Ovaj članak nije direktno povezan sa zrakoplovstvom, no kako je Covid-19 potpuno osakatio zrakoplovstvo tri godine (pošto će se posljedice osjetiti sigurno do IV. mjeseca 2023), smatram da je potrebno ove brojke objaviti jer pokazuju koliki je nonsens bila ova bolest. Da odmah naglasim Covid-19 je ozbiljna bolest, ljudi od nje umiru (no umiru i od gripe, raka, srčanih udara, zar ne?). I da, društvo se moralo obraniti od ove planetarne pošasti. Ali da se ipak pritom ozbiljno pretjerivalo, da su mjere bila neučinkovite, koji puta i potpuni nonsensi (mjere koje bi uveli nakon toga bi samo par tjedana kasnije ukinuli i stvarali dijametralno suprotne), da su radi bolesti uništili gospodarstvo i planetu, potpuno nepotrebno, da su ljudima uzeli dvije godine života, to je činjenica.
Dakle, prama službenim statistikama u Zagrebu je u 2020. bio 41.014 bolesnika sa Covidom-19. Ukupno je u Zagrebu te godine bilo 48.285 oboljelih od zaraznih bolesti. No, ono što je interesantno je da je istovremeno enormno pao broj drugih zaraznih bolesti. Naime, 2019. u Zagrebu je bilo 19.995 oboljelih od zaraznih bolesti (brojka je zadnjih godina rasla), a 2020. nagli pad, samo 7271 oboljelih od zaraznih bolesti kada izuzmemo Covid-19. Kako to? Zar je Covid-19 uništio sve ostale zarazne bolesti?
Još je indikativnije da je broj bolesnika (uključujući i Covid-19) naglo pao 2020. U ordinacijama broj posjeta 2019. bio je 3,9 milijuna, a 2020. 2,8 milijuna. Iako je brojka bolesnika u bolnicama u periodu 2016-2019. bila 254.661 do 264.207 godišnje, u 2020. je bilo samo 199.779 pacijenata na bolničkom liječenju. U 2019. u bolnicama je bilo 1,8 milijuna ljudi, 2020. ih je bilo samo 1,4 milijuna. Odakle taj pad? Smanjio se broj ostalih oboljenja ili bolnice nisu primale pacijente zbog straha od Covida-19. Nažalost i jedno i drugo. Upravo zato je vrlo mnogo umrlih od srčanih i drugih bolesti jer nisu blagovremeno primili zdravstvenu skrb.
No, ipak broj umrlih u zagrebačkim bolnicama (gdje je umrla ogromna većina Covid bolesnika) 2020. je bio 5858, samo 152 više nego 2019, ali 457 manje nego 2017. i 350 manje nego 2018. Kako do vraga? Ta preopaka bolest nas je poharala i pobila, a u 2020. je bilo daleko manje umrlih nego 2017. i 2018? Istinski za zapitati se. Ukupno je umrlih u Zagrebu 2018. bilo 9036, 2019. 8865, a 2020. 9938, što znači da je tek 10% više umrlih 2020. nego 2018. Ovdje još jednom treba naglasiti velik broj umrlih od drugih bolesti, koje nisu Covid-19, a koje su se dešavala zbog neadekvatne i spore medicinske skrbi 2020. godine.
Nadam se da je Covid-19 nakon dvije i pol godine više iza nas, da ove zime neće uvoditi nove mjere i da je ovaj članak konačno posljednji vezan uz ovu bolest.
autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb)
Stoji!
Treba prijaviti ovo za obmanjivanje, može se i policiji
“Broj umrlih u Srbiji od 1. aprila do 31. decembra 2020. godine veći je za čak 15.372 u odnosu na isti period prošle godine, odnosno za 13.069 u poređenju sa desetogodišnjim prosekom, pokazuju podaci RZS. U tih osam meseci epidemija koronavirusa zvanično je odnela 3.227 života.“
Ovo je hajka,vise komentatora osudjuje autora za prenetu vest. Ne moze se polemisati sa glasnikom. Nije ogledalo krivo ako je slika ruzna. A tek napadi za ono sto nije uopste receno ili iskrivljavanje su ogledalo neceg drugog. Ne vidim u tekstu osporavanje bolesti,lekara,virusologa , da se umire, bilo cega oko vakcine, cisto statistika, kritika panike,mera. Siroka tema za diskusiju,osetljiva,bolna ali ima tu necega sto se ne vidi od sume. Da ne duzim nema razloga realnog za harangu. Ovo je topli zec. Sta god argumentovano da odgovori ne vredi.
Hvala
?
iako je naravno bilo prestrasnih slucajeva, a ljudi i dalje umiru od kovida bez sumnje, to je zanemarljiv broj. na slucajnom uzorku slucajeva iz drzava arkansas gdje se izdaju anonimiziriani izvjestaji, vecina umrlih je sa ogromnim komorbiditetima ili u veoma poznim godinama. neko ce uraditi, recimo za SAD, reviziju brojeva i vidjece se da je bilo puno smrtnih slucajeva koji su bili kovid u ovom obliku sa ozbiljnim komorbiditetima. u americi je zbog dvije runde stimulusa bilo u interesu zdravstva (koje je privatno) da prikaze sve kao kovid jer se dobijao novac za svakog pacijenta. ja licno mislim da su brojevi u SAD ozbiljno naduvani, iako nikako nisu zanemarivi. takodje, pitanje “excess mortality” koje se cesto koristi kao dokaz za kovid smrtnost, je problematicno jer su mjesecima sve druge intervencije u zdravstvu suspendovane ili ozbiljno smanjene sto ima dugosezne posljedice. interestantno je da je “excess mortality” u svedskoj (gdje su mjere bile prisutne ali minimalne) ustvari manja. svasta tu ima…
Da, svašta tu ima.
“no umiru i od gripe, raka, srčanih udara, zar ne?”
Protiv gripe postoji vec dugo cijepivo, protiv raka se istrazuju nove metode… i tako dalje..
Po vasem ogranicenom misljenju nema smisla se stititi od icega, jer napr. ako se dogodi nuklearna katastrofa, idite van i zivite, jer ljudi umiru i od pada s zidina(ok tu je neka budala vec osmislila ograde).
Ove mjere su uvedene zbog neznanja i nepostojanja zastitnih ljekova..
Hrvatska je izgubila vise ljudi od korone nego u domovinskom ratu.. mogli ste napisat i tu da su se djeca magla igrati vani dok padaju granate, jer ljudi umiru i od raka…
boze….
Kakve veze sa ičime ima ovo što ste napisali. Niti smatram da se nisu trebale provoditi mjere, niti smatram da bolest nije opaka (to i piše u samom počeku da je boles opaka i da se protiv te pošasti trebalo boriti).
1. Od kovida nije puno ljudi umrlo 2020. jer se Hrvatska ekstra brzo zatvorila na proljeće.
2. Ne uspoređuje se 2020. sa 2018. nego se uspoređuju kovid godine sa prosjekom umrlih u barem pet godina pred kovid (2014.-2019. na primjer)
3. Lockdown, maske, izolacija, pranje ruku itd su doveli do manje prehlada i gripe.
4. Stvarno vam ovaj članak nije trebao.
1. Zatvorila se 2 mjeseca proljeća, ali ne i nakon toga.
2. Ta statistika nije na strani Covid-19 godine.
3. A što nisu doveli do manje Covida?
Čemu ovaj članak? Javno priznajete da ste antikvaser?
A sta, jel to greh pa mora da se pokaje i prizna?
Kako sam ja antivakser ako sam se cijepio? Dajte ne lupajte gluposti.
Menije je najviše kritično, kad ste se već ovog dotakli, da je Hrvatska izdavala lažne potvrde. I to od visokog nivoa.
Hrvatska je izdavala lažne potvrde? Jel vi to ozbiljno?
Da. Imate suđenje
USKOK je objavio detalje istrage protiv 243 okrivljenika koje se sumnjiči da su nabavljali COVID potvrde, ali nisu bili cijepljeni, već su za to davali novčanu naknadu od najmanje 100 eura. Među osobama za koje se sumnja da su kupili lažnu COVID potvrdu i pjevač je Toni Cetinski. A to znači da će se i protiv njega, kao i protiv ostalih koji se sumnjiče da su dali mito kako bi dobili potvrde, provesti istraga.
243 potvrde? Strašno. Užas, tragedija i katastrofa. Propast će civilizacija radi 243 potvrde. I još je država protiv njih pokrenula postupke, dakle državne institucije rade tamo gdje je neka budala pokušala izmuljariti. Nije problem ako država pronađe kretene koji pokušavaju muljariti i procesuira ih, tada država rade, problem je kada se to čini, a počinitelji se ne procesuiraju.
Naravno da neće ništa propasti zbog ovog. Ali zbog mnogo ovakvih slučajeva hoće
Ovo je svedočanstvo o onim koji ovako nešto dozvoljavaju, rade i koriste.
Nije ovo mogla samo neka obična sestra da uradi. Krivlji su ovi što su to uzimali.
Ko zna koliko još ima takvih slučajeva. I koliko ima drugih situacija gde se uzimaju lažni papiri.
Uvijek bilo i uvijek ce biti
Pa nije to radila samo Hrvatska, vec i dosta drugih drzava. Svuda je postojao neki doktor koji bi vam za 100e izdao potvrdu. Toga je bilo i u Srbiji, i u Nemackoj, i u SAD, svuda.
Da, ali ako država na to reagira onda znači da država radi svoj posao.
Covjek nije kritizirao drzavu nego mentalitet ljudi koji zive u toj drzavi. Onih koji su spremni izdati laznu legitimaciju i onih koji su je spremni koristiti.
@”No, ono što je interesantno je da je istovremeno enormno pao broj drugih zaraznih bolesti. Naime, 2019. u Zagrebu je bilo 19.995 oboljelih od zaraznih bolesti (brojka je zadnjih godina rasla), a 2020. nagli pad, samo 7271 oboljelih od zaraznih bolesti kada izuzmemo Covid-19. Kako to? Zar je Covid-19 uništio sve ostale zarazne bolesti?”
Naravno da nije unistio ali mjere zabrane kretanja zbog Covid-19 uticale su da se znacajno manje sire i druge zarazne bolesti. Prosta logika..
Izvadite podatke za stradale u prometnim nesrecama iste godine. Siguran sam da ce pokazati da su mjere protiv Covida koje su ukljucivale zabranu kretanja uticale i na smanjenje broja poginulih.
Jesu, bar u Srbiji nije zabeležen smrtni slučaj u saobraćaju tokom karantina, potpuno logično.
Kod nas je bilo više poginulih. I to bitno.
Izvadio sam podatke i objavio ih. Bilo je više poginulih u prometnim nesrećama 2020. nego 2019.
Kako to da te iste mjere nisu spriječile masovno širenje Covida-19?
Ovo je clanak jednog hr. portala koji iznosi podatke suprotne onom sto vi tvrdite.
“U godini u koja će ostati upamćena po epidemiji covida-19 broj poginulih manji je za 60, a zabilježeno je i smanjenje broja prometnih nesreća za 17 posto, odnosno s oko 31 tisuće u 2019. na oko 26 tisuća u 2020.
Lani je bilo i oko 10 posto manje teško ozlijeđenih, odnosno njih 2268 u odnosu na
2525 tijekom 2019. dok je broj lakše ozlijeđenih osoba manji za 26 posto, pokazala je policijska statistika.”
Podaci koje sam ja objavio su za grad Zagreb i službeni su, evo vam i link:
https://www.zagreb.hr/UserDocsImages/1/SLJGZ%202021.pdf
str. 242
Dakle podaci koje se navode u clanku su za citavu Hrvatsku, a u sto je ukljucen i grad Zagreb. Imali ste zabranu kretanja izmedju zupanija. Cini mi se logicnim na nivou citave Hrvatske da su se podaci Zagreba utopili u ukupnom izvjestaju kako je navedeno.
Kako god ja sam napisao podatke za Zagreb
Da, to i ja naglasavam.Podaci samo za Zagreb ne govore sami nista. Ovi ukupni za Hrvatsku ipak da.
Zašto?
Alene, Covid u 2020. godini nije odneo puno zivota jer je pre svega to bio sam pocetak Covida, bilo je mesta u bolnicama, itd. Prvi znacajniji skok broja zarazenih i preminulih dolazi na jesen 2020. godine. Tada se povecava broj umrlih, ali se to ne oslikava na ovoj statistici jer su idalje pretezno umirali stariji ljudi sa komorbiditetima. Tek u 2021. godini sa Delta sojem dolazi do drasticnog povecanja broja umrlih i to mozete i videti na raznim sajtovima, pa i na sajtu drzavnog zavoda za statistiku Hrvatske. Mozete videti da je 2021. godine umrlo 10962 osobe, sto je skoro 1000 vise nego 2020. godine i skoro 2000 vise nego 2018. godine.
Za kraj, ovo ne biste pisali da Vam je neko iz porodice preminuo od Covida ili da ste sami radili u Covid bolnici. Ja sam lekar po struci i 11 puta sam radio u Covid bolnicama u Beogradu na odeljenjima intenzivne nege gde leze najtezi pacijenti. Treba da Vas bude sramota jer ne znate kroz sta smo prosli mi lekari, sta smo sve videli, koliko ljudi nam je preminulo na rukama jer nismo mogli da ih spasimo. I sami smo se zarazili vise puta dok smo pokusavali da spasimo druge ljude, ja licno 3 puta.
Bravo za vas. Velika većina ljudi vam vjeruje i zahvalni su na svemu šta zdravstveni radnici rade. Ne obazirite se na ostale, glasni su ali ih nije puno.
A jesen 2020. nije 2020. godina?
Radili su mi bliski prijatelji u Covid bolnici, preminuli su mi neki poslovni partneri, vrlo bliski.
Alene što vam ovo treba? Zamislite nekoga tko treba vaše usluge, dođe na portal i onda čita o Covid teorijama zavjere, kako je 6.5 miljuna smrti od Covida ,,nonsens”, kako cijepivo i maske ne valjaju itd. Manite se ćorava posla i ne namećite svoja mišljenja. Držite se zrakoplovstva. Ovako samo vrijeđate pametne ljude.
Vi ste negdje pročitali da sam ja napisao da su umrli od Covida nonsens (niste pročitali moju prvu rečenicu?). Vi ste negdje pročitali da sam ja rekao da cijepivo i maske ne valjaju? Gdje to?
Koronavirus nazivate nonsensom, pa samim time i umrle. Ostalo se moglo pročitati na vašim drugim člancima.
Ja Covid nikada nisam nazvao nonsensom
Zar vi to ozbiljno?
,, smatram da je potrebno ove brojke objaviti jer pokazuju koliki je nonsens bila ova bolest. “
Nonsens je sve oko nje. To stoji. Sama bolest sigurno nije
Valjalo bi da proverite izvor za ove brojeve. Državni zavod za statistiku, u podacima koji se bave prirodnim kretanjem stanovništva veli sledeće:
Grad Zagreb
Broj umrlih 2018: 9.036
Broj umrlih 2019: 8.865
Broj umrlih 2020: 9.938
Broj umrlih 2021: 10 962
Ne:
evo vam link umrlih od bolesti, pogledajte na stranu 110:
https://www.zagreb.hr/UserDocsImages/1/SLJGZ%202021.pdf
Na 110. strani je sledece: Postelje i bolesnički dani u kliničkim bolničkim centrima, kliničkim bolnicama, klinikama, specijalnim bolnicama, po pojedinim djelatnostima. Ovo sto je citatelj izneo se nalazi na strani 77 pod tackom 2.23. Pogledajte sami.
Takodje, ocigledno ne znate kako se broje umrli od Covida, pa evo da Vam pojasnim. U zvanicnu statistiku umrlih od Covida ulaze samo pacijenti koji su preminuli, a u trenutku smrti su bili zarazeni Covidom. Ali veliki broj ljudi, pogotovo starijih, je preminuo nakon izlecenja od Covida jer im je Covid oslabio imuni sistem, ili su vec imali komorbiditete od kojih su umrli, a Covid je samo to ubrzao. Takodje, dosta ljudi je preminulo u kucama jer nisu otisli da se testiraju, da se lece u bolnici od Covida i slicno, pa ni oni ne ulaze u zvanicnu statistiku.
Na 110. stranici imate broj umrlih. Pogledajte bolje. Pod smrt od Covida-19 se svašta nešto pisalo. Ako te pogodio autobus a imao si Covid-19 pisalo se da si umro od Covida-19 (karikiram, naravno, ali suština je ta).
Broj umrlih je na strani 82 i 83 i u procenat se poklapa sa brojevima iz DZS . Nigde nema brojki koje vi spominjete.
Imate na stranici 110. u Stavci 3.16.
Pobogu, to je broj preminulih u bolnicama. A gde su ljudi koji su preminuli kod kuce? Dajte citajte malo pazljivije i sa razumevanjem. Jasno pise BOLNICKA DELATNOST…OD TOGA UMRLI… Uzgred, nije na strani 110, nego na strani 109.
A ljudi koji su preminuli kod kuće od Covida ima značajna brojka?
Na strani 110 je u tražilici, 109 na materijalu.
Pa ne pricamo o preminulima od Covida vec o ukupnom broju preminulih. A ukupan broj je 80% veci nego sto ste napisali. I pritom postoji taj podatak na linku koji ste sami okacili u komentaru. I ti podaci se slazu sa podacima iz drzavnog zavoda za statistiku. Je l njima ne verujete? Nije li to dovoljan izvor podataka i cinjenica da biste prihvatili da ste pogresno napisali brojku u tekstu. Ispravite je molim Vas, nema smisla da bude pogresna. Jasno Vam je vise citalaca ukazalo na gresku i dokazali da Vam brojke nisu tacne. A samim tim brojkama se osporava ceo Vas tekst koji je napisan na temeljima netacnih brojki.
Zar netko sporu te podatke?
Već vam je neki sugovornik odgovorio. Radi o broju umrlih u bolnicama, a ne broju umrlih. Propustili ste taj detalj. Tp je to. Utvrdili smo grešku.
Pobogu ljudi od Covida umirali su u pravilu u bolnicama. Majko mila!
Niko nije ni napisao da kovid bolesnici nisu umirali u bolnicama. Samo smo napisali da je u gradu Zagrebu umrlo dosta više ljudi nego što navodite u tekstu.
Da ali to nisu Covid bolesnici
Koji je onda broj umrlih od Covida 2018 u bolnicama kad već poredite te dve godine. 😂
Nije duhovito.
Zato su drugi više umirali po kućama.
Imate netačan podatak o ukupnom broju umrlih, čime se ruši koncept pa i naslov ovog teksta. Budite dovoljno pametni i časni i obrišite ovu vest.
Da ali tema clanaka je Covid
Mogla je tema da bude i cena jednodnevnih pilića u Argentini. No u naslovu piše da je 2020 umrlo manje ljudi u Zagrebu nego 2018. U Zagrebu nije umrlo manje ljudi 2020 nego 2018.
Evo promijenio sam naslov i tekst.
Argumentum ad hominem.
Је л’ Замааеро хакован, шта је ово?!
Сад ће лаици да коментаришу озбиљну тему на неозбиљан начин лаика. Није исто бити лаик за авијацију, или лаик за медицину. Не може лаик за медицину да коментарише нешто врло сложено, за шта се лекари/ лијечници образују годинама.
Просто, овакав текст је објављен на порталу на коме му апсолутно није место.
Apsolutno se slažem sa Vama.
Ovo su samo brojke. Nemaju veze sa medicinskim aspektom Covida-19. Samo statističke brojke. Koje nitko ne može osporavati.
Dolje su ti osporene brojke. Jesi li vidio?
Brojke osporene nisu. Ovo su službene brojke statistike grada Zagreba i nitko ih nije demantirao.
Mi na ovom portalu nismo na ti. Ponašajte se kulturno i obračajte se drugima sa vi jer se ne znamo. Ako to ne poštujete dobit ćete ban.
Ne znam sta su svakodnevno pricali po Hrvatskoj ali u Srbiji nisu govorili da ce bas pomor biti i da ce nestati svet. Govorilo se o smrtnosti 1-2%. Ipak to je ogromna brojka ,preko 130.000 ljudi. Da,stvar je bila u tome da ne dodje do preopterecenosti sistema iako jeste doslo da njega. Zvanicne brojke govore da je u Srbiji bilo vise umrlih nego pre Kovida ali definitivno je mnogo umrlo zbog nepruzanja pomoci jer bolnice nisu operisale ili lecile ljude te su ljudi zbog toga umirali. Ljudima su odlagane operacije,hemoterapije i to je imalo cenu. Hrvatska je jefino napravila dobro sto je pustila turisticku sezonu. Crna Gora se zatvorila i kolaps. 90% manje prometa i odmah posle par meseci digli kredit od milijardu Evra. Nego to je proslost,sta cemo sa ratom u Ukrajini? Da li je on nova “korona” ? Da li nekom odgovaraju visoke cene da bi zelena agenda lakse prosla? Rat ce trajati malo duze a nestabilnost,sankcije i propast mnogo duze. Nisu Nemci idioti iako se idiotski ponasaju. Zakljucak je da je znaju sta rade i da je to deo plana. Bumo videli ne!
Kako je došlo do preopterečenosti sustava ako je u Zagrebu bilo 60.000 manje pacjenata u bolnicama?
Dio plana? Bojim se da je!
Driver, ne znam da li se sećate plasenja naroda i da neće imati mesta na grobljima. I to od osobe koja bi trebala da se suzdrzi i pribere a ne da plasi narod. Ja se sećam dobro. Pa one debilne sednice kriznog staba svakog sudnjeg dana, pa javljanje novih brojki u 15h itd itd…
A za zelenu agendu se slažem sa Vama i mislim da ce ovo sa Ukrajinom da se razvuče kako bi se sto veći haos nacinio u svetu.
Bilo je plasenja naroda,velikog,ne poricem. Ja sam mislio da cemo umreti svi ili vecina,toga nije bilo. Za ostalo ste u pravu.
Da i te kako su se plašili ljudi.
Upravo tako. Potpisujem.
Mislio sam na Beograd. Zatvorene bolnice tj KC,otkazane vecine operacija,puno sve. A obicne bolnice i prazne jer ne primaju. Izgleda da osecate ogorcenist zbog svega oko kovida. I da,mislim da ste u pravu. Velika stvar i iako nije tema ovig portala podrzavam. Ne pominjem nista medicinu, mrtvih je bilo ,tvrdio sam to i ovde i to pre ali stvarno je bilo ludosti. I opet da pomenem da je ispao Lukasenko pametniji . Klovn ili ne. A u Kim u Koreji..on mimo sveta pa ga zaobislo izgleda. Mozda treba pratiti trag novca.
Apsolutno treba pratit trag novca!!
Da. Nažalost.
Prema privremenim podacima, u Republici Hrvatskoj u kolovozu 2022. bilo je 4 891 umrlih. Broj umrlih u kolovozu 2022. veći je za 17,9%, odnosno bilo je 744 umrlih više u odnosu na petogodišnji prosjek (2015. – 2019.) za isti mjesec.
Promatrajući razdoblje otkad je službeno proglašena epidemija bolesti COVID-19 u Republici Hrvatskoj, broj umrlih od ožujka 2020. do kolovoza 2022. porastao je za 14,6% u odnosu na petogodišnji prosjek za isto razdoblje, odnosno, umrlih je bilo 19 154 više.
U prosincu 2020. bilo je dosad najviše umrlih u Republici Hrvatskoj u jednome mjesecu, odnosno 7 608 umrlih. U odnosu na petogodišnji prosjek za isti mjesec, to je povećanje od 63,9% ili 2 967 umrlih više.
Grafikon prikazuje podatke o umrlima po mjesecima od siječnja 2020. do kolovoza 2022. i prosječan broj umrlih za razdoblje 2015. − 2019. po mjesecima. Podaci za 2022. privremeni su.
Napominjemo da privremeni podaci o umrlima nisu potpuno usporedivi s konačnim podacima. Privremeni podaci odnose se na mjesec upisa u državne matice, a ne na mjesec događaja…
Evo ovo su sluzbeni podaci…ali bolje izabrati one koje vama odgovaraju, takozvani cherry picking
Ja ove podatke stvarno nisam nigdje našao. Ali sam našao podatke za Zagreb gdje je situacija bitno drugačija.
Alene, ne mozete gledati samo podatak za glavni grad drzave. I u Srbiji nije umiralo najvise ljudi iz Beograda. To je jer je ljudima iz Beograda, kao i svakog drugog glavnog grada, bolnica i doktor relativno brzo dostupan. Problem nastaje sa manjim mestima koji nemaju kapacitet. Tako da, bolje gledajte na nivou cele Hrvatske, a ne samo za Zagreb. A evo citatelj Vam je izneo podatke koje Vam jasno obaraju ovaj clanak.
Iskreno ne znam za Hrvatsku. Kada se objave podaci za Hrvatsku budem ih i ja objavio.
Objavljeno na sajtu drzavnog zavoda za statistiku. Pogledajte: https://web.dzs.hr/Hrv/Covid-19/stanovnistvo-umrli.html
Hvala. Nema smisla ne vjerovati ovim podacima. No, čak i 14% više umrlih ne može biti razlog tako jakih mjera. Poglavito što je dobar dio umrlih, nažalost, bio radi nepružanja adekvatne lječničke skrbi zbog Covida-19.
Stoji.
Jel Vi znate ista o statistici?
Uz sve mjere, bilo je 14% vise mrtvih, u prosincu 2020 kad imali najslabije mjere u Europi smo imali 70% vise mrtvih onda su poostrili mjere.
Koliko bi ih bilo bez mjere?
I onako radoznalosti radi, koliko posto mrtvih bi opravdalo nosenje maski i cijepljenje? Koliko bi ljudi trebalo umrijeti da vas mozemo malo inkomodirati?
Malo inkomodirati? Malo se inkomodiralo? MALO??????
Statistika je vrlo čudna nauka.
Nekad 14% može biti malo, nekad samo 1 bliska osoba može biti puno.
Razumni ljudi shvataju ovu razliku.
Da, nekad 1 bliska osoba može biti enormno puno. Ali to nema veze sa statistikom.
Vidim da je bolest uznapredovala
????
Covid se nikada nije prvenstveno odnosio na to koliko ljudi umire od njega. Ali koliko ih je istovremeno zaraženih, nesposobnih za rad i u izolaciji. Ako je previše ljudi bolesno u isto vrijeme (a virus se brzo proširio), medicinska njega i bolnice više ne bi mogle ispravno raditi. kao i važna infrastruktura, struja, voda, dostava hrane itd
Nije? Bogami je. Mediji su nas konstantno bombardirali o najsmrtonosnijem viruju i kako je on upravo prijetnja izumiranju čovječanstva.
Nope, izmisljate, nitko to nikada nije izjavio…ono cega su se ljudi bojali ja preopterecenost zdravstvenog sustava, sto se nama i desilo, ali vi cete i dalje po svom, a o ovome znate jos manje nego o avijaciji:))))
Nitko to nije izjavio? Ma dajte me nemojte. OK, preopterečenost zdravstvenog sustava, a u bolnicama je bilo 30% manje pacijenata. Kako to objašnjavate?
Jel vi ovo ozbiljno pitate, pa jer se radi o zaraznoj bolesti, jer je dubrava bila zatvorena za sve osim za covid pacijente, jer su u varazdinu ljude drzali u satoru ispred bolnice…
U svim bolnicama u Zagrebu bilo ne nekoliko tisuća bolesnika manje, a ukupno u svim bolnicama zajedno skoro 60.000 bolesnika manje.
Previše se gledalo holivudskih trilera pa se domaći stručnjaci na preporuku WHO stručnjaka ugledali na njih i poceli zatvarati sve živo, kao da je najezda vanzemaljaca..
Zato što su doktori umirali od muka za sitnu plaću pomažući ovdje umjesto da rade u plaćenijim državama, što su radili prekovremene, u skafanderima s maskama, znojni i pod stresom dok ste vi neki ,,borac za slobodu” koji bi im dodatno zagorčao život svojim prijedlozima bez da shvaćate koji je pakao bio njima!
A da ne govorimo koliko više brige i dana ostane čovjek na respiratoru u bolnici zbog Covida ili neki s operacijom xy organa.
Manje dana u bolnicama, bitno manje pacjenata u bolnicama, dakle bitno manje posla u bolnicama.
Moj Bože. Biste li se vi mijenjali s doktorima za mjesto tijekom Korone?
???
I sve to uz 60.000 ili 30% manje pacjenata u bolnicama (uključeni i ovi od Covida). Dakle ako su imali 30% manje pacjenata u bolnicama, kako nisu uspjevali hendlati te oboljele od Covida?
Floskula
Vise zna o zdravstvu.
Ovo su statističke brojke. Kakve to ima veze sa zdravstvom?
Ako je to zaista slučaj, onda su HR mediji jedini mediji na svetu koji su tvrdili da je Covid-19 najsmrtonosniji virus koji preti da pobije celo čovečanstvo.
Nigde drugo nije bio taj narativ, tako da je jako čudno da su informacije u HR išle toliko kontra celog sveta.
Nije bio? Ma dajte me nemojte… majko mila. Pa ja sam živio prije dvije godine, pobogu. I slušao sve to!
Mediji ko mediji, uvijek jedna top tema i uvijek se traži što veća senzacija i pretjeruje se. Jer većina tako i konzumira medije. Pa i na ovom portalu tako slično ide. Koje se teme najviše čitaju i komentiraju? Usporedba HR/SRB ili nešto vezano za Yu-Rat i eto Clickbaiting
Mediji ko mediji, stoji. Ali ovdje je masovna histerija u prvom redu dirigirana od strane država i vlasti.
Tačno
Bravo !!!
Zanimljivo mi je koliko ljudi iz naše regije su stručnjaci za toliko stvari (poput samoukih majstora koji znaju ponešto u svim stručnim područjima). Isto vrijedi i za virus. nikad nisam pročitao medicinsku knjigu, nisam najbolji u biologiji u školi, nemam diplomu iz statistike, ali imam mišljenje o svemu.
Za mene je to slično kao da mogu voziti auto, igrao sam simulator letenja na računalu i sada mislim da bih mogao imati riječ s pilotima.
Oprostite, samo moje mišljenje, razumijem ako drugi misle drugačije
Kakve veze statistički brojevi imaju sa zdravstvom i virusom. Ovaj portal nikada, ali ni jedan jedini puta nije ulazio u zdravstvene segmente i raspravljao o samom virusu. Ovdje samo iznosimo vrlo indikativne brojke.
Sto zelite reci, da pricate o virusu i smrtnosti, ali bez zdrastvenih segmenata:))))))
Mi smo ovdje objavili samo statističke podatke. Ne raspravljamo o zdravstvenom segmentu.
Задивљујућа доза самоуверености! Алене, не знам да ли знате да постоји грана медицине која се зове епидемиологија, и она се, између осталог, бави статистичким подацима у вези са здрављем и болешћу. То је, и те како, „здравствени сегмент”, како кажете. Да Вам мало приближим бесмисао Ваше тврдње, то као да неко тврди да се бави редом летења у ваздухопловној индустрији, али истиче да се то не дотиче” „авијацијског сегмента”.
Čovječe ovdje su objavljene brojke:
– koliko je manje ljudi bilo u bolnicama
– koliko je manje umrlih nego 2018. i 2017.
Kakve to ima veze sa epidemiolozima?
Извините, ми нисмо на „човече”!и поред детаљног објашњења чиме се баве епидемиолози, Ви мене питате „Какве то има везе с епидемиолозима”?! Кратко, има. Још једном, ОНИ, епидемиолози достављају статистичке податке о броју умрлих. Али, Ви то, очигледно не разумете.
Epidemiolozi ne dostavljaju statističke brojeve umrlih, majko mila.
Napravio kratki espresso , otvorim omiljeni portal i prva vijest koju vidim jeste o broju umrlih u Zagrebu 🤯🤯🤮🤮 Gospodine Šćuricu čemu ovo , ali zaista čemu ovo ?
Jednostavno došao sam do tih podataka dok sam radio jedno drugo istraživanje. I oni su vrlo indikativni. Napisali smo 24 velike analize o Covidu-19 u zrakoplovstvu, stoga sam smatrao da ovaj članak ima smisla kao kruna svih tih članaka.
Ovo je čisti populizam i navlačenje statistike. Zašto pišete članke o temi koje ne razumijete i kojom se ne bavite?
Probajte sad napisati članak kako bi bilo da se nismo čuvali i branili, kako bi izgledalo da je bio kolaps
bolnica, da su ljudi umirali na cesti od trivijalnih stvari jer nije bilo slobodne hitne. Kako izgleda budućnost u kojoj antivaxeri pobjeđuju medicinu i liječimo bolesti izbjeljivačem i blagoslovom, u kojoj ekonomisti pobjeđuju inžinjere i kreiraju 737MAX, u kojoj populusti pobjeđuju nad diplomatima i napadamo se nuklearnim oružjem? Oh wait…
Da citiram neimenovanog autora:
“Populisti, ima ih u svakom parlamentu. Obično bi gradili vrtiće i bolnice, osim ako je sezona požara. Onda bi kupovali kanadere.”
Max, ljudi su umirali jel ih nisu primali u bolnice.
Max, uvjeravali su nas da je 2020. bio pomor stanovništva, da se umniralo naveliko. Vidite to iz objavljenih brojki.
Stvarno nas nisu “uvjeravali su nas da je 2020. bio pomor stanovništva”. Morate razlučiti između senzaciolističkih članaka raznih novinara i populista od onoga šta je poručila struka.
Ako pažljivo pročitate te članke vidjet ćete da se svodi na to da neki populist piše članak “Struka nam govori to i to”, a ako pokušate pronaći izvor struke koji je to rekao to ne postoji.
Da sad ne nabrajam koliko takvih nonsensa je bilo.
Mogu se složiti da je bilo doba opće histerije gdje su novinari nalazi svakave “stručnjake” koji su iskakali iz paštete, ali ne podupirem izjave da su takve senzacionalističke objave dolazile od struke, dapače baš suprotno – dolazile su od populista koji su interpretirali struku po sovjem nahođenju za svoj cilj.
A najčešće su baš antivaxeri koristili izmišljene ili krnje citate struke za svoj cilj.
Max, nije točno to što navodite. Ovo je bio najveći udar na građanska prava i zakonitost od drugog svjetskog rata. Gledano unazad…. Za ništa. Nemojte sad pričati da su ljudi umrli. Umrli su, da. Život završava smrću, entropija sustava. Smrtnost nije bila velika i bila je striktno koncentrirana u nekim dobnim skupinama i populacijama. To se znalo od početka.
Znalo se, pa ipak…
Bogami je struka dizala histeriju na službenim press konferencijama.
U Srbiji je Vučić doslovce rekao kad je zabranio izlazak ljudi “Ako dozvolimo izlaske, sva groblja u Beogradu nam neće biti dovoljna!”.
Ili Beroš u Hrvatskoj: “a Hrvatska je prema broju smrtnih slučajeva od korone u posljednjih tjedan dana izbila na sam vrh neslavne liste zemalja EU-a. Kumulativno, od početka pandemije, prema broju stanovnika Hrvatska je na opet ne baš sjajnom četvrtom mjestu u Europskoj uniji”.
Max, mjere koje su se poduzimale su bez presedana u novijoj povijesti. Sve, ali baš sve što je bio službeni narativ je bilo pogrešno i pokazalo se kao krivo.
Nažalost da.
Apsolutno tacno! I prekrstili su sve moguce zakone i moralne kodekse.
“…Odakle taj pad?…”
Ostavite se čoravog posla!!!
Čorava posla? Što je netočno u brojkama. Brojke ne lažu!
Proizvoljne tvrdnje bez ikakve podloge, prepisane iz nekavog antivakserskog priručnika:
“…koliki je nonsens bila ova bolest…”
“…pritom ozbiljno pretjerivalo…
“…da su mjere bila neučinkovite…”
“…zato je vrlo mnogo umrlih od srčanih i drugih bolesti jer nisu blagovremeno primili zdravstvenu
skrb…”
…
Na kraju konačno i malo “pameti”: “…i da je ovaj članak konačno posljednji vezan uz ovu
bolest…”
Držite se zrakoplovstva, pustite medicinu da radi svoj posao!
“Brojke ne lažu!”
Ali niti ne govore svu istinu, npr. koliki je broj pacijenata iz drugih županija i BiH liječen u
zagrebačkim bolnicama prije i za vrijeme covida, koliki je pad broja stanovnika, koliko je bilo
manje ozlijeđenih u prometnim nesrećama zbog smanjenja prometa…
Ne ne treba pustiti medicinu da radi svoj posao. Ne. Medicinari ne mogu voditi društvo u državu jer za to nemaju mandat. Nitko ih nije birao. Voditi društvo znači ocijeniti omjer koristi i štete. Nisam uvjeren da je to ovdje dobro urađeno
Upravo tako. Potpisujem.
Ha, haa, haaaa, ajde lijepo onda se liječite kod dr. Kajtazija, dr. Bulja, dr. Škore, dr.Baneta, dr. Pernara i plejade ostalih doktora “koji su dobili mandat”…
Ako su još i iz drugih bolnica lječeni u Zagrebu onda je tek tragičan broj bolesnika i smanjenje ukupnog broja je još veće.
Kakve veze prometne nesreće imaju sa time. Ozljeđenih u prometnim nesrećema u Zagrebu. Evo vam statistike
broj prometnih nesreća sa nastradalim osobama
2019: 1624
2020: 1338
I sad što vam tih 286 manja nastradalih pomaže u 60.000 manje bolesnika?
Poginulih u prometnim nesrećama
2019: 16
2020: 23
Znači kad ovo ukalkučlirate još je manja razlika mrtvih zbog Covida-19.
Iz kakvih bolnica??? Dajte čitajte što piše!
U Zagrebu se liječe ljudi iz drugih županija i BiH. Za vrijeme covida u bolnicama su svi prijemi,
kontrole, operacije, fizikalna terapija… bili svedeni na minimum, odnosno bilo je to samo za
najhitnije slučajeve!
Dobro i?
Upravo ste dali podršku karantinu, zbog toga nije bilo više umrlih 2020. Pa onda pogledajte 2021.
Kako nije bilo više umrlih kada su nas bombardirali sa ciframa mrtvih svaki dan. U Italiji navodno kamoni odvozili mrtve.
Navodno? Hmmm.
A netko je vidio što je u tim kamionima koji su lutali ulicama?
Ovo je vrh svih komentara, i dokaz u kakve teorije zavjera vi vjerujete…svaka rasprava vise nema smisla
Znate u ovom Covidu-19 je bilo vrlo mnogo dokazanih laži, nonsensa i nebuloza. Tako da istinski, sam bog zna što je bilo u tim kamionima.
U Srbiji je najmanji broj mrtvih bio na početku epidemije, kad su mere bile ekstremne (tek 100-200 zaraza dnevno i po 1-2 mrtvih). A najviše mrtvih (60 dnevno) je bilo prošle godine kad nije postojala nijedna mera. Dakle, mere smanjuju broj mrtvih. Nažalost, smanjuju i ekonomsku aktivnost pa smo nakon par meseci teškog karantina svi bili u fazonu ma šta je ovo, par mrtvih dnevno. Kad ono međutim.
A niste se pitali možda da se umiralo od boce, prosle godine kada su one bile davane u punom zamahu 2021?? Znam, recicete evo ga jos jedan teoreticar zavere.. Ali tu statistiku kriju kao zmija noge, ali polako, i to će izaći na videlo….
???
“Zar je Covid-19 uništio sve ostale zarazne bolesti?” Nije, ali normalno je da kad je Lockdown i druge mjere, kad se ljudi puno manje duže, kad se nose Maske, da ima manje zaraznih bolesti. Pa to je logično.
Toliko manje? Lockdown je bio samo dva mjeseca, ostatak godine nije. Prvih tri mjeseca je bilo sve otvoreno kada je većina zaraznih bolesti.
Maske, homeoffice, manje druženje u zatvorenim prostorima, manje velikih svadba, puno manje putovanja poslovno i privatno, skoro nikakvih koncerti, noćni život, puno manje ljudi u zatvorenim restoranima itd
I svejedno ljudi su se družili, bilo je aktivnosti, putovali su u javnom gradskom prijevozu. Nije logično da je broj zaraženih od drugih zaraznih bolesti toliko mnogo pao.
Kad su pitali glavešine borbe protiv Covida-19 kako to da nema gripe u Hrvatskoj tih dvije godine rekao je “radi maskica, pranja ruku i provjetravanja, te manjeg kontakta”, pa su ga novinari pitali “a kako to da isto ne djeluje na Covid-19”. Nije imao odgovora.
Maske ne služe ničemu u pogledu spriječavanja širenja virusnih oboljenja.
Ali su nas svejedno uvjeravali drugačije. U Hrvatskoj još uvijek moramo nositi maske u bolnicama, ambulantama i ljekarnicama. Ja bio jučer u ljekarnici i nisam je stavio, nisu stavile i tri od četiri apotekartke, i još dva kupca. Hvala bogu više i ljudi postaju neposlušni.
I vi ste u pravu.
Slazem se.
Pročitajte znanstvene studije koje govore o učinku lockdown a…. Nisu na vašoj strani argumenta
Ne rade niste, jer se u mojoj okolini vecina zarazila u krugu porodice. Posebno bezite od radova sa tzv metaanalizama.
Tko ne radi ništa?
Mislim da biste se trebali okaniti vasih statistickih analiza.
Ocito niste strucni ni u statistici ali ni u oblasti za koju je vezana ta statistika (zdravstvo i demografija). Povrsno pristupate statistickim podacima i izvlacite potpuno pogresne zakljucke. Molim vas jos jednom da se okanete toga i prepustite to malo strucnijim ljudima.
Stručnjaci?? Evo ih vajni strucnjaci i analitičari sada se pravdaju i peru sa sebe odgovornost kako mozda nisu bas najbolje reagovali i možda cak i preterali, ali kazu, to je najbolje sto su mogli i znali u tom trenutku. Debili zatvorili pola sveta i upropastili milione zivota i sto je nablesavije, ubedili obicnog čoveka da i ako je ZDRAV moze prenositi bolest! Pa stvarno su na doveli na nivo šimpanze… Elem Alene, valjalo bi za sve “stručnjake” uraditi analizu sa javno dostupnim ciframa koliko je vise ljudi preminulo 2021 kada je uveliko počelo “dobrovoljno” bockanje.
“ubedili obicnog čoveka da i ako je ZDRAV moze prenositi bolest!” Jeste li ikad nešta pročitali od virusima? Ima puno virusa koji može netko prenositi na drugoga, a da nema nikakvih simptoma (zdrav). Kao i svaki virus kod svakoga drugačije djeluje
Не вреди објашњавати агресивном лаику да је- лаик. Такво је време да сви мисле да је имати став о нечему о чему заиста немају појма, легитимно. Терор некометентности.
Čovječe ovdje su objavljene BROJKE. Nema medicinskih stavova, pobogu. BROJKE!!!!
Nažalost još nemamo statitsičke podatke za 2021.
Hahahaha… super. Kako je meni zakon kad netko popljuje tekst bez i jednog jedinog argumenta. OK, što je netočno u mojoj analizi? Jel netočno da je 2018. bilo daleko više mrtvih nego 2020? Jel se to može nekako drugačije protumačiti? Kako????
Kajgot. Na koliko ste sastanaka s direktorima aerodroma i aviokompanija Vi bili?
Ah, kako se vama koji ste potpuni laik u oblasti demografije, zdravstva, ekonomije,… to moze objasniti?
Što, kako mi se mogu objasniti brojke? Kako mi se može objasniti da je 2020. bilo bitno manje umrlih nego 2018. i 2017? Da za to baš moram biti sručnjak za medicinu.
Srbija je 2021 imala najvecu stopu smrtnosti od drugog svetskog rata. 62180 rodjenih naspram 136622 umrilih. Deficit od 74442!! A boce krenule, razni lekovi su dobili zeleno svetlo za upotrebu a ono nista ni nalik zatvaranju kao 2020. Korona je “buktala” i dalje… Pa sto nisko zatvorili celi svet opet i stisli jos jače nego 2020???
Ali slepima se ne može objasniti i meni je žao, ali i to je deo zivota, i niko se nema pravo ljutiti na vakcinisane ili ne vakcinisane, stvar izbora. Ali ovo maltretiranje ljudi i zatvaranja vam necu zaboraviti!
Nitko se nema pravo ljutiti na cjepljene i necjepljene, stoji!
Samo treba isključiti tv i uključiti malo vise mozak, i eto kako. Bravo za članak!
Upravo tako.
Hvala na pohvalama.
Brisite
Što da brišem?
Gospodin Toni je dao najbolji komentar , pre nego sto je kovid poceo
https://www.youtube.com/watch?v=dje9wkEK8Kg
Daaaa!