zamaaero@zamaaero.com

+385(0)1/3465886

zamaaero@zamaaero.com | +385(0)1/3465886

Analize

Kako je Air Serbia mogla zaposliti svoje ATR 72 ove zime

Air Serbia u floti ima čak 10 ATR 72-600. Jiri Marek, direktor kompanije je objavio da će ove zime nekoliko sezonskih linija pretvoriti u cjelogodišnje. Plural. No, to se nije desilo. Kompanija je produžila na cjelogodišnju liniju samo Mostar koji je prvotno planiran kao sezonska linija. No, Mostar se ne leti sa ATR 72 nego sa Embraerima E190/195.

Stoga Air Serbia ima zaposlenih tek 1 do 8 ATR 72-600 ovisno o valu u kojem leti. Najčešće je zaposleno tek 5 do 7 ovih aviona u udarnim valovima. To znači da 3 do 5 ATR 72 stoji prizemljeno ove zime. To je više nego čudno, poglavito što velika većina kompanija zimi leti sa što manjim avionima. Kompanija time imaju maksimalno zaposlene manje avione dok prizemljenima drže one veće, u slučaju Air Serbie to bi bila flota E190/195, Airbusa A319 i A320. Primjerice Croatia Airlines zimi maksimalno koristi Dash 8-400, a daleko manje lete sa A220-300, A319 i A320.

Gdje je Air Serbia mogla zaposliti ove ATR 72. Najlogičnija linija bila bi Split gdje je kompanija mogla letjeti tri tjedna leta, a minimalno 2. Split je velik grad, on ima veliku srpsku dijasporu (posjet obitelji i prijateljima, obiteljske proslave poput krštenja, vjenčanja, sprovoda, rođendana, slava, nekretnine), Split je i jedan od najvećih turističkih gradova regije, pa bi tu bilo i nešto zimskih turista, a putnici bi koristili i brojne konekcije preko Beograda (estrada, sportaši, novinari, kulturnjaci, znanstvenici, političari, vjerski službenici…). Za Split zimi lete Croatia (na 7 linija), Eurowings (na 4 linije), Trade Air (na 3 linije), te po jedna linija Edelweissa i KLM-a. Ukupno Split ove zime ima 16 linija ili 70 letova tjedno. U tom kontekstu 2 do 3 leta tjedno Air Serbie sigurno nisu upitna.

Kompanija je mogla otvoriti i dva tjedna leta za Dubrovnik. Obližnji Tivat ima 14 tjednih letova Air Serbie za Beograd, tj. dva dnevno (dva leta su sa E195), što je realno i maksimum za zimske operacije kada je Tivat vrlo kratko otvoren zbog kratkog dana. U tom kontekstu dalje širenje u toj mikroregiji svakako je logično na Dubrovnik, a ne na povećanje frekvencija za Tivat.

Vrlo bi logično bilo i da kompanija poveća broj letova za Sarajevo sa 7 na bar 10 tjedno, uvođenjem 3 noćna leta. Kompanija je ovo najavila u zimu 2023. no isto se nikada nije realiziralo. Iskreno ovo je više nego potrebno za feeding Beograda, te za velik aerodrom kakav je Sarajevo.

Manje je vjerojatno, ali je moguće da je kompanija letjela po dva tjedna leta zimi za Ohrid i Varnu, bar do pravoslavnog Božića i u III. mjesecu. Jednako tako kompanija je prije letjela za Rijeku zimi jer je za to dobivala subvencije. Nije nemoguće da postigne sporazum sa Rijekom, Zadrom ili Pulom za zimske letove uz subvencije. Tu bi Pula bila najbolja opcija za kompaniju radi udaljenosti ostalih aerodroma na kojima leti zimi.

Kompanija je mogla i povećati broj letova za Banja Luku. Već je u redu letenja imala tri tjedna leta, no od istoga je odustala i nastavila je letjeti tek dva tjedna leta. Logična opcija bi bila 6 tjednih letova, ili bar 5, no sa noćenjem u Banja Luci, čime bi putnici u istom danu mogli otići do Beograda i vratiti se nazad bez potrebe noćenja.

Na koncu kompanija je mogla otvoriti letove za rumunjske Cluj (2. najveći aerodrom u Rumunjskoj, 3,2 milijuna putnika) i Iasi (blizu ukrajinske granice + vjerski turizam, 3. najveći aerodrom u Rumunjskoj, 2,3 milijuna putnika) što je već odavno trebala napraviti, a o čemu je zamaaero već pisao. Jednako tako imalo bi logike da kompanija leti za Brno, Kišinjev i Košice koje bi bile odlične feeding destinacije, a što kompanija i te kako treba povećavanjem long-haul letova.

139 Komentar/a
Najnoviji
Najstariji
Inline Feedbacks
Prikaži sve komentare

Air Serbia mi sve više počinje da liči na Croatia Airlines.

Da barem nalokon otvore letove za Brac u ljeto….

Bilo bi super da ima let za Brač ljeti

Možda ne bi bilo loše probat Innsbruck. Ima dosta ex-yu emigracije u zapadnoj Austriji i istočnoj Švicarskoj, a dosta je prometno udaljeno zbog Alpi. Tamo je bio Friedrischafen dobro povezan s ex-yu, ali i on se ugasio. A autocestom se mora ići preko Njemačke ili Italije.

A ima nešto i zimskog turizma tamo.

Air Serbia je upravo dostigla svoj proslogodisnji rekord od 4,19 mil putnika. Ostaje jos 26 dana da obori JATov all time rekord. U Novembru je bilo 295K putnika

Sva je prilika da hoce. Ako je mrtvi Novembar imao 295.000, Decembar bi mogao dobaciti do 400.000 radi praznika. A to znaci da je rekord pao.

Pobogu, Decembar je duzi za jedan dan. Tone turista dolaze svake godine na cuvene doceke Nove godine u Beograd. Bukvalno svi smestajni kapaciteti su popunjeni po visokim cenama. Onda dolaze gomile gosterbajtera u domovinu za vreme bozicnih i novogodisnjih praznika, a na kraju i mnogi Srbi koriste iste praznike da otputuju u druge gradove i zimske centre. Toga svega u Novembru nema. Pa kako onda brojke mogu biti “otprilike iste”??

Imam prijedlog za Air Serbia. Da lete od ljetnog reda letenja ili od maja, Beograd Banja Luka Tivat i obrnuto

Ako zatraze dozvolu dobice je.

Naravno da hoce jer bi to bilo u interesu i Banja Luke i Tivta. Isto kao sto je Aegean dobio dozvolu za SKP-SJJ.

Možda bi se mogle dobiti dozvole

Malo čudne najave Air Serbia, a avioni leže. Banja Luka bi trebala da bude dva puta dnevno, ujutro i naveče svaki dan

Mislim da ovo u AS nikog ne sekira previše…
Gotovo sam siguran da neko ko se pita, uzima lepu proviziju od kompanija koje iznajmljuju avione.

O da! Bez ogromne provizije u Srbiji se ne radi… Nije bitno šta će biti sa kompanijama.

Anonimus

BREAKING

Bosko Rupic upravo najavio povratak JU za Firencu!

Ukupno 10 destinacija u Italiji!

Najavio je i carter liniju za Kavalu, pored jos 7 redovnih linija za Grcku!

Huge!

Cudno da se ne razmislja o Djenovi i Torinu. Mislim da su u dometu ATR

Svasta. I Rim je blizu Napulja, pa se leti. Bari i Napulj jos blize. Firenza-Bolognja komsiluk

Upravo. Malpensa je jos i 40km zapadno od Milana, pa je autoputom jos bliza Torinu koji definitivno upada u “catchment area” sa MXP

Torino ima svog smisla. Tu bi bilo i biznis putnika, a i sam grad je turistički “u hajpu” već neko vreme.

Osim Egipatskog muzeja koji je u rangu onog u Kairu😂

Overall, the combined number of arrivals by inbound and domestic tourists in Turin reached nearly 2.5 million in 2023.

Torino je popularan po event turizmu – fudbal, tenis, koncerti, partyji itd.

Aerodrom u Đenovi je super. Uz samo more. Sletanje je sa ekstra pogledom. A zove se Kristofor Kolumbo. Kad sam letio iz Đenove za Minhen, prvi put, panika me uhvatila. Na displeju na gejtu pisalo Monaco, a moj broj leta. Kasnije sam vidio manjim slovima da piše di Baviera. Mislio sam da leti avion za ili preko Monaka. Pitam ženu na gejtu jel ovde gejt za Minhen a ona se smije i kaže jeste ne brinite. Ja nju blijedo gledao. Koji Monako. 😂😂😂

Jesu jedva, ali ko bi tamo leteo?
Ajde Torino mozda jos i nekako, ali Genova je polumrtav aerodrom gde skoro niko ne leti. ITA je najveca kompanija na aerodromu, a to dovoljno govori o minimalnom prometu na aerodromu

Ja bas mislim da bi Genoa bila potentnija sezonska destinacija, dok bi Torino trebao biti celogodisnja, a posebno atraktivna zimi.

Oko Djenove su letovalista, a grad je pocetna luka mnogih kruzera. Ako su isplativi Bari i Napulj, onda je i Djenova.
Torino je blizu Alpskih turistickih centara, veoma populatnih zimi. Sa cenama na Kopaoniku i Zlatiboru, jeftinije je ici na skijanje u Italijanske, Francuske i Svajcarske Alpe. Torino je vrlo blizu tromedje ovih drzava. ATR bi ovde mogao da se popuni 2-3 pw

To vec znam, ali Torino je 4., a Djenova 6. grad Italije po velicini. Ka ostalih 8 od najvecih 10, Air Serbia vec ima direktne letove. Djenova je i najveca italijanska luka, pa bi se verovatno moglo i nesto karga ubaciti sa vremena na vreme

Gde ovo pise?

Imate na YT snimak gostovanja Boska Rupica na televiziji gde je to izjavio.

Opet jatovanje…..rekao…i Marek je svasta pricao

Njima pola aviona stoji nazaposleno. Dakle stvarno.

Da li ste ih pitali možda?

Сплит свакако током целе године са АТР 72-600.

Ja kao neko ko je polu Dalmatinac bih svakako voleo da zaživi Split ali mislim da se ta veza između Srbije i Dalmacije nekako izgubila nakon svih ovih godina. Pamtim da je voz između Beograda i Splita išao skoro pun tokom cele godine a u letnjim mesecima u tri dnevna voza se nije moglo ući. Plus avionske linije koje je Jat imao. Toga sada na žalost više nema. Da se uvede voz svaki dan brzo bi ga ukinuli zbog nerentabilnosti. Možda bi ATR mogao da leti dva do tri puta nedeljno. Ko zna.

Očekivao sam da ćete možda reći linija za Salzburg, ranije su imali tri leta u sezoni zimi dva, i leteli su negde do januara i onda opet od aprila, i avion je bio 80% sigurno popunjen svaki put kad sam leteo sa njima, pre toga sam leteo sa wizz air iz Niša isto je bio pun na sličnom nivou, ali iz nekog razloga 2024 godine air serbia je stavila dva leta u sezoni za Salzburg i podigla cene (može i ne mora da ima korelaciju) i predpostavljam da će od januara opet na pauzu sa linijom iako po meni ta linija ima svoju opravdanost tokom cele godine?!

1) “Najlogičnija linija bila bi Split gdje je kompanija mogla letjeti tri tjedna leta, a minimalno 2.”

– Za Split lete tek 6pw preko leta, sto je prilicno malo za takvu liniju. Uz takve letnje frekvencije zimske nemaju smisla.

2) “U tom kontekstu dalje širenje u toj mikroregiji svakako je logično na Dubrovnik, a ne na povećanje frekvencija za Tivat.”

– Isto kao i za Split, ovog leta su leteli 6pw. Medjutim, sledeceg leta imaju 11pw i sledece zime 2pw zimi je realno.
– U pravu ste za Tivat, tu se dalje ne mogu siriti sa frekvencijama, premda mogu sa kapacitetima. Ali zbog nemogucnosti dodavanja frekvencija u TIV 2pw za DBV dobija jos vise smisla.

3) “Vrlo bi logično bilo i da kompanija poveća broj letova za Sarajevo sa 7 na bar 10 tjedno, uvođenjem 3 noćna leta. Kompanija je ovo najavila u zimu 2023. no isto se nikada nije realiziralo.”

– Nije bilo najavljeno u zimu 2023. godine. Povecanje Sarajeva je bilo najavljeno za leto 2023. godine, pa je onda otkazano jer su ATR avioni kasnili.
– Na leto povecavaju SJJ na cak 13pw, stoga se slazem da je trebalo ove zime barem na 10pw povecati.
– Medjutim, problem je sto je SJJ zatvoreno nocu, a sumnjam da su voljni biti otvoreni zbog 3 leta Air Serbie. Preko leta postoje i drugi nocni letovi osim JU.

4) “Manje je vjerojatno, ali je moguće da je kompanija letjela po dva tjedna leta zimi za Ohrid i Varnu, bar do pravoslavnog Božića i u III. mjesecu. Jednako tako kompanija je prije letjela za Rijeku zimi jer je za to dobivala subvencije. Nije nemoguće da postigne sporazum sa Rijekom, Zadrom ili Pulom za zimske letove uz subvencije.”

– Nonsens. Varna i Ohrid su letnje destinacije i tu nema trzista zimi koje bi JU mogla da pokrije. Eventualno bi imalo smisla te dve destinacije leteti izmedju 20.12. i 10.1. 2pw.
– Slazem se za subvencije, i OHD i VAR i RJK i PUY i ZAD bi mogli da se lete zimi jedino uz subvencije.

5) “Kompanija je mogla i povećati broj letova za Banja Luku. Već je u redu letenja imala tri tjedna leta, no od istoga je odustala i nastavila je letjeti tek dva tjedna leta. Logična opcija bi bila 6 tjednih letova, ili bar 5, no sa noćenjem u Banja Luci, čime bi putnici u istom danu mogli otići do Beograda i vratiti se nazad bez potrebe noćenja.”

– Banja Luka sigurno nece drzati otvoren aerodrom nocu samo zbog JU.
– Na leto BNX ide na 5pw, smislena frekvencija.
– Stalno vrtite mantru “otići do Beograda i vratiti se nazad bez potrebe noćenja”. To niko ne radi jer je previse rizicno.

6) “Jednako tako imalo bi logike da kompanija leti za Brno, Kišinjev i Košice koje bi bile odlične feeding destinacije, a što kompanija i te kako treba povećavanjem long-haul letova.”

– Za Kisinjev nema smisla leteti dokle god su Srbi nepozeljni u Moldaviji i dokle god im se odbija ulazak u drzavu bez razloga.

Zašto bi bilo rizično otići ujutro i vratiti se kasno navećer? Što je tu rizično?
————————————————————————————————–
Vise razloga:
1. moze let da zakasni, pa da zakasnite na zakazanu obavezu
2. mozete da se zaglavite u saobracaju i da ne stignete sve da obavite
3. moze poslovna obaveza da se oduzi i da je ne zavrsite u istom danu

Takodje, takva opcija bi podrazumevala da osoba ne spava preko 24h jer je raspored:
1. ustajanje u 02:00
2. dolazak na aerodrom u 03:00
3. poletanje u 04:30
4. sletanje u 05:20
5. posao
6. dolazak na aerodrom u 23:00
7. poletanje u 00:40
8. sletanje u 01:30
9. dolazak kuci u 02:30

Pa ko je lud da se na ovo odluci? Niko doslovno! Umesto da kao gospodin prespava na destinaciji jednu noc.

Da, ne stignete da obavite sve jer firme rade obicno od 08:00 do 16:00, a ne od 05:00 do 00:00, pobogu!

Sta je problem da neko ne spava 24 sata? Super, slobodno Vi to radite, ali iole razumna osoba to sebi nece raditi.

@anon 00.02: dajte ne pričajte gluposti. U cijelome svijetu su upravo ti letovi najtraženiji i najbolje popunjeni jer ih masovno koriste poslovni ljudi. A kako oni ne pitaju za cijenu, karte su za te letove eksorbitantno skupe i ti letovi donose debele profite kompanijama..

apsolutno se ima sta raditi ako ste poslovan covjek. pa ko ide na poslovni put (pogotovo privatnik) i stane u cement u 4 poslijepodne. ta putovanja se maksimalno iskoriste, ide se na vecere itd. nocni/jutarnji let za regiju je pun pogodak i tu nema sumnje… svaka iole razumna osoba ce prije birati to nego da trci na aerodrom usred spica.

Ja 95% svojih poslovnih putovanja gdje posao traje jedan dan, organiziram sa jednim noćenjem. Na polazak i povratak u istom danu se odlučujem iznimno rijetko, točnije nikada ako je u istoj vremenskoj zoni. Prihvaćam da neki ljudi to rade, no posao se daleko lakše i prijatnije obavlja kada na destinaciji možete prespavati kao čovjek, pripremiti se i bez stresa započeti jutro.

Pitanje je da li držite posadu na minimum rest-u od 8 1/2 sati sto radi LH sa nocenjem u Beogradu ili pravite pauzu posadi na destinaciji sto ide u duty time.
Ako bi leteli ranije Banja Luku, onda posada ide u hotel na odmor sto omogućava let npr u 21:00 i povratak u 6:30 ujutro pod uslovom da nema kašnjenja, ali onda gubite jutarnji talas za zapadnu evropu.
LH tim letom u 6:00 puni svoje interkontinentalne letove prvenstveno, a i konekcije po evropi

Mogao,mogla,mogao,mogla…ali NIJE…

Pozdrav!

Ako mogu biti sebičan, naravno iz privatnih razloga, Pula bi mi bila pun pogodak. Leteo sam zadnjim ovogodšnjim letom Beograd-Pula. Cena karte pristupačna, a najviše mi paše ušteda vremena.
Hvala adminu na analizi.

Mislim da bi Debrecin bio dobra feeding linija, narocito od kad je Wizz zatvorio bazu krajem Oktobra

Beograd – Debrecin je preko 5 sati voznje (448km) od cega gotovo sav put u Madjarskoj nije autoput.

Linija Beograd – Debrecen bi imala smisla 2pw zarad konekcija. Wizz je ukinuo linije za Istanbul i Larnaku, a JU je odlican izbor za konekcije ka tim destinacijama.

Beogradu nije ni blizu, ali zato jeste Ukrajini. Bilo bi tu dosta putnika, leti za 4-5 nedeljno, zimi barem 2

Pa sada izbeglica ima na granicama, ali i onih koji se vracaju. Obzirom da nema letova iz Ukrajine, pogranicni aerodromi su najzaposleniji. Pre rata, iz Kijeva je leteo Windorose za Beograad

2-3 nedeljna leta za Split, 2 za Dubrovnik, 2-3 za Sarajevo i bar 3-4 za Banja Luku su sasvim dobre varijante uspošljavanja ATR-ova u zimskom redu letenja, bravo Alene za predlog. Beograd treba da privuče ljude sa istog/sličnog govornog područja, da ne kažem mentaliteta. BEG je dobar za posao i provod ali kao i hub za dalje letove.
Split i Dubrovnik su idealne vikend zimske destinacije. Za Sarajevo je bolje ići avionom nego autom, kao i za Banja Luku. Na taj način avioni su maksimalno uposleni ne trule čekajući letnji red letenja.
Takođe, Mostar je postao celosezonski najverovatnije zbog PSO-a. Nemoguće je da je Mostar atraktivniji od Splita, Dubrovnika, Sarajeva i Banaj Luke. Nadam se da PSO ne koči uvođenje ovih letova jer je ovo win-win siituacija za sve (aerodrome i njihove zaposlene, avio kompanije, putnike, gradski i državni turizam).
Takođe dolazi u obzir i Kraljevo/Niš-Solun. Solun je blizu, drugi najveći grad Grčke, pre neki dan otvoren potpuno nov metro, dosta ljudi i zimi iz centralne i južne Srbije gravitira ka ovom području (vlasnici nekretnina, turisti, poslovni ljudi, vernici (Hilandar)). Takođe i naši ljudi koji žive u Grčkoj mogli bi češće dolaziti u poseti rodbini. BEG otpada, ima 2 dnevna leta za Solun (Aegean/Sky Express-layover u Atini i AS), verovatno nema potreba za trećim letom.
Rumunija je takođe jako dobra opcija, Kluž naročito ali sumnjam da će bez PSO-a AS krenuti da leti ka tamo…
Sve su ovo lepe želje, jer zimska sezona traje još 4 meseca tako da će menadžment AS-a odlučiti da svi nekorišćeni ATR-ovi spavaju “zimskim snom” (i donose gubitak) nego da ih smisleno zaposle i donose profit kompaniji/državi.

BREAKING

Air Serbia vraća CAI od 30.2. i to 4 puta sedmično!

🙂

Pobogu Alene, pa zar ste toliko operisani od sarkazma?!

A zašto se ta Pula ne spominje ? Tako smo daleko od Beograda i fali nam ta linija.

Split da, Pula (ili Zadar) da, Dubrovnik možda, Niš i Banjaluka po 12 nedeljnih letova. Varna ne, ali još neka destinacija u Rumuniji da.

Meni se cini da je JU dotakla neki svoj apsolutni maksimum kada su u pitanju njeni resursi i da sad sledi dug period stagnacije. Ona silna povecanja za 2025. mi deluju potpuno nerealno.

Zasto? Sva povecanja za 2025. godinu su itekako realna.

Jer zima i leto ni izbliza nisu isto.

Da, vidimo da zato imaju manje putnika. Cudo jedno.

Ma bravo Alene, vrhunska analiza. Koncizno i jasno. Nezaposlen avion je minus za kompaniju; zimske linije za SPU i DBV bi morale biti prioritet.

Beograd Niš kasno uveče i povratak rano ujutru

Neumjesno je uspoređivati Tivat i DBV iz Beograda! Pa u Beogradu je ogromna CG dijaspora velika gotovo i kao stanovništvo CG!
Naravno da će svojima letiti preko TIV i TGD.

Velika gotovo kao i stanovistvo CG? Ovo samo pokazuje da nemate pojma koliko CG ima stanovnika. Ili jos gore, da ne poznajete elementarnu matematiku…

Pa opstina Novi Beograd ima skoro stanovnika kao cela Crna Gora

očigledno da namju svih deset operativnih. izgleda da tu nešto zapinje.
sa druge strane nešto lete većim avionima jer očigledno ima putnika. zanimljivo je da noćne letove za tursku obavaljhaju sa ATR72

Split je stvarno enigma. Zimi bi morao da ide 3 puta glat.
imate novi video za aerodrom trebinje

Split je apsolutno nepotreban jer od leagacy-ja tu lete samo OU (sa PSO za domace letove) i KL i apsolutno niko drugi pa cak ni LH, OS ili BA koji nude mnogo vise konekcija preko svojih hubova nego li JU preko Beograda. Jednostavno potrazanje nema tokom zime a i Mostar je na samo 2 sata voznje od Splita (podaci sa Google Maps) gde Air Serbia leti zimi. Onaj kome treba zimi Beograd iz Splita moze preko Mostara. Kad ste govorili da je KVO jako blizo Beograda sa 1.45 voznje ne znam kako Mostar koji je samo 15 minuta duze “nije blizo Splita”.

Air Serbia sasvim ispravno postupa sto ne otvara Split zimi. Pa mi ovde govorimo o malenih 30.000 putnika Splita u februaru mesecu. Pa jedan Nis u februaru ima 21.000 putnika i Air Serbia ga nikad ne bi letela da ne dobija PSO (a Nis se nalazi u okviru iste drzave) a letece za strani grad koji ima ukupan promet u tom mesecu samo 9.000 putnika vise? Nonsens.

Takodje i Dubrovnik je apsolutno nepotreban kad je Tivat toliko blizo i ima znacajne zimske frekvencije a zimi jos i nema guzvi na crnogorskim putevima kao sto je to slucaj leti. Kao i u slucaju Kraljeva (koji je po autoru nepotreban) i Beograda i ovde imamo razdaljinu izmedju 2 aerodroma od samo 1.45 sati voznje i kome treba Beograd iz Dubrovnika zimi moze lako naci nacin da do njega dodje. Takodje je bitno pomenuti da za Dubrovnik od legasija zimi lete samo OU (i to samo za ZAG uz PSO a od stranih samo FRA) i Turkish. I u ovom slucaju nema zimi nigde Lufthanse, Britisha, Austriana pa cak ni KLM-a da preko svojih velikih hubova nude konekcije. A nema ih jer nema potraznje – pa taj Dubrovnik ima samo 17.000 putnika u februaru! To je samo 600 putnika dnevno – vise ima autobuska stanica! Dakle, nikako ne treba otvarati ni ovaj grad zimi bez subvencija.

Umesto okretanja ka hrvatskoj obali zimi bez subvencija (sto JU sa razlogom i ne radi) treba otvoriti CLJ i IAS koji bi znatno poboljsali JU prisustvo u Rumuniji. Ovi aerodromi imaju daleko manju sezonalnost nego li DBV ili SPU, imaju znacajan broj putnika a JU ne leti ni na jedan aerodrom u njihovoj okolini koji je udaljen na oko 2 sata voznje. Takodje na IAS bi mogli dolaziti i putnici iz obliznje Moldavije. Jedino se za ove gradove slazem sa autorom.

“Lete samo OU i KL? Ma da? A čak četiri linije Eurowingsa i tri linije Trade Aira ćemo zanemariti?”

Citatelj je rekao da od legacy prevoznika lete samo OU i KL. I to je istina. Eurowings je LCC, Trade Air leti besmislene PSO linije.

Kako onda objašnjavate tako mali broj putnika na toliko letova?

Procitajte jos jednom. Lete samo OU i KL od legacy-ja a JU je je legacy carrier.

Cekanja na granici izmedju Bosne i Hrvatske zimi uopste nema i zaista bi bilo nelogicno da ti putnici koriste Zagreb koji je na 3.45h udaljen (info sa Google Maps u ovom trenutku) od Splita umesto Mostara koji je na 2 sata.

To povecanje putnika u drugim zimskim mesecima u Splitu je nedovoljno da privuce cak i veceg legacyja a kamoli JU.

Banja Luka je prestonica Republike Srpske, odnosno srpski grad u BiH i ne moze se nikako, ali bas nikako meriti sa Splitom pogotovo sto u Banja Luci je lokalno stanovnistvo pozitivno raspolozeno prema Srbiji. Takodje u BNX zimi ne leti niti jedan drugi legacy sem JU pa i nema PSO konkurencije drugog legacy prevoznika (u Splitu je to OU sa PSO). Takodje bilo je i prica da BNX subvencionise Air Serbiju sto jasno objasnjava razloge letenja tamo. Naravno, postoje i politicki razlozi koji u slucaju Splita ne postoje.

Naravno da se ne mogu porediti TGD i SJJ sa SPU po pitanju zimskih letova ka BEG jer postoje daleko jace politicke, kulturne, porodicne i poslovne veze Beograda sa Sarajevom (odnosno Palama) i Podgoricom (prestonici drzave gde se 43% cele populacije izjasnjava da govori srpskim jezikom a 34% crnogorskim) nego sa Splitom gde je vecina srpskog stanovnistva proterana a njihovi potomci danas Srbiju, a ne Hrvatsku smatraju svojom drzavom.

Za Split se leti pretezno leti zbog mora i to znaju svi pocev od najvecih legacy avio prevoznika pa do LCC-a (tu zimi ne lete cak ni easyJet, Ryanair, Wizz i Vueling).

Po poslednjem popisu stanovnistva iz 2023 u Tivtu ima vise Srba (34,47%) nego Crnogoraca (32,77%) dok u Splitu Srba nema ni u statistickoj gresci tako je i ovde poredjenje nerealno.

Google Maps kaze da je Tivat-Dubrovnik 1h45m. Istina, to je kad nema guzve a guzve zimi skoro nikad i nema a mi o tom periodu godine govorimo tako da je taj podatak vrlo pouzdan.

Ako igde treba siriti frekvencije zbog Tivta to je zasigurno Podgorica koja je Tivtu jos blize (1h30min) nego Dubrovnik a i nalazi se u istoj drzavi pa nema rizika cekanja na granici.

Za Turkish sam vam i ja rekao da leti.

Ryanair, easyJet, Vueling nisu legacy prevoznici. Iberia ne leti ni u decembru, ni u januaru ni u februaru za Dubrovnik. Takodje ni LOT ne leti cele zime odnosno samo jednu sedmicu u januaru i jednu u februaru. Ostalim danima tih meseca ne leti. O tome pricam.

Hajte molim vas, oni ne mogu da održe Ankaru preko zime ili neke klasične dijasporske linije u Nemačkoj, kakav crni CLJ i IAS, za koga? Gde će da transferišu te ljude preko zime, na jedan nedeljni let za Čikago? Budimo ozbiljni.

Pa ne mozete porediti HAJ, HAM ili ESB sa CLJ i IAS. Jednostavno u Nemackoj i Turskoj je daleko uspesniji lokalni avio prevoznik koji nudi mnogo vise opcija nego sto je to u Rumuniji slabasni Tarom. To je sansa koju JU treba da iskoristi.
Transfer iz Rumunije ide najvise ka Italiji, Francuskoj i Spaniji gde JU zimi leti za MAD, CDG, BCN, BLQ, AGP, MXP, NCE, FCO, VLC, VCE, LYS.

Kluž na ova tri tržišta preko zime ima letove za Alikante, Barselonu, Pariz, Bergamo, Bolonju, Lion, Madrid, Malagu, Rim, Veneciju, Valensiju i Saragosu. Sa 64 nedeljna leta u decembru. I 5 nedeljnih za Dablin, 35 za Bukurešt…
Ne znam zaista šta JU tu može da ponudi osim regiona i dugih linija? Tako da Kluž može da bude sezonska destinacija, možda. A da se odatle transferiše preko Beograda za Italiju i Španiju, u to ne verujem.

Sto ne prenesete da je JU proglasena za najbolju kompaniju u istocnoj Evropi?

U pitanju je ugledan americki casopis.

Priznajem samo Skytrash 🤣🤣🤣

Ви то озбиљно?!? Прочитао сам и ја ту вест и они могу да пишу и објављују шта год хоће, јер кад дебело плаћам карте и добијем услугу испод разумног очекивања, онда нема ни новинара ни уредника да их питам чиме су измерили то „најбоља компанија“ и да ли би они можда могли да ми плате рецимо, половину вредности карте?!?
Већ годинама летим са њима барем 1 пут годишње. И сваки пут видим да је посада увек професионална и максимално услужна, али им се неке недопустиве ствари понављају. Кашњења, отказивања летова, стари авиони чија седишта и ентеријер вапе за заменом и генералним ремонтом, у тоалету вода не отиче из умиваоника…
Њихов главни аеродром НТ је благо речено тужни циркус са вечитим радовима и хаосом, који траје ли траје…

Mislim da ne postoji parametar u kojem je Air Serbia bolja od LOT-a.

Pretplatite se na

DNEVNI BILTEN

– bitno više novosti (svaki dan >15)
– bitno svježije novosti nego na zamaaero
– stiže na vaš e-mail svaki radni dan

Na Dnevni bilten su pretplaćene najveće institucije i zračne luke

Pročitajte više>

POŠALJITE NOVOST

Budite i vi novinar zamaaero!
Ako pošaljete 10 novosti koje objavimo možete postati honorarni suradnik
i pisati za novac!