autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Aerodrom Beograd
Što u ovom momentu nedostaje Aerodromu Beograd? U prvom redu Beograd je ekstremno kratak sa restoranima. Ponuda je više nego skromna, vrlo bazična. Beograd mora imati više restorana, u prvom redu fast food restoran, nekoliko manjih specijaliziranih restorančića sa specifičnom ponudom, bar jedan (ako ne i više) samoposlužnih restorana, te a’la carte restoran sa srpskim specijalitetima. Na ovom polju situacija je danas daleko iza Zagreba, Splita, Dubrovnika i Ljubljane. Beograd tu mora hitno nešto promijeniti.
Beograd je ukinuo suvenirnicu Srpska kuća. Notorni nonsens. To mora hitno vratiti. Suvenirnica je bitan segment aerodroma pogotovo ovakve veličine i na njoj se može zaraditi ozbiljan novac.
Aerodrom je dovoljno velik da ima više trgovina, poglavito odjeće, tehnike, satova, jakih brendova. Beograd ima trgovine Victoria’s Secreta, Hugo Bossa, Swarovskog (sa odjelom za satove), Maruška (kravate i marame), apoteku, minijaturnu knjižaru Službeni glasnik, te kiosk Computer Land. To mora biti daleko bolje i izbor mora biti bitno veći. Uz to Victoria’s Secret, Hugo Boss i Swarovski su sada iza zatvorenog dijela Duty Free trgovine, dočim su u slijepom crijevu, vrlo izvan pogleda većine putnika. Na taj dio idu samo putnici gateova A3 do A10, ostali putnici te trgovine ne vide. To se mora hitno promijeniti.
Aerodromu treba više pušiona, sada ima tek jednu (kod C3), a kada se dovrši obnova gatea A7 imat će još jednu. Aerodrom mora imati bar još jednu pušionu negdje kod gatea C10 i u centralnom dijelu (negdje kod gatea A2). Pušiona na C3 je istinski katastrofalna i treba joj hitna obnova i daleko kvalitetnije prozračivanje.
Aerodrom treba ležaljke u čekaonicama, njih veliki broj. Ovo je bitno za aerodrom ove veličine zbog niza putnika koji duže borave na aerodromu pa se trebaju odmoriti i odspavati. Aerodromu hitno treba i hotel sa bar 4****. Ovo je trebao dobiti već odavno.
Aerodromu treba još bus gateova. Sada ih ima 9, što je premalo, obzirom da samo Air Serbia ima 7 turboporpa, a uskoro će ih imati 8-9, dok te gateove koriste i ostali prijevoznici sa manjim avionima poput Luxaira, LOT-a, TAROM-a, KLM-a… Ove gateove bi koristio i Wizz Air koji ima četiri bazirana aviona i ne koristi zračne mostove, tj. kada je tamo parkiran mostovi nisu u uporabi što je istinski nonsens. Dakle aerodromu treba još bar 3-4 bus gatea.
Beogradu treba i više autobusnih linija prema okolnim gradovima, poglavito prema Novom Sadu gdje treba biti shutttle bus svakih 60 minuta. No, aerodromu treba bar 4 dnevna polaska (prema valovima Air Serbie) za:
- Šabac
- Sremsku Mitrovicu- Bačku Palanku-Apatin-Sombor
- Suboticu
- Zrenjanin-Kikindu
- Pančevo-Vršac
- Kragujevac- Kraljevo-Vrnjačku Banju
- Čačak-Užice-Zlatibor
- Jagodinu-Niš-Leskovac-Vranje
Za nadati se da će otvaranjem nove centralne zgrade Beograd dobiti daleko više ugostiteljskih objekata i trgovina, te će poraditi i na svim ovim nedostacima. Aerodrom koji bi ove godine mogao dostići 7 milijuna putnika svakako sve to HITNO treba.
Niko sretan niko zadovoljan….
Ljudskoj masti nikad kraja…..
???
Što se tiče autobuskih linija ka drugim gradovima ogroman broj autobusa prolazi tik pored aerodroma autoputem, dovoljno je da se naprave pristojna autobuska stajališta na autoputu i šatl bus koji ih opslužuje na recimo svakih 15 minuta i problem rešen. To mi deluje kao izuzetno jeftino i efikasno rešenje. Putnicima iz Šapca, Loznice, BiH, Mitrovice, Rume i sl. bi ovo bio spas, a verovatno i ljudima iz Slavonije.
No to svakako nije rješenje. Ali da ti autobusi uđu na aerodrom, potošili bi tek 5 minuta a ogroman benefit za Beograd.
Sećam se jednom prilikom da je vozač autobusa na liniji iz Banjaluke svratio na aerodrom jer ga je jedna putnica zamolila i počastila sa 20€. Slažem se da bi bilo dobro i za putnike i za autoprevoznike da im se omogući da uđu na aerodrom.
O da.
BEG I ZAG usli u top 10 najboljih aerodroma u istocnoj Evropi! BEG je osmi, ZAG je deseti, isto kao sto su bili i prosle godine.
OK
Cudo. Zar Beograd nije skoro najgori u regionu a tek da ne pricamo o ovo delu Evrope?
I pusione, ruzni hodnici, podovi, jedini aerodrom gde krov prokisnjava, izgleda sablasno, autisticno, fale restorani, kafici, prodavnice, nema gde da se jede… i dodje na 8. mesto i to ispred nekih „elitnih“ i prelepih aerodroma. Ironija level max pro.
No, već smo i više nego konstatirali ovo o izborima za najaerodrome, zar ne?
Da, jesmo.
Ignorisete kad vam se ne svidja.
Off: TradeAir leti za AirSerbia sa Airbus A320 (9A-BTI), konkretno danas na letu za Minhen
Nije prvi put.
Od kad JU leti za MUC? Charter?
Ne leti.
Let za Minhen je pozicioni, avion je juce odradio pozicioni let iz Beca da bi odradio let pod JU kodom za Stutgart.
Razumljivo.
Dobra procena i korisna ocena. Treba jos hotel od stotak soba.
Podeljen u dva segmenta. Trece i cetvrte kategorijje. Treba izgraditi platformu za posetioce i entuzijaste (onlookers). Mozda na gornjem delu starog kontrolnog tornja sa prostranim restoranom. Potrebno je i prosirenje pristupnih puteva sa po cetiri trake. Gradnja garaze na bar cetiri, pet nivoa.za parkiranje sa bar hiljadu mesta. Ustedelo bi se zemljiste za druge svrhe. Potrebno je gradnja zeleznice (metroa), povezana sa centrom grada. Zemunom, Batajnicom, novim Nacionalnim Stadionom sa novim Sajamskim centrom i Obrenovcem. Potrebno je definitivno reorganizovati odgovoran i stalno odrzivi taksi i satl bas servis.
Potrebno je reorganizacija nadzorne i izvrsne sluzbe saobracaja. protoka ljudi u dolasku i odlasku sa aerodroma. Potrebna je stalna, odgovorna, efikasna odrziva uprava uz rast novog Juzno Evropskog Huba na uscu Save i Dunava. Verujmo da je drzava Srbija na pravom putu implementacije razvoja vazduhoplovne mreze i njenih segmenata. 😀☦♥️🇷🇸✈🌐🛫
Pozdrav iz Sidneja.
Rodney Marinkovic and Aviation Enthusiast Associate Group. 🛫🌐✈. West Ryde, Sydney Australia. 😀✈♥️🛫
Da, pisali smo o tome kako bi u kontrolnom tornju bio odličan restoran.
Garaža Beogradu nije potreban ima je.
Pristupna cesta ima četiri trake.
Je baš metro, to bi bilo jeftino.
Video sam projekat, u starom delu aerodromske.zgrade.se gradi shoping mall i zauzece veliki prostor gotovo celi prostor stare zgrade. Sto se tice hotele i to je predvidjeno neposredno pored aerodroma. Takodje sam saglasan da je neophodno vise uredjenih pusionica. Ono sto je neuredjena oblast na Bg aero je i taxi sluzba koja se trenutno svodi na lov fivljih taxista na putnike, koji su uglavnom prevaranti.
Taxi se u Beogradu mnora srediti odmah! To je istinski tragedija.
Alene,
Jeste li dobili neki odgovor od Vinci sefa u Beogradu, kada se moze očekivati normalizacija saobraćaja pri dolasku i odlasku? Ovo je katastrofalno u pojedinim delovima dana.. Totalno amaterski a pritom ne daj Boze da bude neki saobraćajac ili redari da pomognu tokom tih špiceva…
Nisam ni pitao. Oni ne odgovaraju na pitanja, jer za svaki odgovor moraju tražiti dozvolu u Parizu.
Hahaha
Nije hahaha, nego je stvaro tako. O tome sam sa Aerodromom Nikola Tesla razgovarao prošli puta kada sam bio tamo. Upravo zato gotovo da i nemaju press materijala i objava. Intervju sa CEO-om Aerodroma Beograd sam čekao 4 tjedna nakon što je bio napisan. Toliko je trebalo da se dobe sva odobrenja iz Pariza.
Nedostaje mu vise pokretnih stepenica i liftova od prizemlja/aprona do koridora na vrhu za dolazece putnike. Nedavno sam leteo ATR-om i kad nas je autobus doveo do terminala, veliki broj starijih ljudi nije mogao (lako) da nosi prtljag uz stepenice pa su im drugi putnici pomagali. Cak i tamo gde ima pokretnih stepenica, one nisu radile.
Da istina. Mi smo isto išli stepenicama na 3. kat. Koma.
https://www.masina.rs/aerodrom-ketering-otpusta-radnike-i-na-njihovo-mesto-dovodi-strance-saopstavaju-iz-sindikata/
Da ne povjeruješ. I nikom ništa?
Na aerodromu Beograd u petak je potpušteno 40 ljudi iz firme AB KETERING, tehnološki višak.Na njihovo mesto preko novootvorene firme dovedeni su strani radnici iz nepala,indije itd.Toliko o uspehu aerodroma i Air Serbie.Inače služba keteringa je ranije bila prodata firmi iz Emirata.
Majko mila!
Сурови закони тржишта. Сопственик (vlasnik) плаћа раднике најмање што може. А, кад може, што би давао веће плате (plaće)?
No to je nemoralno i neprihvatljivo.
I vas će da zamene uskoro, spremite se.
Daleko bilo.
U banana državama, slažem se. A pošto mi sve više ličimo na takvu, moguće su i ovakve stvari. Kao i smrt radnice, jer joj nije dozvoljeno napuštanje radnog mesta radi odlaska lekaru nakon što joj je pozlilo. Skandal do skandala.
Kakve veze ima Air Serbia sa time?
Da to sam se i ja pitao.
Pa ta ista Air Serbia je dolaskom Etihad preko hiljadu ljudi za kratko vreme proglasila viškom, samo što je pretstavila kao dobrovoljni odlazak, a 2017. za mesec dana otpustila 300 ljudi, a 340 kao prebacila u Aerodrom usred tendera za koncesionara, bez otpremnina, a onda ih je Beogradski aerodrom pritiscima naterao da uzmu dobrovoljni odlazak kao radnici do pet godina staža. Kao i radnike Aerodroma. Nije bez osnova pokušan štrajk 2020., upravo iz ovih razloga. Nažalost bezuspesan.
Prevare. Sve ima veze jedno sa drugim, to su početci bili onoga što se danas dešava. Kao ponavljanje mantre
Ajoj
Dobro ste zapazili Alene. Mada ima jedna apoteka. Da li je to malo ili ne, pa mozda i nije. za restorane ne mogu da sudim. Bio sam recimo nekoliko desetina puta na aerodromu i nikad mi nije palo na pamet da idem da jedem. Mada ja verovatno i nisam merodavan. Pusione NE! I onu sto imaju trebaju da zatvore. Duze cemo da zivimo. 🙂 Pozdrav
Nažalost više puta sam pokušao jesti na Beogradu, i ako nisam bio u VIP loži istinski sam ostao gladan.
Ако већ знате „да ћете остати гладни”, што не једете пре доласка на аеродром?
Zato što ne stignem. Uvijek mi je raspored u Beogradu natiskan. Ako imam vremena odem u Poslovnu ložu Air Serbie pa se najedem. Ako nemam ostanem gladan do Zagreba. I uvijek se nadam da se nešto promijenilo, no nažalost uvijek me realnost demantira i stanje je još lošije nego prije.
aerodromu pre svega treba VOZ do centra BG… pruga vec ide do Zemuna i Zemun polja, to je oko 2 km od aerodroma… pobogu 2 km pruge bi resilo dosta toga
Naravno uz pretpostavku da vlakovi putuju bar svakih 30 minuta.
Pa BG voz u najopterecenijem delu dana ide na svakih 30min.
Vlak za aerodrom mora ići svakih 30 minuta cijeli dan. Samo konstatiram.
Slazem se u potpunosti. Misljenja sam da u spicevima treba da ide na svakih 15 minuta, a u ostatku dana na 30 minuta.
Dovoljno bi bilo i svakih 30 minuta. Ali manje od toga ne smije.
Ajde prvo prugu da izgrade pa cemo lako o frenkvencijama😀
Ajde…
Voz bi resio pitanje prevoza do/od aerodroma, kao sto je resen u mnogim drugim gradovima, pa ne bismo vise morali da idemo taksijem. To “nikome nije u interesu”.
Zašto to nikome nije u interesu?
Ima li nekih naznaka kada bi mogli ti radovi da počnu. Znam da je bilo priče o tome 2021.
Za sada nema nikakvih naznaka.
Bilo je priče da je predviđeno produženje kraka brze pruge do aerodroma i stanica tamo. Ne znam u kom je to stadijumi ali posle otvaranja rekonstruisane pruge za Novi Sad maksimalne brzine 200kmh stvarno je smešno ulaganje da se aerodrom poveže Beovozom sa gradom.
Da to je notorna glupost da ta pruga nije napravljena. Ali za sada se ne vidi kada će.
tacno je da za Sremsku Mitrovicu treba shutle… aerdorom je oko 35-40 minuta od SM a ne postoji nikakav prevoz, pa moram da dajem 4000 dinara za taxi ako ne moze da me vozi neko u 5 ujutru na let
Koma. Kao i za većinu gradova gdje ljudi nemaju prijevoz. Nepotrebno.
Istina.
Što je istina?
To što ste napisali.
Koji dio ili sve?
Sve.
OK. Thanks.
Beogradskom aerodromu treba pre svega autobus do Beograda. Trenutne linije gradskog prevoza ne voze non-stop, nego samo preko dana. Ukoliko polećete ili slećete u kasnim večernjim ili ranim jutarnjim satima osuđeni ste na taksi.
Srvarno. Majko mila. Ja mislio da voze cijelo vrijeme. Pa kako je to moguće?
Šta je tu čudno, gde javni prevoz radi non-stop?
Ne nonstop ali od prvog do zadnjeg aviona je normalna praksa.
Linija broj 72 saobraca sa Zelenog Venca od 04:00 do 23:40. U suprotnom smeru saobraca izmedju 04:50 i 00:00.
Sto se tice minibusa A1, on sa Slavije vozi izmedju 04:20 i 02:00, dok sa ANT vozi izmedju 05:00 i 02:40.
Ovo je, po mom misljenju, sasvim dovoljno polazaka. Nema polazaka jedino u gluvo doba noci, kada ionako nema sletanja i poletanja.
To je istinski dovoljno polazaka i nema potrebe za više.
Red vožnje autobusa na liniji A1 https://www.busevi.com/red-voznje/linija-a1-trg-slavija-kralja-milutina-aerodrom-nikola-tesla/#1524225346268-007a1601-3fdc
Hvala za link.
Taj red voznje nije tacan. Imate na sajtu Banbusa, koji je prevoznik na liniji A1, tacan red voznje.
Skoro da rade nonstop. Gradski prevoz, linija 72, ima 31 jedno stajalište od aerodroma do grada. Najmanje ga koriste putnici, jer je u saobraćaju običan autobus u koji putnici sa bagazem ne mogu da udju zbog prostora u njemu, osim ako su sa vucalicama. Putnici sa Beogradskog aerodroma u 95% slučajeva koriste taxi prevoz, renta car ili ih neko sačeka. Organizacija prevoza je katastrofalana, i ne pokušavaju da je reše. Vrlo čudna sitiuacija već par decenija. Sigurno može da se reši sa dobrim autoprevoznikom, bar za početak, 4 do 5 stanica od centra do AP na pola sata, koje će pokriti železničku i autobusku stanicu, kao i polasci iz Novog Sada. Bar bi kulturno izgledalo.
Koma
Eto da Vas obavestim da u Atini autobusi na liniji Aerodrom Elefterios Venizelos – Tog Sintagma voze isti oni kao i na liniji 72 – model Solaris. Doslovno su identicni. I tamo se niko ne zali kako ne moze sa koferom da udje u bus, da se udobno smesti, itd… Prozle godine, kada sam se vozio tim busom u Atini, ispred mene je bio bracni par sa Novog Zelanda – leteli su AKL-SYD-AUH-ATH, dakle preleteli pola planete i nisu se zalili kako ne mogu sa koferom u Solaris, a cak su i celu voznju stajali. E sad to sto Vi zelite specijalan bus za gradski prevoz od aerodroma je Vas problem – to nigde ne postoji i to se ne radi. Jedno je medjugradski saobracaj i tu idu busevi sa odeljcima za kofere, a drugo gradski saobracaj i tu idu klasicni gradski autobusi.
Velike većina aerodroma ima posebne autobuse koji veze na aerodrom i koji imaju prostore za kofere. Čak i ako su autobusi gradski oni imaju prostor za kofere. Eto, čak i MZL Zagreb ima autobus do Novog Zagreba-Vukovarske-Autobusnog kolodvora koji ima prtljažni prostor.
Lepo sto to ima ZAG, ali mnogo veci aerodromi nemaju – ATH, CDG, AGP, BCN, …
CDG ima i to 3 linije + autobus do Disneylanda i Asterix sela. Koristio sam ove buseve puno puta. Za ostale aerodrome ne znam. Sletio sam tamo ali nisam koristio bus.
Kako nema BCN, koristio sam Aerobus prošle godine u 4 mjesecu. Polazi, ovisno o dobu dana svako 5 do 15 minuta. I ima 2 stanice u gradu Plaça de Catalunya i Španjolski trg.
Eto…
Ako ide više od 2 ljudi, taj Aerobus ne treba koristiti – taxi do bilo gde u centru Barselone je ~20€, bus je 5€ plus obično treba metro do finalne destinacije.
BCN ima autobus s aerodroma do placa de catalunya i ima prostor za kofer, kosta, 5 evra i ima posvecene trake, stize za 25 minuta i zakon je – putovao sam barem 15 puta. ne zaboravite i vozove ili metro, koje imaju i BCN i ATH a pogotovo CDG. autobuse cak imaju i NYC aerodromi, ali tu ste osudjeni na stavu i uzas NYC saobracaja…
Jasno.
Ne znam da li iko koristi bus u Malagi kad ste sa C1 za nekoliko minuta u centru grada.
Ako malo bolje fokusirate svoju pažnju, shvatiće te da ne želim ja bilo šta. Dat je predlog o nečemu što bi možda popravilo zemaljski transport putnika do AP, kao i činjenicu da se ništa ne menja decenijama. Razlog za to, mislim, da nije teško zamisliti. Bio bih vam zahvalan da ste dali primer iz 72ke, kada stojite priljublheninuz vrata autobusa, jer nema mesta u njemu, a jedini vam je dostupan javni prevoz do AP. Ali ne, vi dajete primer iz Atine. Nebo i zemlja. Možda vaša priča prodje kod ljudi koji saznanja imaju samo iz priča.
Kako je moguće da na aerodromu koji ima 6 miliona putnika nemate što pojesti?
To je istinski krajnje neprihvatljivo.
Pa verovatno zato sto kartela nije uspela jos podeliti licence za buduće restorane svojim ljudima. Polako, bice tu restorana siguran sam. Vi mislite na drugim velikim aerodromima dodje ko hoće da vodi restoran… nije to trafika za kokice, to su milionski obrti godišnje.. Pa valjda neće dati nekim običnim smrtnicima licencu za rad, nego svojim ljudima.
Nedaj bože. O tome sada, hvala bogu, odlučuje koncesionar, a ne više domaći šerifi.
Haha u zabludi ste.
A jel? Pa kakav je to onda koncesijski ugovor? Štagod.
Kako vi kažete, potpisujem sve. 😊 Teška priča.
Hvala.
Lot koristi avio-mostove cak i kada salje manji e175. Za KLM stvarno ne znam. Dok TAROM ne moze ni da koristi mostove kada salje atr-a. Sa Wizzom sam samo jednom leteo, bio je avio-most.
LOT koristi avio-mostove i u Varšavi (ne uvijek, ali povremeno da). Nije da se ne može. Ali trošiti takav resurs za avion koji ima 70-tak putnika je nonsens. Za to su daleko primjereniji bus gateovi.
iz mog iskustva KLM (recimo 7-8 puta iz BEG) nikad nije bio bez avio mosta u BEG. cak i s AMS se ide avio mostom za BEG.
Restorani u Beogradu su istinska sramota. Kao prosjecna seoska autobusna stanica. Za pojesti jako malo i lose. Koji vrag. Pa Beograd nije ni blizu Ljubljani, Zagrebu, Splitu, Dubrovniku. To nije normalno. Sramota. Kako Vinci ovo objasnjava? Zasto je to tako?
Stanje sa restoranima na Beogradu je takvo već godinama. Nemalo puta sam o tome pisao. Ne razumijem zašto aerodrom čeka sa time da tu nešto napravi. To se već odavno moralo napraviti.
Biće, nakon što bude završena faza koja se pušta u narednih mesec dana, trebalo bi da bude značajno unapređen komercijalno-ugostiteljski sadržaj.
Trenutno stanje je prilično loše i zaista nije dostojno jednog transfernog aerodroma, kakvom BEG teži da postane (ili čak već i jeste).
Pušione, ili napraviti kako treba ili ih izbaciti u potpunosti. Sve više aerodroma ih uopšte nema.
Mada, imajući u vidu navike lokalne populacije, vrv treba da ih bude.
Bogami već odavno je bilo vrijeme. Vidjet ćemo što će napraviti.
Zato što je to gradilište.
Nema to veze. Ima i te kako prostora za restoran. Koliko želite. Uz to nije bilo poštenog restorna ni prije nego je Beograd postao gradilište.
No, hajde da pričekamo da vidimo kako će to izgledati kada bude završeno, zaista nema smisla komentarisati sada kad su radovi u toku.
Pogotovo nema smisla očekivati nikakvo privremeno rešenje dok radovi traju, prevelike su to investicije da bi neko ulagao novac u nešto što ima ograničen rok trajanja.
Kao što rekoh Beograd nema restoran još od prije koncesionara. I što to znači. Radovi dvije godine i toliko ne treba biti restorana. Majko mila. Pa mi govoriomo o aerodromu sa 6 milijuna putnika. Svašta.
Alene, dobro znate da to nije tačno.
Ima šta da se pojede, pizdarije i pasta u Kapitalu, a takođe ima i Hleb & Kifle.
Jel dovoljno? Nije.
ALI – BEG je work in progress, nije finalno rešenje.
Ako ne jedete ugljikohidrate kao ja onda nemate što pojesti. Pizze, tjestenina i sendviči nisu jelo ni na minijaturnim provincijalnim aerodromima poput Niša, a kamoli na Beogradu.
Da se ne ponavljamo jer nema smisla.
Beograd je u fazi izgradnje.
Komentarisati trenutno stanje zaista nije umesno, nego treba sačekati konačno stanje.
Vrlo brzo će to, bez brige 😎
Takođe, još manje smisla ima komentarisati stanje pre koncesionara, to je već daleka istorija.
A zašto se onda ponavljate?
Beograd nije imao pošteni restoran ni prije gradnje, ni prije koncesionara? Dakle to nije od danas.
Beograd ima više nego dovoljno mjesta da napravi restoran u sadašnjem prostoru, ne treba čekati da se završi izgradnja. Tko normalan tako što čeka, pobogu. A ima preko 5 milijuna putnika. Glupo!
Letio sam 4 puta Wizzom iz Bg i uvijek su koristeni aviomostovi. Cak u sred ljeta, BEG-HER-BEG
OK, eto drugačija iskustava nego ih ja imam.
Wizz редовно користи авио-мост у Београду. Њега користе путници који имају приоритет као и они који седе у првој половини ваздухоплова. Ваша искуства са београдског аеродрома су скромна тако да нису меродавна.
Moja iskustva na BEG su skromna? Čestitam.
EKSKLUZIVNO: Air Serbia za prvih 9 meseci prosle godine prevezla ukupno 58.257 putnika na liniji na Njujork, uz LF od 81,7%.
Po parametru LF su ispred mnogih velikih igraca, kao sto su Finnair, ITA, British, Aer Lingus, Emirates, KLM, Lufthansa, LOT, Swiss, El Al, Austrian, Turkish, Virgin, …
Vi meni hoćete reči da Lufthansa, Swiss, KLM i British nemaju više od 81,7% na svojim long-haul linijama? Jako čudno.
To su zvanicni podaci. Ovo su njihovi rezultati na linijama ka SAD:
Finnair: 57,32%
ITA: 76,78%
British: 77,15%
Aer Lingus: 77,28%
Emirates: 72,83%
KLM: 79,5%
Lufthansa: 80,08%
LOT: 79,8%
Swiss: 77,95%
El Al: 80,55%
Austrian: 81,37%
Turkish: 78,37%
Virgin: 71,68%
Čudno. Provjeri ću.
Da li znate gde da trazite?
Na brinite.
OK, cekamo clanak.
Moguće da je njihov load factor slabiji zato sto pojedine kompanije od ovih na listi gore imaju već broj frekvencija?
Meni je ovo jako čudan LF. Istinki nemoguć.
Dakle kazete da Vlada SAD-a laze oko LF-a stranih kompanija?? Pazite, to su jake optuzbe.
Ja sam rekao da netko laže?
Ako je ovaj podatak o LF tacan zaista treba skinuti kapu AS ali zaista djeluje nevjerovatno da su bolje popunjeni od ovakvih vukova…e sad ako je podatak od strane vlade SAD kao sto citatelj kaze onda nema puno prostora za manipulisanje podacima…zaista Alene ako uspijete da provjerite ovaj podatak podijelite sa nama bas me zanima…
EKSKLUZIVNO: Air Serbia stavila u sistem treći A330-200! Prvi let 8. jula!
Ja ga ne vidim u sustavu. Gdje ga vi vidite ili odakle vam info. Poslao sam upit Air Serbiji pa ćemo vidjeti.
Суботом, од 8. јула, Ербас А330-200 је распоређен да истовремено лети за Москву Шереметјево, Чикаго О Харе и Њујорк Џон Ф. Кенеди.
Možda je greška. Provjerit ću.
mene zanima gdje nalaze ove 332-ojke – nema ih puno…
Informacija nije točna. Ide danas demantij.
BEG treba terasa (observation deck) za posmatranje aviona gostima aerodroma
Istina, bivši direktor je planirao istu otvoriti.
Slažem se sa vama Alene po svim pitaniima, a znamo da je planirano proširenje svih komercijalnih sadržaja kada se otvori prva faza dograđenog terminala. Za aerodromski hotel treba naći investitora ako Vinci to ne uradi. Što se tiče autobuskih linija, treba tu dodati i pravac prema Negotinu na istoku i Zlatiboru, te Novom Pazaru na zapadu Srbije. Apsolutno je potrebno iskoristiti postojeću infrastrukturu BG-Voza i produžiti ga do aerodroma, to nisu velika ulaganja a isplatilo bi se…
Vjerujem da će se sa ovim centralnim dijelom većina toga rješiti i da će biti daleko više objekata.
Hotel je hitan. Najmanji problem je naći investora. Nek mu daju zemlju i budite sigurni da će se investitor neći iste sekunde. To se već odavno moralo desiti.
Negotin je pramalen gradić za autobusnu vezu. Tek 43.000 stanovnika. Zlatibor sam napisao da treba imati autobusnu vezu.
Hotela na Novom Beogradu i Zemunu ima onoliko – sve na 10 -15min kolima…
Hotela na 10-15 minuta imate uz brdo aerodroma. Ali to nije aerodromski hotel. To je nešto potuno drugo i demotivirajuće je za putnike i posade.
Aerodromski hotel je na 2-3 minute od terminala. Masa putnika i posada nema ni vremena (imaju tek par sati do idućeg leta) niti volje odlaziti na hotele koji su 15 minuta od aerodroma (to znači taksi, bar 30 minuta prije povratak za svaku sigurnost)… To je nepraktično, gubit se vrijeme, to je skupo (taksi).
Zasto bi neko ko ima par sati do sledeceg leta isao u hotel? U hotel idu putnici koji imaju konekciju tokom noci, tj. dodju do BEG uvece, a sutra ujutru idu dalje. Takvih putnika nema mnogo, ali to idalje ne opravdava nepostojanje hotela.
I opet ljudi dođu kasno (oko 23:00) i imaju let ujutro u 6:00. Njima ne treba putovati 15 minuta do hotela i 30 minuta nazad (za zlu netrebalo dodatnih 15 minuta), tj. izgubiti nekih sat vremena.
Prirodna stvar je da aerodrom kada pređe 5 miliona putnika (a nije sezonski) ima svoj hotel. Tu se slažem sa Alenom, najbolje je da se izgradi u reonu muzeja vazduhoplovstva koji bi imao toplu vezu i sa terminalom i sa muzejom.
Beograd je već odavno trebao dobiti hotel.
Npr taxi aerodrom Beograd Zlatibor 120 e
Umjesto da postoji autobus za bitno manje novaca.
Postoji jedno deset dnevno. Ali ne sa aerodroma, zaista nisam imao priliku da vidim međugradsku autobusku stanicu na aerodromu. Postoji često neka železnica, ali autobuska stanica koja će da vozi ljude do Negotina i Zlatibora sa aerodroma? Koliko puta dnevno treba da ide autobus aerodrom-Zlatibor, a da bi to ljudi koristili? Ili ste mislili jednom dnevno pa umesto da odu na autobusku odakle imaju deset polazaka da čekaju taj jedan na aerodromu? Nonsens. Treba da se uvede javni gradski bus koji će ići obavezno pored autobuske (mada je i sad blizu) i železničke stanice i to je to. Aerodrom nije međugradska autobuska stanica i ne treba to ni da bude.
Da bi ljudi koristili ove linije autobus treba iči 4 puta dnevno, u 7:00, 14:00, 17:30 i 00:30 iz Beograda, te mora doči u Beograd u 05:30, 12:30, 16:00 i 23:00 sata.
Aerodromi svagdje u svijetu su i željezničke i autobusne stanice sa brdom linija. Beč npr. ima 11 linija u Austriji i 27 internacionalnih linija.
Aerodromu hitno treba sa se produzi linija BGvoza do Aerodroma od stanice Novi Beograd. Time se sve povezuje. Ovo sada je agonija. Dodjes brzim vozom iz NS do BG za 30 min i onda upadas u ruke taxista ili onim minibusom za par ljudi koji je krcat.
Da istina, već smo o tome pisali.
Stiže do 2029. Dala EU pare za železnicu, u okviru toga se sređuje i železnica u Beogradu.
Ako će se čekati do 2029… majko mila.
Leteo sam ove godine 2 puta wizzairom (abu dhabi i hamburg) i oba puta smo ulazili u avion preko mosta.
Bogami ja u Beogradu nisam ni jedan puta vidio da se koristi aviomost.
Wizz ga koristi, s tim sto se ukrcava i na zadnja vrata. Double boarding. Preko leta Wizz ne koristi aviomostove, vec iskljucivo bus gejtove.
Hvala na info. Eto ja nikad nisam vidio da Wizz koristi avion most, no, eto nisam znao da to rade zimi.
wizz uvek koristi kombinaciju mosta i ,,stepenica,, na L2 na beogradskom aerodromu,Alene,
osim ako su sve pozicije sa mostovima zauzete..
Provjerit ću kod hendlera
Znači, Vaše iskuatvo je mjerodavnije? Putovali ste Vizerom iz Beograda?
Nisu mjerodavnija, ali nisu ni bezvezna. Ja nisam baš neki ljubitelj Wizz Aira i rijetko letim sa njima, ali neletio sam se i sa njima. Dobar prijatelj mi je hendler za Wizz Air u Beogradu.
Aerodrom treba ležaljke u čekaonicama, njih veliki broj. – BEG ima dosta lezaljki, kako na C delu, tako i na A delu
te gateove koriste i ostali prijevoznici sa manjim avionima poput Luxaira, LOT-a, TAROM-a, KLM-a… – Zasto bi LOT i KLM koristili bus gejtove? Oni lete sa avionima koji idu na aviomost.
Nema dosta ležaljki. Ima tu i tamo koju i nisu ležaljke nego sjedalice koje imaju produženo da možete podići noge. Ja govorim o ležaljkama kakve ima npr. Beč.
LOT i KLM lete sa E175 kojem je primjerenije da koriste bus gate nego aviomost.
LOT i KLM najcesce lete sa E190, ne sa E175. Ne vidim razlog da takav avion ne ide na aviomost.
To nije istina. LOT cijelu zimu leti sa E170 i E175, a i KLM neme letove ima sa E175. LOT ljeti više od 50% letova ima sa E170 i E175, njih 6 od 11.
Beograd nije ni blizu Beča, u smislu da ima puno putnika koji nocu tumaraju po aerodromu ili da imaju ne znam koliko dugacke transfere, pa da bi lezaljke bile bas toliko neophodne. S druge strane, nije to neki trosak za past u nesvijest, tako da bi to bila lijepa “gesta” koncesionara. Ali, ako se stedi na prozorima (kako ste ranije pisali), cini mi se da se na dodatne lezaljke moze zaboraviti😬🙄 To je kriz koji nose aerodromi pod koncesijom. Koncesionari su maltene podstanar i nece uloziti ni cent vise od onog sto je ugovoreno, kako u Beg tako i u Zag, pri cemu je Zag (po mom skromnom misljenju) prosao puno gore po pitanju koncesionara gdje isti, sad vec na ocigled, namjerno opstruira rast aerodroma kako ne bi morao uc u iducu fazu realizacije aerodromske zgrade.
Putnika koji imaju dugo vrijeme konekcija u Beogradu ima. To je činjenica. I da, to je zanemarivo mali trošak.
Zagreb je prošao gore po pitanju koncesionara, slažem se. I da, koncesionar neće uložiti ni centa više nego što mora.