zamaaero@zamaaero.com

+385(0)1/3465886

zamaaero@zamaaero.com | +385(0)1/3465886

Analize, Istaknuto

KOLUMNA ALENA ŠĆURICA: Daleko bolje nego prošle dvije zime – 2. dio

Kao i uvijek u prvom djelu članka analizirali smo grupne komparativne podatke, a u ovom dijelu ćemo analizirati konkretne aerodrome. Analiza je za period 5. do 11.12.2022.

 

Beograd i dalje vrh

U pola godine od XI. do IV. mjeseca Zagreb je rapidno smanjivao razliku spram Beograda. Još u IV. mjesecu Zagreb je imao 90,4% putnika iz 2019, Beograd tek 83%. No, nakon toga je prvo Ryanair porezao Zagreb, a istovremeno je Air Serbia imala najveću ekspanziju u povijesti tvrtke. I trend se izokrenuo u korist Beograda. Tako je bilo sve do VII. mjeseca, nakon čega ponovo Zagreb počinje imati bolji promet u usporedbi sa 2019. Na koncu je posljednjeg, XI. mjeseca ponovo Beograd imao za 0,8 postotnih bodova bolji rezultat, prešavši po prvi puta i 100% putnika iz 2019.

Aerodrom je sve mjesece ove godine imao preko 200.000 putnika, a dva top mjeseca i preko 700.000, što ga uvjerljivo čini najvećim aerodromom regije, ostavivši konkurenciju daleko iza sebe. Beograd će ove godine imati preko 5,5 milijuna putnika, čak 2,4 milijuna putnika više od Zagreba, oko 2,5 milijuna više od Prištine i 2,6 milijuna više od Splita.


Beograd je u XII. mjesecu imao 505 tjednih letova, što je 169 letova više od Zagreba, 356 letova više od Prištine, 375 letova više od Skopja i čak 443 tjednih letova više od Splita. Beograd je u XII. mjesecu imao 72,1 let prosječno dnevno. Kako je prošle zime imao 48 letova u prosjeku ovo je ogroman porast. Najviše letova Beograd ima petkom (87), a najmanje utorkom (59). Iako je ljetos imao čak četiri dana promet sa više od 100 letova, sada nema ni jedan dan ni blizu 100 letova dnevno.

Air Serbia povećava dominaciju u Beogradu i sa silinom novih linija istinski razvaljuje. Kompanija je imala 296 letova iz Beograda. U IV. mjesecu Air Serbia je ostvarila 49,2% letova, u VIII. mjesecu 62,5% letova, a sada ima 58,6% letova iz Beograda. Da nije bilo izuzetne ekspanzije Air Serbie Beograd bi imao vrlo skromno povećanje.

Wizz Air je u IV. mjesecu 2022. imao 48 letova, u VIII. mjesecu 61, no u XII. je imao tek 45 tjednih letova. Kompanija je u VIII. mjesecu pala na 8,9% letova iz Beograda i taj postotak je zadržala i sada. Lufthansa je povećala tržišni udio na 5%, a na toliko je došao i Turkish. Air Montenegro je neznatno povećao udio sa 3,6% na 4,0%.


Beograd je u VIII. mjesecu imao 24 strana prijevoznika. A sad ih ima 18. Prošle godine u XII. mjesecu imao je jednak broj stranih prijevoznika, njih 18. Najviše letova među strancima ima Wizz Air (45) pa Tukish i Lufthansa (po 25), nakon čega je Air Montenegro (20), te Austrian (17). Veliko rezanje sa ukidanjem čak dvije linije u 2022. ima easyJet koji će ostati na samo jednoj liniji nakon Nove godine.


Beograd i dalje ima velik broj linija, no nizak broj frekvencija, izuzev za Istanbul, Podgoricu, Beč, Frankfurt, Paris, Amsterdam, Tivat i Zurich. Air Serbia i dalje nema code-share na velike prijevoznike osim na Turkish i Air France. Ogroman iskorak napravila je linija za Istanbul koja je prošle zime imala 25 tjednih polazaka, a sada ih ima čak 41.

*U code share sa Air Serbiom

 

Zagreb se vratio na 2. poziciju

Zagreb zahvaljujući Ryanairu istinski ima dobre rezultate. Brojka putnika je već mjesecima preko 90% iz 2019, a u XI. mjesecu je prešla i 100%. Aerodrom od VII. mjeseca ima preko 300.000 putnika, da bi tek u XI. mjesecu imao ispod 300.000 putnika. Zagreb će do kraja godine preći 3,1 milijuna putnika. Već u XI. mjesecu Zagreb je prešao Prištinu i Split, te se vratio na 2. mjesto regije po broju putnika, preskočivši Prištinu za čak 117.524 putnika. Obzirom na veći broj letova stranih prijevoznika, ali i Croatie Airlines, kao i brojnim letovima za Dohu, za očekivati je i jako dobar XII. mjesec u Zagrebu.


Zagreb je prošle godine u XII. mjesecu imao 295 tjednih letova, no ove godine imao je 336 letova tjedno. To je ista brojka kao i u IV. mjesecu 2022, te 68 letova manje nego u VIII. mjesecu. Zagreb u ovom momentu ima 187 letova više od Prištine, 206 letova više od Skopje i 274 letova više od Splita, no 169 letova tjedno manje nego Beograd.

U XII. mjesecu 2021. Croatia je imala 149 letova, a ovog XII. mjeseca ima 188 tjednih letova. Samo 8 letova manje nego u VIII. mjesecu ove godine.

Croatia trenutno drži 56,0% tjednih letova, Ryanair 16,7%, Lufthansa 4,8%, Air Serbia 3,3% i Turkish 2,7%. No, obzirom na broj putnika po pojedinom letu koji je daleko veći kod Ryanaira koji ima preko 90% load faktora na velikim avionima i udio u broju putnika Ryanaira je preko 1/3 broja putnika Zagreba i tu se ozbiljno približio Croatiji, ako je u XII. mjesecu nije i preskočio.


Croatia i dalje leti na tek 17 linija, isto broj kao i prošle godine. Istovremeno Air Serbia ozbiljno povećava broj linija u Beogradu. Prošlog XII. mjeseca Ryanair je imao 23 linije, a 17.12. je uveo 24. liniju. Ovog XII. mjeseca kompanija operira 22 linije. No, Ryanair još uvijek ima 5 linija više od Croatie.

Uz Croatiu za Zagreb prošlog XII. mjeseca letjelo je još 16 kompanija, ovog XII. mjeseca leti ih 15. Najviše letova nakon Croatie ima Ryanair (56), pa Lufthansa 16, Air Serbia 11, te Turkish i LOT po 9 tjednih letova.


Frankfurt i dalje ima najveći broj letova, njih 33 tjedno. Slijede Split sa 23 leta, Dubrovnik sa 22, Minhen sa 21 i Beč sa 20 tjednih letova.

*kompanije u code-share sa Croatiom Airlines.

Zagreb je prošlog XII. mjeseca u prosjeku imao 42,1 leta, a sada ih ima 48. Najviše letova ima u ponedjeljak 55, a najmanje u srijedu 43. Prema feeding destinacijama Zagreb ima 23 leta prema Splitu, 22 prema Dubrovniku, 14 prema Sarajevu, 11 prema Skopju, 6 prema Puli i Zadru, 5 prema Osijeku, dok prema Podgorici ima 2 tjedna leta.

 

Priština pala na 4. mjesto

Priština je 2020. i 2021, ali i do IX. mjeseca ove godine bila na 2. mjestu u regiji. No, u X. mjesecu preskočio ju je Zagreb da bi u XI. mjesecu razliku povećao na 117.524 putnika. I Split je u XI. mjesecu imao još uvijek više putnika od Prištine, no to će se anulirati do kraja godine, pa će Priština na kraju godinu završiti na 3. mjestu. Priština je prošlog XII. mjeseca imala 118 letova, a ovog XII. mjeseca je imala bitno više, 149 letova. No, to je još uvijek bitno manje od Beograda (356 letova manje) i Zagreba (187 letova manje). Ipak Priština je imala 19 letova više od Skopja, 62 više od Podgorice, 63 više od Ljubljane, 75 više od Sarajeva i 87 više od Splita.

Najviše letova iz Prištine imao je easyJet (24 tjedno), pa Eurowings (20) i Wizz (19). Iznenađujuće, obzirom da je MyWings na ljeto još uvijek imao najviše letova (51), a potom je imao Gpaviation (48) i Eurowings (26). Čak štoviše Gpaviation je sa 15 letova po prvi puta preskočio MyWings koji ih ima 12, kao i prošle godine. Sjetimo se da je u ljeto 2021. MyWings ima 1,5 puta više letova od Gpaviationa. Najviše linija ima MyWings (8), pa Eurowings i Wizz Air (po 7).


Među destinacijama i dalje je uvjerljivo na prvom mjestu Basel sa 27 tjednih letova, što je daleko manje nego ovog ljeta kada je imao 62 tjedna polaska, ali bitno više nego prošlog XII. mjeseca kada je imao tek 19 tjednih polazaka. Na drugom mjestu je Zurich sa 21 tjednim polaskom, pa Istanbul sa 18. Najviše prijevoznik ima Basel, njih 5, pa Minhen 4, te Dusseldorf, Zurich i Stuttgart sa 3 prijevoznika.


Priština najviše letova ima u subotu (28), a najmanje u utorak (14). Priština u prosjeku dnevno ima tek 21,3 letova.

 

Ostale zračne luke regije

Split je zimi tek blijeda slika ljetnih operacija. Iako je ovog ljeta aerodrom imao čak 641.982 putnika u VII. mjesecu, u XI. mjesecu ih je imao tek 38.748, skoro 20 puta manje. Prošlog XII. mjeseca Split je imao 56 tjednih letova, ovog ih ima 62. Najviše letova za Split ima Croatia (46 na 5 linija), a letove ima još Trade Air (10), KLM (5) i Eurowings (1). U I. mjesecu Eurowings više neće imati ni jedan jedini let. Najviše letova ima linija za Zagreb, njih 23. Split ima prosječno po 8,9 letova dnevno, najviše u ponedjeljak, četvrtak i petak (po 10), a najmanje u srijedu i nedjelju (7).

Dubrovnik i dalje ima vrlo loš broj letova zimi. Kao i kod Splita i ovdje je broj putnika tragično malen u usporedbi sa ljetnim mjesecima. Croatia zimi ne leti ni jednu inozemnu liniju, već ima 22 tjedna leta za Zagreb, a ove zime lete još samo British (1 let, uskoro 2 tjedno), Vueling (2 leta tjedno) i Trade Air (6 letova), dočim aerodrom ima tek 31 tjedni let, tek 1 više nego prošle godine. Ove godine tijekom zime letove neće imati čak ni Turkish. Dubrovnik ima prosječno 4,4 letova tjedno, najviše u četvrtak (7), dok najmanje ima ponedjeljkom i subotom (3).

Osijek je konačno, nakon 5 i pol mjeseci stanke dobio PSO letove Trade Aira. Stoga aerodrom ima 17 tjednih letova, od čega Croatia 2 (za Minhen), a Trade Air 15 (za Zagreb, Pulu, Rijeku, Split i Dubrovnik). Najviše letova u promatranom periodu Osijek je imao za Zagreb (5). Aerodrom ima u prosjeku 2,4 leta dnevno, najviše u ponedjeljak (5), dok vikendom nema letova.

Pula ove godine ima 2 leta više nego prošle obzirom da je Croatia uvela liniju za Zurich 2 puta tjedno. Osim toga za Pulu leti Croatia 6 tjednih letova, od čega je preko Zadra 3, a 3 su nonstop za Zagreb. Trade Air leti po 2 leta za Osijek, te 2 za Split. Ovo znači da Pula ima 15 tjednih letova, u prosjeku 2,1 dnevno. Prošle godine Pula je imala 13 letova tjedno. Pula najviše letova ima Croatie (8 tjedno). Pula najviše letova ima ponedjeljkom i petkom (po 3), a najmanje subotom (1).

Rijeka je ove zime dobila 3 leta za Minhen Croatie, što sa 2 tjedna leta za Osijek, te 2 za Split i Dubrovnik znači da Rijeka ima 9 tjednih letova, ili u prosjeku 1,3 dnevno. Rijeka je prošle godine imala tek 6 tjednih letova. Najviše letova Rijeka ima utorkom i četvrtkom (po 4), a ponedjeljkom, srijedom, petkom i subotom nema letova.

Zadar ima tek 9 tjednih letova Croatie, i to 6 za Zagreb i 3 za Pulu. Aerodrom nema letova subotom. Uzmemo li u obzir činjenicu da je aerodrom u VIII. mjesecu imao 240.984 putnika, tek 1861 putnik u XI. mjesecu je istinski tragično. Ryanair ni ove godine nije pokrenuo letove zimi, što bi bilo ekstremno bitno za aerodrom.

Skopje ima 130 tjednih letova, dok je prošlog ljeta imalo tek 87 letova. Najviše letova ima Wizz Air, njih 65 na 16 linija, pa Croatia i Air Serbia po 11, Austrian 10, te Turkish i Pegasus po 9. Među aerodromima najviše letova ima za Istanbul (16), te Zagreb i Beograd (po 9 tjedno). Aerodrom ima u prosjeku 18,6 letova dnevno, najviše u ponedjeljak, petak i nedjelju (21), a najmanje u subotu (15).

Ohrid u XII. mjesecu ima tek dva prijevoznika Wizz Air koji leti 6 tjednih letova na 3 linije i Chair koji leti tek 1 tjedni let. Aerodrom najviše letova ima u nedjelju (3), dok utorkom, srijedom i subotom nema letova.

Ljubljana još uvijek nije dobila značajan broj letova i frekvencija. Aerodrom ima 86 tjednih letova, 23 više nego prošle zime. Najviše letova ima Lufthansa 20 na 2 linije, pa Air Serbia 16 na 2 linije, Air France 11, Swiss 9 i Turkish 7. Ljubljana u prosjeku ima 12,3 leta dnevno, najviše u ponedjeljak (14), najmanje u četvrtak (11).

Sarajevo je izgubilo bazu Wizz Aira, no ipak je uspjelo ostvariti 74 tjedna leta, 2 više nego prošle godine. Najviše letova imaju Turkish i Croatia (po 14), pa Austrian 10, te po 7 letova imaju Lufthansa, Pegasus, Air Serbia i Wizz Air. Među linijama najviše letova ima Istanbul 21, pa Zagreb 14 i Beč 10. Sarajevo u prosjeku ima 10,6 letova dnevno, najviše u petak i nedjelju (12), a najmanje u utorak i srijedu (9).

Tuzla je bitno povećala broj letova i linija ove zime. Ovog XII. mjeseca ima 41 tjedni let, dok je prošlog imala samo 16 tjednih letova, skoro 1/3 ovogodišnjeg broja. Ovo je čak više od letova u VIII. mjesecu, kada je aerodrom imao jedan let manje. No, od polovice XII. mjeseca Wizz Air opako reže Tuzlu, daleko više nego i jedan drugi aerodrom u regiji. Aerodrom ima 34 leta Wizz Aira na 14 linija i 7 letova Ryanaira na 3 linije. Tuzla u prosjeku ima 5,9 letova dnevno, najviše u petak i nedjelju (7), najmanje u srijedu (4).

Banja Luka ima bajkovit rast ove godine. No, ovog XII. mjeseca ima 27 tjednih letova, što je 6 letova manje nego prošle zime. Najviše letova ima Ryanair (17), pa Wizz Air (8), dok Air Serbia ima 2 tjedna leta. Upravo je Wizz Air smanjio 6 letova spram prošle godine. Aerodrom u prosjeku ima 3,9 letova dnevno, najviše u petak (9), najmanje u srijedu i četvrtak (po 1).

Niš ima 30 tjednih letova, čak 16 više nego prošle godine. Ovo može isključivo zahvaliti PSO-u. Najviše letova ima Air Serbia, njih 12 na 5 linija, pa Wizz Air 10 na 5 linija i Ryanair 8 na 4 linije. Aerodrom u prosjeku ima 4,3 leta dnevno, najviše u subotu 8, dok četvrtkom nema letova.

Morava ima tek dva PSO tjedna leta Air Serbie za Istanbul srijedom i subotom sa ATR 72, a što znači da 5 dana u tjednu nema letova. Aerodrom u top dva mjeseca sezone ima tek 6 letova tjedno.

Podgorica je ovog XII. mjeseca ostvarila 87 tjednih letova, čak više od Sarajeva, Ljubljane i Splita. Prošle godine u XII. mjesecu aerodrom je imao 70 tjednih letova. Najviše letova ima Air Serbia (20), pa Air Montenegro (17 na 2 linije), Ryanair (16 na 7 linija), Wizz Air (13 na 6 linija), te Turkish 12. Najviše letova ima za Beograd 34 sa dvije kompanije, pa Istanbul (12) i Beč 9 sa 2 kompanije. Aerodrom ima 12,4 leta u prosjeku dnevno, najviše u subotu i nedjelju (15), najmanje u petak (9).

Tivat je prošlog XII. mjeseca imao 18 tjednih letova, no ovog ima 26 tjednih letova. Air Serbia leti 14 letova za Beograd, te Air Montenegro 7 za Beograd i 5 za Istanbul. Aerodrom u prosjeku ima 3,7 dnevnih letova, svaki dan po 4 osim ponedjeljka i petka kada ima 3.

Maribor, Portorož, Brač, Lošinj i Mostar nemaju redovnih letova ove zime.

Prošle dvije zime bile su tragične za zračni promet regije. Promet se sveo na osnove. No, ove godine promet je značajno bolji. Niz aerodroma ima više od 100% prometa iz zime 2019, značajno je povećan broj linija i frekvencije. Idućeg proljeća povećanje će biti još značajnije, za očekuje se tijekom cijele 2023. da će promet na ogromnoj većini aerodroma konstantno biti preko 100% brojki iz 2019.

Ovaj članak je pisan baš čudno i svakako nekako jer sam od petka do nedjelje bio u Zadru, Ninu, Pisarovini i još u nedjelju imao Božićni koncert ujutro i doček Hrvatske nogometne reprezentacije popodne. Uz to sam u ponedjeljak imao jedno suđenje i davao intervjue za RTL. Iskreno nisam bio siguran ni da ću ga uspjeti napisati u roku. No, bio sam budan do 4:30 ujutro i uspio. Samo još da izdržim dan pošto sam ustao u 8:00.

124 Komentar/a
Najnoviji
Najstariji
Inline Feedbacks
Prikaži sve komentare

Pa dobro Alen, svjetska avio industrija je na 70% …. Šta očekujete od ove provincije? Pa ovo je sve odlično. Pa ovdje tržište praktički ne postoji (outoing).

Fali flybe.

BREAKING: WIZZAIR bazira 4. avion u BEG i otvara Lisbon, Bergamo, Berlin, Copenhagen

HUGE!
Bravo Beograde – pa sledeca godina ce biti fenomenalna!

Posto Air Serbia nije otvorila LIS ovo je direkta posledica njihovog oklevanja dok u BER i CPH jasno napadaju JU, indrektno i u Bergamu zbog JU linije za Milano.

Otvaraju jos i Zakyntos tako da Beograd dobija sledece godine 25 novih linija a jos se ocekuju da dodju TLV, CAI, BEY ili AMM…

I onda nam autor kaze da ce Tirana sledece godine preskociti Beograd 🤣🤣🤣

I da dodam jos da ne znam koja im je to opsesija sa Danskom…Trziste nije mnogo veliko a vec su razbili zube na BLL. Tesko da mogu tu da konkurisu JU pogotovo jer ne voze transfer putnike.

Bolje bi im bilo da su umesto CPH uveli TFS.

Ima tu dosta P2P putnika, svakako je veća šansa da uspeju na CPH nego na BLL za koji takođe nisu leteli prazni.

Da su bili puni ne bi ukinuli liniju.

Nisu bili puni ali nisu bili ni prazni pa su procenili da vredi pokušati sa CPH.

Koja glupost. Air Serbia ne okleva sa Lisabonom. Sve ide prema planu.

Drago mi je za Lisabon, baš me zanima kako će proći pošto se čini da se ta linija odavno iščekuje. Red letenja je prilično korektan.

Koliko se i da li se očekuju dodatne nove linije s’obzirom da će bazirati 4. avion

Ima prostora za još linija sa 4 aviona tako da se verovatno može očekivati još 1-2 linije. Mali problem je što očigledno nemaju slobodan avion pre avgusta.

Ma ja bih rekao da su to sve politicke linije.

Zar ne znate da je Vucic dobar sa Orbanom? 🤣🤣🤣

????

Da li mogu da dobije milje kod Turkisha ako je karta kupljena preko turisticke agencije (tj valjda je grupna karta)?

Evo sjajnih vesti u vezi FlyDubai-a u Beogradu

– prevezli 59.136 putnika u prvoj polovini 2022.
– prevezli 83.2% vise nego 2019
– i dalje lete dva puta dnevno sa B737 MAX 8

Super za Beograd ali šteta za Mađarsku i Bosnu koje onda primaju silne ilegalne migrante. O tome je pisao i Economist.

Pa što primaju?

Pa drzavljani UAE ne trebaju vizu za ulaz u EU a svi ostali koji trebaju ne mogu se bez srpske vize ukrcati u avion za Beograd.

Koje ovde gluposti covek sve nece cuti….

Haha a Sarajevo islamski hub za migrante i onda se proziva Beograd…

Zato sto pokusava na svaki nacin izvrsiti pritisak. Pocevsi od Rusije pa preko nase juzne pokrajine.
Na kraju nebitno. Letovi se normalno odvijaju.

Чињеница је да је Србија ратовала против Европске уније још 1914 само што се тад звала Аустроугарска…. Тако да у праву си….Да мрзе нас… И мрзе Русе…. Иначе ја очекујем доста од ове нове директне линије Београд – Тјенђин ( Пекинг ) која је за сада само један лет недељно због КОВИД ограничења у Кини, али у плану је повећање броја летова већ у 2023. г. Нико у региону нема директан лет до Кине…. Једино ” Ер Србија ” широкотрупним авионом….

Proziva sve zemlje zapadnog Balkana da usklade vizni režim sa EU. Čak u poslednjem izveštaju eksplicitno traže od CG i Makedonije da uvedu vize Kosovu, verovali ili ne. Ali nešto se o tome ne piše…

Nemojte to pisati, ovom komentatoru iz Srbije ne paše istina.

Ali ne zbog FlyDubai zaboga!

A i EU je prestala prozivati Srbiju jer je uskladjen vizni rezim Srbije. Jel ste i to videli?

OT: Izašli su prvi rezultati popisa u Srbiji. Pad broja stanovnika od 7%, očekujemo nove letove dijaspore. Mada se očekivalo i -10% postoje sredine, pre svega na istoku gde je za četvrtinu manje stanovnika nego pre deset godina. Biće posla za Niš.

Takodje je receno i da je popis pokazao da je iseljavanje iz Srbije manje nego iz Hrvatske.

Pa naravno kad se iz Hrvatske može iseliti tko hoće. U EU bez ikakve dozvole. Iz Srbije ne, pa je svejedno 7% stanovnika pobjeglo.

Neki su valjda i umrli? U Srbiji je natalitet ispod mortaliteta i to značajno tako da se nije 7% iselilo.

Овде се почело говорити о наталитету и морталитету…. ” Ер Србија ” тај проблем покушава надоместити отварањем неких нових линија за неке дестинације којима ће привући путнике из свих република бивше Југославије па и шире… Пример је отварање директне линије за Кину…. Одакле ће један становник из Хрватске летети директним летом за Кину ако неће преко ” Ер Србије ” из Београда…. Затим директни летови за Њујорк и ускоро за Чикаго…. Итд, итд…. Пола БиХ лети ” Ер Србијом ” на многе дестинације… Црна Гора такође… Македонија исто…. Словенија…. Ето начин како Ер Србија одолева лошој наталитетној слици…

I kakve to veze ima? Procenat iseljenih iz Hrvatske je i dalje ogroman.

Kako nije, koliko letova imate za Dablin danas, a koliko pre 10 godina?

Dobro, to je druga tema u odnosu na dijasporu, Mađarska i Češka nemaju toliko izražen taj aspekt dok je kod Rumuna i Bugara dijaspora jako značajna, posebno ta nova EU dijaspora.

Ovdje se navija kao na utakmici,..valjda je najvazniji dozivljaj i dotupnost usluge a ne koliko putnika,5 posto vise manje….broj putnika se svakako moze logicki povezat s gradovima ili aeredromima….Ali usluga sigurno ne.

Uzmemo li u obzir cinjenicu da je Beograd 94% prometa Srbije i ostala dva aeorodroma su tek 6% znaci nista. Uzmemo li u obzir da je Srbija duplo veca od Hrvatske. Uzmemo li u obzir kolki novac je ubacen u Air Serbiu. Beograd zapravo jako lose posluje. On bi morao imati bar 10 miliona putnika, a ne 5,5.

A i Air Serbia nije opravdala taj novac koji je utucen. Moras biti idiot da s tolikim stotinama milijuna ne napravis kompaniju koja nema ni tri miliona putnika.

Zamisli tek koliki idiot moraš biti sa tolikim novcima da imaš kompaniju kao što je CA.

Miliona ili milijuna?

Haha, pokusao je susjed pisati na srpskom, ali se zeznuo.

Београд проширује свој аеродром у Сурчину за капацитете промета од 15 000 000 путника на годишњем нивоу…. Тако да тај упумпани новац у Ер Србију тек треба да се осети….

Gledajući sve ove podatke bude mi neverovatno da se Zagreb “kolje” sa Prištinom po broju putnika a razlika u veličini gradova je puta 6 u korist Zagreba. Sve i ako računamo celo Kosovo koje gravitira Prištini (mada dobar deo putnika sa Kosova leti iz Skoplja i Tirane) To je manje od Zagreba i okoline.

Mesec ili dva je to bilo da je PRN bila bolja od BEG.

Potpuno nebitno i irelevantno pogotovo kad se pogledaju sadasnji brojevi.

Pandemija je bila i prosla i pokazala svu devijantnost u avio saobracaju a cinjenica da je PRN tokom jednog ili dva meseca imala veci saobracaj nego BEG samo pokazuje tu devijantnost. Ista se moze objasnjavati i drugacijim merama koje su svajcarske vlasti (odakle potice najveci deo saobracaja sa PRN) prema nosiocima srpskog i nosiocima tzv. kosovskog pasosa.

Srecom te su mere sad iznad nas i takvih devijacija vise nema – stvari su dosle na svoje mesto.

Tirana je kao grad jos pre pandemije bila ispod Zagreba po broju putnika a u medjuvremenu ga je u sirokom luku presla sa brojem avio putnika iako Zagreb ima 60% vise stanovnika. Ovo vam je jos jedan jako dobar pokazatelj kako ona vasa mnogo puta izrecena teorija da veci broj stanovnika u gradu ima i veci broj avio putnika automatski pada u vodu. Cak je i vi ovde indirektno obarate svojim izjavama.

Vi ste analiticar i trebalo bi da budete precizni u svojim brojakama, a vi to nazalost niste.

Tirana uopste nije dostigla Beograd i ta laz koliko god puta da se ponovi nece postati istina. Dakle, razlika je preko 250.000 putnika sto je kad se prevede na jezik zagrebackog aerodroma skoro ceo njegov saobracaj u aprilu mesecu ove godine ili skoro ceo saobracaj iz januara i februara ove godine sa sve 3 Ryanair aviona stacionarana tamo..

Dakle, razlika nije mala i nije beznacajna kao sto vi pokusavate da navedete. Ta razlika ce sa zimskim mesecima postojati jos veca a pogotovo ce se jos povecati sledece godine kad JU dovede jos 5 aviona i otvori preko 20 novih destinacija a strane avio kompanije uvedu minimum 21 novu rotaciju ka Beogradu.

Vi ste navodili cinjenicu da je PRN imala vise putnika u nekim mesecima nego BEG a ja sam vam samo dokazao da je to bila devijacija. Zasto ste to naveli vi bolje znate.

Ja vam navodim vrlo cvrste dokaze i razloge zasto ce se razlika sledece godine izmedju BEG i TIA povecati a vi na to sve samo lakonski odgovorite bez ijednog argumenta kako “postoji ogromna šansa da ga i prestigne iduće godine.” Dakle, to nije potkrepljeno niti jednim argumentom, vi mozete imati vase zelje i nadanja, ali ih ne mozete iznositi kao cinjenice jer one to nisu.

Drago mi je da smo apsolvirali cinjenicu da velicina grada ne utice na broj avio putnika i drago mi je da ste i vi to indirektno (naravno ne ocekujem direktno) prihvatili.

Mislim da me niste razumeli – ja sam uzeo u obzir odnos Tirane i Zagreba a ne Pristine i Zagreba.

Tirana – 500.000 stanovnika
Zagreb 800.000 stanovnika

ZAG 2019 – 3.435.531
TIA 2019 – 3.338.147

TIA 2022 (jan-okt) 4.439.417
ZAG 2022 (jan-okt) 2.623.203

Mislim da o ovim brojkama morate daleko vise da brinete.

Не лети само Тирана авионима…. Цела Албанија лети авионима а то је око 2500 000 становника….Дакле аеродром у Тирани има 2500 000 потенцијалних путника а Београд са ширим окружењем има око 3000 000 путника….

Eh. Pricamo o brojevima putnika. Moj stav je, bolje i manji broj putnika sa legacy aviokompanijama koje placaju max cijenu nego veci broj LCC ruta koji operacijama manje placaju aerodromima. Sa stanovista drzave manje ili vise svejedno je kojim tipom kompanije putnik je dosao u zemlju, dok god trosi novce i puni budzet drzave.
Realno Tirana ima brojke zbog Wizz aira ali ostali aerodromi glavnih gradova ipak bolje prihoduju, mada grijesim jer i Skoplje je kao i Tirana. Kolimo para u dzepu putnika toliko i muzike.
Laku noc

Па и Сарајево је ту као и Тирана одприлике… Али ја сам овде неколико пута рекао да цела Албанија користи тај аеродром а не само Тирана а то је око 2500 000 становника…. И сви лете авионом јер су на слепом цреву Европе…. Железницу скоро да немају а аутопутеви не постоје преко Црне Горе и БиХ за Европу…. Ствар је јасна….

Јел хоћемо да причамо искремо и реално…. Ако хоћемо онда морам вам рећи да за Шиптаре на Косову није постојао никакав Ковид и никаква пандемија и никаква ограничења…. Нити их је Европа терала да носе маске преко њушке , нити су се вакцинисали, нити им је било ко уводио било каква економска ограничења и ограничене авио летове…. Ето у томе је тајна њиховог авио успеха у току те непостојеће пандемије Ковид… А погледај шта раде са Србијом…. Ајде буди реалан човек… Ер Србија би могла имати 20 авиона дневно за Русију а не сме имати више од једног лета дневно јер се прети и уцењује Србија да не сме имати више од једног лета дневно…. То је прво почело са свакодневним анонимним дојавама о подметнутим бомбама у авионима Ер Србије па до дојава о бомбама у свим могућим државним институцијама и јавним местима…. И то је трајало све док Србија није коначно своје летове за Русију свела на један авион дневно па сад Руси лете за Србију и Русију преко Истамбула… Суманута Европа направила је посао Турцима а себи је одсекла грану на којој седи… И наравно упропастила Србију….Према томе узми и политички аспект свега тога кад анализираш успехе и неуспеха авио компанија….Шиптарима је дозвољено све јер то су њихова чеда које су они и направили….

Bi li vam oči ispale da napišete kosovskog pasoša umjesto “tzv. kosovskog pasosa”?

Drzava koju predstavlja je tzv.

Sta tu nije jasno?

Тирана је као и цела Албанија слепо црево Европе, и на крајевима Европе, слично као и Грчка, са лошом друмском и железничком саобраћајном инфраструктуром и изузетно великом дијаспором тако да сви користе авион као превозно средство јер кад би путовали аутобусима и возовима никад неби стигли тамо где су пошли…. Албанија последњих година постаје све већа туристичка дестинација због мора, па је туризам у значајном порасту где такође сви користе авион као превоз…. Али зато им је друмски и железнички саобраћај скоро па нула јер Албанија као и Грчка нису транзитне државе кроз које се пролази у транзиту…. Дакле Албанија тешко да може нормално користити било који други вид саобраћаја осим авионског…. Али ово што су постигли са авионским саобраћајем им је скоро па врхунац…. Неће још много расти горе у будућности…. То је то…. Достигли су плафон…. А Београд је друга прича… Кад се Београд буде добро инфтаструктурно повезао железницом и аутопутевима са регионом, плус аеродром који се проширује и плус географски положај Београда који је у центру овог дела југоисточне Европе, Ер Србија ће за 15 година имати око 15 000 000 путника… АКО НЕ БУДЕ НЕКОГ РАТА….

Odnos 1:6 sam uzeo samo kao slikoviti prikaz da je Zagreb puno veći od Prištine a ne kao tačnu cifru (proverio sam i Vi ste u pravu). Pričati o broju letova tokom Covid-a je bespredmetno jer je možda Priština bila veća i od mnogo većih svetskih gradova koji su bili potpuno zatvoreni. Covid je bio vanredno stanje. Pričamo o sadašnjem vremenu kada ne postoje nikakva ograničenja. To što toliko putnika ne leti iz Zagreba nego radije putuju tri sata do drugog aerodroma je za neku drugu analizu (u stvari već ste ih, čini mi se, radili).

Nisam imao nameru da pokrećem ovakvu polemiku.. Meni je kao laiku-entuzijasti bio interesantan podatak o broju putnika i broju stanovnika. Samo sam na neki način tražio da neko to objasni. A to ko ima veći Beograd ili Zagreb, to ostavljam drugima. I nervira me to što ako neko pomene Beograd ili Air Serbiju kao kontraargument se odmah spominju Zagreb i Croatia i obrnuto u bilo kom kontekstu.

U pravu ste. A sve skupa jadno u usporedbi sa ostatkom Europe. I Beograd i Zagreb, a da ne govorimo o Ljubljani i Sarajevu.

A sta biste vi ocekivali ?

YU trziste je razbijeno, dobijeno milion mikro drzavica i sad treba da budemo jaki da se poredimo sa Evropom?

i ovako kako je nije lose, bar u BEG.

Molim vas da prestanete sa generalizacijom, ne vodi nicemu.

“Ima i manjih država koje imaju bitno veći promet”.

Znaci, nista konkretno niste rekli (koje drzave, koliki promet, zasnovan na cemu – turizam, dijaspora, ekonomija, politika…) a pokusali ste nekako poentirati uopstenim odgovorom koji ne znaci ama bas nista.

Zato sam vas zamolio da to ne koristite.

И та Латвија је слепо црево североисточног дела Европе, нешто слично попут Албаније која је слепо црево југоисточног дела Европе…. Отуда и имају добар авио промет….

Ма…. Кад би се у Новом Саду направио један аеродром одма би у Београду опао промет путника за 30 – 40 %….

Па има…. Рецимо како ћеш отићи на Маурицијус или на Малдиве…. Аутопут немаш а немаш ни железницу за та места…. Значи шта ?…. Само авион….

Skopje ima 130 tjednih letova….Aerodrom ima u prosjeku 18,6 letova tjedno, najviše u ponedjeljak, petak i nedjelju (21), a najmanje u subotu (15).

Pretpostavljam da su 18,6 letova dnevno.

Nema.

Kako, bre nema?

Nisu culi zs Zamu? Jesu li oni gledali doček Tompsonarije?

Opet fale linije u delu za nove linije. Nisu dodate Varna, Ohrid i Krakov iz Beograda. Vidim da ste radili update te liste i sklonili Malagu koja je pokrenuta, pa mi nije bas jasno zasto niste dodali ove tri nove?

Zagreb se približava Beogradu. Ako se Ryanaira razvije ili dođe drugi prijevoznik (Wizz, easyJet ili Eurowings) Zagreb bi mogao i preskočiti Beograd.

Isto tako ako Vučića ode sa vlasti, Air Serbia će bitno smanjiti broj letova. Mislim da je Zagreb tu u velikoj prednosti sa postojećim modelom na duge staze.

🤣🤣🤣

hahahahaha

E moj Alene…

Iz grafikona se vidi da JU ima 12 letova za MUC??? Nisam nesto siguran da JU leti za MUC vec godinama!!!!

Neverovatno je kako se kod Morave i Nisa insistira na PSO-u dok to kod Pule, Rijeke i Zadra nigde ne vidimo iako oni za sve te OU linije imaju PSO.

Za OSI se jos kaze i “konacno”

biser hrvatskog novinarstva

Zanimljivo da OU ima ogroman share u broju letova sa ZAG, skoro kao JU u BEG, nisam to očekivao. Doduše, OU statistiku “pumpa” PSO, tih letova ima baš dosta. Da li se zna sa ovim 50+% letova, koji je njihov share u broju putnika u Zagrebu?

Pretplatite se na

DNEVNI BILTEN

– bitno više novosti (svaki dan >15)
– bitno svježije novosti nego na zamaaero
– stiže na vaš e-mail svaki radni dan

Na Dnevni bilten su pretplaćene najveće institucije i zračne luke

Pročitajte više>

POŠALJITE NOVOST

Budite i vi novinar zamaaero!
Ako pošaljete 10 novosti koje objavimo možete postati honorarni suradnik
i pisati za novac!