Zračna luka Zagreb je u VIII. mjesecu ostvarila 383.618 putnika (348.381 u VIII/2022). Ovo je 102,0% iz istog mjeseca 2019. (376.026). Zagreb je u VIII. mjesecu imao 4239 operacija (3891 u VIII/2022), te MTOW od 115.456 (106.337 u VIII/2022). Aerodrom je ostvario 830 tona carga (822 u VIII/2022). Od početka godine Zagreb je ostvario 2.446.623 putnika, 768.231 MTOW, 30.021 operacija i 7140 tona carga.
Split je po prvi puta prešao Zagreb tek u VIII. mjesecu i bježi mu za samo 50.716 putnika. Ovo jasno pokazuje da će Zagreb ove godine imati bitno više putnika od Splita do kraja godine. Zagreb ima i bitno više putnika od Prištine, dočim je učvrstio 2. poziciju u regiji.
autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: MZL Zagreb
Ma ovo je dobar rezultat što god govorili mrzitelji s istoka kojima promet raste samo zahvaljujuci ogromnim novcima koje Air Srbija dobiva od Vucica.
Nije nešto abnormalan rezultat, ali loš nikako nije. 15 postotnih bodova više od EU svakako jest dobro.
Je baš je tak, poslovna tajna, pa nagađajte🤣
???
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija/nastavljeno-podmladivanje-regionalne-flote-srpske-nacionalne-avio-kompanije-2396403
Hvala za link.
Prosto neverovatno mi zvuči da je Priština tako blizu….
Više i nije blizu. Bila je ispred Zagreba dvije godine.
Priština jedini aerodrom u državi na 2 milijuna ljudi. U Hrvatskoj ipak ima više aerodroma i Zagreb samim time ima veću konkurenciju (posebno od Splita). Osim toga Zagreb ima blizu sebe Budimpeštu i Beč što nikako ne olakšava poslovanje.
U istom periodu 2019. godine su imali 2.276.373 putnika.
To znaci da ove godine imaju svega 7,48% bolji rezultat nego 2019. godine.
Nije dobro! Hocete li ih osuditi sto su tvrdili da ce imati 3,8 miliona putnika ove godine? Imace tek oko 3,6 miliona.
Prema sadašnjem povećanju mogli bi imati 3,7 milijuna.
Zagrebu se nešto loše dešava.. videćemo šta će biti na kraju god
Jedino je DBV gori od ZAG
Nije istina. Od Zagreba su gori: Ljubljana, Maribor, Pula, Rijeka, Dubrovnik, Tivat, Mostar, Morava, Ohrid, uskoro će biti i Tuzla.
Kako moze biti gori od Morave kad u avgustu 2019 tamo nije bilo redovnih letova pa se samim tim ni avgust 2023 nema sa cim porediti?
Istina, u pravu ste, nije. Letovi su krenuli u prosincu 2019.
Ma od vecih aerodroma, ove sve manje da zbrojite nemaju zajedno putnika kao Zagreb. U odnosu na 2019. razumijem zasto LJU (bankrot maticne kompanije) i TIV (gubitak ruskog i ukrajinskog trzista u potpunosti) imaju losije brojke te se to ne moze usporedjivati sa ZAG i tu treba vremena za oporavak.
Ovi sitni aerodromi nisu ni za usporedjivanje.
Na kraju ostaju DBV i ZAG kao najlosiji, gdje DBV prednjaci sa zaostatkom, a ZAG jako čudi s nemogućnosti generiranja putnika usprkos velikom dolasku nove kompanije. Ne bi me cudilo da kompanije sljedece godine pocnu odlaziti sa ZAG. Trendovi su takvi da ZAG ima odredjenu kolicinu putnika koja se samo prelijeva izmedju prijevoznika, uz jako mali i preblagi rast putnika.
Nije istina da kada zbrojite ove aerodrome nisu kao Zagreb. To apsolutno nije točno. I Split na razini cijele godine ima ispod 100% i bitno manje od Zagreba. Samo zadnja dva mjeseca imaju zanemarivo malo bolji postotak.
Isuse Bože jeste vi normalni. Zagreb je izgubio Emirates, Korean, Qatar leti manje od 50% kapaciteta. Pa svejedno ZAG ima više putnika nego 2019. šta hrpa aerodroma u široj regiji nema.
Upravo tako.
Uz napomenu da Qatar ljeti leti 72% kapaciteta iz 2019.
Gledajući brojke ni Zagreb nije neki gigant. Puno je bliže tim malim aerodromima nego velikim.
Nema teksta ni o tome da JU sutra leti za Manilu, a da dolazi Wamos…
Dozvoljeno Vam je da otvorite svoj portal i da na njemu objavljujete sve što želite.
Jasno.
od kud vam to?
Trebaju članci kad avion ide na servis?
Ne ide avion ni na kakav servis. Pupin ide po kosarkase u Manilu, a Wamos dolazi da ga zameni i odleti za JFK jednom.
Sa ovako bednim rastom, koliko ce ZAG imati na kraju? Jasno je da nece stici 3.8 kao sto se prognozirali. Mozda 3.2?
Verovatno oko 3,5.
Biti će više.
3,65-3,7 im je plafon. Zagreb je očigledno završio sa ozbiljnim rastom i sve dok ne budu imali jaku nacionalnu kompaniju koja će graditi hub od Zagreba nikakvi LCC tamo čuda praviti neće, Sofija kao primjer, dotakneš plafon i sljedi stagnacija ili neki minimalan rast.
Bit će 2.450 000 putnika na kraju 2023.g. U narednom periodu 9-12mj. će biti 1000 putnika mjesečno😔😔😔 Loše, što ćete.
Neće ali će biti mnogo manje od najavljenih 3,8 miliona i pitanje je zašto je to tako.
3.6-3.7
Da to je realno.
A sto su onda lagali o 3,8 miliona?
Nisu lagali. Kada su to izjavili povećanje je bilo toliko da je ta brojka bila realna. Nisu mogli znati da će se povećanje kasnije smanjiti.
Kako vi ono kazete kad je JU u pitanju…”pa morali su znati”
Nisu morali znati.
Naravno da su mogli znati. Znali su koliki je odnos kapaciteta u odnosu na 2019. godinu.
Niti su na početku godine mogli tako što znati, konačno po kapacietu moglo se zadržati 10% povećanja.
Kapacitet je u avgustu bio samo 1,6% veci, a u septembru je tek oko 2% veci. Celog leta su kapaciteti veci ispod 5%.
Sa kapacitetom 5% vecim ne moze rast biti 10%. To znaju i ptice na grani.
Zasto ih pravdate?
Na početku godine nitko nije mogao znati koliki će kapacitet biti u VIII. mjesecu.
Ma da bas. Kompanije su imale u prodaji letove, znalo se koliko letova ce biti.
Itekako se moglo i moralo znati, minorne izmene se mogu tolerisati.
Ali ovi su omanuli nenormalno, pricali kako ce rast biti 15%, a ono rast duplo manji.
Nisu, pričali su da će rast biti 10%. Što je i bilo realno.
Znam da je komentar provokacija ali ću svejedno odgovoriti jer se možda razvije kvalitetna diskusija s nekom drugom osobom u komentarima.
Menadžment Zagreba ima tri prioriteta. Njima je važno da koncesija donosi novce i da je Zagreb iznad prosjeka EU tako da ih nitko ne može optužiti za loš posao. I u svemu tome su uspješni. Zagreb ima veće brojke nego šta je imao rekordne 2019. godine i bolje stoji od EU prosjeka. Ekspresno su zamjenili kapacitete koji su izgubljeni u kovidu zbog nedostatka azijskih turista i odigrali izvrstan posao sa Ryanairom koji je odvrtio stotine tisuća putnika u samo dvije godine.
I tu svaka priča završava. Koncesionar ne želi veći rast jer bi onda morao širiti terminal. Njima točno odgovara blagi rast od 2-3% i u tome su izuzetno uspješni.
Upravo tako.
Vi se svi hvatate za te azijske turiste kojih kao da su milioni bili, nedavno smo vidjeli koliko manje putnika ima na liniji Doha-Zagreb i Dubai-Zagreb i to nije ni 100 hiljada uključujući i one koji su dolazili sa Korean. Zagreb ima drugi problem a to je mali broj linija nacionalnog prevoznika koji bi privlačio masu putnika iz ex yu regiona a i šire. Čak i ako se vrate azijski turisti u 2024 godini Zagreb neće imati rast veći od 5%. Jednostavno ponuda u Zagrebu je slaba a region ex yu im je preuzeo Beograd, eto zašto su slabi rezultati u Zagrebu i nikakav LCC koji akumulira mu neće pomoći.
Azijskih i australijskih turista je u Hrvatskoj 2019. bilo 1,7 milijuna. Malo li je?
Eto, treba vidjet koliko ih je bilo ove godine pa oduzeti. Sumnjam da ta Azija i Australija toliko utjecu na brojke.
Zagreb je jednostavno bez huba impotentan na rast. Dosegao je maksimum poslovnih i turistickih putovanja. Lose je i sto mu dosta slovenaca generira brojke zbog propasti Adrije. To je nesto privremena karaktera i oporavkom LJU moze se ocekivati smanjenje s tog trzista.
Kako BEG raste to je zdravi rast, kompanija koja ga koristi kao hub povecava letove i oni sami generiraju broj putnika. Sa ovako velikim brojem letova JU sada moze lako otvarati nove linije, zbog velikog broja odredista promet se generira samom inercijom.
U ZAG i da hoces iz DBV, SPU, SKP, SJJ nemas gdje presjest.
Nisu svi oni dosli avionom. Samo mali broj njih je sleteo u Zagreb a ove godine ocigledno jos manje.
Zagreb je jedini aerodrom u Evropi gde se KE nije vratio, a vi i dalje zivite u bajci da se Azija nije oporavila.
Nije istina da je Zagreb jedini gdje se nije vratio Korean.
I ni 20% od tih 1,7 miliona nije doletelo preko Zagreba. Toliko o tome.
A kako vi to znate?
Pa jer se zna koliko putnika su prevezli Emirates, Qatar i Korean 2019. godine u Zagrebu.
A Turkish, Lufthansa, Aeroflot. I kolko su to putnika prevezli Qatar, Emmirates i Korean 2019?
Emirates/flyDubai -> 130.937 putnika uz LF od 70,93%
Korean -> 39.763 putnika uz LF od 69,73%
Qatar -> 148.073 putnika uz LF od 69,59%
Turkish -> 157.992 putnika uz LF od 74,77%
Lufthansa je najmanje bitna za transfere ka istoku o kojima ovde govorimo.
Za Aeroflot nema podataka.
Zašto je po vama Lufthansa najmanje bitna?
I opet je Korean imao jako lose rezultate na liniji 2019. godine. LF je bio svega 66,7%. To je po Vama dobro?
Ja stvarno ne znam da je bio toliki LF niti jel to dobro Koreanu ili ne.
Eto ja znam da je bio.
Nijednoj kompaniji na long-haulu ne moze biti dobar LF od 66,7%. Vi ste rekli da LF mora biti preko 85% za profitabilnost.
Je baš vi znate. Jer eto vi radite u Koreanu.
Ne radim nego je to javno objavljen podatak. Dakle 2019. godine je Korean prevezao 39.763 putnika. Na letovima je imao ponudjeno 57.020 sedista. To znaci da je LF bio 69,73%.
Broj putnika: https://ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/AVIA_PAR_HR__custom_7425363/default/table?lang=en
Broj sedista: https://ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/AVIA_PAR_HR__custom_7425364/default/table?lang=en
Objasnite Vi meni kako LF od 69,73% moze biti dobar za long-haul?
To ovisi o kompaniji.
Boze, sto ljudi sve izjave i ostanu zivi… ajde barem prije nego se opustis u diskusiju provjeri podatke, bar je to danas lako..cim izjavis takvu nebulozu da 2019 nije bilo bi 100 000 azijskih turista ispadas totalno neozbiljan i sve ti pada u vodu.
Kako se ono kaze “promasio ceo fudbal”…
Promašaj totalni je vaš, ja nisam rekao o ukupnom broju turista azijskih u Hrvatskoj nego onih koji dolaze avionom preko Zagreba jer ogromna većina dođe autobusima a slete u Beč, Budimpeštu itd a mnogi dolete i do Splita recimo iz Frankfurta itd. Sve ostalo je lako pročitati u mom komentaru.
Da dobar dio ih dođe iz drugih aeroroma. Ali su 2019. isto tako slijetali i u Zagreb i onda putovali diljem Europe.
Potpisujem!
Jel je FR jos dodatno pojacao linije iz Zagreba?
Vidim da je za Malagu pojacano na 4pw za cijelu zimu.
Malta od 10.mj vozi cak 5pw, a od pocetka zime cak 4 pw.
Memmingen ide 3pw ove zime umjesto 2pw.
Beauvais takodjer 3pw osim polovice 1.mj pa sve do polovice 2.mj kad spusta na 2pw, pa ponovno vraca na 3pw.
Da, ići će članak.
To je 54 nedeljnih letova. Idalje manje nego prosle zime, a to je tragedija! Svi povecavaju u odnosu na proslu zimu, a FR u ZAG smanjuje.
Sa novim povećanjima će biti više nego prošle godine.
Ne, nece. Bice 54 letova van dela zime kada su praznici. To je 2 leta manje nego prosle zime.
Uskoro će članak pa ćemo vidjeti.
Broj sjedala ce biti svakako veci nego prosle zime.
Da biti će.
Kad zbrojite dodatne letove koji idu oko 01.11. i oko 25.12. ukupan broj letova Ryanaira je veći ove zime nego prošle.
Pa ne mozete uzimati privremena povecanja koja traju 3 sedmice, pobogu!
Mi pricamo o ostatku zime, a tada ce biti 54 letova, sto je 2 manje nego prosle zime.
Apsolutno svi povecavaju, jedino FR smanjuje. Poredjenja radi, W6 u BEG je u odnosu na proslu zimu uveo skoro 30 novih letova, uz dodatan baziran avion.
Kada zbrojimo sve letove ove zime Ryanair ima više letova. I još više kapaciteta.
Šta kažete Alene, da li će biti 3,9 miliona kako ste vi najavili?
Nisam najavio ja nego MZL Zagreb, i nisu najavili 3,9 nego 3,8 milijuna, i ne neće biti ni 3,9 ni 3,8 milijuna.
Samo 0.9% više u VII i 2% u VIII. Bolje od EU ali iskreno loše.
Da bitno bolje od EU.
Kako loše ako je iznad proseka EU? Loše je 70ak% iz 2019. poput Ljubljane, a ne 102% iz 2019. To je korektan rezultat. Iako ovde ponekad čitamo da Ljubljana samo što nije pretekla Zagreb, potpune deluzije.
Stoji
Pa tako loše, početkom 2023 rast je bio preko 10% a sada taj procenat pada, to je loše a vi nazivajte kako hoćete. Sve dok se vi tješite i gledate kako je kod nekih drugih lošije to je tipični mentalitet gubitnika, ugledajte se na bolje.
Rast nije poseban tokom ljeta ali je sezonalnost značajno smanjena s obzirom na rast u zimskim mjesecima što je dobra stvar
To je.
Gospodine, ja sam iz Beograda gde je rast fantastičan. Gledam realno stvari, gde je sve preko 100% iz 2019. korektan rezultat. Ne znam odakle ste, ali bih po upotrebi jekavice, rekao da je i vama Beograd “kod drugih”. Oprostite ako grešim, odnosno ako ste iz delova Srbije gde se koristi jekavica. Načelno je najbolje “u se i u svoje kljuse”, pod uslovom da znate koje je kljuse vaše.
Moje kljuse je u Beogradu takođe i o mentalitetu govorim uopšteno a ne lokalno. To što je Zagreb iznad prosjeka EU i nije neki rezultat jer je EU jako mnogo izgubila zbog Ukrajinsko-ruskog sukoba, koliko samo letova nema za Rusiju i koliko letova nije isplativo i nisu obnovljeni poslje Covid-a (primjer Finske i baltičkih zemalja. Na Zagreb to nije toliko uticalo ili je uticalo minimalno. Morate shvatiti da je Zagreb dobio LCC sa 3 bazirana aviona koje nije imao 2019 i rast od 7,5 trenutno sa trendom padanja nikako ne može biti dobar rezultat. A još kad vidimo da se niko posebno ni ne trudi da tamo bude bolje dobijemo prilično lošu sliku u smislu perspektive.
Zagreb je imao dva dnevna leta za Moskvu i St.Petersbrug i to čak tri kompanije, te je imao tri tjedna leta za Kijev.
Zagreb je izgubio 14 long-haul letova + letove Swissa, Brusselsa + 8 linija Croatie + manje letova Lufthanse, Austriana, Britisha, Iberie… Sve to je naknadio Ryanair i zbog njega Zagreb ima 15 postotnih bodova bolji rezultat od EU.
Znaci 55 letova nedeljno Ryanair-a moze da nadoknadi 14pw long-haula, zatim 8 linija Croatie sto je nekih 25pw, zatim Swiss i Brussels, zatim Lufthansu, Austrian, British, Iberiu, i sve ostale?
Cestitam. Ovo je izjava u rangu sa onom da se 400 putnika iz Moskve multiplicira u Beogradu i da pune 1200 putnika na ostalim letovima.
Očito mogu, ako Zagreb ima više putnika nego 2019. Ryanair ima LF od 95%, svi gore navedeni nemaju ni blizu toliko.
Ma znoji oni to ali neki Srbi patološki gledaju na Zagreb. Kriv je Alen koji te komentare dozvoljava.