Air Serbia povećava broj letova na liniji Beograd-Zagreb prvo sa 6 na 7 letova od 7.12. pa na 10 letova tjedno od 10.12. Air Serbia će letjeti svakodnevno uz dodatni let ponedjeljkom, četvrtkom i petkom. Letovi ponedjeljkom i četvrtkom su u 00:20 i dolaze u Zagreb u 01:35, potom noće u Zagrebu i vraćaju se u 4:15/4:30 i dolaze u Beograd u 5:20/5:35. Ovo je prvi puta da Zagreb ima noćne letove u 1. valu (južnom i istočnom), jer sve ostale letove ima u 2. i 4. (zapadnom i sjevernom) valu. Ovako će kompanija letjeti do 14.1. kada će broj letova biti smanjen na 5 tjednih letova, svaki dan osim utorka i srijede.
Air Serbia je povećala letove i na drugim linijama, o čemu ćemo napisati širu vijest početkom idućeg tjedna.
autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Air Serbia
Zbog magle preusmereni MMX i FKB na Beograd umesto da redovno slete na TZL.
Takodje Turkish je umesto Sarajeva takodje poslao A321 za Beograd.
Inace i u Beogradu je jako gusta magla.
ATR i pored toga slecu bez problema.
Očito nije baš tako jako gusta ako ATR slijeće.
Jeste gusta. Imam i slike sa BEG.
Nije mi jasan Austrian.
Let iz IST je preusmeren na BEG jos oko 20h. Kasnije i GOT ka BUD.
Zasto je uopste Austrian poleteo u 22:20 videvsi da su svi letovi ka SJJ otkazani zbog magle? Zar im se vise nije isplatilo da odmah putnike smeste u hotel nego da dodju do SJJ, kruze kao nenormalni i vrate se za VIE. I opet sad te iste ljude ima da maltretiraju do hotela. Ovo nije prvi put da vidim da Austrian slicno radi. Neki otkazu u startu ali Austrian ipak vise voli ovako.
Kada je jako gusta magla ATR ne može slijetati. Dakle, očito nije tako jako gusta.
A da, nonsens je ovo sa Austrianom. U pravu ste.
Ja sam baš pratio let kako polijeće i nisam mogao vjerovati. Mislio sam da će možda kao Wizz Air na letu iz Karlsruhe direktno produžiti dalje negdje blizu ali
(Prerano poslano). Isto su tako radili prije i sa Prištinom i sa Dubrovnikom, polete pa se vrate a već pri polijetanju je bilo jasno da neće moći sletili. Za nevjerovati.
Današnji putnici idu sutra popodne redovnim letom, ide A320 umjesto E195 da ih sve preveze.
Nevjerojatno je da ce JU povecati letove sa 6 na cak 10, ali jos nevjerojatnije da ce nakon toga smanjiti na 5
Pa sad i nije. U XI. mjesecu 6 letova je realno, kao što je i realno povećanje na 7 letova u XII. mjesecu. OK, možda je 10 letova previše oko Nove godine, možda bi 9 letova bilo realnije. No, potom skidanje na 5 letova je realno, jer u I. mjesecu svakako ima manje potražnje nego u XI. Bilo bi logično sa kompanija poveća broj letova 1.3. na bar 6, a potom 27.3. na bar svakodnevne, u 5. mjesecu na bar 9 letova, i u 7. na bar 11 tjednih letova.
A jos vise je neverovatno sto ce ZAG imati vise letova od LJU. Mozda ce LJU tek da povecaju ali mislim da je ovo prvi put da ce u nekom periodu imati vise letova za ZAG nego ka LJU.
Da, istina. Ovo je prvi puta.
Opet dva aviona za Dubai. Jedan A320 i jedan A319. Bravo za JU!
Bravo
Evo Nordwind olanira liniju Beograd-Kalinningrad😀 Kakva kompanija majko mila😀
Već smo o tome pisali. Jako nesigurna kompanija koja otkazuje linije, svašta nešto najavljuje od čega ništa ne bude…
16.12
ZAG-BCN 04.30-09.25
04.55 travel time
17.12
BCN-ZAG 20.25-01.35
05.10 travel time
Mislim da malo ko nudi ovako brzo putovanje izmedju ova dva grada.
Nije istina. Preko FRA sa 5 letova dnevno vrijeme konekcija je jako kratko.
Konačno jedan let tjedno svakako nije konkurentan.
Pa koliko je vreme putovanja preko FRA? Jade bas nam kazite da vidimo, hajde Alene.
Drugo LH je preskupa a Hrvati nisu bogati tako da ce leteti sa JU da bi ustedeli.
Obzirom da ima 5 letova dnevno za Frankurt i da su vremena prilagođena valovima Lufthanse vremena konekcija su vrlo kratka.
Najbrže vrijeme leta iz Zagreba preko Frankfurta za Barcelonu je 5:10 sati, preko Minhena 4:10 i preko Beča 4:35. Ali ono što je činjenica je da iz Zagreba preko LH Grupe hubova imate čak 7 dnevnih polazaka.
LH svakako nije preskupa. OU je ali LH nije.
Letovi ponedeljkom i četvrtkom rano ujutro iz ZAG su prilagođeni redu letenja za JFK tokom perioda božićnih praznika. Čim prođu praznici, JFK se vraća na dva nedeljna leta do marta, a tada i prestaju noći letovi za ZAG koji se možda ponovo uvedu od Aprila. Nije loš potez od strane JU
A da, samo je to kratkog vijeka. Ipak mislim da je tu i opet opcija preko Lufthansa Grupe sa 9 letova dnevno ipak bolja opcija.
Naravno. Slazem se. Sve je bolje od JU.
A je. ostali imaju bitno više frekvencija za Zagreb, neusporedivo više konekcija i opcija.
Jedina prednost Air Serbie su letovi za Skopje, Sarajevo, Podgoricu, Tivat, Atenu, Solun, Sofiju, Tiranu, i stoga je bilo logično da Zagreb bude u 2. i 4. valu i konektira se na te letove. Konekcije na letove prema Zapadu i SAD-u nisu dobre, ima ih malo i tu Air Serbia nikako nije konkurentna.
Ali eto ipak dodaju letove sto znaci da neka potraznja postoji. Po vama JU moze prevoziti samo tamo gde konkurencije nema. Sva sreca pa vas realnost uvek ispravi i pokaze da stvari ipak nisu takve. Na kraju krajeva, ako voze za SPU i DBV putnike iz Evrope pored cele konkurencije zasto onda isto to ne bi radili u Zagrebu … sem ako Zagreb nije inferiorniji od DBV i SPU
hmmm
Ja to nisam rekao.
No, putnici Air Serbie su P2P, nešto konekcija na regiju i pokoji putnik prema Rusiji. Prema zapadnoj Europi tu ima malo ili ništa putnika.
Jako teško da lete putnike iz Splita i Dubrovnika za Europu. Ti putnici su prvenstveno turisti i posjet rodbini i prijateljima.
Pa eto lete ih I sta cemo sada?
Ništa, bogu hvala da lete.
Tako bi i trebali SJJ maknuti zajedno u paketu sa ZAG i LJU u 2. ili 4. talasu. Plus na ove sve linije dodajte LCA, KRR, SVO, OTP pored SOF, ATH, SKG, TIA i ostalo sto ste nabrojali.
Da, stoji i te linije su konekcije.
Zašto Sarajevo u 2. val?
Zato sto sada SJJ ima Wizz ali i LH i ostale kompanije koje je povezuje sa Zapadom i Severom. Wizz je najavio dalje sirenje.
A SJJ nije povezano sa svim nabrojanim linijama iz podnevnog talasa osim Istanbula.
Hmm da zato sto cim se pojavi Wizz JU (i to samo JU) se povuce. Da li je to OU imuna na njih?
Ha? Air Serbia se više puta pohrvala sa Wizz Airom i dobila je rat nemalo puta. O čemu vi to pričate?
Svejedno Sarajevo još uvijek ima skroman broj linija prema zapadu.
Ima li neka odlaganja letova Air Serbia? Zna li se šta?
Odlaganja? Kakvih odlaganja?
Pitanje je da li je to planski ili ima fali ATR, ali u svakom slučaju dobar potez. Po meni bi Air Serbia ako hoće da postane neki ozbiljan igrač u regionu trebalo svuda da leti minimum po 2 leta dnevno, a da otvori još niz ruta ka sekundarnim gradovima Bugarske, Rumunije, Grčke pa i Hrvatske
Tastatura menadzeri…
Za pocetak nek leti svakog dana makar jedan.
Ma stoji i to. Ali intencija je stvarno bila na dva dnevna leta. Iako se slažem sa vama, hajde neka većinu linija pokrenu sa bar jednim dnevnom letom za početak.
To je i bio plan pre korone, setite se velike ekspanzije koja je najavljena za leto 2020. godine. Korona je sve poremetila ali vidi se da rade na tome a mnogi gradovi su poprilicno oporavljeni sto se broja nedeljnih letova tice, pa samo pogledajte LJU u novembru, vec je na 9 nedeljnih.
Da, tako je. Iako sad su jako jako daleko od dva dnevna leta. Imaju ih zimi samo za Istanbul, Moskvu (oba u code-share) i Zurich, te Podgoricu. Ljeti imaju za Paris, Istanbul, Moskvu, Zurich, Podgoricu i Tivat.
Moguće im fali ATR-a jer dosta ispadaju iz prometa, a i moguće će neki ići na servis. Kako god Air Serbia mora pod hitno zamijeniti svoja 3 prastara ATR-a i nabaviti još bar 1 (ukupno 6) ako ne i 2 ATR-a da pokrije potrebne operacije.
Intencija je bila Air Serbia da leti po dva dnevna leta na sve destinacije. Neke je i uspjela pokriti (Paris, Zurich, Beč, Istanbul, Moskvu, Bukurešt, Tivat, Podgoricu, Tiranu, Ljubljanu, Zagreb), a na dobrom putu je bila sa Amsterdamom, Atenom, Pragom, Rimom i Skopjem. Nažalost ta intencija se nije uspjela provesti na većini linija koje operira.
Nije se sprovela zbog Korone a ne zbog starih ATR ili A319. Kako god jedna je od retkih koja ekstremno brzo povecava frekvencije cim oseti veci broj putnika.
Stoji. I naravno da je Covid-19 razlog.
Nisam baš neki ljubitelj JU, pre svega zbog partokratije, ali da li stvarno mislite da oni ne bi uvodili nove letove ka bilo kom gradu kada bi imali dovoljno putnika? Ako su nešto pokazali to je da rado otvaraju linije čim vide neku šansu. Čudi me da su, i ovoliko putnika pronašli za Zagreb, Svi idu kolima.
Da, slažem se sa vama.
Linija za Zagreb vam je specifična. Gradovi su jako blizu. Ako pronađete modalitet da letiti dva dnevna leta ljudi će putovati avionom. Ako ne pronađete ljudi će putovati autom jer im je to praktičnije. Stoga Air Serbia mora iznači načina da ovu liniju poveća na dva dnevna leta bar dobar dio tjedna, u protivnom linija neće imati smisla jer će ljudi koristiti automobile.
Ali ako uvode nocne letove mesto dnevnih onda to znaci da beleze sve veci broj transfernih putnika. Sto je na krjau krajeva super. U sustini ako se dobro pokazu nocni letovi onda ce ih sigurno ostaviti i preko leta. Ima tu dosta potencijala jer sa nocnim nude letove ka Moskvi itd
Stoji. Ima to donekle smisla, iako čudi da se Air Serbia odlučila prebaciti dio letova u 1. (južni i istočni) val, tj. na konekcije preko istočnog Beograda za zapad i sjever. Imalo je logike da Ljubljana i Zagreb budu u zapadnom valu uz konekcije na Sarajevo, Skopje, Podgoricu, Tiranu, Sofiju, Bukurešt, Atenu, Solun, Tivat, Tel Aviv.
Šta od zapadnih i severnih destinacija JU može da ponudi Zagrebu, a da već nije dobro pokriveno direktnim letom ili konekcijom preko Frankfurta?
Ocigledno nesto nudi cim uvode ove letove, sigurno ne reaguju bezveze. Ja ne bih koristio LH kao neki primer opasnog igraca u ZAG-u jer vec duze vreme smanjuju svoje prisustvo u Zagrebu, eto cak je i OU smanjila MUC. Oni nemaju odgovor na KL pre svega a ocigledno je i JU nasla svoju prostor u Zagrebu.
Naravno nego se baš pitam sa čime računaju. Ja vidim da Berlin, Barselona, Kopenhagen i Oslo mogu biti zanimljivi za konekcije.
Svakako. Ne slažem se za Copenhagen tu Croatia ima puno letova, a tijekom ljeta Vueling leti za Barcelonu nonstop, tu Air Serbia nije konkurentna. Od kada Ryanair leti za Oslo ni tu nije baš neka konkurencija.
Uh, zaboravio sam na Rajanov Oslo. Da, leti Vuleing preko leta ali ovo je oko Nove godine, a i JU je povećala Barselonu u decembru i tu će se boriti sa Wizzom pa mislim da su odlučili da se bore i frekvencijom, a trebaju im putnici za treći let. Berlin je zicer, JU tu ima odlične cene i mislim da će biti dobar izbor za Zagrepčane tokom praznika…
Ok, ali ne postoje opcije putovanja između Zagreba i Barcelone sa Air Serbiom. Konekcije ne posroje. Berlin je relativno OK. Tu ima 3 opcije u svaku stranu. No, nije baš nešto u usporedvi sa konekcijama preko Lufthanse koje su 4-5 puta dnevno.
Tom vasom logikom niko ne bi trebalo da uspe u ZAGu jer je uvek inferioran u poredjenju sa LH.
Nije istina. KLM i Air France su i te kako našli svoje mjesto pod suncem, Aeroflot, Turkish, Ryanair i LOT također. Nešto manje, očito, British, Iberia, TAP, Windrose i Vueling.
Pa sto onda ne bi JU? Ovde se opsesivno pise o tome kako oni nece uspeti, malo smesno.
No to stvarno nitko ovdje nikada napisao nije. Jednostavno to što ste napisali nije istina.
JU ima super konekcije za Barselonu preko Beograda sa noćnim letovima.
To što LH ima 4 dnevna leta ne znači da Air Serbia neće uspeti da privuče putnike iz ZAG za BCN.
Pokazali su do sada da i te kako znaju šta rade.
SkyScanner kaže da ima, i to je JU najpovoljnija opcija. Npr. 27.12 – 2.1. cena sa JU je 182 eur, cena sa Lufthanzom je od 302 eur (najbrža varijanta je 459 eur), cena sa KLM je 460 eur. Čak se JU let tamo preporučuje kao best choice.
Može tamo pisati što god želi, Air Sebia na želi prodati tu kartu. The end rasprave.
Ma nije rasprava, opušteno. Vidim da na sajtu Er Srbije ne možeš odabrati BCN iz ZAG ali kad to ukucaš u SkyScanner i odabreš JU let, opušteno odeš na njihov sajt i kupiš kartu. Čudno, treba da srede sajt malo definitivno.
Ja karte nikada ne kupujem na SkyScenneru. Isključivo na stranicama kompanija.
Pa evidentno ih ne privači.
Još jednom naglašavam da Zagreb nema mogućih konekcija na Bercelonu preko Beograda. Te konekcije ne možete kupiti.
Verovatno je do sistema jer se iz BCN za ZAG moze kupiti karta.
19.12.2021
BCN-BEG 20.25-22.55
BEG-ZAG 00.20-01.35
26.12.2021
ZAG-BEG 11.25-12.30
BEG-BCN 17.00-19.40
€170
Konekcije su moguce i drugim danima. Verovatno jos nisu uneli vezu u suprotnom smeru. Bice i toga, samo polako. Vidite da su se Purgeri napalili na JU i da vec duze vreme samo dodaju nove letove.
Ovo je pravi slučaj sa gospodina Alena Folgara. Da li se može kod njega bukirati ZAG-BCN Air Serbijom ili ne može…
Moze, stoji gore na vrhu komentara skinuto sa JU sajta.
Zagreb-Barcelona se ne može kupiti preko Air Serbie.
Imenjače?
Kako god, velika većina putnika ne kupuje karte preko agencije, nego isključivo preko stranica avio kompanija. A taj let se kupiti ne može.
Aman moze se kupiti ja sam upravo napisao gore. Usao sam preko telefona
Ovo apsolutno nije tačno za Er Srbiju, oni najviše karata prodaju preko posrednika, tek tokom kovida su stigli do skoro polovine direktno prodatih karata. Iz saopštenja Er Srbije: Od početka obnove vazdušnog saobraćaja u maju do kraja decembra 2020. godine, 47% ukupno prodatih karata je kupljeno putem direktnih prodajnih kanala Er Srbije, tj. putem veb-sajta, mobilne aplikacije, Kontakt centra i poslovnica Er Srbije, što predstavlja povećanje od 52% u odnosu na isti period 2019. godine.
Da, to je istina za Air Serbiu i to je istinski jako čudno. Takav trend nije kod drugi kompanija. No, ipak pola karta prodaju preko interneta, dakle još uvijek ogroman broj putnika kupuje karte direktno i to preko interneta. Poglavito iz Hrvatska, a takvi ne mogu kupiti karte za Barcelonu.
Ne slažem se da LH smanjuje prisustvo u Zagrebu. Sa linijom za Frankfurt su došli na broj polazaka iz 2019. Minhen još nije ni izblizu obnovljen kao prije, no LH je Minhen prilično osakatila u Covidu-19 i prebacila svoju koncentraciju na Frankfurt.
OU nije smanjila Minhen ni za jedan jedini let između ljeta i zime. Leti isti broj letova, koji je tijekom ljeta povečan spram proljeća.
Kako je dosla na nivo 2019. kada u novembru leti 10-11 puta nedeljno? Valjda je 2019. bilo 14?
Sto je JU tice, imaju jednu veliku prednost a to je sto imaju odlican red letenja za Evropu. OU mozda leti za CPH ali JU nudi dolazak tamo oko 9 ujutru dok OU tada otprilike krece iz ZAG-a. Povratak za BEG je u 20.45 tako da JU nudi opciju celog dana tamo. OU sa druge strane leti 5 put nedeljno i to sve prepodne.
Croatia i Lufthansa su prije Covida-19 imali 34 tjedna leta ljeti i 28 zimi. Sada imaju 34 ljetai i 32 zimi. Kako to nije isto, u stvari kako to nije i više letova nego 2019?
Air Serbia nema odličan red letenja za Europu. Imaju jako malo frekvencija, više manje 2-3 leta tjedno. Ako na to dodate i manje frekvencija iz Zagreba ispada da se može napraviti tek 1-2 konekcije tjedno. A to nikako nije motivirajuće. Istovremeno Zagreb preko Frankfurta ima 4-5 konekcija dnevno, preko Pariza, Amstedama i Zurich dva dnevno, pa još preko Minhena, Beča, Bruxellesa, Copenhagena, Rima… Tu Air Serbia nije konkurentna.
Evo primjer Copenhagena kojeg spominjete. U ovom momentu iz Zagreba za Copenhagen preko Beograda imate konekciju za jedan let tjedno iz Zagreba za Copenhagen i 2 leta u povratku. Crotia ima 5 nonstop letova + 4-5 letova dnevno preko Frankfurta, 5 tjednih letova prekao Minhena, svakodnevni preko Beča, 11 letova preko Zuricha, 6 preko Bruxellesa, svakodnevno preko Amsterdama i 2 dnevna leta preko Pariza.
Cim je OU smanjila CPH znaci da tu i nema nekog velikog trzista. erovatno je to 1 i 2 sasvim dovoljno za Zagreb. Cak ni SK nije uveo ZAG sto nam govori dovoljno o potencijalu trzista za Dansku. Doduse DY je probao CPH-ZAG i svi se secamo kako je prosla ta linija.
Pa sad nije da je Croatia neki značajan pokazatelj na koji se trebate pozivati.
Za SAS ste u pravu.
Koliko je ZAG pateticno malo trziste ako nema prostora za JU I druge igrace.
Uostalom JU se izborila u ATH, SKG, TIA, IST…za svoje putnike is Zapadu tako da be vidim zasto ne bi I u ZAGu.
Kako nema prostora. Pa na Zagreb leti niz kompanije između ostalog i British, Iberia, TAP, Air Canada, Air Transat… koji ne lete za druga tržišta regije.
JU leti za ZAG dakle putnika ima. Samo ne iz zapadne Europe, to i je razlog zašto su u 2. i 4. valu i imaju konekcije na regiju i Rusiju.
Alene, znam iz prve ruke da je putnika bilo, posebno za ARN, sedeli su nekoliko sati u Beogradu cekajuci popodnevni let. Postoji razlog zasto se JU opredelila za ovaj potez. Ako su iz LJU presedali ka Zapadu preko Beograda zasto ne bi iz Zagreba koji je jos blize.
Do sada nije bilo opcija za konekcije Zagreb-zapad osim ako niste čekali u BEG 7-8 sati. Dakle, no way da je onda bilo i putnika za ARN. To nije istina.
Jeste, cekali su nekoliko sati. Verovatno jer je cena bila bolja. Koliko je zapanjujuca vasa anti-srpska histerija. Daj smirite se malo, sta skacete na zadnje noge
Hahahahahha leti, leti pesmo moja mila i British, Iberia, TAP, Air Canada i Air Transat 😂
Da, to su kompanije koje lete za Zagreb.
Ali linija za Kopenhagen je bukvalno primer dobre konekcije ka zapadnoj Evropi jer je ta linija puna transfernih putnika. Slažem se da im frekevencije ka zapadu mogu biti bolje radi transfera ali Kopenhagen nije dobar primer.
Iz Zagreba sigurno nije.
Smanjila je opako broj sjedala I letova. Ne zaboravimo MUC-ZAG koji je ukinut iako su ostavili Beograd. Ouch.
Nije smanjila broj sjedala. To jednostavno nije istina.
Lufthansa je Minhen prepustila Croatiji. Ništa čudno između te dvije kompanije. Konačno za Minhen ljudi iz Zagreba putuju prvenstveno automobilom. To je tek 6 sati puta.
Kako nije smanjima broj sjedala kada je vise nema na MUC-ZAG a OU tu leti svega 5 puta nedeljno sa Q400. Pre korone LH je cak slala i A321 nekim danima. Dakle LH u ZAG ima opako manje sjedala danas nego pre kovid krize.
Meni se sve čini da je ovo neka greška u sistemu.
Možda su hteli ovo za LJU da stave 🙂
Zašto to mislite pobogu?
To je posebna priča, i tu se slažemo. Ali činjenica je da je Air Serbia godinama forsirala takve konekcije.
Vredi napomenuti da uvode po prvi put nocne letove sa polaskom u 00.20
Zar Zagreb nije zatvoren preko noći?
Nije, odakle Vam to? Zagreb je otvoren 24 sata. Tijekom noći ima smajenju vatrogasnu kategoriju (to razine većih business jetova), osim ako neka komapnija ne najavi noćne letove tada produžuju vatrogasnu kategoriju. Air Serbia je najavila noćne letove i oni će produžiti kategoriju na to vrijeme.
Mislim da se komentator još uvijek sjeća one epopeje sa burom u Dubrovniku i prerutiranjem u Rim,od prije nekoliko godina,kada je ZAG normalno bio zatvoren preko noći.Eto odaklemu to.Pozdrav.
Nakon tog fijaska, vlast je prisilila Zagreb da promijeni način funkcioniranja i to je bio jedini primjer gdje je vlast uspjela natjerati koncesionara da potroši malo novaca. Nakon toga vam je stanje slijedeće:
1. Sve službe ostaju na MZL Zagreb sve dok posljednji avion ne sleti u Split, Dubrovnik, Sarajevo i Zadar (ne čeka se Pula, jer može ostati na Zadru ako je Pula zatvorena, a Pula ima i devijaciju na Veneciju ako bi se u međuvremenu nešto desilo). Kada avioni slete vatrogasna i ostale službe se raspuštaju.
2. Ukoliko ima najavljenih letova tijekom noći (kao ovaj Air Serbie, ali u sezoni je bila i kasna Lufthansa, i sad je KLM u 22:55) službe ostaju i duže.
Hvala na pojašnjenju. Sećam se da je Kroacija morala prinudno da sleti u Rim jer je Zagreb bio zatvoren,pa sam mislio da to i dalje važi.
Ma nakon toga se digla ogromna halabuka u medijima, pa je MZL Zagreb pognula glavu i dogovorila operacije sa Croatiom ovako kako sam napisao. To vam u načelu znači da zimi rade do 22:15 sati (sad radi KLM-a do 22:55), a ljeti do 23:30. Osim naravno ako im netko najavi let, onda rade do tog leta.
Potpuno netočno. ZAG nije bio zatvoren noću kada se dogodio taj incident, samo je njegova kategorija gašenja požara (RFF) smanjena tijekom noći. A zbog police osiguranja Croatia Airlinesa (ušteda), zračne luke sa smanjenim RFF-om nisu se mogle koristiti kao alternativna zračna luka u njegovim planovima letenja. Stoga je taj dubrovački let u svom planu letenja imao Rim kao zamjensku zračnu luku, a ne ZAG, ali zemaljsko osoblje Croatia Airlinesa odlučilo je nazvati dežurnog upravitelja nadležnog u ZAG-u da vidi mogu li odmah nadograditi RFF. To naravno nije bilo moguće jer je zračna luka morala biti obaviještena neko vrijeme prije operacije kako bi se napravila potrebna priprema (dodatno vozilo, osoblje) za povećanje RFF-a. Idućeg dana Croatia Airlines je besramno izašao u medije, tvrdio da je zračna luka zatvorena (nije) i okrivila upravu zračne luke, iako ZAG nije ni bio uvršten u njegov plan leta kao zamjenska zračna luka. Imajte na umu da bi bilo koji let i dalje mogao sletjeti u ZAG unatoč nižem RFF-u, jer je to u konačnici odluka pilota i mnogi prijevoznici bez ikakvih problema prometuju u zračne luke s nižim RFF-om (sve je stvar većeg plaćanja osiguranja).
Da, aerodrom je bio otvorenali ali nije bilo zaposleni. Komedija.
https://www.rts.rs/page/stories/sr/story/11/region/2772561/jaka-bura-ometa-saobracaj-avion-ka-dubovniku-sleteo-u-rim.html
Da, tako je bilo. Koncesionar se malo zaigrao. Sada više tako nije nakon tog incidenta.
Da, to smo i napisali u odgovoru.
Nije Croatia izašla u medije nego putnici koji su bili frustrirani, poglavito onih desetak koji su imali malu djecu, a koja nisu imala putovnice (jer su letjela unutar Hrvatske) i stog su morali spavati na terminalu jer nisu smjeli uči u Italiju.
Smanjenjem vatrogasne kategorije na ispod Q400, zračna luka je de facto zatvorena.
LDZA -ZAG ima vatrogasnu kategoriju VI do 22 sata a od 22 do jutra je imao kategoriju IV. Barem je tako bilo. Mislim da može ATR sletjeti sa kategorijom IV.
NE ATR 72 je kategorija V. U ovom momentu MZL Zagreb ima kategoriju VI. do 22:55 i od 6:00.
Da, istina. Zaboravio sam to napisati. A znam da je tako. Eto dodajem.
Do kada je Beograd otovren?
24 sata
O lepo, evo baš vidim da je sad velika gužva, dva preusmerena iz Tuzle (MMX i FKB) i par redovnih sleće u isto vreme skoro, možda bude i VIE-SJJ preusmeren na Beograd. GOT-SJJ preusmeren na Budimpeštu, ne razumem zbog čega skroz tamo?
VIE-SJJ се вратио на крају у Беч, није Сарајево ни видео.
Desi se.
A gdje bi po vama trebali biti preusmjereni?
Verovatno je mislio da bi i taj let trebali preusmeriti na Beograd jer im je svakako taj aerodrom blizi od Budimpeste.
Ne vidim neke pretjerane razlike između ta dva aerodroma, osim što Wizz Air u Budimpešti ima neusporedivo veću bazu i svakako im je lakše ishendlati operacije.