Tupolev je predstavio budući dugolinijski avion TU-454, avion koji bi trebao biti ruski odgovor na Boeing 787 i Airbus A350. Avion će koristiti dva motora PD-26. Samo da ovo ne bude još jedan u nizu neostvarenih projekata Tupoleva kao što je bio TU-155, TU-174, TU-184, TU-194, TU-224, TU-234, TU-324, TU-330, TU-334, TU-344, TU-400, TU-404, TU-414, TU-444 i TU-534.
analitičar: Alen Šćuric (Zagreb), foto: Tupolev
Silom prilika ,ovo će biti uspešan projekat…Rusija ,kao i Kina su kadri da naprave običan putnički avion …
Još da ih vidimo kako će početi letjeti.
Ah koliko zapad ima neostvarenih projekata ne mogu ni da stanu na ovu stranicu!! Ne beri brige ti za Ruse! Leteće ovaj pa makar ga šlepali po nebu!!!
Zapad ima masu nostvarenih projekata? Koje to. Pa dajte ih nabrojite.
Evo, s vrha jezika: Boeing 747 “Double-Decker”, Boeing 2707 SST i 737 MAX Engine Anti-Ice Redesigns. A, da ne pričamo o Saunders-Roe, Avro Canada projektima. Radim u zapadnoj avio industriji i vi Alene poredite babe i žabe. SSSR nije Rusija. Niti je današnja Rusija ona jeljcinova iz 90-tih. Niko u Zapadu nije prošao kroz ekonomski haos kroz koje su prošle sovjetske firme i bilo bi čudno da nisu probali bombastično da pokrenu projekte za spas preduzeća. Ono što je čudno je da vi, odrastao čovjek, misli da je na Zapadu sve “čisto” i da nema propalih projekata. Za razliku od očajnih bivših sovjetskih preduzeća, Zapadnjaci znaju da kriju svoje greške k’o zmija noge. Uostalom, vi se sigurno pravite ludim nakon istorijskog debakla Boinga koji je počeo da MAX serijom.
Boeing 747 Double Decker??????
B737MAX Engine Anti-Ice Redesigns je u postupku certifikacije, to će biti gotovo ove godine.
Saunders-Roe se proizvodio od 1929. do 1964. Prekinuli su proizvodnju kada više nije bilo potrebe za amfibijama, i to prije 62 godine
Avro Canada je proizvodila avione od 1945 do 1962, dakle prije 64 godine.
Je 2707 je bio prije 60 godina.
Dakle, jesu vam primjeri. Kompanija koje su prekinule proizvodnju prije 60+ godina.
Tu155 je bio tehnološki demonstrator i leteo je, kao takav, obavio je svoj posao.
Tu174 je ostvaren i komercijalizovan pod imenom tu154m, jer je prosto produžena varijanta istog.
Tu184, 194, 224su bili kratko razmatrani kao koncepti ili varijante postojećih, letećih aviona. Nikada nisu došlini do blueprint faze. Ako mislite da sve firme nemaju takve kratko razmatrane pa ukinute projekte, vi ste dete.
Tu234 je pravljen. U maloj seriji, ali je pravljen.
Tu324, tu 414 su izgubili na tenderu i zato nisu pravljeni. To se ne dešava drugde?
Tu 400 ne postoji, rekao bih da je AI koji ste koristili da vam napravi ”listu tupoljev neuspeha” nešto pobrkala.
Itd itd. Ukratko, širite neistine / deformisane informacije. Jadno
TU-155 ja napravlje u jednom jedinom primjerku, pobogu
TU-174 nije nikada realiziran umjesto njega je napravljena modifikacija TU-154M
TU-234 je rađeni? Bogami tavki podaci ne postoje, nema podataka da je i jedan jedini napravljen
Nikad nisu realizirani
TU-184
TU-194
TU-224
TU-324
TU-330
TU-334
TU-344
TU-400 je prezentiran kao regionalni i business jet
TU-404
TU-414
TU-444
TU-534
Bogami opako puno skica i prezentacija, a nikakva realizacija od TU-134 i TU-154, te par komada TU-204/214.
I kako onda ja širim dezinformacije i neistine?
Konkordi
Concorde je letio 34 godine
Vidichemo shta che biti. Ja bih pozhelio da bude uspeshno i dobro ostvarenje.
Da li će napraviti – videćemo.
Tehnologiju svakako imaju.
Fundamentalna znanja u fizici, metalurgiji, hemiji – ne da imaju, nego prednjače, dokaz Orešnik.
Da se nisu mnogo bavili lepotom – nisu.
Ali je Lada Niva uvek bila bolji terenac od 95% drugih prelepih modela.
Daleko najveća fabrika kamiona u Svetu je Kamaz, svakako ne samo za rusko tržište. Indija, Kina, Afrika, za sve teške uslove i vojne primene.
A da je Zapad preterao sa cenama i uštedama dokaz su padajući i usporeni modeli Boeingaa. Obaška bezbednost.
Kinezi će kupovati američke avione samo još dok potroše američke državne obveznice i tako dobijaju nešto za bezvredno ništa.
A Amerika ne sme da se raspadne brzo jer je prevelika i povukla bi pola Sveta sa sobom.
Zato će polako da se ispumpa i zauzme mesto koje joj realno pripada.
Najteže će biti da se mentalno preorjentišu na tu novu realnost.
Upravo zbog toga SVO traje tako dugo u strahu da ne naprave neki nesuvisli potez u stanju nervnog rastrojstva.
RF će verovatno prva predstaviti hipersonični atmosfersko kosmički putnički avion.
Samo treba sačekati.
Orahnjaca-pita…?
Iz koje su ono uspjeli odraditi testni let…? Iz 6 objavljenog pokusaja, a o neobjavljenim mozemo samo nagadjati…
Krcko-orascic.
Ne sumnjam da ce RU zaista prva predstaviti hipersonicni putnicki avion…
Tu-21897
🙂
a otprilike i u tog godini bi mogao imati i prvi komercijalni let. Shodno imenu..
🙂
Zapadni proizvođači aviona ne prave sve sami niti unutar zemlje u kojoj se nalaze.
Delovi i sistemi za avione prave se u minimum deset država, učestvuje preko 50 firmi i sl.
Rusi, sa druge strane prave sve sami.
Od trupa, preko avionike, motora, sletnog trapa, hidrauličnuh sistema pa i samog enterijera, što je stvarno IMPRESIVNO.
I nažalost još ništa napravili nisu. I to što se sada testira ima vrlo loše karakteristike.
Toliko impresivno kada sve sami proizvode da konacnog proizvoda, avion nemaju !
Svaka cast !
Ma da
150 miliona Rusa je uopšte u igri i u nekim poljima i ispred zapada koji broji preko Milijardu + ostatak sveta kao saradnike. Tek u novije vreme sarađuju sa Kinom, što se odražava na uspehe i u drugim poljima. Tako da je zavidnost od strane autora ovog članka sasvim opravdana, kao i mržnja ostalih čitalaca ovog članka prema Rusiji i Rusima. Za brojčano nadmoćnije i naizgled jače uvek su navijali kilavci, jer su ceo život u strahu od poraza kilavog ega. Naizgled slabijeg, ali hrabrog i dostojanstvenog protivnika uvek su poštovali samo oni koji znaju šta dostojanstvo i hrabrost znače i koliki uticaj na ishod imaju. Živela Rusija
Kakav besmislen komentar. Svaka čast Rusima i Rusiji na njihovim postignućima u prošlosti, ali moderan putnički avion ne znaju napraviti i još ga dosad nisu napravili, niti postoje ikakve naznake da će se to uskoro dogoditi.
Tako je.
Njima treba funkcionalan a ne moderan! Ubjedjen sam da oni toliko mogu!
I kako će takav avion biti konkurentan kada se prije ili kasnije ponovo normalizira promet sa Rusijom i kada će zapadne kompanije letjeti sa modernim i štedljivim avionoma?
Možete vi biti uvjereni koliko hoćete, ali oni svojih aviona još nemaju niti certificiranih niti u proizvodnji, a kamoli da prevoze putnike. Jedino što imaju su najave, objave i hvalisanje. Bilo bi lijepo da razuvjere nas skeptike, ali nešto ne vidim to kao pretjerano moguće.
Istina.
principijelno se slažem sa vama. Problem je jedino da, uz svu eventualnu funkcionalnost, svi ti na papiru lijepi programi neće nikada biti realizirani. Po mom skromnom mišljenju jedini model koji bi mogao (sa naglaskom na “bi mogao”) imati budućnost je “Ladoga”. Ali i ona samo na ruskom tržištu (eventualno nešto sitno u Aziji i Africi)..
Ma realizirat će se i MS-21 i SJ-100. Ostalo taško. Čak je i pitanje Ladoge hoće li što biti od toga.
govorim o ovim “green field” projektima. I MS-21 i SJ-100 su realizirani (OK – 7 do sada proizvedenih MS-21 i nije nekaj, ali SSJ/SJ je do sada proizveen u oko 230 primjerka) ..
OK.
Prave superjet 100 i tu214. Manje se drogirajte.
Ne prave. Već 4 godine ni jedan jedini nije izašao iz pogona.
Zivela Rusija?
Kakav je to podanicki mentalitet? Zasto ne “zivela Mongolija”? Zivela Argentina?
Hrabro i dostojanstveno, kao sto su svaki dan dostojanstveni u bombardovanju bolnice u Odessi i slicno?
Ni BOINGE ni TUPOLJEVE, uverit će mo se vreme će pokazati, KINESKE, nekog novog naziva, (MARKE), kao i auta što preplaviše SVET bez obzira na jaku negativnu kampanju, EXPLODIRAJU baterije!?
Ajmo reci da ne znaju da naprave avion. Eto. Ne znaju i to je to. Ali sto divno naprave raketu……ufufufuf…..pa kad je raspale….ccccc….to letiiiiii. A gde padne! E gde padne tu vise nema nista 1000god. A letelice ne znaju. Tu nisu bas vesti. Eto oni naprave letelicu pa ona padne kod Zagreba….
Manje droge stavljajte u heroin.
Evo ravnaju Ukrajinu 4+ godine i nista im vec ne raste 1000 godina. Pred Lisabonom su.
Moraju se za svoje dobro u svemu odvojiti od zapada pa šta god da naprave
To stoji, ali problem je da nista stvarno ne prave, osim maketa i losih prezentacija.
Ma da.
od rusa nema ništa!!..mrka kapa….ratkapnu nisu u stanju da naprave, teške zamlate i sukleta…jedino što znaju je da njihovi oligarsi kupuju jahte tako što kradu rusiju i vize se po azurnu obaku sa šiškana koje učvrstuju šećernom vodom….ajde bre kakvi rusi kakvi bakrači..
Oh, Boze… jos ima ovih sto zive u 20. veku. Po vama verovatno i Kinezi ne znaju nista da naprave, vec samo za male pare kopiraju sve sto vide? Takvi verovatno imaju cenzurisan internet i dva kanala na TV-u
Pa Kinezi imaju cenzuriran internet.
Realno,.koga zabelonzabto?
???
Odvratni ste do srži
Sa čime? Sa objavom ovog aviona? Tko je odvratan? Oni koji su objavili?
Činjenica je da je od automobila do aviona zapad daleko ispred rusije kad su na primer u automobilima u americi i u zapadnoj evropi električni podizači stakala i klime bile uobičajene rusi su pravili lade samare i aleko moskviče. Uostalom ako neko želi da kupi dobar i kvalitetan automobil ne kupuje ladu.
Što se tiče skoro svega navedenog i zapad je daleko od Kine, zar ne?
Daleko?
Da, preko Tihog okeana…
Jako. Masovno se zatvaraju fabrike po Evropi, automobilska industrija je na izdisaju u Evropi. Kinezi su ih pregazili kao plitak potok. To sam pisao ovde pre 20ak meseci, kad ste rekli da niste culi ni za jednu kinesku kompaniju…
Je, je, na europskim cestama se više i ne vide europski auti, samo kineski se voze.
Probajte sa BMW, eom ili Audijem itd da po Sibiru vozite tokom cele godine.
To ćemo da vidimo.. šta Rusi znaju.. mogu..
Pa za sada nešto pretjerano i ne vidimo.
Ne bi seo u to Rusko sranje ni za koje pare
Sjišćeš Tomice neće te ni pitati il u Tu il u Su, a možda i ovaj novi duži Ku
A ko te tera da sadaš u to sranje kako kažeš.
Ma oni ne znaju ni peglu. Samo USRA!
Beogradski Aviogenex je pored dva Titova boinga 727 imao i nekoliko Tupoljeva, ali pošto su dovozili zapadne turiste u baze; Pula, Split i Dubrovnik, strani turoperateri su izričito zahtevali da avioni budu zapadne proizvodnje. Tako se oslobađaju Tupoljeva i kupuju 3 Boinga 737. Inače dok su radili sa Tupoljevjma, to je bio period jeftinog održavanja i isplativog naleta. Delovi su dolazili umotani u neke kartone u velikim drvenim sanducima, ali su bili po nekoliko puta jeftiniji od pažljivo zapakovanih delova iz Sijetla i resursi tih delova nisu bili ništa kraći. Rusi su u stanju da naprave dobar avion, ali zapadna politika će ih uvek sprečiti da uđu na veliko svetsko tržište tako što će tim kompanijama koje kupe ruske aparate biti rečeno da njihovi građani zbog “bezbednosti” neće ulaziti u njih.
Eto ja čuo da su ti Tupolevi bili jako žedni, kvarljivi i vrlo nepouzdani pa su ih zato zamijenili. No, eto ipsada da su strane agencije to tražile. Ma puca stranim agancijama ona stvar ako je putovanje jeftino.
tim avionima SSSR je platio dio klirinškog duga. I da: bili su i žedni, i kvarili su se, a kapacitet im baš i nije bio nešto (ako se dobro sjećam, imao je 76 sjedala). Stoga su bili sretni kada su ih se riješili. Još dan danas se sjećam onog doslovnog vrištanja motora..
Upravo tako.
A ja sam cuo da se ocekuje vec tokom godine prvi van saobracaja od ovih novih sjajnih i blistavih sto nisu zedni. To je ta EUropska/Americka kvaliteta.
?
Za pocetak, tada se radilo o CCCPu i bilo je svega. 80% toga je unisteno ili prodano zbog imovine. Dakle nema to vise.
Jeftino? Mozda i jeste u prebijanjima klirinskog duga sa CCCPom, gdje cesto nisi imao sta da uzmes u zamjenu (otac mi je penziju zaradio u spoljnoj trgovini Energoinvesta, pa neke price znam), a da imas ekonomske racunice, jer ako je ti kao uvoznik ne mozes sloziti dalje za pare, prica gubi svrhu.
Tu-134 je i nabavljen u tako nekoj Genex-ovoj razmjeni trange za frange
Jasno.
Sve jedno Evropa i USA(zapad uopšte) neće kupovati Ruske avione. Ali ima ko hoće ako budu dovoljno jeftini i pouzdani. Što se Kineza tiče oni nezaustavljivo idu ka tome da budu konkurencija zapadnoj tehnologiji koja je postavila standarde koje će oni sigurno dostići samo je pitanje vremena.
Kinezi se za sada ne prodaju izvan Kine, ali prije ili kasnije hoće.
Rusi još ništa ne proizvode i teško će u idućih 10 godina dostići proizvodnju kolika je potrebna Rusiji.
Ali kad je jednom dostignu niko im više nece trebati.
Samo što nisu.
U Rusiji kada neko dete na času likovnog nacrta avion,mi prvi saznamo za novog Tupoljeva.Ti njihovi avioni kao naš metro.
🙂
Haha, eto upravo to. Ovo je najbolji komentar na ovu temu dosad!
Baš.
Ohohoho kako ste samo duhoviti, ali neobavesteni. Nas metro se kopa vec od Marta, po 1,5 m dnevno. Do 2029-2030 polazi. Rusi zavrsavaju testiranje potpuno domacih uskotrupaca i spremaju prve serijske primerke. A Vama ostaje samo kiseo osmeh na prilicno tuznom licu
Taj metro je već trebao biti otvoren. Metro se prvi puta trebao otvoriti 2022, pa 2023, pa 2026. Eto sada je 2030.
Prema ruskim obečanjima taj avion već naveliko leti. Već ga ima brdo po kompanijama. Oh, wait!
Tu 155 prvi avion koji je letio na LNG
Cilj istrazivanje alternativnih goriva.
Letio ✅
Napravljen 1 primjerak
Prekinut razvoj zbog raspada SSSR
Tu 334 model sa T repom
Napravljeno zabiljezenih prototipa 2-3
Takodje letio ✅
Prekinut razvoj jer su izabrali suhoj superjet
Jasno je da Tu nije izbacio dosta aviona posle nekog vremena, ali ne vidim razlog zasto je sve rusko podsmijavano ovde.
Vidim da se cesto podsmijavate ruskim modelima bilo cega i bolio bih da vidim Vase patente i izume?
Sportski pozdrav 🙋
Da imali su brdo modela koji ili nisu otišli dalje od crtačkog stola ili su u malom broju slučaja imali jedan prototip.
Mogu li ja da iznesem tezu?
Dakle, imaju problema da proizvedu 10 kom. Tu-214 (projektovanog i certifikovanog prije 30+ godina) godisnje, dakle necega za sta VEC IMAJU SVE, ili bi bar trebali imati…
Imaju projekat, papire, neku fabriku ali koja ne moze zbog raznih razloga ni 8 kom. godisnje da napravi. Mozete li vi to objasniti?
I sada cemo docekati novi model od ideje do serijske proizvodnje…?
Hocemo, kad na vrbi zasvrbi.
Kao sto sam rekao, 30+ godina se u to skoro nista ulagalo nije, prodano je i unisteno sve sto je neko htio kupiti, a ostalo je ono sto niko nije htio. Pijani milijarderi izvrsili tranziciju izmedju CCCPa i vila u Nici, stari inzenjeri pomrli, oni koji su tada bili mladi inzenjeri i ono sto su naucili tada od starih su zaboravili ili upravo idu u penziju/umiru od starosti. Mladi i da ih imaju/dovedu ce raditi gdje i sta?
Dekretom ce se narediti da se proizvede? Aha…
Ma upravo tako stari. Potpisujem.
Ne branim ih uopste samo realnije sagledavam situaciju u kojoj su.
Postoji veliki pritisak sankcija koje moraju da zaobilaze.
Niko od nj
Zašto bedasti Rusi ne naprave kopiju svojeg aviona po uzoru na B757?!
Pa time bi Amerikance baš ponizili, a ne bi ni A321XLR bio više neprikosnoven…😎😁
Јадни Натко Урли
757 nije izašao iz proizvodnje jer je super nego zato što nije bio konkurentan. 757 je za taj broj putnika težak sa jakim motorima – piloti ga vole ali kompanije su kupovale ekonomičniji A321.
Istina.
Pa Tu-204 je na neki način kopija B757. Kažem na neki način jer se ne radi stvarno o kopiji, nego o dosta sličnim avionima koji su razvijani samostalno, uz to da je naravno B757 mnogo bolji avion.
Da tako je.
Prije ce Utva izbaciti turboprop od 70 siceva nego oni ovaj avion. Huh, prije ce Utva izbaciti i mlazni avion sa 270 siceva nego rusi ovo cudo.
Malo sutraaaa! Kapis?
Ne zezam se ja na racun Utve, nego ce prije oni napravit nesto nego Rusi.
Види овако. Русија има око 145 милиона становника на простору од око , 19 милиона квадратних километара. Организовати државу, живот људи и све што треба на толиком простору је већ подвиг.
Сам произвести сво наоружање, потрепштине за војску; атомски програм (војни и цивилни) је већ чудо! Након тога бити у врху космичких достигнућа, борбених авиона, подморница … је тешко схватљиво!
Ко је то најбољи на свету баш у свему? Па наравно, није нико али многи очекују да то Руси морају бити и ако у нечему нису онда иде пљувачина!
Подсетио бих и да цео политички запад, са око милијарду људи, чини све што може да им отежа и да их спречи баш у свему што раде.
Подсети се и да су комунисти протерали и побили више од 2/3 образованих и високо стручних људи!
Е сад, кад све то узмеш у обзир, реци ко је то способан да им стварно парира?
Лако је пљувати, потцењивати, мрзети … али покушај бар зрно објективности да уврстиш у једначину па ћеш видети да то што они раде нико на свету не може већ више од 100 година!
“комунисти протерали и побили више од 2/3 образованих и високо стручних људи!”
Hm, pa ako su komunisti pobili 2/3 obrazovanih, ko je onda pravio sve sto CCCP jeste proizvodio?
1/3 neobrazovanih i nekvalifikovanih? Alal im cufte…
Kakvi bi im tek avioni i tenkovi bili da su ih projektovali obrazovani….
🙂
Propaganda, pustite ga Dren.
Tko im moze parirati? Pa da vidimo. Kina. Amerika/usa, Francuska, Njemacka, Indija. Tu su i Brazil, Japan, Juzna Koreja. Ako uzmemo EU kao cjelinu, i ona.
Dalje, Kina igra dugu igru, i dobro znaju tko im je uzeo daleki istok, kako i kada.
Toliko su ogrezli u korupciju da se ni za 50 godina popraviti nece.
+ Velka Britanija i Australija.
Tursku sam zaboravio
Nema dalje, sraljaju u prosperitet… Nezaustavljivo.
Predstavljen “Krmak 696” balkanski odgovor na B748 i A380…
😆😆😆😆😆oplakah😆😆😆
🤣🤣🤣🤣🤣
Ima slika K696? Bilo bi dobro da bude 🙂
🙂
Postoji nešto što se zove standard u avio prevozu određena tehnologija koja prati zahteve te industrije pravila postavlja za sada zapadna hemisfera što i nije tako loše što više sigurnosti bolje za putnike trebaće vreme da rusi ovladaju tim segmentom jer su do sada bili zavisni i dok sve to prođe određene procedure treba vreme a štonse tiče samog aviona rusibsu to odavno naučili kako se pravi
To su znali Sovjeti… Rusi su to uspjesno pokopali i rasprodali.
Sada se to ne moze bas (samo) upaliti na dugme. Rupa od jedne CIJELE generacije inzenjera, tehnicara, sefova projektnih biroa se ne krpi lako. Ako ikako.
Kinezi nisu imali, pa evo 50+ godina rade na tome da uzgoje jednu industriju koja ce onda zivjeti. CCCP je to imao (kakvo god), a sada vise nema. I VEEEELIKO JE PITANJE da li ce ikada vise imati.
Ja mislim da nece.
Upravo tako.
Kratko jasno i tocno.
Misliš. Orešnika, Posejdon, Burevestnik, SU-57, robokopovi itd. su plod svetog duha.
Vidimo kako rade… Dva ih vuku a trojica tuku…
Budalo, ova ti nije budalasta. 😀
Bravo Budalo…
Milsite da ti sto rade u Airbusu i Boeingu nisu mahom Rusi, Kinezi i Indijci? Da ne pricamo da Airbus i Boeing 40 god nisu izbacili uskotrupni avion. Rusi nisu razvijali nesto sto im nije trebalo(putnicki avioni), vec ono sto im treba: borbeni avioni, helikopteri, dronovi, svemirski brodovi. E sad im treba, sad ce i da razviju. A vi slobodno zivite u proslosti pre 25-30 god i nemojte da gledate sta se menja u svetu
Nisu razvili uskotrupce (osim naravno B717), ali bogami jesu širokotrupce. B787, B777X, A330, A350, A380.
Da, sve go indijac i kinez preruseni u ruse… Tajni agenti koji cekaju mig iz centrale.
Koje droge trosite ? Osim tamjana i svete vodice?
Droge ne koristim, ali volim da objasnjavam neznalicama i tupanima.
Ako jednom pokusas da pricas sa nekim koledz edukovanim amerikancem, odmah primetis da su nasa deca u osnovoj obrazovanija i inteligentnija od njega. I odmah shvatis da takve budaletine NE MOGU da razvijaju avione, automobile, masine, sklopove, motore i sl. Znaju to i oni i zato angazuju strance, a najvise Ruse jer su njihovi fakulteti najbolji na svetu. E sad, to je moglo do pre 15-ak godina dok je Rusija bila u krizi, ali sad vec ide mnogo teze. Niti Rusi vise imaju male plate u Rusiji, niti amerikanci vise mogu da daju jako visoke plate u Americi. Isto je sa kinezima i Indijcima. Jednostavno se balans u svetu menja, mada znam da je to jako tesko i bolno prihvatiti. I nije mi zao zbog toga.
Da, da, Amerika je propala. Milijuni ljudi odlaze iz Amerike i sele se u Rusiju kako bi tamo radili.
Bravo! Kako to nima promaklo,a tebi nije..
Majko moja, koliko gluposti, neverovatno …
Srejo moj tu ne ide za tehnologiju koju Rusi BTW Iimaju i ti to dobro znas ako nisi izraziti AntiRus
***tko je prvi krocio u Svemir ??? Lajka
***Tko je prvi covjek isao u Svemir Gagarin
*** Tko je prvi napravio najbrzi putnucki avion na Svijetu 2,2 maha veci i brzi i ljepsi od inace veoma lijepog Concorda ??
TUPOLJEV
*** Tko je prvi napravio Svemirsku Stanicu – GRAD …SSSR
*** TKO JE UKRAO RUSIMA TEHNOLOGIJU ( i Rusi su krali)???
*** Tko je poslije dosao i sve unistio ??? GORBACOV
Bilo prije 40 godina. Predavna povijest.
Gospodine gde je voda tekla može opet da poteče gde nije ponekad prodje samo bujica
Teško će da poteče nakon 40 godina i izgubljene dvije generacije inženjera.
Tako je samo sto su rusi krali i izbacivali mesec dana ranije, to je istina o Concordu, koji nikad u Rusiji nijenl zaziveo nego samo jednom. Isto i sa space shutlom ili ti buranom i tako dalje.
A dje im je sad “tehnoloooogija”?
Ukrajina im Moskvu potopi sa Neptun projektilima iz CCCPa… Zemlja bez mornarice istjera crnomorsku flotu na najudaljeniju stranu mora…
Nema potrebe da pišete o ruskim i kineskim projektima, koji nikada neće ni preletjeti Evropu.
Ako bude kako Evropa planira doleteće grešnici kao nagrada za nacirad
Kao nagrada za što?
Nadam se da će imati popularnos kao i svi Tupoljevi dosad.
Ako će imati kao Tu-214 onda bolje da se ni ne kreće raditi.
Bio bi dobar za Emirates i Etihad, nadam se da cemo ga gledat u njihovim bojama u Zagrebu.
Hahahahahahahahaha, majku ti milu.
Ovaj avion bi Croatiu digao na noge
Je, je… Odmah.
pa gle, nije glupo. Time bi imali još jedan izgovor zašto prave gubitke..
A to da.
Budite sigurni nece radit gubite ako uvedu ovaj avion.
O bože. Ima li kraja vašim meganebulozama?
Rusi prave svemirske brodove i najmoderbije oružje i borbena avione a da ne mogu napraviti civilni avion kvalitetniju a jeftiniji is Boinga I Airbasa
Pa evidentno ne mogu. Trude se već više od 20 godina i ne uspjeva im.
Koja glupost. Istinski prave ruski avion od pre 2,5 god.
Aha i prije toga još kolko dugo su ga pokušali napraviti?
Rusi zaprave ne rade ništa od toga, sve je to ostavština Sovjetskog Saveza…
Imaju. Samo je stvar dioptrije. Evo rade I bez Boinga I bez Airbasa I ne male se
???
Pa ako mogu napraviti civilni avion zašto ga ne prave? A ovo da mogu napraviti kvalitetnije i jeftinije od Airbusa i Boeinga se ne isplati uopće komentirati, to se zove lupnuti i ostati živ.
Pa prije 4 godine ste govorili da rusi vade čipove iz veš mašina. Ruskim cesrama sada voze kamioni roboti proizbvedeni u Rusiji I’d ruskih komponenti. Dakle to su roboti mnogo, mnogo moćniji od onih igrački koje se koriste u fabrikama. . Govorili ste da nemogu proizvesti avion. Proizvedoše od svojih komponenti. Sada vam je priča ruski motori troše 15% više kerozina🤣. Sadaće proizvesti motore sa manje potroitrošnje kerozina itd. itd.
Bogami koliko ja vidim oni već tri godine nisu proizveli ni jedan jedini avion. I neće još neko vrijeme.
Nisu jer su koristili zapadne komponente. Znaš dobro šta je bilo. Sada koriste svoje komponente 100%. Rusija je nezavisna, samodostatna supersila.
Supersila? Aha, vidim kako se supersila već 4 godine mrcvari u majušnoj Ukrajini. Baš su supersila. A bogami vidim i kako im napreduje projekt vlastitih aviona. Supersila, nema što.
Малеш а Украјина је већа од Француске и Њемачке заједно
Aha
Ukraina 32,8 milijuna stanvnika
Njeačka i Francuska 152,6 milijuna stanovnika
Ukrajina 603.000 kvadratnih km
Njemačka i Francuska 990.000 kvadratnih km
Je, imate pravo baš su veći.
Majušnoj Ukrajini e to je glupost!!!
Pa za Rusiju je majušna. I za dobar dio Europskih zemalja je majušna. Ukrajina je tek 8. zemlja u Europi po broju stanovnika. Čak i Poljska ima samo 0,8 milijuna stanvonika manje od Ukrajine. Rusija je 3,7 puta veća od Ukrajine.
Super-sila-im…
🙂
Govorili smo da ne mogu proizvesti putnicki avion i bili smo u pravu jer evo u ovih 4 godine otkad ne mogu uvoziti dijelove sa Zapada prakticki nisu proizveli niti jedan avion.
Da ne mogu. I još neko vrijeme neće.
Da, jesu. Upravo ih testiraju u najostrijim mogucim uslovima. Zao mi je, Vase tvrdnje su neosnovane gluposti
I MS-21 i SJ-100 opako kasne. Poglavito MS-21. Za sada tih aviona nema u uporabi, pitanje je kada će biti. A trebali su veći i te kako letjeti.
Samo ako putin naredi🤣
A u Rusiji kerozin dva puta jeftiniji od Evrope.
Da, evo ih vidjamo svakodnevno kako lete komercijalne letove sirom svijeta… Ne lete kazete?
Rusije ? Ni tamo ne lete… Kako to? Kad prave “sve najmodernije”?
Ma lete samo ti ne vidiš prijatelju. Niti itko drugi vidi. To i je čar ruskih nevidljivih aviona.
Što se tiče ovoga tipa aviona plan je da koristi motore PD-26. Motori se rade i rok je da serijska proizvodnja ovih motora krene 2030. godina. Šta vam nije jasno.
2030. Ma da.
Ok,pa šta cekaju skoro sto godina?
Sto godina???
Ne treba podcjenjivati Tupoljev posao . Ruska avio industrija se ponaša neracionalno sa gorivom jer ga ima u izobilju. Tu je glavna njihova pogreška. Druga pogreška je održavanje i pasivan odnos prema svemu u životu, proizvodnji i radu.Neadekvatan odnos prema radniku i radnom procesu u cjelini. Zbog toga i vrlo dobar projekat propadne. Toliko ,Ive
Bez Ukrajinskih konstruktora Rusi sami ne mogu proizvesti suvremeni avion
Glupost, bez ruskih konstruktora ne bi bilo ni ukrajinskih konstruktora u SSSR-u. Za vašu informaciju, Antonov je bio ruska kompanija koja je premještena iz Rusije u Ukrajinu 1950-ih, a sam Oleg Antonov je bio Rus. Točnije bi bilo reći da ni Rusi ni Ukrajinci ne mogu proizvesti suvremeni putnički avion.
Jedina razlika u tim tvrdnjama je da niko u Ukrajini ni ne pokusava reci da ce pokusati praviti tako nesto.
A ovi neki drugi se (opet) kurce, bez pokrica…
To da se hvale bez pokrica se slazem.
Od postanka SSSR uvijek je bio samo 1 problem…ekonomija…tako je i dan danas ..jednostavno ne mogu ekonomski parirat zapadu a ima 30 godina i Kini…
Ono sto nam dolazi u susret je propast Boeinga (vec je propao samo zbog velicine firme to ide sporije)…Kina ce spremo uskocit nazalost.
Sve točno, samo Boeing sigurno neće propasti. To SAD nikada dozvolili ne bi.
Boeing je balast za napredak..i to svi znaju…kompanija koja skoro pa ima monopol u svemu sto proizvodi (za unutrasnje trziste)…nema ambicija biti bolja..jedino skuplja..pad kvalitete i sve skuplje je kod njih pravilo…a to vodi do propasti …ne nuzno sutra ..ali …na klimavin su nogama i samo ih vojska spasava dok naravno ima novaca…a i to postaje upitno
Oni neće nikad propast.
Za vasu informaciju: SAD su propale, a ne Boeing…
A jel? Jadni. A da ih netko o tome obavijesti.
Potpuno sze u pravu nece propasti ucenjivace arape koji su najveci kupci da kupuju boinge.
Nadajmo se, da če konačno veliki dobiti konkurencu. Ako če biti to u njihovom interesu napravit če ne gledajuči koliko če ‘uložiti’. Takva jim je strategija na svim područjima.
Je sam što nisu.
Good luck!
Živi bili pa videli
Da moja baba i točkove bila bi tramvaj! 😂
Biti će golemo ako ga dovrše do 2060-2070 godine.
🙂
Mislim da je 2070. preoptimistično, do kraja stoljeća je realnije.
Pa i to je brze od Airbusa 420 ili Boeinga 797
To govorimo o kompanijama koje su u zadnjih 30 godina proizvele A330, A350, A380, A220, B787, B777X, B717?
“je predstavio”
NIšta nije predstavljeno, nego je pokazana tek jedna maketica i par sličica!
Pa napravili su presicu i predstavili avion. A što bi trebali po vama predstaviti ako žele lansirati avion. Kada se lansirao bilo koji novi avion, što su oni prestavili, već izgrađen protutip?
Upravo tako. A u istom tjednu su “predstavili” i Il-296 (širokotrupac) i MC-21-500. Komedija žešća.
Prvi glas za posljednja dva.
evo pajdo da se i ti informiraš 🙂 🙂 🙂
“Il-296”
https://frontierindia.com/russia-reveals-il-296-russias-answer-to-boeing-787/?srsltid=AfmBOorHiRgsEKE2mbIgq25MhOymjL-WKL9j3P82NZOADXAPhhHVCp3G
Ako bolje pogledaš, to je A310 sa nakalemljenim ruskim motorima
“MC-21-500:
https://www1.ru/en/news/2026/04/11/ms-21-na-270-passazirov-polucit-dvigatel-pd-24-poiavilas-novaia-versiia-lainera.html
SU27 već slini 🙂 ..
Na što. MS-21-500 sa 270 putnika i 9000 km doleta, bitno više nego A321XLR. Ma kako da ne. Eto ja ću sutra napraviti presicu. Moj avion AS-990MEGA će imati 300 putnika i 10.000 km doleta, a trošit će manje od A321.
taman dovoljno za shuttle Trebinje-Bihać. Samo bih ti ja savjetovao da odmah idešs i na razvoj AS-1990GIGA sa 600 putnika i doletom od 20.000 km – da ih možeš feedati sa AS-990MEGA..
Je je, imaš pravo. Eto idem se malo poigrati i iskonstruiram ga za 15 minuta.
Pa eto do te razine je dosla ruska avio industrija, da su im jedino sto proizvode ovakve nebulozne, komicne i pomalo zalosne najave.
A što reči.