autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Vlada RH
Hrvatska je u floti imala dva Challengera, no po smrti Franje Tuđmana jedan je prodan. Istim je u floti ostao jedan Challenger CL-604 (9A-CRO). Avion je proizveden 1997. (serijski broj 5322) i kao novi je došao u flotu Vlade. Avion ima 12 putničkih sjedala, maksimalna brzina mu je 840 km/h, leti na visini do 12.400 metara i ima dolet od 6.400 km. Avion se povremeno koristi i za hitne medicinske letove za građanstvo.
Vlada koristi i jedan helikopter Mi-8 koji je preuređen u VIP konfiguraciju još u vrijeme Franje Tuđmana. Ovaj helikopter je trenutno na održavanju i ne koristi se. No, vlada po potrebi koristi i druge transportne helikoptere iz sastava HRZ-a u kom slučaju predsjednik Republike, predsjednik Vlade, ministri i drugi uglednici koriste helikopter u vojnoj formaciji sa klupama po stjenkama helikoptera, kao i vojska.
Je li ovo dobra opcija za Hrvatsku? Nije. Hrvatska bi trebala imati bar dva aviona u floti. Jedan veći od trenutnog Challengera koji može odraditi prekooceanske letove i ima dolet od preko 10.000 km, te jedan manji turbopropni avion sa 4 do 6 mjesta za kraće letove i manje važne pripadnike vlade. Zašto veći avion? U prvom redu zato što državna delegacija broji više od 12 putnika (uglednik, tajnik, VIP osobe u pratnji, savjetnici, prevoditelj, osiguranje). Potom državna delegacija mora putovati i preko oceana i na duže relacije. Upravo zato A319ACJ ili, obzirom na nabavku A220 za potrebe Croatie Airlines, nabavka manjeg A220ACJ bi bila taman za Hrvatsku. A220ACJ ima dolet od 10.460 km, kabinu od 73 m2, te prima 18 putnika. Taman za potrebe Hrvatske. Hrvatskoj ne treba niša veće ni manje za najveće uglednike.
Uz to Hrvatskoj treba manji aviona za manje bitne uglednike, za manje delegacije i za kraće udaljenosti najviših uglednika. Nemalo puta su u isto vrijeme putovali predsjednik Republike i predsjednik vlade ili neki ministar, pa se Challenger morao vraćati iz destinacije i obaviti rotaciju i ponovo otići po prvog uglednika. Ovo znači 6 do 8 letova za dva službena puta. Skupo, nepraktično, a i to znači prilagođavanje obveza uglednika, što koji puta nije moguće. Idealan manji poslovni avion bio bi Pilatus PC-12 obzirom da Hrvatsko ratno zrakoplovstvo već ima PC-9 u svojoj floti. Avion ima dolet od 3417 km, dakle može dohvatiti sve u Europi i na Mediteranu. Avion prima 6 do 9 putnika i leti brzinom od 528 km/h.
Ako bi Hrvatska imala dva ovakva aviona u floti čak bi i štedjela. Za sve kraće letove i najviši uglednici bi koristili PC-12, dok bi A220ACJ ostao u hangaru. A220ACJ bi se koristio samo za duže letove i za veće delegacije. Uz to Hrvatska bi mogla uzeti još 1-2 PC-12 za potrebe svoje transportne flote i treninge padobranaca, pošto trenutno nema ni jedan jedini transportni avion. Avion bi se mogao ljeti koristiti za hitno prebacivanje vatrogasnih interventnih postrojbi na požarište, te za policijske hitne intervencije.
I sad se postavlja pitanje je li Hrvatskoj potreban novi avion, jedan tako velik i skup avion kao što je A220, te da li joj je potrebno dva aviona. Dva aviona su joj i te kako potrebna. To nije sporno i to smo objasnili. Challenger nije prestar (25 godina). On može letjeti još bar 10 godina. Ali mogao bi se sada prodati za veći novac nego kada će imati 35 godina i kada ga više nitko neće kupiti, ako bi Hrvatska nabavljala A220 u paketu sa Croatiom ili preuzela jedan njihov A319. Konačno te 2026. kada će se dovršiti nabava A220 Challenger će već imati 29 godina.
No, je li potreban avion velik poput A220. Svakako jest. Pogledajmo primjere drugih dražava:
- Češka u floti ima dva A319,
- Bugarska u floti ima A319 i Dassault Falcon 2000,
- Belgija u floti ima Dassault Falcon 900 i dva Falcona 7X,
- Nizozemska ima B737BBJ i Gulfstream IV,
- Portugal ima Dassault Falcon 50 i tri Falcona 20,
- Švedska ima Gulfstream IV i Gulfstream G550, kao i tri Saaba 340,
- Švicarska ima Dassault Falcon 900EX, dva Challengera 604, Cessnu 560XL, Pilatus PC-24, Beechcraft 1900 i Beechcraft 350C,
- Bjelorusija u floti ima 767-300ER, 737BBJ i Challenger 850,
- Slovačka ima dva Airbusa A319 i dva Fokkera F100,
- Srbija koristi Embraer Legacy 600, Yak-40, Dassault Falcon 50 i Learjet 31A,
- čak i Slovenija ima veći avion od Hrvatske Dassault Falcon 2000, kao i Let 410 Turbolet
Znači sve veći avioni i više njih nego ih ima Hrvatska. Naravno, veće europske države u flotama imaju velik broj aviona, pa čak i nekoliko širokotrupaca (Njemačka npr. 3 A350-900, 1 A321, 2 A319, 3 Bombardiera Global 5000 i 3 Global 6000).
Iskreno, Hrvatska bi mogla kupiti od Croatie Airlines jedan A319 i pretvoriti ga u VIP avion. A319 Croatie su stari 23 godine i mogli bi se operirati još 10 do 15 godina kao VIP avion. A319ACJ ili A220ACJ se može pretvoriti i u transportni avion za misije hrvatske u inozemstvu kao što je bio npr. Afganistan. Naravno Hrvatska se može odlučiti i za neki manji avion od A220ACJ sa doletom od 8.000 km i 15-tak putnika, te proči jeftinije.
Kako god Hrvatska će morati za koju godinu razmišljati o promjeni aviona, nekog sa većim doletom, te bi joj bilo pametno nabaviti još jedan bitno manji poslovni turboprop.
S obzirom da imamo tradiciju operiranja Airbusa, A319ACJ ili A220ACJ kad CTN stasa s tim avionom(uskoro) bi imali smisla, čak i novi, zemlja si to moze dozvoliti financijski. Gledah Srpaku flotu u JAT Tehnici, nemaju ni vlastiti hangar, stoje im u hangaru i skupljaju prašinu dok ima vlada nema potrebu letjeti, a zahtjevaju potporu koja je problem, jer osim vlade, nitko taj avion nema(ni Falcon ni Embraer Phenom). Mi u ZAG imamo sve(hangar je do CTN-a), samo treba pameti. Što se tiče prodaje Challengera, to možemo zaboraviti. State aircraft ne podliježu mandatima za komercijalnu avijaciju, ali samim time su i bezvrijedni pri prodaji. Ne treba slijediti primjere Slovačke, koja je kupila dva stara Airbusa(koji će još neko kraće vrijeme letjeti) i dva stara Fokkera 100, kojih se sad riješava. Ali dva aviona veličine A319ACJ itekako imaju smisla. Prvo, zbog sigurnosti dužnosnika i doleta. Drugo, imamo sve, sav know how je u HR, samo treba CTN-ovoj tehnici dati avion na održavanje i za CAMO usluge. Avion koji operira vojska, a održava ga organizacija koja za to nema neku potporu(Slovačka je dobar primjer, svi operiraju Boeinga osim vlade, Mađarska isto) je katastrofalna ideja. Cisti gubitak za državu. Flota od dva aviona ima smisla. Bio to ACJ i neki mali business jet, ili dva ACJ, to je manje bitno.
Ti kretenima koji kradu i samo uzimaju ne treba nista dati. Njima je i ovaj Challenger puno previse. Ali ce oni sami uzeti bez obzira na gladnu raju. Pa ako je tako da bar uzmu nesto starije i manje. Daj boze A319 Croatie, to nas ne bi kostalo skoro nista.
Gladna raja? Mogu reći da mi je preko glave ovih floskula o gladi i neimaštini, a u isto vrijeme mi moramo uvesti 100 000 stranih radnika jer ova naša “gladna raja” neće raditi. U građevini su plaće oko 10 000 kn, ali lakše je sjediti na burzi jer je ispod časti raditi na baušteli…. Naravno da ima nesretnika koji su odradili nepotpuni staž za minimalac i sad jedva spajaju kraj s krajem, ali zar bi se zbog takvih cijela nacija trebala definirati kao gladna raja? Mislim da su ta vremena iza nas i da bi bilo dosta tih floskula.
Ma u pravu ste, ali ipak ne treba se razbacivati sa novcem poreznih obeznika jer ima i te koliko stvari na koje se novac mora bolje potrošiti. Toliko toga nedostaje ili nije dovoljno dobro.
Sve to stoji u vezi racionalnog trošenja novca poreznih obveznika, ali izuzetno me živciraju floskule “gladna raja” koje se odnose na najdeblju naciju Europe (pretilu), tj. nas. Koliko su tek onda ovi mršaviji gladni?
U pravu ste. Slažemo se.
A319 nije loše rješenje.
Htio sam već pitati, ali sam zaboravio: koliko resursa ima još Romeo-Oscar?
Ako je vec vladin avion, ne treba ga kupovati jer je vec u vlasnistvu Hrvatske. Mogu pokusati da kupe neki avion koji nije u njihovom vlasnistvu.
Jasno.
Treba kupit avion na drva
Ili na vodu.
Treba vam B737-400
Majko mila, pa zašto pobogu?
U Srpskom Direktoratu civilnog vazduhoplovstva u registru avio servisa Vlade Srbije upisani su samo Embraer i Falcon. Ni jedan Yak koliko znam nikada nije bio u registru Vlade već u vojnom. Jedan od poslednjih letova Yak40 u Srbiji, po sećanju, bio je negde 2012 na avio mitingu iznad Ušća. Mislim da već dugo godina nema ni jedan operativni. Pokušana je neka prodaja davnih godina, ne znam da li je realizovana.
Hvala na objašnjenju.
Jedan YAK je cini mi se SMATSA davno koristila za kalibraciju, zamenili su taj odavno.
Koristila je SMATSA taj YAK do nedavno.
Nisu oni zasluzili nista a ne avione….samo rade stetu hrvatskom narodu….kradu i sve su rasprodali i unistili pa mi nije jasno sta ce im avioni….e moj autoru clanka bolje pisi koliko su pokrali i koliko nam madari uzimaju novaca priko korupcije u ini…..moze nas spasit jedino da udu u ovaj avion sta imamo pa da se srusi da bog da jedino bi mi bilo zao aviona….
Nečiji nerad treba kazniti na izborima. Ovaj članak ne govori o ljudima koji su trenutno na vlasti, nego o potrebama Hrvatske u idućih 30 godina.
Zasto da ima svoj avion, zemlja s stanovnicima kao neko predgradje nekog metropolisa?
Niti Austrija niti Finska nemaju, a da trazim nasao bi jos i veci broj zemalja. Kad zatreba lako se nabavi na trzistu privatan avion.
Ali ima i Slovačka, Bugarska, Češka… kao i ogromna većina država Europe. O svijetu da i ne govorimo.
Premjeri i predsjednici Austrije i Finske koriste poslovne zrakoplove za svoja putovanja. Nemaju svoje, već iznajmljuju. To iznajmljivanje je najskuplje kad se dogodi neki ad hoc let. Ali raja je najsretnija kad vidi da država nema zrakoplov i vide Kurca kako se slika na redovnoj liniji.
Ma da. Tako nešto je nepraktično, skupo, često kada i skuplje.
I gradonačelnik Beča Häupl je dolazio u Beograd privatnim avionom. Levičar.
Prestrašno. Sram ga bilo.
Pa i Kinezi nemaju svoj”predsednički”već uzmu 747 od nacionalnog prevoznika i malo preurede unutrašnjost aviona
Stvar je sigurnosti i zastite podataka, a na kraju krajeva i renomea drzave.
Prvo, voljeli ih ili ne, ali sigurnost Predsjednika, dakle vrhovnog zapovjednika vojnih snaga i Premijera je kriticna za funkcioniranje drzave.
Drugo, u te avione ne smiju ici drugi putnici radi zastite podataka. Kao sto je komsija dosta dugo letio u pinkovima avionima, dok su vladini sjedili na zemlji i u biti, ako ga zelis prisluskivati, samo “zaboravis” mobitel ispod sjedala na prethodnom letu.
Trece, predstavnici drzave trebaju ici na sluzbena putovanja u sluzbenom avionu iz istog razloga zasto se na poslovni sastanak nosi odijelo i kravata. Mnogi kazu da odijelo ne cini covjeka, ali isto tako, mnogi drugi te puno ozbiljnije shvacaju ako imas odijelo i kravatu.
Voznja okolo s biciklom, romobilom, u tramvaju i slicno je neodgovorno ponasanje duznosnika prema funkciji koju obavlja.
Ovaj clanak je dobro napisan i prodajom jednog challengera je hrvatska imala cak i veci trosak, jer je jedan avion prazan imao puno vise empty legova nego dva. I da, range mora biti nesto na razini Falcona 7x ili gulfstreama, a ako se ne zelimo qurciti sa luksuzom, mozemo kupit neki ACJ ili BBJ za tri puta manje love, dakako, polovan.
Potpisujem do zadnje riječi.
Upravo tako Stef.
Stef, da li vi znate zasto Mujo ide u kafanu u odelu?
Kada se napije da ne kazu “Vidi onog pijandure” ili “Vidi onog alkoholicara”, nego kazu “Gospodin je popio malo vise”
Bas to! Kad Predsjednik ili Premijer dolaze na neki sluzbeni dogadjaj, čeka crveni tepih, čeka postrojena vojska, sve to ima svoje razloge kako i zašto. I onda dođe neki poslovni avion kakav vozi bogati farmer iz Texasa… Podsvjesno ostavljaš krivi dojam suparnicima, a u politici su ti uvijek suparnici, koliko god da bili u dobrim odnosima.
Ja sam ko klinac uvijek mislio da su sa croatijinih aviona maknuli “airlines” i ostavili samo Croatia kad je Tuđman počeo koristiti Airbusove na putovanja gdje je išla velika delegacija, pa da izgleda izvana kao da je službeni zrakoplov.
Naravno. Službeni avion je stvar sigurnosti, brzine i efikasnosti, praktičnosti, a ponajviše imagea države.
Hahahahahaha!!! Dobar!
Ako ameri prodaju polovnjak od američkog predsjednika to bi bila dobra varijanta.
Bilo bi tijesno
Pogledajte našeg Zorangutana kako izgleda; dok da jednu od svojih sramotnih izjava, već je kilu deblji.
🙂
Je baš
Dragi autore,
Kad se prvi puta razboliš i završiš u zdravstvenom sustavu Hr, doživjet ćeš prosvjetljenje o avionima za dužnosnike.
Kajgot! Pa Alen puca od zdravlja. Uostalom, oženio je 20 godina mlađu ( respect! ), šta Vam to govori?
Prije će OU postati profitabilna nego će se Alen razboliti.
Da nemam baš nikakvih zdravstvenih problema to je činjenica. Za razliku od svih mojih prijatelja koji imaju moždane udare, rakove, križobolje, slomljene kukove… ja nema čak ni hemeroide. Daj bože da tako bude i dalje.
Nisam oženio 20 godina mlađu. Prvo nismo oženjeni, drugo ona je 17 godina mlađa.
Bio sam blizu onda.
Uostalom, ako niste oženjeni, naći ćete lako i 20 godina mlađu ako poželite. 😉
Mogu naći da želim. I 30 godina mlađu. Bez imalo problema. Ali ne želim. Ja sam u vrlo sretnoj vezi i nemam potrebe više ništa tražiti sa strane.
Sve Vam vjerujem. Ali, ko zna kako ćete razmišljati za godinu, dvije. Fakin ste Vi, odmah se vidi. 😉
E to ste u pravu. Tu ste ono ali stvarno i ozbiljno pogodili.
Fakin pravi, vjerujte. Taj je tamanio redom od 15 do 65.
Dragi čitatelju,
nije da se nikada nisam razbolio i da nisam koristio zdravstveni sustav RH. I da, katastrofalano je loš. Nažalost vladin avion ili brdo BMW-a, Audija i Mercedesa koje imaju neće mi puno pomoći u tome da zdravstveni sustav bude bolji.
Pa tu ste pogodili jer navedeni zrakoplov je imao brojne letove spašavanja života hrvatskih građana te prijevoza organa iz Europe do Zagreba.
Da imao je
Ma bravo! Tema odlično pogođena! Možda da kupe svakom ministru Learjet, da mogu ljudi na more lheti bez gužve na autocestama.
Bravo!!
Nemate kruha!? Jedite kolače!
Naravno da nitko ne smatra da ministri trebaju letjeti privatnim avionima.
Dakle, jedna Austrija koja nam može biti uzor u svemu ( sad će Alen F. da nam objasni da to baš nije tako ) nema VIP avione, a naša uboga Rvacka bi trebala ACJ?
Alen F. neće ništa “da objasni” jer jadan je onaj kojem je Austrija uzor u svemu. A ovaj omalovažavajući izraz “Rvacka” ostavite za svoje političke kružoke. Pogotovo što to nije
“vaša uboga”!
Nikada mi nisu bili jasni ljudi koji pišu Rvacka. I što misle što sa time postižu? Zar misle da svojom nepismenošću ili glupošču negoka vrijeđaju.
To je kao kad mi netko u zlobi kaže “Purgeru”. A ja na to kažem “hvala”, obzirom da je to velika čast.
Jel Vi to o nepismenosti?
Alene, kad netko napiše Rvacka, to nije nepismenost, nego stav, ne znam razumijete li me.
Kao što sam u komentatu napisao ili nepismenost ili blentav stav. Iskreno ne znam što je gore.
*Rvacka” nije stav nego omalovažavajući izraz za ovu zemlju. Pogotovo u pisanom “izdanju”. To što se taj izraz kolokvijalno upotrebljava za određenu grupu unutar hrvatskog naroda, drugi je par rukava. Ovdje je riječ o avionu za Vladu Republike Hrvatske i tu nije mjesto takvim omalovažavajućim izrazima! A pogotovo vama koji sa Hrvatskom nemate veze…
Upravo tako.
Koliko još zemalja u Europi nema svoje avione kao Austrija?
Koliko su pokrali ovaj narod i koliko se obogatili pogotovo ministri ali i nize rangirani kako ih nije sramota da im narod opet kupuje zrakoplove i to ne jedan nego dva.
Niste tu u krivu. Ali to je tako diljem planete. A to što si sami dozvoljavamo da nas kradu i to ne sankcioniramo na izborima smo si sami krivi.
Baš dobra i stručna analiza. Pa za ovo bi vam HR Vlada trebala platiti.
Stoji.
Hvala.
nema hrvatska novca za te avione. siromasna je to zemlja.
Kajgot.
Ma da. Zato i ima Challengera
Pa da. Zato što ima Challengera, ljudi 2 godine nakon potresa na Baniji ( pardon, Banovini ) spavaju u kontejnerima koji prokišnjavaju.
Ali razumijem da je teško osjećati empatiju prema sirotinji nakon što ste “4 puta spavali u hotelima s višeod 5*”
Na Banovini apsolutno više nitko ne spava u kontejnerima. Dajte ne pišite neistine. Ja sam na Baniji bar 10 puta godišnje (zadnji puta sam bio prije 10 dana) i to što ste napisali jednostavno nije istiana.
Ovdje se moram uključiti u raspravu: svi su dobili pomoć ali nije stvar države graditi im nove kuće. Toga nema nigdje u svijetu. Za to postoji osiguranje koje doslovno nitko nije imao. Država može i mora osigurati kredite sa 0% kamata za te ljude, može im i mora osigurati građevinski materijal sa 0% PDV-a, mora i može im omogućiti jeftino ili čak besplatno korištenje mehanizacije HV-a, ali financiranje i gradnju moraju preuzeti sami. To nema veze sa “empatijom prema sirotinji” već sa stvarnim životom! Svi seru po državi, samo gledaju gdje je mogu prevariti, ali onda bi “all inclusive” kad nešto krene po zlu! Ponavljam: toga nema nigdje u svijetu! Ne vjerujete mi? OK: ako znate njemački, proguglajte pojam “Flut im Arnthal”… Pa onda komentirajte..
Hrvatska je istinski i mnogo pomogla. I ljudi nisu po kontejnerima. Nitko više nije.
To sto ima Challengera mozda je jos veca sramota nego to sto je siromasna zemlja.
I ja imam susjeda koji vozi BMW X5 ali nema novca da plati sve racune, djeca idu u raspadnutim cipelama u skolu, …
Sad malo pretjerujete. Nije da si Hrvatska ne može priuštiti Challenger.
Moze priustiti si Challengera ali se onda nedostajati na drugom mjestu: nece biti dovoljno novca za obnovu poslije zemljotresa na Baniji i u Zagrebu, vojni avioni se ne mogu redovno i kvalitetno odrzavati pa se sruse, zdravstvo u losem stanju …
Neupitno. Tako ljudi govore i za novac koji se daje Air Serbiji…
Ma kakav avion, dobar je i ovaj. Ako se već pegla po svijetu, nek guzonje lete biznisom. Acj, bbj su izdrkavanja.
Zašto ih onda ima jako puno vlada svijeta?
Najbolji izbor je rabljeni zrakoplov . CRJ900 ili EMB190 ima ih na tržištu. I to obična putnička varijanta bez puno luksuza.
Stoji, npr LR varijanta sa dometom 3400 km. Uzmete konfiguraciju Delte na primer u kojoj staje 70 ljudi sa 12 Business sedista, 20 Economy sa vecim razmakom i 38 standardnih za novinare, bezbednost i dr.
Mnogo jeftinije od nabavke novog Globala npr
Takav dolet nikako ne može biti dovoljan za državne dužnosnike.
Zašto bi to bio najbolji izbor? Putnikčka varijante? Sa malim doletom?
Jednostavno i efikasno a što se tiče doleta lako se sleti i uzme novo gorivo. Zrakoplov se ne kupuje da bi se zadovoljio nečiji EGO. Ova dva tipa su praktična i efikasna a treba izvršiti i manju preinaku hangara.
Sa tolikim doletom ne mogu preko oceana.
Mogu sa refuling stopom na Islandu ili Irskoj. 3400 km je dolet sa punim load-om, 70 putnika u avionu, obzirom da su delagacije manje dolet se produzava. Na kraju krajeva koliko cesto ce leteteti preko Atlantika, a imace avion koji moze opsluziti sve od Bliskog Istoka do vrha Norveske.
Ma to znači do neke ozbiljnije destinacija 2 puta stajanje i punjenje. To istinski nema smisla.
croatianaviation (dozvolili su pominjanje zamaaera, pa ocekujem da je dozvoljenjo pominjati ih imenom) pise da je ZAG imao 253.666 putnika u novembru, sto predstavlja 102,58% iz istog meseca 2019. godine! Huge!
Da Zagreb je objavio brojke. Ići će članak iza ponoći.
Indeks je 102,58, ali puno preciznije je reći povećanje od 2,58% u odnosu na 12/2019
Dvije godine već pišemo ovako, pa ćemo pisati i dalje.
Obzirom na ulazak RH u schengenski prostor od 1.1.2023., odnosno od 26.3. za zračni promet, bilo bi zanimljivo da provjerite sa zračnim lukama u RH na koji način misle odvojiti dijelove aerodroma za schengen i non schengen promet.
Već smo pisali o tome.
Ne, pisali ste o tome što mislite kako će to izgledati i koje gateove bi trebao ZAG odvojiti i slično, odnosno gdje bi trebao napraviti novi duty free. Mene zanima hoćete li kontaktirati (intervju, upit, nebitno) zračne luke kako bismo dobili preciznu informaciju jer sam uvjeren da već odavno imaju spremne planove.
Mislim netko će to napraviti, netko od drugih medija, ja samo pitam imate li vi tu namjeru?
To nikog ne zanima.
Dajte radije koji članak o Moravi.
Pa istinski mislim da to većinu ljudi ne zanima. Mene osobno ne zanima praviše.
Nisam baš siguran da je to interesantna tema. Što nekom znači gdje će na Zadru pomaknuti kontrolu putovnica?
Majko mila, koje kajgotarenje u ovom tekstu…
1. Srbija nema Yak-40. To ste procitali na wikipediji, a niste ni proverili da li je tacno. Od ta tri aviona, najcesce leti Embraer Legacy 600. Leti ponekad i long-haul sa refueling stopom.
2. Sta ce Hrvatskoj VIP avion koji moze da leti 10.000km??? Pa jel Vi znate koliko kosta takav avion?! Ocigledno ne znate, pa evo da Vam napisem: G500(9.800km – od 40 miliona EUR), pa sve do G750(14.300km – 72 miliona EUR). Koja megalomanija majko mila… Vi se poredite sa bogatim drzavama kao sto su Holadnija, Belgija, Svedska i Svajcarska!!! Halo!!! Kakvi su ovo kompleksi, pa to nema nigde. Zadovoljite se i Vi jednim Embraerom Legacy 600, sasvim je dovoljan. Eto Ana Brnabic je njime isla u Tokio sa refuling stopom u Astani. I sta joj fali? Nista apsolutno. Plus, citamo da Vi iz Zagreba imate EXTRA konektiranost preko FRA, pa je to razlog vise da se ne kupuje VIP mlaznjak od 10.000km doleta. Nek se truckaju malo u biznisu do FRA, pa nek prilegnu u First Class, a pre toga mogu i da se istusiraju u First Class Lounge, kao i da prezalogaje malo kavijara. Zasto bacati pare poreznih obveznika na long-range VIP avion.
3. VIP avion treba da sluzi samo za prevoz najbitnijih licnosti, a to su predsednik drzave, predsednik vlade i predsednik skupstine. Izuzetno moze da sluzi i ministru spoljnih poslova. Svi ostali su itekako manje bitni i ne zasluzuju prevoz VIP avionom, dovoljno je sto se vozikaju u A8 i Maybachu pod rotacijom. Za njih se placa biznis klasa na redovnim letovima. Delegacija nikada ne ide VIP avionom, oni idu komercijalnim linijama.
4. Rumunija nema VIP avion. Drzava koja se moze porediti sa Hrvatskom po svim parametrima, pa i po BDP-u po glavi stanovnika. Priblizno je isti. Ne mozete porediti Hrvatsku sa Belgijom, Svajcarskom i Svedskom. Mozete samo da sanjate da pripadate istom rangu, no istina je da je Hrvatska treca najsiromasnija drzava u EU, odmah posle Rumunije i Bugarske.
4. Bilo koji ACJ ili BBJ je tek megalomanija! Pa coveve bozji, ACJ220 je 80 miliona EUR, a svi ostali su preko 100 miliona!!! To je bacanje para! Kad se u Srbiji baca par miliona na aerodrome, citali smo kako bi za taj iznos u Hrvatskoj pala vlada. A za iznos od 100 miliona evra da bi se politicari vozikali po svetu, za to ne bi pala vlada?
5. Koji dvostruki arsini Alene, pa svaka Vam cast, sad ste zvanicno prevazisli i samog sebe! Nema smisla bilo kakva dalja diskusija sa Vama, ma najbolje predlozite vladi da kupi A380, bar ih sada ima na trzistu polovnih i jeftinih. Sreca pa Vas nece poslusati ni za ovo sto ste u tekstu predlozili.
1. Ne, podatak nije iz Wikipedie, pobogu.
2. OK, a pritom eto niste vidjeli Češku, Bugarsku, Bjelorusiju, Slovačku, Srbiju, Sloveniju…
3. VIP avion koriste predsjednik Vlade, predsjednik Sabora, predsjednik države, ministar inozemnnih poslova, ministar obrane, ministar unutarnjih poslova i dopredsjednik vlade. Iznimno moguće je da ga koristi i neki drugi ministar ili predsjednik Ustanovnik i Vrhovnog suda. Delegacije putuju VIP avionima.
4. Na ovo sam vam već odgovorio pod 2. Zašto se ponavljate?
5. Naravno da nitko ne predlaže da Hrvatska ima A380 ili bilo koji širokotrupac. Pobogu. Zašto pretjerujete?
Uhvatili ste se A380, potpuno nesposobni da detektirate sarkazam, a niste uopće odgovorili na srž pitanja: što će jednoj siromašnoj i nebitnoj Rvackoj ovakvi avioni koje Vi predlažete? Nije li to suludo?
Iskreno Hrvatskoj ne treba ništa više od većeg poslovnog aviona poput Globala. No, A220ACJ je kompatibilan sa flotom Croatie Airlines što je ogromna prednost, a preuzeti jedan A319 koji izlaze iz flote Croatie je vrlo jeftino i praktično.
Ako Xi može koristiti “civilni” avion… Pobacaju van sjedala i stave malo bolje fotelje i Xi je upravo došao tako u Qatar. (doduše ima on druge razloge)
Da taj avion koji on koristi je stvarno mali, jadan i nikakav. Kina u svojoj VIP floti ima:
– 747-400
– 777-300ER
– 737-800
– 3x F50
a što ne bi od OU as hoc rentali? I usput Vlada može legalno dotirat kompaniju
zato što OU nema dovoljno aviona, što ima puno prevelike aviona (sa 144 i 176 mjesta) ili nadekvatne (Dash 8-400).
A da Hrvatska uopce nema avion, kako bi to bilo? Kao i neke druge drzave na koje bi se mogli ugledati, npr Austria? Kancelar Austrije moze s Ryan Airom, a Plenkiju trebaju dva aviona za presetavanje? Njima ispod cast sjesti u CroAir i otici na put?
Kancelar Austrije Ryanom??? Od kuda vam to?
I ja se pitam.
Pa leteli su bili negde Ryanom pre nekog vremena. Eto Austrija nema VIP avione, nego uglavnom leti na redovnim linijama Austriana. I sta im fali?
Lete redovnim linijama? Jeste sigurni?
Da, siguran sam. U najvecem broju slucajeva idu Austrianom. I apsolutno nista im ne fali.
I nikada ne koriste privatne avione?
Jako retko. I kada to rade, onda iznajmljuju VIP avione, nemaju nijedan svoj.
Da oni su istinski jedna od rijetkih država koje nemaju ni jedan svoj avion.
https://www.heute.at/s/erstes-foto-aufgetaucht-kurz-bei-trip-in-turbulenzen-100171476
OK, a sad za nas koji ne govorimo njemački dovoljno dobro.
Clanak prikazuje Sebastijana Kurca u avionu Ryanair-a.
neka ste mu pokazali kurca u avionu.
OK, hvala.
Da, ali promašili ste “ceo fudbal”! To je fotka u trenutku kada on više nije kancelar Austrije nego kao privatna osoba leti za Dublin! Bez brige: iako Republika Austrija nema “svoj” jet, obilno se koriste iznajmljenim mašinama…
Što nije jeftinije i nikako praktičnije.
Istinski jakooooo malo država nema svoj avion. One koriste avione svojih nacionalnih prijevoznika i privatnih kompanija koje imaju VIP avione. Hrvatska sa tek 12 aviona Croatie Airlins i tek 2 privatna aviona ne može servisirati na taj način svoju Vladu i predsjednika Republike. No, kao što rekoh jakooooo malo država nema svoje avione za svoje uglednike.
BiH ste preskočili. Pa i tamo ima državnih vladinih aviona
Niz zemalja sam preskočio. Gdje bih došao da sam ih sve napisao.
Nije bitno što postoje tek 2 privatna aviona u Hrvatskoj, pa postoje u susjednim zemljama.
Nema baš neke logike da Vlada RH putuje sa avionima iz susjedstva. Konačno to je skupo i nepraktično.
Naravno da treba, ako razmišljamo logično i racionalno. Pustite ove priče birtijaške i populističke kako treba biti ponizan, bilo naroda i slično. Funkcija predsjednika vlade, pa ajde i predsjednika države i čak predsjednika Hrvatskog sabora, neovisno o tome koja osoba, trenutno, odnosno privremeno, obavlja tu funkciju je iznimno odgovorna ne samo u kontekstu RH, već i kao države članice EU, NATO-a i slično.
Odvojite ime i prezime i osobu od funkcije koja je vrlo važna.
S te strane, naravno da treba novi avion, odnosno avion koji je ekonomski najpovoljniji, odnosno težina se mora dati i cijeni, ali i iskoristivosti i planskom ulaganju. Na takve investicije se ne treba gledati kratkoročno, već dugoročno, pa ako košta xx mil € na 20 godina, isplativije nego neka privremena rješenja koja vode do novih privremenih rješenja i na kraju koštaju 5x više.
Koji bi bio najbolji avion, nemam pojma, ima puno stručnijih ljudi koji će to procijeniti obzirom na zahtjevnost putovanja, učestalost i slično pa na temelju tih inputa raditi analizu koji avioni dolaze u obzir, a potom prema cijeni i stanju na tržištu, tražiti ponavljam ekonomski najbolju ponudu, ne nužno cijenovno.
Apsolutno ste u pravu.
Zasto treba? Da Plenkovic moze sina voditi u Katar? Ili Sanader ici na operu u Veroni? Ako smo drzava u EU, NATO i slicno, kakve to veze ima?
Na stranu budaletine koje to zlorabe. Takvo zlorabljenje treba i sankcionirati. Ali da država treba imati jedan veći i jedan manji avion i te kako treba.
Austrija je dokaz da itekako ne treba.
Navedite JEDAN parametar po kojem smo ispred Austrije.
Koliko još europskih država kao Austrija nema svojih aviona?
Srbiji je pre 2-3 meseca isporučen nov H215 Super Puma u VIP konfiguraciji.
Jak je povučen odavno .
Mi u ovom članku pišemo o avionima, ne helikoperima (osim napomene za Hrvatsku o kojoj je članak). OK za YAK, ubrali smo.
“Koji Vladin avion treba kupiti Hrvatska” (ako je pitanje, bi li trebalo staviti upitnik na kraju rečenice?)
Ako Hrvatska misli ili treba (ot)kupiti vladin avion, onda to može biti samo jedan:
Bombardier CL-600-2B16 Challenger 604; MSN 5322, reg. 9A-CRO, 2 x General Electric CF34-3B.
Ako ste htjeli pitati bi li Vadi RH trebalo kupiti novi avion, moje je mišljenje da ne bi. Imaju taj, gore spomenuti i nek lete njime dok ne bude star kao lovački avioni HRZ-a – MiG-21bisD / MiiG-21UMD, a onda neka raspišu natječaj.
Mogla bi im i OU otpisati jedan svoj De Havilland Canada DHC-8-402Q Dash 8. Samo neka povade pola ili više sjedala i ugrade dodatne spremnike za gorivo, tako da sa doletom od preko 10.000 km može odraditi i prekooceanske letove. Mogu im dati i svih 6 pa neka ih, mislim na OU, zamjene novim avionima Embraer 175LR (ERJ 170-200 LR), 2 x General Electric CF34-8E, Y78. Njima pridodati nekoliko aviona Embraer 195LR (ERJ 190-200 LR), 2 x General Electric CF34-10E, Y124 …
Samo mi ne spominjite, molim Vas, avione obitelji Airbus A220 ili Embraer E-Jet E2. Na svaki prizemljeni Airbus A220-100 (Bombardier CSeries CS100 / BD-500-1A10) / A220-300 (Bombardier CSeries CS300 / BD-500-1A11) – 2 x Pratt & Whitney PW1500G, trenutno dođu četiri prizemljena aviona Embraer E190-E2 (ERJ 190-300) / E195-E2 (ERJ 190-400) – 2 x Pratt & Whitney PW1900G. Njihovi motori su, i još dugo vremena će to ostati, poluproizvodi kojih se treba klonuti. Kao i svega što pogone …
Vidim, spominjete Airbus ACJ319neo i Airbus TwoTwenty (ACJ220) … Za koga? “Uglednike”? Za što? Da idu mlatiti praznu slamu 10.000 km daleko od kuće? Imaju redovite linije pa nek lete ako imaju potrebe i razloga. OU svaki dan u tjednu, osim nedjelje, dva puta leti za BRU. I vraća se. Po Hrvatskoj neka putuju službenim kombi vozilima. Ili automobilima. Ima ih koliko hoćeš i kakvih hoćeš. Niti jedan nije bez klime, kože, motora snage manje od 294 kW i kraći od 4.978 mm. Manje bitni “uglednici” (da li su to možda osobe na koje bi se trebalo ugledati?) neka putuju vlakom. Krenu dan-dva ranije i stignu svuda. Na svaki službeni vlak postaviti 4 lokomotive, jedna će valjda ostati ispravna da ga dovuče do odredišta. Ako vlak ne stane sam od sebe ili izleti iz tračnica zbog brzine veće od 65 km/h, mogu stati i sami na svakoj stanici i odraditi kratke sastanke sa predstavnicima lokalnih samouprava. Predaju im smjernice za daljnji razvoj u pisanom obliku, pokupe pršute, kobasice, svježe pečeni kruh, iz krušne peći naravno, demižonke i nastave dalje. Tako će bolje opipati bilo (puls) ovoga naroda, približiti mu se na neposredniji način i još dodatno učvrstiti svoje biračke pozicije …
Mario
Bravo
Potpisujem. Bravo!
Croatia nije vlasnik Dash 8-400 pa ga ne može ni ustupati. Taj avion ima puno premalen dolet i krajnje je nefukcionalan kao vladin avion. Sa Dash 8-400 prekooceanski letovi? O moj bože!!!!!
Kako bi Hrvatska otkupila CL-604 ako je to već njen avion? U njenom vlasništvu!
Ako imate vremena za još jedan komentar.
Embraer E2 je pogonjen sa 2x PW.
Do E2 to je bio GE.
Verovatno LEAP by CFM nije mogao stati, a da prave novi, samo za E2 ne ide.
Pitanje je : Šta im bi, tj. Ko ih yzyeba da nakače ove poluproizvode?
Pozdrav svima
Anonymous 08.12.2022. 12:18
“Ako imate vremena za još jedan komentar…”
Mogu ukratko i da ne bude zbunjuće i prekomplicirano.
Moj dojam je da su tvornice aviona prilično lakomisleno i naivno nasjele na priče o revolucionarnoj tehnologiji koja će njihove avione učiniti nedostižnima za konkurenciju.
Zamisao o reduktoriziranim, turboventilatorskim motorima je prilično stara i postojalo je više motora u povijesti koji su radili na tom principu. Npr. avioni koje je i sama Croataia Airlines svojevremeno imala u sastavu flote, BAe 146-200 / 300, bili su pogonjeni sa takvim motorima – Lycoming ALF 502R-5; BPR: 5,7:1, OPR: 13,8:1, promjer ventilatora: 1.022,3 mm / 40,3 in, arhitekture 1F-]G[-1LPC–(7+1r)HPC〧2HPT–2LPT, potiska 31,00 kN / 3.162 kgf / 6.970 lbf.
Osnovna razlika u odnosu na 2-vratilne, turboventilatorske motore, na kojima se ventilator i N1 vratilo (LPC+LPT) okreću istom brzinom, je ta da je sada između ventilatora i N1 vratila ugrađen reduktor koji omogućava povećanje promjera ventilatora, a smanjenje brzine njegove vrtnje. Na taj način moguće je ostvariti veći faktor optočnosti jezgre motora tj. veći bypass ratio (BPR), a većina potiska aviona ostvaruje se strujom svježega zraka, promijenjena tlaka i brzine strujanja, koja je neznatno veća od brzine samoga aviona. Na taj način povećava se pogonska učinkovitost (engl. propulsion efficiency) motora, a smanjuje SFC (specifična potrošnja goriva).
Postoje 3 grupe Pratt & Whitney-evog PW1000G Pure Power reduktoriziranog, turboventilatorskog motora:
– veliki: promjer ventilatora 81,0 in / 2.057,4 mm; BPR: 12,5:1, arhitekture 1F-]G[-3LPC–8HPC〧2HPT–3LPT i tu spadaju PW1100G-JM, namijenjeni obitelji aviona Airbus A320neo i PW1400G, namijenjeni za Irkut MC-21
– srednji: promjer ventilatora 73,0 in / 2.057,4 mm; BPR: 12,0:1, arhitekture 1F-]G[-3LPC–8HPC〧2HPT–3LPT i tu spadaju PW1500G, namijenjeni obitelji aviona Airbus A220 (A220-100 i A220-300) i PW1900G, namijenjeni obitelji aviona Embraer E-Jet E2 (E190-E2 i E195-E2)
– mali: promjer ventilatora 56,0 in / 1422,4 mm; BPR: 9,0:1, arhitekture 1F-]G[-2LPC–8HPC〧2HPT–3LPT, u koje spadaju PW1200G, namijenjen avionu Mitsubishi SpaceJet M90 / M100 te PW1700G, namijenjen budućem Embraeru E175-E2.
Bitna razlika je i to što su neki zavješeni ispod krila aviona u razini jezgre motora, a neki u razini ventilatora pa je i iz toga razloga dolazilo do specifičnih deformacija rotora motora. O ostalim mehaničkim problemima i kvarovima idućom nekom prilikom …
Tvornica CFM International (GE + SNECMA) zasigurno je mogla proizvesti motor koji bi pogonio avione obitelji Airbus A220 odnossno Embraer E-Jet E2, no niti sa približnim omjerom optočnosti kao Pratt & Whitney pa samim tim i nedovoljnom efikasnošću motora. Tvornica Bombardier je teško izlazila na kraj sa svojim CSeries CS100 / CS300 pa ga krenuti cerftificirati sa još jednim tipom motora bio bi još duži i daleko skuplji postupak, tako da je ista priča nastavljena i sa Airbusom A220 na kojem tvornica zasad još ionako financisjki gubi.
Spomenut ću još i Boeing 737 MAX. Zbog iznimno kratka stajna trapa aviona pa samim time i ograničenosti u dimenzijama motora koji možete podvjesiti pod krila, reduktorizirani motor ne bi imao niti približno smisla. Zašto? Ako promjer ventilatora, omjer optočnosti jezgre i traženi potisak motora stavite na papir, brzo zaključite da bi motoru koji ima promjer ventilatora 69,4 in (CFM LEAP-1B) za neki prihvatljivi BPR trebalo više stupnjeva na N1 i N2 vratilu da biste dobili traženi potisak motora i onda cijela priča ode u krivom smjeru jer on postaje i duži i teži (da ne dužim) …
Sjećam se da je za avione obitelji Airbus A320neo i Rolls-Royce bio nudio svoje 3-vratilne, turboventilatorske motore RB285, ali ih tvornica Airbus nije niti uzela u razmatranje.
Upravo iz toga razloga su zrakoplovne tvrtke za svoje avione Airbus A320neo / A321neo počele češće i više odabirati CFMI LEAP-1A, 2-vratilne, visokooptočne, turboventilatorske motore nego one Pratt & Whitney PW1100G-JM, ‘2,5’-vratilne, visokooptočne, reduktorizirane, turboventilatorske motore. Bio bi to zasigurno daleko bolji, pouzdaniji i trajniji motor, motor boljih performansi i veće ekonomičnosti da se proizvodi unutar IAE International Aero Engines AG konzorcija, a koji je uključivao tvrtke Pratt & Whitney, Rolls-Royce Holdings plc, Japanese Aero Engine Corporation i MTU Aero Engines AG, na isti način kako se bio proizvodio i IAE V2500, 2-vratilni, visokooptočni, turboventilatorski motor koji je osiguravao potisak trima obiteljima zrakoplova, i to: A320 family (V2500-A1 i V2500-A5), MD-90 (V2500-D5) i C-390 Millennium (V2500-E5)…
Mario
Svaka čast Mario ogroman respect. I velik hvala za ovaj komentar.
Možete mi se javiti na mail:
zamaaero@gmail.com
Zahvaljujem na pohvalama. Molim lijepo.
Bilo je napisano u dahu. Usput pokupih tek nekoliko brojki iz svojih baza podataka. Mislim da je ovime dana i jedna tehnička dimenzija raspravi.
Lijep i veliki pozdrav svima
Zahvaljujem na pohvalama. Molim lijepo.
Bilo je napisano u dahu. Usput pokupih tek nekoliko brojki iz svojih baza podataka. Mislim da je ovime dana i jedna tehnička dimenzija raspravi.
Lijep i veliki pozdrav svima
Kao *Anonymous
Odgovori mfranjic
08.12.2022. 12:18* zahvaljujem na vašem odgovoru.
Da se videti da svi žele da smanje ‘promer’ vrele struje i sagorevanje goriva, a da pritom povećaju hladnu struju i potisak koji ona ostvaruje. Prosto rečeno.
Takođe kao zapažanje DLH je za sve od D-AINA pa na dalje odabrala P&W. Mislim da je to slučaj i za celu grupu OU I LX.
Zašto je tako, pitanje je. Na stranu sve komercijalne veštine i popusti.
Hvala još jednom.
Pardon misli se na OS. TJ. AUA
Yak-ovi su pripadali vojsci i povučeni su iz upotrebe još 90ih, više se nigde ne duže u inventaru
Nebitno. Izvori tvrde da se još leti, ali to je istinski krajnje nebitno. Srbija u floti ima bitno više aviona nego Hrvatska.
ako zanemarimo zbilja velike i moćne države (US, Rusija, Kina) i vrlo bogate (čitaj arapske zemlje), ispada da vrijedi pravilo – što manja zemlja to veći avioni
Pa i ne. Ne više.
Ponovo imate nesrećno sročen naslov
Ne kupuje Hrvatska od neke tamo ili nekog tamo Vlade avion nego kupuje/treba da kupi avion za vladu.
Recimo da piše “Koji avion treba kupiti Hrvatska za potrebe vlade”
ili neke druge varijacije.
Srbija koristi Embraer Legacy 600, YAK nije u upotrebi mnogo godina, a i ova dva sve manje lete ili ne lete. Falkon je iz 1981, a Learjet iz 1991 godine.
Hvalite se da ste radili boga ti pitaj kakve ceremonijale. Da…
Pa trebali bi znati da Predsjednik Vlade, Predsjednik Države i Predsjednik Skupštine nikad, ali nikad ne mogu letjeti zajedno. Samo jedan po jedan. To Vam je pravilo koje vrijedi bilo gdje u svijetu.
Kao ni dva ministra koja raspolažu silom tipa vojska i policija. To tako ne ide.
Za veće delegacije Srbija iznajmljuje avion od Er Srbije. Nekad A319/320, a nekad ATR72.
Srbija doduše ima VIP helikoptere i to nove.
A da Hrvatska nabavlja A319 avion u kojem bi letjelo 15/20 ljudi je… malo komunistička megalomanština.
Naslov mora biti najkraći mogući opis teksta. Ovaj naslov je i više nego u redu. Puno pretjerujete i tražite dlaku u jajetu. U ovom slučaju čak ni to nego zanovjetate bez ikakvog smisla.
Izbori govore da YAK još povremeno leti.
Zar netko tvrdi da predsjednik vlade i države trebaju letjeti zajedno?
YAK koji leti je vojni aviona. vosjke Srbije.
Sad i ne piše kad ste izbacili pasusu da se avion morao vraćati…
ali sad ko će o tome srećom imam snimljeno
Nemojte pisati gluposti. Nikada i nigdje nije pisalo da predsjednik i premijer trebaju putovati zajedno. Nije izbačen nikakav pasus iz članka. Ne govorite neistine, majko mila!
Hoćete reći da nije pisalo da se avion morao vraćati
Citiram
Uz to Hrvatskoj treba manji aviona za manje bitne uglednike, za manje delegacije i za kraće udaljenosti najviših uglednika. Nemalo puta su u isto vrijeme putovali predsjednik Republike i predsjednik vlade ili neki ministar, pa se Challenger morao vraćati iz destinacije i obaviti rotaciju i ponovo otići po prvog uglednika. Ovo znači 4 do 8 letova za dva službena puta. Skupo, nepraktično, a i to znači prilagođavanje obveza uglednika, što koji puta nije moguće.
Pa to i kaze. Umjesto da se vraca sa dva aviona bi otisli svi odjednom.
Da, ali se ovo svejedno ne odnosi na putovanje oba uglednika na istu destinaciju.
Ovo se odnosi na dva puta na različite destinacije u isto vrijeme.
U čemu je razlika. Predsjednik, premijer i predsjednik skupštine ne mogu zajedno putovati u avionu niti u isto vrijeme različitim prevozom.
Niti smiju napustiti zemlju u isto vrijeme.
Smiju napustiti zemlju u isto vrijeme. I namalo puta su to učinili.
Da
Dobro. I? Što je tu, do vraga, pogrešno??????
Ne nije. To piše i dalje u kontekstu da je nemalo puta avion letio za predsjednika države i za premijera pa se morao vraćati. Ne za istu destinaciju, predsjednik vlade je išao na jednu, predsjednik države na drugu destinaciju. To se dešava često puta.
Ha ha ha ha
??? A koji je argument za ovo smijanje?
Ludilo..
OMG
Ma nek pređu na onlajn sastanke. Ovamo će da ukidaju linije zbog zagađenja, a oni na svakih nedelju dana da se negde skupljaju svaki svojim avionom. Ne može.
Ha, to je tako. Ima li tu pomoći? Naravno da nema.
Samo vi organizujte kvazinesrecu za Zokija I odmah ce pljunuti novce. Dramaticni naslovi u tisku. Tako su uradili za Tomu I odmah nabavise novi dzet u Serbii.
Nema potrebe za time. Političaru je dovoljno reči “avio je star, održavanje košta puno previše i trebamo nabaviti mlađi”. Čak i ako to nije istina. Tako opravdavaju nabavu superskupih novih megalimuzina.
Šta je to uglednim,gosp.Šcuric,ako mi možete pojasniti?
Uglednik?
VIP osoba.
Hvala
Molim i drugi put.
Ne razumijem vaše pitanje.
Samo im dajte ideje da si naručuju avione na naš trošak. Zašto ne odmah A380 – nek se vidi raskoš. A sa A380 bi štedjeli samo tako jer ih ima na bacanje na tržištu (kad već tražimo opravdanja).
Najbitnije – A380 bi idealno odgovarao egu naših političara.
Max nemojte pretjerivati. Mi govorimo o najmanjem avion koji može odraditi letove, vi o A380. No, dajte.
Ima logike. Obzirom da se vlada precednisvo ne trpe, svako dobije po svoj sprat. Najveca rasprava ce biti tko je gori a tko doli.
🙂
Ssj100 u VIP konfiguraciji je idealan za Hrvatske potrebe.
Tu vas podržavam. Na taj način bi imali avion koji je ionako stalno neispravan pa ne bi ovim mamlazima iz vlade padalo na pamet da letuckaju i troše pare.
Šta ste duhove jeli za doručak, pa ste tako duhoviti?
Su27 koliko je vama godina?
Hahahaha. Da, da.
Samo što se rezervni dijelovi nisu mogli nabaviti ni prije sankcija, a sada nema ni teoretske šanse. Samo što ima brdo zapadnih komponenti koje se ne isporučuju Rusiji. Samo što je to loš avion koji baš nitko ne kupuje, ni jedan jedini primjerak nije prodan na zapadu. Samo što ima premalen dolet… Ma idealan.
Za taj avion ni netrebaju rezerni dijelovi jer je jako kvalitetan. Unatoč sankcijama djelova bi bilo (to vam garantiram). Ako vam se nesviđa ssj100, možemo uzet Il-96.
Majko mila. Jel Il-96 koji je proizvden u čak 15 komada i to 11 za potrebe ruske vlade? Hahahahahaha…
Za SSJ100 ne trebaju rezervni dijelovi? No dakle koji diletantizam. Totalni diletantizam i apsolutno nepoznavanje zrakoplovstva.
Kako bi se to nabavili dijelovi? Nisu se mogli nabaviti ni prije sankcija. A kako bi ih vi nabavili? Ma kako vi takvu glupost možete garantirati?
Ovaj su27 i mfranjic bi se trebali zajedno igrati u pijesku s aviončićima. Ista razina. Odlično bi se slagali.
Ma daaaa…
O moj bože. Ponavljam pitanje, Su27 kolko je vama godina?
Kolko bi mi dali?
12 godina.
11 imam.
Tako se i ponašate.
Hahahaha
Ma doživotnu
Zašto brišete komentare?
Zato što pišete gluposti. Notorne!
Il96 Ima drug Kim u Koreji,možda da na kredit o
Kim nema Il96
Kad OU izbaci A319/320 iz flote, samo prefarbti i kabinu rekonfigurirati sa dodatnim rezervarima za gorivo u cargo bay.
Gotova bonbona
Da, to piše i u članku. To su napravile i neke druge zemlje, kupile stare avione svojih nacionalnih prijevoznika.
Navodno Titov 727 (izvor kustos muzeja cca 94 ) je imao samo jedan red udobnijih sedista, nista specijalno, dok je ostatak je bila tipicna konfiguracija.
A sto se tice aviona za duze staze, zasto ne Global 7500. Avion je dovoljno velik za delegacije, moze direkno da leti za sve destinacije od interesa i mnogo ga je lakse dobiti i opremiti od A220.
Ako za usporedbu uzmete Kanadu, Kanada ima jedan A310-300 (CC150-Polaris) predvidjen za letove premijera, a ostala tri koristi vojska ukljucujuci i air refueling i jedan u slucaju ako treba da uleti kao zamena. Za krace destinacije ima par CL-604. Polaris se poceo cesce kvariti tako da gledaju da ga zamene sa prom A330-300.
Tito je bio krmak debeli
Još boli “ne”
Pobogu, čovječe što vam ovo treba?
Бестидние један некултурни, необразовани и неваспитани!
Нашли овде тако мушки и из заседе да нападате лик и дело највећега сина наших народа и народности. Срам да вас буде!
Друже Тито, ми Ти се кунемо !
Душка, Врњачка Бања
Joj dajte više. Koji crni Tito. Mrtav je već 42 godine. Prestanite jer ću vam brisati ove blentave komentare ubuduće.
U članku piše da ima smisla i neki manji poslovni avion dužeg doleta sa 15-tak putnika, tu je Global izvrsno rješenje. A220ACJ bi bio kompatibilan sa flotom Croatie što je ogromna prednost, poglavito servisiranje u Croatia Tehnici.
Pa Global mozete servisirati u Ljubljani, a svojevremeno se radio u istoj fabrici iz koje su dosli Dash-8
Gorenavedeni komentar da se uzme rabljen CRJ 900LR ili 700LR bi mogao da odradi i letove za Ameriku jer mogu uraditi refueling na Islandu i najverovatnije Gander-u obzirom da nece leteti pod punim kapcitetom.
Nema to baš previše smisla. To je i razlog zašto Vlade nemaju avione za redovni putnički promet.
Što ste tako skromni; HR (druga najsiromašnija članica EU) treba pod hitno kupiti 2 dreamlinera ili 2
A350 (ovisno koji tip je moguće prije dobaviti) za političare (da mogu u njih zajedno utrpati i
predsjednika i vladu i sabornike) + barem 2 boeinga C17 da s njima lifraju državne benđole i vip-helić
kud god zaprdili po domovini ili svijetu!
Dajte ne pretjerujte. Naravno da ne treba kupiti širokotrupac, niti to ikome treba u Hrvatskoj.
A220ACJ….kakvi mokri snovi za jagnjecu brigadu. Za ove nase drzavnike postoje Kroacijini airbusevi pa nek se voze charter letovima. A319 je za njih idealan u default konfiguraciji, kakvo crno preuredjivanje u VIP konfiguracije.
Nisu oni zaslužili ni trabant, a kamoli Audije, BMW-e i Mercedese. Jednako tako nisu zaslužili ni privatne avione. Ali da je ovo što je napisano u trendovima i realno, jest.