Air Serbia od 15.6. pokreće nove letove između Beograda i Tbilisija (glavni grad Gruzije). Kompanija će na liniji prometovati tri puta tjedno (ponedjeljak, četvrtak i nedjelja, a u povratku utorak, petak i nedjelja). Interesantno, ali u Tbilisiju će Air Serbia ponedjeljkom i četvrtkom stajati čak 9:15 sati (dolazak u 18:20, polazak u 03:35). Karte su već u prodaji.
Ima li ova linije smisla? Da, ona je svakako out of box. Nicha. Iz regije nitko ne leti za Tbilisi, pa će i konekcije na sve aerodrome regije biti značajne. S druge strane kompanija se nada konekcijama preko Beograda za Europu i SAD. No, za Tbilisi lete Aegean, Austrian, Air France, LOT, Lufthansa, British, Turkish, Air Arabia, airBaltic, easyJet, Edelweiss, Eurowings, flydubai, Pegasus, Qatar, Transavia… Sve ove kompanije imaju daleko više konekcija nego Air Serbia. Konačno i Georgian Airways ima 15 nonstop linija. Stoga konekcije preko Beograda za Europu i SAD baš i nisu realne. Između Gruzije i Srbije gotovo da nema turizma, niti ima dijaspore u obije države. Broj poslovnih putnika je zanemariv, a jednako tako između Gruzije i Srbije ne putuju političari. Veze između dvije država su minimalne. Stoga će ova linija i te kako biti zahtjevna za punjenje.
Air Serbia ovog ljeta pokreće letove za Firencu (od 18.4.), Mykonos (od 6.6.), Alghero (od 10.6), a u I. mjesecu je pokrenula i Shanghai, dočim je ovo 5. nova linija ove godine.
analitičar: Alen Šćuric (Zagreb), foto: Air Serbia
Pa vidi se da će se Er Srbija takmičiti sa Georgian Airways i još ponekim kompanijama za komekcije ka Zapadnoj Evropi ali kao jedini prevoznik sa Balkana biće most za sve u regionu ka Gruziji. Divno!
Bolje da pokrenu Salzburg Niš
Cudna i dosta riskantna linija.
Pokreula je Air Serbia i čudnije i “riskantnije” pa je uspjela.
Bit ce interesantno gledati hoce li ovo uspjeti i kako ce se razvijati.
Istina hoće. Daj bože da uspije, to bi i te kako otvorilo prostor za druge nove linije prema okolnom tržištu.
Kakav bednik, gospode boze. Idi ispred ogledala i stidi se 2 minuta jadni covece…
Još se nije desilo.
Bravo za Tbilisi, a da li će biti bravo za BEG, pa sumnjam da će ova linija biti “med i mleko” za JU.
Neka me slobodno demantuju svi “Rusi iz IT sektora, gruzijski turisti koji dolaze da vide “fascinantan i neprevaziđen Bg “vodeni front” i naši lokalci koji su kupili neverovatan broj nekretnina i stvaraju najjaču dijasporu od Vladivostoka do Helsinkija ni manje ni više nego u “Parizu sa Kavkaza”…
A možda je ovo početak “divnog prijateljstva” između “drevnih” naroda pa je došlo vreme da se vazdušno “pobratime”…
Баш због таквог размишљања регија бивше Југославије је назадна. Сва срећа па има људи у ЈУ који здраво размишљају. Ако може један ВТ или LO онда може и ЈУ.
Anon 05:17: drago mi je da je YU otvorila liniju za Tbilisi, ali bi mi bilo neuporedivo draže da su se više angažovali na Niškom i Kraljevačkom aerodromu umesto da samo otvaraju linije sa BEG-a.
Zar Niš i Kraljevo i stanovništvo koje gravitira u ovom reonu nije zaslužilo da ima veći broj linija AS-a? Zar je problem da AS otvori bazu za 2-3 ATR-a ili 1-2 A319/320 na ovim aerodromima? Air Serbia je SRPSKA avio kompanija a ne BEOGRADSKA. Sigurno bi bilo neuporedivo više putnika nego na liniji za Tbilisi. To je po meni “zdravo” razmišljanje a ne “juhuu, otvorili smo i Tbilisi, “razbićemo liniju jer nema boljih od nas”!
Valjda razumete šta želim da kažem…
2-3 ATR i 1-2 A319? Ihhhhhhaaaa. Bili bi svi sretni da otvori bazu sa jednim jedinim E195.
Daj šta daš, ali samo nešto uradi ili daj dozvolu aerodromima da se sami ekonomski razvijaju…
Dragi gospodine, pričate gluposti jer vam se može, al to su i dalje gluposti. Da li je AirFrance pariska aviokompanija, British, londonska, Lufthanza minhenski i frankfurtske (čak ne ni berlinska), a Iberia madridska aviokompanija jer nemaju baze u svakom gradu svojih država gde su neki gradovi veći i od Beograda, a sigurno od Niša i Kraljeva?!
Kao što neko reče, zbog takvog razmišljanja, mi i jesmo tu gde jesmo, a vi razmislite šta kod sebe treba da menjate, pa onda menjate druge.
Anon 07:39
Dragi gospodine, izgleda da me očigledno i valjda ne razumete, a zato hoćete da se menjam pa da onda menjam druge…šta ustvari Vi želite?
Uopšte ne znam kako linija za Tbilisi ili uvođenje dodatnih letova AS-a sa KV-a i INI-ja ima veze sa “razmišljanjem šta kod sebe treba da menjam, pa onda da menjam druge” ali to sam možda ja…sebično sam za drugačije stavove i uvek ću braniti pravo na drugačije mišljenje, pa i Vaše. Nadam se da ste zadovoljni kako za sada “menjam” sebe.
Ajd sad na temu: aplauz i za Vas i za AS što su otvorili liniju za Tbilisi, sigurno će biti “jako popularna” i razbiće konkurenciju. Već Vas vidim kako mašete zastvicom Gruzije i Srbije na prvi dolazak YU u BEG. Malo sarkazma nije na odmet-opet menjam sebe.
Međutim, KV i INI su takođe aerodromi u Srbiji (vlasnik država) koji zaslužuju pažnju AS-a (vlasnik država) i koji bi trebali da imaju više letova. To nisu zelena polja već izgrađena infrastruktura u koji je uložen jako veliki novac poreskih obveznika (Vaš takođe) i gde bi bilo lepo videti da se ovi aerodromi razvijaju i da dolaze nove avio kompanije-ovako menjam sebe i druge.
Samo “malo” mešate “babe i žabe”, poredeći Francusku, VB i Nemačku sa Srbijom, mada ste promašili opet za “malo”- i po broju stanovnika i po standardu ali zato znate zašto Air France nema bazu u svakom francuskom gradu i/ili LH u nemačkom. Porediti Air France i/ili LH i njihovu poslovnu politiku sa YU je kao porediti mongolsku ekonomiju sa kineskom. Malo nelogično zvuči, zar ne (iako je Srbija “ekonomski tigar”)?
Srbija (za sada) ima 3 komercijalna aerodroma, 1 dobija sve (čik pogodite koji) a druga dva “mrvice”. Beograd nije Srbija samo je glavni grad (bio nekad i Kragujevac). Ima i drugih gradova u Srbiji koji mogu i žele da dobiju više linija svog nacionalnog prevoznika pa makar i do Tbilisija-ovako menjam druge, sebe sam na ovoj temi već odavno promenio.
Na kraju, ako razmišljam samo onako kako mi se kaže ne mogu da menjam ni sebe a ni druge. “Fabrička” greška u modelu, šta da se radi.
Razmislite malo o tome…
Pljesak!
Vi sumnjate u uspeh linije koja je na 4. mestu po potraznji iz Beograda?
Je da potražnja koja se objavljuje na razno-raznim stranicama je uvijek bila jakoooo dvojbena. I u prakise se pokazala kao izuzetno netočna.
🖕
Srednjak? Nista se drugo ni ne ocekuje od Vas…
Suludo je sumnjati u uspesnost ove rute kada se Tibilsi nalazi na 4. mestu po popularnosti iz Beograda a da nema direktan let! Dosta nasih ljudi je za vreme korone kupilo nekretninu u Gruziji, posebno u Batumi koji je kao mali Dubai.
Ljudi iz Srbije su kupovali nekretnine u Gruziji tijekom Covida-19. No, ovo ne da ne djeluje nevjerojatno nego je na razni dječjih bajki. Nitko nigdje ništa nije kupovao tijekom Covida-19, poglavito ne izvan svoje države ili Europe, poglavito ne tu tamo nekon poluazijskoj nestabilnoj postsovjetskoj državici.
Nisi upucen. Gruzija je za vreme covida bila poprilicno otvorena drzava. Mnogi koji rade online su tamo otisli. Nekretnine su poprilicno jeftine. Stan od 40m2 u lux zgradi na 30 spratu se moze uzeti za 50, 60k evra. Bolje za te pare kupiti stan na moru nego garazu u Beogradu. Menu licno cesto na fb izlaze sponzorisani oglasi gde se prodaju stanovi u Gruziji tj Batumi.
Croatia je trebala davno da pokrene ovu liniju.
Ma kaj got.
Predlažem Air Srbiji da otvori liniju za Kigali. Baš fali. Pa oni ne mogu leteti po regiji kako treba, npr. Banja Luka samo dva puta. Strašno
Da Banja Luka je istinski čudna i to se već odavno trebalo promijeniti. Ali ne možete reči da ne lete dobro po regiji. Imaju puno linija i puno letova.
Osim u Rumuniji.
Bukurešt ima prilično letova.
Na ovoj linijinse radilo 2 godine u saradnji sa Ambasadom Gruzije. Linija će imati pomoć oba aerodorma prvih 18 meseci.
Linija ima potencijal naravno i nesporno. Rađene su duboke analize.
Ubrzo će biti potpisan veliki codeshare sa Gruzijskom avio kompanijom na 7 linija ukuono.
Samo da se ne desi kao i Amman.
Gruzija je otvorila ambasadu u Beogradu?
Koliko ja znam nije, nego Srbiju opslužuje Veleposlanstvo u Ateni.
Eto ne znate dobro, Gruzija ima ambasadu u centru Beograda. Adresa je Kneginje Zorke 77.
Na stranici Ministarstva vanjskih poslova piše da nema. Onda vjerojatno ili ne znaju, ili imaju prastare podatke. Na ovoj adresi je navedeno da imaju ured koji pripada Veleposlanstvu u Ateni.
Има конзулат на Цветном тргу
Po podacima koji su objavljeni ima Počasni konzulat. To nije konzulat.
Dakle, Gruzija ima Veleposlanstvo u Zagrebu i u Ljublja i, te ured Grčkog veleposlanstva u Beogradu.
А онда само Београд има летове. Врло занимљиво, свака част за Србију.
Dakle, pouka je da se veruje ljudima koji zive u sredini o kojoj se govori a ne internet podacima.
Ovo su službeni podaci Republike Srbije.
Ovo je trebalo uraditi u sklopu širih napora na Kavkazu, koji bi morali da uključe i našu turističku organizaciju koja je skup uhlebljenog kadra koji ne bi znao Tbilisi da nađe ni na karti, a kamoli da smisli način kako da ljudima tamo prezentuje Beograd i Srbiju. Nažalost kod nas Er Srbija mora da preuzme i deo tog posla i to onda naravno ne liči ni na šta. Inače mislim da je linija dosta potentna ali mora joj se dati vremena. Bilo bi potrebno manje vremena kada bi svi radili svoj posao.
Kad bi svi radili svoj posao masa toga bi bila jednostavnija.
Turisticke agencije su prica iz 20. veka..u 21. veku nisu vise toliko bitni, ljudi putuju bez agencije
Stoji.
@Monterzuma: u pravu ste. Zato smo mi morali zaposliti dodatnu kolegicu i udvostručili promet od 2019. ..
🙂
Sam podatak da je Tbilisi po broju indirektnih konekcija 4. na listi destinacija iz Beograda, nesto govori.
Govori to da se potencijalna mreza destinacija iz Beograda prema kojima Srbi putuju istrosila, te sada na red dolaze destiancije s minimalnom potraznjom koju stvaraju tranzitni putnici, dakle ne Srbi.
To sto je 4. Ne znaci da mora imati neki silan broj putnika. To mogu biti i 5 putnika, dokle god ostale 3 ispred imaju i jednog putnika vise
Jasno.
Da, mogu da budu 5 putnika, ali nisu. Taj koji otvara liniju zna kolika je potraznja, za razliku od Vasih pretpostavki
U Gruziju su otišli Rusi. Gruzija, Srbija, Turska, Tajland. To su lokacije it ruske emigracije.
I sta ce sad Rusi da lete iz TBS za Rusiju preko Beg? Fantastika!))
A da
@ Dejan Radojević
Dajete odgovor na pitanje koje niko nije postavio. Da baš će iz Gruzije neko preko Beograda do Rusije. Mislim stvarno.
Znam bar 10ak ljudi koji su bili turisticki u Gruziji i odusevljeni su. Licno bih i ja otisao u nekom narednom periodu
Ima još jedan razlog, a to su rusi. U Gruziji ima jako veliki broj rusa koji rade u IT, koji su se relocirali tamo od kad je poceo rat u Ukrajini. Takođe mnogo ruskih IT kompanija je otvorilo ofise i u Gruziji i u Srbiji. Pored poslovnih veza tu su i prijateljske veze. Njihov broj uopšte nije zanemarljiv, a oni kao i kompanije su visoko platežno sposobni.
Pa onda bi Air Serbia trebalo da otvori i liniju za Bangkok, tamo ima jos vise Rusa…
Gruzija ima direktnu avio vezu sa Rusijom, ne razumem logiku da zbog Rusa treba povezati Tbilisi i Beograd? Sta, da se Rusi iz Beograda i Tbilisija posecuju? Ok. ajmo onda i u Bangkok tom logikom
Stoji.
Ne za BKK vec sigurno za Dubaj, tamo ima Rusa i to bogatih!
Vrlo je jednostavno, rusi koji su se relocirali ne žele da imaju ništa sa Rusijom zbog straha od mobilizacije. Zbog istog razloga ne žele ni da putuju preko Rusije, drugo karte su preskupe, treće bliže je preko Istanbula. Intekontinetlani let za Bangkok nije za poređenje sa letom do Tbilisija. P.S. Samo jedan slikovit primer: znam lično nekoliko njih koji su u Srbiji polagali vozački ispit jer im je istekla ruska vozačka dozvola, jednostavno ne žele da idu u Rusiju dokle god postoji rizik.
Bio sam u Gruziji i to je prelepa zemlja koju treba posetiti. Obradovan sam ovom linijom jer su turisti iz Srbije (verujte mi da ih ima) do sada najčešće leteli za Kutaiši Wizzom iz Budimpešte. Gruzija je zemlja sa predivnom raznolikom prirodiom: Kavkaz sa brojnim planinskim centrima i skijalištima, moderan Batumi na moru, jezera, šarmantan Tbilisi (avenija Rustaveli, stari grad, saborna crkva Sv.trojice, tvrdjava, parkovi, muzej) , brojni pravoslavni manastiri, Staljinov muzej u Goriju i na kraju vrhunska vina i gruzijska kuhinja. Mala zemlja koja nudi mnogo aktivansti i može da zadovolji različite ukuse. Često u svojim člancima autor kao razlog za putovanje navodi i verske razloge pa to važi i za Gruziju koja je pravoslavna zemlja sa prelepim manastirima. Osim toga, turisti koji odu u Gruziju obavezno posete i Jermeniju (nikad neću zaboraviti miris i ukus kajsija iz Jermenije), a većina njih i Azerbejdžan. Za gradjane Srbije vize za Azerbejdžan su nedavno ukinute, mada su se i do sada lako dobijale (e-visa). Ova linija ima potencijal i nadam se da će zaživeti i da će animiriti mnoge agencije koje traže nove destinacije za sve zahtevniju publiku u Srbiji. Ja sam siguran putnik na letu za Tbilisi jer mi je želja da ponovo doživim gostoprimstvo divnih ljudi u Gruziji.
Zašto članak mora da se završi sa pesimističnim stavovima kao da linija nema nikavu budućnost. Jel ima nešto loše da pored ruta koje su se pokazale kao sigurne, kompanija povremeno proba i neka nova tržišta pa da računa i na turizam i na putnike koji će nastaviti put dalje ka Evropi ukoliko im se ponudi dobra cena, ili treba da donesu odluku da su otvorili sve linije što imaju smisla i da ne treba probati ni jedno novo tržište. Pa i da je ovo rizik, nekad se mora i rizikovati… što se mene tiče jedva čekam da posetim Gruziju.
Kompanije ne isprobavju linije? One ozbiljno prouče tržište. Puno preskup je sport isprobaviti linije, poglavito kada su ovako duge. Nadam se da se neće ponoviti scenarij sa Ammanom.
Iskreno se nadam da će ova linija uspjeti. Bilo bi to jako gledanje out of box i ako uspije to otvara niz mogućnosti Air Serbie.
Alene, jedan British je pokrenuo Beograd i nije sastavio ni godinu dana, o čemu mi ovde pričamo?
Da, i pritom su pogriješili, izgubili novac. No, bitno manji nego na dužim letovima poput Tbilisia.
Da li su izgubili novac, i koliki? To mi ne znamo, samo pretpostavljamo, jer su liniju ukinuli..ali po nekim svedocenjima, avioni su bili puni, jer su cene bile nize nego kod Air Serbia, i to osetno
Ne znam koliki novac su izgubili. Možda i nisu. Ali linija jest ukinuta manje od godine dana od pokretanja i British je tu evidentno pogriješio.
London – Beograd je za nijansu kraci od Beograd – Tbilisi.
1691 London-Beograd
2007 Tbilisi-Beograd
pa i nije baš nijansa.
316km je za avion sitnica. To je najvise 30 min duzeg leta.
Aha to je sitnica. Ajde nazdravlje. Pa onda je i Beograd-London zapravo isto kao i Beograd-Frankfurt, zar ne?
Sledeći bi lako mogli biti Baku i Jerevan.
Vremena linije su na sva tri TBS-BEG podesena da se konektuju na letove ka Evropi.
Vremena linije su na 2/3 BEG-TBS podesena da se konektuju na letove iz Evrope, a treci se konektuje na regiju.
Stoga Air Serbia ocekuje vise transfera iz Evrope i ka njoj, nego ka regiji. I to ima smisla apsolutno. Konekcije ka Evropi JU prodaje povoljno i itekako ce imati transfernih putnika.
Uz tolko enormno ogromnu konkurenciju svih zapadnih kompanija, Turkisha, Qatara, flydubaia… oni planiraju imati konekcije prema Zapadu? Svaka čast.
Па исто то имају и у Атини, Прагу, Букурешту, Истанбулу…па успевају.
Ipak ne možete Tbilisi uspoređivati sa Atenom, Pragom i Istanbulom.
Поента је да су се пробили и у много јачим центрима него што је Тифилис
Što je i logično obzirom na potencijale.
Pa oni valjda znaju bolje od Vas. Oni su letove podesili da se uklope u konekcije ka Evropi.
Živi bili pa vidjeli. Samo da se ne desi kao sa Ammanom.
Можда буде успешна као брдо других линија које су покренули?
Daj bože da bude.
Da Alene, ideja je da se preko Beograda do vecine zapadnih destinacija iz “jutarnjeg vala” stize do 0930. Zato avion ceka u Tbilisiju do 0330 ujutru da putnici ne bi celu noc cekali na Tesli vec ide direkt konekcija.
Pored toga, izuzetno je vazno da se letovi za Tbilisi super konektuju na letove za JFK.
Jos jedna pogodnost dugog cekanja u Tbilisiju je da let ne mora da krene na vreme iz Beograda (moze da kasni i tri sata i da ceka “zakasnele konekcije”) sto naravno umanjuje overall experience ali znaci putnicima koji mozda kasne na konekciji. To je omoguceno upravo dugim turnaroundom u Tbilisiju
toliko stajanje na destinaciji košta fino para i prži radno vrijeme posada.
А ви мислите да ЈУ није свесна тог? Очигледно да су направили рачуницу и да им се овако исплати.
Daj bože. Iako čudno i nelogično jest.
Posada ce u TBS ici u hotel.
Pa za toliko sati sigurno da hoće.
Bas niste upravu.
1. Broj Gruzijaca u Srbiji nije zanemarljiv, dosta ih se dosesilo u Srbiju poslednjih godina.
2. Poslovnih putnika izmedju dve drzave itekako ima. Taj broj konstantno raste poslednjih godina.
3. Znate i sami da JU konekcije prodaje jeftinije od konkurencije. Itekako ce biti konekcija.
1. Što je to dosta? Ni u Hrvatskoj ih nema ni izblizu 10.000, a Hrvatska ima daleko više stranih radnika.
2. Ma kojih poslovnih putnika? Čime se oni to bave? Što ugovaraju? Koliko ih to ima?
3. JU prodaje konekcije jeftinije od konkurencije? Pa i od easyJeta npr.?
Bitno da se na svakoj vesti spominje da je HR u NATO i da ti ljudi cine dobar deo putnika. Koliko to NATO ima ljudi u HR? Po Vasem svedocenju milion bar
Ne pričajte gluposti.
NATO je važan faktor iz nekoliko razloga:
1. Niz hrvatskih časnika i dočasnika sudjeluje u radu tijela NATO-a i zapovjednim strukturama
2. Hrvatski vojnici sudjeluju u misijama NATO-a
3. Hrvatski časnici i dočasnici sudjeluju na kongresima, koordinacijama, seminarima, edukacijama… NATO-a
4. Niz hrvatskih vojnika se školuje u NATO zemljama, poglavito u SAD-u.
5. Neke članice NATO-a školuju svoje časnike i dočanike u Hrvatskoj (Hrvatsko vojno učilište)
6. Postoji razmjena vojnika, časnika i dočasnika NATO zemalja
7. Postoje diplomatske misije Hrvatske u NATO-u (Bruxelles, ali i vojni atašei u zemljama NATO-a).
8. Redovni se održavaju konferencije NATO-a na kojima sudjeluju sve zemlje članice.
1. Zvanicnih podataka nema, ali brojka nije mala. Po Beogradu se otvaraju gruzijski restorani.
2. Bave se najvise IT sektorom. Ima i drugih poslova naravno.
3. Da, JU prodaje konekcije jeftinije nego konkurencija. To je vrlo cesta pojava.
easyJet nema dobre konekcije iz TBS. Sve zahtevaju nocenje na GVA/MXP/LTN.
Otvaraju se i po Zagrebu meksički restorani, pa nema linije Meksiko-Zagreb.
JU će biti jeftinija i imati dovoljno konekcija da konkurirat brdu najvećih europskih kompanija? Aha, ok.
Da, JU odavno ima jeftinije konekcije od niza evropskih kompanija.
Aha, ako vi tako kažete. Iz Zagreba nema. Ja nisam bar 4 godine koristio JU, jer su mi LH, AF, LO i ostali bili jeftiniji.
Ma kojih Gruzijaca u Srbiji, pa njih nema ni 1000.
Da, njih ima jako malo. Zanemarivo malo.
Bacanje para.. šta ima u tbilisiju da bi privuklo hiljade ljudi. Svi ćemo svedočiti gašenju linije vrlo brzo. Kao što smo svedočiti gašenju marseja . Menadžment er srbije jedna velika nula!
Turista nema, nema ni dijaspore, poslovnjaci tamo ne putuju, sve velike i srednje kompanije Europe tamo lete. Ne vidim baš previše potencijala za ovu liniju.
Turista ima. Malo, ali ih ima. Bice ih vise uz direktne letove.
Poslovnjaci putuju. IT sektor najvise. Pogotovo nakon 2022. godine.
Dijaspore ima, Gruzijaca ima u Srbiji. Imate cak i gruzijske sportiste koji nastupaju pod srpskom zastavom.
Turista gotovo da nema. Da se broj turista poveća i 1000% neće ih biti ni izblizu dovoljno za liniju.
Poslovnjaci za Gruziju? Kako ne. Tisuće njih.
Dijaspora Gruzije u Srbiji? Dajte molim vas… Pobogu. U statističkom godišnjaku Srbije navedene su sve nacije kojih ima 2000 stanovnika u Srbiji i više. Gruzijaca nema. Dakle ima ih manje od 2000.
Evo supruga i ja danas kupili karte za 11.08.-17.08. Nismo imali ideju da ce se Tbilisi otvarati, ali čim sam vidio, momentalno smo kupili.
Pričam s kolegom, i on će ići možda već u 07.
Iz Bosne smo. I kažete nema turističkog potencijala!?
Uvek mi je fascinantno kad se ljudi hvale svojim neznanjem. Šta ima u Tbilisiju? Ima prestonica jedne od najstarijih država i kultura na svetu, ima svetski poznatog gruzijskog vina, ima Kavkaz na dohvat ruke i prelepa priroda generalno, a sve to uz veoma niske cene u odnosu na zemlje EU. Potpuno sam siguran da će ova linija dati ozbiljan vetar u leđa turizmu između dve zemlje.
Čudo jedno koliko turizma ima između Gruzije i Srbije i koliko tu potencijala ima.
Znam 10ak ljudi koji su bili u Gruziji i odusevljeni su. Uz solidan marketing, ne vidim razlog da ljudi ne otputuju tamo.
Čak desetak ljudi? Woow.
U mom okruzenju, da. Sta treba sad svako koga poznajem da je bio u Gruziji?
pa red i po u avionu, malo li je?🙂
Па ићи ће на италијански Јадран.
Pa eto Air Serbia nema pojma…
Pa sa Ammanom, Cairom, Marseillesom… se baš i nije proslavila.
Da, bilo je cudo i kada su uspostavljeni prvi letovi za Barselonu. Pa posle toga Madrid, Valensija, Malaga. Isto prvo Lisabon, pa onda Porto. Sada spanskih i portugalskih turista ima u sred zime u Beogradu. Cak dolaze iz Brazila, Kolumbije, Argentine, Kostarike, mada oni uglavnom leti. To je bilo nezamislivo pre 5-6 godina. Kada ima letova, ima i turista.
Da Španjolska i Gruzija su stvarno usporediva tržišta.
neznanje je pokazala kompanija er srbija ukidajući liniju za Marsej, koji je daleko privlačniji srpskim turistima od Gruzije, i verovatno jeftiniji kada je reč o ceni aviokarte, molim vas.
Марсеј је укинут када су вратили Е75.
Otvorena je linija za Nicu umesto Marseja. A i on ce se verovatno vratiti kada bude dovoljno Embraera u floti
Хвала богу па тебе нико не слуша.
Slažem se da me ne sluša, ali me čita.
Pa Marsej je bila linija sa potencijalom, nisu ni sacekali da se linija razvije, tu su pokazali neznanje, a ne sto su je ukinuli…Marsej pokriva celu Azurnu obalu, pri tom je jako interesantan grad, jedan od mojih omiljenih u Evropi
A što su ukinuli Amman i Cairo?
Kad je bio AMM…Pre 5 godina.
Boze sacuvaj kakav argument!
Ne nije, nego 2022.
Аман није ни покренут
Daj bože da se to ne desi i Tbilisiju.
Имајући у виду шта пишете овде свима је јасно да се надате да ће проћи као Аман, свима је то апсолутно јасно.
Pričate stvarno megagluposti. Niti se nadam niti to želim. Upravo suprotno. Ako smatrate da to mislim onda stvarno nemate ni najmanjeg pojma o meni.
Koliko su letova odradili za AMM? Nula. Linija nikada nije poletela. I dobro je da nije, na zamisljeni nacin se ne bi isplatila. Iz istih razloga kao i za CAI.
CAI je objasnjeno zasto je ukinut. Ne treba se ponavljati.
Nedaj bože da se sa Tbilisijem desi kao i sa Ammanom, pa da ni ne poleti.
Amman nije ni pokrenut zbog nesigurne bezbedonosne situacijje. Cairo se vraca brzo
Je, rekao predsjednik do 15.9. Vidim kako je vraćen.
Sjajan potez Air Serbije i svaka cast.
Ono sto jos dodatno ovde treba reci a tice se transfernih putnika kojima se JU nada je da kompanije kao sto su Air Arabia, airBaltic, flydubai, LOT (Varsava), Qatar nemaju ama bas nikakvog uticaja na letove Air Serbije za BEograd i dalje, jer JU ne leti za ove zemlje (gradove) pa samim tim i ne predstavljaju konkurenciju. Na primer, linija Air Arabije izmedju Tbilisija i Abu Dabija ima uticaj na JU koliko i linija Melburn-Sidnej. Dakle, nula.
Sa druge strane i kompanije kao sto su British, easyJet, Edelweiss i Transavia tek od ove godine otvaraju linije za Tbilisi tako da i one nisu jos profilisane na gruzijskom trzistu i borice se za putnike isto kao i Air Serbia.
Zanimljivo je reci da Lufthansa iz Tbilisija leti samo za Minhen ali ne i za Frankfurt. Uzevsi u obzir da JU ne leti za Minhen ali leti za Frankfurt i ovde nece biti konkurencije sa direktnim letom za Frankfurt. Naravno, LH moze ponuditi letove za Frankfurt preko Minhena ali se onda radi o transfernom letu, odnosno o istoj vrsti leta koji nudi i JU.
Ne zaboravimo da se traznja stvara i ovaj korak Air Serbije ide u tom pravcu.
U svakom slucaju pohvale za ovu liniju i cestitke na njenom otvaranju.
Pobogu govorimo o transferima preko Vašave, Rige, Dubaia, Dohe… na treće destinacije, kao i preko Beograda na treće destinacije.
British, easyJet, Transavia i Edelweiss još nisu profilirani i borit će se kao i Air Serbia za putnika? Ma čestitam. Tu su oni negje Air Serbia kao i British, easyJet i drugi. Gotovo iste kompanije, isti potencijali, isti broj konekcija.
Hvala na cestitkama.
Kako JU pogadja transfer preko Varsave? U kojem Univerzumu?
Da, bas mogu da se mere U2 i JU. Jedni skoro i da nemaju transferne putnike a drugi imaju 40%. Cestitam.
Pa kako ne pogađa ako putnik u Tbilisiju odlučuje hoće li do npr. Krakowa letjeti preko Varšava ili preko Beograda????
EasyJet ima transferne putnike već dugi niz godina. I to ne samo na easyJet nego i na masu drugih kompanija. To ima preko velikog broja svojih hubova. EasyJet je jako velika kompanija, daleko veća od JU i ima brdo konekcija.
Ne pogadja za direktan let do Varsave jer JU tamo ne leti a i nema codeshare sa LO. Slozicemo se da je WAW daleko veci i bitniji aerodrom od KRK.
Nisam rekao da ih nema nego da im to nije prioritet. Kad se ide na U2 transfer oni racunaju cenu karte x 2 a ne kao legacy da je nekad transferni let jeftiniji od od direktnog. Iz tog razloga LCC uopste nisu atraktivni za presedanja.
Dobro da u tekstu jos niste naveli da ce i Belavia biti konkurencija JU.
Da nisam stavio Belaviu jel nije konkurencija. Ali Belavia nije Lufthansa, Air France, British, Austrian, Turkish i brdo ostalih kompanija. Svi ovi ostali i te kako jesu. Da easyJet naplaćuje 2x kartu, ali ako je krate 60 EUR u jednu stranu, onda ni 2×60 EUR nije puno i vrlo je konkurentno.
Ako putnik u TBS vidi da mu je jeftinije da leti TBS-BEG-KRK nego TBS-WAW-KRK zasto ne bi ustedeo?
Aman covece, easyJet zahteva overnight konekcije za TBS!!!
EasyJet ima letova koji dolaze u 16:40, ima onih koji dolaze u 1:50, što je ok za jutarnje letove…
Vi stvarno mislite da će JU biti jeftiniji od te mase kompanija, uključujući i LCC?
ЈУ има више конекција од ВТ. Ако они успевају онда ће и ЈУ.
AirBaltic je veća kompanija od Air Serbie i ima više konekcija.
ЈУ има више путника и јачу мрежу а Београд бољу локацију
A jel? Ako vi tako kažete.
Чињенице тако кажу
Činjenice. Eto u 2024:
5,1 milijun putnika airBaltic
4,4 milijuan putnika Air Serbia.
Колико је тих путника из Рига где им је чвориште? Не рачунајте путнике из Естоније и Литваније.
Velika većina. Riga je daleko veći hub od Vilnijusa ili Tallinna. Zašto se ne bi računali i Vilniju i Tallin? Oni su umreženi u sustav. Jednako tako i Air Serbia ima putnika iz Niša i Morave. A ima i brdo chartera koje airBaltic nema, a koji nikako nemaju doticaja sa konektiranim putnicima iz Tbilisija.
Ima li? Ima li i bolje finansije od JU?
Prema izvještajima nema bolje financije. I? Kakve to veze ima sa putnicima i njihovim odabirom? Što putnik odabire kompaniju sukladno financijskim izvještajim?
airBaltic za svoje letove koristi 26-27 aviona, dakle manje nego JU. Stoga nisu veci. Ostatak su im wet-lease operacije.
airBaltic ima više putnika nego Air Serbia, oni koriste i aviona u wet leasu kao i Air Serbia.
А колико путника превезе из Риге, то је једини битан параметар за ову дискусију. Путник из Грузије ће летети преко Риге, не Талина. Дај боже да путницима ВТ не откаже лет као што је урадио на маси одредишта ове године. Нису поуздани.
AirBaltic nije pouzdan? OMG. A Air Serbia ne otkazuje letove?
Dubai i Doha nisu konkurencija za transfere Beogradu.
easyJet ne nudi dobre konekcije iz TBS. Svi letovi iz TBS slecu kasno uvece i na konekciju se ceka do ujutru. Dakle niko nece to uzimati.
British targetira totalno drugu grupu putnika, njima je primaran transfer prema SAD i Kanadi.
JU targetira transfere prema Evropi, poneki putnik i prema JFK ce biti sigurno, ali to je zanemarivo.
Što ja volim kad vi ovako provalite. EasyJet
Geneva dozi u 17:10 na 50% letova
Milano dolazi u 16:40 na 50% letova
Pobogu zašto to British ne targetira putnike za Veliku Britaniju, Irsku, Španjolsku, Porgual, Belgiju, Nizozemsku, Francusku??? Kada se sa njima na te destinacije naveliko putuje
A što je sa silinom svih ostalih.
Zašto Doha i Dubai nisu konkurencija?
Dakle easyJet nudi cela 2 leta nedeljno za konekcije. Super.
Zasto Doha i Dubai nisu konkurencija? Pa zato sto niko normalan nece leteti iz Tbilisija preko Dohe ili Dubaija za Barselonu. Pobogu!
Odlično, a Air Serbia nudi 3. Što je daleko više, zar ne?
A zašto netko ne bi iz Dohe i Dubaia letio za Barcelonu? Pa ljudi iz Zagreba preko Istanbula lete za Madrid? I iz Sarajeva preko Istanbula za Paris.
A pogotovo mi nije jasno zašto preko Dohe ili Dubaia ne bi letjeli za New York, ili Chicago?
Ovi mjesec dana su nešto česti Cargo letovi na liniji BEG-TBS sa B737F.Gruzija ima turističkog potencijala isto tako i kulturnog istorijskog tako da mislim da je YU uradio pun pogodak ako se ne varam čak se letovi poklapaju sa drugim letovima za Beograd tako da su moguća i presjedanja za veće aerodrome u istom danu.
Koji su potencijalni putnici na toj liniji?
Evo ja cu da odem da obidjem, posto sam cuo od dosta ljudi kako ima svasta da se vidi
Turisticki je Tbilisi zanimljiviji od Budimpeste, jedan od najlepsih gradova iskreno. Potrebno je samo malo promocije. A inace, ova linija nudi transfere, sto isto cine i LOT i Aegean koji nema linije ka Severnoj Americi. Pored toga, tu je masa rusa koji putuju izmedju Beograda i Tbilisija tj. to je veza za juznu Rusiju i Kavkaz. Jerevan je na nekoliko sati kolima.
Masa Rusa putuje imeđu Tbilisija i Beograda?
Vise desetina hiljada firmi i cak vise stotina hiljada ljudi je preseljeno iz Rusije za Gruziju, Kazahstan, SaudiArabiju, Egipat, Azerbejdzan, UAE, Jermeniju, Srbiju, Crnu goru sa sve zaposlenima i njihovim porodicama. I necete verovati, te firme medju sobom saradjuju, a precesto se desava da supruznici, rodbina i prijatelji rade u razlcitim zemljama preseljenja i imaju potrebu da cesto putuju jedan drugome. Nadam se da je malo jasnije o kome se radi.
Sigurno će se na ovim ljudima temeljiti linija, zar ne?
Ne. Pitali ste koji to Rusi putuju izmedju Srbije i Gruzije. Linija ce se temeljiti na transfer putnicima, sto vremena dolaska jasno pokazuju.
Uz sve te silne velike europske igrače? Bome biti će to opak izazov.
Ma da, vidimo kako je BA “bio veliki u Beogradu”.
Pobegao posle godinu dana.
A BA nije velik? Jel vi to ozbiljno kažete da BA nije velika kompanija?
Hoce, ali Air Serbia je vise puta pokazala da se ne plasi izazova, niti vecih kompanija. I nemali broj puta je pobedila.
Je
Први лет BEG-TBS већ има 20 путника. Рекох вам да ће нас ЈУ изненадити овим потезом и линија ће бити јако успешна.
I 20 putnika je puno?
Dajte malo pozitivnig. Razmišljanja, dobro je za vaše zdravlje.
20 putnika na jednom letu posle samo 24h bez velike reklame iza malo poznati destinaciju je enormno! A vi mislite kako hoćete.
Enormno? OMG. Pa to nije ni 1/7 aviona. I nije 24 sata nego 48 sati.
Do prvog leta ima 2,5 meseca jos. Dakle 75 dana. Mi ovde govorimo o 2 dana tek!
Za 2 dana je prodato 15% aviona. To je odlicno. Do prvog leta ce se brdo karata jos prodati.
За један дан 20 путника уопште није лоше. Линија креће 15.06. До тада летови ће бити пуни. Видим да вас боли ова рута.
Boli? Zašto bi me bolila, pobogu? Upravo suprotno.
Hahaha boli, boli, nego šta. Da ne boli ne bi se ovoliko upirao da dokaže kako će linija da propadne i pre nego krene.
Nitko ništa tavko ne tvrdi niti upire. Samo raspravljamo o potencijalima linije. Ništa strašno, nitko ne mrzi Srbiju, Srbiju ili Air Serbiu radi toga. Normalna civilizirana rasprava.
Imate problema sa tim?
Slazem se sa Vama sve. Covek ismeva rutu, a zapravo svaka cast AS na pokusaju. Sutra cu da kupim dve karte
Nitko ovdje nije ismijavo ništa, a ponajmanje liniju. Ne prišajte svašta. Vodi se rasprava o potencijalima. Što je u tome loše?
Da li Vam potencijal linije nagovestava da ce se obavljati A319 avionom, umesto manjim E190 koji je takodje na raspolaganju? Mislite da je to onako odoka odluceno, kao sto Vi stalno procenjujete, ili se neko malo bavio proucavanjem potraznje?
Jel to oni isti koji su pokretnuli Amman, Marseilles, Cairo…?
Не, то су исти они који се користе на преостале 82 линије ка којим лети ЈУ.
Isti koji su pokrenuli 60 linija poslednje 3 godine
60 linija u 3 godine? No, malo ste pretjerali ali hajde.
Bilo ih je oko pedesetak i zasigurno su daleko brojnije nego one ukinute.
I da, to pokazuje da su u JU dobro planirali.
E da pedesetak preživjelo, desetak nije. Pa i nije baš neki skor.
Bilo je 50ak posle kovida i ove godine ce biti 6-7 novih. Ugasenih 5-6 poslednje 3 god
Vise mi ima smisla da uvedu Yerevan prije Tbilisija, ali ok. Pohvalno u svakom slucaju
Iako mi nije draga zemlja, drago mi da Er Srbiji uvodi let za tamo.
Puno su oni napaceni tamo, a zeznula ih ista hunta kao i Ukrajinu. Naobecavali im kule i gradove, EU i NATO.
Danas su nekako zaboravljeni. Iskoristeni i baceni.
Tako to radi Zapad.
Bilo bi pametno da se nekom turistickom zajednicom iz Gruzije organizuju neke kampanje u Beogradu, jer je Gruzija fantasticna za vikend-putovanje, izm. ostalog i zbog jako interesantne kulture, izuzetne hrane, vrhunskog vina. Ko god je bio obozava Tbilisi, pritom da ne govorim o tome da je jako jeftino, pogotovo u svjetlu katastrofalnih postpandemijskih cijena u Srbiji i regionu.
Nekako ne vidim turiste kako tamo jure.
Pa kako da vidite kad nema prijevoznika, evo sad će biti Air Serbia. A drugo, zapadna Evropa je toliko slijepa u svom grotesknom samoljublju i i previsokom mišljenju o sebi, da ostaje u šoku da Boga ti je li postoji svijet i turizam i van granica EU….ma nije moguće….
Aha, turista nije bilo nikako, pa će sad odjednom navaliti jel postoji linija. Nema ni prijevoznika iz Kine za Hrvatsku pa ima 200.000 kineskih turista u Hrvatskoj.
Pa ne jure jer nije bilo letova do sada. Sada ce ici.
Turisti će navaliti iz Gruzije za Srbiju i obratno? Ja siguran sam u to.
Доста агенција рекламира Грузију и често видим постере по граду. До сада су ишли са ТК
Bio prije 2 mjeseca tamo, Gruzija i Armenija. Tifis top grad za vikend putovanje ali da je jeftino, nije… cijene su kao u Beogradu.
Armenija koja je vidljivo siromašnija je još skuplja od Gruzije, jbt tamo je kava 3.5 eura, prvo sam mislio da me pljačkaju dok fakat nisam vidio cijene ispisane iznad bara.
Ja sam bio u Taškentu, grad je prejeftin. Prejeftin!
Kakve veze ima Uzbekistan sa Gruzijom,, to su su oni daleki istok Europe ne čini ih azijcima. Tiblisi je europski grad po svim parametrima
А ко ти је платио карту и са којом компанијом?
Ne obračajte mi se sa “ti” jer ću vam izbrisati komentar. Posljednje upozorenje. Postavite pristojno pitanje pa ću vam odgovoriti.
Организатор је покрио трошкове, Ален је већ написао да не може приуштити бизнис
Da organizator kongresa je platio putne i ostale troškove.
Jako simpatican grad. Usporedio bih ga sa Mostarom
Potpuno se slažem sa vama, veoma simpatičan grad vredelo bi ga obavezno posetiti čim vam se ukaže prilika… šteta što je prilično daleko od naših prostora… Generalno Kavkaz je meni prelep, predivne planine, prelepa mora…
Samo sto je MNOGO veci.