U ovom momentu u regiji letove postoje letovi između Beograda i Ljubljane, Zagreba, Niša, Banja Luke, Sarajeva, Skopja, te sezonski Splita, Dubrovnika, Pule i Rijeke (sve Air Serbia), te Tivta i Podgorice (Air Montenegro i Air Serbia). Iz Zagreba postoje letovi za Split, Dubrovnik, Pulu, Zadar, Sarajevo i Skopje, te sezonski za Brač (sve Croatia), kao i Osijek (Trade Air) i Podgorica (Ryanair). Iz Podgorice postoje i letovi za Ljubljanu, te sezonski za Banja Luku (Air Montenegro). Trade Air leti između Osijeka, te Rijeke i Pule, te iz Splita za Rijeku, Pulu i Dubrovnik, a Croatia iz Osijeka za Split i Dubrovnik sezonski. Na koncu Air Serbia još leti Niš-Ljubljanu, te sezonski iz Kraljeva i Niša za Tivat.
No, jel to dovoljno? Ima li još mjesta za nove linije. Naravno. U pravom redu logična bi bila linija iz Zagreba za Prištinu, Tuzlu i Mostar, te iz Beograda za Zadar, Brač, Ohrid i Mostar, kada se smire politička prepucavanja i za Prištinu. Logične bi bile i linije iz Ljubljane za Sarajevo, Skopje i Prištinu. No, ako gledamo izvan kutije onda su svakako poželjne linije Niš-Split, Niš-Pula, Kraljevo-Split, Skopje-Dubrovnik, Skopje-Split, Priština-Pula (velik broj kosovara u Istri), Sarajevo-Pula, Rijeka-Dubrovnik, Pula-Dubrovnik, Ljubljana-Split, Ljubljana-Brač i Ljubljana-Dubrovnik. Sve ove linije su prvenstveno turističke i realno je da imaju dva leta tjedno sa turbopropima.
autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Croatia Airlines
Poziva se gospodin Alen Foglar da svekolikom pučanstvu objasni razliku između pojma interregionalni i intraregionalni.
Unaprijed sam zahvalan.
Nema razlike. Ali interregionalni se češće koristi nego intraregionalni pa je samim time ispravniji. 😅
Apsolutno.
Onda je „јеl” ( umjesto jer, u kontekstu) ispravno „jer se (pardon, JEL se tako koristi”. E, svašta…
Sorry, shvatite to kao moju pogrešku koju ne mogu izmjeniti. Ja jednostavno ne koristim jer. Znam da je to pogrešno, ali jednostavno ne mogu napisati jer nego pišem jel. U vrijeme dok sam se ja školovao pisalo se jel, kod kuće mi se tako govori, jer iz mene ne može izači. Sorry, prihvatite to. Nedaj bog većeg zla.
Nema potrebe. Ja sam već objasnio. Citirao točna značenja i demantirao čitatelja koji je napisao istinski nonsens.
Što ja imam sa time? I prestanite provocirati ovakvim besmislicama.
@anonymous 28.01. 05.18: ovo mi je prvi glas da je gospodin Šćuric moj “gazda”… I moj drugi odgovor vam se neće svidjeti: ako gledamo stvarno značenje riječi, onda bi “intra” bilo ispravno. Ali ako značenje riječi gledamo kolokvijalno, dakle onako kako se upotrebljava u svakodnevnom govoru, onda je “inter” ispravnije. Primjer: za nešto što se rješava unutar recimo jedne firme, ne kaže se “to ćemo riješiti intrano” nego “to ćemo riješiti interno”…
E jeste naporni… Over and out
Ono stvarno i apsolutno.
Zašto uopće o tome raspravljamo. Glupa rapsrav do boli. Nitko ovdje neće reći intrareginalno nego interregionalno.
Jasno.
Izgleda da je OU ukinula PRG-SPU te ponovo uvela ATH-SPU jednom tjednom, subotom.
Tante za kukuriku
????
Tante za kukuriku – menjati ništa za ništa. Jedan let nedeljno za Prag za jedan let nedeljno za Atinu
Upravo tako!!!! UPRAVO TAKO!!!!!!!
Rano je još za takve zaključke.
Nije to je činjenica. Vratili su ATH.
Ma nije sportna ATH, nego ukidanje PRG.
I što je tu rano za stvaranje zaključaka?
Pa moguće je da još vrate Prag. Croatia ni izblizu još nije definirala svoj red letenja ni za III. mjesec, a kamoli za VI.
Možda. Ali ipak se dogodilo ono što sam rekao. Zamjenili su liniju za Prag sa linijom za Atenu kao što su obratno učinili prošle godine. Vremena koja su bila iskorištena za liniju za Prag su sada u sistemu za korištenje linije za Atenu.
Da, tako sad izgleda.
Čak je ovo vraćanje Atene logičan potez s obzirom da Aegeana više nema na liniji.
Stoji. Trebali su prošle godine letjet Atenu. Ali Croatia, što se ne bi kasnilo malo.
Koliko dugo će još pod nagradna igra pisati ,,uskoro detalji” tako je već cijelo vrijeme, ugledajte se malo na druge portale zrakoplovne, dajte neki natječaj, davanje, kviz…
Ma jednostavno ne stignem to organizirati.
Pa zar je to teški posao, bili bi radosni da dođe nešto.
Ma budem. Obečajem.
E onda sam bez briga! Pozdrav
I vama pozdrav.
Mislim da je velika vjerovatnoca da se u 2022. otvore sljedece interregionalne linije:
Juzna Evropa – Zapadni Balkan
Beograd – Lisbon
Beograd – Palma de Mallorca
Zagreb – Athens
Sjeverna Evropa – Zapadni Balkan
Sarajevo – Copenhagen
Beograd – Helsinki
Beograd – Palma se otvara, već znamo.
Sarajevo-Copenhagen vec postoji. Wizz i Norwegian
Da, i Zagreb-Atena, i niz drugih navedenih.
A svašta vi nešto napisaste. Većinom linije koje se već lete.
Vidim da niko nije pomenuo Ohrid-Morava i Ohrid-Mostar. A moglo bi i Rijeka-Morava i Pula-Mostar.
Pa eto da i ja dam skromni doprinos opštem progresu 😉
Ohrid-Morava, Ohrid-Mostar???? Čovječe božji pa ne postoji ni linije Beograd-Ohrid, a vi bi iz Morave i Mostara za Ohrid. Moj bože!!!!!
Rijeka-Morava za koga pobogu? Pa Beograd ima tek dva leta za Rijeku sezonska, kako onda ima logika da se leti iz Morave? Bože moj!!!!
Pula-Mostar? Za koga? Za koje putnike?
Slažem se, za koga? Ali i za brdo ovih Vaših linija se treba zapitati, za koga? Zagreb-Tuzla???; Split-Skopje, Dubrovnik-Skopje, Kraljevo-Split, Ljubljana-Brač…itd….. Na temelju čega mislite da bi te linije bile uspješne??? Croatia je probala sa Split-Skopje pa se brže bolje povukla zabog slabe potražnje, Adria je letila iz Ljubljane za Brač pa isto nije bilo kruha, Zagreb-Mostar je isto tragičan LF, Zagreb-Priština isto ne uspjeva unatoč pokušajima…. nezamislivo mi je da bi bila uspješna linija Split-Kraljevo ili Dubrovnik-Skoplje….. tim više što i sami kažete da nije isto pokrenuti autobusnu liniju ili avionsku….
Slazem se sa ovim komentarom, mozda ste trebali ukratko da pojasnite za svaku liniju koju predlazete u tekstu, zasto bi je trebalo uvesti i zasto mislite da bi bila uspesna. Slicno onome sto sam ja napisao kad sam predlozio ovih par linija za koje se zalazem
E da.
Malo je čudno da Alen preporuča Croatiji da se bori sa niskim ULCC cijenama na malom gasterbajterskom tržištu koje se nalazi tek 2 sata od Sarajeva dok se zapituje zašto JU leti za Tivat.
Ja se pitam zašto JU leti za Tivat? Koji je vama bog? Zašto bi se ja pitao takvu glupsti i gdje ste tako nešto pročitali pobogu?
*Dubrovnik uz Tivat
Ja sam pitanje postavio samo zato da dam odgovor i dao sam odgovor “da” za Dubrovnik i zašto “da”.
Croatia je probala? I povukla se. Ma da? Vidi čuda. Pa Croatia ne može uspjeti ni na Zagreb-Dubrovnik, a gdje će Skopje-Split. I na Mostaru nije uspjela Croatia? Ma da????
Ni ja bas nisam optimista u uspeh tih linija, deluju mi neverovatno. Mada ako ima zainteresovanih nek probaju, pa ako ide ide, ako ne nek gase
Zračni promet nije autobus, pa da za par stotina EUR pokreneš liniju i onda ako ne ide odustaneš. Pokretanje linije u zrakoplovstvu košta kamaru para, svaka rotacija košta enorman iznos novaca. Jedna linija koja se operira 2-3 mjeseca sa 2 frekvencije tjedno i turboporpom košta bar 250.000 EUR. A vi bi probavali par linija? Ma dajte me nemojte…
Pa ne razlikuje se mnogo od vasih „planova“ 🙄
Da baš. Kajgot.
Bit ce letovi Bari Sarajevo
Ima na Fb stranici Sarajeva
To što su nešto objavili na fb stranici ne znači da će tih letova biti. Ajmo oklada da se ovi letovi neće desiti.
Otvaranje direktne avionske linije Bari – Sarajevo
Divna vijest stiže nam od naših prijatelja iz Italije. Najavili su otvaranje direktne avionske linije Bari – Sarajevo.
Oko šezdeset minuta leta povezalo bi naše Sarajevo sa prekrasnim lučkim gradom Bari; približilo njihove historijske, kulturne i prirodne ljepote i znamenitosti; spojilo privrednike, umjetnike, studente… a pogotovo zbližilo naše građane.
„Ova inicijativa je potvrda vrijednosti Sarajeva, ali i prilika za još snažnije turističke i poslovne veze sa italijanskim gradovima, ovaj put sa Bari-jem, važnim privrednim, turističkim i univerzitetskim centrom južne Italije“, istakla je gradonačelnica Benjamina Karić na danas održanom online Okruglom stolu, kojem su prisustvovali predstavnici političkog, privrednog, turističkog, univerzitetskog života dvaju gradova, regija i država.
Partneri iz Barija, centra italijanske južne regije Apulije, u svojim obraćanjima iskazali su spremnost da i na ovaj način uspostave direktan “most” bliže saradnje i komunikacije sa zapadnim Balkanom i njegovim institucijama.
Jelica Grujić u ime Ministarstva vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH naglasila da će avionska linija Bari – Sarajevo biti korisna za turizam, poslovanje i jačanje veza.
„S obzirom da proširujemo naše kapacitete, možemo povećati obim aviosaobraćaja i tako realizovati i ovaj važan projekat za Aerodrom, Sarajevo i BiH“, kazao je direktor Međunarodnog aerodroma u Sarajevu, Alan Bajić.
Okruglom stolu prisustvovali su i ambasador BiH u Italiji, Slavko Matanović i ambasador R Italije u BiH, Marco di Ruzza.
Inače, inicijativu je pokrenuo italijanski novinar Franco Giuliano i njegove fondacije L’isola che non c’é – Ostrvo koje ne postoji, koji je bio u BiH i Sarajevu za vrijeme rata i izvještavao sa ovih prostora tako da je posebno emotivno vezan za naš grad.
Ovako pise meni bi bolje bilo Bari Tuzla ili Banja Luka
Ma koji Bari, majko mila!!!! Dajte ljudi nemojte gubiti vrijeme na gluposti.
Morava – Sarajevo, to ste zaboravili da navedete u clanku, a ima veliku sansu da budd uvedena
Koje logike ima Morava-Sarajevo, majko mila. Koje logike? Aerodromi su udaljeni tek 276 km. Majko mila!!!! A vi ono baš ali provalite.
Pa da se povezu Bosnjaci u regionu, sto da nr.
Znate li vi koliko sada treba ljudima iz Novog pazara i Sjenice do Sarajeva, sigurno 4ipo sata, mozda 5 sa granicom, losi su putevi, trenutno se opstrujira izgradnja autoputa Cacak – Sarajevo. Ova avio veza bi pomogla Bosnjacima da brzo stignu u Sarajevo, mozda cak to bude i politicki usputak vlasti u Srbiji da uvedu tu liniju, iako linija sama po sebi nikad ne bi bila isplativa
Za 4 sata vožnje se ne otvaraju linije ni na daleko bogatijem zapadu, a kamoli u našoj presiromašnoj regiji. Avionom vam treba 3,5 sata (pola sata prije do aerodroma + sat vremena prije na check in + pola sata rezerve + sat vremena leta + pola sata do grada). Zašto bi netko za pola sata više automobilom koristio avion?
Čovječe božji u ovoj regiji ne postoje letovi Zagreb-Mostar ili Beograd-Zadar ili Ljubljana-Skopje, a vi sanjate o Morava-Sarajevo. Moj bože!!!!
Pa dobro, ubedili ste me. Verujem u vasu strucnost. Samo sam mislio da bi bilo dobro da Bosnjaci avio vezom povezu svoja dva bitna centra.
Svašta bi bilo dobro, ali ne mogu se svi minijaturni aerodromi povezivati, poglavito ako su tako blizu jedan drugome.
Novi Pazar nimalo nije siromašna regija, a broj ljudi koji u Sarajevu i okolini rade, studiraju, imaju rodbinu ili putuju iz razloga zdravstvenog, verskog ili “običnog” turizma bi mogli da opravdaju ovu liniju. Bravo za out of box razmišljanje. Nažalost, ovo nema ko da leti osim JU, a oni Moravu i Niš lete samo kroz PSO.
Boga ti miloga, ne mogu vjerovati da itko uopće pomišlja povezati minijaturnu Moravu sa nevelikim Sarajevo iako su aerodromi na samo 276 km udaljenosti. Majko mila!!!!!
Kakve veze ima veličina aerodroma? Gleda se catchment area valjda. To što insistirate na kilometraži mi govori da nikad niste putovali tuda pa da vidite koji je to cirkus od putovanja. Od Novog Pazara do Sarajeva se putuje najmanje 6 sati, najmanje.
Ma dajte nemojte me. Naravno da veličina aerodroma i te kako ima veze. Pa da aerodrom ima velik catchment areu onda ne bi bio minijaturan nego bi imao par milijuna putnika.
Iz Novog Pazara i do Morave imate 2 sata. Zašto bi netko putovao 2 sata do aerodroma da onda još tamo potroši sat vremena na checkiranje i sat vremena leta i pola sata od aerodroma, ako za to vrijeme može već biti u Sarajevu autom?
Ma ko priča o dva miliona putnika pa nije to Zagreb
????
Hvala na pohvali, zato i predlazem sve ovi linije jer zelim da pomognem i mozda zajedno kroz diskusiju pronadjemo nesto sto bi se inace previdelo. Drago mi je da se neko slaze samnom da Morava-Sarajevo ima potencijala, to mozda znaci da ipak nisam bas toliko pogresio.
Isusati boga. Morava-Sarajevo da ima potencijala! Majko mila. Nonsens.
Bolje onda Sjenica-Sarajevo…
Sjenica? Što je Sjenica?
Grad u Sandžaku sa bivšim vojnim aerodromom…
Nije u Sandzaku nego u Raškoj.
Aha.
To reci stanovnicima Sjenice, a ne meni beogradskom Vranjancu. Još bolje da im to lično saopštiš, tamo dole, da to nije Sandžak, nego Raška oblast. Eto.
Jel bitno?
Aha. Ali sa tog aerodroma nisu mogući letovi.
Mogao bi da se osposobi.
Zašto ne. Još par desetaka milijuna EUR za još jedan nepotreban aerodrom sa dva tjedna leta.
Google translate.
Da je sreće i pameti region bi bio povezan brzom željeznicom, a ne ovako da moramo preskakati brda i doline.
To je i razlog zašto se vani izbacuju turbopropi jer za kratke linije služi voz.
Potpuno se slažem.
Tacno tako, ali dok to docekamo verovatno ce izmisliti teleport
Nažalost.
Da, ali brza željeznica košta puste milijarde EUR. I to se kod nas neće desiti još 50 godina. Avion je daleko jeftiniji.
Ako proradi železnica Beograd Pešta sa brzim prugom biće zanimljivo. To bi od prilike bilo 2.5 sata od centra do centra. Beograd Zagreb Ljubljana bi isto imalo šansu. Pa dole za Solun. Ali nema ovde privrede za železnicu.
Da, ali Srbija se i te kako rastegnula za tu prugu prema Budimpešti. Odakle novac i za pruge prema Skopju i prema Zagrebu? Daj bože da se to desi. Kada sam putovao Beograd-Vinkovci do hrvatske granice smo putovali mali milijun godina, ne brže od 40 km/h. Čim smo prešli granicu vlak je bitno ubrzao. Daj bože, ali baš i ne vidim da će se to desiti tako skoro.
Pa gradi se i brza pruga do Nisa, posle nastavlja od Nisa do granice sa Bugarskom i do granice sa Makedonijom. Imamo para, samo nek se gradi.
Ne gradi se još ništa. Tek će se graditi jednom nekada. Za sada je plan da se otvori 2026, a tko zna koliko će to kasniti.
To su EU pare tako da će biti završeno. Ali osim toga i ovog kraka ka Budimpešti nema ni spremnih projekata za druge pravce, a kamoli sređenog finansiranja.
Biti će završeno, valjda. Ali pitanje je kada.
To je istina, ali mislim da su obezbedjena sredstva za izgradnju, doduse nece biti 200km/h, icice 160km/h, ali i to je dovoljno.
Posle od Nisa ka granici 120km/h.
Bugari ozbiljno ulazu u svoje zeleznice, grade brze pruge do granice sa Turskom, kupuku vozove za 400miliona evra.
Tako da ce biti zanimljivo kad se poveze Beograd brzom prugom sa Istanbulom i sa Atinom.
Kad se Beograd brzom prugom poveže sa Istanbulom i Atenom mi ćemo svi već odavno biti mrtvi, a naši unuci će uživati u toj liniji.
Kao što rekoh, uopšte nije u planu. Čak i da jeste, Atina je dovoljno daleko da brza pruga ni za 300 km/h nije konkurentna avionu, a do Stambola takođe neće biti konkurentna – jer uopšte neće biti “brza”.
Apsolutno!
Ne gradi se nikakva “brza pruga” ni za NS: brze pruge su za 250 km/h i više. Bg – Niš će biti uglavnom za 160.
Pustite političare i njihove bajke.
OK, ali svakako je brža nego sada kada treba 5 do 6 sati između ova dva grada.
Ne bi, za brže od 3 i po sata u Peštu stići neće. Kroz Mađarsku se gradi pruga za 160 km/h, a moraće ponegde i da se zaustavi.
OK.
Mozda Nis – Zagreb
Možda.
U proslosti se EU zalagala za dublje povezivanje regiona (ovo se pre svega odnosilo na povezivanje Severne Makedonije, Crne Gore, Kosova i Bosne I hercegovine – dakle tamo gde trenutno nema bas mnogo “organske” potraznje za avio-letovima). Npr. SKP-TGD, SJJ-SKP, TGD-PRN, PRN-SJJ i sl. Mislite li da od toga nece biti nista, cak ni kroz eventualne PSO finansirane od strane EU?
EU ne financira PSO. Nikada i nikako!
Nema tu kruha. Ni uz PSO lokalnih vlada, koje, realno, nemaju para za PSO.
Beograd – Ponikve, za Zlatibor, Taru, Mokra Gora plus transferi
Je stoji, ta linija bi imala smisla. Samo prvo treba osposobiti Ponikve za redovni promet.
Ja iskreno ne verujem. Do Zlatibora se može autoputem za 3.5h, a biće i manje kad se završi još jedna deonica. To je više relacija za voz nego za avion, treba srediti Barsku prugu
Slazem se za voz. Ali dosta Rysa i Kineza ide na Mokru goru i Zlatibor, mozda bi mogli kao transfer
Dosta? Zlatibor ima preko 90% domaćih turista. A i ovih stranaca što ima su u prvom redu iz Crne Gore, BiH i Makedonije.
Na Zlatiboru je u 2019.godini boravilo 168.067 domaćih gostiju i 68.997 stranaca. Dakle, nije baš 90%. Osim Zlatibora, tu su i Tara, Mokra Gora, Uvac, Ovčar/Kablar. Ogroman potencijal za turizam.
Bit će da se nešto onda promijenilo nego kada sam ja tamo bio 2017. i kada je bio službeni podatak da je 90% domaćih turista. Ok neka je i 68.997 stranaca, to je tek 29% ukupnog broja turista. Naravno da je od tih 68.997 turista ogroman dio iz Crne Gore, BiH i Makedonije. Ima nešto i iz Hrvatske i Slovenije. Svi oni ne koriste avione. Koliko ostaje 10-12.000. Dakle, ništa!
Iznenadili bi ste ste kad bi videli koliko je npr Kineza dolazilo na Taru i Morku goru 2019. Nedeljama npr nije mogla da se kupi karta za voz sarganskom osmicom jer su sve karte bile prodate kinezima. Kinezi vole Srbiju.
Pa broj kineskih turista nije bio baš nešto pretjerano velik.
A autoput zasada ide do cacka, ima jos dosta do zlatibora bez autoputa
Ima jasno. Svejedno autom se dolazi za 3,5 sati, može i za 3 sata kada nije gužva.
Bravo, voz je zakon za taj kraj, posebno što su predeli nestvarno lepi. Tzv. poslovni voz Beograd-Užice je vozio 2 sata i 15 minuta. Posle je to stiglo i do 5 sati, danas je oko 3.5 sata, kad se ne zaglavi. Premnogo za oko 200 km pruge. A onda tek nastupa patnja ka Crnoj Gori.
Ponikve bi bile uspešnije od Morave, ali to i nije toliko teško. Svejedno, pričamo o eventualnih par linija, a potrebno je veliko ulaganje. Ne znam ni da li je sve safe kad je reč o vazdušnom prostoru, aerodrom je praktično na granici. Mada to verovatno nije problem, bilo je i vojnih i civilnih letova devedesetih.
Da Ponikve imaju daleko veće potencijale nego Morava. Aerodrom ima dovoljnu pistu, ima terminal. Ulaganja su istinski minorna, tek oko 2 milijuna EUR da se aerodrom dovede u operativnost. Ali zato je rađe potrošeno 40+ milijuna na Moravu, nego na Ponikve. A logike, majke ti…
Pa mislio sam da su potrebna dosta veća ulaganja. Tek sad mi suludo zvuči toliko ubacivanje para u Moravu.
Da to je istinski suludo. Ovu kalkulaciju je napravio bivši direktor Aerodroma Ponikve, i vrlo je realna.
Ma stoji. Blizu je to i nisu potencijali baš bajni. Ali ako i jedna linija ima smisla onda ima ta. Daleko više bi ta linija imala smisla, nego Niš ili Morava.
Beograd – Pristina, ako amerikanci opet pritisnu, bila je vec dogovorena
Da to i piše u tekstu.
Beograd i Trebinje
Zar Trebinje ima aerodrom? Jel do sada išta napravljeno?
Mozda bude imala jednog dana, tu smo da planiramo unapred
Obirom na brzinu radova, i dosadašnju povijest ovog aerodroma ne treba tu ništa planirati idućih 10 godina.
Beograd i Maribor
Ma kakvi nema tu kruha još godinama. Air Serbia prvo treba postaviti bar 21 tjedni let za Ljubljanu, kako bi mogla pokriti sve konekcije preko Beograda, a tek onda bi imala rezona pokretati letove za Maribor.
PUY-PRN je nešto što treba pod hitno uvesti! I zimi bi ta linija 2 pw bila krcata, ljeti najmanje 3pw…
Evo sada ce MyWings sa cenom od 250€.
Ma bože me sačuvaj. Tu kompaniju istinski ne razumijem, majke mi. I nije mi jasno kako su toliko uspješni u Prištini sa ovakvim načinom poslovanja i razmišljanja.
Definitivno. Idealna celogodišnja linija za OU flotu
Apsolutno.
Apsolutno. Jako je velika kosovska dijaspora u Puli, Rovinju, Poreču i ostalim istarskim gradovima, do Prištine autom treba 13 sati, nema gotovo nikakvih opcija za transfere iz Prištine prema Puli preko trećih luka (možda jedan ili dva let tjedno preko FRA, MUC ili Eurowingsa).
Nevjerojatno je da Croatia Airlines ne vidi ovu nichu koja je 100% sigurna i donosila bi ogroman novac. No, oni ne vide dalje od nosa i nikada nisu znali prepoznati dobru priliku.
Koliko je to puno. Uopšte nemam predstavu da ih ima mnogo gore
Da ima ih.
Broj Albanaca u Istri je 2,393
To je potpuno zanemariva brojka i premalo da bi opravdalo pokretanje ove linije.
Ako igdje brojke ne govore točno stanje onda je to broj kosovara u Istri? Zašto? Zato što oni imaju tonu radnika iz Kosova koji su na privremenom radu tamo (vračaju se svakih tri mjeseca da ne moraju imati vize), koji rade na crnjaka, koji su uz radne dozvole stranaca. Svi oni nisu državljani i ne vode se u evidencijama.
U Istri Kosovari drže tonu restorana, barova, slastičarnica, trgovina i pekarnica. Rovinj je doslovce u vlasništvu Kosovara. Samim time i manji broj tih ljudi bi daleko više letio kući jer su em povezani sa maticom, em imaju puno novaca kao vlasnici ozbiljnih businessa. Ta linija ne može omašiti.
Rovinj ima ukupno 14,294 stanovnika, tako da koliko god masovno da drže lokale, to je i dalje jako skroman broj.
A da je zavnični broj i za duplo netačan (što ne bi smelo), to je i dalje manje od 5k ljudi.
Istinski premalo.
Da ali Rovinj je samo jedan grad u Istri pobogu. Uberite me, u Istri ima prilično mnogo kosovara i prilično su bogati. Oni i te kako imaju novaca za letove prema Prištini.
Alene, jedno je lični utisak, drugo su zvanični podaci.
Možda je vaš utisak da ih ima mnog više, ali podatak govori da ih ima 2,393
To je stvarno jako skromno.
Mario ne poznajete situaciju u Istri, evidentno. Ja sam u Rovinju i Puli radio vrlo ozbljne projekte. Vrlo ozbljne sa vrhom njihovih poglavarstva. I jako dobro znam situaciju tamo, poglavito sa kosovarima. Kažem vam ostavite se službenih podataka, oni ni izblizu nisu točni radi specifične situacije ove radne snage tamo. Gomila njih je tamo na radnim dozvolama i na crno. Svi oni se ne vode u službenim statistikama, ali su tamo.
Alene, meni je to jasno.
Samo me zanima kako u jednom slučaju (Srbi u Češkoj, Srbi u Rumuniji) insistiramo na zvaničnim podacima, a u drugoj ne, nego treba njih da odbacimo i verujemo Alenu na reč?
Nema mi logike 🙂
Rekao sam vam da je situacija Kosovara u Istri istinski vrlo speficična i objasni sam zašto. Pobogu. Čemu dalja rasprav. Vi to prihvatite ili nemojte, meni svejedno. Ali nema smisla dalje o tome levitirati.
Moja prijateljica ima putničku agenciju u Poreču i kod nje su dolazili gotovo svi Kosovari po karte. Kao prvo su tu oni koji rade i dolaze preko ljeta. Onda dolaze njihove obitelji koje ih posjećuju, onda dolaze oni Kosovari koji žive u Istri ali idu, ne samo preko ljeta, u posjete rodjacima na Kosovu. Vjerujte mi: tu ima puno potreba. Ako uzmemo samo 76 mjesta na dašenki pa puta 2pw, to je 152 mjesta tjedno po smjeru. Vjerujte mi: to je daleko manje mjesta od stvarne potrebe!
Slažem se.
Pa ne govorimo o samoj populaciji nego o nebrojeno neprijavljenih radnika, plus veliki broj obitelji na Kosovu…
Ma nisu to samo neprijavljeni radnici i oni koji rade na crno, njih i nema baš tolko puno, nego i prijavljeni radnici koji tu rade na radnu dozvolu, ali kao takvi se ne prijavlju kao stanovništvo, naravno. A takvih je velika većina. Omjer onih koji su prijavljeni sa boravištem ili stalnim prebivalištem i onih drugih je 1:10, u sezoni vjerojatno i 1:20.
Više ih je, sigurno. Masu Albanaca i Kosovara je u Hrv. već godinama tako da ih većina ima hrv. državljanstvo, ali to ne znači da nemaju veze s Kosovom. E sad, da li bi linija bila profitabilna 12.
mjeseci to ne znam…. Nebi se baš kladio u to….
Nije baš tako. Državljanstvo imaju vlasnici lokala i manjina stalnih zaposlenika. Radnici koje angažiraju iz Kosova nemaju državljanstvo nego rade na radne dozvole.
Zasto ne pokusaju
Zagreb Tuzla
Ljubljana Tuzla
Skopje Tuzla
Da li bi linija sa malim avionom
Mostar Tuzla bila glupa?
Ko bi i zasto leteo Zagreb-Tuzla???
Dijaspora, poslovnjaci, turisti, političari, konektirani putnici. Tuzla nema ni jednog legacy carriera koji nudi konekcije.
U sta da se kladimo da bi ga Croatia tako postavila da za 10-15 min omaši sve konekcije?
Apsolutno. Nema oklade, svi se slažemo sa vama.
To radi isto sa letovima prema Bracu koje je imala,pogotovo subotom
Apsolutno. A iznenađenja, jel da?
Upravu ste nema bas Tuzla neke interregionalne linije
Ali sta bi moglo doci s 3 baznim avionom?
Dosta ljudi zivi u Francuskoj tako da bi Lyon bio dobar za Tuzlu,dalje Hamburg, Salzburg,Kopenhagen
Stanje s virusom je lose Wizz moze uvesti 4 do 5 novih linija zar ne?
Pegasus je bio u pregovorima a i vise puta je letio iz Tuzle,tako da se moze sigurno ocekivati Istanbul Tuzla ako ne ove onda sledece godine.
Abu Dabi Tuzla jer Wizz ima to u planu.
Kad bi uradili CAT III Wizz bi sigurno sirio linije i stalno dodavao neke nove a i dolazilo bi novih kompanija
S 17 letova TZL moze skociti na 25 letova ali mi ne znamo s kim vode pregovore mozda Tuzla dobije dosta novih kompanija pa u 2023 2024 stigne i milion.
Mozda grijesim sta vi kazete?
Kod Wizz Air nikada ne možete znati koje linije planira otvoriti. Svašta nešto se tu može desiti.
2023. milijun putnika nikako nije realno. To bi značilo da bi Tuzla poduplala broj putnika spram 2019. Ne da to nije realno nego nema nikakve šanse. Za milijun putnika bi morali dobiti ne samo još jedan avion Wizz Aira (to je oko 780.000 putnika) nego bi morali dobiti i još brdo novih linija (bar 30 tjednih polazaka) ili 4. avion Wizz Aira. Ne vidim u ovom momentu da je to realno.
Da jer virus raste
Ali CAT III sa gejtom ako urade Wizz do 2024 moze imati 4 bazni i 30 polazaka
A realno je da dodju i nove kompanije tako da
2022 500K
2023 650K
2024 850K
2025 1M
Ovako Tuzla moze ici do 25 moze bit svega
Ali 780 000 putnika to nije malo za Tuzlu zar ne?
Pa realno Tuzla treba biti izmedju onih boljih
Wizz
Ryan
Pegasus
Flydubai
Air Croatia
Uskoro moze biti neka od ovih kompanija na aerodromu a s 3 gejtom i CAT III Wizz moze imati dosta linija dosta
Može. Hoće li. Stagnacija od 2018. nas baš ne čini optimističnima!
Air Croatia ne leti već godinama.
Vidite ove projekte nove uprave
CAT III nije mala stvar po tome ce Tuzla bit bolja od Sarajeva.
Vidjet cemo sve
Ako će po tome biti bolja od Sarajeva, to joj neće baš previše pomoći. Tuzla stagnira, Sarajevo se širi ko poplava. Iako su dva aerodroma bila vrlo blizu po broju putnika, sada je razlike enormna.
Da ali opet ne mozemo znati sta TZL a sta SJJ sprema.
Ako TZL ovako nastavi nema pomaka
Skopje-Tuzla? Za koga pobogu. Pa ni Sarajevo-Skopje nije uspjelo u dva pokušaja. Tko bi letio Ljubljana-Tuzla? Mostar-Tuzla je samo 4 sata autom, nema tu kruha za avionsku liniju. Ista stvar je i Banja Luka-Mostar (4 sata).
Beograd – Morava, kad vec lete sa praznim avionom tom rutom, mogli bi da probaju da i da prodaju karte za taj let
Zašto bi netko letio na ovoj liniji. Pa to je 140 km autoputom.
Transferi, kao i Bg-Nis. A taj avion svakako treba da dodje iz Bg do Kraljeva, sto ne bi prodavali karte
Bas tako. Tu pricu je pricao za Nis. Tipa avion vec leti na pozicioniranje, zasto da se ne zaradi koji dinar. Ne znam zasto sad to Kraljevo ne ispunjava. Razliciti kriterijumi.
Ipak postoji ogromna razlika letenja za grad udaljen 250 km ili udaljen 160 km. Pobogu!!!! Zašto o takvim osnovama uooće govorimo na ovom portalu.
Zato što to nije baš tako jednostavno. Dodatni trošak goriva bi pogurao cene, morali bi da usklade termine letova ako se računa na konekcije… Za par desetina putnika se ne isplati. Dodatno, radi se Moravski koridor koji povezuje dva autoputa i skraćuje vreme vožnje i do Niša, a u Beogradu autoputem izbijate pravo pred aerdorom.
Ali, sa druge strane taj isti koridor značajno skraćuje vreme do Kraljeva iz Čačka, Užica, Kruševca pa ako neko želi na Kopaonik ili Zlatibor, najlakše bi bilo da koristi Moravu, tako da možda tu bude nekoliko linija, ali u naredne 3-4 godine.
Jasno. Nema tu kruha!
Zato što to znači dodatne troškove za kompaniju, operativne probleme, duži transfer time, a za koga? Dva putnika svaki drugi let?
Pa nek probaju godinu dana, pa ako ne ide nek ukinu. Ionako voze avion na tu relaciju
Ma to bi bilo ludilo uvoditi te letove, pobogu.
Hajde da se slozimo da se po ovom pitanju ne slazemo
Hajde.
Da li možda znamo broj linija unutar regije 1990? Da uporedimo koliko smo u tom segmentu napredovali ovih 30 godina…
Pa pisao sam o tome prije par godina. Napamet ne znam.
Postoji i sezonska linija Split-Dubrovnik (OU).
Da, jasno. Popravljeno. Hvala što ste primjetili.
Intraregionalne
Tako je to kad se beži iz škole 😉
Moguće je i jedno i drugo.
U hrvatskom jeziku uporablja se prefiks inter, kao npr. intereuropa, a ne intraeuropa.
Moguće je i jedno i drugo, ali znače različite stvari.
A da?
Inter i intra su latinske riječi i imaju različita značenja. „Inter” znači između dva regiona, a „intra”- unutar jednog regiona.
Što onda znači riječ intereruropa?
Nije Vam baš neko objašnjenje. Dok sam ja učio latinski
Inter je značilo među, između, za vrijeme (npr. Inter arma silent musae)
Intra je značilo unutar, iznutra, među, prije isteka (npr. intravenozno)
Dakle svakako je logičnija uporaba riječi inter.
Pa evo, sami ste odgovorili.
Intra – unutar, u ovom slučaju, regiona.
Ali zato niste pročitali što znali inter? Majko mila!
Pročitao sam.
Inter – između, u ovom slučaju, regiona ( množina ).
Dakle, između dva regiona.
Majko draga.
Majko mila. Koja blentava rasprava. Svi kažu intereuropa, Inter se bitno češće koristi nego intro. I tu prestaje ova krajnje nepotrebna rasprava koja nema baš nikakvih dodirnih točaka sa zrakoplovstvom!
U pregledu nedostaje Niš-Ljubljana Air Serbie.
I Beiograd – Niš
Pa piše Beograd-Niš.
Je istina, nedostaje. Hvala što ste primjetili. Popravljeno.
Mislim da je puno logičnija linija Sarajevo – Skoplje, nego Sarajevo – Pula. Iz Sarajeva se može relativno brzo doći do Pule da se ide avionom do Zagreba, pa autocestom, dok između Sarajeva i Skoplja ne postoji autocesta i dobra povezanost, pa je najbolje rješenje avion. Također linija za Pulu bi bila samo sezonska gdje bi taj let koristili Bosanci i Hercegovci kada bi išli na ljetovanje u Hrvatsku ili Hrvati koji bi išli u zemlje Bliskog Istoka preko Sarajeva. A Skoplje je mnogo veće trzište od Pule i Sarajevu bi više Skoplje odgovoralo zbog turizma, biznisa i ostalih stvari, nego Pula. Također u Makedoniji ima oko 50, 000 Bos. i Her., koliko ja znam, a i mnogo Makedonaca ima u Sarajevu i BiH + sve je više Makedonskih turista u Gradu. Ali svakako linija Sarajevo – Pula bi mogla biti sezonski održiva, 2-3 puta sedmično sa DASH-8 Croatia Airlines, ali ja bih više volio da se uspostavi Sarajevo – Zadar ili Sarajevo – Split sezonski. A na liniji Sarajevo – Skoplje da leti Wizz Air 3 puta sedmično zimi, a ljeti 5 puta
Super mi je što je Flynas uveo liniju Jeddah – Tirana – Sarajevo – Jeddah. Također je FlyDubai prije par godina imao liniju Dubai – Sarajevo – Podgorica – Dubai, pa sad razmišljam kako bi bilo dobro da neka aviokompanija sa bliskog istoka otvori liniju, naprimjer: Kuwait City – Sarajevo- Dubrovnik – Kuwait City ili Split, Zadar, Pula. Tako bi na Jadran došli turisti i sa bliskog istoka, dok bi Bosanci i Hercegovci mogli također lakše dolaziti u Hrvatsku na ljetovanje
Nista od ovog nije logicno i realno u situaciji kad ni tvoja Bosna a ni Makedonija nemaju nacionalne kompanije. Niti ima inicijative niti mogucnosti da se takve linije otvore ma koliko bile logicne. A tek nonsens Sarajevo-Skoplje 3 do 5x nedeljno. Nema nista od toga.
Triangl linije su sve manje popularne, gotovo ih jako jako retko neko odrzava.
Naravno. Nema putnika između Sarajeva i Skopje i nema tko to letjeti.
I da, triangl linije se sve manje operiraju. To je istinski veliki izuzetak.
Sezonski bi Sarajevo-Skoplje moglo barem 2-3 leta sedmično
Ne bi!
Teško bi bliskoistočna kompamnija dobila 5 slobodu za letove BiH-Hrvatska. To se sigurno neće desiti.
Pa ne mora bliskoistočna. Mogla bi Croatia Airlines ili FlyBosnia, ako se vrate ili Wizz Air
Croatia? Šalite se? FlyBosnia e to je tek urnebesno. Wizz Air bi to mogao letjeti ili iz Slovenije, a tu su skromni u broju letova, ili Hrvatske gdje imaju još manje letova. Iz ostalih država to ne može jer je izvan EU.
Konačno, triangl letovi se više ne lete. A i da nekim čudom to odluči napraviti Croatia ili FlyBosnia ni oni ne bi dobili petu slobodu.
Ma ta linija Sarajevo-Pula bila bi isključivo za turiste. Sarajevo-Skopje se pokušala otvoriti dva puta i bila je potpuno neuspješna. Nema tu putnika dosta. Zašto bi netko išao avionom do Zagreba, pa onda uzimao rent’a’car da ide dalje cestom. Nepraktično, skupo, nepotrebno. Između Sarajeva i Pule treba 8 sati autom.
Sarajevo-Zadar i Sarajevo-Split nemaju baš previše rezona jel su preblizu. Iz Sarajeva do Splita ima samo 3:45 sati vožnje, do Zadra 4:45
Skoplje-Sarajevo-Ljubljana, letela nekad davno Adria…
Da, ali jako davno. I JAT je letio Zagreb-Sarajevo-Skopje. Ja letio na toj liniji sa ATR 42. No, tako se više ne leti. Bilo je to prije 33 godine tako.
I ZAG-SKP-OHD…
Da, lertio sam i tu liniju. Samo je bila ZAG-OHD-SKP.