zamaaero@zamaaero.com

+385(0)1/3465886

zamaaero@zamaaero.com | +385(0)1/3465886

Analize

Što se to događa u Njemačkoj?

analitičar: Alen Šćuric (Zagreb), foto: Lufthansa

Više je nego indikativno da je zelena politika u Njemačkoj napravila totalni kaos, te ekspresno uništila cijelu privredu. Naravno, ovome je kumovao i izostanak jeftinog plina iz Rusije nakon početka Rusko-ukrajinskog rata i sankcija koje je Njemačka i cijela Europska Unija uvela Rusiji. Niz je tvornica koje su smanjile ili ukinule proizvodnju, Njemačka je na rubu recesije i ekonomski rast je istinski minimalan, ako će i dalje uopće biti rast, autoindustrija je na koljenima…

No, Njemačka je najviše uništila aviopromet. Iako se niz europskih tržišta oporavio od Covida-19 još 2023, a ogromna većina u 2024, Njemačka nije ni blizu brojkama iz 2019. U X. mjesecu 2024. Njemačka je bila posljednja država u Europskoj Uniji po oporavku spram 2019. i imala je 87,9% prometa iz 2019, dok je prosjek Europske Unije tada bio 103,9%. Nevjerojatno.

Zašto je to tako? Vrlo jednostavno zeleni političari su u Njemačkoj nabili enormne putničke takse koje potpuno guše zračni promet, samim time digle su cijene prijevoza kod lokalnih prijevoznika, pa se putnici odlučuju za alternativne pravce, tj. putuju preko Pariza, Amsterdama, Istanbula, Londona, Madrida, Varšave i drugih zračnih luka.

Već dvije godine Lufthansa konstantno reže broj linija i frekvencija, da bi za iduće ljeto najavila opako rezanje letova za SAD i Kinu. Jednostavno Lufthansa ne može pratiti konkurenciju i postala je nekonkurentna na dva svoja najvažnija long-haul pravca. To je ekstremno loše jer isto znači i manje konektiranih putnika. Kompanija pokušava u vrhu ostati akrobatskim potezima, pa je otvorila Discover i City Airlines koji imaju jeftinije posade i time bi trebali imati jeftinije karte. Ove dvije kompanije sve više preuzimaju tržište matične Lufthanse.

Opaka rezanja su ove godine najavili Eurowings, Condor i easyJet. No, najveća rezanja ima Ryanair koji je porezao čak 60% letova iz Hamburga, ali i velik postatak iz drugih njemačkih luka, a zatvorio je i dvije baze u Njemačkoj. Ovo nikako nije dobro.

I sada se postavlja pitanje, što to rade Njemačke vlasti. Više novaca ovakvim taksama neće u konačnici inkasirati jer će biti bitno manje putnika, pa će i ukupan novac biti manji. Lufthansa grca u minusima, sve kompanije režu. Kako to može biti dobro za Njemačku? Kako za Njemačku može biti dobro da joj se promet prelijeva na druge zračne luke, da se broj linija i frekvencija gasi. Ovo je kratkoročno smak svijeta, a dugoročno je još gore jer isto može imati nesagledive posljedice. Kada se putnici naviknu na alternativne pravce jako teško ih se vrati natrag. Bravo genijalci, koje moje prijatelj Alen Foglar opravdano naziva zeleni talibani.

173 Komentar/a
Najnoviji
Najstariji
Inline Feedbacks
Prikaži sve komentare

Na vrijeme se vratit u svoju zemlju

Propala nacija

…da li ovi geoinžinjering avioni plaćaju te takse?…jer to bi bila zarada…

Nijedna energija nije potpuno zelena. Tranzicija na ekoloski prihvatiljivije vidove energije treba da bude onogucena samim pogodnostima koje ta nova energija pruza. Niko nema pojma koliko je glupo smatrati struju ekoloskim gorivom pa onda voziti elektricni bicikl ili trotinet. Ako se citava halabuka zelene tranzicije oko prelaska na elektricna vozila svela samo da zamenimo naftu strujom u vozilima, a sa druge strane da li znaci da ce citave grane privrede prestati da koriste naftne derivate za svoje proizvode, proizvodnja celika prestaje sa koriscenjem uglja i koksa, prestanak koriscenja hemijskih preprarata (koji su napravljeni ko zna kako i od cega) u poljoprivredi, itd itd…
Slusao sam nekog lika koji je pokrenuo eksperimentalnu proizvodnju sintetickih goriva koja bi bila koriscena u dosadasnjim tehnologijama kao i do sada. E sada da li ta goriva takodje ispustaju u atmosferu CO2 i slicne ugljo okside…
Za pocetak hajde da se u prodavnicama prodaju flase kisele vode kao nekada u staklenoj ambalazi koja je zamenjiva i obavezna, Sto manje ambalaze da bacamo posle jedne upotrebe i slicno.

Ako pobijedi AFD, Ukrajinci ce morati da rade, obustavice se pomoc i bacanje novca. Tako je trebalo od pocetka da bude. Da rade, Zelenskom ukinuti sve povlastice. Dovode Njemaci u opasnost svoj narod, radi nekog lika koji nije bitan. Vlada je pala zbog naroda. Pobjeda AFD znaci da svi emigranti koji nece da rade, zive na racun drzave, socijale, itd. Idu u svoju zemlju.

Samo ne treba ići u ekstremne krajnosti, ne treba ići ni previše levo, ni previše desno, ni zeleno ni….
Mera je uvek u sredini.

Nije potreban Komentare,sve ste zreli,vanjda ce nijemci opametiti se pa nece birati zelene ili AfD

@anon 16.47: valjda će se Nijemci opametiti i birati AfD. Svi ostali su isti. Merz kojega mediji već slave kao spasitelja, jučer je izjavio da, kada postane kancelar, nastavlja energetsku politiku zelenih… A o njegovoj izjavi da bi Habeck mogao ostati ministar privrede da i ne govorim..

Cist primer cuvene poslovice: “Ko drugome jamu kopa sam u nju upadne”.

Pa tko glasa za zelene?

@anon 15.53: još uvijek nekih 13% najzadrtijih. Naravno ako je za vjerovati aktualnim anketama..

Zeleni Talibani su zatvori Nuklearke.
A uništavaju prirodu sa pustim vjetrenjačama i Solarnim Panelima.
Nije to samo u Njemačkoj već se dešava i u nas.
Ista priča je i sa poljoprivredom.
Zamislite da su izmislili da gnojivo od stoke ispušta previše ugljika u atmosferu.
Pa radi Ozona moraju smaknut stoku,i proizvodit umjetno meso u tvornicama.
Čiji dimovi naravno manje zagađuju okoliš nego krave i ostala stoka.
Neznam dokle ovo sve vodi.
Ali nije nikako dobro u šta se ovaj svijet pretvara.

Angela Merkerkel je pogasila nuklearke nakon Fukušime.
Problem sa ozonom nema nikakave veze sa stokom, rešen je ozon sa promenom korišćenja freona i raznih gasova/plinova u rashladnim uređajima i sprejevima…
Uništava se priroda vetrenjačama? Pa vi se borite sa vetrenjačama poput Don Kihota.

Prepuni ste teorija zavere sa društvenih mreža, često iniciranih od strane naftnih lobija ali često i od poremećenih ljudi koji pre društvenih mreža nisu mogli doći do medijskog prostora.

Treba što više forsirati zelene politike evo treba spržiti milijarde na električne motore za avione, treba obojati avion u dugine boje i nekako će sve već krenuti bolje sigurno 🙂
Zeleni su kao galopirajući tumor u EU samo ovčice to ne kuže

Narod slusa i leve i desne i zbunjen je, ne veruje politickim “zvakama” obe strane. I glasa za one koji pricaju o miru, ekologiji, demokratiji, socijalnim pravima, itd.

Zelena agenda je samo maska onog zašta se ova sada Njemačka zalaže…

Politicians are energy illiterate.Just have a look at Australia.

Žalosno je to sve sa tim zelenim politikama i taksama.. Doći će to svima glave

A ovakva politika zagadenja zemlje neće jel?

Bravo, kratko i jasno, hvala, nisam očekivao da ću morat vodit hajku na zelene enuhe. Ajd,ajd 😉

Kapitalizam je ukinut i zamjenila ga je ‘zero net’ ekonomija. Studenti ekonomije i dalje polazu ispite iz zastarjelih knjiga. Navedeno cak i google i wikipedia priznaju kao fakt. S postovanjem i lijep pozdrav.

O čemu pričate? Ne postoji nikakva kapitalizam ekonomija ni zero net ekonomija. Pojma sa životom nemate. Ekonomija se fundamentalno nije menjala nikada i ne može da zastari. To je kao kad biste rekli da studenti uče matematiku iz zastarelih knjiga i da se matematika promenila. Komentar je za poređenje sa onim “Zemlja je ravna nepokretna ploča”.

Mjenjase sve kakosu počeli završavati fakultete po benziskim punpama

Bravo!

Liniju za Berlin,glavni grad Njemačke,napominje niko,
Imali šanse da prorade aerodromi u Berlinu

Pretpostavljam da se prethodni komentar odnosi na ukinute letove Ryanair-a, npr. iz Banjaluke za Berlin. Let je uvijek bio popunjen pa mi, zainteresirani putnici, onako laički zaključujemo da je let ukinut zbog visoke takse u Berlinu, jer Berlin nema alternativni jeftiniji aerodrom.

Zasto onda be uvedu bar hamburg banja luka, to je manji aerodrom na 2h od berlina. Trenutno je jedina mogucnost dotrmund a to je 4.5h puta vozom prvo

To su zasluzili odveli su nam tamo skoro svu djecu neka ih sebi radaju !

Postovana Maro,nitko nas nije nigdje odveo,nego smo mi sami zbog razlicitih razloga otisli.Lijep pozdrav iz Njemacke.

…zapad je od pola svijeta napravio banana države,zatim i sistem u njima,i tu nema mjesta normalnom čovjeku,i on je primoran ići van da preživi…znači,da,odveli su me iz moje zemlje,sa moje djedovine…kad se probudite,shvatićete…

Off topic:

ITA je izgleda zvanicno prodata, i od danas je usla u Lufthansa Grupu. Popodne je ITA izglasala clanove novog upravnog odbora – Joerg Eberhart (sef strategije LHG, bivsi CEO Air Dolomiti) zvanicno novi direktor ITAe!

Njemački BDP je u 2023g iznosio samo par postotaka više od BDPa najslabije američke savezne države (Missouri, ako se ne varam). BDP sljedeće najslabije američke savezne države je više od 5% veći od BDPa Njemačke.
Kažu da će do kraja veljače i službeno biti da je svaka američka savezna država po BDPu iznad Njemačke.
Pri tome treba imati na umu da je njemačka ekonomija treća po BDPu u Europi, iza Luksemburga i Irske (koje se smatraju anomalijama, zbog velikog broja strane radne snage i sjedišta mnogih multinacionalnih kompanija).
Da li je to itko mogao predvidjeti prije desetak godina?
Sad kad je Njemačka kihnula, pitanje je vremena kada će ostatak Europe dobiti upalu pluća

Мисисипи, не Мизури.

Ili rak pluća

Dajte se skulirajte.
Alene brisite ove teoreticare zavjere.
Bdp Njemacke je 5 bilijardi. California kao najbogatija u Americi ima oko 4, a Texas nesto ispod 3. Vas Missouri nema niti pola bilijarde i negdje je u sredini u SADu.
Luxembourg je u rangu Hrvatske po BDPu.

Dragi Anonymous koji ne želi imenom stati iza svog komentara…
Ja pričam o BDPu po stanovniku. Onako kako ga suvremena ekonomija tumači, kao relevantan prikaz stanja jedne ekonomije.Zato sam i napisao da su Irska i Luksemburg anomalije, jer u njihovom velikom BDPu sudjeluju građani koji nisu državljani a neki ni stanovnici tih zemalja.
Ukupni BDP (ti valjda na to misliš, pojasni nam) neke države ništa ne znači i u ekonomiji se koristi samo za izračun BDPa po glavi stanovnika.
PS- “Luxembourg je u rangu Hrvatske po BDPu” lupi on i ostade živ. Luksemburg ima BDP po stanovniku više od 128 tisuća USD. Hrvatska oko 21 tisuću. Isti rang, kažeš?

Svašta sam doživio u životu. Bio sam i dobar i loš, i ružan i lijep, i simpatičan i odbojan, baš svašta sam bio, ali TEORETIČAREM ZAVJERE me nitko nikad nije prozvao.
Siguran sam da je to veća uvreda nego nekome (tko iza svog komentara ne želi ni potpisati) se obratiti sa “ti”, ali ne vidim da vam je to problem.
Ako ste se vi, uz sve provjerljive i jasne činjenice koje sam naveo u mom komentaru, zakačili na “ti”, onda moj komentar očito ništa ni ne vrijedi, pa ga slobodno obrišite.

Dragi Andro,
Suvremena ekonomija koristi i jedan i drugi pojam. Ako ste htjeli reci koji trebali ste to naglasiti. Ukupni BDP je bitniji za ekonomske pokazatelje pogotovo kad govorimo o ulasku/izlasku iz recesije. BDP per capita govori o standardu, ali opet nije apsolutni pokazatelj.
Naucite se izrazavati. I da Lux je u rangu Hr po jacini ekonomije. A kad vec govorite o Lux tamo zivi realno mali broj ljudi koji tamo i rade i koji doprinose ukupnom BDPu, ali kada se ukupni BDP podijeli sa brojem zitelja dobi se normalno veca brojka. I nasli ste stvarno drzavu za usporedbu, dajte samo jos recite parametre za Monaco, Lihtenštajn i neznam Isle of Man😊
Ja vas necu vrijedati jel se nemam namjeru spustat na vasu razinu.

Odakle to da Lufthansa grca u minusima pogledajte dobit za 2024.

Problem je što zeleni ne shvataju ni politički ni ekonomski momenat koji trenutno vlada u Evropi, a žele nekim isihtrenim potezima da ispune biračima predizborna obećanja, bar u Nemačkoj.
Da su napravili neki tranzicioni period, sigurno bi se nemačka ekonomija adaptirala pa i na uslove rata u Ukrajini, što bi sigurno pomoglo avio industriji u Nemačkoj i njihovim prevoznicama, prevsntveno Lufthansi.
Rekoh ranije, kada bi se stavila lična imovina političara kao depozit za sve loše i dobre poteze u nacionalnoj politici, veliki broj odluka bi bio drugačiji, odnosno opravdan i utemljen na činenicama a ne na očekivanjima. Ali od toga nema ništa…

ne znam kako se navici na pet puta skuplji prirodni gas osim ovako kako se “navikavaju” tako sto odustaju od srca industrije jer je postala neisplativa.

cetiri puta, pardon. u medjuvremenu se malo stabilizovalo ali nije dobro. efekti tih cijena se osjete odmah, vec nakon mjeseci ili godina. evo jedan clanak s kraja 2022. https://www.politico.eu/article/cheap-us-gas-cost-fortune-europe-russia-ukraine-energy/

koliko god da se taj odnos promijeni, moja poenta je vise da ce americki LNG i dijelom norveski gas uvijek biti skuplji od ruskog. to sto je ukrajinski rat izazvao u evropi, ponajvise zbog sankcija, mijenja ukupnu strukturu privrede njemacke, i to se jasno vidi. naravno, ovaj clanak je o avijaciji a tu je uticaj tih ludackih taksi nesumnjiv, samo sam reagovao na komentar iznad

Zelene interesuje samo šta im gazda preko okeana , plaćajući ih nekretninama na luksuznim mjestima, koje upravo gore u Los Angeles

Neka vala gore ….ko drugom kopa jamu sam u nju pada

Da

Jedini cilj politicara je da ostanu sto duze na poziciji i da ponovo budu izabrani. Oni predstavljaju svoj interes i interes ljudi koji ih placaju kroz razne donacije i tome slicno. Sta mislite da Americki energetski sektor nije debelo podmazao politicare u evropi da kupuju gas koji je 4x skuplji pod etiketim “nezavisng” snadbevanja. Zasto Ruski Tok 2 nikada nije proradio. Kako to da je bugarska otkazala gasovod “odjedanput”

A sto se tice avijacije, zaboravili ste Zurich, gde su karte sa konekcijama 100 EUR jeftinije od Minhena sa presedanjima iz Kanade.
Mi smo samo ovce.

To što su Nijemci budale i imaju problema preko glave (kao da im je Kina potplatila političare da ih unište), može li to biti u konačnici dobro za poziciju Croatia Airlines?
Može li Croatia izaći ispod njemačkih skuta i početi razvijati svoju kompaniju po volji Zagreba, a ne Berlina i Bruxellesa?!

Volja Zagreba, odnosno onih koji smatraju da su samo oni Hrvatska, i koji odlučuju o svemu, je slušati naredbe Berlina i Bruxellesa, ne bi li za sebe prigrabili što više koristi. Kada ih pošaljemo u povijest, sve će biti moguće.

Da, bolje bi bilo da smo okrenuti Moskvi jeli,??

Treba se okrenuti nacionalnom interesu bez obzira da li je to Moskva ili Washington. Interes svog naroda a ne interes tudjeg naroda. Svoje države a ne tudje države. Ako jedna država koja je s područja ex Ju, i koja je mala, a slijedi politiku neke svjetske sile koja ekonomski i vojno moze da mijenja globalnu sliku na osnovu svog interesa, ta mala država ne mora da prati interes velike svjetske sile ako će time praviti sebi problem. Realno bilo koju svjetsku silu boli cosak kako će se isplatiti penzije u nekoj maloj zemlji iz svog bloka. Svaki državni dužnosnik zaklet je svom narodu a ne Moskvi ili Washingtonu i mora biti mudar i vispren i spreman da “zajebe” i jedne i druge po potrebi da bi zaštitio svoj narod i državu i donio neku korist cijelokupnom društvu. Ne postoji ljubav u globalnoj politici već samo isključivi interes u liku zelenog dolara. Samo se budale pale na to busanje u prsa.

Za Vašu informaciju, Berlinski zid je srušen pred 30+ godina. Ali Vi ne razumijete da Vas A.P. plaši Moskvom i Jugoslavijom kako bi Vam mogao dublje gurati ruke u džepove. O tome govori moj komentar a ne o Moskvi, Stockholmu, Ankari ili Tokyu

OT: Iz Uzhgoroda poletio Antonov An-12BK prema zapadu (MSI6550). Pista aerodroma završava na granici sa Slovačkom. Znači li to skori povratak na zračnu mapu Europe?

Blentavi birači , biraju aktiviste i hochstablere da im formiraju vladu . Da im zabrane proizvodnju , autoindustriju i obezglave gospodarstvo u cjelini.

Da li onda Alene možemo posmatrati preuzimanje ITA i verovatno Croatia i drugih u budućnosti od strane Lufthansa kao potez prebacivanja poslovanja na druga tržišta i zašto su najavili velika zapošljavanja kadrova u Lufthansa ???

Zasto tesko da LH preuzme OU?

Živi bili pa videli! Croatia i tako i tako već fida Lufthansu a mogla bi sa A220 da se uklopi u LH grupu i da leti isto i za Swiss kao AirBaltic. Croatia bi se lepo uklopila u LH grupu a Plenkiju bi to pomoglo da se reši troškova genija iz Buzina…

@anon 01.45: ako se sjećate, to sam ja naveo kao mogućnost kada smo diskutirali o (ne)svrsishodnisti nabave 220. Osobno ne vjerujem u to da će LH kupiti OU već će se ići na neki ACMI ugovor. A što se buzinskih genijalaca tiče: Plenki ih se već davno mogao riješiti da je htio (ili smio). S druge strane, sve te genijalca će se uhljebiti negdje drugdje – mogućnosti ima dovoljno. Ovako ili onako ostaju na državnoj grbači jer u privatnom sektoru oni nemaju ni dašak šanse opstati..

Pa rekao bih da Croatia ima debelo vise potencijala nego sto je ikad imala Adria. Drugi je par rukava sto je menadzment u Croatiji totalno nesposoban, nezainteresiran, sto ne iskorstava pun potencijal koji mu je serviran na pladnju prakticki. A i kako su me vec preduhtrili prethodni komentari, nije dzabe Croatia unificirala flotu s A220 sto je svakako win-win za LH grupu. Makar u ovom trenutku mi je tesko zamislit scenarij da se Croatia preda nekome drugom u ruke, jer ipak je Croatia leglo politickih poltrona.

A zapošljavanje?

Covjek je u pravu zeleni talibani dabogda im se sjeme zatrlo.

PAMETUJU A SAMI SU UBILI SEBE UZ DEFINICIJE ZAPADNE PILITIKE I AMERIKE,JEDINI CILJ AMERIKE JE UNIŠTITI EVROPU
!!!

Gluposti, kakve veze ima Amerika s njemačkim zelenim fanatizmom? Nitko nije Njemačku silio da gasi nuklearke i maltretira avio-promet. Jedino što je Amerika energetski radila je guranje vlastitog plina, ali to nam je i trebalo umjesto ovisnosti o beskrupuloznoj Rusiji kojoj očito nikad nije dosta maltretiranja i političke ovisnosti srednje i istočne Europe, na kraju globalno nije puno poskupio plin za one koji su imali LNG terminale, samo je Njemačka zahvaljujući ekofanaticima i plaćenicima poput Schrödera odlučila ne graditi LNG, ugasiti nuklearke biti ovisna a Rusija izgubila svoje ekskluzivne mušterije. Neka sad fino plate naivnost i pohlepu.

Nije kriva zelena akcija, niti nešto slično. To je samo jedan od niza planiranih događaja koji ce se nizati kao na filmskoj vrpci.
Po svaku cijenu treba umjetno stvoriti kaos koji ce ubrzo zahvatiti cijeli svijet i uvesti sve narode u robovlasničko društvo.
Na tome rade neljudske i posve nehumane osobe pod krinkom brige za boljitak cijelog čovječanstva.
Za mnoge pojedince je toliko prozirno i smiješno, ali za vecinu poželjno i dobrodošlo.
Dok mnogi ljudi puni egoizma, nemorala, hedonizma i konformizma, lijepo spavaju i bez imalo razmišljanja aplaudiraju svojim “dobročiniteljima”, oni uspješno provode svoj plan.
Zbog svega toga, napustili smo svoga Stvoritelja i zato smo prepušteni zlim silama, i bez pokajanja i povratka njemu nema nam izlaza.
Tko ima uši čut ce i tko ima oči vidit ce.
Dođi Isuse Kriste i pošalji svoje anđele u žetvu, jer je vrijeme sazrelo. Odvoji žito od kukolja, naplati svakom prema zasluzi. AMEN!

Bravo, brate u Hristu, upravo je to sustina. Meni je interesantno sto se mnogi upinju iz petnih zila objasniti, svako u svojoj struci, neobjasnjivo, a logika je apsolutno sasvim dovoljna svakome, ko iole moze sagledati kompletnu sliku. Naravno, ne znamo mi konacan cilj ovoga haosa u koji su nas gurnuli u svakom pogledu, ali je potpuno jasno da akcija sveobuhvatna, spremana decenijama, pripreman teren kroz UN, SZO, MMF, SB, …da je EU samo jedan saraf u laksoj koordinaciji kod odlucivanja, da su sve vlade svijeta umjesane u ovu igru, da neposlusni placaju zivotima,…jedan od tvoraca ili glasnogovornika agende je, jos u vrijeme plandemije, govorio da nikad vise nista nece biti isto, nikad se nece vratiti normalnost kakvu poznajemo…ocigledno vidovit nije, ali je dobro informisan od strane sefova…Klaus Swab, jedan od Hazara koji upravljaju svjetskim dogadjajima, svakako i novcem, njihovi su u Blackrock, Vanguard, SM…
Sa aspekta struke, ekonomije, recimo, nema nacina da objasnite postupke njemacke administracije, ali ni sa politickog aspekta, diplomatskog mozda, ameri kroje svoju sudbinu preko okupiranih zemalja, Njemacka je to jos od 1945.godine.

Bravo!

U Nemackoj je kriza zapocela uvodjenjem sankcija Rusiji. Industrija ti se zasniva na jeftinom gasu i ti ga samom sebi ukines!

Zelena agenda je imala smisla samo ako postoji jeftina energija iz ekoloski prihvatljivih resursa. Ako se dzabni Ruski gas zameni Americkim ne bas dzabnim – cela privreda imace gubitak adekvatan razlici u ceni gasa.

Sto se avio-transporta tice nekonkurentnost na linijama prema Kini i dalekom istoku je bazirana na nemogucnosti preleta preko Rusije (opet sankcije kao autogol). Leti se po nekoliko sati duze i isto toliko goriva se trosi vise. Kineske kompanije nemaju sankcije protiv Rusije – pa su konkurentnije.

Evropa samu sebe ubija nebuloznim postupcima. Od tih nebuloza korist imaju samo Kina i Amerika. Nesto stete ima Rusija – a najveci gubitnik je Nemacka!

“Ekoloske takse” i idiotije koje uvode Nemacka i Holandija – nema smisla ni komentarisati. Naravno da ce najvecu stetu imati – Nemacka!

Dobrodosli u 2025-tu!

Njemačka ima ugovorene ogromne količine ukapljenog plina sa SAD po basnoslovnom cijenama. Čak se Njemačka obavezala izgraditi terminale za prekrcaj plina – što je i napravila. Interesantno je da ti ugovori datiraju PRIJE rata u Ukrajini. E slučajnosti..

Nista novo vec viđeno u povijesti.
Karta svijeta se preslaguje. Pao je Rim, Otomani, Habsburgovci, Franci ovi i oni. Tako sada G8 koje su vodile svijet isto kasljucaju i ko se snadje bit ce u novom svjetskom poretku. Nije to proces koji cemo mozda mi dozivjeti, nego djeca ili unuci. Ljudska priroda se nije promijenila, samo tehnologija.

Da, u pravu ste!

Izgleda da se taj GAS made in USA morao kupiti. Isto kao i F avioni i ostala oprema. Koliko vidim ide i nova ucena – 5% od GDP-a Nemacka i EU da plati Trampu! Lepo da kupite novi F35 i ostale novotarije koje Boeing pravi…
U suprotnom se moze desiti da USA izadje iz NATO-a.
Zadrkivali ste medveda – sada morate da platite da vas od njega branimo!

Evropa nema alternativu ruskom plinu. Jednostavno nema.
Ono što može jeste da ruski plin zamijeni ukapljenim plinom iz drugih izvora. ali on nije alternativa nego zamjena nečeg jeftinog, za nešto skuplje.
Američki pln kao i plin iz Katara ili Azerbejdžana jeste dostupan Evropi. ali znatno skuplji. Znatno.
I sad se sve nešto preljeva iz jednog u drugi bez velike šanse da se to zaustavi. Inflacija kad krene vrtoglavim tokom to se mora extremno grubo rezati. Na žalost to se neće desiti i sve više polako tonemo ka nečem neizvjesnom.

Продаја аутомобила је у константном паду

…zasada, jer ništa se ne događa naglo, Europa je sama sebi pucala u koljeno a posljedice će biti vidljive godinama kasnije…

potpuno ste u pravu: ruskom plinu nema alternative. Ako gledate realno, taj ukapljeni plin dovoljan je za opskrbu građana, ali ne i za industriju. I tu smo opet na početku priče: cilj Amerike, deindustrijalizacija prvenstvo Njemačke, je sve bliže ostvarenju. Uz to je u toku i zamjena stanovništva koje potenciraju zeleni. Vic u tome svemu je, da kada zamjena završi, zeleni su prvi koji će biti zabranjeni u “novom” društvu..

Bravo bas tako i sve istinito ja zivim u Njemackoj i sve velike Kompanie zatvaraju i zivot sve skuplji i skuplji slijedi total propast

Mario,
pa sto onda nejdete nazad od kuda ste stigli ako je zaista tako jadno u Njemačkoj i ide sve u propast…zaista pisete ne istinu …i

To se vec pocelo desavati, ljudi se iseljavaju iz Njemacke i vracaju. Veliki val vracanja ce se desiti krajem 2025 i 2026 godine. Ulazimo u novo doba koje ovi stariji ljudi ne razumiju.

a kaj ti misliš pajdo, zakaj sam ja u nježnoj dobi od 57 godina otišao u Austriju?

Odakle ste preselili u Austriju? Iz Njemacke ili Hrvatske?

Da, jako puno slucajeva znam koji oz DE idu u AT. Jos ne mogu razabrati zasto. Gosn. Foglar mozete mi dati nekoliko argumenata?

Sličan problem, bez jasnog strateškog opredjeljenja/pristupa, imaju u auto industriji.

Šta očekivati. Način na koji su “yeleni talibani” skoro uništili auto industriju je vrlo indikativan. S druge strane Boeingu ostaje nada da će se ti isti talibani okomiti na Airbus da počne da pravi električne avione do 2035. S njima svašta možeš očekivati pa i da seku granu na kojoj sede.

Pored ljubitelja avijacije koji vole da vide gomile aviona koje lete, kompanije sa stotinama aviona, postoje i ljudi koji su ljubitelji vazduha, prirode, koji zele da se uspostavi balans izmedju privrede i prirode – steta je sto samo u Nemackoj i Holandiji to funkcionise, ali blago njihovim gradjanima i deci koji ce disati nesto bolji vazduh zahvaljujuci odgovornim merama koje preduzimaju.

je blago njima: ne budu imali kaj jesti, ne budu imali novaca za struju, sjediti će u hladnim kućama, ali zato budi udisali svježi zrak!!

Ljudi koji zagovaraju “ekstremnu zelenu agendu” su najveće hipokrate iste
Kanadski premier u odlasku ne izlazi iz privatnih aviona. Imao je običaj da sedne u chalenger da skoči u BC ( to je kao kada bi skoknuli iz Londona u Moskvu ako me i dalje) da bi se slikao za PR. Onda se vrati nazad za Otavu zbog sastanka i osto poslije podne ode u Calgari
Leteli su ga privatnim avionom od Toronta do Waterloo-a, to je autom isto vreme ako ne kraće

A da ne kazem da nam je uveo taksu ma prirodni gas i gorivo na koju plaćamo porez jer zelena taksa ide u osnovnu cenu goriva.

upravo tako! Pogledajte samo zelene u Njemačkoj koji su svjetski prvaci u letenju. Zadnji skandal koji je sramežljivo procurio: Baerbock je letjela za Siriju prije par dana. Za to su “u pogonu” bila 5 aviona: 3 A400 + 1 C130 + 1 A319. Ukupno su ti avioni odradili oko 24 leta. Samo za A319 potrošeno je na letu do Cipra i natrag oko 250.000 eura. Iz Cipra za Damaskus letjela su “iz sigurnosnih razloga” dva A400. O prijašnjih letačkim eskapadama dotične gospodje da i ne govorim. Fakt da ona dnevno na visažistu i frizera troši oko 400 eura, ne spada u ovu temu, ali je indikativni za cijelo stanje Njemačke..

rista, a onoga kaj nije procurilo ili se zataškalo ima mali milijun… Znaš priču o letu FRA-LUX nakon nogometne utakmice sa EP??

nakon tekme D-CH u Frankfurtu 23.06., na kojoj zapravo nije imala nikakav zadatak kao politčarka nego je to bio privatni posjet, se gospodja Baerbock odvezla prvo državnom limuzinom sa pratnjom na aerodrom i onda, iako je aerodrom od 23.00 sata STRIKTNO zatvoren za sve letove, startala za LUX u 23.57 startala na let od točno 184 kilometara. Po slijetanju je avion prazan vraćen za Njemačku da bi iduću večer opet prazan odletio za LUX i vratio cijenjenu gospodju za BER!!!!!! To se zove: propovijedati vodu a lokati šampanjac!!

Postovani gospodine Foglar, otkud Vam sve te informacije? Da li ste Vi zaposlenik nekog Bundesamta pa takav precizan Briefing imate?

Foglar je stari udbaš.

@anon: proguglajte. Sve ćete to naći..

…u njemačkoj funkcioniše???…ja sam u leipzigu,4 godine nisam vidio čisto nebo ni čisto sunce…zaprskaju cijelo nebo…čak i zimi,kad se oblaci malo raziđu,vodiš kako iznad njih prskaju…😡😡😡

Nemci samo srljaju iz greske u gresku.
Pod izgovorom da hoce da budu zeleni zatvorili su sve nuklearne elektrane i sada nocu uvoze struju iz francuske koja tu struju pravi nuklearkama.. koja glupost, misle da se struja pravi iz solarnih panela i vetrenjaca..
Radio sam u Hamburgu, tamo se aerodorm zatvar u 23:00 i onda se desi da dosta aviona ode na drugi aerodorm jer ne mogu da slete u Hamburg i prave buku i zagadjenje nocu pa onda prazni ujutru prelecu za Hamburg… a kao zelena agenda a ovamo prazni avioni ujutru prelecu da bi se vrat u bazu… koja glupost i bacanje para a povrh toga i povecanje zagadjenja…

molim vas nemojte pretirivati , koliko aviona je moralo 2024 otici na drugi aerodrom jer je bio Hamburg zatvoren? dajte mi broj , a onda cu vam ja dati sluzbenu brojku….zaista ne volim ako ljudi ovdje pisu bez osnove i samo da bi bilo jos dramacnije ,,,

U Njemačkoj se većina većih aerodroma noću zatvara zbog lokalnih zajednica koje ne žele buku. Objasnite njima to da prazni letovi ujutro dodatno zagađuju, to nije krivica Zelenih, iako se slažem da su sa puno toga pretjerali i da su licemjerni

Ma kakvi zeleni talibani, Nemačka se oduvek oslanja na jeftine resurse kojih je sve manje i to je cela priča. Drugu konkurentsku prednost, a to je bila inovativnost, su zapostavili još kod Merkel, pa ih je, recimo, u e-upravi, pretekla i jedna Srbija, oni tamo i dalje komuniciraju pismima…
Možete da se zavaravate da je ovo zbog zelene agende, to bi bilo lako rešivo, odnosno rešiće se već na februarskim izborima, ali nažalost to nije suština problema. Nemačka privreda je postala troma, spora i neinventivna jer se decenijama oslanjala na jeftinu energiju, jeftinu radnu snagu i imidž superiornog kvaliteta. Kako će takvoj privredi doprineti poskupljenje i/ili nedostatak radne snage, što će neminovno doći sa ograničenjem imigracije, možete sami da zaključite.

Алене добро јутро. Ево и новог резања код Луфтхансе. На лето смањује се FRA-PVG са 14 на 10 а капацитет на једном лету са В744 на А350, други лет остаје са А346.

Ја ипак очекујем да ће Луфтханса имати додатних резања на овој линији до лета. Није добро, није уопште добро.

Pa PVG smanjuju zbog JU, to je bar jasno 🙂

Ala je nekom krivo zbog ove linije….

Ne, taj neko sprda se sa vama kompleksašima koji zamišljate da ste jako bitni jer imate nešto jaču aviokompaniju od komšija. Ili zato što radite za sendvič. Birajte slobodno

Da mi je ovo neko ispričao pre par godina, mislio bih da nije normalan. Nije ni čudo šte se Nemci odlučuju da glasaju za AFD desničare, a i kako stvari stoje postaće druga stranka posle CDU. To je za nepoverovati!

Izvinite ali AFD nisu nikakvi desničari, naročito ne ekstremni kako ih etiketiraju svi mainstream mediji i političari. Jačanje AFD-a je logična posledica činjenice da je ljudima dosta globalističkih agenda koje vode ka uništavanju svih civilizacijskih vrednosti. Dosta im je zastrašivanja virusima, dosta im je izbeglica koje to zapravo nisu, dosta im je zelenih s…nja, trabunjanja o klimatskim promenama, dosta im je transgenderizma i sličnih besmislica koji su čisti alati umobolnog destruktivizma. Ni u nemačkoj, ni u VB, ni u SAD, Kanadi ili Australiji baš ništa se nije desilo slučajno već je sve deo dugoročnog plana. Dokle god ljudi budu odbijali da prihvate realnost biće teško boriti se protiv destrukcije. Ali po rezultatima izbora u SAD i nekim evropskim zemljama reklo bi se da se polako bude. Ili bar ja volim da verujem da je tako.

👍👍👍👍👍

potpisujem do zadnje riječi? 👏👏👏

Tako je

Jačanje desnice u Europi nije razlog samo ekinomija. Velikim djelom je. U Danskoj je desnica ojačala i preuzela vlast još prije 8 godina. U Švedskoj je lijevi centar izgubio izbore od desnice nakon više od 40 godina. Zelene ekonomije su tu uvelike doprinjele ali nisu presudne. Kada uzmemo Norvešku, koja ne ovisi o jeftinim resursima iz Rusije, to je zemlja koja je napravila najviše u pogledu zelene tranzicije. Zašto? Pa ima vlastite fosilnie resurse sa čijim novcem je napunjen državni fond za monetarnu sigurnost. Fond ima akumulirano novca da svi norvežani nebi morali raditi 10 godina a mogli bi primati plaću. Uz nedostatak jeftinih resursa iz Rusije, Norveška je smanjivala vlastitu proizvodnju svodeći ju uglavnom na vlastite potrebe. Švedska, Danska, Engleska i Njemačka ju sada mole da poveća proizvodnju kako bi namirili manjkove iz Rusije. Čak i određene naftne kompanije žele kupiti njihove izvore u Sjevernom moru, ali ne mogu jer je Norveška naftna kompanija državna, nije privatna. Najviše registriranih el i hybrid vozila po glavi stanovnika je u Norveškoj. Zašto? Nemaju vlastitu auto industriju. Subvencije za kupovinu el vozila potiču se iz naftnog državnog fonda. Imaju najskuplji benzin u Europi i jeftinu struju. Ne moraju subvencionirati skupu proizvodnju El i Hybrid auta. Na drugu stranu, susjedi Šveđani, koji sebe vole favorizirati kao lidere u Skandinaviji isto tako strmoglavo padaju. Djelom zbog loše zelene politike kao Njemačka, djelom zbog loše useljeničke politike. Jedan apsurd u Švedskoj je da je lakše useliti u Švedsku iz Afganistana, Sirije, Ugande…, nego iz Srbije, Makedonije, BiH…. Nortvolt je u Švedskoj izazvao kolaps koji vladu košta milijarde kruna. Švedska kruna strmoglavo pada. Probajte zamheniti Švedsku krunu u bilo kojoj banci izvan Skandinavije. No, najveći problem je porast kriminala u svim tim zemljama. U Švedskoj je od 2012. do sada porastao šest puta. Zbog svega toga ljudi traže spas u desnici koji su implementirali u svoje programe antimigracisku, obrambenu i antizelenu politiku. Desnica će sada još više rast jer ima ključ kako se uzima vlast. Samo trebaju prepisati program od Trampa, a Elon Musk će izfinancirati. Znači, sve je riješeno, nebojte se.

Scure misli da ce zeleni unistiti Norvesku.

…sve točno napisano,al ga ukaki na kraju sa trumpom i muskom…

“Njemačka je na rubu recesije i ekonomski rast je istinski minimalan”

Ne, Nemacka je odavno u recesiji i ekonomija ne raste vec pada!

Naravno da jeste.

Prema zvanicnim procenama samih Nemaca u 2024. godini ekonomija je u padu 0,2%, dok je 2023. godine bila u padu 0,3%.

Dakle vec dve uzastopne godine Nemacka je u recesiji.

Treća ekonomija svijeta u 2024 i ukupni BDP 4400 milijardi eura.
Na izborima u veljači zeleni odlaze u povijest, gore biti nemože nego što je bilo s njima.

Eto i takva osakaćena kakva je, za 2024 treća ekonomija svijeta.
Što bi bilo da nam sve dobro ide.
Slažem se za zelene i nadam.se da više nikad nećemo napraviti takvu grešku.
Ono što se zaboravlja je da Njemačka ima kompletnu infrastrukturu i samo jedan dobar politički zaokret, dogodit će se ekonomski uzlet.
Proolblema ima ali će i to proći.
Pozdrav iz Njemačke.

njemačka ekonimija nije ni blizu 3. mjestu u 2024, ona nije više ni u prvih 10. Politički zaokret se neće dogoditi u ovim okolnostima i stoga se Njemačkoj jako loše piše. Pogotovo jer su zeleni talibani bili (a i još jesu) vrlo temeljiti u uništavanju ekonomije (kako bi se na njemačkom reklo: sehr nachhaltig!)..

Njemačka ima već 3 godine uzastopno negativni rast i stoga je u recesiji. I to teškoj!

Ne moze vise zvanicno od stranice EU

“Economic activity in Germany is expected to decline by 0.1% in 2024. High uncertainty has been weighing on consumption and investment, and the trade outlook has worsened as global demand for industrial goods weakened.

https://economy-finance.ec.europa.eu/economic-surveillance-eu-economies/germany/economic-forecast-germany_en#:~:text=Economic%20activity%20in%20Germany%20is,by%20increases%20in%20real%20wages.

Dobili ste zvanican podatak da je recesija 0,2%.
Molim objavite, nije vam valjda toliko velika sujeta.

Kako god da je, dobro nije. Trend nije dobar. Je li iznad ili malo ispod nule, nije toliko ni btno. Jer posledično sve naše regionalne drzave se nadlanjaju bilo na Nemačku ekonomiju bilo na turizam.

nažalost zrakoplovni problemi Njemačke prouzrokovani su besmislenim političkim akcijama vladajućih, i stoga ih se ne može odvojeno promatrati. I da, ogromna je razlika između +0,1 i -0,2..

Gospodin Foglar je potpuno u pravu, a ovo je samo deo problema za koji su zeleni direktno odgovorni. Da ne idemo dublje u analizu koliko je sve to srozalo standard u Nemačkoj i ubilo industriju generalno, nada postoji da se možda ipak nešto promeni nakon izbora ali će to biti prekasno za ovu sezonu i to će, siguran sam, brojke i činjenice na kraju ove godine opako i potvrditi, da je aviopromet najviše unakažen zelenom agendom.

nažalost puno toga se neće promijeniti. S obzirom da i dalje sve “demokratske” stranke ne žele koalirati sa AfD, na pomolu je novi “semafor” između CDU/CSU, SPD i zelenih talibana, jer jedino svi troje skupa imaju preko 50%, za očekivati je istu politiku. Pogotovo što Friedrich Merz ne isključuje Roberta Habecka, zelenog talibana koji je najvećim dijelom kriv za ovu mizeriju u Njemačkoj, kao ministra privrede. Uz to, čak i da AfD ode preko 30%, a što i nije tako nevjerojatno, poništiti će izbore zbog “miješanja izvana” kao što su to napravi u Rumunjskoj. I birati dok se ne izaberu “pravi”..

A vi ste za AfD?

@anon 09.23: jasno i glasno: DA!

Vidi se.

@anon 15.20: da, i?

Bravo, to je i jest jedina normalna solucija.

Za nekoga tko je kao stranac živio u Njemačkoj i sada živi u Austriji (nadam se da sam dobro zapamtio) je ipak malo čudno da favorizira afD koji su kao i bilo koja druga desna stranka protiv stranaca u svojoj zemlji.

U tom slučaju – nek’ glasa za Kickla i FPÖ.

@anon 14.35: i budem 26.01. na lokalnim izborim ana kojim kao njemački državljanin smijem glasati!!

@anon 12.12 AfD nije generalno protiv stranaca, nego je protiv nekontrolirane migracije u socijalne sisteme iz Afrike i Azije. Oni u svojim redovima imaju i sami puno stranaca koji su se dobro integrirali i pošteno rade!!

Sve što ste napisali je istinito i tužno za Njemačku. U tom kontekstu, Hrvatska koja se jako oslanja na LH grupu, ima izrazito dobar rezultat jer su sve važnije zračne luke daleko iznad 2019 za razliku od Njemačke.

A kakve veze ima LH grupa s hrvatskim aerodromima? Kruške i jabuke. Rast naših aerodroma generiraju oni koji rastu, LCC-i, IAG, Skyteam, ostali, sigurno ne LH grupa i njihov sramotni feeder sa 18 % tržišta

Pretplatite se na

DNEVNI BILTEN

– bitno više novosti (svaki dan >15)
– bitno svježije novosti nego na zamaaero
– stiže na vaš e-mail svaki radni dan

Na Dnevni bilten su pretplaćene najveće institucije i zračne luke

Pročitajte više>

POŠALJITE NOVOST

Budite i vi novinar zamaaero!
Ako pošaljete 10 novosti koje objavimo možete postati honorarni suradnik
i pisati za novac!