autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Croatia Airlines
Croatia ima skoro isti broj linija ove godine kao i 2019. Obnovila je skoro sve linije, samo je neke umjesto iz Zagreba letjela iz Splita. Znači broj letova je sličan onom iz 2019, i sad se postavlja pitanje zašto je onda broj putnika samo 64% broja putnika iz 2019. (Air Serbia će imati 96% putnika iz 2019)? Jel koncept letova iz Splita gdje su imali enormnu konkurenciju stvarno dobar? Ovaj portal smatra da se i te kako trebaju povećavati letovi iz Splita i Dubrovnika. I više nego iz Zagreba. Ali je ipak nonsens pokretati liniju za Stockholm gdje imaju konkurenciju ogromnih SAS, Norwegiana, Eurowingsa i TUI, a ne pokrenuti isto takvu liniju iz Zagreba na kojoj ne leti baš nitko.
Ako smatram da bi Croatia trebala povećati broj letova iz Splita, a govorim kako je sve pogrešno i stvara loš broj putnika, nisam li kontradiktoran? Ne. Što bi zapravo trebala napraviti Croatia. U prvom redu trebala bi obnoviti linije iz Zagreba koje već nije preuzela konkurencija. Konkurencija je preuzela letove za Milano i Oslo (Ryanair), Lisabon (TAP), Helsinki (Finnair) i St.Petersburg (Rossiya do sankcija). No, još uvijek nije za Stockholm, Prag i Bukurešt. Što čeka Croatia? Da i ove linije preuzme netko drugi? Croatia bi jednako tako iz Zagreba trebala hitno pokrenuti letove za Berlin, Hamburg, Genevu, Edinburgh, Cataniu, Cairo, Tiranu, Mostar i Prištinu, te nonstop letove za Rim i Atenu.
Iz Splita Croatia bi trebala imati potpuno drugu logiku. Ona sada ima 23 linije, no na velikoj većini linija leti tek 1-2 leta tjedno. Potpuni nonsens. Transavia, KLM i easyJet za Amsterdam imaju 28 tjednih polazaka, Croatia samo 1. Eurowings i easyJet za Berlin imaju 9 letova, Croatia 1. SAS, Norwegian i JetTime za Copenhagen imaju 23 tjedna polaska, Croatia 3. Eurowings i Condor za Dusseldorf imaju 13 polazaka, Croatia 2. Vueling, ITA i Wizz Air za Rim imaju 15 polazaka, Croatia 7. Volotea i easyJet za Lyon imaju 5 polazaka, Croatia 2. Air France, Transavia, Vueling i easyJet za Paris imaju 27 polazaka, Croatia 3. Smartwings za Prag ima 7 polazaka, Croatia 1. Norwegian, SAS, Eurowings, Nova i TUI za Stockholm imaju 23 letova, Croatia 2. EasyJet, British, TUI, Wizz Air i Jet2 za London imaju 56 polazaka, Croatia samo 3. Croatia mora prekinuti sa otvaranjem brda linija sa malim brojem frekvencija i napraviti ono što radi Air Serbia. Izabrati svoje mete, te udariti na to tržište i konkurenciju. Sa daleko više frekvencija i nižim cijenama. Te maknuti konkurenciju sa linije. Ona to ne može napraviti na Londonu, Parizu, Stockholmu, Copenhagenu, Amsterdamu, no na ostalim tržištima bi mogla pobijediti ili bar preuzeti većinu tržišta.
Ovo je za rubriku vjerovali ili ne
Slažem se
Meni je zanimljivo kako ste vi ovoga ljeta pričali da broj letova Croatije Airlines nije ni blizu onog iz 2019., a sada tvrdite suprotno. Što je istina te koji je točan broj letova?
Croatia je imala isti broj linija kao 2019. Broj linija nije daleko od onog u top sezoni, a još bliže izvan sezone.
Broj linija i broj letova su nebo i zemlja. Fino i pametno vas je covjek pitao
I odgovorio sam.
Šta je sa brojem letova? Ja sam vas pitao koliki je broj letova, a linija.
“Znači broj letova je sličan onom iz 2019,”
Ja vas pitam za broj letova jer ste vi ovo naveli.
Nisam u Zagrebu i stvarno ne mogu potrošiti pola sata da sada idem brojiti letove danas i 2019.
kako ste onda mogli napraviti poredjenje???
Zato što te podatke imam u uredu i koristio sam ih kada je članak pisan.
Eurowings ne leti iz Stockholma za Split, nije Ni letio ovo ljeto
Tako je. Ljeto 2013 ima linija Stockholm-Split via Düsseldorf i Köln
Mislim dogodine 2023, ne 2013
OK
2013?????
Da letio je majko mila. Kažem vam da ovaj portal vrlo precizno bilježi statitsku letove. Eurowings je imao let iz Stockholma za Split subotom.
Al brišemo komentare koji ne odgovaraju uredniku.
Molim Vas odgovor kako je CTN ostvarila isti broj letova ovo ljeto kada je u odnosu na 2019 godinu operirala sa dva zrakoplova manje (2XCRJ 1000)?
Koji vama dio nije jasan u rečenici u tekstu: “Croatia ima skoro isti broj linija ove godine kao i 2019. Obnovila je skoro sve linije, samo je neke umjesto iz Zagreba letjela iz Splita. Znači broj letova je sličan onom iz 2019”. Da nešto letova je bilo više dijelu sezone u 2019. (ne puno i ne cijelog ljetnog reda letenja), no vrlo sličan broj letova i isti broj linija akumulirao je tek 64% putnika. Znači da je LF tragičan, što smo dokazali i konkretnim brojkama prošlog ljeta.
Prvi objavljujemo:
Air Serbia has scheduled the launch of its Belgrade – Chicago O’Hare service for May 17, 2023
Ne objavljujete prvi. Već je odavno objavljeni i opako se raspravlja o tome.
Da. Istina. Sem avioportala cak je i Index objavio vest o tome.
Ništa neuobičajeno.
Da li je Zamaaero objavio?
Bice objavljeno u utorak.
Ima previse bitnijih vesti na lageru
Kad dođe na red biti će objavljeno.
Ne objavit ćemo. Dobili smo press metarijal od Air Serbie kada i svi. No, kako je press materijal došao tijekom jutra već su bili objavljeni članci za ovaj dan (iza ponoći). Kad dođe na red biti će objavljeno. Vjerojatno u ponedjeljak ili utorak. Vikendom ne objavljujemo ovakve informacije.
Vi bas ne kapirate sta je pisac hteo da kaze?
pa vi ste to objavili tek dsnas, sa dva dana zakasnjenja
Dva dana zakašnjenja? Svi drugi su objavili jučer ujutro. Kako je 13 sati kasnije dva dna zakašnjenja?
A di su OU linije iz Zadra? Da nema PSO ne bi ni ZAG-PUY letjeli. Copy paste red letenja svake godine uz dvije tri nove linije. Eto to je naša CTN
Zadar se kao i Pula zimi leti samo 6 puta prema Zagrebu via Pula. Da copy-past iz godine u godinu i copy-past gluposti poput Zagreb-Split-Rim iz vremena JAT-a i Jugoslavija, tj. 80-tih godina.
Croatia ima vise putnika na letu Fco-Spu/Zag za Split nego za zagreb.
a da? Odakle vam taj podatak?
Eto vi nađite da nema .
Stvarno nemam tu potrebu. Ja nisam iznio dvojben podatak.
Podatak nije dvojben.
O da, je.
pa niije los clanak (ipak Cataniu menjam za DUS).za to se treba nabaviti 2-3 aviona na lizing
Hvala. Dusseldorf ipak leti Eurowings i tu nije baš pametno konkurirati. Ostale navedene ne leti nitko.
Da ali Eurowings nije nekakva konkurencija pa ni jedne Croatie Airllines. SRVestfalija je najveca njemacka pokraina plus najbrojnija yu diaspora
Eurowings nije konkurencija. Jak LCC koji ima 10 puta više aviona od Croatie, sa jakom konekcijama preko svojih baza. Nije konkurencija? Nazdravlje.
ma dajte. Ako se OU boji Eurowingsa bolje da zatvore ducan i auf wiedersen. Smjesni ste
Eurowingsa se bilo koji prijevoznik u Europi treba bojati. Velika su i jaka kompanija, iza njih stoji ogromna i premočna Lufthansa, 2. najveća kompanija u Europi.
Moje izvinjenjenje, komentar je i dalje na drugoj vesti.
A ko ce to toliko sa OU da leti za Cataniu i Kairo iz Zagreba?
Mislite da im Kairo bude transferna linija?
Catania leisure linija. Svi živi lete na Cataniu, ona je 4. najveći aeorodrom u Italiji.
Cairo je i te kako važan aerodrom za Zagreb. Egyptair je član Star Alliancea i ima brdo konekcija za Afriku. Uz to niz turista ide za Egipat.
Nesto i ne vidim da iz regiona svi zele na Cataniu. Da li imate konkretne brojke koliko je putnika indirektno odletelo iz Zagreba za Cataniu?
Zasto onda Egyptair ne leti ako je sve to tako?
Catania je tržište koje regija nije upoznala. Kao 4. najveći talijanski aerodrom i te kako ima potencijala za letove iz regije.
Zašto Egyptair ne leti? Pa ne leti nigdje za regiju, iako Air Cairo ima značajan broj letova u regiji npr.
Slazem se. Vrlo verovatno ce Air Serbia pokrenuti prva iz regije letove za taj grad ili neki drugi na tom ostrvu.
Ali u regiji ni Air Serbia ali ni Air Montenegro nisu u Star Alliance tako da (makar po razlozima koje ste vi napisali) najlogicnije je da Egyptair poleti za Zagreb kad vec Croatia nece za Kairo.
Da to bi bilo logično. Iako Beograd ima daleko više turista za Egipat, daleko je veći grad, ima gomilu letova Air Caira i Air Serbie za Egipat (Zagreb nema ni jedan jedini) i već je imao letove Air Serbie za Cairo. Stoga bi letovi Egyptair bili logičniji za Beograd nego za Zagreb.
Beograd je direktno povezan sa HRG i SSH. Lete i Air Serbia (carteri) ali i Air Cairo (redovna celogodisnja). Zasto bi bilo logicnije da Egyptair poleti za Kairo ako nasi turisti vec lete direktno ka letovalistima? Zar nije logicnije da Egyptair kao clan Star Alliance (gde i OU pripada) prvi pokrene tu liniju jer nemate ni jednu jedinu liniju do Egipta i do tih letovalista?
Da, Air Serbia je vec letela za Kairo i vrlo verovatno ce opet pokrenuti u liniju u nekom trenutku.
Tako da nikako ne vidim da je logicnije da Egyptair pokrene pre Beograd nego Zagreb.
Upravo zato što ima toliko linija i jednako tako brdo odlaznih turista Beograd je sa više potencijala od Zagreba.
Tom logikom pored TAP treba i Ryanair otvoriti Lisabon jer cinjenicno stanje je da to trziste ima vise potencijala nego da Air Serbia otvori Lisabon?
Neće to Ryanair napraviti jer za to ne dobiva poticaj, pošto TAP tu već leti.
To je bila hipoteticka konstatacija na vas model da ako se vec negde leti da tu ima sanse i povecati. A ne na cinjenicno stanje da li FR zeli ili ne zbog subvencija.
Nije da baš razumijem, ali OK.
2020 je bio 4. najveci aerodrom italjie, sad odavno nije vise. Ne štima sve na wikipediji, sto vi trazite
2019. je bio 6. A koji je 2021? Kakva crna Wikipedai, pobogu. Pa imate podatke o aerodromima, izlazio je i serijal na zamaaero.
Analitike radi, da li se zna tocan broj putnika iz HR za Egipat u 2022.g.? Ili recimo koji je bio demand u 2019.? Cisto da znamo koliko je to “niz”.
Ne mora da znači da putnici iz HR i započnu putovanje za Egipat u HR, bilo je priča i da se organizuju grupe preko BEG, a ima i bližih aerodroma sa vezom sa Egiptom.
Slično, agencije za mlade iz Srbije organizuju daleka putovanja sa startom u Milanu i, ranije, Budimpešti, tih putnika nema u statistici BEG, a pretpostavka je da bi koristili direktne letove.
Naravno da ti putnici nisu statistika BEG kad lete iz drugih aerodroma.
Postoje alati koji objavljuju te brojke.
Eurowings nije konkurencija na liniji za ARN.
Naravno da konkurencija nije LCC koji ima bazu u ARN i mogućnost konekcija. Bože me sačuvaj da bi on bio konkurencija. Bit će da Croatiji nitko nije konkurencija.
Eurowings ne leti SPU-ARN, znači nije (direktna) konkurencija.
Eurowings je letio Split-Stockholm prošlo ljeto.
Molim broj leta ?
Stvarno ne znam broj leta (to ne bilježimo). Ali letio je, mi vodimo vrlo preciznu statistiku letova.
Onda imate grjesku u statistici
Jako teško.
Ponovo obrisano pitanje , koji je bio broj leta?
Nije obrisano pitanje i odgovorio sam vam na njega.
Nije! Nikako! Nonsens
Tko će te iste avione iz Zagreba napuniti? Ovo su totalne gluposti i nemaju veze sa realnom slikom tržišta. Čemu Hamburg i Berlin koji su više nego odlično pokriveni konekcijama via Frankfurt i Muenchen I uz to udaljeni 2 sata vlakom jedan od drugog. Problem Zagreba je premalo putnika i to je to.
Čemu onda bilo šta jer je gotovo sve dobro pokriveno via Frankfurt i Minhen?
Upravo tako. Onda letjeti za FRA i MUC iz svakog aerodromčića u Hrvatskoj i to je to! Sve ostalo zatvoriti.
Oni i lete sa svakog aerodroma (manje-vise) ka FRA i MUC. Jos koju liniju i pokrivenost 100%.
Nažalost da. Pisali smo o tome.
A vi to upotpunosti podržavate.
O ne, nikako!
Da, eto Ryanair je to pokazao. A i brdo drugih kompanija koje lete za Zagreb.
Stoji. Cak je i Air Serbia, za koju se prica da jako lose stoji u Zagrebu, skoro duplirala broj letova za Zagreb. Poptuno neshvatljivo za neke ovde to da ukapiraju ali sta ces… treba verovati.
Da povećala je broj letova i broj putnika. LF još uvijek nije dobar.
Ako znate da nije dobar to znaci i da znate koliki je LF.
Mozete li to sa nama molim vas ovde podeliti?
Ne.
Brdo ? Huge!
A ne?
Postoje rijeci ‘gomila’ i ‘brdo’ da opisu razlicite kolicine necega.
‘Huge’ i ‘pehuge’ se koriste da objasne koliko je nesto dobro. Nemojmo da raspravljamo o ovim osnovnim pojmovima.
A znate kako je. Ljudi moraju kvocati, kritizirati bez razloga…