zamaaero@zamaaero.com

+385(0)1/3465886

zamaaero@zamaaero.com | +385(0)1/3465886

Novosti iz regije

Beograd bitno manji postotak putnika od Zagreba u usporedbi sa 2019.

Beograd je u I. mjesecu imao 239.000 putnika. Kako je u I. mjesecu 2019. imao 347.544 putnika to je 68,8% putnika iz 2019. godine. Broj letova je dostigao 89% iz 2019. godine. Ovo znači da je load faktor prilično loš.

Već treći mjesec možemo vidjeti da Zagreb sve manje zaostaje za Beogradom. Naime, dok je Beograd imao 68,8% putnika iz 2019, Zagreb je imao 73,3% putnika iz 2019. Uzmemo li u obzir činjenicu da nonEU zemlje i dalje imaju bitno više putnika u usporedbi sa 2019. nego EU zemlje ovo zapravo pokazuje da je zagrebački rezultat izuzetno dobar u komparaciji sa beogradskim.

Prije 6 mjeseci razlika između Zagreba i Beograda je bila 360.000 tisuća putnika u korist Beograda, u XII. mjesecu razlika je bila 94.418 putnika, a u I. mjesecu 98.857 putnika, dakle već drugi mjesec razlika je ispod 100.000 putnika. Konačno u I. mjesecu 2019. razlika između Zagreba i Beograd je bila 156.347 putnika, a sada je 98.857 putnika.

Prema podacima Eurocontrola u I. mjesecu je broj putnika bio 70% iz 2019, što znači da je Beograd ispod razine Europe, a Zagreb je već drugim mjesec iznad toga postotka.

autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Aerodrom Beograd

266 Komentar/a
Najnoviji
Najstariji
Inline Feedbacks
Prikaži sve komentare

Pa opet ce jun jul avgust razlika biti preko 300.000 putnika.
Mislim, ovo je vise clanak radi clanka nego sto je bilo kakva vest.
Beograd je i dalje ispod proseka, Zagreb je i dalje ispod proseka, znacajnije bi bilo da je vest glasila “Od XY putnika u ZAG Croatia je prevezla previse malo putnika, previse premalo”.
Posto je realno Croatia na respiratoru i to ce sve vise i vise da se pokazuje.

Ali da pokušamo malo ozbiljnije: šta su neki bitni momenti koji treba da se dese pa da BEG i dalje smanjuje minus u odnosu na 2019? Odnosno, koja tržišta čekamo da se otvore?
Sigurno Rim, odnosno cela Italija, stvarno je poražavajuć minus sa tog tržišta. Pretpostavljam da bi bilo važno da Rusija ukine limite i da Nemci ukinu zelene sertifikate, imamo mnogo nevakcinisanog sveta koji bi valjda isto da putuje… Svakako se od novih linija JU i Wizza očekuje puno, ali to je extra u odnosu na 2019.
Koje destinacije, frekvencije i kompanije fale u odnosu na 2019, to bi bilo zanimljivo da vidimo za Beograd i za sve aerodrome regije.

Italija i dalje ima najstrozija pravila. Narocito prema gradjanima van EU. Air Serbia ce imati ovog leta 6 linija ka njima. Ukoliko Italija ne ukine makar neka ogranicenja – bice fijasko za JU.

Spanija je rekla da ce primati samo vakcinisane turiste. I to je sasvim ok.

Sto se broja putnika iz Rusije tice ka Beogradu i Dubrovniku, kljucne su sankcije. Sto duze budu sankcije to ce Beograd i Dubrovnik vise profitirati.

Ma mnogo bitnije je ovo:

Januar 2022

BEG: 239.000
SKG: 220.600

Cekamo jos Sofiju. Bravo za Beograd.

Zato sto je logicnije porediti BEG sa SKG nego sa ZAG

Realno. Besmisleno je stavljati Beograd i Zagreb u istoj kategoriji. To kao da poredis FRA i SZG.

Pa naravno, BEG mora gledati ka SOF i SKG dok ZAG mora prvo stici PRN i TIA. To su aerodromi koji su mu ravni.

Kao i sve do sada…

Koji je izvor za 239.000 putnika u Beogradu?

I ja se pitam jer aerodrom objavljuje kvartalno

Već gotovo dve godine Vinci na svom globalnom sajtu objavljuje mesečne podatke za sve svoje aerodrome

Ne, one se objavljuju kvartalno

A ja vam kažem da odete na vinci tačka com, kliknete na Media, odete na Press Releases i nađete mesečne izveštaje

Da jer kvartalno objave rezultate za sve mesece pojedinacno. Tipa svakog 18.04 objave za januar, februar I mart…Ali tek u aprilu

O bože idite sada tamo i videćete saopštenje za januar, pa vidite da nije kraj kvartala valjda. Takođe idite po arhivi unazad i videćete da su cele prošle godine objavljivali saopštenje polovinom meseca za prethodni mesec. Saopštenje je jedno za sva tržišta na kojima posluju. Odete, pronađete i proverite, čemu diskusija…

Pa jednostavnom računskom operacijom množenja dobijate apsolutni broj.

Danas je uspesno sprovedeno operativno testiranje novoizgradjenog dela C terminala. U aprilu se pusta u rad.

Bravo majstore!

https://ibb.co/Prk72Yx

Danas kada je ko zna koliko njih išlo na go around na LHR, mnogi odustajali ili se odlučivali da odu na druge aerodrome, čak i do CDG, neki pritiskali i squawk 7700, ovaj lik je to uradio iz prve… Big Air Serbia!

Tako je. Citao sam komentare drugih pilota. Ono je bas bilo hrabro.

I posle što im aplaudiramo 🙂

To možda i nije za pohvalu.

Zasto da nije? JU ima izvrsne pilote i to se vidi po njihovom safety record-u

Junačenje i civilna avijacija ne idu zajedno. Dobar safety record je tu jer poslednjih decenija piloti ne rizikuju kao pre 50-60 godina.

JU je u januaru prevezla preko 90.000 putnika iz BEG, KVO i INI sto znaci da im je udeo u saobracaju na BEG bio ispod 50%. To je dokaz da su i stranci imali fenomenalan ucinak u januaru sto se BEG-a tice.

Bogami to znači da su samo stranci i imali fenomenalan učinak, JU je baš podbacila

Postoje na sajtu Er Srbije

JU je poslala obavestenje, vas su izgleda preskocili

Kako da ne haha

ZzZzZz

Off:

Danas prvi let ATR 72-600 YU-ALY za Tiranu.

OT: da li slučajno znate kada dodju do ALZ, ide slijedeći ATR kao AMA? To bi bilo fakat fora jer je prvi DC10 bio YU-AMA…

Iskreno ne znam. Pitao sam jos dok su trajali pregovori ali nisam dobio odgovor.

Popodne ide za VIE

Kakav tužan, tragičan i netačan tekst.

Неке баш погађа истина и реалност

Off:

Ode YU-ALT za SGD. Verovatno u vecna lovista.

Totalni off ali da pitam:

Danas Ryan ima cak 23 letova iz Kijeva. Kako je moguce da takav gigant sa tolikim brojem letova nema bazu u Kijevu?
Zivo me zanima sta cete odgovoriti.

23 letova i Kijev im nije prioritet? Kako to? Pa to je za 15 vise nego sto ce imati danas Zagreb koji ima cak 3 bazirana aviona?

Idemo dalje. Odesa takodje ima 7-8 dnevnih letova Rajana. Ukrajina je jeftino trziste. Jeftina radna snaga.

Dakle? Ili sto mozda nije u EU?

Biće komentara, evo i ja vas Alene častim jedan.

“Prema podacima Eurocontrola u I. mjesecu je broj putnika bio 70% iz 2019”

Ovo jednostavno nije istina.

Eurocontrol je izbacio informaciju da je saobracaj u Evropi u januaru 2022 bio na nivou 68,4% saobracaja u 2019, tako da su i Beograd i Zagreb iznad proseka Evrope za januar.

Pogresno ste procitali i molim vas da to u svom tekstu ispravite. U svom zvanicnom biltenu (dakle nema drugog izvora ili podatka) Eurocontrol jasno navodi cifru od 68.4%. Sve ostalo je netacno.

Razlika je ogromna u sustinskom znacaju, jer automatski vasa izjava da je Beograd ispod proseka Evrope postaje netacna.

Nije, nego je 0,4% iznad proseka.

Da budemo precizni.

Eurocontrol kaže da to više nije slučaj. Među 10 tržišta sa najboljim rezultatom kada je % obnovljenih letova u pitanju, 5 ih je iz EU, 5 je van EU. Ovde je realno vest da su među tih Top10 tržišta čak 4 iz regiona i to sigurno zaslužuje jednu objavu (Kosovo, BIH, Srbija i Hrvatska)

Izvor?

Iznad proseka su, prekinite sa opsesivnim hejtom

Ne znam zasto se ne pominje da gradjani Srbije imaju velika ogranicenja za ulazak u vecinu zemalja EU, pogotovo za bitna trzista poput Nemacke, Italije, Francuske i Velike Britanije(nije EU,znam).

Mislim da preteska kovid ogranicenja i te kako imaju ulogu u relativno sporom oporavku broja putnika u Beogradu,

Zato sto mu to ne odgovara za “analizu”.

I Zagreb ima takodje letove za Rusiju, Tursku, Crnu Goru, BiH, Dubai, UK, Svajcarsku, Katar, Ukrajinu, Norvesku, Tunis…

Jos Zagreb ima British, TAP, Iberiu, Air France i nadasve Rajan!! Ejjj Rajan!! Generator miliona putnika! Tu gde se on pojavi tu nenormalno skace broj putnika. Ljudi otvore sajt Rajana i doslovno biraju samo destinacije gde on leti. Aerodromi padaju na kolena da im dodje. Daju sve moguce uslove jer to je The best airline za koju se koplja lome.

Ok, Vi ste sada cinični prema autoru. Ali, činjenica je da teško da bi Zagreb prebacio u siječnju preko 140.000 putnika da FR nije došao

Samo sto Vizer I JU nemaju posebne uvjete I to vam je direktor rekao u intervjuu. Tarifarnik postoji I to je to. On je dostupan svima. Ako neko uvede ZAG-PFO/GOT… gde FR leti onda popusta nema

Plus domaci PSO saobracaj

Jeste da postoji veliki broj letova ka ne-EU zemljama,ali je manjak putnika u odnosu na 2019. nastao UPRAVO ZBOG ogranicenja ulazaka u EU,a ne zbog promene interesovanja za Crnu Goru,Rusiju i Dubai(tu je interesovanje jednako visoko kao i prethodnih godina i ogranicenja za drzavljane Srbije su bitno manja).

Upravo zbog preteskog ulaska gradjana Srbije u EU je i nastala razlika u broju putnika u odnosu na pretpandemijsku godinu.

U ovakvim analizama se prosto moraju uzeti u obzir realna ogranicenja koja vaze za gradjane pojedinih zemalja-gradjani Srbije imaju daleko vise kočnica i problema da otputuju u EU nego gradjani Hrvatske.

Tacno tako.

Ne sme se zaboraviti da su pandemijska ogranicenja unutar EU bila neuporedivo manja i samim tim u daleko manjoj meri uticala na avio saobracaj u tim zemljama.

Slažem se ali mislim da potcenjujete značaj mera i za državljane EU članica, pa čak i za same građane pojedinih zemalja. Setite se samo nemačkih (pa i britanskih) mera gde ste, čak i ako ste državljanin, imali ozbiljan maltretman kad se vratite u zemlju – obavezan PCR i karantin od 10 dana. Nemac i Srbin su mogli pod istim uslovima da uđu, recimo, u Grčku ali pri povratku u svoju zemlju Srbin pokaže pasoš, a Nemac mora da se ozbiljno iscima sa testovima, izolacijom, danima od odmora i tako dalje… To je bilo užasno demotivišuće za putovanje.

Nije isto ici u karantnin koji mozete skratiti na pola sa uradjenim PCR testom i imati zabranu ulaska u zemlju (ulazak u Nemacku iz Hrvatske i isti ulazak iz Srbije).

Taj isti Nemac moze ici u Spaniju i da se vrati kuci bez problema dok Srbin ne moze ni uci u Spaniju.

Naravno da nije isto, samo sam skrenuo pažnju da su i za EU građane, zavisno odakle su, postojale ozbiljne mere koje su demotivisale putovanja, i to se apsolutno vidi u prometu većine EU aerodroma. Možemo navesti i primer Hrvatske gde su građani Srbije ulazili samo sa pasošem dok je Britancima to do polovine leta bilo onemogućeno. A postoji i primer Španije koji ste naveli. Dakle, nije sve crno ili belo, odnosno nije nama uvek najteže.

Plus zbog kriminalnih sankcija nema Belavije

Charter saobracaj je u prethodnoj godini izuzetno bio uspesan i to vrlo verovatno zbog te iste dijaspore za koju je poznato da na letovanja ide iskljucivo preko Beograda 😂.

Dijaspora drzi ozbiljan procenat putnika u Beogradu ali je daleko od toga da ima “gro putnika” pogotovo kad se uzu u obzir putovanja poslovnih ljudi, putovanja transfernih putnika, charteri…

Kad se sve sabere poslovni putnici + transferni + charteri + domaca traznja za redovne linije dolazi se do broja koji je nesumnjivo veci od dijaspore.

Pa nema dijaspore 7 miliona koja moze generisati vise putnika nego matica a pogotovo kad se na to jos i dodaju transferni putnici koji lete preko Beograda.

Naravno da ima. Bez obzira sto imaju vize za rad u inostranstvu pravila pri povratku su bila stroga. U pocetku 15 dana a kasnije 10 dana karantina. To je ogromnu vecinu dijaspore odvratilo da dolazi u domovinu. Italija je za nas cak i uvela petodnevni karantin i pored dvostruke vakcinacije. Tako da ne da je bilo ogranicenja nego nije moglo gore biti.

Pa nemaju 7 miliona Srba u Srbiji prebivaliste u EU!

Imali ste. Ne pricajte neistine. Jedno je bilo otici iz EU drzave u drugoj a trece u NON EU.
Kod vas je bilo i da ko se vrati u roku od najpre 48 a zatim 72h ne mora u karantin. A to nije jedina olaksica bila nego i druge.
Sam zagrebacki aerodrom je radio sve vreme tokom prvog talasa dok je u to vreme bilo nemoguce imati redovnu liniju ka nekom gradu u EU a da ste iz NON EU.

Pa kakav je to argument, vi valjda znate da je EU jedno tržište ljudi, robe i kapitala. Mi nikako to da shvatimo, još uvek se iščuđavamo što ljudi iz EU putuju po EU slobodno, pa zbog toga je i osnovana.
Naravno da kad naiđe kriza svako gleda da prvo zaštiti sebe, kao što je naša vlada zatvorila potpuno aerodrome. Uopšte nije tema da li je putovanje unutar EU liberalno i bez (ili sa malo) ograničenja, to je nesporno. Ali ne putuju ti ljudi samo unutar EU. Pa oni su morali u Ameriku preko Beograda! Dakle, nije nama uvek najteže.

Ovaj rezultat u januaru je odličan kad se uzme u obzir da je gradjanima Srbije bilo onemogućen ulazak u većinu zemalja EU. Konstatacija da neEU aerodromi imaju više putnika od onih u EU za BEG ne važi jer je većina letova ka EU destinacijama gde postoje ograničenja. Ovaj prosek o broju putnika u neEU zemljama dižu Rusija i Turska koje imaju veliki broj domaćih linija. Zato mislim da kada se radi neka ovakva analiza treba uzeti u obzir specifičnosti oba aerodroma, a mislim da poredjenje ZAG i BEG osim izazivanja komentara nema nikakvog smisla jer se radi o dva potpuno različita avio tržišta. Zagreb treba uporediti sa glavnim gradom neke druge EU zemlje koji je približno iste veličine i koji ima sličan turistički potencijal (Riga npr.), a BEG se može porediti sa nekim gradom van EU koji ima stanovništvo u dijaspori i približan broj turista (Tbilisi npr.). Takodje,zanimljivo bi bilo uporediti aerodrome u Grčkoj sa jadranskim hrvatskim aerodromima. Ovakva analiza bi bila zanimljiva za čitaoce, da vidimo gde su aerodromi u regiji u odnosu na druge koji posluju u približno istim uslovima.

Dajte vi predstaviti procentualno broj letova iz BEG ka EU i ka destinacijama van EU pa da onda vidimo da li je moguce da nesumnjivo manji broj letova ka nonEU destinacijama moze imati toliki uticaj na povecanje saobracaja.

To je najrelevantnije, ali vi to ne zelite videti.

Glavno trziste iz Beograda je EU i to nijedan spin ne moze promentiti.

Upravo je moja glavna primedba da ne treba uporedjivati BEG i ZAG jer nisu uporedivi, da bi nešto bilo uporedivo mora se svesti na najmanji zajednički sadržalac i uzeti u obzir sve specifičnosti (kao što postoji iskazivanje BDP-a po kupovnoj moći). I ponovo vam kažem da je BEG sličniji sa Tbilisijem nego sa Zagrebom: oba grada su van EU, obe zemlje su na beloj šengenskoj listi, obe zemlje imaju isti/sličan tretman od strne EU kad je covid u pitanju,obe zemlje imaju dijasporu u inostranstvu, za obe zemlje vlada sličano interesovanje turista, obe zemje imaju razvijene odnose sa UAE i Turskom…..

Ja stvarno ne znam kakve veze ima Tbilisi sa Beogradom, to su jako različita i tržišta i okruženja? Poređenje Zagreba sa Beogradom nije bez smisla, kao što nije bez smisla poređenje Beograda i Budimpešte. Za Beograd je ipak značajnije kako se kreću aerodromi u toj ligi (Sofija i Solun pre svih ali i Charleroi, Ciampino, Linate, Riga…)

Ne znam zašto se Beograd i Zagreb mere u odnosu na I 2019, kad je I 2020 prepandemijski mesec. U odnosu na njega (preko 400.000 u Beogradu ako se ne varam) rezultat je loš. U odnosu na I 2019, rezultat je prosečan. U odnosu na decembar 2021, rezultat je zapravo dobar. Više bih voleo u ovoj analizi da vidim kako stoje aerodromi veličine Beograda nego Zagreb.

Kako su se videli rezultati covida kad je BEG imao preko 400.000 putnika pobogu

Hoćete da kažete da je razlika između BEG i ZAG veća u januaru nego u decembru??? Nisam to očekivao uzimajući u obzir fascinantan rezultat Zagreba

Kad je u pitanju broj putnika u poredjenju sa 2019 onda je 4.5% koliko u toj komparaciji Beograd ima manje od Zagreba “bitno manji postotak” a kad je povecanje razlike u korist Beograda u januaru 2022 u odnosu na decembar 2021 istih 4.5% onda je to “zanemarivo malo”.

🤣🤣🤣

Slažem se, ali vi ste u naslovu napisali da je to “bitno manje”

Procentima se meri medjusobni odnos izmedju dve velicine.

4.5% je identican odnos i nikako ne moze u jednom slucaju biti “Zanemarivo malo” a u drugom “bitno manje”. Cak ni varka sa apsolutnim brojevima ne pomaze.

Pa evo u konkretnom slučaju, Alene, ovi brojevi mogu biti varka kad bude došlo do onog što je najvažnije – finansijskog rezultata.
Ako već upoređujemo BEG i ZAG, na BEG je prosečna taksa identična kao 2019, a kolika je u Zagrebu prosečna taksa danas u odnosu na 2019? Zagreb će, kad stigne do 100% prometa biti daleko od 100% finansijskog rezultata. Za finansijski rezultat iz 2019, Zagrebu će trebati, ovako odokativno, oko 150% prometa iz 2019.
Da se razumemo, i jednom i drugom aerodromu želim da imaju 200% prometa, ali da – u vašem tekstu ste iskoristili brojeve da biste nategli poentu koja vam je važna. A to je definicija spina.

Zašto smatrate da će Rajanovi putnici ostvariti bolji efekat od ne-Rajanovih putnika? 100% prometa znači isti broj putnika, pri čemu su ranije dolazili raznim kompanijama, a sad će dolaziti takođe raznim kompanijama ali u značajnoj meri Rajanom. Dakle, u 100% putnika broj putnika je logično isti ali će struktura sada biti drugačija, pa iz tog razloga ja ne verujem da će neko ko dođe Rajanom ostvariti bolji efekat na aerodrom i grad od onog putnika koji je pre korone dolazio Britishem ili Croatijom. Zar ne?

Fora je da Ryanair, zbog svoje reputacija (sta god mi mislili o njoj), generise potpuno novi segment dolaznih putnika, koje da nema Ryanair-a nikad ne bi dosli u Zagreb.

Jasno, ja samo kažem da će u 100% prometa iz 2019. ti Rajanovi putnici samo zameniti te neke druge neRajanove putnike iz 2019, a oni nisu dovoljno dobra zamena za aerodrom zbog značajno manje takse koju Rajan plaća po glavi svog putnika. Ili, da obrnemo, gde su ti neRajanovi putnici iz 2019?

Ali Zagreb bi trebal tu brojku iz 2019. dostici mnogo pre 2024. Vec mozda ovde. Imati 3 bazirana aviona LCC i to Rajana bi trebalo te brojke odmah popraviti. To su 20 i nesto novih linija. Sve manje od toga bilo bi katastrofa.

Da, da. Bas bih voleo da vidim te ljude koji na kongres dolaze Rajanom… to ne postoji.
Ok su short breakeri, turisti, dijaspora itd…

Dakle svi smo znali da ce dolaskom ryanair-a Zagreb poceti da smnjuje razliku za Beogradom ali ne slazem se da je tempo tog smanjivnja dobar…Hipoteticki da ryan nije dosao Bg bi dodatno odmakao od Zg tako da ne bih rekao da su odradili neki woow posao.Takodje ako se ostvare vase projekcije od 2.5-2.7miliona putnika u Zg i 5 miliona u Bg onda se nista nije promijenilo na bolje,razlika ce u procentima biti slicna kao 2019-te

Ja sam jedan od tih sto misle i sto zele da Zagreb ima 3 milona putnika,samo zlobni to ne bi voljeli,poenta mog komentara je da sam ja licno ocekivao da ce dolaskom ryana razlika rapidno pasti ali po prognozama izgleda da sve ostaje na isto

ZG je imao istorijski nekoliko prilika da bude ispred BG, postane exYU cvoriste i steta sto to nije iskoristio jer je geografski i istorijski pozicioniran za tako sto. Zbog vestih poteza menadzmenta AS, plus uporedo dotiranog i zasticenog nacionalnog prevoznika, BG aerodrom se profilirao jace od Zg aerodroma.

Dugorocno, rast priliva turista je mnogo logicniji u ZG nego u BG, jer sama pozicija grada ZG sa regijom +100/150km je interesantnija od BG i regije. Ljudi shvatite da tu nema navijanja, (ne)voljenja BG/SRB vec realnih sagledavanja cinjenica.

Vikend turista iz EU, napr Viljnusa/Litvanije ce pre da se odluci za vikend u ZG nego u BG, koliko god da “rodoljubi” hvale nocnu ponudu BG-a i ostale znamenitosti. ZG je krenuo u ofanzivu, doveo Ryanair koji tacno generise takve turiste. A svim gradovima turisti trebaju. Drugo je pitanje “cene” dovodjenja istog tog Ryanair-a u BG. Gradu i putnicima on treba, a drzavi, AS i Vinciju ne.

Mozda trend rasta ZG-a nije u superlativu ali ide to ok. Samo ne treba preterivati sa pohvalama kao i sa kritikama istog.

Isto tako turisti iz Rusije, Grcke, Turske…ce se pre opredeliti za Beograd nego Zagreb I to zvanicna statistika pokazuje. Nema Zagreb nikakvih prednosti naspram Beograda nego je Beograd jednostavno vise ulozio u sebe I u svoju reklamu I sada ubira plod svog truda. Drugo OU se dotira iz budzeta samo sto oni placaju da budu LH robovi dok JU gradi nezavisnu pricu. Vrlo jednostavno.

Za Rusiju gresite. Cesto sam poslovno u ex SSSR zemljama, i iako im treba viza za EU/Hr pre ce kao turisti odluciti za HR nego u SRB. Za Grcku i Tursku ne mogu komentarisati iz prve ruke. Oba nacionalna prevoznika se dotiraju, za jednog se vidi koliko a za drugog to niko ne zna. medjutim kod drugog bar postoje rezultati zadnje vreme, i lakse je “progutati” to dotiranje. Nazalost, CA je postala sluga Luftici, i to izgleda samovoljno a Alen je to javno kritizirao.

Ovde se ne prica o Hrvatskoj vec o Zagrebu i poredjenju sa Beogradom. Ocigledno je da je Beograd populariniji od Zagreba i za Ruse i za Grke i za Turke. Porediti Beograd sa HR obalom je smesno, to morate porediti sa grckim ostrvima posto je dinamika ista.

Trenutno ih ima vise nego u Beogradu? Koliko ih je bilo prosle godine u Zagrebu? Za Beograd postoje cifre.

2021. godina
Grci: 15.131 (+113%)
Turci: 48.936 (+195%)
Rusi: 63.297 (+312%)

Sto se Grka 2019. tice, njih je bilo 74.974 sto je rast te godine od 5%. Sta mislite, ko je punio tolike letove za BEG iz ATH i SKG.

75.000 Grka je posetilo Srbiju 2019. a veliki broj njih je dosao vazduhoplovom posebno iz Atine. Po vama samo transferi lete preko BEG-a.

Cim prodje vakcinacija I broj Rusa u Zagrebu ce opasti.

Nije Zagreb krenuo u ofenzivu nego se našao pred zidom i nije imao nikakvu drugu opciju nego se početi otvarati low costerima. Daj Bože da što prije dođe i Wizz

Dobro pa da nisi rekao da OU takodje nije dotirana i zasticena kompanija. Za malo da ti sve poverujemo.

Vidimo koliko je OU zaštićena vrlo jasno u Zagrebu ovih dana. OU više nije zaštićena kompanija. Jeste dotirana.

Kad prodje i ovaj omikron i ograničenja Beograd ce eksplodirati, e tek onda će te se vatati za guzice. Sportski pozdrav

I Zagreb i Split i Dubrovnik i Zadar isto tako.

I cak sa tim ‘uspehom’ ZAG je I dalje iza PRN

I to daleko ispod.

50.000 putnika je razlika izmedju ZAG i PRN u januaru 2022.

To je 35% saobracaja Zagreba u januaru. Ogromna razlika.

I to Pristina bez ijednog jedinog leta Rajana… moš mislit tek taj uspeh.

Pa nije sve u broju putnika,moze Pristina da ima i 5 miliona putnika Zagreb ce opet biti ispred nje po konekcijama,legacy prevoznicima itd…

Cestitati na cemu?Na tome sto je kosovska dijaspora dosla malo kuci?

Da li realno poredite PRN gasto raj sa trzistem Beograda koji ima najsarolikiju ponudu u regiji? Majko mila

Sta ce biti u kasnijim mesecima, to cemo videti, ali da je PRN debelo ispred Zagreba po broju putnika na godisnjem nivou u prethodne 2 godine to definitivno stoji.

Reci da 35% veci saobracaj nije mnogo pokazuje samo vasu pristrasnost.

To ste isto rekli za VI mesec prošle godine. Pa za IX mesec. Pa za XI mesec. Ja ne sumnjam da će Rajan tek ispuniti svoj potencijal u Zagrebu ali čemu ovo licitiranje sa mesecima kad to stvarno zavisi od mnogo faktora?

I dalje ne vjerujem broju putnika na PRN u 1.mjesecu…to je jednostavno previše prema broju letova..

Ahaha, jako loš LF kažete? Kako vi to znate? Koliki je? Ovo je izvala decenije. Jako loš a pojma nema koliki je. Analitičar.

Pa ako imaš veći broj sjedala a manji broj putnika – što je moguće zaključiti, čarobnjak?

A koliki je broj ponuđenih sjedala? Gdje je to napisano u članku?

Izvinite ali to nije poenta clanka, ovde se ne spominju nedostatci ili los LF u ZAG vec iskljucivoono sta odgovara autoru. Hvala na suradnji.

Šta tek reći za LF u Zagrebu, broj letova u odnosu na 2019 91,2%, ponuđenih sjedišta zahvaljujući FR blizu 100% a putnika samo 73%!? A tek svi hrvatski aerodromi koji su tek na 66% u odnosu na 2019! To je užas jer za razliku od Bg nisu imali ograničenja. Eo to ste zaboravili napomenuti.

Don’t go there, Niš nam ima 30% saobraćaja iz 2019.

Postoji samo jedna činjenica, a to je da se ove analize u vazduhoplovstvu rade na godišnjem nivou. Sve ostalo je pokušaj dizanja protoka na blogu.

Ja ne mogu da vjerujem šta vi kao “analitičar” tvrdite! Kako možete govoriti da je LF gori samo na osnovu broja letova? Zar tu nije presudan broj ponuđenih sjedišta? Pa da vam dam temu za razmišljanje. Zagreb je imao i proceuntualno veći broj letova u odnosu na 2019 a i zahvaljujući FR veće avione u prometu, tako da bi vrlo lako moglo da bude da je imao i više ponuđenih sjedišta nego u januaru 2019 što dovodi do zaključka sasvim drugačijeg od toga što vi tvrdite. Kako god, vrlo je neozbiljno tvrditi ovo što vi tvrdite i veze sa analitičkim razmišljanjem nema.

Niko ne provaljuje kao vi! Nego recite vi nama koliki je LF u Zagrebu a koliki u Beogradu. I poštedite nas vaše prazne demagogije.

Znaci pravite analize i zakljucke a da nemate konkretne podatke?

Pa ovde nema dovoljno premisa za zaključak

Da baš su neusporedivi, nema što. Rekao bi čovjek da je Changi u igri, kad ono jedan BEG lol

Ali zašto bi ZAG trebao brinuti što Ryan ili neko drugi nema veci LF (ako nema). U ovom kontekstu je bitan broj putnika. Ako taj neko nije zadovoljan potražnjom napustit ce ZAG jer mu nece biti isplativ. Dok god je xy kompanija u Zagrebu, očito ona ima neki interes i računicu, a na kraju se broje samo putnici. Ako žele, neka lete i sa LF-om od 20%. Mislim da je to samo njihov problem.

Generalno drago mi je da sto se svaki aerodrom oporavlja. Kamo srece da svi imaju priblizno 100% iz 2019. ili da su prestigli tu brojku.

Što manje komentara, što manje…

I većina demantuju članak koji ste napisali, to bi trebalo da vas brine jer očigledno niste baš dobri u analizama, čak naprotiv, jezivo loši

Postovani Alene,

Zasto takav navijacki spin?! Zasto poticete/provocirate beskrajnu raspravu BG/ZG?

Da nije spin, onda bi vas clanak izgledao kao nabrajanje faktova i prosta usporedba: broj putnika OBA aerodroma, broj ponudjenih sedista, usporedba ponudjenih sedista sa proslim godinama, iz toga korelacija LF, broj letova, % odnos na druge godine, itd OBA aerdroma.

Jednom nezavisnom analiticaru ne prilici takvo navijanje. Eventualno, ako u potpisu clanka stavite “navijac” umesto “analiticar”.

Nezavistan sam posmatrac, zivim u trecoj drzavi, povezan i sa ZG i BG, volim da citam vase analize, ali ovde ste se “obojili” i isprovocirali ovaj moj (grublji) komentar.

Kad Alen napiše članak u kojemu BEG i AirSerbia odmiču od ZAG i CroatiaAirlines, kad ih popljuje na svim poljima, onda se ne javljaju komentatori vezano za “navijanje”… ali samo je problem prihvatiti činjenice kad se radi u drugom “smjeru”. To više govori o vama i sličnima koji se na to triggerate.

Ovaj članak je pljuvačina?

“Sjećanja zlatne ribice”, sjećate li se članka o Croatia Airlinesu? I imate obraza ovo nazvati pljuvačinom. Svašta ćeš pročitati!!

Lutko, kada je bio taj clanak I koliko je slicnih bilo od tada? E sada uradi analizu za Srbiju I videces o cemu pricamo, bukvalno svaki dan neka pljuvacina po nekom aspektu Srbije. Kao sto rekoh ljudi vise ne nasedaju na njegove jeftine trikove

Hm, ako ste u pravu, ako ovo je “jeftin trik”, nasjeli ste, koliko ste komentara do sada ste ostavili? 🙂

Ovo je tačno 1/1.

Dok je somova radiće bućka.
Samo zamislite kako se on sad smeje i likuje dok skuplja klikove i prestaćete da se pecate na jeftine trikove.

Alene, kulturno sam odgovorio gospodinu pod “Anonymous” nick-om. Molim Vas za pojasnjenje koje pravilo vaseg sajta je prekrseno da je rezultiralo brisanjem mog odgovora? Da preciziram unapred – nemam printscreen tog komentara, ali je bio oko 08h, sa pojasnjenjem da ja nisam na nicijoj strani.

Sad donekle razumem zasto je bilo nekoliko pokusaja spam-ovanja. Pretpostavljam da ste brisanjem izazvali nekoliko njih da vas bombarduju ceo dan sa glupavim, cinicnim, nadobudnim komentarima. Kao reakcija. Njih nikako ne zelim opravdati i drago mi je da nemamo nered u komentarima, ali mogu donekle shvatiti (izazvan) povod.

A zamisli koliko je tvoje neznanje kad komentiraš na portalu čovjeka koji ne zna 🙂

Ponavljam: Da nije spin, onda bi vas clanak izgledao kao nabrajanje faktova i prosta usporedba: broj putnika OBA aerodroma, broj ponudjenih sedista, usporedba ponudjenih sedista sa proslim godinama, iz toga korelacija LF, broj letova, % odnos na druge godine, itd OBA aerdroma.

Posto fale podaci – broj putnika ZG (ima samo %), ponuda sedista, usporedba ponudjenih sedista sa proslim godinama, iz toga korelacija LF, broj letova, itd – dobija se navijacki zakljucak.

Shvatite da ima ljudi koji su protiv hvaljenja i navijanja i ZG i BG, vec “ni po babu ni po stricevima”. Ovde se vesto poigralo sa delimicnim podacima da se stvori odredjeni zakljucak.

Sajt se ne finansira klikovima i posetama. Ali ocigledno koristite ove “spin-ove” radi vece posecenosti i vise komentara. Ne ulazim zasto je to Vama potrebno, ali je ocigledna namera kumuliranja sto veceg broja komentara. Zato i sami generisete komentare sa nepotrebnim odgovorima tipa – da, ok, :), nemam sta dodati, …

Alene, Vi se profilisete kao vrstan analiticar, kao savetnik, a ovaj sajt je deo “vaseg izloga” i ne razumem zasto Vam trebaju takvi istupi?!

Ponovicu, zahvalan sam Vam na mnogim clancima, sa gustom ih citam, ali cesto ne razumem odredjene krajnosti.

Petak je, ziveli i prijatan vikend…

Da se razumemo – to ste u pravu da se generise min 100 komentara ukoliko ima bar neka kritika BG-a. Fine.
Ali, citajuci ovaj clanak se stice utisak da ste namerno odradili taj spin, radi takvih “skakanja na zadnje noge”.

Ako pogledate moj prvi komentar, ja se i pitam zasto takav clanak?! Propustili ste validne inpute, namerno ili ne, i dobili navijacki clanak sa neminovnim izazivanjem “rodoljuba”.

Ne vidim analitiku u ovom clanku koja bi prilicila vasem nivou i nivou analiticara. Nije poenta jel ZG ili BG, vec poenta u svim validnim cinjenicama.

Naravno da je poenta bila da se generisu komentari kroz provokaciju. Gde na svetu ima da se poredi prvi i treci aerodrom neke regije? Porede se prvi i drugi tj BEG i PRN ili drugi i treci tj PRN i ZAG. Nema logike da se porede ZAG i BEG a da se pritom preskoci PRN. Tu padaju sve maske.

Da dodam da političari rade isto duže od tri decenije.

Beograd propada ,raspad totalni do kraja godine ima svi da ga prestignu,jako jako lose

Wow, Bravo za Beograd!! Bas sam prijatno iznenadjen. Dobar znak za sve sta ocekuje u ovoj godini. 👍

Ma da, od marta krece rokanje tako neka se dusmani hvale ova dva meseca

Sta je ozuljak? April?

Pretplatite se na

DNEVNI BILTEN

– bitno više novosti (svaki dan >15)
– bitno svježije novosti nego na zamaaero
– stiže na vaš e-mail svaki radni dan

Na Dnevni bilten su pretplaćene najveće institucije i zračne luke

Pročitajte više>

POŠALJITE NOVOST

Budite i vi novinar zamaaero!
Ako pošaljete 10 novosti koje objavimo možete postati honorarni suradnik
i pisati za novac!