autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Ryanair
Stalno čitamo kako je Ryanair u Zagreb došao samo radi ogromnih subvencija koje daje Zagreb, te radi posebnih popusta koje ima samo on. Ni jedno od toga nije točno.
Prvo Ryanair ne dobiva nikakve, ali baš nikakve subvencije u Zagrebu. Niti kroz udruženo oglašavanje, niti kroz novac turističke zajednice, grada Zagreba ili Zračne luke Zagreb. Ryanair nema ni unaprijed prodaju karata nekoj instituciji u Zagrebu, niti ikakve druge oblike subvencija.
Ryanair jest dobio ogroman popust na većinu svojih letova. Temeljem poticaja Zračne luke Zagreb za pokretanje novih linija, Ryanair ne plaća punu cijenu od 17,50 EUR po putniku, nego samo 5,00 EUR po putniku. Ogroman popust. No, ovdje su bitne dvije stvari. Prvo bilo koja kompanija je uz Ryanair mogla ostvariti ovaj popust. To je mogao i Wizz Air, Eurowings, easyJet, Norwegian, Pegasus… Mogla je i Croatia otvoriti nove linije za Manchester, Edinburgh, Genevu, Nicu, Berlin, Hamburg, Nuremberg, Cataniu, Tiranu, Prištinu, Cairo… Zašto nije? Zašto Croatia nije iskoristila ovaj popust i sa 5,00 putničke takse pokrenula niz novih linija? Neke su mogle i prevenirati Ryanair (npr. Manchester, Gothenburg, Malaga, Malta, Napulj, Podgorica, Sofija, Krf, Solun, Rim nonstop). Ovaj natječaj je bio otvoren od XII. mjeseca 2020. do 30.6.2021. Dakle više od 6 mjeseci. Svi su znali, zašto nisu iskoristili?
Drugo, sa ovih 5 EUR Ryanair i dalje uplaćuje prilično milijuna EUR u blagajnu MZL Zagreb. I tu Zagreb ne gubi, on dobiva dodatan novac. Konačno tih dodatnih milijun putnika ostavlja novac u ugostiteljstvu, trgovini, na parkiralištu, uslugama…
Ryanair nije dobio popust samo zato što je Ryanair. On je popust dobio za otvaranje novih linija. Kada je Ryanair otvorio liniju za Dublin, koju je već letjela Croatia na istoj nije dobio popust. No, za sve ostale jest. Kao što je to mogla dobiti i Croatia ili bilo tko drugi.
Većina aerodroma Europe je u Covidu-19 imala neke oblike poticaja novih linija i prijevoznika. Primjerice Aerodrom Beograd ima poticaj za nove linije od 5 EUR na svakog putnika, pa dodanih 1 EUR ljeti i 2 EUR zimi, pri čemu je najniža cijena po putniku koja se naplaćuje 9 EUR (samo 4 EUR više nego ima Ryanair u Zagrebu). No, istovremeno Aerodrom u prvoj godini osigurava 100% popusta na slijetanje (u drugoj 50%), pa daje popuste na broj putnika i to za preko 900.000 putnika (koliko ima Ryanair u Zagrebu) daje 80% na slijetanje, 70% na infrastrukturu, 50% na CUTE, 6,50 EUR popusta za putnički promet, 2,50 EUR za transferni promet… Aerodrom ima i dodatnu stimulaciju za prijevoznike koji imaju bazirane avione u Beogradu i to tako što odobrava 100% popusta na parkiranje aviona. Kada sve ove popuste zbrojimo dolazimo do zaključka da kompanija koja ima preko milijun putnika u Beogradu, a to je Air Serbia, ista ne plaća bitno više od 5 EUR po putniku, dakle skoro isto kao i Ryanair u Zagrebu.
Zagreb je konačno dobio LCC bazu, nešto što je trebao dobiti prije 20 godina, što je Beograd dobio prije 10 godina. Zagreb je do 2021. bio aerodrom sa daleko najmanje LCC linija. Covid-19 je konačno isforsirao to da Zagreb prestane štititi Croatiu Airlines i otvori LCC bazu. Bilo je krajnje vrijeme, zapravo debelo nakon krajnjeg vremena. Aerodrom Zagreb je konačno rekao: „Vrag je odnio šalu. Slikaj se Croatia Airlines, inertna si, ne obnavljaš linija, ne povećavaš frekvencije, imala si šansu 8 godina dok smo te štitili, sada krećemo kod onih koji će dovesti brdo novih putnika“. A Ryanair donosi. Kompanija će u 2023. imati 7.622 leta iz Zagreba, sa kapacitetom od preko 1.380.000 putnika, što je uz 94% popunjenosti koliko Ryanair prosječno ima u ovom momentu 1.297.200 putnika iz Zagreba. Iduće godine Ryanair će još povećati load faktor, a to znači preko 1,3 milijuna putnika iz Zagreba. Ogromna brojka, više od 1/3 svih putnika Zagreba.
Bas je cudno da i druge kompanije to nisu iskoristile
Pa je. Očekivao bih da su Eurowings, Norwegian i Croatia to iskoristile. Možda čak i Wizz i easyJet, pa čak i Transavia, Vueling, Pegasus, Aer Lingus, SAS…
Letila sam sa Ryanairom iz Zagreba u Brindisi i opet ću,pohvala i dobro iskustvo,
Jednostavan i pregledan naćin online kupovine karte.
Žao mi je i neobjašnjivo da ja koja zivim 5 km od splitske zračne luke moram letiti iz Zagreba jer iz Splita ne leti Ryanair.
Nažalost leti samo jednu sezonsku liniju.
Zašto ne uvedete d irektnu liniju za Oslo iz Beograda ima zadnjih 25 godina direktno linija iz Osla i natrag.
??? Pa postoje direktne linije iz Osla za Beograd.
Radi se o “uredjivackoj” politici.
Po kom osnovu Ryanair placa 5EUR umesto 17,5EUR? To je popust od 70%. U modelu poticaja na sajtu ZAG stoji da ce kompanije dobiti popust od 40% u prvoj godini, 20% u drugoj i 10% u trecoj godini operacija. Dakle, Ryan bi po tom modelu trebalo da je u prvoj godini placao 10,5EUR, u drugoj (sadasnjoj) bi trebalo da placa 14EUR, dok bi sledece trebalo da placa 15,75EUR, a nakon toga punih 17,5EUR.
Dakle, Ryan je dobio veci popust nego sto je navedeno u modelu poticija. Zasto placa 5EUR ako je po modelu za ovu godinu 14EUR, to je skoro 3 puta vise! Odgovor je – to je Ryanair i ucenama diktira koliko ce placati takse. Kako onda nije dobio veci popust od ostalih kompanija? Dobio je itekako veci popust, u prvoj godini 70% umesto 40%, u ovoj godini idalje 70% umesto 20%. Kako je to fer prema ostalim kompanijama?
Po modelu stoji da kompanija mora placati pune takse nakon 3 godine operacija. Da li ce Ryan zaista placati 17,5EUR i nakon 3 godine? Naravno da nece, jer ce uceniti ZAG i bice ili 5EUR ili odlazimo iz ZAG i idemo negde gde mozemo placati 5EUR.
E to je razlika izmedju BEG i ZAG, Wizz u Beogradu placa u skladu sa modelom poticaja, ne dobija dodatne popuste kako mu se cefne. Probali su da ucenjuju BEG, ali nisu uspeli i posluju trzisno, pod istim uslovima kao i ostale kompanije.
Tadašnji model poticaja je bio vrlo jasan i on se proveo. Ako gledate sadašnji model poticaja on nema veze sa onim od prije dvije godine. Mogao je bilo tko konkurirati pod identičnim pravilima i uz identične uvjete kao i Ryanari.
Da, pronasao sam ga. Vazi 5 godina i sve vreme kompanija ima 80% do 83% popusta na takse, dokle god prevozi preko 75.000 putnika godisnje.
Ma dajte molim Vas, pa to je direktno bilo napravljeno za Ryanair. Taj model poticaja je sulud, pa ko jos daje 80% popusta za 5 godina letenja linija????? Nije li to skidanje gaca? Da, mogli su svi konkurisati, ali je direktno bilo napravljeno da dodje Ryanair.
To je moglo dobiti i 10 kompanija da su se javile. Nije bio pisan za samo jednu kompaniju, nego za neograničen broj kompanija. Dakle ne samo Ryanair. Natječaj je bio otvoren više od 6 mjeseci.
Ako je natječaj bio više od 6 mjeseci i ako su se mogli svi javiti, kako je onda napisan za Ryanair?
Tacno je da su mogle da konkurisu sve kompanije. Samo se postavlja pitanje – koji interes su imale te kompanije? Nisu konkurisale jer nisu imale interesa u tome. Hajde navedite jednu kompaniju koja bi zbog poticaja u Zagrebu otvorila letove, a da nije LCC. Necete uspeti da navedete nijednu jer su vec tada sve bitne rute u Evropi bile pokrivene, kako od Croatie tako i od stranaca, pa se poticaji nisu racunali za te linije.
Spisak destinacija na koje se nije racunao model poticaja:
AMS LSZ ARN MAD ATH MUC BCN MXP BEG OMO BRU OSI BWK OSL CDG OTP CGN PRG CPH PUY DBV SJJ DOH SKP DUB SPU DXB STR FRA SVO HEL TLV ICN VIE IST WAW KBP YYZ LED ZAD LHR ZRH LIS
I koja strana kompanija bi otvorila letove zbog poticaja i za koju destinaciju? Mozda jedino AirBaltic jer bi RIX dobio popuste. Vidimo da je vecina bitnih gradova imala letove i jedino je i bilo realno da dodje LCC koji leti za manje aerodrome i moze da dobije popuste.
Ne bi ni jedna legacy osim LCC osim Croatie. Jednostavno nije jasno zašto Croatia nije otvorila brojne linije koje je mogla.ž
Ali među LCC je bilo i te koliko mogućih kompanija koje su mogle otvoriti letove: Wizz Air, easyJet, Norwegian, Pegasus, Transavia, Vueling, BlueAir, Air Arabia… ali, eto nisu.
Predivne slike danas 2 sirokotrupna aviona u Beogradu slikana zajedno.
Bravo Air Serbia!
Bravo!
Wow, pa to je istinski prehuge! Naklon do poda
Dobar članak koji demistificira famu oko Ryanair-a kao “gulikoža”. Imali su hrabrosti doći u Zagreb u najdepresivnijem mogućem trenutku za bilo kakva putovanja. I to im se očito isplatilo. I svima nama koji smo u posljednjih godinu dana letjeli sa njima na destinacije koje inače možda nikada ne bismo posjetili.
A isplatilo se i Zagrebu, koji je u zahvaljujući FR primio stotine tisuća turista i poslovnih ljudi, a koji inače možda nikada ne bi ovamo došli.
Potpisujem. Upravo tako.
Jeste li sigurni da je load factor 94%? Malo mi je to previse s obzirom na informacije koje ja imam.
Pisali smo o tome. Imate članke.
Ogromna razlika izmedju FR u ZAG i prevoznika u BEG je ta sto FR ovako smesno niske takse (samo 2 EUR vise nego u Nisu) dobija za svaki let pocev od svog prvog dok 80% vise novca kao najnizu taksu u BEG placaju samo oni koji brojem putnika to zasluze.
Dakle, razlika nebo i zemlja.
Da ali ogromne popuste dobivaju u Beogadu kompanije koje stvore ogromnu većinu putnika, preko 70%. U Zagrebu Ryanair stvori tek 30% prometa.
To je i logicno i normalno.
Zašto je onda čitatelj proizvao Zagreb za Ryanair koji ima bitno manje putnika?
Zato sto nije normalno da dobija popust samo za letenje, vec mora da ostvari neke rezultate pa kao nagradu dobija popust. U redu je da dobije popust 100% na parkiranje buduci da ima bazu u ZAG, ali nije u redu da se po defaultu dobija popust na takse iako nisu presli odredjen broj putnika.
Kako ZAG moze da bude u profitu sa samo 5EUR taksom? Pa to je samo 2EUR vise od Nisa koji ima ZNACAJNO nize troskove poslovanja! Nikako ne moze da bude u profitu ZAG i gubi ogroman novac.
Nije istina. I Beograd daje poticaje za nove linije neovisno o broju putnika.
Zagreb ne gubi sa 5 EUR takse.
Kako ne gubi kad imaju mnogo vece operativne troskove nego Nis koji naplacuje taksu 3 EUR?
Zašto bi Zagreb imao više operativne troškove? U Zagrebu je koncesionar koji jako pazi na svaku lipu, radi u potpuno novom vrlo ekonomičnom terminalu, broj operacija je velik pa je i trošak radnika, logistike i infrastrukture malen…
U Nišu ima puno previše zaposlenih (200 ili 1/4 zaposlenih u Zagrebu, a aerodrom ima 10 puta manje putnika), radi u starom i nefunkcionalnom aerodromu, sa malo operacija (ima dana kada nema letova), zaposlenici prodaju zjake dobar dio dana i dobivaju plaću za ništa…
Zato sto ima vece plate za pocetak.
VI ste ovde svojevremeno govorili o tome koliko je Osijek bogatiji od Nisa a sta da se kaze za Zagreb? Naravno da ima vece operativne troskove.
Ne bi redovna cena isla na 20 EUR da se sa 5 EUR moze sve pokriti. Sa 5 EUR se samo prave gubici i to ogromni!
I? veće plaće. OK. A to što Niš ima 3 puta više zaposlenih? Star i nefunkcionalan terminal? Management koji se rasipa sa novcem? Ono stvaro! I tu su veće plaće presudne????
Ne prave se gubici sa 5 EUR.
Naravno da plate igraju ogromnu ulogu i bar su 3 puta vece u Zagrebu nego u Nisu.
Nema Nis tri puta vise zaposlenih a novi terminal u Zagrebu znaci samo da treba vise novca za odrzavanje pa samim tim i vece takse moraju biti.
Ma ne, prave se extra profiti sa mizernih 5 EUR 🤣
I što znače tri puta veće plaće ako Niš ima tri puta previše radnika. A što je sa starim terminalom, rasipnom upravom, premalo operacija i enormno puno praznog hoda radnika…?
Novi terminal znači da je vrlo ekonomičan, isplativ i štedljiv. I je. Ni na jednom dijelu nema svjetla koja gore, nego se pale na kretanje, voda u WC-u se maksimalno štedi senzorima, energetska vrijednost zgrade je maksimalna, grijanje i hlađenje su maksimalno ekonomski postavljeni… to sve znači daleko manji troškovi.
Prvo Ryanaira ne dobiva
kompanija je uz Ryanaira
prevenirati Ryanaira
koliko Ryanaira prosječno ima
itd…
Pa dokle cemo vise citati o toj famoznoj kompaniji pod imenom RyanairA? Koja je to kompanija, gde leti, koje avione ima? Google ne prikazuje nista za pretragu Ryanaira, samo izbacuje Ryanair, ali ne i Ryanaira.
No dobro nemojte pretjerivati. Očito mi je to makinalno u prstima pa se puno prečesto desi pogreška za koju ni ne znam. Svaki tekst se pročita dva puta prije objave i ne mogu vjerovati da ne vidim pogrešku. No, u tekstu se pokralo par pogrešaka, a ime se pravilo spominje daleko puta više.
Dakle ne pretjerujte. Dobro znate o kojoj kompaniji tekst govori, jedno dodano slovo sigurno vas nije zbunilo. I stvarno nema potreba za ovakvim tonom. Bilo je dovoljno zatražiti da se to ispravi.
BREAKING
Air China i Air Serbia u zavrsnoj fazi dogovora oko code sharea a ocekuje se isto i za Hainan.
Air Serbia i Air China već imaju code-share godinama.
Vi naravno znate da je on bio suspendovan tokom pandemije?
Puno toga je bilo suspendirano i sada se obnavlja. Not a big deal.
To cete tek videti kad bude objavljen koliki je “deal”.
Konstantno ponavljate isto, bez ikakvi brojki koje bi ti potvrdilo. Prvo, broj putnika je samo jedan od cimbenika, puno bitniji, a sa obzirom da se radi o koncesionaru ( koji nije tu da bi razvio zracni promet, turizam Zagreba ili slično, nego je tu da bi zaradio)je prihod aerodroma. I to dolazimo do stavke koja rusi ovo ste što ste napisali. Zagreb ima manje putnika nego 2019. Rayan je doveo jedan dio novih putnika, a jedan dio preoteo od drugih kompanija ( brojeve ne znamo, i za to je potrebna ozbiljna analiza, a ne odokativna procjena). I to dolazimo do dva problema za aerodrom ( za Zagreb ne, njemu je svejedno tko mu donosi putnike), prvi je koliko je putnika Rayan preoteo drugim kompanijama, a drugi je, sto su druge kompanije trazile. Nikako nije isto imati 3m putnika koji donose oko 50-ak miliona eura, i imati 2,8m putnika koji donose oko 20 do 30 miliona eura. Sto god vi pisali, i mislili, svima je jasno da nakon Rayana ostale kompanije neće pristati plaćati punu cijenu, kao sto sam vec jednom rekao, tko kome vise treba, Lufthansa i Turkih Zagrebu, ili Zagrebu Lufthansa i Turkih.
Tek kada i ako zagrebacki aerodrom objavi poslovne rezultate vidjecemo koliko je ovaj potez bio dobar ili nije. A do tada, i vi i ja samo pretpostavljamo, a u avijaciji lijepo kazu: pretpostavka je majka svih zaje.a…..
Zagreb više nema manje putnika nego 2019. Ima ih više. Da Ryanaira je donio jako mnogo novih putnika, neke je preuzeo od drugih kompanija. Neosporno. Kao i svaki prijevoznik koji dođe u Zagreb.
Ima ih manje u ovoj godini u poredjenju sa 2019.
Samo je u novembru bilo vise ali na godisnjem nivou ih je mnogo manje.
Nije mnogo manje. Zagreb je prešao 90% iz 2019. na razini cijele 2022. U XII. mjesecu će brojku još povećati.
“Zagreb više nema manje putnika nego 2019. Ima ih više.”
Od kada je 2876869 veće od 3204386? Zagreb ima 327517 putnika manje nego 2019 ili ti 10,22%
Da, to je ocigledno prilicno manje.
Nije. Zagreb će do kraja godine imati preko 90% prometa iz 2019. To je za 2022. jako dobar rezultat.
Govorimo o posljednjem mjesecu, pobogu! O trendovima, pobogu!
Trendovi nam ništa ne znače, govorili ste vi i o trendovima rapidnog približavanja Zagreba u odnosu na Beograd pa ništa od toga. Bolje je da se bavite konkretnim brojevima, pustite trendove. Za vas je let AS za Kinu ništa posebno, vidim tu trendove ne uzimate u obzir! Tako da pustite vi trendove nađite si frendove.
Trenovi u zrakoplovstvu su i te kako bitna stvar.
Nisam rekao da to nije ništa posebno, ali sam rekao da je u ovoj godini bilo i bitno važnijih i većih stvari.
Vidjeli smo vašu interpretaciju trendova sa početka godine, apsolutno su se pokazali kao nebitni. Za letove AS za Kinu niko nije ni rekao da je događaj godine nego samo da je to velika stvar za aerodrom Beograd. To je vaša privilegija jedan let proglasiti događajem godine.
Da to je velika stvar. Nije najveća, imao je Beograd daleko većih stvari ove godine, ali velika jest.
Kako su trendovi sa početka godine nebitni? Pobogu?????
Vasi su se trendovi o priblizavanju Zagreba Beogradu pokazali kao veoma, veoma netacni.
Kako se trendovi mogu pokazati kao netočni? Oni su tu, oni postoje, oni su uvijek točni. Ali se i mijenjuju. Niti što čudno, niti neuobičajno.
Niko nije ni rekao da je to najveća stvar za AB, samo je bitna stvar i vidjet ćemo kako će da bude, nadam se da neće doživjeti sudbinu EK i KE u Zagrebu. Trendovi sa početka godine koji su po vama govorili o rapidnom smanjivanju razlike između dva aerodroma su se pokazali netačni jer je kraj godine pokazao da se to neće desiti, zato su i nebitni.
Nitko ne spori da to nije bitna stvar.
Neće se desiti? Vidjet ćemo.
u pitanju je ili losa strategija (vazduhoplovnih) vlasti ili korupcija epskih razmera
Kako pobogu? Ma odakle vam ovakav nonsens?????
Koji tacno deo vam nije jasan ?
Sve je jasno. Samo kažem da je nonsens
Mislim da bi za svaki ozbiljan vazduhoplovni portal koji se bavi EXYU prostorom vest dana trebalo da bude:
” AIR SERBIA POLECE ZA KINU DANAS !”
To je vest godine, i svaki novinar koji se bavi avijacijom danas je na TESLI i prati poletanje/ Koliko vidim Kineska delegacija je tamo predvodjena Ambasadorom Republike KIne.
Veliki dogadjaj i veliki uspeh Air Serbije!
Usput – sve karte za prvih mesec dana letova su rasprodate!
Imacete direktan prenos na YT, Tanjug live.
To je vase misljenje, realnost je potpuno drugacija. Ovo nema veze sa uspjehom, radi se o iskljucivo politickoj odluci, u kojoj se uopce ne gleda na cijenu iste. Mozda ce biti isplativa mozda neće. Odluka je značajna jer donosi novu liniju, i ucvrscuje vodecu poziciju Air Srbije u regiji, ali nema veze sa uspjehom. Uspjeh bi bio da Air Srbija donosi profit, pravi profit i da moze živjeti bez razlicitih nacina subvencionirana, ovako je to strateski potez i samoreklama Vucica, i ne kazem da je los, ili dobar, to ćemo još vidjeti.
Da, zato je let rasprodat mnogo pre danasnjeg dana a o cargu da ne pricamo.
Medjutim… to je kako biste vi rekli: “neuspjeh”.
Nije neuspjeh, ali tek treba vidjeti koliki će biti uspjeh. Radi te linije avion je okupiran čak 3 dana. To su ozbiljni troškovi.
Potpisujem.
”To je vest godine, i svaki novinar koji se bavi avijacijom danas je na TESLI i prati poletanje/ Koliko vidim Kineska delegacija je tamo predvodjena Ambasadorom Republike KIne.”
Hahaha, da baš…. prvo….da li je koji regionalni novinar bio kada je u Dubrovnik sletio American 2019. ili United i Delta 2021. ??? Ili Korean u Zagreb, Emirates, itd….te uživo pratio dolazak/odlazak??
To je jedno, a drugo…. kod nas u Hr. nema takve ”fame” kad se dogodi slično nešto. Mislim da nema teoretske šanse da ćete kod nas vidjeti da predsjednik države ili premijer dočekuje ili otpraća prekooceanski let (bilo inauguralni ili obnovljen nakon 30 i više godina prekida) ili da razgledava unutrašnjost nekog Airbusa i nakon toga održi konferenciju za medije… I hvala Bogu da je tako….iako mi je drago da je kod vas ovako kako je jer znam da će Zoran Kesić imati materijala za 24min. koliko hoćeš… hahah
Da se razumijemo; ne smatram da je to apriori loše, ali jednostavno mi nije po ukusu…..
Na kraju…..neki dan je Croatia Airlines objavila da kupuje/uzima na leasing 15 novih aviona pa to ovdje nije bila vijest toga dana, niti je bila posebno specijalna vijest uopće….. i što??? Nitko se od hrv. čitatelja ovog portala nije bunio niti dramio….
Upravo tako. Potpisujem.
Kako vas nije sramota da pisete neistine!
Naravno da su na otvaranju linije za Seul bili svi zvanicnici i novinari! Zaboravili ste? Da vas podsetim:
https://www.zagreb-airport.hr/business/newsroom/press-releases/zagreb-welcomed-the-first-flight-of-the-airline-company-korean-air/544
Vi ovdje negdje vidite predsjednika države, vlade, čak i nekog ministra?
Kako vas nije sramota da pisete neistine!
Naravno da su na otvaranju linije za Seul bili svi zvanicnici i novinari! Zaboravili ste? Da vas podsetim:
——————————————————————————————————————————-
A na ovoj slici vidite točno koje ozbiljne predstavnike regionalnih zrakoplovnih portala???? Mislim ono…..
Vijest je o Ryanu u Zagrebu, a vi pozivate na red što se ne piše o letu Air Serbie za Kinu i još pritom omalovažavate onako perfidno u rukavicama jer sugerirate da ovo nije ozbiljni portal….
Pa ponavljam ponovno, dajte neki dokaz da su ozbiljni regionalni portali prisustvovali prvom letu iz:
-Toronto-Zagreb, Air Transat
-Toronto-Zagreb, Air Canada R.
-Dubai-Zagreb, Emirates
-Philadelphia-Dubrovnik, American
-New York-Dubrovnik, Delta
-Newark-Dubrovnik, United
A inače kad ste me već povukli u totalni off topic, ponovit ću ponovno što sam već napisao kada su najavili letove iz Begeša za Chicago; Svaka čast i Air Serbiji i i samoj Srbiji što je tako nešto pokrenula i napravila i što tako nešto ima stvarno zemalja u Istočnoj i Srednjoj Europi….
Potpisujem
Da li je makar jedan od tih letova bio obavljen kompanijom koja je u vlasnistvu hrvatske Vlade?
Koliko? 3, 2, 1 ili mozda 0?
Sta imaju hrvatskii politicari da se pojavljuju na letu Koreana, pa nisu oni vlasnici korejske avio kompanije. Isto vazi i za sve ostalekompanije koje ste nabrojali.
A vidite u Beogradu ovakve linije otvara kompanija u vlasnistvu srpske drzave i za sad ih ima 2 a uskoro 3 a na celu te drzave su , zamislite cuda ni manje ni vise, nego poiiticari.
A ovdje je jedan tjedni let obavljen kompanijom u vlasništu Srbije. I jedan tjedni let je zaslužio dolazak premjerke i sve svite, direktne prijenose… Majko mila.
Došao je i Hainan u Beograd pa ga je dočekao Vučić. Majko mila!
Jedan nedeljno jer vise nije dozvoljeno. Koji vam tu deo nije jasan? Bice ih jos vise na muku svih onih kojima to smeta.
Nije to novo uvedeni let ZAG-BER pa da nije bitan. Uvela je Air Serbia u samo par poslednjih nedelja preko 16 novih destinacija o kojima OU moze samo da sanja pa nije bilo niti jednog politicara da to objavljuje. Ovo ovde je drugacije jer se radi o novoj liniji siroktrupnim avionom u organizaciji domace avio kompanije sa svetskom silom ali trenutno jako zatvorenom drzavom zbog pandemije koja ce uskoro sa Srbijom potpisati Ugovor o slobodnoj trgovini.
Na doceku Hainana je bila i ambasadorka…vi biste je verovatno pustili da stoji sama. Nista cudno.
Bio je i u Zagrebu veleposlanik na Koreanu pa je stajao sam, bez predsjednika ili premijera.
Bez obzira koji je razlog za jedan let tjedno, toliko je i zato linija svakako ima manji značaj. Je važna, ali nije Chicago.
To samo onda govori o mentalitetu tih politicara i njihovom odgoju.
Nikako se ne moze reci “bez obzira na razlog”…jer je on tu ekstremno bitan. Ignorisanje istog pokazuje samo nerazumevanje situacije.
Mislim da vi niste u mogucnosti da sagledate vaznost ove linije.
Svi su svjesni važnost ove linije, samo vi sa time puno pretjerujete. Bogati ispada da je ova linija važnija od Sydney-Perth-London.
Ne, nego treba da bude konferencija kao u Zagrebu za A220. Znate vi odlicno kako je Jutarnji opleo po OU za taj dogadjaj.
Da to je bio nonsens. Ali da treba raditi cirkuse oko stvari koje to nisu zaslužile…
Sve te linije koje ste naveli nije otvorila kompanija iz Hrvatske nego inostrane firme, da je otvorila OU vjerovatno bi bio prisutan neko iz vlasti.
A to što je Vučić bio prisutan prvom letu Hainana?
Na otvaranju prvih letova ne bi bila prisutna vlast. Nikad nije, niti je to uobičajno.
Alene?
Aha, sad sam ja i Foglar, i Maja, i Mladen, i Juraj Mehić, i ZZZ, a eto sad sam i gti150. Zapravo nitko ni ne piše na ovom portalu. To samo ja sa sobom.
Recite mi molim vas a u čemu je problem to što neko zvanično lice učestvuje u takvoj vrsti događaja? AS je državna firma i prisustvuju ljudi iz državne uprave, ovo je pozitivan korak za tu firmu koji može ekonomski da pomogne toj istoj državnoj firmi. Kod vas u Hrvatskoj nema fame oko toga pa zato i imate OU kakvu imate, izgleda da vašim zvaničnim licima to uopšte nije interesantno. A i kod vas se dešava da političari prisustvuju raznim događajima, Plenković je recimo prisutan bio na otvaranju kampusa jedne IT firme u Hrvatskoj. I? Šta sad?
Nije problem, samo to se ne radi. To nitko ne radi. To je jako provincijalno, autokratski i vrlo specifično upravo za Srbiju.
Nije to tako samo u Hrvatskoj, tako je u cijeloj Europi.
Jel provincijalno i to sto je Plenkovic bio na otvaranju kampusa IT firme?
“Najveća IT tvrtka u državi Infobip iz Vodnjana u istoimenom je malenom istarskog gradiću večeras svečano otvorila najveći IT kampus u državi, i tom prilikom ugostila mnoge uglednike među kojima je bio i premijer Andrej Plenković”.
Posao premijeru je da bude na otvaranju velikih građevina, tvornica, ustanova. To rade u svim državama. Poglavito ako su “najveći”. Ali nije da bude na otvarnju aviolinija.
Plenković na otvaranju kampusa IT firme! Kažete to se ne dešava u EU? Da li je to takođe provincijalno i autokratski? O čemu vi pričate? Jel to specifično za Hrvatsku? Manje hejtovanja molim vas, pometite pred svojim dvorištem i ne pametujte nam.
Recite mi molim vas a u čemu je problem to što neko zvanično lice učestvuje u takvoj vrsti događaja? AS je državna firma i prisustvuju ljudi iz državne uprave, ovo je pozitivan korak za tu firmu koji može ekonomski da pomogne toj istoj državnoj firmi. Kod vas u Hrvatskoj nema fame oko toga pa zato i imate OU kakvu imate, izgleda da vašim zvaničnim licima to uopšte nije interesantno. A i kod vas se dešava da političari prisustvuju raznim događajima, Plenković je recimo prisutan bio na otvaranju kampusa jedne IT firme u Hrvatskoj. I? Šta sad?
————————————————————————————————————
Da li ste vi pročitali moj odgovor Konstantinu iz Niša i na što sam se ja referirao??? Napisao je da bi svaki ozbiljni avio portal danas trebao biti na Tesli u Beogradu i pratiti polijetanje aviona AS za Kinu.
Po meni je to nonesens i protupitanje mi je bilo koliko je regionalnih portala prisustvovalo kada su se u HR. događale slične stvari??
I usput sam naveo kako kod nas funkcionira ta ”parada”, tj. da nećete nikad vidjeti da predsjednik ili premijer dočekuje ili otpraća interkonti liniju ili dočekuje cargo liniju s cjepivima kao da je vozač shuttle busa ili viljuškara na aerodromu (hint; Kina/Covid/Vučić :P)
Da se razumijemo, ponekad je degutantno za gledati i pratiti kad se ”tuku” Plenković i Milanović, ali ovakvih parada kao kod vas iz visoke politike srećom nema… Meni je to stvar ukusa, nekom se može sviđati…ne zamjeram….
A posjetiti Infobip, tvrtku koja vrijedi oko 10 mlrd kn (1,3 mlrd dolara) ili Rimac automobile nije isto što i dočekivati cargo pakete iz Kine….
BTW, letila je i naša Croatia u Kinu kad je bio Covid pa ju nije dočekao na povratku nitko iz visoke ili više politike…..
Da sutra Delta objavi da se sljedeće ljeto vraća u Dubrovnik (neslužbeno, tako se nešto i kuha…) vi biste nakon 3 komentara uletili sa kritikom zašto autor nije objavio tekst o ponovnom uvođenju AS linije za ne znam… Tel Aviv ili Bejrut….
Da li shvaćate koliko ste time destruktivni???
A ovo zapravo ne pišete vi nego ja.
Ma nema koristi se raspravljati sa ovim botovim. Ej njihov premijer se brine i objašnjava kako je teško nabaviti mlijeko u prahu i takvim nebulozama. Hvala bogu da mi više nemamo takve političare. Pa oni svako malo imaju izvanredno obraćanje Vučića, kad si kod nas doživio izvanredno obraćanje Premijera ili Predsjednika?
Bome nikad. Niti višesatne ekspozee, niti svakodnevne TV intervjue (nekada i na više stanica), još manje organizirane mitinge sa obvezom odlaska autobusima iz cijele Srbije i nezaobilaznim sendvičima…
Alene, ti li si?
Majko mila, stvarno, ali stvarno ono svašta.
Da već smo pisali o tome da su sve karte već rasprodate.
To je svakako velik uspjeh za Air Serbiu i Srbiju. Ali ne treba pretjerivati. To je samo 250 putnika tjedno. Daleko manje nego kada se otvori neka linija sa 2 ili 3 polaska tjedno.
Alene,
Recite mi koja to evropska kompanija i prema kom gradu u Kini ima vise nego 1 let “tjedno”?
Znate li kakva su pravila u Kini za evropske kompanije ovog momenta?
Zasto nipodastavate, i vi i vasi “susjedi” iz racuna(la) u komentarima iznad?
Jel toliko tesko prihvatiti kad komsiji nesto uspe u zivotu?
Ja nisam tako vaspitan! Ne mrzim komsiju. Ako komsiji dobro ide – ja mogu biti ili radostan ili ravnodusan. Nisam ucen da zavidim.
Ima kommpanija koje imaju više od 1 leta tjedno. No, to što je to pravilo u Kini ne povećava vrijednost ove linije. Vrlo jednostavno ovaj portal nije pisao o prvo letu Emiratesa, Air Canade, Air Transata ili Korena u Zagrebu, niti Americana, Delete ili Uniteda u Dubrovniku. Stoga neće ni o letu Air Serbia prema Kini.
Ovaj portal je o liniji za Kinu napisao točno 21 članak i nekolko analiza. I svaki puta hiperhvalio Air Serbiu. Ako to ne pokazuje da prihvaćamo uspjeh onda ne znam što pokazuje?
Niste postojali kad je Emirates uveo liniju za ZAG kao ni KE!
Ali smo pisali kolumne ne drugom poralu.
Tko to vi ( množina )?
Znamo za Vas osobno, tamo smo Vas i zavoljeli čitati.
Ma jednina naravno.
I tamo ste o tome pisali.
Ne!
Ali nije Zamaaero. A jedno je pisati na svom portalu onako kako vi zelite i kada vam je neko drugi sef. Uredjivacku politiku svakako vi niste vodili.
Sve do 2019. nisam imao ograničenja na tom portalu. Kada sam ograničenja o pisanju za Air Serbiu i Aerodrom Beograd dobio otišao sam sa portala.
Koje su to kompanije koje imaju vise od 1 leta ka nekoj destinaciji u Kini, kada lete, kuda i koliko cesto?
Konkretno molim.
Pisali smo o tome. Kina u načelu dozvoljava jedan let tjedno, ali ima izuzetaka kada dozvoljava više.
Možete li reći koje su to kompanije koje imaju više od jednog leta prema nekoj destinaciji u Kini trenutno? Vi tvrdite da postoje, koje su to?
Stvarno to ne stignem sada tražiti. Sorry, ne stignem. Ali zamaaero je o tome pisao, pa proguglajte.
Znao sam da ste izmislili, ne postoji. Onda se pitate zašto vam ljudi ne vjeruju pa gospodine izmišljete stvari i petljate.
Postoji.
Evo Hainan ima EKSKLUZIVNO pravo da leti za Brisel 4x nedeljno. I nigde vise.
Dakle za Berlin, Beograd, Vankuver, Moskvu, Mancester, Rim, Madrid, Tokio i Seul jednom nedeljno.
Za Tel Aviv imaju dve linije ali i one su po jednom nedeljno.
Ima i drugih primera. Ali su te linije izuzetak i ne zavise od potraznje vec od drugih faktora. Potraznje svakako ima.
Da to sam i ja napisao da ima izuzetaka.
Čovječe ovaj portal je o tome pisao. Nemam vremena sada to tražiti. Nisam 8 sati komentirao, jer nemam vremena. Koji dio ne razumijete?
Kako da pisete kada Zamaaero nije ni postojao tada kada su se dogadjali prvi letovi Emirates, Air Canada, Air Transata ili Koreana 🙄
Pisali smo mi tada radovnu kolumni i niz članaka na drugom portalu.
Dobio je ono sto nigde nije dobio : 35% trzista gotovo bez borbe, lep i potpuno nov aerodrom na kojem mu mogu zavideti mnogi legacy prevoznici i sve to za tepsiju ribe. A sta je vlasnik aerodroma dobio ?
Nadu da ga FR moze spasti od katastrofalnih rezultata koje bi imao da se FR nije pojavio.
FR se trebao pojaviti još prije 20 godina ili bar prije 10 kada i Wizz u Beogradu. Dakle opasno kasni. Konačno je došao. Puno prekasno.
Preko milijun putnika i par milijuna EUR prihoda.
To je jedinstven resurs koji je potrosen za ograniceni benefit za zajednicu. Pojedinci su jako dobro unovcili taj dolazak. Na srednji rok – vrlo los potez, gotovo neverovatan za jednu prestonicu EU.
Zašto pobogu? Svi aerodromi imaju LCC. I bitno više postotaka nego Zagreb.
Ne secam se da je i jedna druga EU/NATO metropola na ovaj nacin razvijala glavni hub.
Vilnijus, Talin, Sofija, Bukurešt, Malta… imaju gomilu letova Ryanaira i više nego svojih nacionalnih priijevoznika. Budimpešta i Bratislava namaju nacionalnog prijevoznika i tamo daleko najveći promet imaju upravo LCC, a ponajviše Ryanair. Veliki udio u prometu Beča, Rige, Lisbona… ima Ryanair. U svim ovim aerodromima Ryanaira ima veći udio u prometu nego u Zagrebu.
Svi navedeni primeri su makar najmanje po jednoj stvari razliciti od Zagreba – da ne obrazlazem sada. U Becu Ryan nema 35% udela sigurno, nisam siguran ni za Lisabon.
Nema ni puno manje. Nema ni u Zagrebu 35%.
Sad da Vlada za OU angazuje najbolji profesionalni menadzment nece doneti zeljeni rezultat. OU iz kolapsa ne vadi vise nista. Zbog cega je to uradjeno, 5 eura po putniku ? Pa nije Zagreb metropola treceg sveta pa da se prepusti jednom ULCC ! Vrlo lose.
Koji dio vama nije jasan? Svi imaju velike poticaje za nove linije? Nije tu Zagreb izuzetak nego pravilo. Eto ima ih i Beograd!
Ko je jos u EU sagradio velelepni terminal, urusio nacionalnu kompaniju i dozvolio da jedan ULCC cini 35% prometa ? Ako jeste, ispricavam se.
Ryanair leti na ogromnom broju aerodroma. U široj regiji lete baš na sve glavne aerodrome izuzev Tirane. I svagdje imaju ogroman udio u prometu.
Zar je MZL Zagreb urušila nacionalnu kompaniju ili se ona sama urušava smanjivši udio u prometu sa 33 na samo 16% i prije dolaska Ryanaira u Zagreb. Jel dolazak Ryanaira posljedice loše poslovne politike i inercije Croatie u Zagrebu ili obratno?
problem je u vlasniku MZLZ i OU
Vlasnik OU je problem. Ne razumijem veze kakve veze ima vlasnik MZLZ kada aerodromom operira koncesionar.
Dugoročno vrlo vjerovatno loš potez, slažem se sa vama. Već sljedeća godina bi mogla da pokaže to, baš me interesuje kakav rast će imati Zagreb, biti će interesantno to pratiti.
Vidjet ćemo. Za sada Ryanair ima bitno više najavljenih letova za iduću godinu nego što je imao u 2022.
to i jeste problem ukoliko i legacy operateri budu imali nizi rast od LCC. Zagreb lagano, ali sigurno, klizi ka dominantno LCC luci.
Zagreb je još uvijek daleko od ostalih zračnih luka po udjelu LCC. Dakle, još ima i te koliko lufta!
imace Zagreb sigurno rast 4-5%, medjutim taj rast ce sve vise biti u korist LCC i tu vidim problem
Stoji.
ima, ali ih pametnije rasporedjuje. nije Beograd sjajan primer, ima tu problema koliko hocete.
Jasno.
Alene da li su vas pozvali na inauguraciju leta za Tianjin na aerodrom Beograd?
Psst, autor jos spava.
Ne spava. Autor svaki dan ide spavati u 4:00-4:15 i ustaje u 8:00
Nisu.
Činjenica je da Rayanair ne leti za Beograd. Pretpostavljam da je deo dila između Vinci-ja i Vlade Srbije i jačanje Air Serbie u Beogradu. I za sada Air Serbia svojom agilnošću opravdava tu svoju poziciju. Apsolutno sam siguran da bi Rayan pre leteo za Beograd nego za Niš samo kad bi dobio odgovarajuću cenu. Činjenica je da ni Wizz nije bog zna kako jak u Beogradu. Očigledno sve je u službi jačanja Air Serbie.
Ne, Vlada Srbije treba da radi u cilju jacanja Ryanaira.
Sta sve covek ovde nece cuti…
Naravno da ne treba. To niste pročitali u čitateljevom komentaru. Čemu onda ovakav ton?
Potpisujem. I da se razumijemo to nije loše.
Upravo tako ali ok, on ovde poredi JU u Beogradu i FR u Zagrebu, jasno je da JU zbog broja putnika ima sve moguće subvencije ali su takse po putniku i dalje veće mnogo nego u Zagrebu jer je maksimalna subvencija po putniku 9 eura što znači 16,91-9=7,91 plus kada tome dodamo ostale naknade izađe to i više od 80% razlike. Čak i za uvođenje nove lijnije gdje je sletanje u prvoj godini oslobođeno plaćanja za sletanje a ostale usluge se plaćaju prema cijenovniku se ta taksa povećava i znatno je veća od one koju plaća FR u Zagrebu. Da ne spominjemo to da je FR u Zagrebu dobio te uslove bez obzira na broj putnika što apsolutno nije fer u odnosu na druge. Ovde se postavlja jedno vrlo važno pitanje, zašto se niko drugi nije prijavio na konkurs koji je objavila MZLZ, baš interesantno pitanje!?
Da, zašto se nitko drugi nije prijavio?
Zašto zanemarujete sve ostale brojne popuste koje dobiva Air Serbia po mnogo osnova i koji još bitno smanjuju tih 9 EUR po putniku?
Nije istina, iz prve ruke znam da dobiva poticaje turističke agencije grada Zagreba.
Ohoho, evo zanimljive informacije.
Ma nije istina. Čitatelj piše svoje pretpostavke koje nisu istinite.
Ryanair ne dobiva poticaje Turističke zajednice grada Zagreba. Croatia Airlines ih dobiva. Nemojte pisati neistine.
A dobija li iz fonda “udruzenog oglasavanja”?
Ne. Kao što piše u članku.
Da li su vremenski ograničeni ovi popusti, odnosno posle koliko godina će Rayanair plaćati puni iznos takse?
Niko to ne zna.
Odnosno nezvanicno se zna da ako se Zagreb usudi da za jedan cent podigne takse bice bye bye ZAG.
Dakle trajace sve dok FR ima interesa da leti po tim smesnim cenama (samo 2 EUR vise nego u Nisu) za Zagreb.
Da nitko to ne zna. I da ako Zagreb digne takse biti će pa-pa Zagreb.
To se svi pitamo.
9 EUR je na BEG maksimalni iznos subvencije po putniku, ne minimalni.
Aha, razumem, kažete da kompanija ne može platiti manje od 9 EUR putničke takse kad se obračuna stimulacija, u pravu ste. To je ipak 80% viša taksa nego FR. Pri tom, JU plaća dosta veće takse na transferne putnike, tu su subvencije značajno manje, a JU ima dosta transfera. Sve i da nema, godišnje je razlika 4-5 miliona eura, to nimalo nije mala razlika.
Procitajte opet sta je napisao.
Da ali zanemarujete sve ostale popuste koje dobiva Air Serbia, a ne dobiva Ryanair.
Ma ne. Zapravo je i jedno i drugo pogrešno. Evo ispravio sam, sada je jasnije napisano.
Prevenirati Ryanair (akuzativ)
Prevenirati akcije Ryanaira (genitiv)
Samo dobronamerna napomena pošto vam je ovo česta greška.
Da baš će putnici Ryana ostavljati novac u ugostiteljstvu, trgovini, na parkiralištu, uslugama…oni dolaze na aerodrom busom sa praznom bocom koju nakon kontrole napune vodom u wc-u.
Majketi mile ne trkeljajte gluposti. Prvi ja sam često u Ryanairu i to ne samo zbog cijena aviokarte već prvenstveno jer se na mnoge destinacije iz Zagreba nije ni moglo ići rektnim letom. I nema leta kad ne ostavim minimalno 10 eur u kafiću, i nisam jedini. Ako mislite da su putnici Ryana klošari varate se, ima itekako i poslovnih putnika.
Ima i onih koji dolaze sa bocom vode u Qatar i idu na daleki istok… tako da pravila nema a genraliziranje je više nego promašeno.
Niste jedini ali niste ni u većini, prije iznimka koja potvrđuje pravilo. A naravno da ima i poslovnih putnika i bogataša samo su i oni prihvatili klošarske navike.
Ali to stvarno niste u pravu. Ogromna većina putnika Ryanaira nisu sirotinja, upravo suprotno. To je više puta dokazano činjenicama.
Zašto izvrčete moje riječi? Nisam rekao da je ogromna većina sirotinja nego da se ponašaju kao sirotinja.
To doslovce nije istina. Ryanaira živi na tome da ta sirotinja nešto dodatno kupi u avionu. To mu je profit. I ta sirotinja kupuje!
Upravo tako. Nemalo puta smo objavili službenu statistiku putnika Ryanaira. To što čitatelj piše nema baš nikakvog rezona niti je utemeljeno na činjenicama.
Kako ste u krivu. Majko mila kako ste u krivu. Ovaj potal je već toliko puta napisao statistike koje evidentno pokazuju da sa Ryanairom putuje velik postotak poslovnjaka, da putnici ne žele potrošiti velik novac za aviokartu nego ga radije troše na destinaciju. Već odavno sa Ryanairom ne putuje sirotinja, nego razumni ljudi koji imaju novaca ali ne vide smisao da potroše par stotina EUR na to što se sat i pola voze u avionu gdje odspavaju ili čitaju knjigu. Jednako za 50 EUR kao i za 300 EUR.
Zasto onda nijedna druga aviokompanija nije iskoristila ovaj popust koji nudi Zagreb, posebno neka LCC kompanija?
Od 17.50€ na 5€ je znacajni popust.
Nema ga ni Wizz Air, easyJet, Pegasus (koji leti sirom regije), Norwegian ali ni Air Baltic.
Postoji li sem ovoga jos neki dil sa Ryanair-om?
Da li Ryanair placa punu cenu taksi ka Dablinu?
Zasto nije otvorio Berlin s obzirom da bi sigurno dobio 5€? Ili cak i bez popusta. Pored svega milion puta navedenog trebalo je bez problema i sa punom cenom (a znamo da ce dobiti popust) da otvori Berlin ili Stokholm pa cak i Prag. Svuda ima veliki broj linija.
Pa tu jos brojne linije koje nisu pokrivene iz Zagreba.
Ovako stvarno ispada ono sto ste i sami napisali sada da je netacno: Leti jer ima popust.
Na svako pitanje zasto ne ovo ili ono, rekli ste pa zato sto nema popust ili ceka da prodje 2 godine da bi iskukao popust.
Kad se procita prvi pasus clanka i sve sto ste napisali te sto sam ja ovde napisao ipak ispada da je dosao zbog popusta.
Ne postoji nikakav deal sa Ryanairom.
Stvarno ne znam koliko plaća Ryanair na Dublinu ili nekom drugom aerodromu. I druge kompanije imaju popuste na drugim aerodromima.
Svi se pitamo zašto nije otvorio Berlin. O tome smo već više puta pisali ovdje.
Naravno da je došao radi popusta. Pitanje je zašto drugi nisu iskoristili popust.
Naslov je trebalo da bude “Kakve popuste nudi Aerodrom u Beogradu” obzirom da je veći deo teksta o njemu i da je prenet gotovo ceo cenovnik usluga. Za Zagreb je samo podatak o 5,00€.
Razlog jednostavan, Alen nema te podatke za MZLZ.
Zar se nije hvalio svojim vezama u MZLZ?
😂😂😂
Da ja imam jako dobre veze na MZLZ.
A za Beograd mozete i sami da izguglate
Ma ima i za Zagreb. Samo što Zagreb daje i veće popuste pa mu se ne uklapa.
Koje veće popuste daje Zagreb?
I za Zagreb možete izguglati.
Kako nemam ako smo ih viđe puta obvjavili na ovom portalu. Svi podaci iz poticjanih mjera MZLZ su vrlo transparentno objavljeni na stranici MZLZ.
Nije istina. Članak je ogromnom većinom o Ryanairu u Zagrebu.