U Zagrebu je danas (8.6.) bio vrlo miran dan, ogromna većina aviona je sletjela na vrijeme, bilo je tek nešto malo kraćih kašnjenja. No onda je u 15:21 sa uzletno-sletne staze skliznuo avion Cessna CitationJet C525 Air Pannonie (9A-JIM). Avion je dolazio iz Milano Linate. Prema Agenciji za istraživanje zrakoplovnih nesreća avion je prilikom slijetanja oštetio stajni trap, što je rezultiralo da se avion zaustavio na travnatoj površini uz stazu. Kešimir Vlašić tvrdi da nije oštećen stajni trap nego da je pukla lijeva guma na zrakoplovu. Let je bio bez putnika i nema ozlijeđenih.
Očevid je završen u 18:00 sati, no ZL Zagreb nije otvorena sve do 1:36 (prvi avion koji je sletio je bio Croatijin let iz Pariza sa 5:16 sati zakašnjanja) iako je trebala biti otvorena u 20:00 sati. Kako pobogu? ZL Zagreb treba preko 10 sati da ukloni majušni aviončić? Pa što da je iskliznuo A320 ili B737 ili širokotrupac? Koliko bi onda dana bila zatvorena ZL Zagreb? Zbog ove zatvorenosti otkazana su dva leta Lufthanse za Frankfurt (raniji divertiran u Beč), dva leta KLM-a (raniji divertiran u Ljubljanu), dva leta Trade Aira (Osijek), te po jedan let Air Serbie (divertiran u Ljubljanu), LOT-a, Turkisha, Eurowingsa (Stuttgart), Ryanaira iz Rima (divertiran u Beč), Alicantea (divertiran za Zadar), Palma de Mallorce i Weeze (divertiran za Zadar), te Croatie iz Splita, Dubrovnika, Pule-Zadra, Sarajeva, Skopja (divertiran u Zadar), Beča, Tirane, Frankfurta, Bruxellesa, Barcelone (divertiran u Pulu), Zuricha (divertiran u Pulu), Atene preko Dubrovnika i Minhena. To znači da je otkazano čak 27 letova. Satima kasne letovi Air Serbie (večernji), Lufthanse iz Minhena, Ryanaira iz Karlsruhea, Malma i Pise, te Croatie iz Frankfurta, Splita, Pariza i Rima preko Splita. Postoji mogućnost da još neki letovi budu otkazani.
ZL Zagreb će imati posljedice i sutra (9.6.). Već sada su najveljena dva otkazivanja (Skopje i Mostar Croatie), te četiri kašnjenja, no vrlo vjerojatno će biti daleko više kašnjenja, a moguće i dodatnih otkazivanja.
analitičar: Alen Šćuric (Zagreb), foto: Air Pannonia
Sramota i nista drugo.
Je.
Deset sati trajalo uklanjanje malenog poslovnjaka, otkazano 59 letova, stvoren kaos i problemi za mnogobrojne putnike, sve jer zagrebački aerodrom nema adekvatnu opremu za uklanjanje aviona. A radi se o spravi koja košta sitne novce. Da je ovo normalna i uređena država, rukovodstvo MZLZ bi trebalo letjet sa svojih pozicija. Ali što ćeš kad je i ODGOVORNOST pobjegla iz ove države…
A da.
Koja neozbiljnost, ZL gl grada RH. Ta pista sluzi i za zracne snage. Znaci zbog jedne “rošule” ni Rafal za slucaj potrebe nebi mogao uzletjeti? Citam komentar bivseg ravnatela ZL Zagreb kako je to obavezna oprema prema konvenciji. U nas potpisi konvencije ne vrijede nista ni u pomorstvu ni zracnom prometu. mMnistarstvo ne radi svoj posao. Agencija ce utvrditi kako je avion kriv i pilot i nitko drugi. Bas jadno.
Da jadno.
MZLZ: Zračna luka nije u obvezi imati u vlasništvu specijaliziranu opremu za izvlačenje zrakoplova. Osim toga, Zračna luka u Zagrebu u javnim službenim zrakoplovnim dokumentima objavila je da ne posjeduje opremu za uklanjanje onesposobljenog zrakoplova. Kada aerodrom objavi da nema tu opremu, svaki vlasnik aviona, odnosno operater koji slijeće na taj aerodrom, mora organizirati izvlačenje svog aviona u slučaju nesreće. To znači da mora posjedovati svoju opremu ili imati ugovor s nekom tvrtkom ili institucijom koja je za to specijalizirana.
To istinski jest nonsens. Velika zračna luka i nema svoju opremu. I eto što joj se desi. 62 otkazana leta, zatvorena 10 sati. Pobogu. Pa nek i dalje nama svoju opremu.
Putnici nece sobiti odstetu jer je visa sila. Hoce li koncesionar morati obeštetiti prijevoznike jer im nije omogućio redovitu liniju i morali su kasniti i plaćati okolne zračne luke?
Uz isprike, nisam strucnjak zracnog promet, navodim rijeci bivseg direktora ZL ZAG , tu je članak https://www.vecernji.hr/vijesti/bivsi-direktor-zracne-luke-zagreb-o-jucerasnjem-incidentu-sramota-za-zracnu-luku-zagreb-ali-i-za-hrvatsku-1868161
Niste u pravu – prema ICAO DOC. 9137 i Annex 13 zračna luka mora imati način (dakle, ako već ne vlastitu opremu, nekoga koga može angažirati) za rješavanje ovakvih situacija. Kako mislite da operater aviona to mora organizirati?! To je business jet koji sutra može odletjeti u London – i što da mu tamo pukne guma? Air Pannonia će na Heathrowu organizirati njegovo uklanjanje?
Nekidan ste nahvalili koncionara u jednom tekstu. Eto vam sad koncesionar.
Ja sam hvalio koncesionara? Ako je bilo razloga radi nekog poteze da, ali moje mišljenje o koncesionarima znate.
Pa mahvalio ga je, kad uradi dobro, why now? Ali ga je i iskritizirao nemalo puta kad nije povukao prave poteze, ili je napravio skroz krive.
Uh, što bi sad legla jedna umetnuta pista…
Ma da što je tih par desetaka milijuna EUR.
Da li putnik ima prava na odštetu od CTN-a? Letjelo se jučer, 08.06.25 na relaciji ZRH-DBV-ZAG. Let DBV-ZAG nije ni poletio. Držali su nas u neizvjesnosti od 16.00 do 00.00 sati da bi dobili ponudu za prijevoz busom do ZAG ili let tek u utorak, 10.06. i to sa onim u 21.35 sati.?!?! Uzeli smo opciju s busom. Došli smo ujutro u ZAG u 9.25 sati. Dakle 16 ipo sati kasnije.
Jel to dovoljan razlog za potraživanje odštete pozivanjem na EU pravo? I da li je to međunarodni let s obzirom da se iz ZRH kretalo via DBV za ZAG. ?
Imate li ikakve informacije ili iskustva?
Puno hvala. Vaš vjerni anonimni čitatelj. 😉
Ne, jel za to nije odgovorna ni Croatia, ni Zračna luka Zagreb nego se radi o nesreći, dakle višoj sili. Stoga nemate niakakvo pravo na naknadu. Istina, mogli bi sudskim sporom pokušati utvrditi da je MZL Zagreb puno presporo uklonila avion, ali to je jako dugotrajan spor sa vrlo neizvjesnim krajem.
Hvala Vam na odgovoru. U tom pravcu je i moja pretpostavka išla. Ne vidim nikakvu odgovornosti CTN-a. Viša sila bi se reklo. Ma dobro nek je svo zlo u tome i da nitko nije stradao. Letimo dalje !! Lijep pozdrav sa radnog mjesta. 😉
Molim
Ali mediji pisu da MZLZ nije imala adekvatnu opremu, pa su morali iz Osijeka dopeljati. Mislim da aerodrom te velicine nije adekvatno pripremljen za takve situacije je svakako na sramotu MZLZ i po tome bi trebala odgovarati.
Da
Kaos zbog 250 eur?
https://www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatska/bivsi-sef-zagrebacke-zracne-luke-otkrio-zbog-cega-je-nastao-kaos-na-tudmanu-sramota-taj-uredaj-kosta-250-eura-15592814
Nevjerojatno.
Jos nisam video da bilo sta od alata i opreme vezano za avijaciju kosta 250eur… ali svakako sramota da nisu opremljeni da reaguju u ovakvim situacijama
Istina
Je li realno da aerodrom velicine Zagreba nema opremu za slepanje aviona? Razumem da nemaju za A380, ali ovo je mali business jet!
Nije realno.
Nažalost je realno jer je to stvarna situacija naših zračnih luka…agencija ne da gleda kroz prste, nego je i suučesnik u izmišljanju načina kako prevarit regulativu…ZL Rijeka je jedan od primjera kako se dozvoljava rad bez vatrogasne službe (ima ovih par sa tečajem u BiH), agencija nikad neće testirati vrijeme reagiranja na Rijeci…postoje check liste za opremu, pa tako i za opremu za recovery zrakoplova, netko je na MZLZ označio očito da ju imaju, a agencija nije provjeravala svoju bivšu kolegicu…
Sve to potječe od preko veze zaposlenog kadra u Ministarstvu i one agencije.
Glede AD Rijeka, tamo je sigurnost gašenja požara zagarantirana.
Naime, direktor je i vatrogasac kad ustreba.
Direktor je vatrogasac. O moj bože. Koje muljarenje.
Nije on samo vatrogasac on je zapovjednik SVS
Super!
Zašto bi agnecija gledala kroz prste Aerodromu Rijeka?
Da im ne gledaju kroz prste odavno bi ih zatvorili sa sigurnošću koju imaju
Pitam zasto bi im gledali kroz prste?
Jer su hrpa zastrašenih pijuna.
Otkad se direktor/zapovjednik/superman slizao sa vlasti odjednom nema vise ni crash testa niti ozbiljnih nadzora.
Zašto je na mjesto inspektora za RFF u agenciji maknut vanjski suradnik koji je bio iz struke? Jer je otvarao nalaze…pa je došao čovjek koji paše…
Mozda je pogresno razmisljanje, ali private jetovima nije mesto na vecim civilnim aerodromima.
Izvolte gospodo na neki sportski aerodrom, betonirajte pistu pa letite gde god hocete do mile volje, ostale smrtnike pustite da putuju aviokompanijama.
Ima krivice do ZL Zagreb, ali nedopustivo je da se zbog ovako male letelice stvaraju milionske stete ostalim prevoznicima.
Svi europski aerodromi imaju privatne jetove. Čak i oni najveći.
Taj avion je izvor prihoda aerodromu, od landing fee’s, prodaje goriva, posluga aviona, tako da ko god moze da plati moze i da slece gde hoce.
Jasno
Nisam expert ali zar se cesna ne bi prvo trebala sklonit s npr. elektro push backom ili sličnom opremom na sigurnu odaljenost od manevarskih površina da bi se promet mogao neometano odvijat , tek onda nastaviti s istragom o samom događaju .
To je zrakoplov od 5-6 tona ako se ne varam , čak i traktor za vuču bi bio dovoljan , kakvo dovođenje opreme iz drugog grada ?
Nisam upoznat s propisima i procedurom u ovakvim siituacijama , samo subjektivno mišljenje .
znate da sam isto pomislio! S druge strane ne usuđujem se niti pomisliti, što bi bilo da se to dogodilo jednom 320 ili još gore 330! Valjda bi aerodrom bio zatvoren 48 sati!!
Ma da.
Ili još gore 340 ili 380 onda bi bio zatvoren mjesec dana
Bar
Gradili bi novi aerodrom 🙂 salu na stranu, al management nije ishemdlao ovo nikako. Trebaju se ozbiljno zapitati neke stvari.
Nikako da.
Ma istraga je bila brzo gotova za 2,5 sati. Nakon toga MZL Zagreb je trebalo 7,5 sati da makne avion.
Sto potvrdjuje moj komentar, da je management zaspao.
Zagreb ionako nema saobracaj, kakve ima veze.
Zagreb nema prometa? Vas nešto jako hiće jel da? Od incidenta do jutra Zagreb je imao 47 letova. Više nego ogromna većina aerodroma ima u cijelom danu, a dobar dio i u cijelom tjednu.
nije bolest sve što boli..
A da.
Ne bi li zracna luka mogla imati odvojenu (uzletno-)sletnu stazu za GA? Ne za paralelne operacije, ali barem da se izbjegnu ovakve situacije. 1-1,5 km duljine i ne treba biti niti siroka niti kao za uskotrupce. A s lakzim zrakoplovima bi iziskivala i manje odrzavanje.
Kojeg bi to imalo smisla? Potrošiti nekih 70-80 milijuna za tek par dnevnih letova GA? Ako bi se već radila druga staza ona ne smije biti za GA nego za sve letove, dakle bar 3000 metara duga. No za tako nećim u Zagrebu neće biti potrebe još dugi niz godina.
Ovaj avion ne spada u kategoriju GA – to je business jet koji ima svako pravo sletjeti na MZLZ… kao što ima na bilo koji aerodrom u Europi.
Kaos
Da.
Poštovani, napišite molim vas par pravnih savjeta za nas putnike koji smo ostali zaglavljeni u zračnim lukama diljem EU i nismo se mogli jučer vratiti doma.
Mi smo se čudili vijestima – avion sletio u travu. Ako je sletio u travu, što ga se ima uklanjati? Valjda se može otvoriti pista jer ne smeta – pa u travi je pobogu!
Da je Bandić živ, za čas bi niknula druga rezervna pista.
Da puno im je predugo trebalo da ga maknu.
Najbolje da se javite avio kompaniji koja vam mora pronaći alternetivni prijevoz, dakle smještaj i let idući dan.
Taj mali avion je ocito bio preblizu pisti. Minimalno 50 metara mora biti udaljena prepreka od piste, da bi se mogle odvijati operacije. Par metara na travi udaljenoj od piste nije dovoljno sigurna udaljenost za odvijanje operacija drugih zrakoplova.
Vojni avion može poletjeti u svakakvim nekakvim uvjetima i ne treba mu širina uzletno-sletne staze od 45 metara. Konačno, on poleti sa 500 metara, a ovaj aviona je bio na pola piste, dakle na nekin 1200 metara. Imao je i više nego dovoljno mjesta za polijetanje.
A sta na to kaze MORH? Od kuda polijece dezurna para u ovom slucaju? Da da, znam da i daljem imamo talijane i mađare a para nije aktivna, ali sta da je? Jedna motorna kosilica onesposobi HRZ na cijeli dan 😂
Bome da.
“dezurna para”
U HRZ-u ne postoji nešto što se zove tako; ali postoji: Dežurni borbeni dvojac!
https://vojnipilot.hr/borbeni-dvojac-mig-21-presreo-civilni-zrakoplov/
Kako bi Rafalima trebalo tek nekih 600m piste za polijetanje bez problema su mogli poletjeti u slučaju
potrebe, a Cessna je ionako bila na travi izvan piste koja je široka 45m.
Stoji
Au koja katastrofa, nemar i propust ZL Zagreb. Nema ni rezervne piste. Cak i celo zrakoslopstvo bilo blokirano. Valjda… Kakav haos u glavnom gradu jedne turisticke sile… Nesposobnost uprave da uklone tako dugo problem. Sramota
Je
9AJIM. Mislim da ne postoji JJM u RH. Air pannonia sigurno nema
Avion je 9A-JIM. Neki portali su napisali pogrešno 9A-JJIM.
Koliko se sjećam Beograd je imao takođe sličan slučaj sa blokadom piste. Blokada je trajala nekih 7 sati. E sad jeste na BEG bio avion B737 jeste pukao točak i avion se nije mogao kretati i stvarno je bila katastrofa.
Ali ovo je baš… em je to mali avion em nije bio direkto na pisti em… baš je malo glupo. još se potrefila nedelja.
Vidim da je neko pisao da MZLZ nema opremu za uklanjane aviona. ako moraju imati, onda sigurno imaju ili je jako veliki problem i morao bi regulator da interveniše sa debelim konsekvencama.
ako je stvarno ne moraju imati onda neko mora. Na beogradu je JAT tehnika riješila problem. Znači ni tamo aerodrom nije imao imao opremu ali se zna ko interveniše. to je avion od desetak tona koji nije ni oštećen. Baš glupo.
Da li ste primjetili da Ju juče i danass na popodnevni let šalju A320. Gledao sam nije im ispao nijedan ATR. Jel moguće da ima toliko posla.
Ma da, nevjerojatno.
TK је пребацио путнике на ЈУ, зато је А320
Jel?
Treba pitati aerodrom Split i aerodrom Dubrovnik koliko bi njima vremena trebalo, te da li imaju opremu da uklone mali poslovni avion!! Danas sam prvi puta na kanalu national geography video detaljan prikaz pada aviona gospodina Browne 1996. Američka komisija zaključila da ministarstvo obrane nije odobrilo toalet da je u to vreme zračna luka Dubrovnik bila zapuštena i tek je trebao dobiti modernu opremu i daje ovaj let javašluk cijelog vrha američkih snaga u Njemačkoj. Danas sam prvi puta čuo da predsednik klinton govori da je u tom avionu poginuo strašno puno pametne američke mladeži koji su završili najprestižnije fakultete MTI Stanford, BERKLEY, Harvard i tako dalje. Nema direktne veze sa zračnom lukom Zagreb i ovim malim avionom ali samo da vidimo kako ja vaš vuk se nađe i u vrhu američkih vojnih snaga i troje oficira je prekršilo pravila za let za Dubrovnik i čak 11 oficira je kažnjeno zapovjednoj odgovornosti za srušen avion u Dubrovniku.
Sam bog zna imaju li to SPU i DBV.
Bog ne zna, AIP zna…..
Osoba koja se javnosti predstavlja kao strucnjak za zrakoplovstvo, trebala bi to znati.
Kako da ne. Ja super precizno znam što od opreme ima 24 aerodroma, 8 aviokompanija i 3 tehnike regije. Do u odvijač sve znam.
Ok, koliko je u pravu vlasnik kompanije u vezi aerodroma toliko nek se pita zašto je došlo do puknuća gume, možda je guma bila pri kraju i škrtario je na kupnji tj.zamjeni za novu, a to je kod privatnika čest slučaj..
On tvrdi da je guma nedavno “srvisirana” što god to značilo.
Bager, izguraš i ajmo dalje! A vlasniku pošalješ fakturu za uklanjanje i sve troškove koja je MZLZ imala zbog incidenta. Pa da vidiš kako bi u buduće “privatnici” pazili na održavanje.
E kad bi to bilo tako jednostavno.
Ma ne vjerujem da je škrtario. pa tu je glava u pitanju. Ne bi pilot sjedao u avion da zna da nešto ne štima.
Jasno.
Aerodrom, naravno ne treba abolirati od odgovornosti ali gospodin vlasnik kompanije trebao bi biti svjestan vlastite odgovornosti. Evo što kaže ICAO Doc. 9137 Part 05:
1.9.7 The registered owner or aircraft operator retains complete responsibility for the removal. Notification of the accident or incident must also be transmitted to the operator’s insurance representative. The aircraft operator must have an aircraft recovery process document available for review. Information within the document must be filed with the aerodrome operator and include all relevant contact numbers as well as information on who the aircraft operator will use to remove the aircraft.
Kako god sve je punoooo predugo trajalo.
Ok, već sam gore napisao pa ću i vama ponoviti: ovo je poslovni avion koji sutra može odletjeti u London… i ako mu tamo pukne guma, hoće li Air Pannonia na Heathrowu morati organizirati njegovo izvlačenje?
Katastorofa, nedopustivo i za puno manje aerodrome, a kamoli Zagreb.
Apsolutno.
Uzas! Sramota.
Istina.
Po internetu se putnici žale da je komunikacija zračne luke bila katastrofalna. Nikakvih obavijesti, uputa ili informacija.
Koma.
Mozda i nije tako losa ideja imati “umetnutu pistu” kao na aerodromu “Nikola Tesla” u Beogradu, koja iziskuje mnogo manje novaca za izgradnju i troskova oko odrzavanja nego prava USS, zauzima znatno manje prostora, i za par minuta moze biti u funkciji u slucaju da se na glavnoj pisti nesto dogodilo pa nije moguce poletanje ili sletanje aviona, ili je potrebno odrzavanje ili rekonstrukcija glavne piste. Hrvatskoj to mozda i nije krajnje neophodno jer ima bezbroj drugih obliznjih aerodroma koji mogu prihvatiti saobracaj, ali u principu cini mi se da koncept i nije toliko los koliko se govorilo ranije.
Kako to umetnuta pista iziskuje mnogo mnej novaca za izgradnju, dajte mi to, molim vas objasnite? I manje za održavanje? Konačno koliko se ovakvih slučajeva desilo u zadnjih 30 godina da bi opravdalo više desetaka milijuna EUR za izgradnju druge USS?
Koncesionaru je to previše ulaganja da ulažu u nešto “rezervno”.
Je. To je previše ulaganja bilo kome za 4,3 milijuna putnika.
Bilo bi dobro imati, ali nesiplativo, samim time nepotrebno i mece se izgraditi. Pametnije bi ZL zagreb kupit jedan veliki kran nosivosti 100ak tona pa nek mice stvari s poste kako zna i umije, a kad ne radi neka ga iznajmljuje i zaradjuke pare.
I da se izgrade brzi izlazi na rulnicu/taxiway.
Stoji.
Neverovatno da je toliko vremena uzelo da se pista ponovo otvori!
Da, nevjerojatno, slažem se.
Niti kilometar dalje HRZ ima auto-dizalicu koja bez problema može ukloniti takav avion!
Desetak kilometara dalje postoji firma “Zagrebački mamut” koja ima auto-dizalice kojima se može podići
čak 400tona.
Pa što ih nisu agnažirali? Nisu se snašli od 15:30 sati?
Fascinantan je razlog zasto 😀
O bravo 300miliona u razvoj koncesije. Bra vo! Da drzava ima srama uzela bi im koncesiju trenutno 🙂
To znate da se neće desiti.
Nece. Al bi vlast trebala ozbiljno kazniti koncesionara.
Pa nemaju opremu, nemaju radnika, pola radne snage su im stranci zbog kojih drzenplace nizima no sto je realno za posao pa nasi ljudi odlaze, a, npr 21/travnja, uskrsnji ponedjeljak na bodychecku oko 10 ujutro su bili svi do zadnjeg stranci, osim jednog lika.
Welcome to croatia.
Trebala bi. Ali neće.
Vlasnik aviona kaže da ZL Zagreb nema opremu za uklanjanje. Kaže da je ZL Zagreb žicala Civilnu zaštitu i da ni oni nisu imali potrebno. Na kraju su iz Slavonije kombijem poslali svoju opremu za Zagreb. Iako, ni sada u 01:30 još nisu napravili ništa.
Sramota, sramota, sramota. Afrika sa strujom.
Evo zračna luka je otvorena u 1:36
Kasnite!
“Zagreb, 09. lipnja 2025. Nakon dovršetka procesa uklanjanja zrakoplova Air Panonia, tipa Cessna
525, oznake 9A-JIM sa ruba uzletno-sletne staze, zračna luka Franjo Tuđman je od 00:51 sati
ponovno otvorena za sav promet.”
Ne kasnim. MZL Zagreb je prvi let imala u 1:36.
Svi ovi šta ste napisali da kasne su otkazani. Croatia Airlines je divertirala par letova u Pulu, par u Zadar i par u Split.
Za sada nema dokaza toga ni na jednom od tri izvora. Iako je vrlo moguće.
A što nisu u Rijeku? 🤣🤣🤣
Baš, upravo zato bi Rijeka trebala biti otvorena 24 sata, zar ne? Pa kako to da tamo ništa nije divertirano? Koja je onda koristi od 24-satne otvorenosti Rijeke?
Pa kad Rijeka nema ljudi da ih primi jedva svoje letove opsluže neki dan gledali. Nezna se ko pije ko plaća. Rasuli se ko rakova djeca.
Pa što onda rade 24 sata?
Oni kao “rade” 24 sata ali nisu tamo te ako želite sletiti morate se najaviti 3 sata prije pa se i oni slete tamo da Vas prime. Tko nevjeruje neka proba. Evo Alene probajte ako imate vremena pa ćemo svi saznati napokon odgovor iz prve ruke
Onda nisu otvoreni 24 sata!
I very delighted to find this internet site on bing, just what I was searching for as well saved to fav