autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Air Serbia
Zamaero je promatrao kašnjenja i otkazivanja Air Serbie u zadnja dva tjedna (od 15. do 28.5), tj. od kada su krenula ozbiljna povećanja broja letova i linija kompanije kako bi ustanovili snalizi se kompanija sa tolikim povećanjem. Nažalost podatke nemamo za subotu 20.5. radi pada kompjuterskog sustava (promatrano je 14 dana). Iz Beograda je Air Serbia u V. mjesecu pokrenula letove za Cairo i Hamburg (15.5.), Chicago (17.5.), Gothenburg i Cologne (18.5.), Napulj (18.5.), Firencu i Marseille (20.5.)
Ovdje je potrebno napomenuti da je u petak 19.5. trebao biti štrajk u Italiji radi čega je kompanija otkazala 2 leta (1 otkazani nije bio povezan sa štrajkom). No, na koncu se štrajk otkazao. Sve ostale kompanije nisu otkazale letove za Italiju (Croatia, Ryanair, Wizz Air, Vueling) no Air Serbia je.
Jednako tako u ponedjeljak 22.5. kompanija je otkazala let za Cataniu radi vulkanske prašine na aerodromu. Erupcija je bila u nedjelju, dan prije, kada je bilo otkazano nešto letova, no u ponedjeljak je uz Air Serbiu otkazao samo Air Cairo. Konačno let Air Serbie je bio u ponedjeljak popodne. Jako čudno otkazivanje obzirom da je taj dan promet tekao prilično normalno. Stoga imam osjećaj da kompanija otkazuje letove kako bi olakšala ostalu mrežu linija koja je evidentno prenapregnuta, te otkazane avione koristila za „popunjavanje“ rupa.
U četvrtak 25.5. popodne bilo je nevrijeme u Beogradu radi čega je bilo povremenih prekida u opskrbi gorivom aviona. No, kompanija je već u četvrtak ujutro imala ozbiljnih kašnjenja, a i količina kašnjenja je bila bitno veća nego kod ostalih kompanija. U petak je također bilo povremenih prekida u opskrbi gorivom radi nevremena, no i ponovo Air Serbia ima bitno više problema nego ostale kompanije. Tako je kompanija taj dana imala 83,1% kašnjenja dok je Wizz Air imao 70% kašnjenja. Air Serbia je imala 49,3% dugih kašnjenja i otkazivanja, a Wizz Air 40%. Ovdje je potrebno naglasiti da Wizz Air u Europi ima najlošiji rezultat po kašnjenjima i otkazivanjima.
Ukupno je od 807 letova, kašnjenja bilo na 433 leta ili 53,7%. Duga kašnjenja i otkazivanja su bila na 143 leta ili 17,7% svih letova. U tih 13 dana je bilo otkazano 22 leta ili 1,7 letova dnevno u prosjeku tj. ukupno 2,7% svih letova kompanije. Ovo istinski nisu dobri rezultati. Pa se opravdano treba pitati kakvi će rezultati biti u top sezoni. Ovo su daleko lošiji rezultati nego ostalih prijevoznika regije (Croatia, Air Montenegro, Trade Air).
Šta je sa YU-APD? 4 dana nije u saobraćaju.
Nije? Air Serbia baš ima problema sa avionima.
APD leti. Danas ide za London kao JU386.
Odlično. U trenutnu pisanja komentara nije imao sakazane letove.
Ne volim da letim sa ju, ali sam morao da kupim kartu za rjk u julu. Mrzi me da idem flixom. Znaju da budu krcati tokom ĺeta, a blablacar isto skup. Nadam se da će pristici novi atr-ovi jer ću se smoriti ako otkažu let ili bude neko nenormalno kašnjenje jer po svemu sudeći er Srbiji je na atr-u prioritet lju, zag, tiv i sl. Jedino da se pomolim da sve bude ok. Zato ne podnosim ju. Trebalo bi na beg-u da postave sobu za molitve ko leti sa ju da mu makar nebesa pomognu jer menadžment očigledno ne može, jer su nesposobni.
Koliko samo mrznje i preterivanja u jednom tekstu.
Zalosno.
A koliko posto letova je kasnilo zbog kontrole letenja i slotova, vidim to ovde niko ne pominje. Ovih dana po delovima Francuske, Italije, Nemačke, kao i u našem regionu zbog lošeg vremena i CB-jeva kapacitet sektora je smanjen i zbog toga letovi dobijaju u startu kasnjenja od 20 do 60 min. Nije da branim AS ali je očigledno da kašnjenja ne zavise samo od njih.
A kako onda isti razlog nije za Croatiu Airlines, Aegean i druge kompanije?
Alene, ponavljate Aegean kao papiga iako sam napisao da su preko vikenda bilo vise nego horor. Ne samo Aegean nego i ceo aerodrom u ATH.
Pa i nije. Ja sam pobrojao kašnjenja i vidjeli ste da su imali tek 20-tak posto kašnjnja. To je daleko manje od JU.
У последња 24 сата Београд и Атина имају скоро иста кашњења, 27′ и 30′. Дакле исто.
U postocima? Ja baš ne vidim da je tako. Aegean ima duplo manje kašnjenja nego Air Serbia.
Vi niste brojali za prosli vikend koji sam vam spomenuo nego za taj dan kada smo diskutovali o tome. Dakle prestanite da me ubedjujete u nesto sto nije bilo.
Ja sam brojao za nekoliko dana. Stvarno ne stignem brojati baš svaki dan. I da, u danima koje sam promatrao Aegean ima bitno manje otkazanih letova od Air Serbie.
Pa Croatia ne leti letove za Italiju (osim Rima), Španiju, južnu Francusku, nemački Hamburg, Ninberg, Keln, Dizeldorf. Aegean je imao kašnjenja do sat vremena na nekim letovima ka zapadu najčešće u popodnevnim satima. Sektori tipa Milana, Padove, delovi Mastrihta, južnog Marseja i Remsa najčešće imaju te probleme sa kapacitetom.
Кроација не лети уопште много… Лети ка Немачкој…
И има бар један авион у резерви…
Croatia iz Zagreba let ka Nizozemskoj, Belgiji, Danskoj, Hrvatskoj, Velikoj Britaniji, BiH, Francuskoj, Italiji, Makedoniji, Austriji, Švicarskoj, Grčkoj, Španjolskoj, Irskoj, Izraelu, a tek dvije linije ima za Njemačku, pobogu.
Има 30 или 50 недељних летова ка те две дестинације у Немачкој (Франкфурт/Минхен)? А за остале?
Ima 35 za FRA
20 za MUC
14 za CDG
7+14 za AMS
7 za CPH
3+6 za LHR
14 za IST
11 za BRU
11 za WAW
14 za ZRH
20 za VIE
Jako loš postotak. Nije dobro za ugled kompanije
Svakako nije.
I tek ce da kasne i da se otkazuju zbog nedostatka posada
Nedaj bože.
Koliko vec dugo slusamo tu pricu a zelje nikako da vam se ostvare.
Danas opet sjajan dan na BEG: zakašnjenja redovnih dolazaka od 16.00 sati na dalje:
SJJ sat i 9 minuta, VIE 2 sata 55, OTP sat, TGD sat i pol, TIV sat i 15, SKG 2 sata, NAP samo pola sata, FCO sa 20 minuta u ovim okolnostima super točan, SOF 3 sata, BUD 2 i pol sata, TIA 1 sat i 45 minuta, CTA 2 sata, IST sat, ZRH 3 sata… Većina letova ide kasno popodne i večeras zbog kasnih dolazaka sa višesatnim zakašnjenjima. I znam da će sada botovi opet pokušati dokazati da se ja tome, kao osvjedočeni mrzitelj JU i BEG, veselim! Ne, ne veselim se i žao mi je radnika JU a još više mi je žao putnika. Ali ovih botova mi nije žao! Jer dolazi na vidjelo što su mnogi ovdje rekli: cijeli rast je prenapuhan i prevelik za stvarne mogućnosti i JU i BEG u ovom trenutku. A tek je početak lipnja…
Mogli bi svaki dan napisati članak o kašnjenjima u JU. Nažalost.
Zaboravili ste napomenuti da AS ima 335 hiljada putnika u maju.
Kakve broj putnika ima veze sa kašnjenjima?
Pa ocigledno da putnici veruju Air Serbiji.
I kakave to veze ima sa kašnjenjima?
Uz svo dužno poštovanje: veću glupost već dugo nisam pročitao! Ogromna zakašnjenja zbog velikog broja putnika! To bi značilo da bi jedna LH ili AF Ili BA ili DL ili AA ili UA, koji DNEVNO prevezu više putnika no JU u mjesec dana, trebali imati zakašnjenja od 24 sata na svakom letu.
Baš.
Ispade grmljavina nepremostiv problem u avijaciji. Tačno se ne bi letelo ni 10% današnjih letova po svetu da grmljavina zaustavlja avione. Točenje goriva se ne zaustavlja prilikom bilo kakve grmljavine. Postoje aerodromi koji sasvim korektno funkcionišu, a imaju takve pojave gotovo tokom cele godine, ispade da je Beograd u reonu monsuna i tajfuna kad se čitaju komentari. Postojala su dva takva dana, ovo sve ostalo je čista nepripremljenost JU, o čemu najbolje govori bolji on time performans drugih prevoznika na BEG uključujući i Wizz.
A posebna ironija je da aerodrom koji se zove po Nikoli Tesli kuburi sa strujom ili grmljavinom.
Potpisujem.
Bravo.
“A posebna ironija je da aerodrom koji se zove po Nikoli Tesli kuburi sa strujom ili grmljavinom.” Ha, ha, ha, dobar!!!!
Je, je.
Ju675 LED-BEG , jedino on kasni svi ostali JU letovi do 09h su na vreme
Evo ja da javim da JU 517 ATH- BEG, ne kasni, na vreme polece u 04:35h. 😉 Popunjenost oko 50%
Samo?
Tako mi deluje, polupun! Od 144 tesko da je bilo više od 70 pax
Slabo.
OT za ljubitelje maketa i modela aviona Air Serbia ali i onih koji imaju razne fetise tipa brojanje koliko je aviona zakasnilo iz nekog austrijskog sela:
Air Serbia je dodala jos dve makete i to ATR 72-600 i A330 (Mihajlo Pupin Livery). Cena ATR je 2.600 din. (23€) a A330 3.900 din. (34€).
I dalje su u prodaji:
A320 i A319 po istoj ceni od 2.400 din. (21€), A330 – Air Serbia Livery 2.800 din. (24€) i
A330 – Nikola Tesla Livery 3.900 din. (34€).
Svi modeli su u razmeri 1:200.
Precool.
Kako je moguće da je Ju702 za TSN kasnioo 6 saaatiii?
Bio je kvar i cekao se deo da stigne drugim letom
Ovo za 22.5. nije tačno. Ja sam trebala da putujem ujutru u 9 iz Nirnberga za Beograd ali je taj let pomeren za 22 u sata, doduše par nedelja ranije. Kako god da okrenemo na sam morala da otkažem taj put.
Koma
Alene zna li se sta je sa aeroflotom za BEG
Sa Aeroflotom? Pa oni ne mogu letjeti za BEG radi sankcija.
Nije mi jasno, kako JU kasni ujutru. Znači letovi kreću u 6 7 ujutu i kasne. Zar to nije do aerodoroma. Zašto ne pripreme avion ranije, pasoška kontrola je bizarno mala za toliki broj putnika… Naravno nije ni AirSerbia cvećka. Nagurala je letove bukvalno da izmedju dva leta bude razmak od svega 30 min.
To i meni nije jasno. Kako, do vraga, mogu kasniti prvi letovi?
Je l Vas bas zanima? Zato sto masu puta cep nastane na pasoskoj kontroli na BEG, a onda JU ceka putnike.
Koma. I zašto JU nešto ne napravi?
Sta JU da napravi? Piloti da odu i lupaju pecate u pasose? To je problem koji mora da resi policija, ne moze JU.
JU može i mora utjecati na policiju da povećaju broj ljudi na aerodromu!
Slažem se. To su sada već enormna kašnjenja u PRVOM TALASU. JU mora da poradi na tome što pre, jer je leto ante portas.
JU je već odavno morala na tome poraditi.
U Europskoj Uniji to tako funkcionira? Kada granična policija na FRA ili CDG iz nekog razloga počne podbacivati, direktor AF ili LH izvrši utjecaj na ministra policije da uradi što treba? Zanimljivo.
Potpuno je normalno da nacionala kompanija koja ima najviše putnika utječe na aeodrom, policiju, imigraciju, carinu… Lobiranjem, traženjem, ucjenom, medijima…
Eto, vi ste utjecajni medij u regionu, pa lobirajte, tražite od AirSERBIE da smanji kašnjenja i prozovite MUP.
Mi da to tražimo od Air Serbie? Prozvati MUP? Pa i bi kad bih imao ekzaktne podatke, ovako je to samo rekla-kazala. Ja nisam nikada pretjerano dugo čekao na BEG, najviše 10-15 minuta.
Prije su imali automatsku kontrolu pasoša za srpske državljane ali to očito ne radi
Zašto ne radi?
Bio sam na aerodromu pre mesec dana. U odlasku sam na pasoškoj kontrolni prošao moglo bi se reći brzo, u tom trenutku nisu radili svi šalteri. Ali zato kada sam već bio na kontolni red je bio, ja bih rekao skroz do 0 sprata odnosno prizemlja. Ko je bio zna o čemu pričam. To u letnjoj sezoni ne sme da se dešava.
Ja sam do sada relativno brzo prolazio kontrole putovnica u Beogradu, ali sigurnosna kontrola uvijek ima red.
Није толики проблем пасош колико неки ноћни који знају да касне као Сочи, Москва или Каиро. Париз и Барселона редовно касне због слота око 20-30 минута
Sve će to doći na svoje, ja verujem.
Već odavno je trebalo doći na svoje.
Da letite u jutarnjem talasu ne biste je brzo prosli. Pre mesec dana sam cekao skoro sat vremena tu.
Koma
Katastrofa. To se ranije nije smelo desiti, i nije se dešavalo. Sta su onda dobili proširenjem aerodroma i dela pasoške ako u prvom talasu dolazi do haosa. Tu kao da svako vodi svoju politiku kako misli da aerodrom treba da funkcioniše.
Potpuno se slažem sa vama da kompanija otkazuje letove kako bi olakšala ostalu mrežu linija koja je evidentno prenapregnuta, te otkazane avione koristila za „popunjavanje“ rupa.
Nažalost izgleda da je tako.
Da, citali smo najpre ovde kako JU otkazala Trst da bi „olaksala“ mrezu kad ono dodali letove za Valensiju i Malagu. Sada jos dva leta dodata za Oslo i tri za Sarajevo. Mozete slobodno ocekivati jos koje dodavanje na nekim linijama. Tako da vam ta teorija pada u vodu.
Letovi su otkazivani iz vise razloga: zbog strajka, vremenskih uslova i ispada nekih aviona zbog kvarova ili kasnjenje ulaska u flotu.
@anon 05.54: umjesto da red letenja prilagode mogućnostima i JU i BEG, oni ga i dalje pumpaju. Apsolutno genijalno. A onda kada letovi kasne po nekoliko sati, krivi su svi samo ne oni. Ma bravo! A što će tek biti u ljetu kada charteri krenu u punom broju? Od staroga JAT-a preuzeti je ono “Joke About Time”.
Ne da vam zavist mira zbog toliko JU letova a maskirate to “zabrinutoscu za kasnjenje”.
Smesno.
Air Serbia од краја јуна повећава BEG-OSL са 5 на 7 недељних летова.
Свака част. Додати су летови уторком ујутру и суботом поподне.
To znaci da ce Beograd imati 11 nedeljnih letova za OSL.
Svaka cast!
Moram da priznam da mi je nejasna politika AirSerbie o cekanju putnika, mislim da je pogresna i zanima me da li neko ima objasnjenje ilslicne prakse. Juce sam leteo za Bec u 7.45. (ATR wett lease DAT airlines – bez kompanijskih boja) Kasnili smo 35 min u poletanju jer smo u autobusu cekali troje putnika. Nisam na kraju imao utisak da se radilo o kasnjenju vezanog leta, vec naprosto putnici nisu bili na vreme. Nisam siguran da li je normalno ovoliko cekanje…mislim da je ugrozavanje prava ostalih 55 putnika preterano…narocito za jutarnji let..Ima li neko uporednu analizu…makar za regionalne prevoznike. Sto se tice nekih etabliranih prevoznika, nemam takav utisak…mislim da su striktni u ovim slucajevima. Inace poslednjih 10 god letim cca 25 puta godisnje.
Neozbiljnost i neodgovornost ljudi. Ali uvek ovi drugi ispaštaju.
Ma da. Ali mi nije jasno zašto ih kompanija čeka.
Koliko znam ako se putnik čekira i preda prtljag na šalteru, kompanija je dužna da ga čeka.
Nije.
Ako ste ih čekali u busu, znači da su putnici stigli na vreme, odradili ček in, predali prtljag. E sad odgovor: Međunarodna regulativa nalaže u slučaju da se putnik ne pojavi na bordingu tj da nije ušao u avion a predao kofer, onda se i njegov prtljag mora izneti iz aviona. Avion ne sme poleteti dok se taj prtljag ne pronađe i iznese, a to može prilično potrajati.
E zato aviokompanije čekaju putnike i onoliko puta pozivaju preko razglasa.
Kompanije vade prtljagu. Ako to može Emirates na A380 i B777 na gotovo svakom letu, zašto ne bi mogla Air Serbia.
Jeste. To je sve zbog manjka ljudi na zemlji na aerodromu.
Moguće.
Sve kompanije vade prtljag ako se putnik ne ukrca na let, a predao torbu. E sad, takođe sve kompanije kalkulišu s vremenom šta je manje izgubljenog vremena, sačekati putnika 5-10 min ili preturiti na stotine torbi u prtljažniku i pronaći baš torbu tog putnika. Veliki broj kompanija priziva na razglasu zakasnele putnike, ne radi to samo Air Serbia, znači da im je uvek manje gubljenja vremena da sačekaju putnika nego da preturaju na stotine torbi u prtljažniku.
Istina. Ali JU čeka putnike i po 45 minuta. To je istinski nonsens.
Svaki komad prtljage se skenira ili pri ukrcaju u prtljažnik ili pri ukrcaju u kontejner. Stoga se i zna gdje je koji komad prtljage i nalazi ga se u izuzetno kratkom roku. Ne znam da li to prakticira JU, ali na primjer LH i OS da. I stoga oni ne kasne zbog putnika koji je čekiran ali se nije pojavio na gateu.
Pošto je automatsko očitavanje bagaza, nije teško ustanoviti gde je utovaren. Kada se na vreme reaguje, na vreme se i odradi. Zbog toga postoje vremenske norme. Kod transfera koji se čekaju, retko se desava da je bagaz utovaren, osim u slučajevima kada vreme to dozvoljava, a koje zavisi od vremena sletanja dolazećeg leta sa kojeg se transferi čekaju. I još mnogo toga, ako se zna kako se radi.
Tačno tako. Vidi se da ljudi nisu upoznati
Бахатост која се испољава и ту – „нека ме чекају”.
Некултура опхођења и култура незамерања – „ко зна ко је/ко зна ко стоји иза њега”.
EKSKLUZIVNO: Air Montenegro uzeo E190 u wet-lease
Air Montenegro od danas koristi UR-EMA E190STD Windrose Airlines-a.
Iznenađenje.
Super. Znači dobro su se spremili.
Letim 12.06. sa BNX za Tivat. Nadam se da će sve biti tačno kao i prošle godine
BEG-OSL povecan na 7pw. Bravo JU!!!
Bravo.
Da nije malo previše. Bojim se da su se previše pružili
Treba uzeti i strane komapnije, aerosrom je doslovno neorganizovan. Ceo aerosrom ide na 4 šaltera policije.
Juce je radilo 8 saltera + 1 za staff i business klasu.
Aerodrom Budimpešta ide na 1 šalter policije za Non Shengen i 1 šalter za Shengen pasoše, znam iz iskustva, sat vremena sam čekao u Budimpešti da prođem policiju. Tako da je aerodrom Beograd pesma sa 4 šaltera policije, nikad se ne čeka duže od max 15-tak minuta
AMS također sa dva šaltera za non-Schengen. I onda izvan Schengena dolete dva širokotrupca i donesu više od 400 putnika, od kojih 350 krene na ona dva šaltera. Na jednom od ta dva šaltera u roku od 5 minuta nastaje zastoj jer se pojavio netko sumnjivog izgleda ili sumnjivih papira, ili neka grupa od 20 ljudi gdje neki vođa puta barem 20 minuta mora objašnjavati policiji što, kako, otkud, kamo… prije nego ovi najzad krenu pregledati putovnice. Ukoliko ne trčite niz terminal poput Usaina Bolta i preteknete barem 50-60 ljudi koji su izašli iz zrakoplova prije vas, slijedi vam 90 minuta agonije u non-Schengenu.
No idemo mi pljuvati po BEG i JU koja nije sposobna nalupati MUP po ušima. To je uvijek sigurna staza.
Iskreno ne znam. Ja na Amsterdamu nemam provjeru dokumenata.
To što je na nekom adrodromu stanje loše ne opravdava loše stanje Beograda. Nepotrebno loše.
Baš tako
Da, Alene, znamo da sad nemate provjeru dokumenata. Svaka čast, bravo, bravo! Već ste zaboravili kako Vam je to bilo ne tako davno, prije nekoliko mjeseci?
Pa i onda sam išao samo sa osobnom kartom u liniju za EU ili na automatski prolaz za građane EU (vrlo brzo kroz automat). No, sada više nema kontrola.
Pa prvo se čisti svoje dvorište da bi mogli upirati prstom u tuđe
To je haos. U Memingenu za 1 avion kad sleti, 737-800, ili A320, rade minimalno četiri šaltera. Kod više slijetanja bilo je i do 8 šaltera
Oni su predivni, čekajući zbunjene turiste iz tranzita,kasne…
Upravo zbog toga sam tek sad sletila u Dubrovnik.
Zašto bi netko čekao zbunjene turiste? Nisi došao na vrijeme, sorry faco. Gubiš kartu, hoćeš novu plati 1000 EUR.
Pa vjerovatno su to putnici koji imaju vezane karte. Pa ako ne stignu na let, pa ne znam kako to funkcionira. Ako kasno let oz Barcelone, ali manje od 3h i putnik ne stigne na presjedanje za Sarajevo. Šta onda? A ima kartu Barcelona-Sarajevo. Npr.
I opet se ne čekaju putnici.
Te zbunjene turiste treba neko da sačeka i sprovede, pa ne bi bili zbunjeni , ako je odluka da se čekaju ili su sleteli sa minimum konekcijom.
Barselona – Beograd – kašnjenje preko 5 sati. ( ne stižem na let Beograd – Sarajevo)
Pozivom Air Serbia call centra i čekanjem od 12 minuta (srećom Unifon aplikacija radi) premješten na Barselona – Frankfurt – Sarajevo
Ajoj
Шта ајој када је човек професионално збринут.
Ma svejedno. Nimalo dobro iskustvo.
Ne znam zasto lazete, ali BCN-BEG danas nije imala kasnjenje od 5+h kao sto navodite. Konekcija BCN-BEG-SJJ je danas moguca bez problema, uprkos kasnjenju od 46 minuta iz BCN.
Leteo je YU-APH, sleteo na BEG u 13:11, sto je kasnjenje od 46 minuta.
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/yu-aph#30878a7a
Avion za Sarajevo jos uvek u 14:33 nije poleteo, iako je trebalo da poleti u 13:50. Leti YU-ALW, treba da poleti za koji minut.
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/yu-alw
Pa gdje piše da je to danas? Evo vam “skor” od zadnjih dana za JU581: STA je uvijek 12.25
26.05. landed 15.16
27.05. landed 14.21
29.05. landed 17.28
30.05. točan
01.06. landen 13.11
Citatelj EIRe je napisao u prezentu, pa se odatle zakljucuje da je putovao danas.
Pojedini sa osnovnom gramatikom su na Vi
Вреди напоменути да је JU слетела у BCN на време а оданде каснила поприлично. Исто и са Римом у подне.
29.06.2023.
?
Svaka cast za JU.
Znate li kad bi vas Ryanair prebacio na neki drugi let?
Nikad.
Svaka čast i vama ako kao primjer uzimate jedan ULCC…
A sto da ne? Jel oni prevoze putnike za dzabe?
Ryanair je ipak uvažena i velika kompanija sa kojom se Air Serbia ne može porediti. I Ryanair ne nudi konekcije tako da nema nikakvu obavezu
Ryanair nudi konekcije.
Meni je Ryanair otkazao MLA-TSF pa me prebacio na MLA-BDS-TSF.
Nije da se to ne dešava.
Koja je to Unifon aplikacija da dozvoljava međunarodne pozive?
SBB/Telemach
EKSKLUZIVNO: Air Serbia dodaje Dash 8 – 400 u flotu
Air Serbia ce do 12. juna u flotu dodati jedan Dash 8 – 400 u wet-lease-u od Avanti Air-a.
Da, već se i tome pričalo.
Kada i gde se pricalo?
Pa i mi smo čak napisali u članku da dolaze dva Dash 8-400
Gde se pricalo? Ovde sigurno nije.
Jel to umesto Air Connecta?
Imate i moj članak o tome.
Nije umesto Air Connecta.
Ja sam čuo da je.
Ok, ja sam ranije bio pragmatican prilicno, ali mislim da su ga sad vec preterali sa raznovrsnoscu wet lease flote. Na ATR/A32F dodaju i 738 i starije ATRove, i slag na torti sad i Q400. Cekam jos da se vrati B734, pa mogu da naprave od svoje flote eksponat “40 godina razvoja aviacije”…
Pa wet lease istinski nije bitno koji je avion.
Kakve veze ima sto Q400 u pitanju? Pritom je gotovo identican kapacitet kao ATR72.
Nema veze.
Ili muzej koji leti
Koliko će to tipova aviona imati. Fali još Embraer
Ne fali. Angažirali su E195 od Air Montenegra tijekom zime.
EKSKLUZIVNO – POVECANJA: Wizz Air povecava Beograd
Wizz Air planira da poveca niz linija u zimskom redu letenja iz Beograda. Za sada su uneta sledeca povecanja:
Bazel 4pw -> 5pw
Hamburg 3pw -> 4pw
Rim Fjumicino 3pw -> 7pw
Geteborg 2pw -> 3pw
Malme 3pw -> 4pw
London 5pw -> 7pw
Ovo je drugi put da Wizz Air povecava BEG-BSL od kako je easyJet otisao sa ove linije. Citatelji su jos jednom bili u pravu kada su rekli da BEG nista nije izgubio odlaskom easyJet-a, vec da sada ima bitno veci kapacitet ka Bazelu nego kada je easyJet leteo na toj liniji.
Logično da povećava, pa dolazi još jedan avion.
Da. Za sada je to 91 nedeljni let u decembru. Od toga su AUH i LTN iz drugih baza, a to je ukupno 9 letova. Kako je to 82 nedeljna leta sa beogradskim avionima, a njihov maksimalni kapacitet je 84 nedeljnih letova, za ocekivati je da jos dve rute dobiju povecanja za po jedan let.
Moguće, ali moguće da će ostati i na ovom broju letova.
Хоће Рајанер додати још један А320 у Загреб и повећати низ линија ове зиме? То би било логично.
Za sada ne. Logično bi bilo da to napravi iduće ljeto, ne ove zime.
Ali zato ove zime FR smanjuje ZAG na samo 50 nedeljnih letova. To nije logicno, zar ne?
Polako. To ćemo tek vidjeti.
Vec smo videli. Red letenja za gotovo sve destinacije je definisan. Mozda bude malih promena, ali jasno je da se neke linije ukidaju: SOF, SKG, TGD, BTS, MMX, MAN. Ostale imaju znacajna smanjenja, osim Malage koja se povecava.
Ne nije istina. Sjetite se kako smo ove zime čekali dva mjeseca da se definira red letenja za proljeće. Po prvom izdanju Hahn je trebao letjeti samo 1 let tjedno, kao i niz drugih linija, a niz linija je izgledao kao da je otkazan.
Logicno bi bilo da se to desilo ovog leta…
Pa možda i bi, ali ne možete očekivati da kompanija raste svake godine za po jedan avion.
Sjajne vesti.
Kao sto ste i sami rekli jos jednom se potvrdjuje da je U2 otisao sa linije BSL-BEG zbog svojih razloga a ne zbog manjka trzista na ovoj liniji.
Sada ce u ponudi biti mnogo vise sedista na BEG-BSL-BEG liniji nego sto ih je ikad i bilo.
kako god odlazak easyJeta je istinski loša stvar po Beograd.
Bogami nije losa stvar. Kako moze biti losa stvar ako putnici sada imaju daleko vecu ponudu na toj liniji?! Majko mila!!!
Uvijek je loša stvar kada izgubite kompaniju, kada izgubite veliku kompaniju to je još gore.
Realnost vas demantuje.
Bome ne.
Лоша је само јер имамо мање авио-компанија али смо место њих добили Визер који много агресивније расте а од тога имам више користи. Изиџет једноставно није хтео да се шири и стагнирао је. Визер дословно растура.
Da to je loše.
Easy jet nije otišao iz Beograda.Lete za GVA.I imaju problem sa gorivom,jer su uveli sankcije Rusiji.
Tko ima problema sa gorivom?
Zašto?
Zato jel je easyJet velika kompanija koja ima brojne konekcije.
Niko iz BEG nije leteo za BSL, pa se konektovao! Majko mila!!! easyJet je LCC!
EasyJet je LCC koji ima konekcije.
Ali ne preko BEG-BSL zaboga!
Zašto ne?
Pa zato sto nije ni nudio.
Probajte naci konkeciju iz BEG preko GVA. Nema.
Pada vam teorija u vodu.
EasyJet ima konekcije preko GVA. I to njih gomilu.
Ma konekcije U2 su em skupe, em retke, em je jako dugacko vreme transfera.
Nikakav gibitak, cak pre BEG je ovim dobio povecanje kapaciteta na ovoj liniji.
No, to baš i nije istina. U2 ima brdo konekcija i to ne samo na svoje letove, nego i na brdo drugih prijavoznika.
Nema iz BEG.
Zašto ne bi imala iz BEG ako je GVA hub kompanija?
Beograd Hamburg povećavaju jer ga nema u zimskom letenju sa BNX. Uvijek je letio A321 Hamburg Bnx Hamburg baziran u Beogradu
Данас Тианцин касни 4.5 сати а авион на земљи. Јел опет квар или гориво или сева или грми или ипак неко у тој компанији не ради како треба? Дајте једном да се буде и реалан бар мало.
Da, čudno je kako ljudi brane takvo ponašanje kompanije.
Niko apsolutno ne brani kasnjenje za TSN danas. Nema opravdanja za ovo kasnjenje.
Poglavito što je avion tamo bio dan i pola.
Gde je bio? Danas je cetvrtak, ide let BEG-TSN, ne TSN-BEG. Dajte se fokusirajte.
Sorry, krivo sam shvatio.
Mislim da se namerno igraju sa putnicima jer pilot nije u raspolozenju da leti.
Pilot nije bio u raspoloženju da leti????
Ili se neki Kinez izgubio na aerodromu
Јесу највећи и најамбициознији играч на простору екс ЈУ али су и најгори што се тиче кашњења, планирања реда летења и извршавања. Кориснички сервис практично не постоји, авиони прљави и у јадном стању изнутра а и сами радници нису превише мотивирани да раде. При томе нису више ни јефтини. Генерално гледано за путника ЈУ је губитничка комбинација и лети само ко мора или нема другу варијанту.
Malo drugačiji stav nego smo ovdje naučili čitati.
Није другачији, хејтери су се сви сјатили код вас јер је ту плодно тло.
Nemate pojma koliko ih brišemo.
Čovjek je samo realan
Je
Hahaha opasan Google translate 😂
Kad neko iz „susjedstva“ pise na srpskom „мотивирани”. 😂
Kako providno…
🤣🤣🤣
Onda tih 3,5 miliona ove godine nece imati izbora. Nama to odgovara, a Vi se drzite Vase Croatie i LF-a od 60%.
Ja koji ih kritikujem kad nešto ne valja, a hvalim kad je dobro, kao FF putnik sa desetak hiljada milja, moram da kažem da je Korisnički servis nekad teško dobiti ali odrade posao za koji ste ih zvali, avioni su u dobrom stanju i nikada nisu bili prljavi, stjuardese i piloti su ljubazni, jedino su na aerodromu radnici nemotivisani i lome kofere nama putnicima, ali to je druga prica, to nije Air Serbia. Cene karata variraju od jeftine do skupe, zavisno od destinacije i tajminga, iskreno niko i ne očekuje da budu najjefttiniji, nisu oni low cost company
Evo link pa svatko može vidjeti gdje i kada grmi i to u realnom vremenu sa zaostatkom od svega 5-10 sekundi:
https://www.lightningmaps.org/?lang=de#m=oss;t=3;s=0;o=0;b=;ts=0;z=6;y=44.7389;x=20.116;d=2;dl=2;dc=0;
Thanks.
Hvala, nisam znao da to ima
Ovde smo citali kako ce JU ove godine imati manje cartera zato sto su pokrenuti HER, CHQ, CFU, RHO, CTA i PMO. No, to nije istina. JU ce imati 15% vise cartera nego prosle godine.
Ovdje ste to čitali? Niste.
Bogami jesam. Vi ste to rekli jedno 10 puta u komentarima.
To nije istina.
Ja ne znam šta je Vama narode…!!!! Evidentna su kašnjenja Air SERBIA. Znamo i zašto. Kakva grmljavina, kakvi bakrači. Mnogo linija , malo aviona, prosto kao pasulj. nemojte Vaše frustracije iskaljivati na autoru portala. Čovek samo vidi brojke i napiše članak. Ništa nije slagao. E sad što se to nama ne sviđa to je druga stvar. Loša procena mendžmenta dovodi do kašnjenja, jer avioni nisu nabavljeni na vreme. Pozdrav autoru i čitaocima…..
Upravo tako. I onda umjesto da lokalno stanovništvo baci drvlje i kamenje na JU, oni kompaniju neracionalno brane. Ne mogu vjerovati. Da je ovakva situacija sa OU ljudi bi ovdje urlali protiv nje na sva zvona.
Pozdrav i vama.
Zašto bi lokalno stanovništvo bacilo drvlje i kamenje na JU? Ambiciozni su, rešili da naprave veliki iskorak ove godine, uhodavaju se sa većim brojem operacija, normalno da ne ide sve glatko, ali biće bolje… Građanima Srbije je drago što se njihova kompanija širi i razvija, pogotovu u poređenju sa ostalim kompanijama u bivšoj državi, tako da smo strpljivi i zajedno ćemo pregurati ove poteškoće koje se javljaju na početku ogromne ekspanzije.
OK, ali ovo je istinski neprihvatljivo.
Nego je prihvatljivo kako OU funkcionise? Bravo. Prihvatljivo je i da je ZAG-MUC u III/2023 u padu od ogromnih 43,47%.
Kakve to veze ima sa kašnjenjima? Ovaj portal je sasipao drvlja i kamenja po Croatiji daleko najviše od svih kompanija i zračnih luka u regiji. No, katastrofalno vođenje Croatie istinski nema nikakve veze sa kašnjenjima Air Serbie.
Baš tako. Ovde, to je moj utisak, nema privilegovanih i najviše se kritikovala OU
De nema privilegiranih, i da daleko najviše kritiziramo Croatiu Airlines.
Druže anonimni, ja Er Srbiju volim ko da sam je ja napravio, ali ovo je tragično. Ne proširuješ se pa onda uhodavaš operacije. Tako se ne radi. Već se propremiš dobro da bi operacije išle glatko. Normalno je da se dešavaju nepredviđene okolnosti i da zbog toga kasni. Prethodnih dana mogu na prste obe ruke da nabrojim letove koji su realizovani na vreme. Otvorili su call centar u nišu, zaposlili nove ljude, zašto korisnička podrška i dalje ne funkcioniše. Ako se desi da se otkaže let, nije smak sveta, zašto se prave mrtvi, daj nek pomognu tim ljudima, ne treba nebrigom o putnicima da pojačavaju negativan publicitet. Još zimus je bilo jasno da planirani broj frekvencija i novih linija neće moći da ishendluju sa nedovoljnim brojem aviona. Ne goji se prase pred Božić. I ne jure se avioni za najam krajem maja i početkom juna.
Upravo tako. Potpisujem.
Tačno
Da, da, svakako. A što se porezni obveznici u Vašoj zemlji ne bune što nacionalna kompanija neracionalno posluje (to je dojam na osnovu tekstova na ovom portalu)? U Europi bi radnici držali prosvjede, ali ne i u Hrvatskoj.
Zato što ih nije briga. Radnicima je super, dobivaju plaću a jako malo rade. Tko sretniji.
Nije Vas citatelj pitao za radnike, vec za porezne obveznike. Dakle, gde su protesti, pobune i sl. zbog bacanja novca gradjana u OU (citajte bacanje u bunar)?
Ma prosječan stanovnik Hrvaske jedva zna da postoji Croatia Airlines, o njenom poslovanju apsolutno nema ni najmanjeg pojma.
Kakve to veze ima sa kašnjenjima JU
To se i ja pitam.
Ako negdje ljudi imaju razloga na nekoga urlati, a to ne cine, onda je to u Hrvatskoj. Situacija u Croatia Airlines je potpuno neusporediva sa situacijom u Air Serbia. Kasnjenja i ostale negativnosti posljedica su toga sto tamo ljudi RADE a kompanija raste i razvija se i nije niciji sluga, i to na daleko manjem tržištu od hrvatskog. U Hrvatskoj Mafija postavlja “svoje” ljude, apartčike, gore nego u boljševizmu, koji nemaju pojma o poslu i NISTA NE RADE vec godinama, samo trose nas novac za svoje interese i prepuštaju tržište drugima, uključivo Air Serbiji, uz sva kašnjenja. I osim mene, nisam cuo niti vidio bas nikoga da o tome smije i zucnuti, a kamoli da urla. Pozdrav iz Rijeke.
Neosporno. No, to nema veze sa kašnjenjima koja su u Air Serbiji istinski tragična.
A koliko je miliona eura srpska Vlada upumpala u JU. Mislim da je mnogo više nego hrvatska Vlada u OU
Da duplo više. Ali to upumpavanje ima i odlične rezultate. Onu u OU je bačen novac.
Gdje su neracionalni napadi, tu je i neracionalna obrana. Kada ova priča o kašnjenjima JU bude u nekim realnim okvirima, odnosno kada se prestane sa njenim napuhavanjem i neprekidnim sugeriranjem da je baš sve u vezi tog prijevoznika izistinski čudno i sumnjivo, tada će vas i čitatelji podržati.
Niti netko navodi da je nešto čudno i sumnjivo, niti je išta napuhano. Preneseni su samo brojevi. Niti više niti manje. To što vas ili nekog drugog smetaju brojke tu si ja ne mogu pomoći.
Kakvo lokalno stanonistvo, kada ono , 90% ne zna sta se desava niti ima info o tome. U ovo su upuceni jedino oni kojima je delokrug rada avio saobracaj.
Ma govorim o ljudima na portalu koji brene kompaniju. Kako do vraga?
Upravo tako @Manchini
Razlog kasnjenja je ponekad zaista loše vreme u Beogradu, ali najčešći razlog je premala flota za ovoliki broj letova.
Jednostavno odsek za planiranje saobracaja i flote u Er Srbiji je odradio veoma loš posao i doveo celu kompaniju i putnike u vrlo neprijatnu situaciju.
Vreme jeste bilo očajno u Beogradu u poslednjih 10 dana,medjutim Air Serbia konstantno ima problema sa kašnjenjima,primarno zbog katastrofalnog planiranja kapaciteta.
Inače izbor novih linija JU je sjajan i tu se nema šta prigovoriti, žele da izađu iz šablona malog regionalnog prevoznika, što je odlično.
Pozdrav
Da slažem se sa svime i sa ovim što ste napisali za kašnjenja i sa ovim o želji da se izađe iz šablone malog regionalnog prijevoznika.
@ Milan
Mislim da nema šta dodati osim jedan veliki 👍
A koliko je otkazivanja croatia imala 27.05?
Kasnjenja?
Stvarno ne znam koliko je Croatia kasnila i otkazivala 27.5. A što baš 27.5, zašto ne 28. ili 29.5. Mi smo ovdje pratili promet 14 dana, a ne izdvojen jedan ili dva dana. To bi bilo kao da mi baš izdvojimio 26.5. kada je bio najveći kaos u Beogradu i iz toga stvaramo zaključke.
Zato jer je tog danas imala dosta otkazanih letova i velikih kasnjenja
OK, jedan dan je bio loš. Nije dobro. Nažalost kod JU je tako svaki dan.
Mislim da gresite Milane.
Nije kasnjenje u Beogradu prouzrokovano samo nevremenom mada ga je krajem maja bilo bas dosta.
Velika kasnjenja su prouzrokovana i zakrcenoscu evropskog vazdusnog prostora gde se jako cesto dogadja da kad je avion i spreman za poletanje (na primer za CDG) isti to ne moze da odradi jer nema dozvolu za to. Onog trenutka kad u startu zakasni odnosno kasnije poleti to se kasnjenje posle prenosi na i povratne letove.
Veliki problem u kasnjenju nastaje i na aerodromima koji nisu u stanju opsluziti avion na vreme pa na prvobitno zakasnjenje se doda i to drugo kasnjenje pa je dolazak u BEG sa jos vecim zakasnjenjem.
Ukoliko ti putnici iz recimo CDG prave transfer u BEG i nastavljaju na primer ka SKG taj drugi avion ceka putnike iz CDG pa opet belezi kasnjenje. Podseticu vas da od navedenih kompanija ni majusni Trade Air i Montenegro nemaju transfere dok je kod Croatie to u mnogo manjoj meri prisutno nego li kod Air Serbije i zato ne postoji toliki problem kasnjenja.
Kad se uzme u obzir daleko manji transfer koji OU obavlja u ZAG procenat kasnjenja koji je tamo prisutan je daleko problematicniji,ali se to vama ovde tako ne predstavlja.
Problem sa Air Connect je jos jedna dodatna stvar gde velicina flote nije ukljucena, jer je njihov avion planiran da bude u saobracaju ali je zbog tehnicke neispravnosti prilsino izbacen iz saobracaja. I ne, Air Serbia nikako nije mogla znati da ce tih problema biti jer ni sama nije, po wet lease ugovoru, ukljucena u tehnicko odrzavanje istog. Iskustva sa Dan Airom su, kao sto se nadam da vidite, daleko pozitivnija.
Takodje trebate znati da JU ne drzi avione u rezervi, jer za razliku od OU otvara more novih linija i ima gde da ih uposli. U krajnjem slucaju avion koji bi sedeo na pisti i cekao da padne nebeski svod nije uopste rentabilan i ne donosi novac vec stvara gubitak kao sto ga ima Croatia makar bio uzet i po power by hour principu.
Podseticu vas da je bas iz razloga uspesnog sirenja prosle godine srpska avio kompanija ostvarila profit bez finansijske pomoci drzave. Naravno da bi i ljudima u Air Serbiji bilo mnogo lakse da mogu da uzmu jos 2-3 aviona, onako pride, cisto da se nadje, ali onda bi mnogi ukljucujuci nase drage susjede graknuli kako je to “nenamensko trosenje novca poreskih obveznika”. I bili bi u pravu.
Zato mislim da bi morali da budemo prezadovoljni nasim avio prevoznikom uziajuci u obzir okolinu u kojoj posluje kao i, iako rastuci, i dalje nedovoljno visoki standard nasih gradjana.
Necemo valjda da budemo kao Croatia Airlines.
OK, ako su kašnjenja rezultirana zakrčenošću europskog zračnog prostora zašto Croatia i Aegean imaju duplo manje kašnjenja u postocima?
OU nema daleko manje transfera nego JU. Ima manje, ali bogami ne daleko manje. A kako objašnjavate Aegean koji ima deleko više trasferea nego Air Serbia (neusporedivo je veća razlika nego između JU i OU), pa ima pola manje kašnjenja u postocima?
Uzeti novu, malu i neiskusnu kompaniju je rizik. Air Serbia si to nije smjela dozvoliti. I sada ispašta radi angažiranja takve kompanije.
Zašto Air Serbia kao Croatia nema backup avion?
Vi biste morali psihologu da vam objasni što o vama govori ovakav izljev mržnje prema Hrvatskoj.
Autor zanemaruje kašnjenja i otkazivanja koja mu se svakodnevno događaju ispred nosa a provodi sate da beleži kašnjenja u Beogradu koji ima neuporedivo više i letova i transfera. Kada OU otkaže let autor kaže da taj let nije planiran, šta god to značilo. Je l mislite da nekome u Bg tek tako padne na pamet da prestane da toči gorivo po grmljavini ili da postoje neke procedure za to. Da zbog par dana sa grmljavinom Bg treba da kupuje nove cisterne da bi nakon grmljavine brže točio gorivo? Ja ne verujem šta sve neću pročitati ovde.
Erupcija vulkana, problem što JU nije letela…
Najavljivan je kolaps, da neće imati ko da radi, neće imati čime da lete…ishod je vidljiv, stiže još aviona i još jedna tura novih linija.
Sa erupcijom je sve jasno: promet se normalizirao Air Serbia otkazala let i tako nakandila velik gubitak prethodnog leta. Da nije kašnjenje bi bilo enormno.
Grmljavina? Kašnjenja su bila ogromna i prije grmljavine. Kako to objašnjavate? I da ako je to toliko velik problem a nije nigdje drugdje onda treba nabaviti više cisterni.
Kašnjenja Croatie su u postocima (i u realnim brojevima) daleko manja nego kašnjenja Air Serbie.
Potpisujem
Nw razumem cemu tolika drama o poredjenju u poslednjem pasusu. Jel je ovo regionalni portal? Jeste, samim time pricamo o regionu. Da, jeste malo babe i zabe poredjenje sa npr TDR i AMN, ali OU se relativno i uklapa.
Ono sto niko ne primecuje, a sto je ustvari kljucno u celom clanku jeste podatak:
“Tako je kompanija taj dana imala 83,1% kašnjenja dok je Wizz Air imao 70% kašnjenja. Air Serbia je imala 49,3% dugih kašnjenja i otkazivanja, a Wizz Air 40%.”
Wizz pomno prati ASL po postotku. Ako razmislimo, jedino sto ove dve kompanije imaju zajednicko jeste baziranost u BEG, koji ocigledno i postaje najveci problem.
Ovih 10% razlike lako mozemo objasniti time da ASL ima transfere pa ceka putnike povremeno.
Upravo tako. Ovo je regionalni portal koji se stalno uspoređuje.
Пошто је реч о озбиљној појави, можда би било добро да чујемо шта компанија има да каже у вези с овим. Истичете да имате одличне контакте са Ер Србијом, па ево прилике да добијемо информацију из прве руке.
Узгред, не примећујем текстове Луке Бабића, некад агилног дописника портала zamaaero.com, што је штета.
Neće vam kompanija odgovoriti na ovo pitanje.
Ne dajete odgovor za Luku Babica?
Ma tu je Luka. Istina nije pisao zadnje vrijeme, ali imali smo cugu u Beogradu…
Od 25.05. svakog dana je grmljavina pravila problem i veliki broj letova je kasnio zbog toga. Evo i danas će sigurno biti kašnjenja popodne.
https://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2023&mm=06&dd=01&nav_category=12&nav_id=2343348
Na zalost letovi Air Serbie krenu kasniti od ranog jutra pa grmljavina potakne samo daljnja kasnjenja. Bas je cudno kako grmljavina stvara tako velke poremecaje u Beogradu kao da nigdje drugdje u regiji ne grmi.
Vi naravno znate da se avion ne sme puniti gorivom kad je grmljavina?
Znam. I opet, zar je grmljavina samo u Beogradu?
Gde god da je to se ne sme raditi.
E sad sto je vama u fokusu Beograd a ne negi drugi evropski grad to je druga prica.
Jeste li pratili kasnjenja u LIS, KEF ili RIX?
Naravno da mi je u fokusu Beograd, pa ovo je regionalni poral. On se ne bavi LIS, KEF i RIX, nego BEG, ZAG, SPU, PRN, SKP…
Sto onda poredite JU i LH?
A zašto ne? LH je vrlo jaka kompanija u regiji.
Zato sto nije moguce tociti gorivo tokom oluja. Ako dobijate press materijal Er Srbije kao sto tvrdite onda ste mogli da vidite njihove objave o kasnjenju i otkazivanju letova usled nemogucnosti tocenja goriva.
Da dobio sam te press materijale oba dana. Kao što rekoh nije Beograd jedini gdje ima grmljavina, ali radi toga ima daleko više kašnjenja nego ostali.
Pa pre godinu dana u Štuttgartu zbog grmljavine sam cekao u avionu na izlaz u aerodromsku zgradu preko sat i po,ne samo ja, bilo je ukupno 8 aviona na sletanju sa preko sat i po čekanja, za poletanje ne znam tačno ali sigurno posljedično najmanje 8 polazaka je kasnilo, tako da kad je nevreme u pitanju na prvom mestu je bezbednost. Ne branim Air Serbia ali aerodrom veličine Beograda u rekonstrukciji bi verovatno bilo gde imao kašnjenja i u startu i posljedično kasnije u toku dana. Kasnila je tih dana i ne samo tad i Lufthansa,Wizz Air, Air Cairo….
Bilo bi dobro da aerodrom nabavi više cisterni i radnika pa kad prestane grmljavina da može opslužiti više aviona odjednom.
Leteo sam pre mesec dana ZRH-BEG i sve dok je trajala grmljavina smo sedeli u avionu i cekali da prodje.
Eno, propade sve, i Bg i Er Srbija… Haha, ali ovo poređenje na kraju sa Montenegrom, Croatiom i Trade Airom…
Da ostale kompanije imaju duplo manje kašnjenja od Air Serbie. Što tu nije jasno?
I jedno 10x manje putnika…
Postotak je uvijek postotak.
Juce ste kod poredjenja BEG i PRG govorili o apsolutnim ciframa a ne o procentima.
Da koji puta ima smisla jedno, koji puta drugo. Ovisi o temi.
Pa zato sto su patuljci kad se porede sa Air Srbijom.
Croatia ima 60% letova Air Serbie, to nikako nije patuljak.
Gleda se broj putnika gospodine Scuric.
A tu je situacija sledeca
JU u 2022 2,76 miliona putnika
OU u 2022 1,45 miliona putnika
Razlika od celih 90%
Dakle, jeste patuljak.
Dakle OU ima 53% putnika JU. To nikako nije patuljak. Obije ove kompanije su patuljci u Europskim okvirima. Ozbiljne kompanije u Europi imaju po 100 milijuna putnika.
Ma pustite vi evropske okvire.
Ovo je regionalni a ne evropski portal i samim tim se uporedjuje ono sto je u regiji. Takvim metodom ste mogli i JU uporediti sa AA – isto bi bilo besmisleno.
Dakle, JU ima 90% vise putnika od druge avio kompanije u regiji i to je ogromna razlika. Bas ogromna, pogotovo kad se uzme u obzir da je do samo pre 10 godina OU imala vise putnika nego JU.
To je velika razlika, poglavito što je OU imala više putnika. Tu se apsolutno slažemo.
No, u postocima JU ima daleko više kašnjenja nego i jedna druga kompanija.
Ne znam zašto uporno objavljujete ovaj procenat za koji svi znaju da nije tačan.
Nije točna? Nego koliki je?
A JU je patuljak prema LH pa LH nema ni blizu toliko zakašnjenja…
Patuljak? 50 puta manja kompanija.
A od kad je LH stacionirana u regiji pa da bude komparacioni faktor?
LH u regiji ima enormno puno letova. Više nego neke stacionirane kompanije. Stoga je i te kako bitan faktor.
Dakle, nije stacionirana u regiji i zato nije predmet poredjenja pogotovo jer nema vise letova u regiji od JU i OU.
Aha, a mogu se uspoređivati samo kompanije koje su stacionirane u regiji? Zašto?
Pa sami ste dali odgovor govoreci da je ovo regionalni portal.
Da li Nemacka spada u regiju?
Ne ali LH i te kako spada u regiju.
@anon 11.15: Da, imate pravo: u Njemačkoj nikada ne grmi i nema oluja te je iz tog razloga komparacija ovdje neumjesna. Jedini grad na svijetu gdje grmi i sijeva je Beograd. I zato samo BEG ima konstantna kašnjenja zbog oluja. Baš peh…
Da to sam i ja rekao. Zar nigdje drugdje ne grmi?
Izgleda da su vam potrebne naocare.
Za vasu infrmaciju ovde se govori samo o neuporedivosti JU i LH kao sto su neuporedive i LO i AA ili OS i UA…
A taj pokusaj humora o gromovima je na nivou osnovne skole.
Poredite babe i žabe. Kada te kompanije budu imale toliko letova kao i Er Srbija, onda će biti prostora za poređenje.
Nemogu vjerovati dto govorite. Postotak je uvijek postotak. Croatia Airlines ima 60% letova Air Serbie pa svejedno ima samo 10-20% kasnjenja. Daleko manje od Air Serbie.
Samo 60%, pa to je skoro pa duplo manje putnika od Er Srbije.. i vi to poredite?
A zašto ne. To nije razlika ko između JU i LH. To je zanemariva brojka u europskim okvirima.
Kakve veze ima LH?
Ovakvi spinovi vam zaista ne trebaju.
A kako LH nema veze? Ultrautjecajna kompanija u regiji, najutjecajnija. Bitno utjecajnije i od Air Serbie i od Croatie.
I zato se ne poredi jer je sasvim druga liga.
Ne znam sta tu nije jasno.
Uspoređuje se čak i ako je druga liga.
Uvek ce se nalaziti neko opravdanje i izgovori,kada god covek laze i ne radi kako treba.Ne mislim na vas konkretno
Jasno, opravdanja uvijek ima.
Sve te kompanije zajedno nemaju letova koliko ima Air Serbia. Nemaju povezane letove(ili zanemarljiv broj njih) , nemaju ni približno iskorišćenost flote ni mnogo drugih faktora koji utiču na redovnost pa kada ih već poredite, uporedite ih realno.
Da nemaju. Air Serbia ima 55 do 70 letova iz Beograda, Croatia 30-40 iz Zagreba. No, Croatia ima tek 10-20% kašnjenja, Air Serbia 50-55%.
Treba napomenuti da već 8 dana u periodu od 16-19h Beograd ima zabrane točenja goriva radi nevremena koje je učestalo
Alene pustite JU mene mnogo vise brine sta se desava u Zagrebu ovih dana, mnogo ali mnogo kasnjenja. Pogledajte samo juce.
FRA LH 06.40/ 07.28
FRA OU 07.30/ 08.37
VIE OU 08.15/ 09.20
ZRH OU 09.15/ 10.37
LJU 5Y 09.30/10.54
PFO FR 10.10/11.19
DUB FR 11.10/12.01
DBV OU 11.50/12.42
SPU OU 12.05/13.23
MLA FR 12.10/12.58
DBV OU 14.00/15.23
SPU OU 14.40/15.37
FRA LH 14.45/15.24
SJJ OU 14.55/16.05
BWK OU 15.10/15.50
CDG AF 15.15/16.29
BRU FR 15.35/16.07
AGP FR 1710/18.04
BSL FR 17.10/18.31
BRU OU 17.35/18.09
ZRH OU 17.50/18.36
SJJ OU 22.00/22.40
Za aerodrom velicine Zagreba ovo je istinski nedopustivo. Ovako je bilo i preko vikenda. Zasto se zataskavaju kasnjenja u Hrvatskoj a forsiraju se neka u Beogradu? Da li se to namerno radi da se ne bi primetio kolaps u Zagreb? Siroka javnost koja prati vas portal zahteva objasnjenje i temeljnu analizu.
Dakle OU je kasnila na 12 letova i to ni na jednom više od 1-2 sata, na dobrom dijelu i manje od sata. Od ukupno 31 letu koliko je obavila. To je 38,7%. Kamo sreće da Air Serbia ima toliko malo kašnjenja.
Primjerice danas ujutro Croatia ima tek jedno kašnjenje od 10 letova koliko je obavila.
Covek govori o ZAG a ne o OU.
OK, ali mi smo radili analizu za JU, ne za BEG. Kao što vidite nisam napisao kašnjenja drugih kompanija, poglavito Wizz Aira kojih je i te kako bilo.
Ovde vidim da su vecinom OU letovi izlistani.
Bome ne. 10 od 22 leta je OU.
Ima li neka avio kompanija da je imala na tom listingu vise kasnjenja od OU?
Nema.
Dakle, vecinom su izlistani OU letovi.
Što je i logično, pa OU ima najviše lotova iz Zagreba. Svaki dan preko 50% letova, pobogu.
Znaci najvise i kasne a proporcinalno po broju letova koje imaju cak i vise nego JU u BEG.
???
Pa zašto jednom ne uradite analizu kašnjenja u Zg, što ste se uhvatili samo JU? Kad god ne znate šta da pišete, vi objavite člamak o kašnjenjima u JU… Dosadiste više..
Da napravit ću vrlo brzo. OU ima daleko manje kašnjenja nego JU, pa je to razlog zašto ne pišemo o OU. Kašnjenja OU su do sada bila zanemariva.
Ima manje kasnjenja jer ima manje vazduhoplova, manje putnika, neuporedivno manje transfera a najbitnije … ima manje perspektive. Kako OU nema transfera njima se ne stvara lancana reakacija kao sto je to kod vecih i ozbiljnijh igraca poput OS, A3, JU, LO, TK, LH…
Ima daleko manje kašnjenja. U postocima pola koliko ima JU. U POSTOCIMA!!!!
Kao to mislite da OU nema transfera. Ima 115 tjednih transfernih letova iz SPU, DBV, PUY, ZAD, OSI, SJJ, OMO, SKP.
Vi stvarno stavljate JU u isti koš sa 50 puta većim LH, TK…
JU je ovog jutra imala 8 kašnjenja od 20 letova. Svi avioni su stigli na vreme u dolasku. Uzalud dramite.Poredite br. letova JU i CRO a ne uzimate u obzir kapacitet. JU 2496 CRO 1560 NEUPOREDIVO. I na kraju CRO je ovog jutra imala 4 kašnjenja od 10 letova, skoro 50%.
JU kao i svi ujutro ima manje kašnjenja, naravno. Problemi kreću kasnije kroz dan.
OU ima 60% letova JU i neusporedivo manje kašnjenja.
OU je danas imala 4 kašnjenja od 10 letova, što je 40%. Inače nije tako, obično ima oko 20%. Pogledajte stanje kroz dan pa ćete vidjeti kako će biti na kraju dana.
Upravo tako,poslednjih nedelju dana grmljavine počinju popodne i onda nastaju velika kašnjenja zbog nemogućnosti točenja goriva.
Jel samo u Beogradu je grmljavina i nigdje drugdje.
Ako je u Beogradu toliko česta pojava grmljavina, kao nigdje drugdje, aerodrom mora nabaviti više cisterni i radnike da pokrije punjenje nakon grmljavine brzo i efikasno.
Napisao sam vam vec da sam proslog meseca leteo BEG-ZRG i da je avion kasnio zbog grmljavine.
Kako onda samo u BEG?
Pa tako izgleda, već ne znam koji dan je izgovor grmljavina. Ne jedan da, ne dva dana…
Skoro duplo manja kompanija ima samo 15 procentinh bodova manje kasnjenja.
To zasigurno govori u prilog tezi da bi imali mnogo vise kasnjenja da su velicine Air Serbije.
Ne bi. Postotak je uvijek postotak.
Nije uvijek tako prosto. Više konektiranih letova, npr.
Pobogu kod kašnjenja postotak je uvijek pototak. Nema neke pretjerane razlike u broju konektiranih letova, naravno JU ih ima više, ali ima i ukupno više letova. OU iz Zagreba tjedno ima 112 konektiranih letova.
Napisah ja odavno ovde u komentarima da će biti otkazivanja, kašnjenja, ali da će to da ide u globalu tako kako vidimo da ide. Nadamo se da će se situacija lagano popravljati, ali da će biti kašnjenja i otkazivanja, biće i te kako. Putnicima srećno, kao i aviokompanijama.
Nažalost.
Dobro pa imam podatke vezane za CTA.
Tog dana su otkazani sledeci letovi – makar do 10 i nesto do kolilo sam pratio.
1. 06:50 FR1071 MXP
2. 07:00 AZ1736 FCO
3. 07:00 FR2705 PEG
4. 07:20 AZ1738 LIN
5. 07:20 FR4855 FCO
6. 07:25 KM641 MLA
7. 10:15 AZ1710 FCO
8. 10:55 W48181 VCE
O kasnjenjima da ne govorimo. Svi su u crvenom bili.
Ono sto je bitno napomenuti – vi naravno niste – to je da je za vecinu otkazanih letova iz raznih razloga Air Serbia poslala sledeceg dana avione.
Najsveziji primeri:
1. U ponedeljak otkazan STR a vec u utorak pod brojem JU4344 poslat avion.
2. Skoplje u utorak otkazano zbog Air Connect i vec u toku prepodneva odleteo avion Air Serbia. JU4166.
Naravno probleme sa Air Connect niste ni spomenuli kao i to da su skoro svi letovi koji su bili otkazani nekog dana zbog strajka vec narednog dana bili odradjeni.
Air Connect leti za Air Serbiu. To je odgovornost Air Serbie. Ako je kompanija napouzdana nisu je trebali angažirati.
Letovi su otkazani do 9 ujutro u ponedjeljak. Air Serbia ima let koji u Cataniu dolazi u 15:15 dakle mogli su sletjeti.
Ne. Letovi su i posle 9 otkazivani sto sam vam jasno napisao. Dok ste vi napisali (gle cuda kao N1) da je samo Air Cairo otkazan a videli smo da nije. Kako god Air Serbia je organizovala povratni let sto mnoge druge kompanije nisu. I izasla je sa saopstenjem koje vi naravno niste objavili.
Na kraju krajeva vecinu svojih letova Air Serbia je obavila dan kasnije.
Tema ovog clanka nije da li su neki lezovi objavljeni dan kasnije nego kasnjenja i duga kasnjenja.
U tekstu je upravo pomenut let iz Katanije.
Je i? Taj let je otkazan, tj. prolongiran za cijeli dan. I to piše u članku.
Let iz Katanije je otkazan samo 2 sata pred poletanje.. (prva sms poruka). 2 sata nakon toga smo automatski prebaceni na let za petsk 26.5. DDruge kompanije su letele… Povratne letove su otkazale ove kompanije koje nisu zbog zatverenog aerodroma ni doletele. Nije bilo najave o rerutirsnju ni o zamenskom letu. Putnici su ostavnjemi na cefilu. Sutradan 23.5 iz 22h je stigao sms o ” evekuaciji” I to u 24h! Stici na taj let u tako kratkom periodu moze samo neko nlizu samog aerodroma. Taj let je obavljen sa Atr 72 tj taman da pokupi grupu koja je u organizaciji turistickih firmi obilazila Siciliju. Na tom let nije bilo mesta za ostalih 50 putnika. DA SAM SE POJAVIO NA TOM LETU BIO BIH ODBIJEN!
Ajme majko.
ASL se “pokrio” naradzastim metro -alarmom na Katanija aerodromu – tj. brigom za bezbednost aviona i putnika (i pokrio sa EU 261) – dok su druge kompanije bile “neodgovorne”!
Toga su se “setili” samo 2 sata pre poletanja iz Katanije u vreme kada je saobracaj vec bio skoro normalizovan. Istina je da su na to avionu imali kasnjena vec u prvoj rotaciji (Larnaka) i da su otkazivanjem Katanije “stigli na vreme” za trecu rotaciju (Kopenhagen).
Ni let 26.5 nije bio bez zescih problema: imesto i 16:00 oni su poleteli i Katanije u 21:40 sve pravdajuci se “nevremenom u Beogradu” Posada je u avionu sedela spremna od 12h i cekala do uvece da poleti za Kataniju. Ni njima nije jasno sta su cekali …
Neko tu jako lose radi operaciono planiranje….
Baš jako koma.
Treba provjeriti ovo, a ne objavljivati tek tako. Npr, na FR24 je lijepo pisalo da je, za evakuaciju putnika, poslat A319.
Zašto meni to govorite. Pa nisam ja to napisao.
Let bio sa yu-alx atr72
Pa provera kaze; Let ju4538 24.05 je radjen sa YU-ALX (AT76) a ne sa A319
U petak 26.5 je bio A319.
Lep način da se pomene kako je Air Serbia otvorila gomilu novih linija.
Da otvorila je gomilu novih linija.
Porediti letove Air Serbije i navedenih ostalih kompanija je neozbiljno. Air Montenegro, Trade Air? Koliko zajedno imaju letova dnevno bilo kog dana u sedmici, a koliko JU? Poredite slona i miševe.
Croatia sa druge strane ima nešto više letova ali iz različitih aerodroma tako da je uticaj aerodroma na kašnjenje samo delimičan. Kada već poredite dajte brojeve i za ove druge kompanije, pa da vidimo.
Postotak je uvijek postotak. Teže je ostvariti dobar prosjek na manje letova i manje aviona.
Ju ima 55-70 letova. Air Montnegro i Trade Air zajedno imaju 15-20 letova dnevno.
„ Postotak je uvijek postotak. Teže je ostvariti dobar prosjek na manje letova i manje aviona.“
A da? Evo ubise se cekajuci transfere Air Montenegro i Trade Air 😂😂😂
To je isto kao kada bi rekli da je Aegean u vecem kolapsu od Air Serbia kada se pogleda vikend. Cela ATH nije imala skoro ni 1 let na vreme. Ali porediti ATH sa BEG je smesno. Aegean ima veci broj letova, veci broj transfera i naravno da ako „okine“ u jednom talasu da se to prenosi dalje.
E sad posto realnost manjka i porediti Air Montenegro bez i 1 transfera i Trade sa mozda 5 dnevno je istinski smesno.
Ogromna većina kompanija u Europi ima bitno manje kašnjenja od JU.
Jućer je Aegean iz Atena imao 138 letova i samo 35 kašnjenja, od kojih je samo 1 let bilo kašnjenje duže od sat vremena, sve ostalo kraće od sat vremena. To je tek 25,4% kašnjenja.
Kako to da Aegean ima duplov iše letova od Air Serbie i duplo manje kašnjenja, a nema ni dugih kašnjenja i otkazivanja letova?
Lepo sam napisao o Aegeanu i ATH za vikend a ne sada. Isto kao sto danas mogu da kazem da nema znacajnih kasnjenja u Beogradu. Ne mesajte zabe i babe. Dakle jasno sam napisao da se radi o vikendu. Cemu ovaj spin?
Danas ima značajnih kašnjenja u BEG. No ja sam napisao kako je bilo jučer. U isto vrijeme jučer JU je imala 30 kašnjenja, neka i po više sati, od ukupno 60 letova, što je ravno 50%. Daleko gore nego Aegean.
I to je vama za poređenje? O, Bože…
Logicno je pogledati kolicinu kasnjenja u postotcima kod kompanija u regiji. Air Serbia tu ima daleko vise kasnjenja.