U IV. mjesecu Beograd je bio na 72. mjestu u Europi, Zagreb na 98, a Priština na 107. U prva četiri mjeseca ove godine Beograd je na 69. mjestu, Zagreb na 98. dok su ostale zračne luke iza 100. mjesta. Priština je na 107, Skopje na 116 i Podgorica na 137. mjestu. Beograd je u prva četiri mjeseca ostvario 1.892.545 putnika, Zagreb 1.016.996, a Priština 945.145 putnika.
autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Aerodrom Beograd
BEG departures:
04.06: 109
05.06: 119
New routes launched: BEG-KRK, BEG-VAR.
Thriving level: beyond anyone’s expectations.
Bravo Beograde! Izvrsno!
Ekipa vi ne uzimate u obzir da je beograd jedi i aerodrom u srbiji. Dakle bg aerodrom koristi cijela srbija. Zagreb koristi samo zagreb. Cijela juzna hrvatska ima svoje aerodrome koji imaju veliku kolicinu putnika. Da to sve preusmjeritr u zagreb, zagreb bi imo tro puta vise putnika od bg
Ne samo Južna nego i Zapadna.
Ekipa, Beograd nije jedini aerodrom u Srbiji. Srbija nema more koje generiše ogroman broj putnika a drugi aerodrom u Srbiji, Niš, van turističke sezone ima više putnika od Dubrovnika, npr.
Niš ima više putnika nego Zadar, Pula, Osijek i Rijeka zajedno. Nema potrebe da preusemravate nekoga ko ide u Dubrovnik na plivanje u Zagreb. I Beograd i Niš proširuju terminale, dobijaju nove linije i obaraju rekorde svakog meseca. To može da vam se sviđa ili ne ali nemojte pisati stvari koje jednostavno nisu tačne i lako ih je proveriti.
Pa to je i logično. Nišu gravitira skoro milijun putnika, Dubrovnik i županija imaju jedva 100.000 putnika.
No, ipak na godišnjoj razini Dubrovnik ima 6 puta više putnika nego Niš.
A Vi ne uzimate u obzir da bas zato sto je BEG jedini aerodrom sa sirokom ponudom letova u Srbiji masa putnika juzno i istocno od Nisa leti iz Sofije, neki mozda i iz Pristine, dok dosta njih iz regiona Subotice leti iz Budimpeste.
Kao što masa putnika iz drugih hrvatskih aerodroma putuje iz okolnih aerodroma.
Ali nema. Isto kao sto Srbija nema more gde 95% prevoznika cine stranci. Vidimo potencijal tih oblasti preko zime. Nis bolji vecinom od tih gradova gde vise stanovnika gravitiraju. A da ne pricamo o tome gde je Nis razapnut izmedju Beograda, Sofije, Skoplja i Pristine.
Tako da Zagreb bi, da je u kontinentalnoj drzavi, imao isti broj putnika kao Bratislava.
Više stanovnika gravitira Dubrovniku nego Nišu? Vi znate da cijela Dubrovačko-neretvljanska županija ima tek 100.000 stanovnika što je više od pola manje stanovnika nego ima samo grad Niš. A Dubrovnik nije razapet između Splita, Sarajeva i Podgorive, Split nije razapet između Dubrovnika, Sarajeva, Zadra i Zagreba? Pula i Rijeka nisu razapeti između Zagreba, Ljubljane, Venecije, Trevisa i Zadra?
Kako bi Zagreb imao putnika kao Bratislava ako već sada ima 3 puta više putnika iako ima ogromnu konkurenciju Splita, Dubrovnika, Zadra i Pule.
Екипо, па да ли сви лете из Београда или не? Овде смо читали како ће северозападна Србија летети из Осијека за Лондон. Хоће ли или ће ићи из наводно јединог аеродрома у Србији?
Такође, у Србији има још неколико активних аеродрома а одређени делови Србије гравитирају ка TZL, SKP, TSR, SOF а посебно ка BUD.
Друго због своје географије нереално је преусмерити путнике из Дубровника или Пуле на Загреб. Исто тако, за многе из Врања, Ниша, Бојника… Скопље или Софија су много реалније опције него Београд. Е зато Србија улаже у нишки аеродром који је прошлог месеца имао раст путника од 9%.
Овде шта видимо је то да се добра пословна политика аеродрома Београд исплаћује. Зато тако расте и гуши аеродроме регије а посебно Осијек и Темишвар. Тесла их је начисто блокира и зато Визер доводи 4. А321 у Београд место да се тамо шири.
Треба похвалити рад Тесле место што наступате са разноразним теоријама завере.
Majko mila. Srbija ima daleko manje aerodroma u okruženju nego Hrvatska, poglavito Zagreb. Daleko više putnika odnose aerodromi u Veneciji, Trevisu, Trstu, Beču, Grazu, Ljubljani, Budimpešti i Beogradu.
Па и нема. Хрватска обала нема никакву конкуренцију изван државе. Кога то Сплит или Задар имају? Никога. Српски аеродроми са друге стране и те како имају.
Zadar ima, Split, Zagreb, Rijeku, Pulu. Split nešto manje, Dubrovnik, Mostar, Zadar. Ali Dubronik ima, a ponajviše Rijeka i Pula.
U pravu ste, ali tamo je životni standard takav da je broj korisnika BEG zaista mali. Uporedite prosečne zarade u Splitu/Zadru/Osijeku sa prosecima u Nišu/Kraljevu. A avio karte koštaju isto. S tim u vezi, nadamo se da taj broj može samo da raste, odnosno da dalji rast standarda može samo da pogura rast aerodroma u Nišu, Kraljevu, Užicu.
Takođe, Srbija ni izbliza nema tako nepovoljnu geografiju kao Hrvatska, pa su razdaljine krajnji sever/krajnji jug dosta prihvatljivije.
Istina za razdaljine, ali Niš je udaljen od Beograda kao i Zadar od Zagreba, pa svejedno Zadar ima 3 puta više putnika.
Ovo za standard ste u pravu.
U pravu je i za geografiju kao faktor br. 1 za broj putnika u primorskim aerodromima i to samo leti.
Zimi ih nigde nema.
Da zimi iz turističkih aerodroma ima bitno manje putnika. Kao i drugdje u Europi, apsolutno svagdje je tako
Apsolutno nije. Barselona je najbolji primer za to.
Barcelona je ogroan grad, pobogu. Ogroman! I svejedno ima bitno manje letova zimi nego ljeti. Neusporedivo manje.
Nije istina.
U Barseloni je razlika izmedju februara kao najslabijeg meseca i avgusta kao najboljeg samo 25% po pitanju broja putnika. Samo 25%!
Koliko je ta razlika u Splitu i Dubrovniku?
To nije istina. Bacelona II/2022 1,98 milijuna, VIII/2022 4,45 milijuna. To je bitno veća razlika od 25%. U Splitu i Dubrovniku ta razlika je daleko veća.
Zar vi stvarno uspoređujete Barcelonu, grad sa 5,4 milijuna stanvonika sa Dubrovnikom koji ima 65.000? Barcelonu koja je financijsko središte Europe sa minijaturnim Dubrovnikom?
Nije vam istinit podatak za mart 2023 u BCNj jer je tad broj putnika bio 2,7 miliona a jos je bila i pandemija na snazi
https://barcelonaairport.com/statistics/
U avgustu prosle godine je bilo 4,45 miliona putnika a u februaru ove godine 3,13 miliona sto znaci da je februar 2023 na 70% avgusta 2022.
U hrvatskim primorskim gradovima ta razlika ide i do 2000% (!) sto samo pokazuje da vasa tvrdnja kako je to tako svugde u Evropi jednostavno nije istinita.
Ne odgovara Barselona? Ok, evo primer Soluna – u februaru 2023 je SKG imao 60% saobracaja iz avgusta prosle godine.
Ako je do populacije rec uzmimo za primer Larnaku – grad koji ima manje stanovnika nego Split ili Dubrovnik
Odnos izmedju februara 2023 i avgusta 2022 pokazuje da je u februaru LCA imala 37% saobracaja iz avgusta dok je kod Splita to manje od 5%!
Dakle, odnos izmedju zimskih i letnjih brojeva putnika je u hrvatskim primorskim aerodromima daleko veci nego li kod ostalih primorskih gradova Evrope gde su neki i manji od Splita i Dubrovnika.
Nadam se da cete objaviti ovaj komentar iako demantuje vase navode.
Pobogu podatak je službeno objavljen. Nije III/2023 nego 2022. Vi uspoređujete veljaču 2023 (kada je u Europi preko 100% prometa iz 2019.) i kolovoz 2022. kada je bilo 85% promata? Čestitam. Što mislite kako će biti u kolovozu 2023. Dakle logično je uspoređivanje veljače 2022. i kolovoza 2022.
Da svagdje u Europi je tako. Pogledajte grčke otoke i druge turističke destinacije. Barcelona sa preko 5 miljuna stanovnika istinski nije usporediva. Majko mila.
I opet vi veljaču 2023. sa kolovozom 2022. I to Solun. A da nađete neki grad veličine Split ili Dubrovnika, pa da pričamo?
Da, za mart 2022 vam nije istinit podatak jer je broj bio 2,7 miliona. Link vam je vec dat a ako vi imate drugi molim da objavite. Odgovor tipa da nemate vtremena da trazite ne pije vodu.
Da, posmatram te mesece jer jos nemamo naravno podatke za avgust 2023 vec koristimo ono sto najpribliznije imamo posto je u avgustu prosle godine promet poceo vec osetno rasti i pandemija je vec bila na izdisaju.
Nije logicno uporedjivanje februara i avgusta 2022 jer su pandemijski uslovi bili jos dijametralno suprotni. U februaru 2022 je jos besneo delta soj i sve je bilo zatvoreno dok je u avgustu bio preovladjujuci omikron soj sa mnogo blazim posledicama a samim tim i zabranama kojih u avgustu prosle godine u Evropi skoro da nije ni bilo vise.
Ja sam upravo dao primer Soluna kao grckog primorskog grada koji ima u februaru 60% saobracaja od prethodnog avgusta ili Larnake koja je jos manja od Splita i Dubrovnika (taj vam je vec primer dat u prethodnom postu ali ste ga izgleda preskocili) i koja je imala 37% saobracaja iz avgusta prosle godine.
Kako bi poredjenje bilo objektivno uzeti su u obzir i podaci Splita i Dubrovnika iz avgusta 2022 i februara 2023.
U februaru 2023 Split je imao 4,8% saobracaja iz avgusta 2022 a Dubrovnik 4%.
Kao sto vi volite da kazete procenti su procenti bez obzira na velicinu apsolutnih brojeva a ovde ti procenti samo pokazuju koliko je na hrvatskom primorju situacija mnogo losija nego u mnogim drugim evropskim primorskim gradovima po pitanju odnosa zimskih i letnjih meseci.
Koji ožujak? Ja sam napisao sa veljaču 2022.
Kako god da i uspoređujete veljaču 2023. i kolovoz 2022. još uvijek je razlika ogromna.
Konačno nemojte biti smješni više u uspoređivanju Barcelona, grada od preko 5 milijuna stanovnika sa Zadrom, Splitom i Dubrovnikom.
Solun je ogromna grad, Larnaca je aerodrom glavnog grada Cipra (i nije manja od Dubrovnika nego je duplo veća). Baš ste našli što ćete uspoređivati. Nađite neki grčki grad veličine Dubrovnika pa da pričamo. Ovako istinski ispadate smješni.
Задарски аеродром је ако се добро сећам, 200 пута – 20.000% 🙂 🙂
Jeste vi to stvarno usporedili Barcelonu i Zadar?
Grad koji sa svojom okolicom koja mu gravitira ima 32 puta više stanovnika od cijele Zadarske županije (provjereno 32 puta)
Grad koji je em ekonomski moćniji, em je jedna od turističkih meka Europe, pa i svijeta. I to ne samo ljetnog turizma nego cijelogodišnjeg.
Kad se već spremate prsiti se tu s nekim činjenicama bar ih provjerite, to je neka osnova…
Ma da, totalni nonses.
Aman dokle sa ovim kvazi argumentima? Toliko puta je ova ista tema diskutovana, toliko puta je svima vama koji mislite da je ovo “argument” dokazano suprotno nakon cega se vise ne javljate sve do sledeceg ovakvog teksta kad se opet “setite” da pisete neistinu i tako u krug.
Valjda vas tako manje boli uspeh Beograda.
Istinski ne razumijem što je dokazano suprotno. Beograd ima 93% prometa Serbije, Zagreb ima 32% prometa Hrvatske. Ostala dva aerodroma Srbije imaju jako malo putnika.
Procitajte prethodne komentare na tu temu pa cete videti sta je dokazano.
Ali doslovce ništa dokazano nije. Ni jedan jedini argument. Brdo napisanih kajgotarije, 80% stvari veze nema sa pameću ni elementarnom logikom.
Najgore od svega je da se svađa svodi na to čiji je veći. Kao da je bitno koliko tko ima putnika. Tko hoće letiti, letit će. Tko neće, ne mora. Uvijek postoji i auto i autobus.
Stoji
Aleluja, nije sve izgubljeno
I vi kao zajednica hejtera se bar informirajte o nekim osnovama što pišete, jer ovako se opasno blamirate!
Dokazano je da Beograd nije jedini aerodrom u Srbiji, kao što neki Igor reče a vi ga niste demantovali (kao što demantujte svakoga ko piše ono što vam se ne svidja) .
Beograd drži 93% prometa. To je kao da je jedini aerodrom u državi.
Колико промета XXXX
Neću vam na ovo odgovarati 1540. puta. Više puta sam objavio i te kako argumente na tu temu. Dosta bi bilo.
Nikog ne boli uspijeh Beograda (zašto je rast broja putnika “uspjeh”?) nego je stvarno čudno da komentatori iz Srbije uz takav izvrstan rast avioprometa u njihovoj zemlji stalno moraju pljuvati po Zagrebu. Tim više što je Zagreb iznad europskog prosjeka. Da ne govorimo da je Ljubljana dalekovidnost europskog prosjeka a ovdje nikad ne čitamo o njoj od strane ljudi iz Srbije.
Potpuno ste u pravu
*daleko ispod
Da, nevjerojatno. Ljudi stalno pljuju Zagreb. Nikada da udar protiv Prištine, Skopja, Sarajeva, ili Ljubljane koja je dno Europe. Samo po Zagrebu. Kompleksi i mentalitet. Što ćete.
Ma da. Postaje opako naporno.
Beograd je 94% putnika Srbije. Da je Zagreb 94% putnika Hrvatske imao bi 9 milijuna putnika.
Ne bi, jel se dobar dio putnika u Hrvatskoj akumulira kroz turizam na Jadranu. Ali da bi imao bitno više od 3,1 milijun putnika bi. I da bi imao vjerojatno više od Beograda i to bi.
Evo malo statistike iz Eurocontrol-a :
Beograd prosecno 225 operacija u maju
Tirana 130
Zagreb 128
Budapest 301
Bucurest 309
Sofia 165
Thessaloniki 162
Broj odlazaka na BEG poslednjih dana:
cetvrtak 111
petak 112
subota 102
nedelja 108
ponedeljak 119
Super.
Autor nam je ovde govorio kako “Tirana stize Beograd”.
Pa stiže. Iz Tirane lete prvenstveno A321 Wizz Aira sa 239 putnika svaki i popunjenost od 91%.
A iz Beograda ne lete prvenstveno A321 za Wizz?
Ne lete A332 za ORD, JFK i TSN?
A sa stizanjem niste u pravu. Svakog meseca se razlika sve vise povecava.
Leti ali razlika je u 7 ovakvih aviona. Malo li je?
Jeste kad se uzme u obzir flota albanskog i srpskog nacionalnog avio prevoznika.
Vi ste vidjeli tko sve leti za Tiranu? I koliko imaju novih linija ove godine?
Vecinom letnji charteri.
Apsoltno ne. Charteri nisu ni Wizz Air ni brdo kompanija koje lete za Tiranu, a koje nama čak ni Beograd poput Britisha, Air France, ITA-e, Smartwingsa, Transavie, TUI-a…
Opet nedovoljno da bar drzi razliku sa Beogradom.
Hajde vidjet ćemo.
A ne kužim šta, trebao bi ATR letjeti za JFK i TSN?
?
A jel Zagreb ima šansu da smanji razliku do kraja godine? Ono da razlika bude manja od pola miliona putnika. Mislim u odnosu na Beograd.
Nema
Pa I nije neka razlika između Beograda I Zagreba. To je samo 875.549 putnika.
Ovde kad čitam komentare rekao bi da je dva miliona.
Po komentarima izgleda kao da Beograd iam 20 milijuna putnika, a Zagreb 200.000.
Ванси је сам рекао да планира 15 милиона путника у Београду. Кренуо је са ширењем током короне када није било саобраћаја нити неке назнаке његовог опоравка.
Са друге стране, Турци који воде Загреб нису испунили услове из концесијског уговора а немају у плану даље ширење капацитета.
Е сада ви мени реците, зашто је један концесионар појурио да шири терминал а други одбија то учинити.
Jedan koncesionar je napravio potpuno novi terminal. Ni iz čega. To je bitno više kvadrata i novaca nego što je koncesionar investirao u Beogradu.
Kvadrati ne stvaraju putnike i ne dovode avio kompanije.
Otisli su Swiss, Brussels, Korean, Emirates, TAP, Air Canada a OU kao najveca musterija u ZAG prebacuje teziste poslovanja na Split.
Ocajni rezultati.
Očajni rezultati. Zagreb ima daleko više linija nego ikada prije, ima 15% više putnika nego 2019. i to su očajni rezultati?
Ali glavne linije iz ZAG stagniraju. Zbog cega? Zbog cega su otisli LX, SN, KE, EK, TP, AC?
Svi osim Swissa su otišli radi Corone i još se nisu vratili, što za long-haul nije čudno. TP je došao nakon Covida i otišao.
Već sam rekao: logično je da linije stagniraju ako vam dođe najveća europska kompanija sa 3 bazirana aviona i otvori 27 linija. Zašto se onda ponavljamo? Nemojte više, brisat ću vam komentare.
Ali glavne linije iz ZAG stagniraju. Zbog cega? Zbog cega su otisli LX, SN, KE, EK, TP, AC?
———————————————————————————————————————————
A da za promjenu glavu malo razbijate zašto svi nabrojani osim Swissa ne lete za Beograd?? To ništa, ha?
Hebate, pa vama da sleti Emirates kao emergency landing,krv biste nam popili od nabijanja na nos, a za Zagreb je letio 3 sezone….
Korean neću niti spominjati, to nećete vidjeti u Beogradu nikad…..
Stvarno ste naporni, ali baš, baš…. A vrhunac napornosti je to što vi iz Srbije mislite da znate koliki je LF na kojoj liniji iz Zagreba, a pogotovo kad počmete spamati za LF Ryana iz Zagreba….
A Ryan da nije zadovoljan rezultatima u Zagrebu, digao bi sidro već odavno i otišao… To mu dođe kao vodu piti…..
BTW, nevezano za temu; u subotu je na Ryanovom letu iz Stockholma za Rijeku doletio 181 putnik. Znači, LF gotovo 100%. Linije iz Njemačke i za Njemačku krcate, uključujući i Croatiu. Easy jet također rastura na liniji za London iz Rijeke….
Upravo tako. Kritika od onih koji sve te letove nikada imali nisu.
Zagreb nije na Emirates-ovom popisu mogućih alternacija za slučaj emergency; Ljubljana jest. Informacija od člana posade iz cockpita.
Otisli su sve veliki igraci sa svojim konekcijama a dosao najjeftiniji LCC koji maltene da nema konekcije a o nivou usluge da tek ne govorimo. A cak i on u ZAG ima ispod prosecni LF.
Da, to je zaista ocajno.
Ryanairov LF se i te kako pojačao i još će se pojačavati. Zagreb ima bitno više velikih igrača nego Beograd.
Pa jest. Da je CA aktivna kao AS i manje bi igrača bilo
Vjerojatno
Opet ću ponoviti, XXXX
Ulaganja u Zg su manja od 300 miliona EUR a planirana u Bg preko 700 miliona EUR. Stvarno smešno.
Nemojte opet ponavljati! To je trolanje i neću vam dozvoliti.
Ulaganje u Zagreb je bilo 365 milijuna EUR i još 10 milijuna odmah iduće godine. To je 375, a ne 300 milijuna EUR. Ulaganja u Beograd su planirana toliko, ali još ni blizu nisu toliko ostvarena. Da, Beograd do sada ima manja ulaganja nego Zagreb.
То значи да ће тек бити раста због додатног улагања.
А зашто је направио мање квадрата него што је првобитно планирано?
Da uštedi.
Zar neki dan niste tvrdili da je u Beograd uloženo duplo više nego u Zagreb? Sada vam ta tvrdnja ne odgovara pa tvrdite suprotno!?
Ne nisam to tvrdio, upravo suprotno. Provjerite u članku.
Beograd je u startu dobio 500 miliona eura i to je bez ulaganja mnogo više nego Zagreb, to mnogo govori kako koncesionari ocjenjuju perspektive aerodroma.
Neosporno.
Hocete to reci i na kraju godine kada BEG bude imao 7,5 miliona putnika, odnosno duplo vise od ZAG? Hocete li tada reci: “Pa to je samo 3,75 miliona vise.”????
Vidjet ćemo na kraju godine. Zagreb planira imati 3,8 milijuna putnika.
Kolika je nekad bila sad je ogromna.
I jos ce vise rasti.
Nije istina. Razlika je ista kao i prije 7 godina.
Nije ista. Povecala se za preko 350.000 putnika.
U postocima je ista.
Gledaju se apsolutni brojevi, pobogu!
Nonsens!
Ne nije ista, Zagreb trenutno ima 53,73% putnika Beograda a ta razlika će samo da raste do kraja godine, na kraju 2022 je imao 55,7% a prije 10 godina je imao i mnogo vipe. Tako da ni % nisu isti na vašu žalost.
Zanemariva razlika.
Значи дупло јер је 3-5% занемарљиво… 🙂
?
Da je razlika manja onda bi se u komentarima govorilo o kvaliteti usluge ili opsegu destinacija ili broju kontinenata. Nekim ljudi su sretni samo kada pljuju po drugima, i to uvijek po slabijima od sebe.
Jos malo pa ce Beograd imati duplo vise od Zagreba sto i ne cudi mnogo. Inace od jutros je usao u saobracaj i drugi B738 za JU, registracija LY-BUS, prvi let BEG-LCA.
Moguće da će imati duplo više. No, za sada nije tako.
Itekako ce imati duplo vise. BEG ce imati 7,5 miliona ove godine.
Vidjet ćemo.
Биће ове зиме јер ће и JU и W6 нагло расти у Београд док изгледа да ће Рајанер смањити летове из Загреба. Морамо видети да ли ће OU бити генератор зимског раста Загреба. Можда врате Праг, Осло, Хелсинки… мада све старију флоту морају и сервисирати преко зиме.
Живи били па видели.
Živi bili pa vidjeli.
Hoce sigurno.
Vidjet ćemo.
Beograd ni ove godine neće imati 100% više putnika od Zagreba. U najboljem slučaju Beograd će imati 7,3 milijuna, a Zagreb u najlošijem scenariju 3,8 milijuna. To nije 1:2.
Vidjet ćemo.