Direktor Aerodroma Sarajevo Alan Bajić nam je potvrdio da ima zainteresiranu kompaniju koja bi bazirala aviona u Sarajevu. Postoji još interesa, no jedna kompanija se formalno javila na objavljen natječaj. Direktor Bajić nije htio reći o kojoj se kompaniji radi. Bajić je naglasio da sada pregovaraju sa zainteresiranom kompanijom, a po dovršetku pregovora će objaviti i rezultate istog.
Kao što znamo Wizz Air je krajem X. mjeseca ukinuo bazu u Sarajevu i od tada aerodrom pokušava pronaći novu kompaniju kako bi namjestio gubitak, radi čega su proveli i natječaj sa ozbiljnim sustavom motivacija i subvencija za kompaniju koja bi bazirala avion u Sarajevo. Usprkos povlačenja Wizz Aira, Sarajevo je i dalje imalo više od 100% putnika u XI. mjesecu u usporedbi sa istim mjesecom 2019.
Direktor Bajić nema lak posao. Wizz Air je otišao i mala je vjerojatnoća da će se vratiti iako je povratak Wizz Aira najveća šansa za Sarajevo u ovom momentu od svih kompanija. Naime, Ryanair ne otvara baze izvan Europske Unije i Velike Britanije (uz izuzetak Maroka) pa je nevjerojatno da bi baš Sarajevo bila prva baza izvan Europske Unije. Eurowings je u istinski lošem stanju i vrlo se slabo širi, a smanjuje frekvencije i zatvara linije. Norwegian ne otvara baze izvan Skandinavije, kao ni Transavia izvan Nizozemske i Francuske, Vueling se drži Italije, Francuske i Španjolske, dok easyJet nema baza u regiji, pa čak ni u Splitu i Dubrovniku koji imaju i 15 linija ljeti. Ostale kompanije nisu realne za otvaranje baza.
autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Aerodrom Sarajevo
Jbt ima li i jedna tema ili vijest da moze proci lagano uz fino komentarisanje i dialog. Zar mora stalno biti neko šiljenje čiji je veci. Pa sve i jedan grad na podrucju Ex-Ju u odnosu na druge svjetske gradove je kurceva davorija.
Daj ljudi oladite malo, smarate. I ko mi kaze da preskocim i da ne citam takve komentare neka se nosi. Kako da razaznam koji je normalan komentar a koji ne normalan ako ne citam.
*nenormalan
Upravo tko. Potpisujem tri stvari
– zar mora stalono biti čiji je veći
– svi gradovi su nula u usporedbi sa svijetom
– ne se nose!
Nema potrebe za raspravom. Moj je najveci.
Blago vašoj ženi.
Sarajevo upravo obradjuje 6 aviona skoro istovremeno. Zbog jutrosnje magle, koncentracija 10 letova od 13 i 15 do 15:30.
nije to njima neki problem.
Ako svu europski LCC ne mogu otvoriti bazu na SJJ možda će Anadolu ili Pegasus? Mislim da bi Air Serbai takodje pun pogodak bio SJJ jer onda imaju pokrivena 2 veča tržišta, BiH i SCG.
Ne moze nijedna od tih kompanija, jer su izvan EU, objasnio je Alen vec ranije 🙂
Da, tako je.
Niti Pegasus, niti Anadolujet, niti Air Serbia ne mogu letjeti iz Sarajeva prema Zapadu, Bliskom Istoku ili igdje osim prema svojim matičnim zemljama. Dakle takve baze namaju niti smisla, niti dovoljno letova.
Biće to da će Wizzair obnoviti letove za Sarajevo iz nekih svojih evropskih baza. Neće imati avion u Sarajevu. Dobiće subvencije od Sarajeva i za takav model poslovanja.
Ne vjerujem. Model o kojem govorimo je da se avion MORA bazirati u Sarajevu.
A da li bi SJJ mogao primijeniti model Adem Jašari aerodroma sa više prijevoznika kao što su Trade Air, Enter, Chair, Tui…?
Mogao bi. Sarajevo je već pregovaralo sa jednom od ovih kompanija.
A da to nije spin gospodina direktora?
On je poznat po genijalnim idejama poput one da su se Wizzair i Air Serbia u Beogradu “dogovorili” 🤣
Odakle vama ideja da je on tako nešto rekao. Nije. Ne lupajte bezveze.
Vi ste podijelili s nama takvo direktorovo ubjedjenje.
Nemojte ga sramotiti, ne objavljujte takve bisere.
Ne nisam. Odakle vam takva blentava ideja. To što ste napisali je jednostavno laž. Ja nikada nešto takvo nisam rekao.
Jeste li vi imali razgovor sa gosp.Bajicem nakon sto je Wizz najavio povlacenje? Jeste li ovdje objavili sadrzaj vaseg razgovora i Bajicevu izjavu? Procitajte jos jednom i podsjetite se sto je sve receno. Svakakvih bisera se u tekstu moze naci.
Da bio sam sa njim nakon toga na ručku u Sarajevu.
Ne nisam objavljivao sadržaj našeg sastanak na portalu niti njegovu izjavu. Apsolutno nisam prenio ni jednu stvar koju smo tada govorili. Niti sam ikada, niti bih ikada. Ne znam odakle vam takva luda zamisao da bi on tako što rekao.
Procitajte tekst “Postoji li dogovor Air Serbie i Wizz Aira” pa onda pokusajte negirati gornje tvrdnje.
I te kako znam što u njemu piše. Samo mi nije jasno odakle vam ideja da je direkto autor te teze. Gluposti.
FlyBosnia?
Teško. Oni su izgubili AOC.
Mislite Flying Bosnian?
jasno.
Cekamo Flying Bosnian da se izjasni o ovoj Alenovoj tvrdnji.
E da. Čekamo! 🙂
Jašta, sad će da otkopavaju FlyBosniu iz groba da vadi aerodrom Sarajevo iz go*ana 😂
Ma neće se to desit.
a mozda je Eurowings
Jako teško, ozbirom na stanje Eurowingsa.
To je Croatia 100%. Oni planiraju veliku ekspanziju ovo ljeto. Samo naprijed.
Hahahahaha. Ma da veliku ekspanziju. Samo eto nisu ništa još objavili osim Brač-Minhen.
Oni barem sve sto najave i odrade. A ne kao vas Rajan, najave 20 linija pa za 2-3 mjeseca bude samo smo se šalili
Koje to linije nisu ostvarene? Osim u kovidu? Znate li vi koliko Croatia otkazuje letova iz Zagreba a koliko Ryanair?
To se i ja pitam.
Samo je problem što objave jako malo toga novog. Što to Ryanair nije obavio što je najavio? Koju je liniju trajno ukinuo do sada?
Danas pusten u prodaju
Da. I što su još stavili u prodaju?
Mostar??? Europski APT sa čitavih pet putnika mjesečno?
Tko govori o Mostaru?
a sta ima da se pregovara? uslove su poznate
nesto je tu komisch
Moj gospodine. Pa vi stvarno mislite da se stvari dogovore tako lako: vi napišete natječaj, kompanija se javi i kreću letovi. Da baš. Vidim kod vas prilično nepoznavanje materije. Dakle treba se ispregovarati gomila toga. Doslovce gomila, na temelju čega bi se kompanija odlučila ili ne. Uz to kompanija uvijek nastoji izmusti još nešto unutar ili izvan natječaja.
ma kakvi. cak se krije ime kompanije.
Uvijek se krije ime kompanije. To rade baš svi u regiji i u Europi. Jer to od njih traže kompanije, ali i da se posao ne izjalovi.
nije tacno. Skopje je uvek otkrivao ime (Wizz u njihovom slucaju) i kasnije deal s destinacijama
Nije, prije nego je to Wizz air dozvolio ili sam u press materijalu objavio.
napisite nam kako ste vi ispregovarali liniju Podgorica – Barcelona.
Ni slučajno neću o tome pisati. Takve stvari se ne pišu javno.
Ok razumijem.
Ali ostaje za vijeke vijekova upisano zlatnim slovima u istoriji Crne Gore da ste vi doveli Ryanair u Podgoricu i ispregovarali detalje za ovu vrlo znacajnu liniju.
Naklon do poda.
Ne pretjerujte. Ja sam samo sudjelovao u pregovorima i pomogao pritom. Nisam ja ništa dogovorio nego Orlandić. Ništa više od toga.
Bez vas te linije ne bi bilo.
Nije istina. Bila bi.
Jebi ga sad. ISpade da ste bili potpuno nebitni u dovodjenju Ryanaira na liniju Podgorica – Barcelona i da je sve moglo i bez vas.
Moglo je bez mene. Drago mi je da sam pomogao, ali to bi vrlo vjerojatno napravili i bez mene.
Ako Ryanair otvori ” bazu u SJJ ” najveći gubitnik je BNX.
Znamo da Wizz air zna otvorit bazu ponovo na istom mjestu …
Alen pomaže Bajriću oko Ryanair i baze a Rančiću u igri su sigurno velke pare …
Apsolutno. Ako Ryanair otvori bazu u Sarajevu, to će ozbiljno utjecati na Banja Luku. Time bi Banja Luka imala dvije baze vrlo blizu: Zagreb i Sarajevo, a i treću koja je na 4 sata vožnje (Zadar).
Wizz air je obećao širenje Tuzle, tako da je ona stabilna i ako Ryanair stigne u SJJ.
Ovo bi bilo kao Wizz air sto je širio SJJ a TZL zanemario kao bazu – isti scenario SJJ i BNX od Ryanair
Dolaskom Ryanair u BiH na tri aerodroma se gubili putnici…
Tuzla je stabilna ? Ne mogu da vjerujem da vi vjerujete WizzAir-u ..
Ja mislim da nije Ryanair , imam informaciju za jednu kompaniju , ali mi baš nema smisla . To ako bude istina , biće “spektakl” .
Bogami ni meni nije jasno kako netko može vjerovati Wizz Airu i u istu rečenicu staviti “stabilno” i “Wizz Air”.
Koja je to kompanija?
Stabilna je više od BNX sigurno
Po čemu?
Da, obečao je. Ali je svejedno u XII. mjesecu iznenadno i nenadano opako porezao. Daleko više nego igdje drugdje.
Bilo je u XII i povećanja od Wizz air u TZL za neke letove…
Da, ali su Tuzlu opako porezali. Opako.
Dajte Alene pa svaki mjesec pisete da je Wizz samo Tuzlu porezao
Ne to nisam nikada napisao. Napisao sam da je Tuzlu daleko više porezao od ostalih, a rezao je sve.
A vi ocigledno prizeljkujete pad BNX. Bas se pitam zasto…
Ne bih to nikad pomislio što se tiče Mirze . Ja isto volim i Tuzlu i Banja Luku i baš bih volio da se što bolje razvijaju .
Kao i svi normalni ljudi.
BNX i TZL treba da se razvijaju,a ne da SJJ kupi ko usisivač sve sebi.
Ovdje se ZAG ,BEG, SJJ dižu u zvjezde, a mali kritikuju na sav glas.
NIKAD protiv BNX nisam ništa loše reko…
Tzl je baza Wizz i ima Ryanair za razliku od BNX koji ako Ryanair ode u SJJ ostaje u zaboravu sigurno
Isto tako TZL ostaje u zaboravu ako se Wizz air vrati u SJJ.
Nije tačno , Zadar i Banja Luka su za primjer koliko se na ovome portalu hvale “mali” aerodromi .
Da, tako je, hvale se. I ne samo Banja Luka i Zadar. Hvale se i Podgorica, Niš, Tuzla…
Pa nije baš TZL otišla u zaborav kada se otvorila baza u Sarajevu.
Pa i na BNX-u su Wizz i Ryanair, samo sto nemaju bazu, ali je popunjenost veoma dobra..
Jasno.
Zašto bi netko priželjkivao tako što? Bolesno.
Alene, kad Vi mislite da ce biti relevantno ocekivati vise informacija o ovome? Tacnije, koliko bi pregovori mogli da potraju i da li se moze ocekivati dolazak tog prijevoznik prije ljetne sezone?
Iskreno ne znam. Budite sigurni da ćemo mi prvi saznati kada se to desi.
Mozda je i Croatia Airlines!?
Bome teško. Jako teško.
Je li moguće da je opet wizz ali da traži bolje uvjete nego prvi put?
Bilo bi to veoma neozbiljno sa Wizzove strane i time bi izgubio na kredibilitetu, o promeni uslova se generalno pregovara pre nego što kompanija napusti aerodrom, a ne posle
A baš je jak kredibilitet wizza. Mislim da se tu gleda samo lova i tko što može ponuditi, no hard feelings.
Kada se radi o ucenjivanju i pregovaranju, tu kredibilitet svakako mora biti jak. Pa zamislite kompaniju koja kupi sve stvari i odlazi sa aerodroma, samo da bi se vratili mesec dana kasnije za bolju lovu, pa niko ih posle ne bi uzeo za ozbiljno kad priprete odlaženjem. Baš zato je Ryan tu gde jeste – oni kad odu oni su otišli i to aerodromi znaju, zato je njihova pregovaračka pozicija uvek dobra i uvek su oni ti koji postavljaju uslove, pogotovo ovim našim aerodromčićima
Nije nakon mjesec dana. Da sve bude ekspresno i savršeno to se neće desiti prije ljetnog reda letenja, dakle nakon 5 mjeseci od odlaska iz Sarajeva. I te kako bi ih se uzelo ozbiljno jer su otišli, pa su se vratili pod daleko boljim uvjetima.
Upravo tako. Tu se gleda samo lova. Sjetite se što mi je rekao O’Lery kada sam ga pitao jel sad ljut na Tuzlu što su ih otkantali: “Ma ne budie smješni, baš ja imam i vremena i mogućnosti ljutiti se. Ovdje se radi o novcu i ničem drugom. Samo business. Ako ću moći zaraditi na Tuzli novac briga me što se desilo prije”.
Wizz Air i kredibilitet? Ma dajte me nemojte…
Moguće je, to piše i u tekstu.
Da li je moguce da je u pitanju Pegasus? I da li je nerealno da neka nacionalna aviokompanija poput AirSerbia ili LOT mogu biti zainteresirane za moguci profit? Npr, koliko sam upoznat LOT ima baze po Ukraijini (prije rata) hub u Budimpesti i fokus city u Estoniji, te koliko znam kompanija je u stabilnom stanju??
Sta pricate Vi? Kakve crne baze i fokus gradovi LOT-a? LOT je imao bazu u Budimpesti, ali je vise nema. Nije imao baze po Ukrajini, a nema ni fokus city u Estoniji.
Gotovo je nemoguce da to bude Pegasus. Morali bi da otvore posebnu podruznicu u BiH ako bi zeleli da lete za Evropu odatle.
Ja tipujem na Ryanair i prilicno sam siguran da je on u pitanju. Air Serbia nema opravdani razlog da tamo bazira avion, em iz politickih razloga, em sto ne moze leteti za EU bez posebne dozvole, em sto nema slobodnih kapaciteta ni za Srbiju.
Da više nema bazu u Budimošeti i Estoniji, iako je imao prije Covida-19.
Pegasus nije moguć jer ne mogu nigdje letjeti iz Sarajeva osim do Turske.
Air Serbia također nigdje ne može letjeti iz Sarajeva osim do Srbije, dakle i ona nije realna.
LOT teško. On je ukinuo baze u Budimpešti i Tallinu pa ne bi baš imalo smisla da ju pokreće u Sarajevu. LOT nije imao baze po Ukrajini.
A zasto je neverovatno da to bude Ryanair? Sami kazete da vec imaju bazu u Maroku, dakle van EU, pa onda Sarajevo ne bi bila prva takva. A i da jeste prva, kakve veze ima? Ryanair ide tamo gde moze da dobije popuste, a sada je sansa za to u Sarajevu nikad veca.
Maroko je istinski izuzetak. No osim Maroka nemaju baze baš nigdje drugdje.
uvijek postoji prvi put.
Stoji. Ali baš Sarajevo? Nije nemoguće, ali nije ni vrlo vjerojatno.
Sarajevo ce Ryanairu biti profitabilniji od Zagreba, zato ia smisla.
Po kojoj logici Sarajevo ima više potencijala od Zagreba?
Zato sto Sarajevo ima vise turistickog potencijala, grad mjesavina razlicitih kultura i tradicija, vecina ljudi zna za taj grad iz ovih ili onih razloga… i konacno, kad prosjecnog europskog turistu pitate koji grad bi prije posjetio, to je u najvecem broju slucajeva Sarajevo prije Zagreba.
Kako Sarajevo ima više turističkog potencijala od Zagreba koji je 2019. bio grad sa najviše dolazaka turista u regiji, više i od Dubrovnika???
Odakle vam ovaj nonsens da prosječan turista Europe kaže da bi prije posjetio Sarajevo nego Zagreb?
Sarajevo ima više potencijala zato jer BiH nema nacionalnu aviokompaniju, pa aviokompanije imaju veće prilike
Koja je to logika? Jel to znači da Beograd ima najmanje potencijala jer ima jakog nacionalnog prijevoznika. Ili Istanbul, Varšava, Atena…?
Gdje je problem ? Evropski turisti nešto i znaju o ovim prostorima, američki i azijski jedva išta da znaju.
Govorim, narawno o znanju prije detaljnijrg upoznavanja sa ciljem puta, kada se internetira i traži šta je to interesantno u gradovima koje treba posjetiti.
Zagrep je turistički cilj u okviru aranžmanā srednja Evropa, dakle putovanja u paketu sa Pragom, Bečom i Budimpeštom. To du glavni “igrači”. Zagreb, Ljubljana i Bratislava (sa turističkim značajem kao Zagreb) su “igrači sa klupe”, koji se nalaze na poveznicama spomenute trojke, i uglavnom služe za odmor i sređivanje utisaka nakon posjetā Velikoj trojki.
De, da se ne lagimo, …. neko će kao u Zagreb doći iz bijela svijeta radi Zagreba i njegovih sadržaja. Hoće malo sutra. Nemoj smo djeca.
Saraevo je u svijetu poznato po Atentatu i zadnjem ratu. Putnici iz daleka u njega se “zalijeću” iz Dubrovnika, koji je jedina SVJETSKA destinacia ovih prostora. Naravno da bi bez Dubrovnika, svjetski putnik i u Saraevu i u Zagrebu bio egzotična ptica.
Za turiste iz bližeg okruženja, Saraevo sa svojom prirodnom okolinom je kud i kamo značajnija destinacija od Zagreba.
Možda da nema u gradu nekih naročitih znamenitosti, ali ponavljam, okolina je superiorna u odnosu na zagrebaćku, što mnogo znači turistima iz blizine (bivša YU, Mađarska)
Upravo tako, da Hrvatska nema Jadrana Zagreb ne bi bio uopšte interesantan, bajke o njemu kao turističkom gradu su smiješne. Odlično ste to rekli “usputni” grad za posjetiti na jedan dan i sasvim dovoljno za jednom u životu i to je to.
Kako onda objašnjavate da je Zagreb bio 2019. broj 1 po broju turista u regiji, čak više od Dubrovnika?
Objasnjavam tako sto MZLZ vec godinama stagnira i da je Zagreb postigao sve sto je mogao kada je u pitanju privlacenje turista.
Sarajevo je tek pocelo sa ozbiljnim ulaganjem u turizam i godine koje su pred nama i rast broja turista u Sarajevu ce vam pokazati sta znaci kada neko kaze da Sarajevo ima veci turisticki potencijal od Zagreba.
Zagreb konstantno raste u broju turista. Konstantno. Stoga ne možete rači da stagnira. Ryanaira će to samo povećati jer je privukao novu kategoriju turista. Brojke su ove godine na razini 2019. Iduće će ići bitno gore.
Zagreb investira ogroman novac u turizam. TZGZ ima proračun od 44 milijuna EUR, a još bar 20 miljuna ima u svom proračunu grad Zagreb.
Opet ne citate sa razumijevanjem. MZLZ stagnira kada je u pitanu broj putnika i to je navedeno u komentaru. Stagnacija u broju turista U zagrebu se ocekuje narednih godina i neosnovano govorite o nekom konstantnom rastu ako se zna da je zbog pandemije u prethodne 2 godine bio veliki pad broja turista. Samo jako veliki optimisti mogu predvidjati neki veliki rast u narednim godinama – Zagreb je jednostavno dostigao svoj vrh i nema prostora za rast (turisti koji jednom dodju u Zagreb nemaju nikakve zelje da to ponove a niti da preporuce ovu destinaciju nekome drugome).
Sarajevo tek pocinje da ulaze milijune u turizam i rezulati ce vrlo brzo biti vidljivi kroz veliko povecanje broja turista.
Naravno govorimo o brojkama prije Covida-19, pobogu.
Kako to mislite da MZLZ stagnira. MZLZ je imala konstantan rast do 2019, a prošli mjesec je prešla brojke iz 2019.
Ovo kako je Zagreb dostigao svoj vrh slušam već godinama pa je svejedno rast turista i dalje bio dvoznamenkastog postotka. Kako to?
Prosli mjesec je MZLZ presla brojku iz istog mjeseca 2019 ali nije presla brojku na nivou godine, fakle stagnacija je u pitanju.
Pobogu, pa Covida-19 je. Onda u regiji stagnira ogromna većina aerodroma, pa i Beograd, Split, Ljubljana, Dubrovnik…
Stagnacija je cinjenica bez obzira sta je uzrokovalo. Kod Zagreba je to izrazenije jer uzrok nije samo Covid-19.
Nije? Kako nije. Zar mislite da bi stali letovi za Kanadu, Koreju i Emirates za Dubai da nije bilo Covida-19?
To sto je glavni uzrok (ali ne jedini) stagnaciji Covid19 ne mijenja cinjenicu da Zagreb stagnira u prethodne 4 godine.
kako pobogu Zagreb stagnira ako je imao i te kako značajno povećanje.
Kako ste jadni. Zašto ne možete hvaliti Sarajevo bez da pljujete Zagreb? Jel ste sretni kad tako pljujete?
Zagreb ima tri kategorije turista:
1. Oni koji su na kružnim putovanjima (Prag, Budimpešta, Beč, ali i Venecija, niz tura Slovenija-Mađarska-Hrvatska preko Plitvica sve do Dubrovnika…).
2. Shortbreakeri i backpackeri koji su ozbiljno narasli dolaskom Ryanaira
3. Kongresni turizam koji je vrlo jak u Zagrebu.
4. Turisti koji dolaze u Zagreb dok su na godišnjem na Jadranu.
Sve četiri kategorije ovih turista su daleko jače nego u Beogradu, Sarajevu ili Ljubljani.
Zašto bi netko iz Dubrovnika išao u Sarajevo? I kako. Pa to je preko 5 sati vožnje u top sezoni, dakle 10 sati tamo i nazad. To turista ne radi!
Ako je Sarajevo toliko superiorno kako to da Zagreb ima 2,5 puta više turista od Sarajeva?
Kao sto sam odgovorio drugom citatelju ispod i vama cu. Pronadjite u rjecniku sta znaci rijec potencijal, pa ce vam biti jasno sta sam napisao i zasto mislim da Sarajevo ima veci turisticki POTENCIJAL od Zagreba.
Jako dobro ja znam što znači potencijal.
Ako znate sta znaci rijec POTENCIJAL zasto se onda cudite kao pura dreku na konstataciju da Sarajevo ima veci turisticki potencijal od Zagreba.
To sva djeca u zagrebackim osnovnim skolama znaju.
Majko isusova zato što Sarajevo ni izblizu nama potencijal kao Zagreb. O čemu mi pričamo. Pobogu!!!!!
Pobrojao si 4 grupe, od kojih je kongresna relativno bezznačajna, a nisi naveo “turiste” koje Turistička zaednica u svojim statistikama o noćenjima notira kao “turiste”, a oni su “poslovnjaci”, i moguće da su najjača grupa “turista” od onih koje si nabrojao.
Kažem “poslovnjaci”, a to je oogroman dio ljudi, iz bivše države, a daleko najviše njih iz provincie, koji dolazi u Zagreb raznim poslovima, kao što dolazi u svaki drugi veliki grad. Dakle, ne nužno s aktovkama i kravatom uz plaćenu dnevnicu, nego od studentskih roditelja, preko onih koi se sude, pa sve do kriminalaca razne vrste.
E budući da je Zagreb otprilike dva puta veći od Saraeva, sa bogatijom okolinom, a pri tome je i sam kud i kamo bogatiji, to je njegova gravitacia znatno veća od gravitacie Saraeva i to više nego 2,5 X, koliko je odnos broja turista..
I da zaključim:
Zagreb ima više turista i “turista” zahvaljujući s jedne strane činjenici da je dio srednjoevropskog turističkog poligona.
S druge strane, činjenica je da je za ove prostore veliki i ekonomski jak grad koji ostvaruje veliki broj registrovanih noćenja, koji se odreda knjiže – turistima.
Nije mi jasno zašto se vraćamo na to. Niti možete znati koliko je to poslovnjaka, niti je pogrešno poslovnjake stavljati u kategoriju tursita. Što je to bitno za hotele, restorane, taxije, trgovine, avioprijevoznike, zračnu luku, je li netko poslovnjak ili turista? Štogod.
Upozoravam Vas da mi na ovom portalu nismo na ti. Elementarna kultura. Ja vas ne poznajem, nismo prijatelji i ne dozvoljavam vam da se meni ili drugima obračate sa ti. Nastavite li tako dobit ćete sankcije.
Alene, primljeno k znanju. Uhvatili ste me na “nisi”. Pamtim i pratim, pa neću oklijevati da Vas “podsjetim” u sličnoj situaciji, a nisam siguran da ih nije bilo.
Ne bih nastavio diskusiju, jer se počelo stiskati staklo, e da bi de iscijedila voda.
Kada god primjetim da se netko obrača na “ti” ja upozorim.
Znaci Zagreb racuna moju posjetu bolesnoj majci na KBC-u kao turisticko putovanje?
Ne, osim ako pritom niste bili u hotelu. Ako jeste onda da. Jednako kao što se računa posjet bolesnoj majci u Sarajevu, Beogradu ili Ljubljani.
Sada znate zasto je Zagreb u povlastenom polozaju u odnosu na druge gradove u Hrvatskoj. Sjediste je nekih institucija koje generisu migracije koje se ne mogu zvati turizmom. Zato je deplasirano porediti Split i Zagreb u tom kontekstu. Split je turisticki gigant u odnosu na Zagreb ma koliko vi zlorabili neke statistike.
Kakve veze migranti imaju sa turistima?
Zivim u jednoj europskoj drzavi i kada pricam sa prijateljima i kolegama i spomenem Zagreb, jako jako mali broj ljudi zna gdje se taj grad nalazi. A kada im pomognem i objasnim da je glavni grad Croatije, necete vjerovati da nemaju pojma da je Hrvatska clanica EU.
S druge strane gotovo svi su culi za Sarajevo, uglavnom zbog nesrece koja mu se desila u 90-tim godinama i zbog cuvenog Sarajevskog atentata.
E sad ste ga stvarno provalili. Da netko u Europi ne zna za Zagreb. Ono stvarno! Provala godine.
To sto vi ne vjerujete mojim iskustvima je druga stvar. Ali ponavljam vam, ljudi nikad culi za Zagreb i iznenadili se kad su culi da je Hrvatska u EU.
Nije to nesto sto su mi drugi pricali nego je to osobno iskutvo kroz mnogobrojne kontakte s ljudima.
Dajte ne pričajte gluposti.
I šta ćemo sad? Znaju ljudi i za mjesec pa ne putuju tamo.
Istina, culi za Mjesec ali tamo ne putuju. Ali je veca vjerovatnoca da ce otici na Mjesec nego na neki satelit ili planetu za koju nikad culi nisu i o njoj nista ne znaju.
Takav je slucaj sa Zagrebom. Nije puno poznat u Europi a posebn ne u ostatku svijeta.
Majko mila koje brdo gluposti.
To možda u vašem svijetu i po vašim predrasudama. Pojma nemate. Zagreb ima hrpu turista cijele godine, daleko više od Sarajeva.
Da, Zagreb ima daleko više turista od Sarajeva.
To je trenutno stanje. Pronadjite u rjecniku sta znaci rijec potencijal i bice vam jasno o cemu sam pisao.
Sarajevo je turistička destinacija za prosječnog balkanaca i ništa drugo, uz sve dužno poštovanje. Da bi došli na razinu Zagreba potrebne su velike promjene, društevene najviše
Moze molim vas neke konkretne primjere zbog cega je Sarajevo “destinacija za prosjecnog Balkanca”, a Zagreb eto za evropsku i svjetsku turisticku elitu? I na koje tacno drustvene promjene mislite da moramo uraditi da dodjemo na “nivo übermensch Zagreba”. Hvala 🙂
Odmah kad sletite na aerodrom sve se vidi. Volim Sarajevo i rado ću se opet vratiti ali ne možete reći da je turistički spreman grad. Aerodrom ne prima digital boarding pass pa morate raditi checkin na aerodromu. Taksi vas odere odmah čim sletite. Karticama se ne može svugdje platiti, uključujući i u muzejima. Promet nije dobro riješen, nema biciklističkih staza u gradu, skoro pa nikakvi izleti izvan grada se ne mogu unaprijed organizirati internetom, loše su autobusne veze za okolne gradove, itd. Neusporedivo sa Beogradom, Zagrebom, Ljubljanom, Dubrovnikom, Splitom, itd.
Evo aerodrom na proljece zavrsava prosirenje i modernizaciju, tako da to otpada. E-boarding pass nije funkcionisao ni na dosta drugih aerodroma, tako da ne znam kakav je to argument tacno? Isto kao i za taxi. Ja sam zadnji put platio karticom u Muzeju Ratnog Djetinjstva i Muzeju Optickih Iluzija. Pored toga na skoro svim mjestima, restoranima, kaficima se moze karticom platiti. Sto se saobracaja tice, pola tramvajske mreze je potpuno obnovljeno, druga polovica ce biti gotova u augustu ove godine. Izabran je i izvodjac radova za sirenje tramvajske mreze ka Hrasnici, 13 dodatnih kilometara tramvajske mreze. Stiglo je i 25 novih trolejbusa koji su u prometu vec, i u augustu stizu novi Stadler tramvaji. Bicikilistickih staza itekako ima, citavo Novo Sarajevo i Novi Grad su pokriveni, i NextBike je u citavom gradu prisutan. Nikakvi izleti u okolna mjesta!? Pa Sarajevo i Mostar su spojeni s barem 10 dnevnih autobuskih polazaka, kao i Talgo vozovima koje nema nijedna zemlja u regionu. Dosta lokalnih turistickih agencija nudi online booking izleta izvan grada, pogotovo na Olimpijske planine, tako da nije tacno to sto pricate. Jos neki argument mozda?
Daleko je Sarajevo od Ljubljane, Zagreba i Beograda. Nažalost. Obožavam taj grad, turistički tamo odlazim bar 3 puta godišnje, ima dušu, ali turistički je daleko.
Nemate vi pojma o Sarajevu kao turistickoj destinaciji. Vama se posjet Sarajevu svodi na pojest cevape i popit kafu ali nikad niste otisli ni u jedan muzej, usli u Carevu dzamiju ili Sarajevsku katedralu, ne znate po cemu je poznata Ilidza, ne znate gdje se nalazi sarajevski tunel, kad vam se spomene Hagada mislite da je to neka istosnjacka slastica….
Niste uopce kvalifikovani da sudite o turistickom potencijalu Sarajeva.
Pobogu odakle vama ideja da ja nisam u Sarajevu bio ni u jednom muzeju ili u dzamijama i crkvama. U Sarajevskoj katedrali sam čak prije tri tjedna bio na misi.
Ja ne znam po čemu je poznata Ilidža? Pobogu. Čak štoviše tamo sam se sa kćeri vozio kočijom po perivoju. Sjedio na izvoru Bosne. Ajde ne pričajte gluposti. Ajde vi meni pričajte o turističkim potencijalima Sarajeva. Meni koji sam u zadnjih 20 godina u Sarajevu bio preko 60 puta. Turistički.
Naravno da sam pozvaniji da govorim o Sarajevu jer sam rodjenu tom gradu i znam svaki njegov kutak. A poznajem i Zagreb tako da mogu napraviti komparaciju mnogo bolje od vas.
I nemojte vi o muzejima sarajevskim molim vas, nijedan od njih vas nije vidio kao niti jedan hotel u Ilidzanskim toplicama za koje nikad culi niste. I da znate, Hagada nije istocnjacka slastica a Gavrilo Princip nije bio predsjednik Savez Komunista BiH.
Aha vi koji ste rođeni u Sarajevu možete raditi komparaciju sa Zagrebom.
A ja koji sem rođen u Zagrebu i bio sam preko 60 puta turistički u Sarajevu u zadnjih 20 godina to ne mogu?
Dobra vam logika.
Majko mila stvarno provaljujete. Ma kako vi znate koje muzeje sam ja gdje posjetio. U Ilidži sam bio puno puta. U hotelima nisam odsjedao jer u Sarajevu odsjedam isključivo u Radon Plazi ili u Europi.
A ne pitate se jesam li zivio u Zagrebu i koliko dugo?
Ja znam da vi, osim nekoliko posjeta Sarajevu i njegovim cevabinicama, nikad niste zivjeli u tom gradu. Zato ne mozete porediti ova dva grada.
A koliko znam, vi takodje niste iz Zagreba.
Nekoliko posjeta? Ajde nazdravlje.
Ja nisam iz Zagreba? Majko mila. Ja sam purger, što znači da su oba moja roditelja i moji bake i djede zagrepčani. Cijeli život sam u Zagrebu, kao i moji roditelji i moji djede i bake. Pobogu.
U Sarajevu ljude koji zive na Palama ili Trnovu ne smatraju Sarajlijama iako su obje opcine pripadale gradu Sarajevu i prilicno sh blizu,
Mislim da je slicno i u Zagrebu i ostalim gradovima u Hrvatskoj – za one koji zive u Trilju ili Vrapcu ne kaze da su Splicsni ili Zagrepcani.
Ljudi koji su u Vrapču se i te kako smatraju zagrepčanima i nikako drugačije. I oni iz Gajnica, Podsuseda, Jankomira i udaljenijih naselja od Vrapča. Ne pišite nonsense.
Vi ovdje sudite o tome tko je kvalificiran a tko nije, ali brojke govore za sebe. Beograd, Zagreb, Ljubljana su jedna kategorija. Sarajevo je druga. Diskusija o “potencijalu” je promašena jer je potencijal nebitan ako nema turista. Zašto se ponosite potencijalom, kome je potencijal važan? Da li donosi nekome novce?
Potencijal ce kada se realizira donositi novce. Vec ove godine ce biti zabiljezen veliki porast broja turista. Mnogo veci porast nego u Zagrebu i Beogradu.
Baza LCC- a ce tome doprinijeti to zna nas expert.
Ma da. Ove godine Sarajevo će preskočiti Zagreb i Beograd po broju turista.
Ne pisite gluposti. To ovdje niko nije tvrdio. Osim vas ssda.
Pa tako izgleda po vašem pisanju. A za koliko će 2, 3, 4 godine? Ako ima toliko potencijala.
Potencijalno ja sam prvak svijeta u boksu, ali evo nisam imao sreće.
Stari ste da budete uspjesan bokser i prvak svijeta. Dakle. nemate nikakav potencijal za takvo sto.
Ja star? Se vama pogoršao. Ja sam potencijalni prvak svijeta. Kao što je i Sarajevo potencijalno broj 1 po broj turista u regiji.
Ne, vi ste mladic od 15 godina i sljedece godine postajete bokserski prvak Hrvatske a za dvije godine svjetski prvak. Da, imate veliki potencijal za takvo sto.
Predlozio bih usput i da procitate nesto malo kvalitetnije od leafleta avio kompanija.
Da baš. Jednako kao i… ma nema smisla dalje.
Po kojim kriterijima Vi to zakljucujete? Dragi Boze…koje glupa polemika!
Po broju turista, po nacionalnoj pripadnosti turista (prvenstveno iz regije), po turističkom proizvodu, po turistićkim problemima i nedostaciam…
Nažalost da.
Mi govorimo o turistickom potencijalu koji pocinje da se materijalizuje. Denis vam je ispod naveo najvaznije promjene koje se desavaju u izgradnji turisticke infrastrukture u Sarajevu koja iz godine u godinu postaje sve bolja. Neupitno je da Sarajevo ima veci turisticki potencijal od Zagreba ali je potrebno jos rada kako bi se ostvario kroz povecanje broja turista. Broj raste iz godine u godinu a nakon dolaska Ryanaira ocekuje se eksponencijalni rast.
Nitko mi nije objasnio dvije stvari, koji su argumenti kojima se dokazuje da Sarajevo ima veće turističke potencijale
i kako to da baš svi ignoriraju činenicu da Zagreb ima 2,5 puta turista Sarajeva. Kako to ako ima manje potencijale=
Zašto se ponosite potencijalom, kome je potencijal važan? Da li donosi nekome novce?
U pravu ste. Velike promjene.
Sarajevo ima vece potencijale od Zagreba da postane svjetska turisticka destinacija i o tome se ovdje govori.
Bilo bi dobro da netko napiše bar jedan jedini argument, a ne samo nonsense.
Kako to da Zagreb ima 2,5 puta turstia Sarajeva?
Zagreb nije nikad bio i nikad neće biti svjetska destinacija. Svjetski su u regiji jedino Beograd i Dubrovnik. Ali svejedno je to sve nebitno. Sarajevo ima jako malo turista. Umjesto da se tu svađate i dokazujete, sugerirajte što se mora dogoditi da Sarajevo dostigne svoj “potencijal”.
Ako je Beograd svjetski kako to da godinama ima bitno manje turista od Zagreba?
ZG 2019. 1 500 000 turista
SA 2019. 700 000 turista (prijavljenih, mnogo je i neprijavljenih)
Razlika i nije neka kad shvatiš da je ZG usput za stotine hiljada turista koje idu prema moru, a u Sarajevo moraš baš ciljano. Kad bude kompletiran koridor Vc bit će još više.
Isto vrijedi i za Ljubljanu. Manji, ali uređeniji grad od SA, jbg nije imao rat, barbare da ga gađaju, srbe u državi da opstruiraju sve, 20 godina je u EU, isto usput svima prema moru… Nek napreduju i ZG i SA, meni dragi gradovi!
Sarajevo 2019. 665.489. Da svagdje ima neprijavljenih turista, pa i u Zagrebu.
Naravno da su otvorili bazu kad su monarsi kralj ili princ licno dogovorili da se otvori baza. I nisu zalili novca. Tako da.
Vjerojatno.
SA 700 000 turista 2019. – plus mnogo neprijavljenih, vjerujem da takvih ima i u ZG/LJU
ZG 1 500 000 turista 2019. – usput stotinama hiljada turista koji krenu ka moru iz DE, AT, CZ, HU…
LJU 1 100 000 turista 2019. – isto važi kao za ZG
ZG i LJU u EU skoro 20 godina, mnogima usput do mora, nemaju neprijatelje u državi…
Kad se to uzme u obzir, da se do SA mora namjenski, fantastične brojke za SA. Plus je ZG 2x veći grad dok je SA veće od LJU. Kad bude koridor Vc vjerovatno će i SA profitirati od ovih usputnih turista.
Ugl, neka svi napreduju, ali bez potcjenjivanja!
Nije potcjenjivanje kada se kaze da Sarajevo ima veci turisticki potencijal od Zagreba. To je cinjenica i nije potcjenjivanje.
Stavise, to je pohvala radu turistickih trudbenika koji su bili u stanju da od malo sadrzaja i male ponude privuku toliko turista.
Kako je to činjenica? Bez i jednog argumenta, bez i jednog pokazatelja. Nije to činjenica samo zato što ste vi to rekli.
Cinjenicama ne trebaju argumenti. Samo ih treba znati.
Sta da vam kazem, citajte vise dragi Alene.
Ma koje činjenice. Nije nešto činjenica ako ste vi napisali da je činjenica. Činjenica je da sam ja najljepši u Hrvatskoj. Jesam li?
to da ste vi najljepsi u Hrvatskoj nikako ne moze biti cinjenica. to niste smjeli ni pomisliti.
Ali cinjenica je da je Zemlja okrugla i da gravitacija postoji i ne trazite od mene da vam to argumentiram. Kad Galileju nesto slicno nije polazilo za rukom kako da ja to uspijem.
Tako nije ni činjenica da Sarajevo ima veće potencijale od turizma Zagreba i Beograda.
Slazem se s vama da Sarajevo nema vece potencijale od turizma.
Sad shvatam da se svo vrijeme nismo razumjeli. Vi ste svo vrijeme mislili na “potencijale od turizma” a ja se nisam uopce na to referirao. Oprostite, moja greska.
OK
Mada mi nije jasno sta znaci “imati potencijale od turizma”. Ali vi ste strucnjak, pa vjerovatno je to nesto bitno i Zagreb profitira od toga. U svakom slucaju cestitke.
E tako, hvala lijepa na brojevima. Dakle Zagreb koji je dosta veci grad, i Ljubljana koja je u EU 20 god, i oba grada koji su maltene na putu prema moru, imaju 300 i 700 hiljada vise turista od Sarajeva, u 2019. Siguran sam da je ta razlika i manja u 2022goj, brzo ce podaci izaci. 🙂 I meni je drago da se svaki grad razvija, ali stavljati Sarajevo u inferiorni polozaj nad tim gradovima i razbacivati se floskulama “morate vi promijeniti drustvo”, sta god to znacilo, i glumiti da ste nekakvi Norvezani naspram nama, i gledati nas s visoka, to vam niko normalan nece dopustiti. Budite mi lijepo pozdravljeni iz SA, i veselimo se jos uspjesnijoj godini za sve nas u 2023. 🙂
Aferim.
Zagreb ima više od 700.000 razlike sprem Sarajeva. Razlika je 788.530, dakle skoro 800.000.
Zagreb nije dva puta veći grad od Sarajeva. I Sarajevo nema 700.000 nego 665.489 turista u 2019.
Pa zaokruzio broj. I za ZG i LJU je zaokruzeno, to je to ca. Kakav lik!
Jeste. ZG je 2x veci samo je SA administrativno izrezano i unakazeno. U sest prijeratnih gradskih opcina zivi 400 000 stanovnika. U ZG kad se isto zaokruzi 800 000. Dakle isti parametri. I Split je recimo administrativno unakazen kao SA pa pola grada ne spada u grad.
Kako to mislite da pola grada ne spada u grad?
Administrativno je Sarajevo uredjeno kao da Zagrebu izbacite Dubravu, Sesvete, djelic Novog Zagreba itd i kazete da to vise “nije Zagreb”. Ad hoc politicka odluka koja nema smisla.
Nakon rata je Sarajevo sa 6 gradskih i 4 prigradske opcine smanjeno na potpuno nerealne 4 najuze gradske, van svake pameti.
Dakle u tih 6 koje su logicna cjelina, kroz njih voze tramvaj i trolejbus, itd SA ima ca 400 000 stanovnika. ZG ca 800 000.
Zagreb je 1991. isto izgubio Zaprešić, Samobor, Jastrebarko, Veliku Goricu, Sv.Ivan Zelinu i Dugo Selo koji su postali posebni gradovi.
Sve to oko administrativne organizacije Grada Sarajeva je Alenu ponovljeno nekoliko puta i on to ili ne moze da shvati ili nema kapacitet da zapamti. Zato vam je jalov posao da mu objasnjavate.
On ce vec sutra ponovo tvrditi da je Zagreb 3 puta veci od Sarajeva ili da je Skopje dva puta vece.
Gdje i kada sam ja tvrdio da je Zagreb 3 purta veći od Sarajeva?