autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: MZL Zagreb
Još 2019. Zagreb je jako slabo rastao. Iako je Aerodrom od dolaska koncesionara rastao 200-300.000 putnika godišnje ili desetak posto, u 2019. je narastao svega 99.221 putnika ili tek 2,97%. Zašto? Odgovor je vrlo jednostavan, inertna Croatia Airlines. 2016. i 2017. Croatia je otvarala po četiri nove linije, 2018. njih dvije (Dublin i Mostar), no kompanije je istovremeno ukinula Prištinu. No, te 2019. nije bilo ničeg novog. Brojke Zagreba bi bile i lošije da u IX. mjesecu nije bankrotirala Adria, pa je stoga velik broj putnika iz Slovenije putovao preko Zagreba u zadnjih 3 i pol mjeseca godine.
ZL Zagreb je do tada štitio Croatiu, te nije dozvolio dolazak LCC, još manje ULCC. Wizz Air i Ryanaira u Zagrebu nisu mogli otvoriti bazu. I Zagreb je bio posljednja zračna luka Europe po udjelu LCC, postotak LCC u Zagrebu nije prelazio 5%. Istinski blentavo od ZL Zagreb. I krajnje nepotrebno. Čemu štititi Croatiu koja je i prije 2019. rasla skromno, a u 2020. nikako. Aerodrom je tu puno pretjerao u zaštiti Croatie.
U 2020. Croatia je najavila letove za Podgoricu i Sofiju, no kako je i 2019. u zadnji čas odustala od fiktivnih planova nitko im nije pretjerano vjerovao. Kako je u III. mjesecu 2020. došao Covid-19 nikad nećemo ustanoviti bi li se ovo desilo ili ne.
No, u Covidu-19 Croatia je pokazala svu svoju nemoć i nesposobnost. Prvo su u prvim danima Covida-19 i dalje letjeli gomilu letova iako su svi ostali porezali letove na tek 10-tak posto. Croatia je čistom inercijom i dalje letjela dvadesetak letova. Sve do kraja III. mjeseca broj letova je bio puno prevelik. I kada su u IV. mjesecu konačno porezali linije tako su nastavili letjeti sve do kraja ljeta. Zaostajali su za konkurencijom, zadnji su otvarali letove i linije, svi prije njih su obnavljali linije i povećavali frekvencije. Air Serbia je sve do VIII. mjeseca bila inferiorna prema Croatiji, no Croatia to nije znala iskoristiti. Umjesto da su tada imali značajan broj letova za Sarajevo i Skopje, da su odmah obnovili Mostar (hrvatski državljani iz Hercegovine su mogli letjeti za Zagreb bez ograničenja), umjesto da su otvorili planiranu Sofiju i Podgoricu poglavito što je Crna Gora zabranila letove za Beograd pa su mogli preuzeti lavovski dio ovog tržišta, umjesto da su otvorili Prištinu koja je jedina imala značajan promet u regiji i bila nadomak brojkama iz 2019. već 2021. te je 2020. i 2021. imala više putnika nego Zagreb, oni nisu napravili ništa. I nisu iskoristili još jednu šansu da se nametnu ispred Air Serbie. Umjesto da je Croatia bila najbrža u Zagrebu, što bi bilo logično, ona je bila najsporija.
I onda 2021. u Zagreb dolazi Ryanair i spašava aerodrom. Kompanija već u XII. mjesecu povećava broj linija i frekvencija, u 2022. uvodi 3. avion i konstantno raste, da bi sada došla ne nekih 1,1 milijun putnika. Vrlo blizu Croatiji. A Croatia se ponaša kao malo dijete. Ne želi obnoviti linije, nije ih obnovila čak 8, smanjuje broj letova, doslovce sredinom V. mjeseca prebacuje avione u Split, te Zagreb ima manje letova u VIII. (prošle godine 201 tjedni let) nego u IV. mjesecu (prošle godine 209 letova). I sve to jel se kao malo dijete duri na ZL Zagreb koji je dozvolio bazu Ryanaira. Koja je ovo logika? Croatia je potpuno izgubila tržište na Jadranu. 2019. su u sezoni imali tek 16% tržišnog udjela (19% na razini cijele godine), a sada svjesno i namjerno gubi tržišni udio i zadnjem dominantnom tržištu, u Zagrebu. I to ga rapidno gubi. Svi drugi u Zagrebu rastu, povećavaju frekvencije i kapacitete, Croatia pada. I sa nekih 50% tržišnog udjela pala je na debelo ispod, na oko 40%.
Ove 2024. Croatia nema novih najava u Zagrebu iako je već kraj I. mjeseca, i dalje ne obnavlja linije, dok će Ryanair bazirati 4. avion i otvoriti 21 novi let i 4 linija više nego 2023. Ne napravi li Croatia hitno nešto Ryanari bi već 2024. mogao preskočiti Croatiu po broju putnika u Zagrebu.
Treba li suosjećati sa Croatiom? Apsolutno ne. Drugi legacy carrieri znaju kako se boriti sa Ryanairom, poglavito Aegean, airBaltic, Icelandair, LOT, Air France, KLM, Lufthansa, Swiss, Iberia, Brussels… Oni povećavaju frekvencije na postojećim linijama, otvaraju nove. Croatia smanjuje, ona odustaje od linija (Dublin). Zašto ostali legacy carrieri rastu u Zagrebu, zašto povećavaju frekvencije? Ove godine broj frekvencija iz Zagreba povećava Lufthansa, British, Air France, Iberia, Air Serbia, Aegean, Turkish, flydubai, Qatar, Air Transat, nove letove uvodi Pegasus i T’Way. Zašto na sve njih Ryanair i njegova ekspanzija u Zagrebu ne utječe. Ali na Croatiu utječe? Do vraga!
Da Croatia nema ovakav odnos prema Zagrebu, Zagreb bi već prošle godine imao preko četiri milijuna putnika, možda čak i 4,2. I zato ne treba čuditi da je ZL Zagreb više postalo dosta Croatijine stagnacije i da je odlučila krenuti u tal sa Ryanairom. Šteta samo što istovremeno nisu dovukli i Wizz Air.
Kako god MZL Zagreb bi morala sjesti za stol sa Croatiom. Svima je u interesu da se ovakva praksa prekine. Zagrebu ne želi postati LCC P2P (point-to-point) luka i svakako mu interes mora biti da zadrži status huba, Croatia koja kajgotarenjem u Dalmaciji gubi tržišni udio na jedinom dominantnom tržištu i ozbiljno gubi novac obzirom da pokušava povećati operacije na tržištu gdje ima daleko veću konkurenciju nego u Zagrebu i gdje mu na linijama najjači prijevoznici imaju po deset puta veći broj frekvencija. Dosta je bilo durenja, dosta je bilo gluposti. Ako se nešto hitno ne napravi Croatia će izgubiti svoj hub, izgubiti će dominantnu poziciju u Zagrebu i postati P2P kompanija. A to će značiti ubrzani bankrot kompanije.
“Dosta je bilo durenja, dosta je bilo gluposti.”
Dosta je bilo taksi u Zagrebu 70% većih nego u Splitu.
A tekse u Zagrebu su 70% veće nego u Splitu?
Da.
Baš ću provjerit. Poglavito za CTN.
CTN ima popust u Splitu kao i sve ostale kompanije kada dostignu određeni broj putnika. Uz to su dobili 500.000€ za povećanje koje su napravili.
A u Zagrebu nema popust?
Ne.
To apsolutno nije istina. To je potpuna laž.
OU sutra opet otkazuje a ovog puta to je BRU! Izgleda da Trade Air ipak nije dovoljan.
Puno previše otkazivanja ima OU u 2024. godini!
Ima.
Nažalost JU ima i više.
У овој години нема. Ви би узели ту нашу ЈУ без размишљања, ми вашу ОУ не би.
Nema?Pa samo 21.1. JU je imao 6 otkazanih letova. A što je bilo sa onim palim snijegom?
airBaltic nije dobar primjer jer oni imaju single type flotu sa A220, a to želi i Croatia.
Zašto to nije dobar primjer?
Flota koju sada imaju je odličan mix koji ne znaju iskoristiti. A220 će im povećati troškove zimi znatno na kratkim letovima
Apsolutno.
Zato što imaju single type flotu sa A220.
I? Stvar strategije kompanije. Eto i Croatia će sad to imat.
Da ali to nije dobro pa samim time strategija Air Baltica nije dobra.
Nije dobro? Smatrate da airBaltic ne radi dobar posao?
Podržavate li onda single type flotu u OU?
Ne!
Ne može to tako Alene. Ako je Air Baltic dobar primjer poslovanja, onda je single type flota dobar model.
Ne moj gospodine ako je nešto primjereno zrakoplovstvu jedne regije to ne mora značiti da je i druge. Craotia ima leisure tržište koje Baltik nema.
To je izmišljotina i ne znam od koga ste to čuli.
A na koga bi se Croatia trebala ugledati? Na nikog?
Što je izmišljotina?
Znači Croatia treba ili ne treba 6 baza?
Ovakva Craotia nikako ne treba. Ona ne treba ništa.
Croatia je tragedija. Te sve managere treba doslovce strpat na dugoročnu robiju.
Nažalost da.
Ali i one koji ih po političkoj liniji podržavaju!
O da
OT:
easyJet nastavlja da smanjuje u Beogradu, ovog leta GVA samo 3pw.
To nije dobro.
Zbog cega easyJet toliko izbegava Beograd?
A Ryanair, Eurowings, Vueling,Transavia? Očito im uvjeti na beogradskom aerodromu ne odgovaraju.
Jer iz Beograda za destinacije Eurowings-a vec postoje letovi. Stoga je konkurencija velika.
Ista prica i sa Vueling-om i Transavia-om.
Postoje Air Serbie. I? Činjenica je da LCC imaju skromnu prisutnost u Beogradu, i sve ih je manje.
Transavia се повукла по налогу КЛМ-а. Они су укинули летове када су их ови увели.
Za razliku od Ljubljane gdje se to nije desilo pa lete i Transavia i Air France.
Da, Air Serbia je konkurencija Eurowings-u na linijama za STR i DUS.
Wizz Air i Air Serbia su oterali Vueling iz Beograda.
LCC je sve manje u Beogradu? A je l? Kao Wizz nije u dve godine duplirao bazu, zatim je dosao i Wizz Air Abu Dhabi, zatim je FZ duplirao broj letova, zatim je AnadoluJet pokrenuo SAW, ESB i ADB, zatim je dosla i Arkia, zatim je dosla i Jazeera.
Eurowings je tu samo formalno. EasyJet je ukinuo dvije linije i smanjio broj letova na posljednjoj, Vueling je otišao, Air Cairo je smanjio broj letova, Norwegian ostao na samo jednoj liniji.
Eurowings leti dve linije za BEG – DUS i STR.
I to sto je jedna kompanija otisla, a dve smanjile frekvencije je bitnije u odnosu na to sto je u dve godine doslo 4 nove LCC kompanije, to sto je najveca duplirala bazu, to sto je FZ uveo duplo vise letova, itd?!
Pritom je Wizz povecao BCN i vise nego nadoknadio odlazak Vuelinga. Na leto ce BEG-BCN biti 19pw!
Eurowings ne leti ove dvije linije zimi, a i ljeti ima manje frekvencija nego prije.
Na leto leti dve linije.
Ljeti leti, sa malo frekvencija.
CTN bi sigurno zadržao F.Tuđmana kao hub da im je isti dao uvjete kao Ryanairu ali nije, pa je Split postao povoljniji. A zagrebačkom aerodromu se živo j..e jer mu koncesijski ugovor omogućuje državno pokrivanje manjka od prometa.
MZL Zagreb je Croatiji nudila apsolutno identične uvjete kao i Ryanairu. I Craotia je mogla te 2011. otvoriti nove linije i za njih dobiti APSOLUTNO ISTI POPUST kao i Ryanair. Zašto nije otvorili ni jednu jedini liniju tada? Za razliku od Ryanaira.
Dakle ne pričajte nonsense. Ryanari nije dobio ništa više nego se nudilo Croatiji.
Koji to manjak Zagreba pokriva i tko to pokriva? Država? Apsolutno neistinito. Zagreb je 2022. bio profitabilan.
Nije istina. FR je dobio dodatne popuste nakon tendera.
Ma odakle vam sad to? To nije istina. Tako nešto niste mogli nigdje pročitati.
Tako sto bi da je primenjen samo popust iz tendera FR imao 6,5 EUR naknadu. Oni imaju 5 EUR, dakle dobili su dodatan popust.
Dobili su popust koliko je dozvoljavao natječaj. Ni centa više.
Ok, ajmo od pretpostavke da su zaista dobili tih 1,5 EUR popusta. I? Povećajte cijenu karte za 3 eura i apsolutno nikome to neće ni upasti u oči a kamoli da će netko protestirati! Najlakše je tražiti krivce oko sebe a ne u sebi! Počnite dođavola letjeti, uvedite nove destinacije, prestanite sa kretenskim letovima za FCO preko SPU, uvedite valove a ne da večernji dolazni val iz Njemačke nema veze dalje za SPU, ZAD, PUY, DBV, SJJ i SKP, općenito uvedite valove, … Vi još niste shvatili da ste tu zbog putnika a ne obrnuto. Nije problem u tih 3 ili 4 ili 5 eura, vi ste sami sebi najveći problem!
Potpisujem.
Bravo za Vas, samo jedno pitanje:
Ako je potrebno samo povecati cenu karte za 2*1,5 EUR, pa zasto onda FR to nije uradio u TZL nego je zbog takse od upravo 1,5 EUR otisao? Sto samo nije povecao cenu karte za 1,5 EUR po smeru, apsolutno niko ne bi ni primetio!
Za sve ostalo ste apsolutno upravu!
Zato što to Ryanair radi. Za 1,50 EUR.
Pa eto radi to i Croatia.
Je baš.
@anon 01.51: zato što je to Ryanair. Oni igraju uvrijeđeno božanstvo ako im dignete taksu i samo za 5 centi. I odlaze. S jedne strane jer si to mogu priuštiti a s druge strane kao odgojnu mjeru prema drugima da oni uopće ne dođu na tu ideju Ryanu nešto naplatiti…
Upravo tako.
Desilo te to da HR nema nikakvu strategiju. Zbog Nemanja iste aviosaobraćaja se razvija sam od sebe i ide kako ide.
Na žalost MZLZ ušla je tu u procjep. Našli su jedino moguće rješenje koje ih može odvesti daleko ali isto tako i srušiti. Biće zanimljivo vidjeti prihode MZLZ u periodu prije FR i sa FR
Pa vidjeli smo prihoda po prošlogodišnje izvještaju. Imali ste ih i u članku na zamaaero.
Ne BiH sudio na osnovu prve dobre godine. Trebaju najmanje 3
OK, onda očito moramo pričekati još tri godine.
Evo i lepih podataka:
Srbija u Q1 ima čak 3.093.842 ponuđenih sedišta. To je nakon svih smanjenja, a ujedno je to rast od 29,9% u odnosu na Q1 2023. godine!
Vaš komentar Alene?
Stvarno ne znam odakle te brojke i jesu li točne.
Brojke su iz GDS-a i tacne su.
I sad vjerovati anonimcu?
Pa Vi proverite u GDS-u, rekli ste da imate pristup istom. Sto ne proverite?
Provjerit ću ako ću stići.
Sa strucnih sajtova dolaze te brojke.
To samo pokazuje da uz sva smanjenja Air Serbije i Wizza srpsko trziste raste za 30%. Neverovatno!
Bogami ja to nisam pročitao ni na jednom stručnom sajtu. A svaki dan ih sve pratim po minimano 3-4 sata dnevno.
Bice da je greska do vas.
Ja ako objavim link vi ga necete pustiti.
Ne vidim da ste objavili.
“Da Croatia nema ovakav odnos prema Zagrebu, Zagreb bi već prošle godine imao preko četiri milijuna putnika, možda čak i 4,2.”
Ovo je krajnje upitno. OU se povukla prvenstveno sa linija na kojima je FR predstavljao direktnu konkurenciju, sto znaci da je Ryan prosto preuzeo gro OU putnika na tim linijama (+ privukao nesto novih kroz nize tarife).
To nije istina. Croatia nije obnovila Lisabon, Prag, Bukurešt, Stockholm, Helsinki na kojima ne leti Ryanair. To je 5 od 8 linija koje nije obnovila.
Pa ocigledno da LIS nije isao ako se i TAP povukao.
Zašto bi to bilo očito. TAP se dva puta povukao sa ove linije. Oba puta kada su bili u velikim financijskim krizama.
A sto se nisu povukli sa neke druge linije? Zato sto ocigledno ZAG nije donosio profit ili nije donosio dovoljan profit.
TAP se povukao i sa drugih linija. TAP je do sada zatvorio 41 liniju.
Da TAP je zatvorio 41 liniju koja nije donosila dobru zaradu. Jedna od njih je ZAG -LIS.
Zasto bi OU otvarala tu losu liniju?
TAP je zatvorio linije jer je bio u teškoj financijskoj situaciji.
Dakle ostavio je linije koje su mu donosile vecu zaradu.
Logično.
OIIsto o je uradila OU napustila je i nije obnovila linije koje nisu donosile ozbiljno zaradu.
Kraj price. The End
Ako bi Croatia ukinula sve linije koje joj ne donose zaradu onda bi moga slobodno prekinuti letjeti.
Croatia je jedno vrijeme letjela Zagreb – Prag sat vremena nakon ČSA (i pritom bila dosta skuplja); naravno da im linija nije mogla biti rentabilna. Ali mi nije jasno zašto je ČSA prestala letjeti – nekoliko puta sam letio s njima (ATR-72) i nikad nisam vidio ni jedno slobodno mjesto…
ČSA je ušao u financijske nebuloze te rapidno smanjivao flotu i linije. Na kraju je spao na jedan avion i samo jednu jedinu liniju sa tek 4 tjedna leta.
Ovo je već drugi put da se moj odgivor objavljuje potpisan s “Anonymous”… kako je to moguće ako sam ja Josip?
Nije moguče
Pa evo ovo gore što sam nspisao o letenju ČSA potpisano je kao Anonymous…
Kad će nova linija iz Zagreba
Koja nova linija?
Ukazao bih na zanimljiv podatak. Po broju sedista na letovima u Q1:
– Croatia will come in at number 25 in Europe, offering 1.272.505 seats
– Serbia holds the title of being the largest market in the former Yugoslavia during the first quarter, adding the most overall capacity with an extra 711.284 seats, or up 29.9%. Serbia In total 3,093.842 seats. boosting within top 15 in Europe in Q1
Ma kajgot. Pa ovde citamo kako JU samo smanjuje…
Pa JU od I. do III. mjeseca opako smanjuje. Brdo frekvenicija i ukinuli su 10 linija. To možete vrlo lako provjeriti je li istina ili ne.
To je istina. To nije sporno.
Kako onda objasnjavate da imaju toliko vise kapaciteta nego prosle zime?
Imaju li? Meni tako ne djeluje.
Ukazao bih na zanimljiv podatak. Po broju sedista na letovima u Q1:
– Croatia will come in at number 25 in Europe, offering 1.272.505 seats
– Serbia holds the title of being the largest market in the former Yugoslavia during the first quarter, adding the most overall capacity with an extra 711.284 seats, or up 29.9%. Serbia In total 3,093.842 seats. boosting within top 15 in Europe in Q1
————————————————————————————————————————————–
Super podatak.
Zapamtit ćemo broj ponuđenih sjedala i stvarno ostvareni broj putnika u Q1 pa ćemo moći dobiti precizne podatke o prosječnom LF-u…
Po ovome bi Beograd trebao imati oko 2.2-2.3 m putnika do 31.03.2024. sve ispod toga znači da je LF bio loškast…..
Će da vidimo 🙂
Bogami…
Bogami da. Što to znači da će JU u cijeloj godini imati nekih 10 milijuna putnika?
Odakle Vam matematika da ce JU imati 10 miliona u godinu dana?
Podatak od 3,09 miliona je za celu Srbiju!
Pa ako je 3,1 milijun za cijelu Srbiju, to je 3 milijuna za Beograd. Uz LF od 70% (što i nije nešto) to je 2,1 milijun putnika. Ako je toliko u daleko najslabijem dijelu godine, tj. u 1/4 godine, onda će cijela godina imati preko 10 milijuna putnika.
Vi ste napisali “U u cijeloj godini imati nekih 10 milijuna putnika”.
Da, 10 miliona za BEG je realno i dostizno u 2024. godini.
Super.
Mislim da ste malo pobrkali lončiće, što bi rekla deca.
Ovde se govori i Croaciji, tj. Hrvatskoj, ne Croatia Airlines-u i o Serbiji, tj. Srbiji, a ne o AirSerbiji. I da, Sasvim sigurno će Srbija 2024 imati preko 10 millions prevezenih putnika preko svoje 3 međunarodne zračne luke.
Odlično. To bi bilo ogromno povećanje.
I ne ništa ja pobrkao nisam. Prošitajte moju kalkulaciju.
Samo sto je kapacitet koji imate objavljen za celu Srbiju, ukljucujuci i INI i KVO. Stoga ne mozete taj podatak koristiti za LF na BEG.
OK, za KVO jos i mozete izracunati kapacitet, mozete verovatno i za INI. Uzmimo da je to nekih 100k-110k sedista za Q1. Za BEG ostaje onda nesto ispod 3 miliona, no hajde da zaokruzimo na 3 miliona.
Kako je Q1 najslabiji deo godine, solidan LF je 70%. To bi znacilo oko 2,1 miliona putnika na BEG u Q1.
Sve ispod 2 miliona bi bilo lose.
U Q1 2023. godine BEG je zabelezio 1,31 milion putnika, stoga bi 2,1 miliona predstavljalo rast od 60%.
Po toj logici Beograd će imati preko 10 milijuna putnika u 2024. jer je Q1 najlošiji dio godina, a imao bi 2,1 milijun putnika.
Nije tako, Alene!
Broj putnika ne zavisi od toga sta ja ili vi mislimo – nego od toga koliko ce sedista avio kompanije ponuditi putnicima.
Sigurno je da ljubljana moze bolje od onog sto postize. Ali nema ponude sedista, nema dovoljno avio-kompanija. I zato je u buli!
A kolimo ce mesta avio kompanije ponuditi u ostalim kvartalima na BEG – ko to moze znati? O tome udlucuju ljudi u Avio-kompanijama, zar ne?
Ne ovisi samo o tome koliko će biti ponuđeno sjedala nego i o tome koliko će tih sjedala putnici kupiti.
Pa ne mogu kupiti ako nije ponudjeno, zar ne?
Neosporno. No i ako je ponuđeno ne znači da će kupiti.
Mislite da je realan scenarij bankrot OU ako se ne trgnu?
Pa ja mislim da cemo je mi porezbi obveznici spasavati pod svaku cijenu..
Ma ne, država će tu i dalje upucavati kamaru para.
A tko još uopće koristi Zagreb kao hub osim putnika iz ostatak Hrvatske koji se s CTN dobace do Zagreba pa idu dalje? Sarajevo i Skopje možda, ali vjerojatno i putnici iz ta dva grada biraju Zurich, Beč, Istanbul i Beograd.
Čekanje Godota je napravilo svoje. Nažalost, mislim da će u bliskoj budućnosti biti još gore. Šteta. CTN nije trebala biti Emirates, ali je mogla biti nesto slicno LOT-u, Air Balticu ili Aegeanu.
Sarajevo, Skopje i Mostar nisu u Hrvatskoj.
Da OU je imala sve šanse da bude Aegean ili LOT.
Naravno da nisu. Procitajte malo bolje napisano.
Pročitao sam.
Ništa se Zagrebu nije desilo nego se nastavlja dešavanje onoga što traje već 20 godina: OU upravljana iz godine u godinu sve nesposobnijim ljudima kojima je bitna samo vlastita rit, u teškoj je agoniji i jedino što je još može spasiti jest ili prodaja (koja se neće dogoditi jer tog polumrtvaca nitko neće a osim toga sabotira se od strane utjecajnih uhljeba) ili dovođenje sposobnog i profesionalnog managementa (što se jednako tako nikada neće dogoditi jer će to uhljebi spriječiti). Dakle: piši kući propalo! U biti: čim prije, tim bolje…
Žalostno, ali tako istinito.
Ryanair ce kupiti Croatia Airlines, sve ovo je samo predigra za to i ispotivanje trzista.
Je baš.
” e godine broj frekvencija iz Zagreba povećava Lufthansa, British, Air France, Iberia, Air Serbia, Aegean, Turkish, flydubai, Qatar, Air Transat, nove letove uvodi Pegasus i T’Way. Zašto na sve njih Ryanair i njegova ekspanzija u Zagrebu ne utječe. Ali na Croatiu utječe? Do vraga! ”
Zato sto navedene kompanije prevoze putnike iz ZAG na prekomorske destinacije i letovima iz ZAG pune svoje wide body avione. Ctn niti nema u ponudi takve destinacije a bome nema niti s cim, tak da joj ostaju mrvice koje joj ostave lh, klm, af ili ba sto se transfernih putnika tice, jer ionako pune njihove avione. Sto se lokalnih putnika tice, Ryr ne ostavlja cak ni mrvice nikome, pa tako ni ctn.
Drugi bitan razlog je flota zrakoplova. Pogledaj s kojim brojem i u kakvom stanju raspolazu i dobit ces odgovor zasto ctn ne raste. Za ozbiljan rast treba ulozit u obnovu flote ozbiljne novce i imat kvalitetan management. Jedno bez drugog nece dati rezultat.
Od kada to Aegean i Pegasus imaju prekooceanske letove?
Sve druge kompanije koje lete iz Zagreba imaju razgranatu mrežu iz svojih habova za destinacije kojih nema u ponudi iz Zagreba, a Rayan je popunio prazninu za p2p destinacije. Da je CA pokrila Zagreb sa svim evropskim destinacijama kao AS, Zagreb bi bio ozbiljan hab koji bi koristili i putnici iz država koje imaju jake legacy prevoznike, ako im cena odgovara.
Jasno.
Nemaju, ali jedna ima 50, a druga 100 aviona u floti. Croatia Airlines zove Trade Air da joj uskoči.
Ok, i?
ok, oni nemaju ali pogledajte im mrežu destinacija, jasno je da transferno mogu ponudit puno više nego OU (trenutno, u ovom stanju, ne govorim o potencijalima OU kad bi bila kako vi kažete normalna kompanija). Da li koristite stranicu ili aplikaciju FlightConnections.com?
To nitko ne spori. Svi u Europi imaju bolju mrežu konekcija nego Croatia.
A to jako mijenja na stvari jelda?
Pa da ako je teza da long-haul akumulira putnike.
Slazem se. Flota je sigurno jedan od razloga trenutnog stanja kompanije, a sumnjam da će i A220 pomoći.
Neće.
@anon 06.18: pa eto dolaze uskoro najmoderniji avioni. I što će se promijeniti? Ništa! Osim što će porasti troškovi uz pad LF-a. Nije problem u floti: sposoban management leti i sa ovom flotom pozitivno. Uz ovakav, čak i da avione dobiju besplatno stvarali bi gubitke.
Nažalost upravo tako.
Nije problem u floti za sada. Ali da OU nije naručila A220, bankrotirali bi negdje oko 2028.
Ovako će bankrotirai 2026.
Ovako neće bankrotirati.
Neće ako će Pleković sada davati 60 umjesto 40 milijuna EUR kao do sada.
Они су себи пресудили смртном казном када су се определили за А220.
Nažalost da.