autor: Alen Šćuric, analitićar (Zagreb), foto: ZL Pula
Zračna luka Pula istinski ima vrlo loše rezultate posljednjih tri godine, a poglavito u 2022. Aerodrom je u 2022. ostvario tek 395.119 putnika, što je vrlo loših 50,8% putnika iz 2019. (777.568). Te 2019. Pula je zaostajala za Zadrom tek 23.779 putnika. Još 2017. i 2018. Pula je imala više putnika od Zadra. No, 2022. Pula je zaostala za Zadrom ogromnih 707.203 putnika. Zašto?
Tri su glavna razloga za ovako loš rezultat. Prvi je činjenica da su putnici u Covidu-19 naučili putovati automobilima. Pula je vrlo blizu Srednjoj i Zapadnoj Europi. Putnik iz Minhena treba samo 6 sati, isto toliko iz Milana, Budimpešte ili Beča, iz Venecije samo 3 sata, iz Praga 9 sati. No, Zadar je samo 4 sata dalje. Pa ima preko 700.000 putnika više. Dakle, taj argument donekle drži vodu, ali ako pogledamo iskustvo Zadra i Splita ipak ne može biti presudan.
Drugi je razlog nedostatak Ukrajinskih i Ruskih turista koji su bili značajno tržište za Pulu. 2021. Pula je imala letove SkyUp-a, Windrosea i Ukraine Internationala za Kijev, Ural je letio za Zhukovsky, dok su Aeroflot, S7, Ural i Utair imali 11 tjednih letova za Moskvu. To je sveukupno bilo 18 tjednih letova za Rusiju i Ukrajinu ili 19,8% svih letova iz Pule (ukupno 91 let). Nije malo, no nije ni ubitačno puno. Nije nešto što bi smjelo izazvati ovako loš rezultat.
Končano, sjetimo se 2013. kada je Hrvatska uvela vize za ruske građane. Tada se broj ruskih turista desetkovao. Sjetimo se kako su ruske kompanije prije toga dolazile u Pulu sa širokotrupcima, čak i sa Boeingom 747. Ruski putnici su imali skoro 50% putnika u Puli. Tadašnji direktor Svemir Radmilo je imao ogroman problem. No, iznašao je rješenje, koncentrirao se na druga tržišta, broj putnika se zadržao skoro na istom nivou, a iduće godine je čak i narastao. Zašto se to nije moglo dogoditi i sada sa Pulom.
Treći razlog je u činjenici da Pula ne subvencionira zračne prijevoznike istim entuzijazmom kao Zadar. Turistička zajednica Pule smatra da se oslonac subvencija treba vrtiti oko easyJeta. Jel to dobro rješenje, poglavito obzirom na financijsku situaciju easyJeta? Nije li Ryanair bolje rješenje? Ili Wizz Air koji traži ulaznicu za Hrvatsku. EasyJet stagnira u Puli, vrlo slabo raste. Iduće godine ima samo jednu novu liniju iz Pule, no jednu i gubi (Geneva).
Neki zrakoplovni stručnjaci tvrde da Pula nikada više neće dostići brojke iz 2019. radi novih navika putnika i činjenice da je Istra postala prvenstveno automobilska destinacija. Ipak brojke bi, uz sve objektivne okolnosti, morale biti bitno bolje.
Pula kao niti jedan aerodrom u Hrvatskoj, osim možda još RJK, nije toliko pogođen promjenom trendova u turističkim putovanjima. U jednoj drugoj temi sam o tome pisao i ne želim se ponavljati. Da, možda da se napravi ovo ili ono, prije svega plati FR-u, možda bi bilo nešto malo više putnika, ali PUY je sa oko 400.000 u realnim okvirima trenutnih trendova.
Postavljeno je i pitanje zašto TZ Istre ne subvencionira FR kao u ZAD. Odgovor je kratak i jasan: jer nema potrebe – kapaciteti su puni (već sada ne možeš dobiti hotel početkom rujna!!!) a sezona je sve duža. I čemu onda bacanje para? Uz to još dolazi i schengen kojim se eliminira višesatno čekanje na granici, a što je još jedan minus za PUY…
To stoji. Hoteli su puni, dakle davanje novca zrakoplovstvu bi bilo bacanje istog. Ali Istre treba svakako raditi na povećanju hotelskih kapaciteta, pa bi samim time povećala i broj avioputnika.
Ukidanje Schengena će svakako naštetiti u prvom redu Puli.
Ma stoji, ali ipak, i ranije je Pula imala sličnih problema pa je imala skoro 800.000 putnika. Što se to tako bitno promijenilo da sada ima pola manje?
Istina, to je i te kako relevantno pitanje.
Za Boga: sve samo ne povećanje kapaciteta! Ionako se u vrhu sezone ne možeš okrenuti… Povećanje kapaciteta bi nas vratilo u jeftini masovni turizam tipa “Yugotours” sa kraja 80-tih! Osim toga i ovako jedva da još ima dovoljno radnika za kvalitetni servis gostiju.
Istra nikada neće biti elitna turistička destinacija. Jedina opcija za razvoj regije je povećanje kapaciteta. Radnici se uvoze, to bar danas nije problem.
Nece biti elitna destinacija ? Hotel Brioni, Histria, brojne vinarije, preskupi Maistra hoteli … ne bih rekao, cini mi se da razvoj upravo ide u tom smeru.
Ma nema šanse.
Ne slazem se no videcemo.
Jasno
Ne mora nuzno povecanje kapaciteta, dovedite ih avionom u skupe hotele i jos im iznajmite renta car kako bi gosti lakse dosli do vinarija, uljara i konoba u unutrasnjosti Istre. Para ce biti vise i svi zadovoljni.
Ako ljudi odluče doći autom (i posjetiti vinarije, uljare… svojim autom) onda ćete ih teško natjerati u avion.
Ukoliko je ponuda atraktivna razmislice svakako, narocito Skandinavci i Poljaci kojih je sve vise.
Da, ali evidentno je broj putnika malen.
Tacno, jer se njihovim privlacenjem niko ne bavi. Od juna 1989. investicije u aerodromsku infrastrukturu su bile na nivou statisticke greske.
Infrastruktura je vise nego ok. A privlacenje putnika..
Jeste, ali ako su kapaciteti iz 89. dovoljni posle gotovo 35 godina onda tu nesto ocigledno nije u redu. Ukupan broj turista se od tog vremena sigurno duplirao, a broj avio turista je u deficitu. Ne mogu pronaci nikakvo racionalno objasnjenje ove cinjenice.
Slažem se.
A nikada niste razmislili da dolazak turista osobnim automobilima stvara veliko opterećenje na infrastrukturu što na kraju rezultira potrebama za masovnim cestovim investicijama?
Cestovne investicije u Istru su dovršene. Istarski ipsilon (dva autoputa) su izgrađena, ostala je još samo druga cijev tunela Učka koja će biti dovršena do 2024.
Ma dajte ljudi. I prije se putovalo puno cestom. Pa je Pula imala duplo više putnika.
Jednostavno direktorica ne zna raditi svoj posao i to je to.
Da i prije se putovalo autom i Pula je imala duplo više putnika.
Svasta, imati duplo vise avio turista u proslom veku je prosto nesto sto se ne moze opravdati.
Da to se ne može opravdati.
Može i to vrlo lako:
Kapaciteti: od kraja 80-tih su hotelski kapaciteti ostali uglavnom isti. Novih većih hotela nema, a u postojećim objektima su kapaciteti nakon preuređenja čak i nešto smanjeni. Privatni smještaj je dobio mnogo dodatnih kapaciteta, ali to su tradicionalno auto gosti.
Struktura gostiju: i ona se u Istri značajno promijenila. Krajem 80-tih su turisti masovno dovođeni u Jugu i to u bescjenje jer je Juga trebala deviza. Yugotours je djelomično dovodio ljude za 220 funti za tjedan dana sa letom i polupansionom. Danas nakon plandemije ljudi tendiraju vlastitim automobilima pogotovo nakon kaosa prošlog ljeta po europskim aerodromima (a koji će se djelomično ove godine definitivno ponoviti!). Istra je tipična obiteljska destinacija a i to igra ulogu u odabiru načina prijevoza do destinacije.
Istra nije elitna destinacija, ali se odmaknula od onog stravičnog mas-turizma iz 80-tih. I ne dao Bog da se ponovno krene u te vode.
Nacionalna struktura: turisti iz Italije, Švicarske, Austrije, Njemačke, Slovenije, Češke, Slovačke, Mađarske i Srbije sigurno neće doći avionom, čak i da im avion daš gotovo zabadava. Domaći jednako tako. Ista je situacija sa Poljacima. Skandinavci su u Istri manjinski gosti osim donekle Danaca za koje ne biste vjerovali ali su isto dobrim dijelom auto- ili busgosti. Holanđani su isto tako tradicionalno auto gosti jer oni, opet tradicionalno, tendiraju kempingu. Engleza ima vrlo malo. To što zaista fali su Rusi, koji su gotovo 100% bili avion gosti.
Lako je reći: dovedi gosta avionom, daj mu rent-a-car, stavi ga u skup hotel i nek ide okolo autom. To ne funkcionira tako.
I stoga: malo je tu mogućnosti napraviti samo tako “nešto” da bude više putnika na PUY jer destinacija to definitivno ne daje. Čime se vraćamo na početak priče: zašto da se novci daju Ryanu da dovede 100.000 putnika, kada ti putnici ionako dolaze autom i to bez ulaganja…
Dobro a kako objasnjavas 770.000 putnika 2019?
Objašnjavam to promjenom navika putovanja nakon plandemije… Plus nedolazak Rusa i Ukrajinaca.
Promjene navika za 50% putnika?
Kako se navike nisu promijenile u Zadru, Splitu, Zagrebu?
Nisam nikako za vecu prisutnost Ryan-a, Wizz-a, pa i Easy jet -a. Prostora za Tui jet, Jet time, Transavia France i slicne leisure prevoznike sigurno ima. Neko se time prosto mora baviti. Ne mora ako je zasticeni politicki uhljeb i ne zavisi od rezultata svoga rada.
Sve te kompanije imaju problema i sa manjkom radnika i sa problemima sa manjkom radnika po aerodromima. Imat će poteškoća i u servisiranju postojećih i uhodanih ciljeva i neće trošiti kapacitete na nove koji su najblaže rečeno nesigurni. Osim toga te tvrtke daju kapacitete touroperatorima i ako su oni, po meni ispravno, zaključili da im avion sjedala za Istru ne trebaju jer ionako sve prodaju auto gostima, naravno da neće nuditi letove. Turizam se kao malo koja grana tako brzo promijenila u plandemiji. Ja gospođu ne poznam, ne znam njene stručne kvalifikacije, ne znam njenu politički pozadinu, ali joj ni za sve pare ovoga svijeta ne bih želio biti u koži. Rekao sam to već sto puta, pa ću i sto i prvi: PUY će stagnirati na 400.000 putnika +/- 10% u idućih dvije-tri godine. Dalje od toga se ne usuđujem više ništa prognozirati iako se bojim da strelica pokazuje na dolje…
Zašto nitko ne napiše kako TZ Istarske Županije ne želi suradnju sa zračnom lukom jer eto ne žele platiti “reklamu” Ryanairu, Easyjet-u…. ono što Zadar redovno plača….
Pa iz tog razloga otkazali broj rotacija za ovu sezonu. Nakon dobrih najava za ovu sezonu, nakon njihovog smanjenja vjerojatno će biti na prošlogodišnjoj razini po broju putnika.
Piše to u tekstu.
Gosp. Šćuriću
Taj pad od cca 50% putnika je krivica nove direktorice i isključivo samo nje.
Tema za malo dublju analizu..
Pa…
I ukinuli su letove za Irsku i tako ostali bez tih putnika,što naših,što turista. Nije im baš dobra računica😉
Nije.
Radio ne radio svira mi radio ! To je jedini razlog. Drzavna plata i bog da te vidi.
A što ćete.
Ma da. Plaća ide zašto bi se radilo. Samo ne znam što ju država drži na ovoj poziciji.
Totalni diletanti i ovi sto vode ZL Pula, a jos vise ovi iz ministarstva i Vlade sto nesto tako tolerisu.
A čujte.
Šteta baš. Ne postoji razlog da Pula ima manje putnika od Zadra.
Ma slažem se. To su pokazali i rezultati do 2019.
Dodao bih da je Pula bliza Marku Polu, te Ljubljana isto nije daleko.
Da istina. I blizu Trevisa, Ljubljane, Trsta. No, kak to da je Zagreb blizu 20-tak značajnih zračnih luka, pa i većih od ovih navedenih i svejedno ima promet od 91% u usporedbi sa 2019. godinom, a u zadnjih 3 mjeseca i preko 100%.
Konačno ti aerodromi su bili tu i kada je Pula 2019.imala preko 770.000 putnika, zar ne?
Bila je i prije blizu. Pa je imala duplo više putnika.
Bespotrebno uvodjenje viza Rusiji 2013. godine je smanjilo broj putnika. Ali tako je rekao neko iz Brisela i tu nema diskusije. E zivote…
Da to je jedna od malih cijena ulaska u Europsku Uniju. Zanemarivo spram benefita ulaska.
Za aerodrom Pula o kojem je članak cijena nije zanemariva očigledno. Vazalska politika kad tad dođe na naplatu.
Vazalska politika? Zar vi želite reči da je Europska Unija loša za Hrvatsku? O moj bože. Baš zavist iz vas govori. Ako se potrudite i vi bi mogli u EU za 10-15 godina. Brzinom kako sada napredujete i kasnije.
Pula je te 2013. uspjela iskoristiti članstvo u EU, te ruske putnike zamijeniti sa onima iz Europske Unije. Imala je gotovo isti broj putnika kao 2012, a iduće godine je i broj putnika narastao. Dakle, nije ništa izgubila sa ulaskom u EU i uvođenjem viza Rusima.
Kako Vi znate da citatelj kojem ste odgovorili nije iz EU? Njegov komentar je na ijekavici, dakle nije iz Srbije.
Ne znam. Zato sam i pitao.
#brexit
Što Brexit? On nema utjecaja na broj putnika iz Velike Britanije za Pulu.
А та иста ЕУ вам изводи на суд. Lolz
??? koga EU izvodi na sud?
Pa EU je tuzila Hrvatsku.
EU je tužila Hrvatsku za što?
Evropska komisija uputila je danas Sudu EU dve tužbe protiv Hrvatske, jednu zbog neprenošenja direktive o energiji iz obnovljivih izvora, a drugu jer nije ispunila raniju sudsku presudu u vezi s nezakonitim odlagalištem u Biljanama Donjim.
Komisija je, kako prenosi Hina, u okviru paketa povreda prava EU za ovaj mesec, uputila Sudu Europske unije predmete protiv Hrvatske, Mađarske i Portugala sa zahtevom za izricanje finansijskih sankcija zbog neprenošenja Direktive EU o energiji iz obnovljivih izvora u nacionalno zakonodavstvo.
Komisija, navodi se, tako preduzima pravne korake kako bi osigurala razvoj energije iz obnovljivih izvora u celoj EU i smanjivanje emisija gasova staklene bašte, energetske zavisnosti i visokih cena. Države članice bile su obvezne da prenesu du direktivu do 30. juna 2021. u svoja nacionalna zakonodavstva, što Hrvatska, Mađarska i Portugal do sada nisu učinile uprkos ranije dobijenim opomenama.
A majko mila ja mislio već nešto ozbiljno. Da kada država ne poštuje odredbe EU dobiva sankcije ili tužbe. Ništa strašno niti loše. Bogu hvala da je tako.
I kako je ovo povezano sa zrakoplovstvom.
Čovječe kako su ove “komšije” ljubomorne na to što je Hrvatska u EU, a uz to je milijun puta suverenija od Srbije.
Nije.
I nećemo na zrakoplovnom portalu raspravljati o tome tko je “suvereniji”. Majko mila.
Па Хрватску. ЕУ је покренула две тужбе.
Koje tužbe je pokrenula EU? Nemam ni najmanjeg pojma o čemu pričate.
Zamijenili su putnike koji su jeli kavijar sa putnicima koji jedu paštete.
Putnici iz Europske Unije i Velike Britanija jedu paštetu? Se vama ozbiljno pogoršalo?
Ovo je sve sirotinja šta dolazi na jadran. Lete Ryanairom za 30e jedu paštete, spavaju u najjeftinijim apartmanima. Kao nije tako?
Ali baš pričate gluposti. Jadran je vrlo skup (čak i apartmani), Jadran ima brdo hotela, Jadran ima velik broj turista (tek 1/3 manje od bitno “atraktivnije” Grčke). I već odavno na Jadran ne dolaze ljudi sa paštetama.
Ja nažalost pričam stvari onako kako stvarno jesu, meni je stvarno žao što je to tako ali…
Vi pričate enormne gluposti. Kao da piše dijete od 5 godina.
Ja pričam realne stvari.
Vi pričate najveće gluposti koje sam ja ikada pročitao.
Hoćeš se ti više preselit u Rusiju ili šta?
Bome… Što se čeka Su27. Lijepo odete u Rusiju, uživate punim plućima pa full lojalno na frontu godinu-dvije za slavu Putinu. Svaki pravi rusofil bi trebao biti ponoasan da odradi koju godinu za Majku Rusiju.
Šta ću tamo?
Pa kad je tamo tako bajkovito i super. Ne razumijem zašto čekate?
Pa jesti kavijar? Voziti se Tupoljevima?
🙂
To mogu i tu
???
Ovdje ti nema Tupoleva.
Znaš, bilo bi ti dobro da se tamo preseliš ako već smatraš da je tamo život bolji nego ovdje.
Da to sam i ja rekao. Ne znam što se čeka. A onda jedno godinu-dvije na frontu zbog lojalnosti Majčici Rusiji.
Ja sutra mogu dovest Tu-134 u Hr samo da to želim.
Preselite se vi tamo.
Hahahaha, je siguran sam da vi sutra možete dovesti Tu-134. Siguran! Majko mila koji lik.
I da ga uvezem sutradan bi izbacili članak “Su27 nabavio legendarni Tu-134”.
Apslutno da bi. Ma uvest ćete vi… možda maketu 1:200.
Makete sam odavno preraso sad je vrijeme za prave.
Ma nemožete vi ni makete ovdje dovesti.
Molim Vas to učinite!
Hahahaha… da baš. Ajde da vidimo… 🙂
Planiram ga uzet iduće godine, ali ako vam se zainatim sutra ga kupujem i idući tjedan je u Zg-u.
Da baš
Ajde preseli se u Rusiju više.
Preselite se vi u Afganistan.
Zašto bi? Pa čitatelj ne hvali Afganistan ni malo, a kamoli da ga patološki fali.
Ja sad vas ne razmijem. U Rusiji je sve megabajkovito, dalako bolje nego bilo gdje drugdje u Europi. A zašto onda ne odete živjeti u taj raj na zemlji. I ponosno odslužiti godinu-dvije u policijskoj akciji u Ukrajini. Gdje nitko ne pogiba i gdje se zapravo ide na vikend turističko putovanje na račun majčice Rusije.
Čitateljeva kultura je na razini ko da potječe iz Afganistana.
Meni je i Mt Everest savršen i bajkovit pa mi nepada napamet se ic pentrat po tom vrhu. Moja misija je da Hrvatska bude moćna ko majka Rusija i zato ju neću napuštat. Ja vam savjetujem da posjetite Rusiju i neke njene gradove i da upoznate tu divnu zemlju i ljude i onda ćete promijenit mišljenje o toj divnoj zemlji.
Ja sam u Rusiji bio dva puta. I upoznao sam je.
Niste dovoljno.
Ne lupajte.
A mogli su imati i jedne i druge
Bome nisu. Ako ne uđete u EU onda teško dobivate putnike koji imaju naviku putovati unutar EU. A ako uđete u EU, onda morate uvesti sankcije nekim državama.
Vazalska politika se ogleda u tome da si član neke zajednice a ne pita te se ništa nego sve radiš po nalogu vladara i ne možeš da se izboriš za svoje strateške ciljeve, Mađari su tipičan primjer države koja se bori za svoje a Hrvatska totalni vazal. Jednostavno zar ne?
Kako sad to. Pa Vučić je prije neki dan ustvrdio da je Hrvatska natjerala EU da se uvedu sankcije na naftu Srbiji. E sad nešto tu ne štima ili nas se ništa ne pita pa Vučko lupa, ili nas se ipak nešto pita pa vi lupate.
Gledajte, kažete nećete politiku, pa onda Vi paušalno odgovarate.
Hrvatska jeste u vazalnom odnosu naspram EU. Sad… vazalstvo je OK sa jedne strane jer ste pod kišobranom većeg i jačeg, ali i nije jer morate da radite i ono što vama ne odgovara bez prava da se bunite. U ovom slučaju daleko bolje bi bilo da rusi imaju pravo ulaska u HR jer bi bilo više turista. Jeste da je namiren dio sa druge strane, ali isto tako može se reći da su ovi došli i ovi drugi da nisu otišli… Vazalan odnos nekad zna biti i OK i nemojte to apriori shvatati loše. Problem je uvijek onaj pod čijim ste kaputom. Ako je on bezobrazan i zao onda je… a komšija vam zna biti gusto.
Istorija je majka svih nauka.
Pula je generalno auto destinacija, i Pula i okolina pula je ipak malo ljepša i mirnija destinacija. nema nekog pretjeranog masovnog turizma.
možda kad bi pula vratila 500 000 putnika oni bi nedostajali zadru. Kkakav je odnos linija… da li linije koje su nekad išl za pulu sad prebačene negdje drugdje.
Ovde je samo pitanje kako pula nije uspjela da ispregovara nekog LCC prevoznika koji bi napravio svoju bazu u Puli.
Kako se uopšte postavljaju uprave aerodroma u HR? Da li je stavran konkurs ili birokratija?
Da to jesu bitna pitanja, u pravu ste. Ne vjerujem da je gubitak od 400.000 putnika prešao na Zadarskih 300.000. Prije ih je Pula jednostavno izgubila.
A zašto bi Hrvatskoj odgovaralo teži ulazak turista sa Zapada? Zašto bi Hrvatskoj odgovarao manji broj turista općenito?
Činjenica jest, da je u 2019. broj ruskih i ukrajinskih turista bio prilično velik te sličan brojkama od prije ulaska u EU. Ovo samo dokazuje da vi nemate nikakvo dobronamjerno mišljenje o Hrvatskoj već prikriveno mrzite isto radi vlastitih kompleksa.
Suludo je da netko tko mrzi Republiku Hrvatsku ovdje na temelju svoje prikrivene rusofilije preporučuje Hrvatskoj kakvu politiku treba voditi. A najsuludije je to što stanovnik države koja je potpisala ugovore o povlačenju sa vlastite teritorije i koja sada bez vlastitog dopuštenja ima NATO baze na teritoriju koji joj legitimno pripada, priča o nekakvom vazalstvu i suverenosti.
No, no, dosta više pobogu! Ova rasprava odlazi potpuno krivo. Dosta!
Vi ste je dozvolili.
Da to je boljka moderiranja. Krene rasprava uz neku napomenu i onda ode krivo. Dozvolio sam je dok je imala veze sa zrakoplovstvom, sad se otela kontroli i više nema, pa je više neću dozvoljavati.
“Hrvatska jeste u vazalnom odnosu naspram EU.”
Hrvatska je članica EU. Primjer vazalne države Europske unije, ako uopće možemo koristiti takvu terminologiju, bi bila država koja je upotpunosti ovisna u ekonomskom i političkom smislu od strane EU, a nije dio iste te nema apsolutno nikakva prava da samostalno odlučuje već jeu takvom položaju da se treba pokoriti odlukama kojima se ne želi pokoriti.
Savršeni primjer ovakve države bi bila Srbija. I nemojte vi misliti da sam ja nekakvi ultranacionalist ili da mrzim srpski narod te Republiku Srbiju. Ja ovo govorim s razlogom da bi ste napokon shvatili u kakvoj ste poziciji, a sa realizacijom toga biste mogli poboljšati položaj svoje države.
Dobro i sada dosta. Ova rasprava više nema smisla. Vratimo se na zrakoplovstvo.
зашто инсинуирате? ево ја пишем ћирилицом и ијекавицом, хрватски држављан, цијели живот до прије пар година живио у Хрватској, сматрам такођер да је хрватска политика вазалска, а већ сам одавно у ЕУ.
Pišete ćirilicom i iz Hrvatske ste?
Sto da ne, covek zeli da prosiri svoje vidike, pa je naucio jos jedno pismo. Nema nista lose u tome!
Je baš.
криво, ћирилицу сам научио у другом основне у склопу школског програма а не код куће нити накнадно у поодмаклој доби због ширења видика
Blago vama.
шта ми не вјерујете? шта је ту чудно?
Ma baš ništa…
па шта се онда чудите ко пура д..ку??
Ajde ne lupajte više. Sad bi bilo dosta. OK.
Samo što se nakon uvođenja viza za Rusiju broj putnika na ZL Pula povećao.
Toliko o naplati “vazalske politike”.
Da to sam i ja napisao.
I nastavlja nezadrživo da se povećava.
Ne, zato i je ovaj članak. Ali to nema baš nikakve, ni namjanje veze sa 2013.
Unatoč losoj situaciji zadnjih nekoliko godina Pula bi dovođenjem Wizz Aira i oporavkom istocnoeuropskog trzista (rat ce zavrsiti prije ili poslije) okrenula situaciju u svoju korist. Easyjet godinama stagnira u Hrvatskoj i oko njega graditi budućnost je u ovom trenu pogrešna odluka. Ako je već Ryanair odabrao Zadar i Zagreb onda se Wizz Air namece kao logican i najbolji izbor.
Istra je automobilska destinacija u odnosu na Dalmaciju, ali struktura receptivnih kapaciteta je puno bolja od zadarske i Pula tu treba uz jedan jaki lcc koji ce generirati rast broja putnika raditi na dovođenju legacy carriera koji definitvno imaju što traziti u Istri.
Da, upravo sam to i ja savjetovao management.
Apsolutno pravilno razmisljanje koje izgleda nema ko cuti i jos manje realizovati.
Pa management Pule je to shvatio, ali njihova Turistička zejednica nije.
Па и колима се може стићи из Београда па ЈУ повећава Пулу на 4 овог лета. Дакле та теорија о колима и не пије ваш воду.
Ta teorija i te kako drži vodu. Ali, kao što piše u članku, to nije presudno i nije moglo utjecati na toliki pad.