Već smo više puta pokazali kako se Air Serbia ne libi pohrvati i sa najvećim igračima. Sa kompanijama koje su daleko veće i jače od nje. I pritom je u tim ratovima više nego uspješna. OK, u nekim slučajevima gubi (npr. Geneva, Nica, Varšava), ali u daleko više slučajeva je pobijedila, pa čak i istisnula velike igrače sa tržišta. Tako je Air Sebie maknula Vueling iz Barcelone, easyJet iz Berlina, Air France iz Pariza, Wizz Air iz Osla…
U ovom momentu Air Serbia se žestoko tuče na slijedećim linija:
- Amsterdam sa KLM-om
- Ankara sa AnadoluJetom
- Atena sa Aegeanom
- Barcelona sa Wizz Airom
- Beč sa Austrianom
- Berlin sa Wizz Airom
- Bukurešt sa Taromom
- Copenhagen sa Wizz Airom
- Dusseldorf sa Eurowingsom
- Frankfurt sa Lufthansom
- Gothenburg sa Wizz Airom
- Hamburg sa Wizz Airom
- Heraklion sa Aegeanom i Wizz Airom
- Istanbul sa Turkishem, AnadoluJetom i Pegasusom
- Izmir sa AnadoluJetom
- Larnaca sa Wizz Airom
- Lisabon sa Wizz Airom
- London Heathrow sa Britishem i Wizz Airom (Luton)
- Malta sa Wizz Airom
- Oslo sa Norwegianom
- Podgorica sa Air Montenegrom
- Rim FCO sa Wizz Airom
- Rodos sa Aegeanom
- Stockholm sa Wizz Airom
- Stuttgart sa Eurowingsom
- Tel Aviv sa Arkiom
- Tivat sa Air Montenegrom
- Zurich sa Swissom
Ovo znači da se Air Serbia ozbiljno tuče na čak 28 linija. Ogromna brojka. Čitatelj mora znati da takvi ratovi enormno puno koštaju, da isto znači daleko niže cijene i lošiji load faktor, potrebu da se dobar dio godine leti dumpingom. I svejedno se kompanija osudi boriti sa tako jakim igračima na toliko mnogo linija. I još je profitabilna. Ogroman respect! Ogroman!
Kompanija ima code-share ugovore sa nizom kompanija na istim linijama (Turkish, AnadoluJet, Aegean Tarom) no čitatelji se ne trebaju zanositi da je ipak konkurent na ovim linijama i da se tuče za putnike na istima. Wizz Air leti još i na niz aerodroma koji su konkurencija Air Serbiji poput Basel/Zurich, Beauvais/Paris, Bergamo/Milano, Dortmund/Dusseldorf, Eindhoven/Amsterdam, Karlsruhe/Stuttgart, a i Hainan leti za Peking koji je samo pola sata od Tianjina.
autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Air Serbia
AirSrbija se za Podgoricu i Tivat ne tuce nego “ubija” AirMontenegro.
Pa i ne. Razlika i nije neka. JU leti 21 leti, Air Montenegro 14, no Air Montenegro u načelu leti sa većim avionom (JU obično ima jedan let sa A319, a dva sa ATR 72, Air Montenegro oba sa E195).
Nije istina da JU ima 1 let sa A319 i 2 sa ATR.
Subota: E175, E190, ATR = 260 sedista
Nedelja: A319, A319, E175 = 376 sedista
Ponedeljak: A319, A319, ATR = 360 sedista
Air Montenegro ima 232 sedista svaki dan. To znaci da JU ima izmedju 12% i 62% vise kapaciteta.
Savršeno stavili ste dane kada JU ima najveći broj letova. A ostale dane? Što niste stavili sve dane. Što niste napisali utorak i četvrtak:
utorak: ATR72, E195, ATR729
četvrtak: ATR72, A319, ATR72
Do sada je Air Serbia izgubila ove bitke na svega par linija:
1. Nica (pobedio Wizz)
2. Varsava (pobedio LOT)
3. Zeneva (pobedio easyJet)
Od ove 3 linije, vrlo je verovatno da ce se JU uskoro vratiti i u Varsavu i u Zenevu, pogotovo sada kada ima Embraere.
Sa kim se bese bije za Moskvu?
Ni sa kime.
Pre neki dan sam gledao sa kim ici u NY. Trazio sam dve karte. I ispada da je sa Lufrhansom jeftinije oko 350€ nego sa AirSerbia. Ok, imamo jedno presedanje u Minhenu ali na dve karte 350€ razlike. A opet drugar hoce direkno sa AirSerbia. Eto jednog primera na cemu se pravi razlika i povecava opasno prihod. Drugi primer je sugurno veza sa Rusijom. E sad zamislite da nekim cudom neka kompanija krene liniju Bgd – NY i da padnu sankcije Rusiji. To bi bio opasan udarac.
Kad se ispune ta dva uslova JU ce imati 50 aviona i nece im biti toliko bitne te dve linije
Jedno pitanje, šta zaista očekujete od AirSerbie ove 2024 godine? Kašnjenja, povećanje flote, nove linije? Mislite li da će uspeti da privole nove putnike posle prošlogodišnjih kašnjenja i otkazivanja nekih letova?
Čisto me zanima vaše mišljenje Alene, a naravno i drugih čitalaca?
pozdrav
Pa kompanija nabavlja tri ATR 72 i dva A330, još se ne zna hoće li povećavati A320 flotu, vjerojatno dolaze još 1-2 E195. Jasno da će imati novih linija i povećanje frekvencija.
Srpski putnici će letjeti sa JU, no oni izvan Srbije manje. Oni će tražiti alternative.
Зашто би тражили алтернативу на лето ако је нису до сада? Ево видимо да и Хрвати све више лете са ЈУ и да су постали 11. авио-компанија у Загребу.
Zbog enormnih kašnjenja i otkazivanja prošlog ljeta i ove zime.
I uprkos tome JU obara sve rekorde?
Pritom sve kompanije imaju rezanja u zadnji cas ove zime, nije jedino JU. Da li to znaci da niko ne treba da leti ni tim kompanijama?
Ne govorimo mi o rezanjima linija, nego o kašnjenjima i otkazivanja letova netom prije leta.
Napisali ste “Zbog enormnih kašnjenja i otkazivanja prošlog ljeta i ove zime.”.
Koja to enormna otkazivanja JU ima ove zime?
Vi ste prespavali zadnja dva članaka?
Nisam ja nista prespavao. JU nema veliki broj otkazivanja ove zime. Tek par letova mesecno.
Par letova mjesečno? Mislite tjedno?
Pa i da je par letova u 7 dana, to je opet nista. A i nije ni toliko, u poslednjih 7 dana ih je bilo 3.
Čestitam ako je to vama ništa.
Putnici su zaboravili otkazane letove. Strani putnici ne traže alternative već povoljne karte. Air Serbia obara rekorde prometa i ima više transfernih putnika koji su van Srbije nego ikad.
nemojte se zanositi. ovo što radi JU je katastrofa, i ako hitno ne poprave nešto reputacija ode. ja već sada njima letim samo gdje imaju monopol – izbjegavam ih za crnu goru, a kamoli za pariz ili amsterdam.
A što ja govorim?
Na svakog koji izbegava Air Serbiju ima stotine i hiljade novih putnika, nekih transfernih a nekih iz Srbije, koji će ove godine leteti njima. Svako razuman vidi da je mnogo veći broj zadovoljnih.
Zašto dva ista komenatra sa iste IP adrese?
Enormnih kašnjenja ove zime? Ma da, niste vi pristrasni naravno, lažu ljudi. 😂
A nema? Već danima su ogromna kašnjenja, neki dan 93% kašnjenja, u četvrtak 94%. Čak je i Direktorat radi toga poslao inspekciju.
Ове зиме?
Колико је било проблема у току јесени и зиме???
Bogami ove zime ima problema, posebno zadnjih dana. Zato je Direktorat i posalo inspekciju.
Један дан и то због неукости и аљкавости ЕУ компаније Винси?!!??
То није проблем ЕрСербије.
Волите податке, волим их и ја, зато треба да се види:
– кашњења ЕрСербије по месецу
– отказивања ЕрСербије по месецу
– попуњеност ЕрСербије по месецу
Да би се установило где је проблем потребно је да се врши поређење. На пример, поређење са:
– Егеаном
– ВизЕром
– ВизЕр операцијом само у Београду.
Егеан има велики број трансферних путника, ВизЕр је после ЕрСербије највећи авио-превозник у Београду са неколико базираних авиона.
Nije jedan dan nego je prilično puno dana. Zamaaero je analizirao dva dana kada su kašnjenja i otkazivanja bila preko 90%. To je istinski ogromno, tako mnogo nije bilo ni u VI. mjesecu.
Видео сам податке за два дана и на основу онога што сте написали, број летова ЕрСербије који су каснили чине око 50-60% летова што је у складу са укупним бројем летова ЕрСербије на Аеродрому Никола Тесла – око 55%.
То показује да је до аеродрома, не до ЕрСербије.
Mislim da sam bio jasan i da sam jasno rekao da je glavni krivac Vinci, ali i da ne treba abolirati Air Serbiu koja snosi dio krivice. To sam i dokazao.
Koju su oni zdusno podrzali i tolerisali joj sve. Tako da ne trpe, vec je to reakcija na akciju.
?
Ко је коме толерисао све? Аеродром Београд ЕрСербији?
ASL – BA
pa od 11. mogu postati 15. i 20. ako ovako nastave. u tome je poenta
Mozda i brac medu novim?
Daj bože.
ako poprave operacije to je sjajno za budućnost jer je pamćenje kratko. međutim ja imam kartu s JU i pri kupovini me obuzima jeza šta će od toga biti. tri puta sam letio u posljednje, tri puta neka ljuta kašnjenja bez najave, bez objašnjenja, bez izvinjenja. katastrofa zasad
I što mislite koliko će ljudi to još trpiti?
Preko 4 miliona putnika Air Serbije u tišini ali brutalno negira mali broj glasnih nezadovoljnika. Nije pravi rezultat desetak komentara ljudi koji govore da nikad više neće putovati Air Serbijom, već je pravi rezultat u broju putnika koji enormno raste. Ovih zadovoljnih ima neuporedivo više.
Zasto ne pisete da Trade Air vec danima leti za OU?
Ali zato kada ETF odradi jednu rotaciju za JU, e to po hitnom postupku ide…
Nije danima, nego tek dva dana i ide vijest o tome danas. Danas sam se uspio čuti sa Cvijinom oko toga pa je i napisan članak. Već je napisan i čeka ponoć.
I opet govorite gluposti, i za ETF smo jednako tako napisali nakon dva dana.
Mogu Vam reci da ASL ima mnogo bolji LF na letovima za LIS nego WIZZ
A je li? Odakle vam taj podatak?
Iz prve ruke
Je siguran sam u to.
pa ne zna se ko je nepouzdaniji.
Wizz karte za LIS su preskupe
Wizz Air ne leti za Stockholm nego za Skavstu. To je potpuno isti status kao i Wizz letovi za Dortmund, Eindhoven, Karlsruhe, Beauvais, Basel, itd…
Pa i ne. Skavsta je stockholmski aerodrom. Tako se vodi. Kao što su Stansted, Luton i Getwick londonski aerodromi. Arlanda je od Stockholma udaljena 46 km, Skavsta 97 km.
Nije 97, nego 103km. I to je prilicna udaljenost.
U Londonu su svi ti aerodromi podjednako udaljeni od Londona, nekih 50km.
Dakle zove se Stockholm Skavsta i smatra se stokholmskim aerodromom.
i dalje je stokholmski aerodrom ali istovremeno jeste daleko. svi su u pravu. s druge strane u 5 popodne putujete dva sata od JFK do menhetna (putovanje je od 35 min do dva sata). do skavste znate da ćete manje-više doći za sat. sve ima svoje.
Jasno. Pa ček i do MZL Zagreb vam treba 30 minuta.
A to je ogromna razlika? Na 100 km 4 km manje-više!
treba neko da leti za bromu. to je zakon. ova dva aerodroma bogu iza nogu. ali šveđani je zatvaraju najvj uskoro.
Ma to već neko vrijeme najavljuju, pa nikako.
Dobar clanak.
Pokazali su da imaju petlju, a i osecaj za vreme kada u nesto krenuti. Nadam se da ce ih taj osecaj , a pre svega dobar rad i dalje sluziti.
Hvala.
Nadajmo se.
Ništa naprema Croatiji.
???
Hahahahahahahaha, Alen Vas nije razumio 😃 A zaboravili ste i Bravo Hrvatska? 😃
O čemu vi? Kažem da je ovo ništa naprema kakvu konkurenciju ima Croatia. Zar sam vas ovime uvrijedio?
Šta ti bi Alene ? Čemu ovaj hvalospev ? Jel to Er Srbija odlučila da plati neko oglas na Zamaaero ?
Ovaj potal i te kako hvali Air Serbiu i Aerodrom Beograd. U zadnje vrijeme 18 članak od čega i par analiza su hvalili kompaniju. No, kada je treba kritizirati treba. To je objektino novinarstvo, sviđalo se to dijelu čitateljstva ili ne. A to što neki ljudi imaju ružičaste naočale.
Ne Air Serbia nikad nije platila oglas na zamaaero, niti je platila sada.
To sto sada smatrate za hvalospev, isto ovo cete smatrati za blacenje kad se bude “cackao” finansijski izvestaj. AS je stalno u investicijama i raznim borbama, a to kosta. Odakle? Drzavni budzet i enormno zaduzivanje Srbije omogucavaju sve to. Dal je vredno toga?! Tesko reci. Videcemo za 5-8 godina.
Tvrde oni da su profitabilni i to 50 milijuna EUR, te da Srbija ne ulaže više novac u kompaniju.
Mogu “progutati” da su bili profitabilni u 2022, ali da se vise ne ulaze (direktno i indirektno), pored svih ekspanzija i troskova (necemo detaljisati o otkazivanjima) – e to ne mogu. Prosto, zdravi razum ne dopusta.
Herbut šta ima da vidite za 5 do 8 godina što niste videli u poslednjih 10 godina? Air Serbija je bila u većim finanskijskim problemima u prvih 6 do 7 godina nego u poslednje dve godine. Ako nije propala u tim prvim godinama sigurno neće sada. Od 2014 neki su govorili da će se videti za 5 do 8 godina. I videlo se, nije propala već postala još veća i profitabilnija.
Veći broj putnika, destinacija, veći prihodi. Reći za 5 do 8 godina, to mogu biti samo reči utehe za očajnike koji ne žele pogledati istini u lice.
Ako se svi pogledaju u lice onda ce shvatiti da je enormno puno para usipano u AS i da to trenutno donosi rezultate. Cim se promeni kolicina finansiranja, citaj promena vlasti, veliko je pitanje koliko ce izdrzati sistem AS? Za sad, svaka cast, stvoren je tim koji solidno sve to vodi (doduse sa extremnim potezima radi politikanstva). Za 4-7 godina je realna promena vlasti, pa ce se za 5-8g i videti realna slika AS. A oni koji hoce da vide, videli su razna skrivanja ugovora, razne nenormalne troskove za obuku, lizing, itd. Itekako bi AS propala kad bi zavisila od Arapskog (su)vlasnika i kad nebi bilo toliko (sakrivenog) drzavnog finansiranja. Covid je pokazao da ima smisla drzavna avio kompanija, ali je Covid pokazao i koliko vanredne situacije mogu biti super izgovori za netransparetno finansiranje/troskove/ugovore/…
Bez obzira na promenu vlasti, koja će se prirodno desiti kad tad, AirSerbia će ostati strateška kompanija i stoga će biti podržana od bilo koje vlasti… Sem ako ta nova vlast ne bude veoma glupa, a u to ne verujem.
Država je davala 40 do 75 milijuna EUR godišnje, kasnije 20 + PSO. Sve je to super, ali ako država nema novaca neće moći toliko davati. A ako neće davati, bilo kakva podrška nije bitna, ako nema novaca sve će ići dolje. Vrlo jednostavno.
Promenila se vlast u Hrvatskoj pa se nije zaustavilo pomoc Croatia Airlines. Isto ce biti u Srbiji. Koja opoziciona partija u Srbiji najavljuje ukidanje pomoci Air Serbiji? 0, nula, zero partija.
Ne najavljuje, ali niti ne govori da neće prekinuti. Dakle zakljčke ne možete raditi. Konačno da i nešto predizborno najavi to ne znači da neće promijeniti stav kada vidi stanje financija.
Air Serbija je narasla i ne treba donacije. Raste organski i samostalno se finansira. Promene vlasti nece nista promentiti. Nova vlast ce imati problema sa drzavnim firmama koje gube novac ali ne sa Air Serbijom. Nema motiva unistiti ili prodati drzavnu kompaniju koja drzavi donosi novac.
A čoče, oli bi ti da tako piše za Montenegro? E bogumi ne može, nijesu zaslužili (naglasak na zadnji slog)
JU broj sjedala u ZAG-u
2023 – 91.088 (+25.4% on 2019)
2024 – 105.560 (+45.3% on 2019)
Pritom JU nije jos unela letnji red letenja za ZAG.
Тако је, могуће да ће претећи FZ у Загребу и заузети 10. место.
Teško, flydubai povećava Zagreb
Pa i JU ce na leto leteti barem 17pw, koliko lete ove zime.
17pw, to je 1768 letova tokom 2024. godine (uz uslov da u NW24 ostane 17pw), sto predstavlja 134.368 sedista.
flyDubai ce imati u ponudi 116.790 sedista. Dakle bitno manje nego JU.
Vidjet ćemo.
OT:
http://www.b92.net/putovanja/vesti.php?yyyy=2024&mm=01&dd=12&nav_id=2463756
Hvala za link.
Ovo je i zvanično potvrda da među komentatorima imamo botove, isprane mozgove i šoviniste. Bravo za Direktorat civilnog vazduhoplovstva Srbije i ovaj portal i Alena koji je o ovome izveštavao.
Molim, i drugi put. Jesu sad i ovi iz Direktorata ustaše kao i ja jel su napali Aedrodrom Beograd?
Ne, sad će da krene mantra da su kompanije iz EU nesposobne 😀
:)))
Kad sam prosli put napisao GOSPODIN ALEN, to sam zapravo i mislio! Ko redovno cita Vas portal, slozice se sa mnom, koliko ste objektivni. Svaka Vam cast!!!
Hvala.
https://www.b92.net/putovanja/vesti.php?yyyy=2024&mm=01&dd=12&nav_id=2463756
Je, već su čitatelji objavili ovaj link.
Ali glavno da Šćuric samo pljuje po Air Serbiji i nikada je ne hvali. Eto i ovaj članak je čista pljuvačina po Air Serbiji. Jel tako?
A riječi ogroman respect! zapravo znače “odvratna kompanija koju svi mrze”.
Ma jasno. Sad neće nitko ovdje napisati, bravo Šćuric, evo pohvalio si Air Serbiu. Ali čim bude neki budući članak u kojem će se opravdano kritizirati kompanija, kreće shitstorm.
Evo ja Vas pohvaljujem za ovaj članak iako se ne slažemo uvek. I to je mislim normalno.
Da, bilo bi čudno da se slažemo uvijek.
Hvala za pohvale.
Srpski nacionalista! Samo hvalite Air Serbia! Odličan članak kao i mnogi drugi gospodine Šćuricu! Samo hrabro!
Hvala na pohvalama.
Нико вам неће честитати јер је ово један позитиван после 72 негативна где људи дивљају у коментарима против Србије и где људи као Фоглар вређају посетиоце вашег портала.
Svašta pričate. Neki dan sam naveo 18 članaka u posljednje vrijeme koji su hvalili Air Serbiu i Aerodrom Beograd, od čega čak 2 analize. Samo što ljudi u Srbiji vide samo jednu stranu i skaču na zadnje noge baš svaki puta, čak i kada se nikako ne može braniti neobranjivo.
Imajucu u vidu koliko je drzava Srbija ulozila novaca u kompaniju radi bolje konektiranosti zemlje upitno je da li je to uopste bilo potrebno imajuci u vidu da ocigledno postoje mnoge linije na kojima lete vec kompanije. I letile bi jos vise da nije tu Air Serbia koja daje konkurenciju.
Jasno.
Što se mene tiče, nije upitno. Imali bismo i dalje Barselonu u pola noći 2x nedeljno. To je trećerazredna ponuda. I za mnoge druge linije je Air Serbia “povukla nogu”, a o dugim linijama bismo samo mogli da sanjamo. Dok god mogu da se vrte oko pozitivne nule u poslovanju i da obezbeđuju sve ove linije, meni su OK. Nervira me naravno stranačka i politička priča oko JU, loš odnos prema zaposlenima itd, ali da znače mnogo za nas – znače.
Tako je, skoro isao za BCN Air Serbiom, vrato se sa Wizz, otisao kao gospodin, vratio se kao mučenik, nije za poredjenje…
Само што заборављате да са конкуренцијом и цене карата падају. Србија би била на губитку да нема ЈУ. Такође постоји брдо линија где би се повезаност изгубила. Без ЈУ да ли би имали толико летова за Будимпешту, шта би било са Валенсијом, Портом, Краковом, Лионом, Солуном, Каиром итд.
Мали је број линија у целости где би конкуренција заменила ЈУ.
O boze kakvo usko gledanje i nepoznavanje kako funkcionise avijacija. Drzava nije ulozila samo zbog konektiranosti vec da bi imala snaznu kompaniju, a takva kompanija se mora pozicionirati jako na svom maticnom trzistu i mora kontrolisati glavne destinacije i ne dozvoliti drugim kompanijama da se “razmašu”.
Pogledati pod Skoplje ili Ljubljana pa će se odgovor sam nametnuti.
Konkurencija donosi benefite putnicima u vidu jeftinijih karata. Kada postoji monopol, svaka kompanija, bilo Wizz, Lufthansa, AirSerbia, Ryan… će prirodno povećati cene.
Ja najviše koristim liniju za Berlin na kojoj su ranije leteli EasyJet i AriSerbia, a sada lete AirSerbia i Wizz Air. Cene su uglavnom tu negde.
Nekada je AirSerbia jeftinija a nekada WizzAir. S tim što AirSerbia ima bolja vremena letova pojedinim danima dok nekim danima lete u 1h razmaka. Dodatno, AirSerbia se na BER kači na avio most dok do Wizzovog aviona dolazite peške iz zgrade terminala. Možda to na prvi pogled ne igra ulogu, ali kada ukrcavanje traje pola sata i tih pola sata ostanete na hladnoći i na vetru nije baš najprijatnije.
Sve u svemu, treba nam nacionalni avio prevoznik i to je jedna od pozitivnijih stvari uradjenih u poslednjih 15 godina u Srbiji.
И не само то него у Берлину прво морате сићи степеницама па се онда попети у ваздухоплов, мени је тако било када сам летео са easyJet-ом једном.
Такође заборавља се једна јако битна ставка: чартери.
Овако домаћа авио-компанија одради те летове док би без ње ситуација била као у Словенији где њене чартер летове у целости одрађују странци (примарно Хрвати).
sta li se to dogodilo da nema vise kodsera s KLM-om, s obzirom na saradnju s AF…
KLM to više ne želi.
Ne znam odakle ta priča, ja sam više puta koristio jutarnji KLM sa BEG i redovno su izlistani Air Serbia i Delta codesherovi?
Doslovce ni KLM, ni Air Serbia nemaju navedene ove letove u svojim sustavima.
To sto ih nema izlistano na sajtovima apsolutno ne znaci nista. Codeshare postoji:
KLM let BEG-AMS, KL1898 = JU7634, KL1906 = JU7636
JU let BEG-AMS, JU360 = KL2823, JU364 = KL2825
Evidentno su obije kompanije maknule te letove. Očito postoji razlog za to.
Letovi postoje u GDS-u i na sajtu kompanija.
Maknuti su sa sajtova za BEG-AMS rutu zbog medjusobnog dogovora kompanija da se codeshare odnosi samo na transferne putnike.
Na transfernim linijama se ovaj codeshare vidi na sajtu, pa tako ako preko http://www.klm.com sajta pretrazite BEG-MAN izlazi JU do AMS u codeshare pa KL do MAN.
Evo primer sa http://www.klm.com:
Belgrade Manchester
2024 February 12 Monday, 6:10 PM-10:00 PM
Total flight duration: 4h50
6:10 PM Belgrade, Nikola Tesla Airport (BEG)
Flight duration: 2h35
Operated by GETJET AIRLINES FOR AIRSERBIA FOR AIR SERBIA, KL2825
Aircraft A320
Class Economy
8:45 PM Amsterdam, Amsterdam Schiphol Airport (AMS)
Transfer time:
1h00
9:45 PM Amsterdam, Amsterdam Schiphol Airport (AMS)
Flight duration: 1h15
Operated by KLM, KL1083KLM
Aircraft Boeing 737-900
Class Economy
10:00 PM Manchester, Manchester Airport (MAN)
u pravu ste. na aerdromu u BEG zaista stoji taj broj, ali kodšera nema već nekoliko godina, i karte se ne mogu kupiti. to je poenta. uradite search na klm sajtu i nema kodšera (dok se s AF pojavljuje redovno!).
Da
JU ima codeshare sa KLM-om.
Na letovima AMS-BEG nema.
Pa ne mora imati na tim letovima codeshare. JU ima svoj kod na AMS-MAN.
Ne mora? Zašto ako ga je imala?
Jer su se tako dogovorile kompanije. Vise ne prodaju codeshare letove na BEG-AMS ukoliko to nije samo jedan od vise legova.
Кодшер постоји али се он не односи на локалне путнике, дакле оне који лете између Београда и Амстердама. Кодшер се односи на трансфере преко Амстердама, исти принцип као што КЛ примењује са ОУ.
Da i ja mislim da je tako.
Тако је већ преко годину дана. КЛМ је донео одлуку да се ограничи сарадња са конкуренцијом за локалне путника. У исто време су укинули кодшер са OU на ZAG-AMS као и са JU на линији BEG-AMS. OU & JU и даље нуде преседања преко Амстердама.
Искрено и ЈУ и ОУ би требало да откажу сарадњу са КЛМ-ом. Ако неће да деле локалце онда нека не деле ни трансфере. ЈУ има сарадњу са AF, TK, B6… итд тако да ће те трансфере слати преко других чворишта.
Da, slažem se. Ja bih otkazao takav ugovor.
KL i AF su dva brenda iste firme. koja je logika ukidanja P2P kodšera? mene samo to zanima.
Nažalost nisu. Kako je rekao Smith, CEO AF-KL, dvije kompanije bi trebale fukcionirati kao jedna, a one se ponašaju kao da su neprijatelji i nemaju dodirnih točaka.
To je tačno i to uz obavezno prvi leg sa JU pa dalje sa KLM. Na isti način, KLM vam neće ponuditi JU let iz AMS za BEG ali hoće konekciju sa svog leta za BEG na JU let za Skopje.
Da
ok super. zašto? ima li taj polu-kodšer za ameriku ili je uslovljen nečim drugim. ja ne vidim JU nikad preko ams kao opciju ali preko CDG je redovna pojava.
Propustili ste Berlin sa Wizzairom.
Jesam. Hvala što ste primjetili. Ispravljeno.