Dubrovnik je u VII. mjesecu ostvario 425.536 putnika (191.714 u VII/2021). Ovo je 82,7% putnika iz istog mjeseca 2019. (514.723). Aerodrom je pritom imao 3824 operacije (2940 u VII/2021). Dubrovnik je ostvario 117,5 tona carga (122,9 u VII/2021). U prvih 7 mjeseci Dubrovnik je ostvario 1.115.082 putnika i 214 tona carga. Prisjetimo se da u cijeloj 2021. Dubrovnik nije uspio ostvariti ni milijun putnika.
autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb); foto: ZL Dubrovnik
Split u 7mj 88% iz 2019, loše ali postotno ipak bolje od Dubrovnika.
Uz ogromna otkazivanja SAD-a. Bez njih bi bilo barem još par % bolje, dakle iznad 90
*SASa
Aha. To da. I u pravu ste.
Otkazivanja SAD-a?????
E da. Nije to baš puno više od Dubrovnika, zar ne?
Pa realno je 10% više. I sami znate da je to velika razlika
Pa i nije. Evidnetno nije.
I vi ste nedavno argumentirali kako je 80 i 90% značajna razlika u post covid u. Sad kad vama ne ide na ruku onda je sve to isto. Ok ako vam je tako lakše, 88 i 82 su isto uz ogromna otkazivanja sas a u SPU. Što se mene tiče, eot
Naravno da nije isto. Ali nije bogami ni toliko ogromna razlika da teba Dubrovnik staviti na pasja zvona.
Ogromna otkazivanja SAS-a su bila i u Dubrovniku.
Kako to mislite da meni odgovara? Ma kakve ja veze imama sa Dubrovnikom ili sa Splitom?
I tako smo u svega par dana prešli put od toga “kako u Hrvatskoj nema slobodnog kreveta” do toga da je samo u Dubrovnik sletilo cca 70 hiljada turista manje nego 2019…
Ako uz ove brojeve nema slobodnog kreveta, onda su 2019. turisti valjda spavali na drveću?
PS: nadam se da sada neko neće tvrditi da je tih 70ak hiljada turista manje ipak došlo, samo ove godine autima i Flixbusom?
Hrvatska nije samo Dubrovnik i okolica.
Zar netko tvrdi drugačije?
Sad će to novi direktor znakovitog prezimena šofer, pa nek bude i Šober, dignuti na miljon putnika u kolovozu. Neki dan je baš objavljen veliki tekst u familijarni vezama koje bujaju na aerodromu Dubrovnik moram ga pronaći A mogao bi ga i Zamajero citirati ili dati link.
A sto da nece? Da necete mozda vi „dignuti na miljon putnika“? Cutite tamo, jedine za dzabe i uzivajte u zivotu.
Pošaljite nam ga.
Iako vaš komentar ne zaslužuje komentar, samo jedno: da, mnogo njih je došlo upravo automobilima. Corona je promijenila određene navike i ljudima se više ne da zafrkavati po prekcanim aerodromima, zakašnjelim letovima, izgubljenom prtljagom… I stoga će mnogi potegnuti i 1500 kilometara do Jadrana autom iako su prije letili. I upravo je stoga izuzetno bitno i otvaranje mosta i ulazak Hrvatske u schengen. Što je 70.000 turista manje preko DBV? Za aerodrom sigurno puno, za cjelokupni turizam ništa! I da: do 20.08. nema slobodnog kreveta!
U Zadru slobodnog kreveta nema do 25.9.
Dubrovnik 70 tisuca manje, Zadar 70 tisuća vise. Mozete li ponoviti?
Ma lažu Hrvati da bi se ispostavilo da imaju više turista od Srbije, Srbija je broj 1 po turizmu na Mediteranu.
Hahahaha…
Odakle vam ove brojke turista u Dubrovniku?
Hrvatska ima 95% turista iz 2019.
I uz 30% vece cijene svega; goriva, namirnica, usluge.. zarada od turizma ce lako nadmasiti rekordnu 2019.g.
To sigurno hoće.
Mi govorimo o broju turusta a ne o zaradi. U novcu izrađeno naravno da će biti i veći promet (da li i zarada, drugo je pitanje)…
Jasno.
Ja govorim o zaradi.
Mislim da nitko ne može jasno reči kolika je “zarada” od turizma. Može se izračunati promet, prihod, ali zarada teško.
BIlo bi zanimljivo vidjeti koliko ih j putnika koštao štrajk u SAS-u.
U Dubrovniku skoro nista. Split ima manjak zbog toga.
To nije istina. Dubrovnik je imao velik broj otkazivanja isto.
To nije istina. Gledao sam Flightradar24 tih dana. Jedan do dva otkazana a nekad ni toliko. U sred strajka je SAS slao CRJ iz Stokholma.
Split je najvise stradao. Dubrovnik i Tivat mnogo manje.
Da Split je najviše stradao, ali je opako stradao i Dubrovnik. Gomila letova je otkazana.
Da bilo bi. Split je tu najviše stradao, ali je opako stradao i Dubrovnik. Gomila letova svaki dan, pola mjeseca.
Ne mogu reći da je katastrofalan rezultat, ali sam ipak malo razočaran. No napredak je svakako vidljiv, to najvažnije.
Da, to je najvažnije. Konačno 400.000+ putnika istinski nije malo. Toliko neće dostići ni Zagreb, ni izbliza. To će svakako biti 3. rezultat u regiji. Malo li je?
U najmanju ruku očajni,da ne kažem katastrofalni rezultati Dubrovnika.
U najmanju ruku očajan, da ne kažem katastrofalan komentar. Potpuno bezveze nazvati nešto katastrofalnim, a na 83% je od rekordne godine
Katastrofalan jeste.
Radi se o piku sezone a aerodrom je jedva presao 80% dok su mnogi drugi aerodromi u okruzenju vec presli 90%.
Ti si katastrofalan. Pa i 2019. se radilo o piku sezone. Ovo nije među boljima u regiji, ali je dobar pokazatelj oporavka Dubrovnika.
Molim stovane posjetitelje da koriste “Vi”u komunikaciji.
U suprotnom cete biti obrisani. Nije vam ovo zagrebacka birtija.
Tako je.
Ovo je medju najgorima u regiji.
Istina ako se poredi sa Ljubljanom, Mostarom ili Mariborom onda je to fenomenalan rezultat. U suprotnom je katastrofa.
Mostar ima 400.000?!?!
Razumijete li da se radi o postotcima a ne o apsolutnim brojkama??
Je li vi razumijete da nemate podatke za sve mediteranske luke, a samim time ne možete procjeniti što je dobro, a što loše.
Pa dovoljno je usporediti Hrvatske zračne luke, Zagreb je na oko 90%, Split će ovaj mjesec biti na oko 95%, Zadar je na 160%, ali Dubrovnik na mršavih 82% iz 2019. Da, to je jednostavno loše i bez opravdanja. Prag tolerancije bi bio barem 90%.
OK, a koliko imaju luke u okruženju: Mostar i Tivat?
Dajte molim vas. Moistar jedva da je uopće zračna luka. Tivat je užasan argument za vaditi se s obzirom da znamo da su počivali na Ukrajinskom i Ruskom tržištu.
Jedina prava usporedba je Split, prije krize sličan broj putnika, nalaze se u istoj državi, imaju sličnu klijentelu. I Split uredno ima preko 10% bolje rezultate s obzirom na 2019.
Duborvnik je imao jako puno ruskih putnika. Dobar dio putnika koji su išli za Crnu Goru išli su preko Dubrovnika. Dakle Dubrovnik je sankcijama jako puno izgubio.
Split također nema pretjerano dobre rezultate.
Koje su to linije iz Rusije koje su ukinute?
Nisam znao da su Rusi dolazili za Crnu Goru preko HR, za koju im treba viza, pored toliko direktnih letova za Tivat.
Interesantno.
Pusta mastu jer mu je stalo opravdati Dubrovnik koji uopste nije los. Ne mora svaki aerodrom imati 100% ili preko toga. Ovo uopste nije lose.
da, nije loše.
Da, Aeroflot je imao svakodnevne letove za Dubrovnik (iako ih prije nije imao). Masu letova radili su sa A330.
Taj aeroflot je bio lani, a ne 2019. Te 2019. nisu ni letili u DBV, a SPU jesu, DBV je aeroflot uveo lani nakon 7 god pauze. Tako tih ruskih brojki nije ni bilo 2019. na Dubrovniku.
Da Aeroflot je uveo Dubrovnik lani.
Pa doci u okolicu Dubrovnika, a ne posjetiti ga je kao otici u Pariz i ne vidjeti Ajfelov toranj. Tako da ko god je planirao u Crnu Goru iz Rusije je vec planirao i vadio vizu za Hrvatsku.
Kako god bila je masa putnika iz Rusije preko Dubrovnika za Crnu Goru. Njih nekih 12.000 do 15.000 u oba smjera mjesečno.
Pa bilo je lani dosta jer nisu mogli letjeti u Crnu Goru, isli su preko BEG i DBV, zato je i Aeroflot stavio A330 za DBV. Godinama prije nije se islo u CG preko DBV kad je bilo masu direktnih letova.
Da upravo tako. To sam i napisao. Uz nadopunu išli su i preko Istanbula, Beča, Frankfurt, Minhena…
Koji je prosjek mediteranskih luka ono?
Rano je reči.
Upravo tako.
Corfu
6-2019 541.721 pax
6-2022 609.237 pax
Nema još rezultata za 7mj ali itekako je jasno ne da love 2019 nego su pretekli za 60k
Heraklion – ne mogu pronaći broj punitka ali dovoljno je usporediti broj letova u 2019 i 2022 i sve će biti jasno
7-2019 6280 letova
7-2022 11700 letova
Kelafonia
6-2019 134.316 pax
6-2022 137.500 pax
Evo,, ovo su prva 3 koja su mi pala na pamet. Split sami možete usporediti. Dakle Grčke ZL ne da love 2019 već su uredno u plusu, a ovdje neki brane da je 82% Dubrovnika dobar rezultat.
Na mediteranu postoje 4 zračne luke?!?
Zakintos
6-2019 325.250 pax
6-2022 328,087 pax
Rodos
6-2019 879.190 pax
6-2022 906.732 pax
Chania
7-2019 2360 flights
7-2022 4870 flights
Evo koji god tražimovako proizvoljno pronalazim samo velike pluseve. Molim da mi vi izbacite neke minuse usporedive sa Dubrovnikom. Hvala
Niste naveli niti jedan broj putnika za 7. mjesec iz 2022.
I nisam znao da postoji čak 7 zračnih luka na Mediteranu.
Mnoge nisu objavile podatke. Ali ako je 6 mj u plusu naspram 2019, onda je sigurno i 7mj.
E pa onda jednostavno pričekaj.
Kao što sam rekao Grčka je vrlo specifična.
Grčka je vrlo specifična zbog agilnosti Aegeana, ali i udaljenosti (tamo se ne može doći autom). Kakvi su rezulati Italije, Francuske, Španjolske, Crne Gore?
A sa Tivtom?
Ima i gorih: Ljubljana, Maribor, Pula, Tivat, Mostar, Tuzla, Brač.
Pričekaj rezultate ostalih mediteranskih aerodroma pa onda procjeni kakav je rezultat.
Da.
Stoji i to. Ali nikako se ne može reči da je rezultat katastrofalan. Pogledajte samo aerodrome u okruženju: Tivat i Mostar. Imaju daleko lošije rezultate.
Slažem se.
Dobar nije, ali ne bih rekao očajan. Pogledajte Tivat. Dubrovnik je megasuper spram obližnjeg Tivta.
Aha, znači Dubrovnik treba da se poredi sa Tivtom, i da tako traži utjehu?
This gets even better!
Ne samo to je činjenica. Tivat je vrlo blizu Dubrovniku i ima daleko gore brojke.
Za grad od 70 tisuca stanovnika sa okolicom i ovakvim ponasanjem drzave i ca je odlican rezultat
Rezultat je jak loš a nikako odličan. Kakve veze ima što je 70.000 stanovnika sa okolicom? Otkad je to mjerilo za broj putnika zračne luke? S obzirom na pred koronu brojke su jako loše, od toga ne treba bježati.
vidim da ovdje na portalu svi zele pokopati dubrovnik ali mislim da vam nece uspjeti
Prvi ne želim pokopati Dubrovnik jer je to doslovno moja zračna luka preko koje često putujem. I Dubrovnik je do pred covid bio najbolja zračna u cijeloj regiji. Međutim ovim rezultatima nikako ne mogu biti zadovoljan i to ne treba skrivati.
Sigurno da se rezultatima ne može biti zadovoljan.
Ma neće sigurno čitatelji portala pokopati Dubrovnik.
40% bi bilo jako lose, a to sto ima 83% a ne 93% je razlika, ali nije razlika od predobar rezultat i jako loš… broj stanovnika je bitan jer su stanovnici korisnici zračne luke… od ljubomore ne možete biti sretni za druge pa morate pljuvati. Dno dna…
Ma nije loš rezultat, to je glupost, ali nije ni dobar, fakat. Ono prolazna ocena. Ali upoređivati Dubrovnik i Mostar je zaista za dobiti glavobolju istog trenutka.
Da prolazna ocjena.
Naravno da se ne može Dubrovnik uspoređivati sa Mostarom. Ali činjenica je da je Mostar nula, gotovo da nema prometa.
A može li se Dubrovnik uspoređivati sa Tivtom?
Ne može ni sa Tivtom, može samo sa Venecijom.
Pobogu,zašto?
Da 40% bi bila katastrofa. 50% užano loše, 60% jako loše, 70% loše. Nije ni 83% pretjerano dobar rezulatat, ali ne treba pretjerivati, nije ni jako loš.
Pa kako nije? Alen stalno meri velicinu Beograda kada kaze da u stvari Beograd ima mali broj letova u odnosu na Zagreb a dva i nesto puta je veci. To je postao najrelevantniji parametar.
?
Odlične svakako nisu. Nisu ni jako loše.
Ovakvim ponašanjem države???
Kakve veze broj turista ima sa Dubrovnikom kao mega-turističkim resortom?
Moj Alene ako koji put dodete avionom ili autom tokom godine u DBV ne mora znaciti i da ga poznajete kao mi sto zivimo u njemu.
Zar sam negdje tvrdio da ga poznajem bolje nego vi koji živite u njemu?