Aerodrom Beograd je u X. mjesecu imao 518.519 putnika (329.000 u X/2021). Ovo je 92,1% putnika iz 2019. (562.996), lošiji postotak nego u VII, VIII i IX. mjesecu. Ovo je i bitno lošiji postotak nego ga ima Zagreb (97,1%), Priština (130,2%), Split (97,6%), Podgorica (111,5%), Zadar (130,6%) ili Sarajevo (115,7%), no bolje od Dubrovnika (72,7%). Broj operacija u Beogradu je za 4,7% manji nego u X. mjesecu 2019.
U prvih 10 mjeseci ove godine Beograd je ostvario 4.696.126 putnika, što je 12% manje nego 2019. Do kraja godine Beograd će vrlo vjerojatno ostvariti 5,4 do 5,5 milijuna putnika. U prvih 10 mjeseci Beograd je imao 8,4% manje operacija nego u istom periodu 2019.
autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Aerodrom Beograd
Danas:
Anonymous
Odgovori Alen Šćuric
17.11.2022. 12:10
Stoji. Cak je i Air Serbia, za koju se prica da jako lose stoji u Zagrebu, skoro duplirala broj letova za Zagreb. Poptuno neshvatljivo za neke ovde to da ukapiraju ali sta ces… treba verovati.
Pa kaze Alen:
Alen Šćuric
Author
Odgovori Anonymous
17.11.2022. 12:32
Da povećala je broj letova i broj putnika. LF još uvijek nije dobar.
ZAG-BEG 17.11.2022. ujutru
YU-ALP 62Y
BEG-ZAG-BEG 17.11.2022. vece
YU-ALP 52Y i 64Y
Sto bi rekla Konstrakta: I šta ćemo sad???
Sad ce da Vam odgovori kako ste anonimac i kako se anonimcima ne veruje, te kako ste provalili sa ovim brojkama.
Takodje je i velika verovatnoca da ce samo da Vam obrise komentar.
Ako nema nikog u Bg onda verovatno ima nekog u Zagrebu pa neka proveri.
Te brojeve moze vrlo lako proveriti.
Ja brojke stalno provjeram. Konstantno.
Stoji.
Kajgot
Stoji.
A da dva leta nešto dokazuju. Čestitam. Ja mogu sad objaviti ovdje bar 10 letova na kojima sam ja bio gdje je Air Serbia imala 20-26 putnika na tom letu. I? Što to dokazuje?
Pre Hrista ste bukvalno leteli iz Zagreba za Beograd. Air Serbia sada cak 11 letova ima. Daleko vise nego ovog leta.
Ovde svakodnevno ljudi pisu o broju putnika izmedju Zagreba i Beograda. Sve to mozete proveriti kod vasih u Zagrebu.
I sta dokazuje? Dokazuje da pricate neistine p tome da je LF los.
Inace su ljudi u JU glupi pa im se prohtelo da povecavaju frekvencije tamo gde imaju 20-26 putnika.
A što mislite gdje ja dobivam brojke o letovima?
Rekao sam vać zašto kompanije povećavaju frekvencije. LF na Zagrebu istinski nije bog zna što.
Kako onda da nemamo iste brojke? Zasto sada ne proverite to za juce sto sam napisao?
Evo i za danas cu vam napisati. Pa da vidimo ko izmislja. Moze?
Danas je praznik u Hrvatskoj, pa ne mogu provjeriti. Ako stignem provjerit ću idući tjedan.
Za ove što porede babe i žabe:
FRA je imao ovog oktobra oko 4.9 miliona putnika. I dalje je u minusu od -23.3% u odnosu na 2019.
Da li mozemo reci da su Beograd, Zagreb a pogotovo Pristina ili Zadar radili bolje od FRA? I da je uprava FRA nesposobnija od nasih kasaba?
Sto je veci aerodrom to je teze dostignuti brojke iz 2019. (Ima izuzetaka naravno).
Zato je Beogradu daleko teze da dostigne brojke nego li Zagrebu a Zagrebu je teze nego li Zadru.
Da je sad EW dosao u OSI i bazirao avion verovatno bi imao preko 1000% (verovatno i vise). Da li to znaci da je OSI bolji od FRA?
BUD -22%
ZAG definitivno bolje posluje od FRA & BUD
Ono stvarno?
Kako stoji Sofija?
Ali OSI nema 1000% i EW nije došao. Brojke su brojke.
Upravo tako.
Ne naravno. Ali Beograd nije Frankfurt. U Europskim realacijama on je tek neznatno veći od Zagreba, zanemarivo veći.
Beograd je po evropskim merilima i kriterijumima u sasvim drugoj kategoriji od Zagreba.
To ste i vi nenamerno priznali kad ste govorili o Zadru
“Zadar je uz Nuremberg (Albrecht), Edinburgh i Larnacu kandidat za aerodrom godine do 5 milijuna putnika na godišnjoj Routes World 2022. Ceremonija će biti 17.10.”
Dakle, postoji aerodromi do 5 miliona i oni preko 5 miliona sto najbolje pokazuje da u evropskim okvirima Zagreb i Beograd zasigurno ne spadaju u istu grupu.
Beograd je u europskim relacijama na istom nivou kao Zagreb. Sve to skupa je u europskim relacijama dno i jad.
Takvim uopstavanjem necete nista postici, pogotovo sto vas dokazi dematuju.
I sami ste potvrdili da ima kategorija iznad i ispod 5 miliona putnika i negde se granica izmedju malih i malo vecih mora povuci. Evropa je to uradila na 5 miliona putnika bez obzira sta vi na svom portalu pisali.
Razlika od oko 40 mesta na evropskom nivou je sve samo ne zanemarajuca. Naravno za onog ko hoce da bude objektivan.
Nitko ne spori da je razlika na 5 milijuna, ali u kontekstu aerodroma koji ima 70 i vise milijuna putnika, 80 aerodroma vecih od Beograda i ssmo 20 izmedu Zagreba i Beograda, da mi smo svi jednako mali i jadni u europskim okvirima.
Pa nemojte biti nerealni pa porediti Beograd sa Frankfurtom.
To je druga kategorija na isti nacin kao sto su Beograd i Zagreb druga kategorija. Jednostavno jedan je iznad a drugi ispod granice od 5 miliona i to je tako.
Čemu ovo ponavljanje. Vi ste rekli, ja odgovoro, pa tako još 5 puta. 6. puta neću ponavljati argumente. I sada je dosta. Idući puta komentar će vam biti izbrisan.
Plaćevni rezultat.
Ajte vi polako, doćićemo mi za vama.
Идемоооооо! Идемооо сви
BREAKING
Air Serbia stavila u sistem let za Chicago!
Letece se 2 puta nedeljno do 11.6.2023 a posle toga 3 puta nedeljno (JU506 / JU507)
Svaka cast!
Одличне везе са Загребом и регијом.
Ma kajgot! Zagrebu to ne treba, niko nece to koristiti, letovi su prazni, putnika nema i avioni lete prazni! Pa dajte nemojte puno previse kajgotariti, pa Zagreb je najkonektovaniji aerodrom, ima puno previse prehuge linija, a ima u puno previse shuttle letova za FRA i MUC, te brdo konekcija kao nijedan drugi aerodrom. U Zagrebu se ne osvrcu na istocne susede, pa pobogu oni su u zapadnoj Evropi! I sad ce oni leteti jednom Air Serbiom, pored tolikih konekcija i kompanija koje se utrkuju koja ce prva da leti ZAG-JFK i jos jedno desetak long-haul linija za Buenos Ajres, Tokio, Seul, Bangkok, Delhi, Singapur, Los Andjeles, Majami, Toronto, Montreal… Ihhhhhh
Da Zagreb ima najviše legacya u regiji, ima i velik broj LCC linija što samo pokazuje da ima interesa putnika.
Da. Zato je sama Air Serbia imala u spicu sezone u jednom mesecu veci broj putnika nego li Zagreb sa najvecim brojem legacy i ogromnim brojem LCC linijama.
U jednom mjesecu??? Sa svim charterima i toliko novih linija. Je, baš…
Koliko u novembru ove godine ima legasija u ZAG a koliko u BEG?
Ne znam, nisam proučavao. Ali budem uskoro. Vrlo skoro.
Jedva cekamo rezultat.
I ja.
I ja.
I ja. Samo sumnjam da ce doci.
A kad nisu došli? Jel prošla i jedna sezona da o tome nismo pisali?
Чудо да није онда први у регији по броју путника када је толико интересовање.
Logično da nije. Zagreb je bitno manji grad od Beograda, Hrvatska nema Air Serbiu koja izuzetno širi flotu i linije, Zagreb je samo 29% prometa Hrvatske, a Beograd 94% Srbije. Broj legacy prijevoznika sa time nema nikakve veze.
Прво нек Загреб стигне Приштину, Скопље и Сплит па неко онда машта о упоређивању са српском престоницом.
Zagreb je stigao Prištinu i prestigao za 70.000 putnika. Split će stići idući mjesec. Zagreb će ponovo biti 2. zračna luka u regiji. Još se ne zna tko će biti 3. Split ili Priština.
70k od pocetka godine ili ovog meseca?
Od početka godine. Točnije 62.497. U X. mjesecu Zagreb je imao 76.906 putnika više od Prištine.
Hahaha, sigurno da ima najvise legacy kompanija. Kako da ne. Zagreb ima trenutno 11, a Beograd 13. Tokom zimske sezone Beograd ima vise, ma sta Vi pricali.
Ne znam u ovom momentu, ali za 15 dana radimo četveromjesečnu statistiku pa ćemo vidjeti.
I da krece se sa letovima 17.5.2023 odnosno tacno 31 godinu nakon poslednjeg leta koji je JAT imao za ORD (17.5.1992).
Lepo su izabrali tu simboliku.
Sada ce urednik “daleko je maj”.
Stoji. 🙂
Pričate gluposti majko mila! ( Alene, molim uzeti u obzir da sam se čitatelju obratio sa “Vi”.
Elementarna kultura.
Ne. Za long-haul nije.
Takodje se vidi da je za mnoge gradove u SAD moguce na JU stranici kupiti letove iz Beograda koristeci code share sa Jetblue i American Ailrines.
Da li je to i ranije bilo moguce ili je i to novina?
Bio je Jetblue ali American nije.
Upravo tako.
Interline, nije to code share (bar još uvek)
I ja mislim da nije.
Air Serbia nema code-share na American. Osim ako to nije novina.
Ali ima interline sa AA.
Zgodno.
Da. Umesto 2 odmah su povecali na 3. To se nije ocekivalo.
Аутор је то очекивао и већ је написана вест и чека у реду да буде објављена.
Ne vijest još nije napisana. Biti će, vjerojatno u ponedjeljak ili utorak.
Pa je. To je više nego logično. Poglavito što imaju dva aviona. Zamaaero je najavio da će se Chicago realno povećati na ljeto na 3 tjedna leta.
Bravooooo!!
Svaka čast.
BRAVO Air Srbija!!!👍👍
Bravo!
Beograd se oslonio samo na JU i ono što im oni donesu (TK). Hainan 1pw im je najveći uspeh ove godine. Puštaju da im odu easy i Eurowings, previše su uljuljkani, bave se samo rekonstrukcijom i to ne baš najbolje. Rezultat je OK, ali sa njim se Beograd neće puno pomeriti sa 80-90. mesta u Evropi, ako je to ambicija.
Beograd je puno izgubio sa odlaskom Aeroflota. Ne zaboravimo da je tu bilo 2-3 dnevna leta za SVO samo sa SU a cesto se dogadjalo da dodje i sirokotrupac iz Moskve. Leteo je jos i Nordwind iz Beograda za Sankt Petersburg i za Moskvu kao i JU za Rostov i Krasnodar.
Nazalost Alitalia (ITA) nije vise u Beogradu kao ni Etihad koji su jos te 2019 leteli za Beograd. Danas imamo alternativu tim letovima u povecanom saobracaju koji JU ima sa Italijom kao i sa W6 letom za AUH ali ocigledno da to za sad nije dovoljno da dodju do rezultata iz 2019.
A tko nije izgubio odlaskom aeroflota? U Hrvatskoj Aeroflot je letio za Zagreb, Dubrovnik, Split, Pulu + niz drugih ruskih kompanija.
Beograd bar ima 10-13 tjednih letova Air Serbie za Moskvu koji su 100% poni. Ostali aerodromi to nemaju. To je 20.000 putnika mjesečno + brdo konektiranih putnika od toga.
Nije Aeroflot leteo u Hrvatsoj koliko u Beogradu. Svi osim Zagreba su imali samo sezonske letove dok je Zagreb imao samo jedan dnevno za SVO i to cesto sa SJJ100.
Tu je kasnije dosao i Nordwind ali nesto sitno. U svakom slucaju se to ne moze uporediti sa BEG gde su imali 2-3 dnevna leta tokom cele godine a cesto i sa sirokotrupcem.
Beograd je i ranije imao JU letove za Rusiju tako da tu promene nema sem izgubljenih destinacija kao sto su Rostov i Krasnodarsk. Malo je to kompenzovano sa Kazanom ali nedovoljno.
Ako se poredi sa Hrvatskom treba reci da OU nije letela za Rusiju tako da tu i nema razlike u poredjenju sa 2019.
Aeroflot je letio u Hrvatskoj više letova nego u Beogradu. Kompanija je za Hrvatsku imala čak 28 tjednih letova u ljeto 2021. U zimi 2022. (do sankcija) Aeroflot, Nordwind i Rossiya su ozbiljno povećali broj letova i kapacitete za Zagreb jer je masa putnika dolazila na cijepljenje u Zagreb. Aeroflot je od XII. mjeseca imao isti broj letova za Zagreb i za Beograd iz Moskve. U zimu 2022. Aeroflot je za Zagreb letio sa A321 i A330.
Kao što rekoh cijela regija je izgubila odlaskom Aeroflota, no Srbija bar ima 10-13 letova Air Serbie tjedno, što ostali nemaju.
Aeroflot je imao mozda vise letove proslog leta i jeseni ali i zime a ne 2019.
Da ove zime Aeroflot je imao isto letova za Zagreb i Beograd. 2019. Beograd je imao puno više.
Ja sam govorio o letovima na godisnjem nivou. Dakle, ne meri se broj putnika samo tokom izabranog meseca, leta ili zime vec tokom cele godine a u tom vremenskom periodu je Aeroflot imao mnogo vise letova ka Beogradu nego ka celoj Hrvatskoj sto je doprinelo da i Beograd mnogo vise izgubi njegovim odlaskom.
Kampanja vekcinisanja nije dugo trajala i isti broj letova ka ZAG i BEG je samo privremeno bio prisutan, daleko od toga da je to bilo pravilo. Da nije bilo rata u Ukrajini a sa smanjivanjem pandemije bi se opet doslo na iste frekvencije saobracaja kao i pre pandemije sto znaci jednom dnevno SSJ100 za ZAG a 3xA321 za BEG.
Takodje je Aeroflot leteo i iz LED za Beograd a tu su bili jos i Nordwind kao i Red Wings.
Iz tih razloga nemerljivo vise je na godisnjem nivou izgubio Beograd odlaskom Aeroflota a Air Serbia je samo zadrzala ono sto je imala.
OU ni pre sankcija Rusiji nije letela za Rusiju ni iz jednog hrvatskog aerodroma tako da se ne moze reci da su oni ili Zagreb po tom pitanju uopste osteceni.
Nula bila, nula i ostala.
Na razini godine Aeroflot je imao bitno više letova za Hrvatsku nego za Srbiju. Daleko više.
Isti broj letova Aeroflot je imao za Zagreb i Beograd tri mjeseca zime. Imao bi i četiti da se nisu prekinuli letovi radi sankcija krajem II. mjeseca.
Letjela je i Rossiya iz LED za ZAG, kao i Nordwind iz Moskve za Zagreb, čak i jedan let više nego iz Moskve za Beograd.
O kojoj vi to godini pricate? 2019?
Nadam se da ne pricate o 2019 jer to nije ozbiljno. SU je leteo tri puta dbnevno za A321 za BEG tako da su BEG i ZAG miljama bili udaljeni po broju letova iz SVO. Ni blizo.
ZAG nije imao Red Wings a ni Aeroflot iz LED.
Mislim da je o ovome sve napisano. Četvrti puta ponavljati nema baš nikakvog smisla.
Niste mi odgovorili na koju godinu mislite?
Загреб је имао 5 недељних и то углавном са Сухојем, за Београд су слали три А321 на дан плус широкотрупне.
Nije istina. Zagreb je imao kao i Beograd 7 tjednih letova prošle zime i to sa A321 i A330.
Pricamo o 2019. a ne o prosloj zimi.
Zašto?
Jer se procenat poredjenja o kojem i vi govorite odnosi na 2019 a ne na 2021.
Ne mozete govoriti o beogradskih 92,1% i zagrebackih 97% u poredjenju sa 2019 a ovde se osvratati na 2021. Ako poredjenje treba da bude uspesno onda i parametri moraju biti isti.
Jasno, no mi o govorimo o gubitku Aeroflota zbog sankcija i njegovom odlasku sa tržišta. Čitatelj je pitao tko je više izgubio odlaskom Aeroflota zbog sankcija Beograd ili Hrvatska. Odgovor je jasan Hrvatska. Ona je imala 4 puta više letova u ljeto 2021, i isto letova u zimi 2021/22, te nešto manje letova u zimi 2020/21.
Ali 2021 nije trebala biti uzeta kao godina za poredjenje, jer je bila pandemijska godina i samim tim nerealna za avio saobracaj. Uostalom to ste i vi licno puno puta govorili.
Ono sto treba porediti je 2019 (sto se inace i u svetu radi) a tu je Beograd izgubio mnogo vise zabranom letova za Rusiju nego li Hrvatska.
Nije.
Ok.
Beograd je imao 21 nedeljni let tokom cele godine.
Zagreb je imao 7 nedeljnih letova tokom cele godine.
Hrvatska je imala 28 nedeljnih letova (ukljucujuci Zagreb) u 2019 ali samo tokom par meseci godisnje.
Da li je vise imati 14 nedeljnih letova vise tokom veceg dela godine ili 7 vise tokom jake sezone?
Eto odgovora.
Sezona je 7 mjeseci u godini, zar ne? Zar je Beograd imao zimi 21 tjedni let Aeroflota 2019?
No, nitko ovdje nije sporio da je 2019. Aeroflot više letio za Srbiju nego za Hrvatsku. No, ovdje je rasprava krenula o tome tko je više izgubio zbog sankcija Rusiji, dakle uspoređuje se 2021. tj. prije sankcija i 2022.
Ne. Raspravu o 2021.ste vi uneli a lepo je bilo medju nama poredjenje 2022. vs 2019.
Nije istina. Raspravu je potaknuo čitatelj koji je rekao da Srbija gubi bitno više sankcijama zbog Aeroflota nego Hrvatska. To nije istina. A tada uspoređujemo vrijeme prije sankcija (2021) i nakon njih (III. mjesec 2022).
Nije za sve kompanije. Tesko da se iz Rusije u Hrvatsku letelo na more u aprilu ili oktobru. Dakle, zna se koji su udarni meseci da turizam i tad je Aeroflot leteo za primorske aerodrome.
Jeste. Beograd je imao konstantno tri dnevna leta od Aeroflota za SVO tokom 2019.
Letjelo se u travnju i listopadu.
Beograd je imao bar 20 nedeljnih letova Aeroflota.
2019? Je. 2021. nije.
Niko ne poredi procenat sa 2021 nego sa 2019. Uostalom i vi ste to u vasem clanku tako uradili.
Čitatelj je pitao tko je više izgubio odlaskom Aeroflota radi sankcija.
Pazite, u odnosu na prošlu godinu i ZAG i BEG imaju (značajno) više putnika iz čega bi se dalo zaključiti da su amortizovali odlazak Aerofolota i drugih Rusa i Ukrajinaca. U odnosu na 2021, svi su bolji osim Pule i možda Tivta. Oni nisu uspeli da ih nadoknade, ostali itekako jesu.
Međutim, mora da se pogleda stanje sa Aeroflotom u odnosu na oktobar 2019. ako se već meri % oporavka u odnosu na 2019.
Nitko nije naknadio Aeroflot ni na koji način. On jednostavno u regiji ne leti i nema alternative osim u Beogradu Air Serbie.
Slažem se za Aeroflot, to jeste ozbiljan broj letova. Za ITA bi Vinci recimo mogao više da se potrudi, najavili su Sofiju pre neki dan, Beograd su najavili pa odustali letos, morali bi da se vrate sledeće godine. To je zadatak menadžmenta.
Vrlo je čudno da je ITA odustala od Beograda. Poglavito što opako rastu.
Sta ce vam ITA pored 12 letova JU za Rim?
Air Serbia svakako ima kodser sa njima tako da su ovih 12 letova sasvim dovoljni.
ITA je i te kako važna za Beograd.
Zasto ako ce JU imati 12 letova nedeljno i u kodseru su?
Pobogu i te kako smo već raspravljali o tome koja je razlika imati drugog prejevoznika u code-share i sam operirati liniju. Nebo i zemlja.
Da bi Beograd stigao i prestigao 100%. Kao što rekoh, vašom logikom Beograd će ostati na 80. mestu u Evropi zauvek. Rast ne može da generiše samo Er Srbija, a ako budemo pratili jednu po jednu kompaniju iz Beograda rečima “pa šta će nam, ima Er Srbija” nigde nećemo stići.
Upravo tako. Što ja cijelo vrijeme govorim?
Rezultat je onako-onako. Nije loše, ali nije ni nešto dobro.
Визер је у протеклих годину дана повећао капацитет са А320 на А321 и довео још један ваздухоплов.
Je. Dakle i ovdje je akumuliran promet od strane LCC. Što je to različito spram Zagreba?
Zato je juce JU poslala A320 za Bec umesto ATR76.
Takodje, od prvih 5 letova za Tjendjin 4 su rasprodata na legu BEG-TSN! OMG! HUGE!
Sve je stalno rasprodato, a % manji od Zagreba gde je sve stalno loše, kako to?
Gospodine, ako nama ne verujete mozete i sami pogledati sajt airserbia.com i videti da su karte na odredjenim linijama gotovo uvek rasprodate. Mozete i videti da je juce YU-APO A320(sharklets) leteo za Bec iako nijedan ATR76 nije bio u kvaru. Dakle, leteo je zbog kapaciteta. I to je proverljivo.
Hajde eto pogledajte koji su letovi rasprodati za sutra pa nam napisite ovde. Da ne bude ‘anonimac je provalio’.
Ne sporim to uopšte, nego vi niste pročitali moje pitanje.
I kako je onda Beograd napravio samo 92% broja putnika iz 2019. a nije 110 ili 120%?
Из истог разлога зашто Загреб није пребацио сто са базом Рајанера
Da, Beograd bi zbog Wizzovog povećanja morao imati preko 100%. No razlika između Zagreba i Beograda ja u 5 postotnih bodova u korist Zagreba.
Па господине прва три месеца ове године Србија је имала ковид рестрикције. После су неки аеродроми ограничавали капацитет на ЈУ летовима. Да ли је то довољан разлог? Или то није важно?
A Zagreb i drugi aerodromi nisu imali Covid-19 restrikcije. Vi naravno znate da je nonEU imala čak dest postotnih bodova više putnika u usporedbi sa EU?
Proverljivo je da je A320 leteo. Nije proverljivo da je bio pun. I nije bio pun, bio je manje nego polupun.
Ajoj!
Daleko manje restrikcije su bile za EU zemlje i to je ovde mnogo puta dokazano.
Pre svega za Nemacku.
Da, ali daleko više putnika su imale nonEU zemlje. Čak 10 postotnih bodova više.
To je drugi par rukava i nema veze sa EU ogranicenjima.
Necete nam valjda reci da je zbog EU ogranicenja bilo vise putnika u BEG? Ma dajte…
Da bilo je kao i u svim drugim nonEU državama. Puno sam se puta pitao kako je to moguće. Kako do vraga nonEU ima bitno više nego EU? Evidentno se nonEU više povezao međusobno. Pa smo tako imali više letova Air Serbie i drugih prijevoznika za Tursku (Istanbul, Ankara, brdo chartera), povećanje broja linija za Rusiju, više letova za Egipat, Tunis, Crnu Goru…
😂😂😂
Da, najveci broj gastarbajtera iz Srbije na Zapadu i cak do juna je bilo ogranicenje za ulazak u Nemacku i sad odjednom Srbija nije imala ogranicenje.
Zato je JU porezala februar iz obesti. Moglo joj se iako je sve bilo normlano.
Gasterbajteri nisu imali ograničenja za letove za Srbiju ni veća ni manja od hrvatskih putnika.
U II. mjesecu su svi rezali do besvjesti, i Croatia, i ostli prijevoznici, a ponajviše Ryanari iz Zagreba. Zbog Omega soja Covida-19.
Kako nisu? Pa znate li koliko njih nije smelo doci jer nisu vakcinisani i nisu hteli ici u karantin.
I koliko nije smela ni rodbina i prijatelji da putuju jer nisu vakcinisani zapadnim vakcinama ili uopste.
Srbija je imala daleko strozije i duze ogranicenje od Hrvatske.
Kako do besvjesti u 2. mesecu kad je dovoljno da se setimo mantre: Da, ali ne kao Air Serbia u Beogradu?
Ni nitko iz Hrvartske nije mogao putovati nigdje u Europu ako nije bio cjepljen. Tu je situacija potuno ista.
NonEU zemlje su imale 10 i više postotnih bodova veći promet nego EU. To je činjenica.
Zagreb je dobio koliko ono bese linija Ryanair u odnosu na 2019.? Ni priblizno Beograd toliko nije dobio.
Nije istina. I ovo više nećemo ponavljati. Nešto ne postaje istina zato što vi to toliko puta ponovite.
Da baš čudno.
Загреб је добио базу Лауде са три зракоплова дакле очекивало се да дебело буду преко 100% а не комотно испод. Ако је ико у банани онда је то Загреб.
Београд је и даље изнад европског просека.
Beograd sa 92 je iznad evropskog proseka, a Zagreb sa 97 nije iznad evropskog proseka nego je u banani? Upravo o tome pričam, to se zove deluzija.
Beograd ove godine nije dobio najvećeg evropskog LCC sa tri bazirana aviona u odnosu na 2019 i naravno da su očekivanja bila da će biti bar na 100%.
Isto kao što Zagreb nema nacionalnog prevoznika na steroidima. Zamagljen vam je pogled na svet.
Zagreb upravo ima nacionalnog prevoznika na steroidima. Pumpa, pumpa, pumpa iz budzeta a rezultati nigde.
Ne nema. To nema veze sa upumpanim novcem (koji je uzgled bitno manji nego kod Air Serbie), nego sa otvaranjem linija i frekvencija. A tu je Croatia katastrofa, za razliku od Air Serbie.
Normalno da je bitno manji jer i sama kompanija je bitno manja od Air Serbia.
Da to je istina. Ali nije bila manja kada se upumpavao enorman novac od 2013. do 2015.
Da, nema. Upravo suprotno. Ima jadnog malog nacionalnog prijevoznika koji rapidno gubi tržišni udio, te zapostavlja Zagreb.
Zagreb nije imao nacionalnog prevoznika ni 2019 kao ni ove godine što nema a dobio je FR! Čini mi se da je vama mutan pogled na svijet.
?????
Ali zato ima JU koja je projekt broj 1 države, sa ogromnim brojem novih linija i koja sad leti bez ikakvih restrikcija.
Uz to i Wizz Air koji ima 354 dodatna sjedala (A321 i 3. avion), pa Turkish, flydubai, KLM… sa bitno više letova, pa JU sa bitno više linija i frekvencija…
Ali je dobio Wizz Airov 3. avion i ostala dva su A321 umjesto A320. Uz to dobio je daleko više letova Turkisha, flydubaia, KLM-a…
Upravo tako. Prošli mjesec je Zagreb bio opako iznad prosjeka Europe, imao je 0,8 postotnih bodova više nego Beograd ovaj mjesec i to je bila katastrofa. Ovaj mjesec zagrebačkih 97,1% nije dovoljno dobro, ali je beogradskih 92,1% dobar rezultat.
Beograd je dobio 3. avion Wizz Aira, i povećan je kapacitet sa A320 na A321. To je 357 novih sjedala ove godine. Ryanaira je u Zagrebu uveo 540 sjedala, dakle samo 183 sjedala više nego je Wizz Air uveo u Beograd.
Po toj logici i Beograd je trebao imati preko 100% putnika. Zagreb ima tek 2,9% manje putnika od 100%. Jel to puno?
Kako mozete na taj nacin uporedjuvati kapacitet?
Jedan aerodrom koji ima preko pola miliona putnika i drugi gde sama JU ima veci broj putnika od svih prevoznika na celom ZAG.
Sa tako malim brojem putnika tih 540 sjedala pravi mnogo vecu razliku nego onih 357.
Primer, 5 novih baziranih aviona na FRA nije isto sto i 1 da sada dodje u Sarajevu. Na FRA se i ne primeti bito ta razlika jer je broj putnika daleko veci dok se na SJJ i te kako oseti dolazak jednog baziranog aviona.
JU nema više prijevoznika od svih prijevoznika u Zagrebu. To nije istina.
Da, ali osim 357 sjedala Wizz Aira imate daleko više sjedala Air Serbie, Turkisha, flydubaia, KLM-a, Luxaira, Eurowingsa i drugih kompanija u Beogradu.
Nije ni daleko.
Ocekuje se da ove godine JU ima oko 3 miliona prevezenih putnika kao i ZAG.
I? Koliko JU ima putnika u usporedbi sa Hrvatskom? Zagreb je tek 29% prometa Hrvatske.
Nemojte spinovati, ovde je covek govorio o Zagrebu a ne o Hrvatskoj. I nije bio daleko od istine.
Da, ali Beograd je 94% broja putnika Srbije, Zagreb je 29% putnika Hrvatske. To svakako nije zanemariva činjenica i u komparaciji se i te kako mora respektirati.
Ovde se govori o BEG i ZAG.
O tome zasto BEG ima 94% saobracaja Srbije cemo drugom prilikom jer su razlozi brojni ali se po tome ne razlikuje od mnogih evropskih kontinentalnih EU zemalja (Ceska, Slovacka, Madjarska itd).
Ne od mnogih, nago samo od njih 5-6. Od ogromne večine se razlikuje.
Zato sto su skoro sve ostale EU zemlje primorske.
Ma kaj got. Austrija i Švicarska nisu primorske i imaju po 5 aerodroma.
Svajcarska nije u EU a Austrija je jedini izuzetak. Daleko je vise onih drugih zemalja kao sto su Srbija, Madjarska, Ceska, Slovacka pa cak i Belorusija.
Kakve veze ima jel Švicarska u EU ili nije? Ogromna većina zemalja Europe ima više aerodroma, neki i jako mnogo aerodroma. Tek jako manji broj ima jedan dominantan aerodrom i nekoliko manjih.
Govori se o kontinentalnim zemljama i daleko je vise onih koje nemaju pristup moru a imaju samo jedan veliki aerodrom. Tu je jedino Austrija izuzetak dok Svakcarska ne spada u ovu grupu zemalja po svojim finansijskim mogucnostima i zato je nerealno je uzimati u obzir.
I ne, nece vam uopstavanje koje koristite pomoci kad je argumeentacija u pitanju pogotovo jer to sto se naveli “ogromna većina zemalja Europe ima više aerodroma, neki i jako mnogo aerodroma” je zapravo bez i jednog argumenta.
Kakve sad ima veze ovo sa “financijskim mogućnostima”. Ono baš pišete svašta. U Europi daleko više zamalja ima više aerodroma od jednog. Tek mali broj ima jedan dominantan aerodrom. U zemljama koje nemaju mora ima zemalja koje imaju više aerodroma.
Ipak su tih 5-6 zemalja i takoreći jedine kontinentalne tako da, u ovom kontekstu, to ima smisla. Jedini izuzetak bi bila Švajcarska, ali ona je zaista specifična u svakom smislu.
I Austrija je izuzetak. Ona ima 6 operativnih aerodroma.
Ok, mi definitivno nismo ni Švajcarska ni Austrija. Jugoslavija je mogla da se poredi sa Austrijom i da je “juri”, Srbiji je mera Mađarska, Slovačka, Češka.
Daleko je Srbija od Mađarske, Slovačke i Češke. Te zemlje su svjetlosnim godinama ispred Srbije.
A opet imaju samo jedan glavni aerodrom. Hmmm…
I? A što je sa Austrijom i Švicarskom?
Super.
Samo nije mi jasno ovo “zato”. Jel se time povećava postotak u X. mjesecu?
Da, baš je A320 išao zbog velikog broja putnika… Pa load faktor je bio očajan, bilo je OSAMDESET I OSAM slobodnih mjesta na JU604 (81 u ekonomskoj a 7 u biznis klasi).
Loše. A nazad, možda je zbog toga?
Dovoljno da je preko 70 i salje se Airbus.. A nekad je i zbog karga.. Recimo cesto se vuce pp tonu karga a to ATR ne može i jos da bude pun 70pax. Sve je to nekad balans ljudi moji, nije tako bas sve jednostavno.
Da, ali se onda šalje A319, a ne A320.
Kako da posalje A319 kada je A320 jedini bio slobodan?
Drugo, odakle vi znate koliki je kargo bio na tom letu i da li je stvarno trebao da leti A319?
Stavite A320 na neku drugu liniju i oslobodite A319. Vrlo jednostavno.
Nije jednostavno. Mozda u vasoj glavi ali tehnicki nije. Verovatno jer ne znate koliko je kargo bilo.
I sad glavno pitanje: zasto postaviti i na drugoj liniji A320 ako je i njoj dovoljan A319?
Zato jer bi bio veći LF. Ako negdje imate 98% LF na 319 logično je tim putnicima dati A320 i nadati se još nekim putnicima u zadnji čas. A ne staviti A320 na liniji gdje nema ni 50% LF. Konačno, ovdje čitamo kako su neke linije Air Serbie pretrpane i kako su letovi rasprodani 100%. Nije li onda logično na te linije staviti A320 i uzeti još pokoju kartu?
Vi meni stvarno tvrdite da je realno da je Beč imao toliko carga da bi se opravdao let A320, tj. da je imao carga više od A319?
Juče je bila velika delegacije Austrije u poseti Beogradu, moguće da ovo ima veze sa njima.
Moguće.
Da. Zato i pisem to. Juce je imao i zato je i postavljen.
Da, ako netko vjeruje anonimcima…
Pa vec vise od 5x ste napisali vest od podataka koje sam vam poslao. Tako da…
Povremeno, ne baš jako često, to se desi. Anonimac nešto napiše, mi provjerimo, izmjenimo i napišemo točno. Masu puta su podaci anonimaca netočni, dezinformacije ili nisu dovoljno točni.
Ajoj!!!!!
Jo jo..nego sta 🤣
Kažete AJOJ, vjerujete anonimcu za LF!? Otkud sad to?
Pa i ne previše. To je samo komentar na iznesen podatak, ništa više od toga.
Evo ga, danas kreće cirkus BEG fanboysa na hijeroglifima jer je spomenuto da BEG ima lošiji postotak naspram 2019 od ZAG LOL
Ma ne. Već pište da to nije loš rezultat, iako je prošli mjesec zagrebačkih 0,8 postotnih bodova bolji rezultat bio katastrofa. No uz Zagrebu je to katastrofa, a u Beogradu je to dobar rezultat.
U Zagrebu je katastrofa jer je taj rezultat postignut sa 25 novih linija Ryanaira.
Preko 97% broja putnika iz 2019. je katastrofa? Da Ryanair je akumulirao brdo putnika, no Zagreb je enormno mnogo putnika izgubio na nedolasku turista iz Dalekog Istoka, Kine, Tajvana, Indije i Australije koji su činili ogroman postotak ukupnog broja turista. 17 tjednih letova Emiratesa, Air Canade, Air Transata i Koreana je velik broj putnika, poglavito što se lete sa širokotrupcima i imaju visok LF. Ove godine samo Air Transat je obnovio letove i to 2 puta tjedno. Uz to Croatia zanemaruje Zagreb i nije obnovila 9 linija iz Zagreba.
Iz kog razloga dopustate da neko cirilicu naziva hijeroglifima?
Ne dopuštam.
Pa očito dopuštate, ako komentar nije obrisan.
A svi znamo zašto nije obrisan.
Alene, želite li da Vam napišem zašto nije obrisan?
Majko mila. Iz čega vi problem radite. Ovdje napisano toliko gluposti sa obije strane, daleko većih od toga. Ovdje se stalno spominju ustaše, četnici, 1991, 1941, 1918, 1818… ovdje se lome koplja na Tesli, Titu, Andriću… Ovdje se lupaju uvrede svih fala. I nikad nitko ne reagira na brojne uvrede prema Hrvatskoj, ali jedna glupost (naglašavam glupost), prema Srbiji se ističe kao glavni problem desetljeća.
Dajte se smirite više i bavite se zrakoplovstvom. Bog te i ćirilicu i 1941 više! Ovu raspravu dalje dozvoliti više neću!
Hijeroglifi? Dajte ne nazivajte ćirilično pismo pogrdnim imenima i imajte makar malo poštovanja za to što u ovom regionu, hvala bogu, nismo svi 100% isti sve vreme i zato neki koriste i druga pisma, što bi Alen rekao elementarna kultura
To je uvreda za brisanje. Cirilica je za njega hijeroglifi… Nije ni svestan svoje ogranicenosti.
Idiot iz našeg sokaka; pošto je on nesposoban za to, izvinjavam se ja u njegovo ime.
I ja se ispričavam.
Stoji
Stoji, stoji, ali ipak niste obrisali uvredljivi komentar…
Pa ne brišu se svi uvrijedljivi komentari. Negdje mora postojati granica. Ne briše se velika većina toga, samo oni najuvrijedljiviji.
Ako ste mislili da uvredite, ponizite one koji bi napisali nesto na cirilici – pa niste uspeli – samo ste nam pokazali koliko ste slabo edukovani.
Hijeroglifi su slikovno, cirilica je fonetsko pismo.
To sto je vama cirilica jendako (ne)razumljiva kao hijeroglifi, to je vas problem
Cirilica, generalno, nije srpsko pismo, jer se kao tip pisma koristi u mnogim slovenskim i ne-slovenskim zemljama.
Naucnii su uspelu rastumaciti hijeroglife, mogli biste i vi pametnije iskoristiti vreme, nego da nipodastavate nesto sto postoji vise od 10 vekova, i to ne samo ‘BEG fanboys’ vec vise od 250 miliona ljudi koji danas aktivno koriste neki od cirilicnih pisama.
Statistika, ko statistika, morali bi da znamo sve probleme sa kojima se suocavao BEG da bi znali dali je ovaj rezultat dobar ili ne.
Bilo je tu i poplava, i loseg vremena, i pretnji bombama…. Aerodorom otezano funkcionise zbog velike izgradnje, i jedan sam od onih koji jedva ceka da se sve to zavrsi i da BEG konacno pruzi uslugu na nivou jednog normalnog evropskog aerodroma od parkinga, do prodavnica, taksija, pratecih sadrzaja.
Dodamo li tome okazivanja usled nedostatka osoblja, postaje jasnije.
Procente treba posmatrati pazljivo, jer su oni relativna mera, pa ih treba staviti u kontekst, i kod rasta, i kod pada, i mnogo vaznije, razumeti kak je doslo do njih, dali je to neki generalni trend, ili su neki ad-hok razlozi doveli do toga.
Ako gledate samo procente, onda je Pristina ultra aerodrom za Zagreb, ali realnost je malo drugacija.
Kako god, ocekujem da kad se radovi zavrse, da BEG znacajno poraste, jer ce oni koji su se dvumili, imati majne razloga da ga izbegavaju. Takodje, dosta ocekujem od dila sa AS i TK, deluje da bi tu moglo biti dosta putnika.
Licno bih bio zadovoljan da BEG i ne raste toliko, ali da porastu Nis i Morava
Nema tu izgovora. Problema imaju svi, probleme je imao Beograd cijele godine pa je ovaj rezultat ispod rezultata prošlih mjeseci.
Nema kažete izgovora? A ko nama stalno objašnjava kako Zagreb ne može da dostigne rezultate iz 2019 te zbog ovoga te zbog onoga! To nisu izgovori jer to vama tako odgovara? Majko mila, mentalitet je čudo.
Da stvarno Zagreb je sa 97,1% jako daleko od 100%.
Mentalitet, vi mi pričate o mentalitetu? O moj bože
Zagreb je na 88% ove godine, o 97 samo sanjati možete.
Zagreb je na nešto preko 88%. Ostala su još dva mjeseca koji će biti bitno preko 90%. Realno je da će na razini cijele godine imati oko 90%.
Uprkos “bitno” lošijim rezultatima u odnosu na Zagreb i “rapidnom” smanjivanju razlike između Zagreba i Beograda ipak razlika ostaje kao i 2019 godine. Ne pomaže ni baza FR a po navijačkim tekstovima bi se reklo drugačije.
Treba pričekati kraj godine da se vidi razlika. FR je svakako bitno digao brojke Zagreba, kao i što i Wizz diže Beograda. Zagreb je konačno, 20 godina prekasno dobio LCC bazu. Hvala bogu više.
Али резултати у Загребу нису на очекиваном нивоу. Аеродром и даље није пребацио 100% иако има неупоредиво више летова него 2019. године.
Ne da nije prebacio 100% nego ni 90% nema za prvih 10 mjeseci niti će imati na kraju godine, ostaće na negdje oko 87-89% u odnosu na 2019.
Beograd?
Zagreb naravno.
Beograd ima skoro 1% manje od Zagreba. I što ćemo sad
Zagreb će imati 90% ili više na razini cijele godine.
Zagreb do 90 doči neće i na kraju godine će imati manje od Beograda, zaboravili ste da vas vikend baza čeka! I šta ćemo sad?
Vikend baza znači da Zagreb i dalje ima 56 tjednih letova Ryanaira, tu se nešto bitno nije promijenilo.
Vidjet ćemo što će biti do kraja godine.
Kao što ni Beograd nije prebacio 100% iako ima povećanje od čak 354 sjedala Wizz Aira. Zašto nije?
A Zagreb povećanje od cijela 3 novo bazirana aviona i broj sjedišta veći i brojno i procentualno jer recimo nije ist procenat povećanja u Zagrebu i Beogradu pri istom broju dodatih sjedišta, tj Zagreb je procentualno gledano mnogo više sjedišta novih dobio a ima brojke iste kao Beograd. Razlika zar ne!?
Nije.
Na kraju godine će samo da bude veća razlika u korist Beograda, trenutno je razlika 1,79 manje putnika ima Zagreb u odnosu na Beograd, isto kao i 2019 a u naredna 2 mjeseca Zagreb postaje vikend baza za FR, koji je zaslužan za to što Zagreb održava razliku na istom nivou i samim tim će razlika da raste u korist Beograda. Vi ste početkom godine tvrdili da će se razlika zahvaljujući FR smanjiti ali niste u pravu očigledno.
Vidjet ćemo.
Već vidimo, ništa od rapidnog smanjivanja razlike na vašu žalost.
U četiri mjeseca početkom godine bilo je rapidnog smanjenja. Tada smo to i napisali. Nakon toga se situacija promijenila i to smo napisali.
Vi ste tvrdili da će godinu završiti sa manjom razlikom, kao i često vaše navijačko pisanje je ispalo šuplja priča, “popušili” ste što bi rekli Purgeri.
Vidjet ćemo na kraju godine.
Znači u BEG stranci podbacili sa LF.
Плус нема Кинеза и даље
???
Stranci?
Pa da!! Air Srbija razbija..i oni su najzahvalniji za ovaj fenomenlanan rezultat Beograda.
Da, oni akumuliraju daleko najviše povećanja. Daleko najviše!
Истински лош резултат! Овде се мора нешто под хитно урадити Алене!
Da, puno previse prelos rezultat!
Pa nije preloš, ali nije ni dobar.
Pa nije preloš rezultat. Nije ni nešto posebno dobar, ali nije ni preloš.
Meni je fascinantno da sada ljudi koji su napadali Zagreb u IX. mjesecu da je 92,9% punika preslabo i vrlo loše, sada tvrde da u Beogradu 92,1% nije loše.
Rezultat je u okviru ocekivanja, nije ekstremno dobar, ali nije ni katastrofalan. Imam potrebu da istaknem da broj putnika nije problem BEG, vec odnos koncesionara prema konforu tih istih putnika, infrastruktorni haos na prilazu aerodroma, kao i nedovoljan broj i obucenost radne snage.
Takodje, ne vidim niti jedan razlog poredjenja BEG i ZAG, to su dva aerodroma razlicite velicine, koncepcije i strategije razvoja.
Nešto sumnjam da je neko odustao od leta zato što je prilaz aerodromu haotičan.
Šta, seo je u auto i odvozio se do Beča ili Tivta da ne bi isprljao mokasine?
🙂 🙂
Nije. Ali svejdeno zadovoljstvo putnika jest bitno. Ako je ono loše (uprljane mokasine, kaos na dolascima sa parkiranjem, jezera na aerodromu tijekom kiša, otkazivanja letova i ektremna kašnjenja radi prekida strujnog kabela i nevremena…) onda će se putnici odlučivati za Budimpeštu ili alternativni prijevoz (automobil, vlak, autobus).
Da, i ovo ima uticaja na zadovoljstvo putnika.
Da Beograd ima 2-3 aerodroma, razumeo bih logiku da se neko šiftuje na alternativni aerodrom jer su na jednom radovi.
Ali da će neko zbog radova da sedne u autobus ili automobil, vozi se sa čekanjem na Horgošu 5-6 sati do Budimpešte ili da ide vozom 10+ sati, ne verujem u taj nonsens.
Da, ljudi to rade.
Koji nonsens! Sem negodovanja od strane putnika naravno da nikome nije palo na pamet da potegne do Budimpeste ili nekog drugog aerodroma zbog radova…
Samo radi radova ne. Ali Beograd je istinski imao mnogo propusta prošle godine.
Da broj nije katastrofalan, nije ni ekstremno dobar. Upravo tako.
Iskreno žalostno je da je konfor putnika loš, da postoji infrastrukturali kaos i da Beograd ima premalen broj radnika.
Tako vam je to kad date nesto u koncesiju u korumpiranoj drzavi, neko nema dovoljno radnika, neko snizi vatrogasnu kategoriju, neko napravi infrstrukturni haos, a opet neko dobije polovne fingere iz proslog veka.
Da tako je
Зато што је Загреб добио неупоредиво више летова захваљујући Рајанеру. Београд није имао толики додатни капацитет.
Загреб је морао бити око 110% као што је Београд подивљао када је дошао Визер пре десетак година.
Nije istina, zanemarujete ogromnu ekspanziju Er Srbije. Broj letova u odnosu na 2019. i u ZAG i u BEG otprilike prati trend broja putnika. Zagreb nema više letova nego 2019, to je glupost.
Ogromnu ekspanziju JU?
ROV i KRR su zamenili AER i KZN. LYS zamenio NCE. HAM zamenio HAJ.
Nema HEL, TLV (koji je imao poprilican broj frekvencija), nema BEY, CAI (sve 4 A319).
Dodali su ATR za BLQ, TRS, BRI i SZG (sezonski) zatim A319 za NUE, VLC i PMI (sezonski koji je pre bio carter).
Kad se sve sakupi i oduzme nisu oni imali nikakvu OGROMNU ekspanziju.
E pa onda zbog toga BEG ima 92% i neće se maći sa 80. mesta u Evropi.
Ne mora da se ni makne a vi i dalje da bi leteli do Berlina morate preko FRA ili MUC. Pa neka se BEG ne makne i sa 180. mesta mi i dalje mozemo na gomilu destinacija P2P.
Kakve to ima veze sa ne baš dobrim rezultatom u X. mjesecu?
Beograd i Zagreb za prvih 10 mjeseci isti postotak imaju, niko se nikuda ne miče.
Tu je zeru bolji Zagreb. On ima 11,3% putnika manje u prvih 10 mjeseci u usporedbi sa 2019, a Beograd ima 12% manje.
O da, imali su. I te kako su imali.
Da Zagreb nema više letova nego 2019. A Beograd je dobio daleko više letova Air Serbie, Turkisha, flydubaia, KLM-a…
Kako Boegrad nije imao dodatni kapacitet ako je dobio još jedan avion Wizz Aira, te ako su ostali avioni A321. Konačno a što je sa enormnim povećanjem Turkisha i flydubaia, dolaskom KLM-a? Zašto onda Beograd nema preko 100%?
KLM je zamenio samo Transaviu, otisli su ITA, Aeroflot, Etihad, Tunisair.
Bas tako. Nema ni Redwingsa koji je leteo 2019.
OK. I?
Samo odgovor na vase pitanje zasto Beograd nema preko 100%.
Isti razlog zašto Zagreb nema preko 100%.
Ali je Zagreb dobio 25 novih linija.
To je zaista porazno da i dalje nije na 100%.
A koliko novih linija i frekvencija je dobio Beograd? Wizz Air, Anadolujet, Eurowings, FlyEgipt, Hainan, KLM, Luxair, Air Serbia?
I to je zaista porazno da Beograd ne samo da nema više od 100% nego nema ni postatak kao Zagreb.
KLM je zamenio Transaviu na jednoj liniji, FlyEgypt je i ranije leteo, Hainan delimicno samo zamenjuje Aeroflot jer vozi Kineze i to samo jednom nedeljno, Eurowings vise ne leti nego sto leti, Luxair je 2 puta nedeljno na jednoj liniji i to na Q400…
Koliko je to samo manje od 25 novih linija na B738/A320.
Transavia je imala daleko manje letova nego KLM.
FlyEgipt je letio i ranije????
Hainan ne mijenja Aeroflot. Turkish je zamijenio Aeroflot na konekcijama.
Eurowings leti malo, ali leti bitno više nego prije.
Luxair je sa Q400, ali je nova kompanija. Dva leta tjedno sa Q400 je kao jedan sa A319.
Ne nije. Zanemarili ste najveće igrače koji lete sa velikim avionoma i sa puno više frekvencija, u prvom redu Turkish, fyldubai i Air Serbia.
Transavia je imala i duplo veci avion na ruti tako da sa aspekta kapaciteta nista vece nije doslo u BEG.
Vecina Kineza koji su leteli za BEG su to radili preko Moskve tako da ih sad Hainan prevozi.
Eurowings leti skoro ni malo. Zanemarivo.
2 x Q400 jeste 1 x A319 a to je jako malo i za pominjati.
Turkish ima vise letova, to je istina ali nema novih 25 destinacija. Air Serbia jedina tu odskace ali i oni su u poredjenju sa FR u ZAG daleko manje novih putnika doneli u BEG jer na mnoge nove destinacije lete sa ATR72 ili A319 dok FR koristi iskljucivo na svim linijama B738 i A320.
2.5 puta je veci kapacitet na jednom FR letu nego na ATR-u.
Transavi je u najbolje vrijeme imala 5 letova tjedno. KLM ima 14. Majko mila, kako su to isti kapaciteti?
Kako je većina Kineza letjela sa Aeroflotom koji ni ne leti za Beograd? A sa Turkishem nije?
Eurowings je ljetos letio 3 do 7 letov tjedno. To je 10% letova Ryaniara iz Zagreba.
Air Serbia ima enormnu ekspanziju. Kada sve to zbrojite…
Zato sto je aerodromu te velicine i dalje tesko (kao i ostalim slicne velicine) da dostugnu te brojke nego li nekom malom koji su dobili bazu najjaceg LCC na svetu sa 3 aviona.
Ta povecanja TK, flydubai i KLM su mizerna koliko je jos potrebno da bi se doslo do 2019.
Mesate babe i zabe. Ne mozete kroz istu prizmu gledati Beograd, Zagreb i Zadar ili Sarajevo.
Na manjim aerodromima je daleko lakse povecati broj putnika dolaskom jedne kompanije nego na vecim.
Dovoljno je da LH dodje sa po jednom linijom za FRA i MUC i da od Osijeka napravi 500%. Da li to znaci da bi Osijek napravio bolji posao dolaskom kompanije sa po jednim letom dnevno nego li dolaskom 3 bazirana aviona u Zagrebu? I da je zbog toga Osijek napravio posao veka a Zagreb nista?
Beograd ima enormno povećanje Wizz Aira + bitno više letova Turkisha, flydubaia, KLM-a, Air Serbie… Kako su pobogu povećanja Turkisha mizerna? Turkish je povećao sa 14 na 25 letova tjedno (Istanbul i Ankara). Fyldubai je povećao sa 7 na 14 letova. KLM sa 0 na 14. Air Serbia ima kamaru novih linija i frekvencija. To sve je dalekoooo više nego je Ryanair povećao Zagreb.
Znači sad ispada da Beograd i Zagreb ni ne treba da se porede, a to je omiljeni sport ovde? Podržavam.
Ne ispada. Beograd i Zagreb se i te kako trebaju uspoređivati.