izađeš van odmah pokaži tko si i što si zapravo.
Vi uopće ne razumijete da ste vi svojim komentarom potvrdili tezu da je EU uređena a Srbija neuređena. Jer ako se ista kompanija ponaša kako spada u EU a ne u Srbiji, onda problem sigurno nije u kompaniji.
Nažalost da.
Moram da Vam ispričam iskusktvo iz marta meseca iz Portugala, gde sam leteo za Lisabon i Faro. Oba aerodroma su u koncesije Vinci. U Lisabonu sam u starom terminalu imao osećaj da je vreme stalo negde krajem 80-ih. Loše osvetljenje, nekvalitetan materijal (paneli, stolice, krovna konstrukcija) – užas! Na nekim panelima ogromne naslage prašine i paučine. Stakla prljava. Faro je još gori. Stari deo terminala, gde su izlazi nije taknut sigurno 30-ak godina. Stolice se raspadaju. Bio je 18.03. a gužva i dezorganizacija takva, da je deo putnika sedeo o podovima jer nema mesta za sedenje. Mogu samo da zamislim kako je sada u julu! Na oba aerodroma je izgleda bilo prioritetno napuniti holove i hodnike radnjama i buticima koji pune kase koncesionara. Sećam se mog prvog leta sa Beogradskog Terminala 2 1980 godine. Močan! Vrhunski kvalitet i udobnost. Tada nam nisu zavidele samo zemlje istoka, nego možda čak i južna Evropa.Sad smo spali na dno. Ovo je krivica i Air Srbije a i Vincija, er se valjde pred jednu takvu epohalnu ekspanziju sedne za sto i raspravi “možemo li mi to?” Očigleno ne!
Hvala na iskustvu. Više nego interesantno.
Ja nisam rekao da je Srbija uređena već da me spopada muka od te europske “uređenosti”. Kada ste uređeni, u to spada i da se izvan kuće ponašate uređeno a ne samo dok ste unutra. To nije čak ni uređenost, to je bazična civiliziranost. Neuređen čovjek zaslužuje više respekta od onog tko je uvjetno uređen dok zapravo jedva čeka da izađe iz tih uvjeta i negdje se ponaša poput španjolske konkviste u Amerikama.
Vi možete to braniti do mile volje, moje je pravo da prezirem takvo ponašanje i takvu lažnu uređenost.
Jel ovakva shvatanja realnosti stvarno postoje? To je kao da kažete da nije problem u ljudima koji siluju jer one koje ne mogu da siluju to je u redu, njih ne diraju ali one koje su nezaštićen, nije problem u silovateljima nego u ženama koje ne mogu da se zaštite. To vam je ta analogija vašeg rezona
Upravo tako. Uređenost je stanje svijesti, dočim je u EU to samo pitanje straha od zakonskih posljedica. Istog trena kada im pokažete da posljedica neće biti, vidjet ćete kako i koliko su uređeni.
Temelj civilizacije je strah od zakonskih sankcija.
Juče sam leteo sa JU za PMI, avion je bio pun do poslednjeg mesta. Prvi jutarnji talas, let je kasnio nekih 45 minuta.
Red na čekiranju je bio ogroman, svi letovi air serbije su se čekirali na 7-8 šaltera. Jasno je da je problem u radnicima, jer i ti koji rade nemanju iskustva. Bording je radila samo jedna službenica, devojka reklo bi se ranih dvadesetih godina.
Mislim da će Srbiju zadesiti kao i ostale zemlje situacija sa radnicima, auta nam peru Filipinci, gsp voze Šri Lančani, na građevinama Indijci i Kinezi… IST je kad se otvorio zaposlio 450 strsnaca, a svi znamo koliku radnu snagu ima Turska
Dođite u Hrvatsku. Svi konobari Srbi, svi kuhari Nepalci, taksi Indijci, bauštelci, dostave, praonice crnci, Filipinci, Pakistanci… 120.000 stranaca radi u Hrvatskoj!
A šta rade i od čega živi domaće stanovništvo?
Zaposleno je 99% njih. Više gotovo nema nezaposlenih u Hrvatskoj. Hrvati dana rade bolje poslove, a one najgore rade stranci.
Znači ipak je malo i do tržišta rada, čak i u EU i čak kad nisu stručni poslovi u pitanju?
Opako fali zaposlenika. I angažiraju se stranci. Nešto što je prije 4-5 godina bilo nezamislivo.
Лепо нека повећају плате, па ће сви хрватски радници веће и мање стручности из ЕУ полако да се врате кући. Апсолутно не смете дозволити да вам доводе странце да вам спуштају цену рада. То исто важи и за Србију. Цене светске а плате српске. И онда када више нема Срба доводе неке из Азије.
Hrvati su se počeli vračati kući i to u značajnom broju.
Zašto je potez Air Serbije potez očajnika? To je dobar potez, tako reaguje neko ko hoće da se problem reši. Mnogo bolje nego da su osnovali komisiju koja će negde tamo u oktobru da kaže šta se desilo i da predloži mere. Kao što ste više puta ispravno zaključili, ljudi kupuju karte kod aviokompanije i njih drže odgovornim i za aerodromske propuste, tako da je ovo dobar potez. Šteta što se JU i BEG nisu koordinisali oko sezone ranije.
Što se tiče Vincija, mene bi iznenadilo da je Vlada potpisala dobar ugovor, ovo me ne iznenađuje.
To je dobar potez. Ali takav potez nitko normalan ne bi poduzeo, nego samo kompanije koje su očajne. Nitko normalan si ne poskupljuje operacije i ne uvodi radnu snagu koju nema, za koju nije specijaliziran i za koju plaća hendlera. To rade samo kompanije koje su istinski očajne.
Zašto Air Serbia ne promjeni hendlera?
Rade ocajne kompanije? Ne nego treba da puste Vinci da im dodatno upropsti sezonu jer ne moze ni putnike a ni avione da otpremi.
Ali jasno je da zelite Air Serbia kao ocajnicku kompaniju da predstavite i naravno u najgorem svetlu. Tako tipicno za vas.
Nisam ja rekao da to nisu trebali napraviti, nego samo da to rade očajne kompanije. A JU u ovom momentu jest očajna.
Iz čega ste vi vidjeli da ja ovdje Air Serbiu predtavljam u najgorem svjetlu. Upravo suprotno, pobogu!
Vjerojatno radi toga što promjena hendlera traži neko vrijeme, a sezona je u peaku. Mora se krpati što se može brzo pokrpati, pa kada ono najgore prođe onda se promijeni i hendler.
E da, ali zašto oni nisu hendlra promijenili još krajem prošle godine? što su čekali? Kako to da nisu znali da će se ovo desiti? Što prošla godina im nije bila dovoljan pokazatelj? A ako su znali (a jesu) zašto onda nisu reagirali na vrijeme?
A prošle godine kada su neke kompanije vidile sa sobom radnike za utovar ili su čak piloti pomagali na utovaru, kako se to zvalo?
Radnike sa sobom je vodio sam Icelandair i nitko drugi. Piloti nisu tovarili kofer. To se desilo jednom i svi su se o tome raspisali kao o trećem svjetskom čudu.
Zato sto drugi HA nema kapacitet da opsluzi Air Serbia letove, barem nema u ovom momentu.
Ljudi iz Air Serbia-e su uskocili u pomoć kako njihovi putnici ne bi trpeli ili kako bi što manje bili pogođeni problemima koje pravi Vinci. To jeste potez očajnika ali se ne slažem da nitko normalan ne bi preduzeo takav potez. Mislim da bi takav potez preduzeo svako normalan kome je stalo do putnika. Svedoci smo da većina ljudi ne razlikuje aerodrom od avio kompanije… JU je ovde pokazala da im je ipak stalo do putnika
Drugi henler bi iznašao modalitete i kapacitete. Ne brinite da bi. I te kako bi. Brzo i efikasno.
Tako je , da je imao mogucnosti dobiti takav posao. Kakao je SKY preko noci preuzeo LHG, nije to mali posao. Jel bilo problema, mislim da nije. Kakv je kvalitet, to je vec nesto drugo.
Tako da ne stoji prica. Pokrivaju ih , pa kad je vrag odneo salu, onda drvlje i kamenje.
Nije preuzeo Lufthansu preko noci
Tako se kaze. Naravno da nije preuzeo , bukvalno, preko noci, ali je preuzeo za isto vreme za kjhe bi drugi handler mogao da preuzme rad ASL. Dajem usporedbu. Znaci nije nemoguce.
Nije isto preuzeti Lufthansu i Air Serbiu. Air Serbia je dalekoooo veći kolač.
Hocete da kazete da nije mogla ASL da bude preuzeta od strane drugog handlera po zavrsetku prosle sezone, pa i od zimskog perioda do pocetka juna ove godine? Najbolje neka sacekaju sledecu sezonu. Mozda ce uspeti da budu preuzeti za par godina. ASL je od AB preuzeta preko noci, doduse sa radnicima iz ASL, i to bez bilo kakvih priprema i sve je funkcionisalo, dok BA nije to urusio. Kako je krenulo niko nece moci ni da preuzme ASL , jer je sistem rada opsluge ove komp izgubio svaki smisao, a i pronalazenje dobrog kadra ce biti problem.
Ja tako nešto nisam rekao. Da mogla je biti preuzeta? Zašto nije? Zašto JU nije tražila drugog hendlera?
I danas menadžeri JU utovaraju kofere na svoje letove dok ih zaposleni Vancija gledaju iz svojih kancelarija.Nemaju više ni supervizora da pokriju letove.Sramota šta se trenutno dešava na aerodromu
manageri JU utovaruju aviona? Baš…
Auuuu🫢
Ugovor koji su potpisali je 150 hiljada sa radnucima koji rade preko ASGS.
Sad lepo nek dovedu na sva mesta radnike sa tim cenama, jer se sprema da niko nece da radi.
Sramota je za VINCE da zvanicni mejl procuri i da se ovde pisu sekvence. Ako je tako vec Alene trebali ste da objavite ceo dopis.
U ostatku dopisa istinski nema baš ničega. Brdo nepotrebnih floskula i pokušaj motivacijskog govora radnicima.
Air Srbija se pre nekoliko godina odrekla svoje službe za prijem i otpremu putnika i prtljaga. A ovo je bumerang koji im se vraća.
AB ni tada nije bio sposoban da se nosi sa poslovima Air Srbije u tom delu delatnosti a tek sada…. 109 puta gore.
Upravo tako. Tada su mislili da rade pametnu stvar.
Znali su oni da ne rade pametnu stvar, ali su trazili resenja za sto manje prikazan gubitak , pa ih je “strucni” kadar, koji su imali ,nasankao i ubedio da je ovo najbolje resenje za rezanje troskova. Niti su tada, a ni kasnije srezali troskove, vec su jos tada imali gubitke , a sada im se jos gore desava .
Kako jedna losa odluka moze da ima i kratkorocne i dugorocne posledice, za trenutni privid resenog problema.
Ne, tada su ustupanje 370 zaposlenih hteli da zataškaju loše poslovanje sklopljeno sa Etihatom.
Rešili se cele jedne visoko stručne operativne službe i dali je handling agentu koji, kada se kao prevozioc boriš za svakog putnika kaže: ” Ma šta me briga za putnika….”
E tako je to počelo, sada već davne 2017.godine.
Rezultati se vide….
Nazalost
Ovo što ste objavili skida mnogo odgovornosti sa JU, iako ste ih i vi besomučno napadali. Vidi se da rade sve što se može uraditi da funkcioniše saobraćaj.
Kompanija je i te kako kriva. Opako kriva. Sve od 18. do 25.6. je prvenstveno njihova krivica. I sada ih se ne smije abolirati jel postoji još jedan krivac.
https://biznis.telegraf.rs/info-biz/3712026-od-danas-na-aerodromu-bez-ogranicenja-broja-kompanija-koje-obavljaju-cek-in-i-sortiranje-prtljaga
Evo sta je poenta svega… volsebno ukinut tender za hendlera da bi brze bolje novi igraci uleteli i rukovodstvo BEG (pro ili pre)dali handling posao privatnicima
OK, i što je tu loše?
Pa ne znam Alene kod vas ali svugde je korupcija losa i kaznjiva. Aerodrom nije vlasnistvo Vincija nego ga je dobio u koncesiju sa svim svojim delatnostima. Tako treba i da ga vrati a ne da namerno godinama unistava handling da bi dosli strani igraci iz EU koji ce da preuzmu veoma unosne ugovore za handling od aerodroma. A nismo bas deca pa da verujemo da se to radi za dzabe nego za debele masne provizije prvo Francuzima naravno i Vinciju a neka sica i za nase direktorcice koji to sve potpisuju.
Da je to u cilju Vinciu napravio bi to 4-5 godina prije kraja koncesije, a ne danas na početku koncesije.
Osim ako ne namerava da ode pre roka koncesije… mislite I o tome
To je moguce
Juče, 11.07.2023, sam imao povratni let JU374 u1820Hrs na relaciji BEG – ZRH.
Na BEG sam došao oko 1540Hrs i sve formalnosti završio za oko pola sata. Let sa iznajmljenim D- ANDI je bio Ok! Malo kasnili u poletanju zbog tankovanja goriva sleteli na ZRH u 2018Hrs (tri minuta kašnjenja). Kofer mi je stigao bez kašnjenja ili oštećenja! Sam utisak sa ovog novog BEG je da je sve rađeno pomoću štapa i kanapa, da nova oprema ima dosta kvarova, da je neopisivo prljavo i prašnjavo (ajde da je to zbog intezivnih radova), novi toaleti u užasnom stanju i tu se sve raspada, stavili etison na gejtove koji je već flekav i teško se održava, stavili lažni parket/linoleum!? Font reči na Aerodromu (dolasci, odlasci, pasoška kontrola, ulaz, izlaz itd) nije u skladu sa lokalnim standardom! Moj utisak, ovaj novi BEG je građen kao neka privremena građevina i sve će raspasti kad koncesiji istekne rok! Dobra strana, kad sam dolazio 02.07.2023 i sleteo oko 2300Hrs na BEG nisam imao problema sa divljim taksistima što mi je u proteklih 10tak godina bio i najveći stres kada sletim na BEG! Inače juče je u Bgd bilo preko 33°C a klima na BEG je radila Ok!
Hvala na iskustvu. Ja nisam imao baš tako loš utisak, ali nije ni nešto posebno dobro.
Aleksandre, nije mi samo jasno kako ste uspeli za jedno sletanje da vidite/proverite da je sve rađeno pomoću štapa i kanapa, da nova oprema ima dosta kvarova, čak i font reči…
Pa to sam i ja vidio. To se opako vidi.
2023 sam tri puta koristio usluge BEG Aerodroma! Imam sa čime da uporedim! Redovno koristim ZRH Gate E a neke Aerodrome kao JFK, EWR, ORD, JAX, LAS i HKG sam koristio više puta u proteklih desetak godina! A Font reči to jest slova nije po našem, Srpskom, EX YU standardu na koji smo navikli, jednostavo nije i to se jasno vidi a i teško je čitljiv!
Fond slova gdje?
Izlazi/Gates, Dolasci/Arrivals, Odlasci/Departures, Pasoška kontrola/Passport control, itd Sam stil slova/reči kojima je ovo napisano nije uobičajen za Srbiju i Ex Yu! Znam da je ovo sitnica ali primećujem i ovakve stvari! Ipak, Ciriški Gate E je prava stvar jer se vidi da su ga Švajcarci radili za sebe a ovaj novi BEG su Francuzi radili da traje dok traje koncesija i ništa više!
Ja nisam primjetio ništa čudno u fontovima, meni je to full OK
Bravo. Pravi tekst i prava pitanja na pravoj adresi. Ko na kraju placa te radnike.. Air Serbia ili aerodrom. Ako AS placa 130 hiljada radnike a aerodrom 80 hiljada znaci li to da prevoz ik volje zna cenu rada nego handler? Oce li to naplatiti handleru? Zar nije bolje da su te pare onda date radnicima i mogu da sluze kao troskovi a ne kao cisti penali. Jel rukovodstvo BEG bas toliko nesposobno i diletantsko ili ima drugih nekih interesa i marifetluka.
Hvala na pohvalama. I te kako treba postaviti ta pitanja.
Danima ja vec govorim da je u poslednjih 2-3 nedelje najveca odgovornost na Aerodromu ali lakse je pljuvati avio kompaniju..
Možete vi pričati danima što hoćete, ali u najgorim danima od 18. do 25.6. krivica kompanije je bila daleko veća nego aerodroma. A ni sada se ne treba abolirati krivica kompanija uz aerodrom.
Ja sam jasno napisao “do pre 2-3 nedelje”, ali vi i dalje zivite u junu iako je danas vec 12.07.
Dakle, za one sto su se juce probudili – Air Serbia je imala odgovornost za kasnjenje i otkazivanjeletova tokom sredine juna ali je sada u najvecoj meri to krivica aerodroma.
Izvinite ako sam nekog uvredio istinom.
Naosporno. Tada su bili daleko najviše krivi. Sada većinu krivice snosi Aerodrom. Ali ne zavaravajmo se, ni Air Serbia tu nije nevina, imaju oni i dalje opakog putra na glavi.
Мој драги Аки опет ниси добро разумео. Држава је припретила Вансију јер нису испунили уговорну обавезу и то је било валидно. Али, држава нема права да се меша у однос између аеродрома и запослених.
Ванси је запослио нове људе и они су полако кренули да раде. Кашњења су већ мања. Примера ради ујутру и у подне летови иду ок. Поподне касне што значи да ту фали радне снаге. Аеродром запошљава и даље али то је процес који траје.
Што се слике горе тиче то нема везе са аеродромом већ са МУП-ом пошто они контролишу границу и пасошку контролу. Свака кабина је радила и то је то.
Изгледа да и ово проширење неће бити довољно што нам говори да је Ванси био у праву када је рекао да планира 15 милиона путника.
Ako nema dovoljno kućica kriv je Vinci.
Zapošljavaju? Bravo. A što su čekali do sredine VII. mjeseca? Što se ljudi zapošljavaju u VII. mjesecu kada sezona već opako radi.
Kašnjenja su i dalje ogromna.
Država je zaprijetila Vinciu? Možete si mislit!
Citam vec duze vreme i kao radnik tog istog aerodroma mogu slobodno reci da ste apsolutno u pravu.U ovom slucaju kriva AS i menadzment aerodroma.Iz kog razloga?Iz vise razloga,plasiraju za javnost lazi poput tih da je od pocetka godine zaposljeno dosta ljudi za predstojecu sezonu,sto je velika laz,tek u junu su primali po 5,6ljudi u jednoj od sluzbi,a isto toliko je i odlazilo u tom mesecu,zakidaju na platama,da bi “zadrzali”nove radnike i obezbedili im vecu platu,daju na papiru “stimulacije”,prikrivaju veliki br nelogicnosti itd.A AS primorava posadu da radi van radnog vremena i daju opomene pred raskid ugovora.I na kraju za sav svoj PRLJAV POSAO okrive medije…
Prežalosno.
Poenta je i povećati PLATE… Zaposle oni nove ljude, al kad vide posle par dana koliko rade za 60-70000, svi pobegnu…
Jasno.
A koju to ugovornu obavezu kada niko živ nije video ugovor?! Aerodrom je kao i putevi, brane, hidrocentrale, telekom, pošta, vodovodi itd. infrastrukturno “nacionalno blago” i ne prodaje se. Zašto u jednoj kapitalističkoj Finskoj, Švedskoj ili Nemačkoj aerodromi nisu privatizovani?
I u Španjolskoj, Nizozemskoj, Belgiji, Švicarskoj…
“Odakle Air Serbiji ovi radnici? Kako ih onda nije uspio zaposliti Vinci ako ih je uspjela zaposliti Air Serbia?”
Imali ste odgovor pre par dana. JU je tim radnicima dala osnovnu platu 138.000 dinara, dok im Vinci daje 80.000 dinara. Jasno Vam je kako ih je onda JU zaposlila.
Jasno. I to piše u članku: zašto Beograd ne plati radnike?
Па сада видите да је координисан напад на аеродром био оправдан.
Ne, Air Serbia je time pokušala abolirati svoju krivicu. Prvo su bili krivi svi drugi: stani aerodromi, lezori koji kasne, servisi koji kasne i vrijeme. Nisu spomenuli Beograd ni usput. I onda su se dosjetili koga bi mogli napasti da sebe opravdaju. Toga su se dosjetili nakon 10 dana na Vesićevu inicijativu.
Ali pored aerodroma ovo sve drugo i jesu bili uzroci kasnjenja. Zasita ne razumem zasto zatvarate oci na to.
Ne nisu. Jel za sve to znaju već više od godine dana. I morali su to uklopiti u poslovanje, a ne natezati red letenja do krajnjih granica. Kako objašnjavate da JU ima tek 12% on time, a OU 82%? Pa i oni lete na iste te aerodrome, pa i njima bi trebali kasniti avioni sa servisa, i oni imaju klimatske probleme (radimo u istim klimatskim uvjetima).
Vi bas ko da imate agendu zastite Francuza a pljuvanja po AS gde nema EU para. Evo AS je imala problema nekih 10 dana u junu zbog neorganizovanosti i flote. I? Sta je od tad problem? Opet AS? Posade tu, avioni tu, nema nikog za utovar! Kako to aerodrom nijen kriv? Kako to Francuzi nisu krivi? Ko je Alene kriv, da nije Ruska specijalna vojna operacija mozda? Mozda je Putin umesao svoje prste.
Ali baš nigdje u mojim pisanjima niste vidjetli da Aerodrom Beograd nije kriv. Kriv je i te kako. To sam nebrojeno puta i napisao. Ali to ne može abolitati krivicu Air Serbie.
Kakve veze sada Putin ima? Dajte ne baljezgajte gluposti.
Koju krivicu Air Serbije? Onu od pre mesec dana? O kojoj JU krivici vi govorite na dan 12.07.2023?
Krivica je ista samo u manjem obujmu. Sada imaju nesto vise aviona. Posada i dalje premalo…
Zato letite stranim avio kompanijama i mamje problema u svemu…letela Ar Cairo i sve ispostovano.
Nažalost.
Mogu da naslutim: zato što je to složena, birokratska, velika korporacija, u čijim finansijskim planovima u Parizu piše da se ovde ti radnici plaćaju 700€, e sad, što u Beogradu i u okolini niko neće da radi takav posao za te pare, na to oni nisu računali kad su pravili te planove…
Nažalost tako je. I sad će imati manji profit ili gubitak. I što onda?
Znam sta nece.
Nece skinuti gace da bi dosao Ryanair.
I biti će i dalje jedini veći aerodrom u široj regiji koji nema Ryanaira. A imaju ga Tirana, Atena, Solun, Sofija, Bukurešt, Budimpešta, Beč, Zagreb, Venecija, Milano, Rim…
Da, i?
Pa jako cudno. Jako.
Tako je. To ste trebali pitati MoL, to je pitanje za njega a ne za BEG.
Naravno da je to pitanje za BEG. O’Leary bi na to rekao standardni ogovor “Ryanair proučava niz destinacija i ako se stvore uvjeti za komercijalno pozitivno poslovanje pokrenuti će letove iz Beograda”. Za ovaj odgovor mu ne trebate postaviti pitanje.
Ako se stvore uslovi…uslovi se nece stvoriti sve dok BEG ne skine gace pred njim a to se nece desiti jer nisu ocajni kao sto je bio ZAG a imaju jakog nacionalnog prevoznika (u odnosu na velicinu trzista) sto nije slucaj u Zagrebu, Tirani, Sofiji, Bukurestu, Budimpesti, Veneciji,Milanu…
Pa pogledajte samo koliki je to bio ocaj u Zagrebu kad oni sa svim sadasnjim FR linijama imaju samo 3% vise putnika nego u junu 2019 kad tog Ryanaira nije bilo u Zagrebu.
Sasvim je onda jasno zasto su pristali na smesnih 5 EUR (hajde da ne kazemo 2 EUR kao sto kaze Jasmin) takse jer bi u suprotnom bili na stepenu oporavka Ljubljane.
Eto zato FR leti u ZAG a ne u BEG.
Ali je slučaj u Beču, Ateni, Rimu… pa svejedno tamo Ryanair ima baze.
Što želite reči da Tirana, Atena, Solun, Sofija, Bukurešt, Budimpešta, Beč, Venecija, Milano, Rim… skidaju gače?
Samo 3% više. I kako to mislite 3% više. Zagreb od početka godine ima preko 10% više putnika nego 2019.
Hahaha, jeste 700e bruto, kad skinu doprinose i porez, radnik dobije od 65000-75000din platu. Sramota! Smene su mahom 9 Il 10 sati, retko kad 8h, svaki dan je drugačije radno vreme radnika, ( sem onih po kancelarijama). A pri tome dobroj većini radnika dok dodje do aerodroma potrebno je 2 do 2 i po sata i toliko u povratku, iz razloga što je loša gradska linija do tamo. Tako da radnici faktički rade jedan ipo posao u toku dana, a za to definitivno nisu plaćeni ( u pekari su veće pare,🙂). I naravno da će im ljudi odlaziti!
Da, naravno da će im ljudi odlaziti.
Samo pre dve godine Vinci otpremi visak radnika koji su pred penzijom, sa enormnim otpremninama (preko 20000eur). Uzese ljudi novac i odmah ili za nekoliko meseci odose u penziju. Pohvalite malo, barem vi koji ste imali tu srecu!
Neki su možda i uzeli taj novac ali su se rešili i ljudi sa velikom količinom znanja a mogli su raditi još bar 20 ili više godina a to su mahom bili radnici “prebačeni” iz Air Srbije a dobili su 50% manje otpremnine od radnika bivšeg AB-a.
Pogresno. Ako je radnik BA dobio po godini staza u visini svoje plate, i neka je ona bila 70000 ili 80000 din puta npr.36 godina staza. Izracunajte. A zaposleni koji je preuzet iz ASL, i nije dobio tamo otpremninu, jer mu je receno da to ostvaruje kod ovih, kao sto je po zakonu, je za 36 godina staza dobio ukupno 1000050,00 , znaci 27.700, 00 din po godini staza. Da li je to 550% manje? I pritom su i jedni i drugi radnici BA.
Nije samo to pitanje, gospodine, nego kako su oni prosli bezbednosnu kontrolu , ako VINCI kaze da mu ta nju treba mesec, dva.
Pa valjda su to već bili radnici Air Serbie koje su prebacili na ove zadatke iz drugih sektora, pa imaju sigurnosnu provjeru.
Ne verujem.
Dakle smatrate da na aerodromu rade radnici bez sigurnosne provjere i da se tako opako krši zakon?
Pre par dana vam je neko lepo objasnio ko si ti “radnici” koji su prosli bezbedosnu proveru. TO SU “momci” u crnim majicama… u sluzbi SNS… Vama makar ne treba crtati?
Ma takvi ne dolaze na aerodrom. Imaju oni vaznijeg posla
Ali sve je moguce
Nisu prolazili kontrolu,dokazano je da posle mesec dana tek stignu rezlutati bezbednosne kontrole gde su prinudjeni da tog istog radnika “rese” raskidom ugovora.A da ne pricamo da dovode “psihicki obolele” osobe
…
Kako bi se dozvolio rad na aerodromu nekome bez kontrole? To u Srbiji nije moguće.
Čekajte: ako im JU plaća 138.000 plus još 80.000 od Vinci, onda je to oko 220.000 iliti preko 1700 eura… Ako je to zaista tako, onda je to najbolji posao u Srbiji i ljudi bi se doslovno trebali tući za ta radna mjesta!
Pa ne placajh im i jedni u drugi pobogu