autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Aerodrom Beograd
Kad se uspoređuje „tko ima većega“ što bi rekao jedan od respektabilnijih čitatelja ovog portala (Super Portak) „jel veći Stojko ili Pimpek“ stvari se stavljaju potpuno izvan konteksta. A to je i te kako pogrešno. Ne mogu se brojke promatrati izvan konteksta. Zagreb i Beograd su kontinentalni aerodromi. I da, po tome su vrlo slični. Bitno teže je uspoređivati morske aerodrome (Split, Dubrovnik, Tivat, Zadar, Pulu…) sa Beogradom.
No, niz je činjenica zapravo na strani Beograda zbog čega je logično da on ima više putnika nego Zagreb. Da je Zagreb i dalje kontinentalni aerodrom, ali da je udaljen od Splita i Zadra kao što je od Rijeke, koju i te kako guši, npr. da je smješten tamo negdje kod Knina, sigurno da bi to utjecalo na Split i Zadar i da bi oni imali daleko manje putnika. Ovako su Dubrovnik, Split i Zadar dovoljno daleko da se mogu sami razvijati i da mogu postizati toliko velike brojke putnika. Ova tri aerodroma su 2019. imali čak 7 milijuna putnika. Duplo više od Zagreba. Da im je Zagreb bliže tako sigurno bilo ne bi i Zagreba bi imao daleko više putnika, a ove zračne luke bitno manje.
Jednako tako da su Niš i Morava dalje od Beograda nego što jesu, npr. kao Split (410 km) imali bi bitno više linija i letova, te bitno više putnika. Ovako je blizina Morave i Niša ogromna prednost Beograda koji ubija broj putnika i potencijalne ovih zračnih luka.
Srbija ima jedan veliki, jedan manji i jedan minijaturni aerodrom. Hrvatska ima 9 aerodroma, tri velika, dva srednja, jedan manji i tri minijaturna aerodroma. Jasno da u tom kontekstu Zagreb ima bitno manje šanse. Beograd je de facto jedini aerodrom u Srbiji koji drži 93% prometa Srbije, Zagreb drži tek 29,6% putnika od 11,5 milijuna koliko ima Hrvatska.
Uostalom Srbija je bitno veća od Hrvatske. Srbija ima 6,9 milijuna stanovnika, Hrvatska tek 4,1 milijun. Konačno Beograd je bitno veći od Zagreba. Beograd ima 1.166.763 stanovnika, Zagreb tek 807.254. Metro zona Beograda ima 1,7 a metro zona Zagreba 1,2 milijuna putnika.
Gravitacijska zona Beograda je još veća od zagrebačke. Samo 50 minuta od beogradskog aerodroma je Novi Sad, grad koji nema svoj aerodrom, ali ima 341.000 stanovnika. Beogradu gravitira čak 4,7 milijuna stanovnika, Zagrebu njih tek 2,4 milijuna. Pola manje. Samim time i logično je da Zagreb ima pola manje avio putnika. No, to nije činjenica. Zagreb ima više od toga. On je u 2019. imao 56% putnika Beograda.
No, Beogradu gravitira i Zapadna Rumunjska, Jugoistočna Mađarska, Istočna Hrvatska, Sjeveroistočna BiH. Zagrebu gravitira samo dio Slovenije i Sjeverozapadna BiH. Naime, Beograd u svojoj neposrednoj okolici ima daleko manje velikih aerodroma nego Zagreb, te manje aerodroma uopće:
- u krugu od 4 sata vožnje od Beograda postoji samo jedan aerodrom sa više od 10 milijuna putnika, Zagreb ih ima 3
- od Zagreba je na manje od 4 sata vožnje Beč koji ima čak 31,7 milijuna putnika
- u krugu od 3 sata vožnje Beograd ima 3 aerodroma, Zagreb ih ima 9
- u krugu od 5 sati vožnje Beograd ima samo 10 aerodroma, Zagreb ih ima 20
- u krugu od 5 sati Beograd ima aerodrome sa tek 29,7 milijun putnika, a Zagreb sa 81,8 milijuna putnika, čak 3 puta više.
Konačno, Zagreb je bliže od Beograda nekih 300-400 km Središnjoj i Zapadnoj Europi (4 sata vožnje). Samim time daleko više putnika za Zagreb putuje automobilima, autobusima i vlakovima nego za Beograd. Ovo se posebno odnosi na putnike (poglavito turiste i dijasporu) koji putuju iz Slovenije, Austrije, Njemačke, Švicarske, Italije, Češke, Slovačke i Mađarske, ali i dobar dio onih iz Francuske, Belgije i Poljske.
Jedina prednost Zagreba je što ima veći BDP od Beograda, poglavito BDP per capita koji je bitno veći, te ima više turista od Beograda, poglavito onih koji nisu iz regije, dočim koriste zračni promet za dolazak.
Obzirom na sve gore navedeno, zagrebački broj putnika u stvari i nije loš, a racionalan zaključak je da bi Beograd trebao imati bitno više putnika. Beograd ima duplo veću gravitacijsku zonu, grad je bitno veći, ima 3 puta manje aerodroma u svojoj okolici, drži 93% putnika Srbije. Samim time Beograd bi morao imati preko 11 milijuna putnika. Upravo radi toga Budimpešta kao aerodrom koji ima gotovo jednak postotak putnika svoje država (koja je samo 41% veća od Srbije) imala je čak 10 milijuna više putnika nego Beograda 2019. godine.
Alene, da li mislite da će BEG 2021. imati više od 3 miliona putnika? Navodno su za ovu godinu “targetirali” 2,9 miliona. Nisam video da se objavljuje broj putnika za Beograd, pa me zanima kakvo je stanje. Pozdrav!
Oni objavljuju broj putnika kvartalno, dakle svakih tri mjeseca.
Bit će sigurno 3 milijuna, vrlo vjerojatno i 3,2 milijuna.
Treba videti koliko ce robe biti na kraju godine, danas DHL B757 i AirBridgeCargo B744,
Nažalost, Beograd već dugo vremena ne objavljuje podatke o cargu.
U januaru OS vraca BEG na 15
Thanks.
O.T. easyJet je otkazao letove iz BER za BEG posle 10.01.2022.
Super. Bravo za Air Serbia.
Taman ce sada povecati letove sto ce doprineti konektiranosti
Taman…
Još jedan.
Kao sto sam napisao i na drugoj objavi, JU ima odlicnu prednost u smislu reda letenja. Nude jutarnje i vecernje polaske sto ne samo da vam omogucava da idete i da se vratite istog dana vec i da maksimalno iskoritite dan u Beogradu ili na krajnjoj destinaciji.
easyJet je sa druge strane leteo u sred dana, valjda u 13.20 iz Berlina sa dolaskom u Beograd u oko 15.10.
Razbila ga je Air Serbia
Ma razvalila!
Ni na jednoj liniji osim Zuricha, Pariza i Podgorice (i to ne svim danima), Air Serbia ne nudi mogućnost povratka istoga dana.
Hrvatska odavno nema “4,3 milijuna stanvonika”:
http://www.hrsvijet.net/index.php/vijesti/132-hrvatska/60379-hrvatska-ima-manje-od-3-9-milijuna-stanovnika
Da, to je vrlo vjerojatno točna brojka. 3,9 milijuna.
Чак толико?
3,5…
Ne pretjerujte.
Колико је пријављених у Хрватској, а другде су у ЕУ?
To baš u nije moguće.
A i Srbija tesko da ima 6.9 miliona. Po popisu od pre 10 godina je imala 7.25 miliona od tada je samo negativni prirastaj preko 400.000 plus nekoliko stotina hiljada trajno odseljenih. Realna brojka mozda 6.6 miliona.
Stvarno ne znam. Ovo su objavljene službene brojke. Kako god, omjeri Hrvatske i Serbije su točni, a to je jedino bitno za članak.
nazalost vrlo je vjerovatno da su brojevi cak i nizi od ovih vec strasnih brojeva. u hr ispod 3.9 and u srb ispod 6.9. u bosni je najstrasnije i ide se cak i do 2.5 miliona stanovnika (4.3 prije rata).
Uskoro ćemo vidjeti.
Sve stoji iz teksta. Po meni od sustinskog znacaja kako ce se katastrofalna demografska kretanja odraziti na rad aerodroma u buducnosti. Srbija za nekoliko decenija tesko da moze da ima vise od 5 miliona stanovnika. Sa druge strane pretpostavljam da ce veci procenat stanovnistva da putuje avionom…
Budućnost putovanja avionom uvelike ovisi o razvoju političke situacije koja će ili neće dozvoliti putovanje avionima iz “ekoloških” razloga. Nemojmo se zavaravati: na ovu corona-diktaturu slijedi eco-diktatura, i ta će biti tri puta gora!!! Izvanredan je potez Srbije da gradi brzu prugu – mi smo u RH od toga još svjetlosne godine udaljeni…
Eko-talibani ce nam tek doci glave.
Kakvo je stanje u Austriji? Ne odustaju od Impfplicht?
Voleo bih da ovo nije istina
https://fb.watch/9T3UCW8koz/
Majko mila. Pa kuda ide ovaj svijet. Najprije ona premlačivanja ljudi koji u parkovima nemaju maskice u Australiji, sada ovo! Isuse i majko božja!
Nije istina. Treba protestirati, treba izaći na ulice, treba ovu “vakcinokraciju” poslati do sto đavola, ali ja sam apsolutno protiv ovakvih “vijesti”. One ne vode ničemu već samo daju municiju vladajućima… Situacija u Austriji je slijedeća: po medijima kurziraju najrazličitije informacije. Činjenica je da u ovome trenutku nema ni zakonske a ni ustavne podloge za obavezu cijepljenja. Jer da ima, zašto se čeka do 01.02. a ne uvede se to odmah? Koliko god da je Nehammer glup, a je, jasno je i njemu da u ovome trenutku ima oko 1,5 milijuna odraslih koji nisu cijepljeni. Velika većina njih, nešto oko 1,2 milijuna radi. Ukupan broj zaposlenih u Austriji je oko 4,3 milijuna. E gospodo: zamislite što bi se dogodilo da iz privrednog sistema jednim potezom pera izbacite 28% zaposlenih. U roku tjedan dana došlo bi do kompletnog kolapsa ne samo privrede već i socijalnog sistema, opskrbe energijom, trgovine… Trenutačno se provodi ogroman pritisak, društvo se dijeli još jače, ide prljava medijska kampanja protiv svih koji su protiv uvođenja obaveze cijepljenja, retorika podsjeća na najcrnije dane iz njemačke prošlosti, tamo negdje 1937. samo što je riječ “Židovi” zamijenjena riječju “necijepljeni’. Austrija se sve više i više pretvara u totalitarnu diktaturu. Jedina je sreća da je policija u biti sa nekih 25.000 aktivnih daleko preslaba provesti bilo što a vojska “Bundesheer” je naprosto smiješna. Osim toga i dobar dio policije više ne vjeruje u cijelu bajku, tako da vjerujem da će i tu biti velikih problema za vladu. Znate: najopasniji je onaj koji više nema što izgubiti. I ako tih još ima više od 30% u odnosu na ukupan broj stanovnika, to je ogromna snaga. Bio sam do sada na dvije demonstracije u Beču: 20.11. i 11.12. : vjerujte mi: ljudi su odlučni ići do kraja… U subotu nas je bilo samo u Beču oko 120.000 ljudi: mahom obitelji sa malom djecom, puno ljudi srednjih godina i nešto penzionera. Kada se računaju i prosvjednici u ostalim gradovima, dolazimo do brojke od preko 250.000. A to je za malu Austriju ogroman broj…
Hvala najlepse na vasem odgovoru.
Vrlo rado!
Samo napred, izdržite. Ako bi u Beogradu bilo demonstracija pred Botšaftom Istočnog Rajha, pridružiću se.
Samo naprijed!
Hvala na podršci! Jer jedno ne smijemo zaboraviti: svi sjedimo u istom čamcu. Što je danas u Austriji, neminovno će sutra doći u Srbiju i Hrvatsku. Austrija je samo probni balon jer su tamo očekivali najmanji otpor… E tu su se grdno prekalkulirali…
Apsolutno. Sve što se tamo radi ide svima ostalima nakon par mjeseci.
Tacno tako. Vidi se da je i za Nemacku Austrija probni balon i danas se u Becu brani Evropa ljudskih prava. Ako vi popustite listom ce krenuti sa istim scenarijom i u Nemackoj (gde se to vec odavno najavljuje ali nije jos odredjen datum kao u Austriji) a kasnije i u drugim zemljama Evrope.
Puna podrska progonjenim ljudima u celoj Evropi!
Upravo tako. Batinjanje i zatvaranje demonstranata je već krenulo, batinjanje ljudi koji ne nose maske je krenulo, sad će krenuti i zatvaranje. Hitler će ispasti mala beba za ovo što se radi!
Zeleo bih jos samo nesto dodati…Koliko god mi ovde bili isti ili razliciti, koliko god nekad bespotrebno potencirali tu razlicitost, koliko god jedni druge mozda zbog toga nervirali mi smo svi u jednom istu camcu zrtava trenutne situacije i trebamo u ovom trenutku biti jedni drugima podrska.
Hvala.
Apsolutno.
Potpisujem!
Ovo nije normalno. Kamo je sve ovo otišlo, majko mila!
Ako tako gledate, na cijepljenost kao osnovu diskriminacije, onda ste u pravu.
Ali, što kažu: Ako uđeš u pogrešan voz/vlak, svaka je stanica/postaja pogrešna. E, to je poanta. Pogrešan vlak/voz.
Radi se o velikoj krizi javnog zdravlja, pandemiji. Ako tako gledate, onda su mjere koje se tim povodom sprovode, prihvatljive, iako ne i ugodne. Teško je prihvatiti da u današnjem svijetu ima toliko ljudi koji imaju zabrinjavajuće odsustvo empatije i solidarnosti- njima je svejedno koliko će ljudi oboleti, umrijeti od kovida ili ostati trajno onesposobljeni tom bolešću.
Također, kako mislite da će bolesni ljudi raditi? A mnogo je bolesnih, pa i teško bolesnih (posebice necijepljenih)- koliko košta njihovo liječenje. Ako brinete o gospodarstvu, morate imati i tu nezanemarljivu stavku uzeti u obzir.
Ugodan dan iz Beograda.
Ali mnogo je bolesnih od Covida-19 koji su cijepljeni. Eto ja sam imao Covid-19 iako sam bio cijepljen. I umrlih od Covida-19 koji su cijepljeni. Pa čak i umrlih radi cjepiva. Koja je razlika?
Cijepljeni su sve ispravno napravili ali eto nažalost, kako cijepivo ipak ne štitii100% jer nema toga na svijetu, ipak obolili/umrli, necijepljeni su sve pogrešno napravili i naravno obolili/umrli… Stvar retorike…
A razlike nema.
To je vaše mišljenje koje je za moj pojam previše “naslonjeno” na službenu propagandu kojom nas furaju već 21 mjesec. Ali ako vi u to vjerujete, molim lijepo. Jedno bih ipak napomenuo: izvorna terapija (jer to nije cijepivo!) napravljena je za “alfa” varijantu, kod “delte” se pokazala gotovo beskorisnim (usporedite brojke oboljelih i umrlih u prošloj i ovoj godini u normalnom jesenskom valu virusnih oboljenja respiratornog trakta) a sada bi uveli obavezno cijepljenje istim tim pripravkom protiv “Omikron” varijante gdje i sami proizvođači pripravka kažu da on ne pomaže kod te varijante… I jedno vaš molim: taj “solidaritet” koji spominjete nije ništa drugo doli, nažalost vrlo uspješan, način podijeliti društvo! Jer kako sam ja necijepljen opasan za vas cijepljenog ako cijepivo zaista djeluje??? Divide et impera!
Da, pitanje koje nikada nije odgovoreno:
– kako necijepljena osoba može biti ugroza za cijepljenu osobu ako cjepivo funkconira
– ako cijepljena osoba može zaraziti drugu osobu (cijepljenu ili necijepljenu) koja je korist od cijepiva (pustite jače posljedice, to je odnos poslodavca i posloprimca koji se ne tiče države, tj. što briga državu ako će netko biti na bolovanju više dana, a poslodavac je voljan to tolerirati kao npr. ja)
– ako cijepljena osoba može dobiti Covid-19 i time biti u samoizloaciji 10 ili više dana, koja je razlika po poslodavca koji tada nema zaposlenika u tome je li on necijepljen ili cijepljen
– ako cijepljena osoba može dobiti Covid-19 (a može) onda ona može i više zaraziti ljudi jer se ne mora testirati – ja sam najbolji primjer koji je zarazio preko 100 ljudi jer nisam znao da imam Covid-19 (slabi simptomi), a nisam se morao testirati jer sam cijepljen
Odgovoreno je tisuću puta i kod nas u Srbiji, a vjerujem i kod vas. Necijepljeni pomažu da virus dulje opstaje među stanovništvom, u kruženju (cirkulaciji) a time i povećava sposobnost mutacije (promjene genske strukture- otud te varijante kojima svjedočimo).
Teorijski, da smo se svi cijepili, virus ne bi razvio tolike mutacije.
Nitko nije tvrdio da cijepivo štiti 100%. Dakle, manji procenat cijeplenih može oboljeti. Ali, bitno je da cijepljeni ne oboljevaju od teških oblika kovida.
Nije istina da manji postotak cijepljenih može oboljeti. Cijepljeni oboljevaju u istom postotku kao i cijepljeni. Dakle, bolest se razvija jednakom brzinom, zapravo i brže (mutacije stvaraju zarazniji no slabiji virus).
Nije istina da cijepljeni ne oboljevaju od težih oblika bolesti. Kod nacija koje imaju pocijepljenost od 80% i više jednak je broj umrlih, onih u bolnicama i na respiratorima kao i dok je pocijepljenost bila 0%.
Za sve koji veruju da ih drzave ne lazu molim autora da objavi sledeci link
https://www.bild.de/politik/inland/politik-inland/corona-impfheld-ugur-sahin-in-bild-geimpfte-sind-nicht-mehr-ansteckend-75557532.bild.html
Za one koji ne znaju nemacki samo kratka napomena da se radi o prof. Uguru iz BionTecha koji je kreirao vakcinu i koji u februaru ove godine govori kako onaj koji primi njihovu vakcinu ne moze vise da zarazava druge ljude.
U medjuvremenu brojevi zarazenih su u mnogim zemljama koji imaju visok stepen vakcinisanih daleko vec nego pre godinu dana (u Nemackoj je pre 7 dana bilo 75.000 inficiranih dnevno a u najgore vreme prosle zime oko 30.000 dok je broj preminulih na skoro istom nivou kao pre godinu dana a vakcinisanih ima preko 70% dok se u taj broj vakcinisanih ne ubrajaju oni sa prirodnim imunitetom koji su prelezali ovu bolest). Slicno je i u Irskoj, Danskoj, Portugalu, Holandiji, Francuskoj…
Izvolite verujte im ako mozete. Meni tesko ide.
I sad će vas proglasiti antivakserom, pobornikom teorije da je zemlja ravna ploća, napisat će da ste diletant i da nemate pojma o cijepivima i pandemiji.
Pritom neće napisati ni jedan jedini argument, samo će vas stigmatizirati općenitim pridjevima.
@anonymous 12.37: Taj Ugur je doslovno od nule u roku zadnjih 12 mjeseci postao deseti najbogatiji čovjek u Njemačkoj sa imetkom od oko 14 milijardi dolara. Sada propagira booster svaka 3-4 mjeseca… To je sprega bogataša i politike potpomognuta medijima koji fantastično od ovoga žive! Pametnome dosta!
A da.
Da li je po vama onda sve ovo smisljeno kako bi se pojedinci bogatili i drzava im ide niz dlaku s tim ciljem? Pojedinci iz sjene upravljaju drzavama? Negdje je bio nekakav kongres mocnika iz sjene gdje su sve dogovorili..q
Pri tome su sje…. mnostvo drugih isto tako mocnika; vlasnika aviokompanija, auto i avio industriju…
Valjda ovi nisu prisustvovali kongresu pa se odlucilo bez njih i najvise su stradali dok se ostali bogate.
Karikiram ali fascinantne su mi te teorije kako je sve urotabali nikad ne cujemo od teoreticara koji su ciljevi svega ovoga?
Novac.
Oporavit će se oni.
Vi nikada niste čuli za Davos i Klausa Schwaba? Ovo je sprega bogatih pojedinaca, njih oko 3000 u svijetu, koji će ovime postati još bogatiji te politike koja je u zadnjih 20 mjeseci koncentrirala nevjerojatnu moć nad vlastitim stanovništvom, a što NIKADA ne bi uspjela bez ovoj jadnog virusa. Teorija zavjere? Postoji jedan ogroman problem a taj je, da su ” teoretičari zavjere” i “ravnozemljaši” do sada u svemu imali pravo. Govorili smo da ćemo maske nositi do Svetog Nigdarjeva, govorili smo da jedna doza neće biti dovoljna nego će nas cijepiti nekoliko puta na godišnje, govorili smo da će nas zatvarati (Lockdown) kako im se prohtije i bez dokaza, govorili smo da će doći obaveza cijepljenja, govorili smo da će se protivnike cijepljenja proganjati, govorili smo da se manipulira brojkama, … Jednako tako smo govorili da ovaj genski pripravak (na hrvatski bućkuriš) nije efikasan i da se time pandemija neće završiti, govorili smo da će to “cjepivo”, koliko god ono u krajnjoj liniji gotovo beskorisno bilo, prouzrokovati mutacije virusa (a što su mediji i politika na kraju “okrenuli” za 180 stupnjeva tvrdeći da necijepljeni prouzrokuju mutacije što je znanstveno gledano kretenarija na desetu potenciju), govorili smo da će brojke pozitivnih rasti usprkos ratama procijepljenosti i do 80% u nekim zemljama. Da li ste primijetili da nas mediji zadnjih 10-15 dana više ne bombardiraju “izvještajima” sa intenzivnih odjela gdje navodno leže samo necijepljeni??? Zašto sada najednom ne više? Jer istina prodire u javnost da naprosto nije tako!!! Zašto mislite da medicinsko osoblje radije daje otkaz nego da se cijepi? Sve neobrazovani, prljavi, neuredni i krezubi ravnozemljaši??? Sačekajte dok mRNA “razvije” svoje puno djelovanje u organizmu pa kada krene masovno umiranje od tumora i/ili bolesti koje bi svaki normalni imunski sistem bez problema savladao ali uništen mRNA pripravkom to više nije u stanju. I molim Boga da nisam u pravu!!?
Pa onda nam ne jedini spas da spregnemo hiljade ostalih bogatih koji nisu bili ukljuceni u ovaj deal, a plan corona je nastetio njihovim biznisima da se bore protiv te grupe..
Je naštetio je mnogima. Ali glavne baje planeta su zaradile opaku lovu. Ja ih zovem vlasnici svijeta.
E da. Nažalost…
Apsolutno. To je evidentno.
Bojim se da ste u pravu.
Za sada ne, ali pogledajte moj post od 19.28.
tI EKOLOZI IDU MALO VIŠE NA ŽIVCE. ok JE TREBA BRANITI PRIRODU, RIJEKE, JEZERA, PLANINE, NEPOTREBNA ISKOPAVANJA (rio tinto) ali zamišljati da se energija proizvodi putem vjetra ili solarnim pločama je utopija.
Da, ti zeleni stvarno puno pretjeruju. A većina ih se ne drži ni osnovnih ekoloških principa.
Pazi ovo rista: išli su na predizborne skupove debelim BMW-ima i Audijima i onda su par kilometara od mjesta skupa predsjedali u razne Priuse. Novinari su ih pri tome fotografirali i snimali, bilo je dovoljno o tome po medijima i budale ih i dalje biraju… Znaš tko je u starom sazivu njemačkog Parlamenta najviše letio? Zeleni..
A znaš priču o Gretici i njenom navodnom putu jedrenjakom za Ameriku? Mala je sa pompom ušla na brod i isplovila put Amerike. Na nekih 50-tak kilometara od obale ju je potajno pokupio helikopter i tajno vratio na kopno. Onda je išla privatnim jetom potajno za NY, koliko sam čuo za Tettboro. Tamo su je onda ukrcali na helikopter, prebacili na brod koji je već bio par desetaka kilometara pred NY i onda je trijumfalno “došla” brodom u NY… To su moderni zeleni ekoteroristi…
Da, ta priča je poznata. I da, to su klasični “zeleni”. Koji će naručiti kivi iz Novog Zelanda koji dolazi avionom.
Ali znate što je najgore: Njemačka zatvara sve atomske centrale a najradije bi i one na ugljen. To su sve tehnološki vrhunski pogoni, ljudi sjajno obučeni, svim opremljeni izvanrednom sigurnosnom tehnikom. Ali samo na Rajni sa francuske strane ima 30 atomskih centrala i građe se nove. U Češkoj je prastara centrala Temelin koja radi još sa tehnologijom koju je imao Černobil, u neposrednoj blizini njemačke granice. I za zelene je u redu da se tamo kupine struja. Bitno je da na teritoriju Njemačke nema centrala… To je zelena logika!!!
Ubit će nas zeleni.
Ne mogu da vjerujem s kim disem zrak.
A da. Baš da.
Stoji.
Slažem se sve, biće Gretenizam-boljševizam, međutim ta pruga neće odmeniti nijednu avio-liniju iz Beograda. Do Pešte letova ni nema, do Beča će voziti 6-7 sati, dalje je smešno i pomisliti da može konkurisati avionu.
Nije Alen mislio na konkurenciju avionu sa tom linijom.
Po meni ima dva glavna pravca kako će se stvari razvijati.
Ako sa ovim veštački (korona, ekologija, i verovatno će im još nešto pasti na pamet) izazvanim ograničenjima u putovanju nastave, i veštački izazvanim obezvređivanjima plata (štampanja novca) biće svima loše. Sve zemlje će se učauriti i otvoriti samo prema susedima i ideološkim/filozofskim bliskima na obostranu korist. To za nas znači parola Balkan Balkancima.
Drugi scenario, je da puste da se sve razvija kao do 2019. i tu onda jako lako može da se desi da imate ljude koji će preko nedelje raditi u jednoj zemljji, gde je viša plata, a porodice će im živeti u drugoj zemlji gde je život lep a troškovi života niski uz prihvatljivo kulturološko okruženje.
U prilog ovome ide kontinuirano pojeftinjenje letova u odnosu na ukupna neto primanja, kao i sve gore kulturološko okruženje u kojima porodice SFRJ dijaspore moraju da žive.
Demografija će biti jeziv problem svuda, a kod nas pogotovo.
Sve kada se sabere i oduzme ja sam blagi optimista.
Ma i ja sam optimista, iako me sadašnjost jako demantira.
A ovo sa tjednim migracijam. O da, imam ja nekoliko poslovnih partnera i prijatelja koji rade i žive u Francuskoj i Britaniji, a onda u petak popodne (koji puta i u četvrtak) bježe za Portugal, te time opako šparaju. I kad plate avionsku kartu na Ryanairu još uvijek su opako uštedjeli. Vraćaju se “kući” u ponedjeljak ili utorak (uz napomenu da je njima zapravo jako upitno što je kuća). U Hrvatkskoj vam je bio i jedan pilot Air Canade koji je prebacio ženu i troje djece živjeti iz Kanade u Hrvatsku. I putovao je kući svakih 15 dana, te tu bio 10-15 dana, uz godišnji od 45 dana. Tako su živjeli 4 godine.
Noć je najtamnija pred zoru.
Jel tako?
Stoji. Em će više putnika putovat avionima, em će dijaspora koja raste dolaziti u maticu.
Beograd 1 166 763 stanovnika ?????
Kamo lepe sreće da je toliko ,ne bi bilo gužvi i bio bi Diznilend
Napisao je covek 1.7 miliona grad sa predgradjima.
Tak je.
objasni mi reč predgradje gde to pripada,zar nije to deo grada a grad je Beograd,
Pa ozbirom da neki tu barataju brojkama koje su veće i od Beogradskog okruga, vjerojatno u predgrađa spada i Novi Sad.
Statistike tako govore. Okrug ima skoro 1,7 milijuna.
Плус бар 300.000 који као не живе у Београду плус n*100.000 у току радне недеље…
Ma bar 4 milijuna.
2,5.
На жалост.
Слажем се, Београд има дефинитивно преко 2.000.000 становника када се урачунају непријављени студенти, они који раде у Београду а живе у Срему, Шапцу, Аранђеловцу…
Аранђеловац-Београд је нешто мање од 70 км и то углавном аутопут. Њему треба мање до Новог Београда него мени са Звездаре.
A koji veliki grad nema više ljudi nego što ima prijavljenih. Kakve to veze ima sa stastistikama?
Ma ne, 4 milijuna. Bar!
1.6 je broj iz 2011. i odnosi se samo na grad beograd. medjutim manji broj se odnosi na “gradske” dok veci broj ukljucuje prigradske opstine grada beograda (npr. obrenovac, grocka, vrcin). taj broj zaista ide nagore ako se ukljuce gradovi de fakto naslonjeni na bg, poput panceva koji je blize samom beogradu od nekih prigradskih opstina. sveukupno, cifre su vam vjerovatno tacne jer beograd ima manje migracija van svog podrucja, ali ih okolina itekako ima. ove guzve koje se pominju su dijelom i zato jer ima vise automobila po glavi stanovnika a gradski saobracaj propada.
Kažem je, bar 4 milijuna.
Vrlo jednostavno objasnjenje.
1. BEG je bio mnogo realniji od ZAG-a tako da je jos 2010. godine otvorio vrata Vizeru i ostalim niskobudzetnim kompanijama.
2. JU je za razliku od OU nasla svoj put kako da KOEGZISTIRA sa W6 i ostalima. Za sada u ZAGu se ide u drugom smeru gde FR unistava OU na svim frontovima. Dakle ukoliko FR dokrajci OU to ce biti ogroman problem za ZAG prvenstveno jer ce se i to transfera sa obale sto je islo preko ZAG-a sada preusmeriti ili na direktne letove ili na druge aerodrome poput FCO, VIE, BEG, MUC, FRA…
Dugorocno ZAG je sebi naskodio sa dogovorom sa FR. Bilo bi pametnije da su uradili isto sto i BEG pa da su postepeno uvodili FR na trziste. Da su krenuli sa 3-4 linije i da tako OU ima sansu da se reformise kao sto je to bio slucaj sa Jatom. Ovako, mislim da im je sam ZAG presudio.
Craotia ne bi imala šansu ni da Ryanair nije ni došao. To je toliko loša komapnija sa toliko lošim managementom da su stvarali velike gubitke kada su svi drugi bili megaprofitabilni. Tako da tu Ryanaira može samo ubrzati stvari, ali kompanija bi propala i ovako i onako sa Ryanariom i bez njega.
Sta ja znam, tako se pricalo i za Jat koji je bio u gorem stanju od OU danas pa su ga sredili. Mozda ono sta nedostaje je politicka volja u HR da se pozabave OU. Dovoljno su para spucali u OU da naprave nesto ok od nje.
Stoji, u pravu ste. Samo ne rade. I ne pokazuju intenciju da naprave!
Da nije bilo korone Beograd bi za ove dve godine imao ozbiljno povećanje
Kao i svi drugi aerodromi regije.
Ovde na portalu je malo poremećena percepcija realnosti običnih ljudi u našim zemljama. Mi svi volimo vazduhoplovne teme iz ovog ili onog razloga.
Ali 90% naših ljudi, ma i više, godinama nije ušlo u avion jer nema realne potrebe za tim, a verovatno ni para. Na letovanje idu kolima u susedne zemlje. Biznis je slab. Po avionima tokom godine uglavnom zanatlije, starija dijaspora, i ljudi sa zaista visokim platama na Zapadu.
U Hrvatskoj je u zbiru sigurno puno veći potencijal zbog velikog turizma, ali kajmak kupe stranci. U Srbiji realno trenutno postoji samo 1 aerodrom.
A u obe zemlje iseljavanje i demografska kataklizma. Kukaćemo mi jedni za drugima, kada neki drugačiji ljudi primete toliko lep a nenaseljen prostor.
Tako da ovde nije tema kome je veći, nego ko je manji jadnik.
Ps. Moram reći da sam već čuo za puno primera da se cele porodice vraćaju sa demokratskog Zapada, jer ne mogu više onaj korona-rodni-ekološki-itd. ekstremizam da gledaju i žive. Tako da mi to daje malu nadu.
Slažem se osnovna tema je tko je manji jadnik.
Mislite da 90% ljudi ne leti? Iskreno ne znam, ali mi to ipak djeluje prevelika brojka.
Za Srbiju je to realna brojka, ako ne i veća.
Lepo možete da izračunate broj prevezenih čarterima i po turističkim destinacijama. Na letovima za Crnu Goru tokom godine ima više Crnogoraca. Iz Srbije ko leti za Crnu Goru ili ima tamo kuću, ili familiju i obično generišu par letova godišnje po porodici, najčešće žene i deca, najčešće leti. Da nema letova između Srbije i Crne Gore, mogli biste da poklonite aerodrome BEG, TGD i TIV.
Ima i nešto onih što non-stop lete na Zapad i nazad poslom (visokoplaćeni sa Zapada i zanatlije koje tamo rade ovako ili onako), ali to 1 osoba generiše letova ko 50 i više običnih stanovnika. Dijaspora ide avionom u Srbiju a obrnuto je retko. Penzioneri i omladina retko najčešće nikad. Slabije plaćeni ljudi. što je većina, i njihove porodice nikad.
Drugim rečima taj broj putnika koji vidite generišu ljudi koji ne žive u Srbiji, i jako ograničen procenat ljudi iz Srbije.
Sve to kada saberete dođete do 90% ljudi koji godinama nisu ušli u avion, i to još od pre korone. To je naša realnost. Mršavo je tržište.
Smem da se kladim da je slično i u Hrvatskoj, možda nešto bolje zbog nešto viših neto plata umanjenih za troškove. Da nema stranih turista ko zna kako bi sve izgledalo.
Nije ovo zapadna Evropa. Mi svi većinu cilljeva od interesa možemo i volimo kolima da dobacimo.
OK, ima logike to što govorite.
Alene. Ne pazite na imena gradova. Trenutno je svađa oko Segedin. Da li je to Szeged?? Pa se stalno spominje Beč a neki ga zovu Dunaj, kao Slovenci Vienna kao Makedonci a ne znam kako ga Srbi zovu?!
OK, Slovenci zovu Beč Dunaj i?
Srbi ga zovu – Beč. Kao i Mađari.
E da.
“Ps. Moram reći da sam već čuo za puno primera da se cele porodice vraćaju sa demokratskog Zapada, jer ne mogu više onaj korona-rodni-ekološki-itd. ekstremizam da gledaju i žive. Tako da mi to daje malu nadu.”
Potpuno je istinito to što ste napisali. Biti će puno povratnika zbog toga…
Ljude je muka naterala da odu sad ih muka tera da se vrate.
Stalno neko mucenje.
To je naša sudbina 😂.
Još kada daju ofanzivu na temu rodno ispravnog izražavanja i ubeđivanja male dece oko pola i seksualnih sklonosti, eto nama još mnogo dijaspore nazad.
Pa će se i puno stranaca konzervativaca doseliti.
Tamo će se ići ko u drugom svetskom ratu samo na rad 😂😂😂😂.
Nesto mi to bas i nije smesno.
Zapravo ni meni.
A sad ste više nego “umjereni optimnista” 🙂
Pa jesam. Samo da ne izbije neki rat za tuđe interese, i nama će ovde biti sasvim lepo.
Kod nas (SFRJ ludaci) nema ni teorijske šanse da uspeju da sprovedu gluposti koje na Zapadu već uredno sprovode. Možda će formalno pravno nešto uraditi, ali to neće biti sprovedeno .-).
To će mnoge, po zapadnim merilima konzervativne, ljude privući da se dosele ili vrate na ovaj prostor..
Je vidim sve su navalili.
Bogami da. Iako kažem, ima i onih koji su shvatili da na zapadu i nije baš tako bajno i da 2000 EUR i nije puno para kad moraš plaćati stan, zdravstveno osiguranje, školovanje djece…
Ne samo radi toga, nego su ljudi shvatili da im 2000 EUR i Njemačkoj ne omogućuje bolji život od 1000 EUR kod kuće.
A vi kad se vracate? Znamo da ce u Austriji biti obavezna vakcinacija.
Stvarno imenjače kad se vračaš?
Hrvatsku hvali a u Austriji se na razvijen drustveni sistem svali (nakaci na sisu Austrije). To je moto svih hrvatskih emigranata kao i emigranata iz svih balkanskih drzava (samo se drzava koju hvale razlikuje prema mjestu rodjenja).
A to je bitno jer?
Naravno. Šta tu ima loše? Svaka kompanija isto to radi (porez u poreskim rajevima tržište u normalnim državama), pa zašto ne bi i pojedinci. Samo napred ljudi. Sve izmuzite što možete.
E da…
BEG 2002 = 1,621,798
ZAG 2002 = 1,203,436
,
Razlika = 418,362
BEG 2019 = 6,159,000
ZAG 2019 = 3,435,531
Razlika = 2,723,469
Razika se povecala za 6.5 puta u periodu od 17 godina dok je u tom vremenu Hrvatska postala clanica EU i NATO dok Srbija nije. Glavni grad svake novo pridruzene clanice EU je znacajno povecavao svoj avio saobracaj samo Zagreb nije.
Tada kao i sada je udaljenost okolnih aerodroma bila ista dok je uticaj Ljubljane zasigurno bio veci pocetkom novog veka na Zagreb nego sto je to slucaj bio 2019. Stanovnistvo Beograda i Zagreba se takodje povecavalo kod oba grada a gravitacijska zona se nije menjala.
Dakle, ne stoji cinjenica da je u pitanju samo uticaj ostalih aerodroma ili broj stanovnika vec nesposobnost Zagreba da se razvija na nacin kao sto je to radio Beograd.
I da, uzevsi sve ove argumente u obzir broj putnika u Zagrebu je zaista los.
p.s. ne vidim kako Beograd privlaci jugoistocnu Madjarsku (dakle Segedin i okolina) kad je udaljen od tog grada 2:10h a Budimpesta kao glavni grad te drzave koja ima mnogo vise linija i putnika 1:40h. Takodje, ne shvatam kako da jugoistocna Madjarska navodno gravitira ka Beogradu dok jugozapadna Madjarska po istom principu ne gravitira ka Zagrebu (Nadjkanjiza je 2:15 udaljena od BUD a samo 1:20h do ZAG).
Imate pravo ali treba uzeti i ovo u obzir: 2002. godine koju uzimate kao prvu referencu, gotovo da u okruženju ZAG nije bilo LCC-a. Osim toga RH nije bila u EU i sva putovanja su bila mukotrpnija. Ulaskom RH u EU olakšana su putovanja, a i dolaskom LCC-a na “okolne” aerodrome povećana je ponuda. Nemojmo iz vida izgubiti ni činjenicu da su cestovne veze dovršenjem autocesta olakšale putovanja do glavnih LCC aerodroma u okruženju. To će se još za ZAG pogoršati ulaskom RH u Schengen kada “pada” granica SLO-RH koja je uvijek koštala dosta vremena!
2002 sam uzeo jer sam za nju mogao naci podatke.
LCC-a tada nije bilo u okruzenju tako da to podjednako utice i na BEG i na ZAG kao i tadasnje nepristupanje EU od strane obe drzave. Dakle, slicni uslovi sa velikom razlikom da je putnicima iz Srbije sve do 2010 trebala viza za sve drzave EU dok to sa putnicima iz Zagreba nije bio slucaj i daleko su lakse, brze i jeftinije mogli putovati za sve EU zemlje (mislim da je bilo viza samo sa UK ali su i one ubrzo ukinute dok za Srbiju i dalje vaze). Ogromna tadasnja prednost u poredjenju sa Beogradom.
Kopneni saobracaj se jeste poboljsao ali ne zaboravite da se to desilo i u slucaju Beograda gde sada postoje direktne veze auto putem i za Sofiju i za Budimpestu kao dva aerodroma koja imaju mnogo vise LCC-a nego BEG.
Kao što sam rekao Srbija je tada bila u ratu i sankcijama. JAT je bio na koljenima.
Jasno. Uz to Srbija je netom prije bila bombardirana od NATO-a, imala je sankcije i bila na koljenima. JAT je bio totalno u banani.
Ma neosporene su te brojke. Samo ste zanemarili jednu bitnu činjenicu. Te 2002. Srbija je netom imala bombardiranja, bila je u sankcijama, a JAT je bio na koljenima. Pobogu, pa ne možete računati zemlju koja je de faktor bila u ratu kao istu tu Srbiju danas. Dajmo malo realnosti, pobogu.
Ako je neki grad jednako udaljen od dva grada putnici će koristiti oba ta aerodroma, naravno onaj koji mu je povoljniji. Pa ako Air Serbia leti za New York vrlo je logično da će putnici iz Segedina koji su smao 2 sata od Beograda koristiti tu liniju.
Te 2002 Air Serbia nije ni postojala vec je to bio samo JAT koji je uglavnom leteo P2P a nije bilo ni S od sankcija.
NATO agresija se zavrsila 3 godine ranije a na vlasti je bila nova proevropska vlast. Dakle, niti je bilo rata, niti sankcija u to vreme. Ono sto je bilo prisutno je bila niska kupovna moc stanovnistva kao i vizni rezim koji su samo pogorsavali stanje stvari. Realno gledajuci ti faktori su ogranicavajuci i bilo je za ocekivati da ce Zagreb usled viseg zivotnog standarda i neimanja viznog rezima sa EU vrlo brzo prestici Beograd no desilo se upravo suprotno da se razlika izmedju Beograda i Zagreba munjevitom brzinom povecavala kako u godinama nakon 2002 tako i u godinama nakon 2010.
Segedin je 30 minuta blize svojoj prestonici i nije za ocekivati da ce ljudi iz tog grada pre koristiti Beograd pogotovo sto im na putu za glavni grad Srbije stoji granica za koju se ne zna koliko ce usporiti putovanje kao i mnooogo veci broj LCC-a koji domacem stanovnistvu nudi daleko sire mogucnosti za jeftiniji avio prevoz. U moru tih LCC-a linija iz Budimpeste let BEG-JFK je za broj putnika u Beogradu iz Segedina zanemariv pogotovo sto su cene Air Serbije za direktne letove iz Beograda u proseku vece nego cene za transferne putnike na primer na letu BUD-FRA-JFK ili BUD-LHR-JFK.
Da, točno bio je JAT. 2002. više nije bilo sankcija u Srbiji. OK, ako i nije oporavljali ste se od žestokih sankcija. Nije pretjerano velika razlika.
Vi stvarno mislite da stanovnici Segedina neće ići u Beograd na liniju za New York koju Budimpešta nema? Osim New Yorka Beograd ima niz linija koje nema Budimpešta: Ljubljana, Zagreb, Pula, Split, Dubrovnik, Banja Luka, Sarajevo, Tivat, Krasnodar, Rostov na Donu, St.Petersburg.
31.12.2002. godine Srbija nije bila u bilo kakvim sankcijama. Bombardiranje je okončano tri i pol godine ranije, a sve bitne sankcije su ukinute tokom 2001. godine. Nikakvog rata nije bilo 2002. godine, ni de jure ni de fakto. Jat jeste bio uništen i to je bio samo razlog više da ZAG počne odmicati u odnosu na BEG, ali se to nije dogodilo.
Pa Srbija se još danas nije oporavila od tih bombardiranja i sankcija. A kamoli 2002. Pobogu!
Naravno da je nakon toga krenuo oporavak Srbije što je i akumuliralo dodatne putnike, a što je i logično sukladno svemu napisanom u ovom članku. Samo sam naglasio da 2002. godina nikakok nije referentna i da ona ne pokazuje ništa što bi stvarilo zaključke pisca komentara.
Sad vec pisete nonsense.
2002 je prva godina gde sam nasao podatke i samim tim je referentna jer jako puno govori o uspehu jednog i drugog aerodroma.
Ako cemo tom logikom ici nije se n Hrvatska jos oporavila od rata jer da ga nije bilo sve bivse ex yu zemlje bi danas bolje zivele.
Sankcije su daleko iza Srbije i to treba da znate sto se vidi i po infrastrukturnim objektima ali i po razvoju avio saobracaja u Beogradu koji se razvija daleko brze nego u Zagrebu.
Da, da nije bilo rata svi bi daleko bolje živjeli. Poglavito Hrvatska koja je morala obnoviti destke tisuća kuća, mostove, ceste, tvornice, škole, vrtiće, bolnice, aerodrome… No, ipak 2002. je bila 7 godina od hrvatskog rata, ali tek 3 godine od srpskog bombardiranja i godinu dana od sankcija. Što mislite, tko je u tom momentu više bio u banani. Te 2002. Hrvatska je već ozbiljo rasla u turizmu, no Srbija je bila na dnu. Nakon tog dna počela je realno i ozbiljno rasti prema brojkama koje su realne za Beograd sa svim ovim uvjetima koji u tekstu pišu.
Ali vi zaboravljate, slucajno ili namerno, da taj brzi rast Beograda nije bio samo 2003, 2004 itd nego i 2016, 2017, 2018 itako da vam ta prica ipak ne drzi vodu.
A netko tvrdi da nije bilo rasta 2016. ili 2017? I ako je bilo rasta zašto onda priča ne drži vodu? Konačno, ovaj tekst pokazuje da bi Beograd morao rasti još bitno više i brže da dostigne do onog što bi trebao biti spram Zagreba. Za 2018. niste u pravu, tu je Croatia došla na jedan jedini leto od Air Serbie.
Da je rast pocetkom veka bio uzrokovan prethodnim propadanjem do istog ne bi doslo 15 godina kasnije. Dakle, to jasno dokazuje da tadasnji uspeh Beograda nije vezan za prethodnu losu situaciju dok kod Zagreba imamo daleko losiji rezultat u mnogo boljem okruzenju.
Ja ne govorim o poredjenju Air Serbije i Croatije vec o poredjenju Beograda i Zagreba izmedju kojih je svake godine razlika postojala sve veca da bi na kraju postala 6.5 puta veca nego 2002.
Ne ubirete:
– Beograd obzirom na svoju geografsku poziciju (v. članak), spram Zgreba i njegove geografske politike trebao bi imati 11 milijuna putnika
– Beograd je bio na dnu 2001. i 2002. nakon toga se razvija sukladno svojoj geografskoj poziciji
– stoga je i logično da je više i brže napredovao kako bi se približio toj svojoj poziciji.
Mislim da vi ne shvatate.
Krajnje su vam pausalne i proizvoljne te tvrdnje koliko bi Beograd trebao imati. To nije realno.
Beograd nije 2002 bio na vecem dnu nego li 1995-2000 a ni Zagreb nije bio mnogo daleko od toga. No, i pored toga minimalno je napredovao.
Vi samo pokusavate na neobjasnjiv nacin opravdati uzasno lose rezultate koje je Zagreb ostvario u ovom veku a da ne govorimo da se razlika od 6.5 puta (!!!) ni blizo ovkvim izgovorima ne moze objasniti.
Svi argumenti u članku su jasni i neoborivi. Niste ih ni vi ničime oborili, samo ste napisali floskulu bez i jednog argumenta. Oborite argumente pa možemo razgovarati, do tada ova vaša objava nema baš nikave snage. Ni najmanje.
Srecom ti argumenti nemaju snage samo u vasim ocima, jer ih ne zelite videti.
Sve ostalo je uzaludno.
Ako vi tako kažete…
Trebao bi i Zagreb obzirom na svoju geografsku i političku poziciju imati 21 milijun putnika ali ne ide.
No ovo što ste napisali je ipak notorna glupost. Zagreb je u neusporedivo nepovoljnijem položaju od Beograda. I ako računamo da je 3,4 milijuna zagrebačkih putnika realna brojka (a nije treba biti viša) onda bi Beograd morao imati bar tri puta više, 11 milijuna.
Био је рат 1999.-те.
Da bio je. To i govorim.
Ови је тачно – још увек се опорављамо.
A da.
Još jednom smo se uvjerili kako g.Šćuric brže-bolje briše komentare iz „nerazvijenog komšiluka, sa Balkana”.
Ne može podnijeti da se neko da usuditi da podsjeti kako je i njegova zemlja, geografski (jer pojam je uvijek bio samo to)- na Balkanu, a politički- u istočnoj Europi.
Prijatan dan, g. Šćuric. Get a life!
Zapravo, zagrebački aerodrom je na Balkanu, beogradski nije.
Da, da, ako tako gledamo u pravu ste!
Čemu ovo ponavljanje 24.135.96…? Već ste ovo napisali, čemu još jednom identični komentar?
I neću vam ponovo na isti način odgovarati.
auuuu ip adresu pisati, ovo je GDPR fail samo takav hahaha kako je nadrapao autor!
Ne lupajte. IP adresa nije napisana, jer je napisan samo dio IP adrese, za ostatak su stavljeni XXXXX, sukadno GDPR-u.
Ip adresa sadrzi znatno vise znakova od napisanih.q Eto nesto ste korisno naucili. Nesto sto je osnova informaticke pismenosti ali ipak korisno.
Da
Hvala Vam lijepa (ne pratim Vaš IP)!
Pošto me pitate, evo odgovora. Munjevito ste obrisali moj isti komentar. I nisam vidio odgovor. Nebitno. Poanta je da treba izbjegavati aroganciju.
Da aroganciju treba izbjegavati!
Beogradskom aerodromu putnike odvlače Budimpešta, Temišvar, Sofija, Beč i Niš. Do svih ovih aerodroma postoji limo servis koj vas sa kućnog praga vozi direktno do aerodroma. Pretpostaljavam da će Zagreb uskoro popeti na ovoj listi, zbog destinacija Rayanara kojih nema iz Beograda (Dablin, Sicilija, Napulj, Malaga). Ostali aerodromi koje ste naveli u tabeli poput Oradeee (do koje nema autoputa) nisu u fokusu naših putnika.
Ma takav servis Zagreb ima i za Beč, Budimpeštu, Bratislavu, Veneciju, Treviso, Zadar, Split, čak i do Minhena. Izuzetno je razvijen i puno ljudi ga koristi.
Jasno da neki od ovih aerodroma ne odvlače puno putnika. Kao što Oradea ne odvlači značajan broj putnika Beogradu, tako ni Banja Luka ili Rijeka ne uzima puno Zagrebu. No, Zagreb istinski ima nesreću da ima bitno više aerodroma koji mu odvlače putnike, nego što to ima Beograd.
Ja bih to poredao ovako:
1. Blizina ostalih aerodroma
2. Loša poslovna politika Croatie Airlines
3. Veća količina ljudi koja gravitira Beogradu, veće tržište
4. Povijesno-politički razlozi i geografske specificnosti
Ne treba zaboraviti i Air Serbiju koja svojom hub politikom znacajno doprinosu broju putnika u Beogradu dok je kod Croatije usled njihove nesposobnosti to daleko manje izrazeno.
Naosporno. No, mi smo ovdje govorili prvenstveno o geografskim parametrima, ne o nacionalnim kompanijama, pa se ne spominje ni Air Serbia, ni Croatia Airlines.
Da. Zaboravio sam napisati losa Croatia i jako dobra Air Serbia.
Da je, no članak se ne bavi aviokompanijama nego geografskim potencijalima.
Da, slažem se.
Evo sad je jasno. Obzirom na sve Beograd ima puno premalo putnika, trebao bi imati duplo vise. Jednostavno grad ima srece sa geografskim polozajem i cvrstom odlukom drzave da sve u Srbiji centralizira.
Da, iskreno Beograd iako ima više putnika od Zagreba, trebao bi imati još bitno više putnika obzirom na činjenice iz teksta.
Pa razlika raste iz godine u godinu tako da se trend slaze sa vasim izjavama.
Da trend raste iz godine u godinu. Ali je 2019. Beograd imao tek 44% više putnika. A po svemu napisanom morao bi imati 200% više putnika.
Da nije bilo raspada Jugoslavije sigurno bi i imao taj broj.
Ovako za sadasnje uslove zapravo savrseno posluje a to vidimo i po stopi rasta do 2019.
Sigurno.
Predlažem mile high uslugu kao sredstvo za povećanje prometa 😂🤣
Taj prijedlog više nego sretno prihvaćam i podržavam!
Naprotiv, činjenica je da vlada upravo decentralizuje vazdušni saobraćaj aktiviranjem sekundarnih vazdušnih luka. Da li je to dobro, videćemo. A Beograd je sasvim opravdano i logično podstican da bude glavni aerodrom u zemlji, to nije nametnuta centralizacija.
Čime radi tu decentralizaciju? Sa 10 linija od kojih su 4 sezonske. Dakle sa 6 cjelogodišnjih linija iz 2 aerodroma. Nemojte biti smješni!
Najveća konkurencija Zagrebu su 4 aerodroma koja otimaju puno putnika:
Venecija(gotovo uvijek najjeftiniji long haul letovi + ogroman broj LCC linija), Budimpešta(low cost baza sa milijun jeftinih destinacija), Beč(čarteri + long haul) i Ljubljana(čarteri za Egipat, Tunis, Maroko, Tursku itd). Ljeti je još Zadar uzimao dosta putnika zbog Ryanaira. Dolaskom cjelogodišnjih linija Ryana dosta će se smanjiti broj ljudi lete s okolnih aerodroma zbog LCC linija, nažalost zbog cjenovne politike zagrebačkog aerodroma dosta long haul putnika će i dalje tražiti jeftinije opcije iz BUD i VCE.
Upravo tako! Potpisujem.
ma… zagrebu najveći broj putnika otima CA sa lošom mrežom letova. Ovo sve ostalo je samo sekundarno.
No, to nikako nije istina. Zagrebu najviše putnika odvlače ogromni aerodromi koji su na 3-4 sata vožnje. To je ogroman broj putnika. Potom mu velik broj putnika odvlače Split i Zadar, nešto manje Pula i Rijeka. Tak onda je Croatia Airlines.
Ali bi isto tako i Zagreb mogao da privuče putnike sa okolnih aerodroma ali ih ne privlači.
Pa nije da ne privlači. On totalno guši Rijeku, prilično mnogo privlači putnika Zadra, Pule i Splita poglavito tijekom zime. Cijele godine privlači jako puno putnika središnje i zapadne Slovenije (pa čak i Ljubljane). Privlači i putnike Sjeverne Bosne, poglavito Banja Luke. Naravno to je daleko manje nego što druge zračne luke, poglavito ove najveće oduzimaju putnika Zagrebu.
Kazete Hrvatska ima 4.3 miliona stanovnika i Zagreb 807.254 stanovnika. Hajde da malo istrazimo..
Zagreb ima po popisu iz 2011 godine oko 790.000 stanovnika , Hrvatska ima oko 4.280.000.
Dakle, brojka od 807.254 stanovnika koju ste naveli u tekstu i napisali za ZG je iz 2019 po statistici drzavnog zavoda… Zasto onda niste objavili i ukupan broj stanovnika u Hrvatskoj iz 2019(4.1milion),kao sto ste naveli za grad podatke iz 2019? Naravno,po istom tom drzavnom zavodu za statistiku,nego ste selektivno uzimali brojke po godinama??
Dakle broj stanovnika Zagreba je povecan sa 790.000 iz 2011 na 807.254 u 2019..
Broj stanovnika u RH je u 2011 iznosio je 4.3 miliona a 2019 manje od 4.1 miliona..
Vi svakako imate pravo iznositi brojke koje se vama najvise svidjaju,ali respektujte malo intelekt vasih citalaca, jer nema smisla ovako manipulisati brojkama…
Drugo. Po kom principu Banja Luka je upisana u tablicu blizine ZG aerodroma a nije upisana u deo gde su toboz najblizi aerodromi Beogradu? BL-BG su na oko 320km i svakako se dolazi za manje od 5h..
BG-Skoplje 430Km ,takodje nije upisan u tablicu.
BG-Pristina oko 350km udaljenost, naravno nije upisan u tablicu.
Ne mogu vise ni da nabrajam greske i aerodrome koje niste naveli,iako ih svakako ima…
Iz Beograda do BL se stize za nesto vise od 3 sata ako se ide autoputem kroz Hrvatsku. Autobus ide nesto brze posto je sporiji.
Isto tako, svuda u Evropi glavni gradovi beleze rast stanovnistva. Kako to da u Zagrebu opada broj stanovnika?
Zagrebu na opada broj stanovnika, upravo suprotno, on konstatnno raste.
Ako nema gužve, kovid zezancija, ljetne sezone, gastarbajter vikenda itd.. zna nekad biti i 12 sati (moj kolega izludio jedan dan).
12 sati za što????
Ljetna sezona, ogromne gužve na granici, 7 sati na Batrovcima + vožnja + gužve na naplatnim rampama + Gradiška = katastrofa . To nije samo poražavajuće nego i opasno, niko ne planira kanoster vode sa sobom i hrane za piknik…
Da, ljetna sezona istinski zna napraviti gužvetine…
Zagreb u ovom momentu ima 807.254 stanovnika prema službenim podacima Državnog zavoda za statistiku. Ovu brojku od 4,1 milijun stanovnika ja nigdje pročitao nisam. I ne pretjerujte. To za članak uopće nije toliko bitno.
Banja Luka mi istinski nije pala na pamet za Beograd, ali ste u pravu. No Beograd-Skopje je 5:05 sati, a ja sam pisao samo linije koje su ispod 5 sati. Beograd-Priština je 5:40 sati puta. Ma kojih to još aerodroma ima?
Do Pristine 5:40 sati puta? Nazdravlje!
Do Nisa treba oko 2:30 sata, a od Nisa do Pristine imate jos oko 100km , po vasoj logici tih 100km se prelazi onda za 3h?
Nonsens svakako..
Beograd-Skoplje vam je oko 430-440km , 90% autoput gde je prosek brzine 130km/h, ne razumem kako vam treba preko 5h?
BEG-SKP 4:25h (nikako 5.05h!)
BEG-PRN 4:50h
Oba aerodroma bi se po pavilima autora morala ubaciti u gornju tabelu.
Ako vi tako kažete…
Ne kazem ja nego google a vi ste to slobodni proveriti pa onda sebe korigovati.
?????? Ha???
Naravno da treba oko 5h od BEG do SKP. Ovih 4:25 moze napisati samo neko ko nije vozio ovu deonicu. Mnogi zaboravljaju da postoji i granica koja ne moze bas tako brzo da se predje kao sto je slucaj sa granicama u EU, gde mnoge i ne postoje ili su jako labave (Sengen i NON Sengen).
Vi zaboravljate da google meri realno vreme sto znaci da ukljucuje i zastoje na granicama.
Da google mjeri realno vrijeme.
Ma pustite, nema smisla dalje raspravljati.
Samo pišem što kaže google maps. A on ne griješi.
Tako je. Za SKP kaze da je 4:25h udaljen od BEG.
Ako vi tako kažete…
To kaze google.
Očito imamo različite googlove.
I zašto nije Beograd u zagrebačkoj tabeli i obrnuto? To je oko 400km, malo jače od tri sata…
Pa nema smisla pisati da dva aerodroma ako ih se komparira, zar ne?
Baš dosta ljudi klepeću autima do Aerodroma Beograd, i zbog tog mi nije jasno kako ne uvedu više linija. Prije neki dan, poslovni partner koji iz svoje hale bukvalno gleda kako polijeću avioni sa BNX čitav dan troši da bi otišao po sina koji dolijeće iz Amerike. Mislim da bi boljim i češćim rasporedom letenja i BNX i BEG povećali broj putnika za najmanje 50.000 putnika.
50.000 je ipak malo puno, ali sa nekih 7 letova tjedno broj putnika bi se povećao za oko 20.000 putnika, sa 12 letova za još toliko.
Pa ako računamo dolazne i odlazne putnike, 52 sedmice puta 7 letova x 2 (jedan let sa dva smjera) x ATR72 = 50.000 teoretskih putnika. E sad ako je LF 40% onda ste u pravu. Ipak bih malo poboljšao procjenu, bar malo, ono mrvičak… Ma može i 20.000, pristajem, prodato!!! 😃
Raćunao sam popunjenost od 40 putnika po smjeru.
Vinci je rekao da im je plan da BEG opsluzuje 15 miliona putnika na godisnjem nivou tako da se to uklapa u vasu analizu. Oni rade po tome sto se vidi ove godine.
Daj bože. Kažem ova brojka za Beograd istinski nije realna i treba imati bitno više putnika.
Ide se ka tome. Eto za nedelju Dana krece ESB.
No sa jednom linijom se teško ide ka tome…
Ko kaze da se radi o samo jednoj liniji? Aman pogledajte rast ove godine, o cemu pricate?
Ja govorim o tom jednom povećanju koje prestoji. Zagreb je za razliku od toga ovog XII. mjeseca imao enormno povećanje.
Uvijek sam i govorio da je broj putnika u Zagrebu realan s obzirom na činjenice. Jedino činjenicu zbog kojeg Zagreb ima manje putnika nego što je realno niste spomenuli (CA).
No ono što je zaista iritantno je stalno uspoređivanje sa istočnim nerazvijenim komšilukom, sami ste pobrojali koliko imamo razvijenih susjednih aerodroma – treba vidjeti kako i zašto to uspješni primjeri privlače putnike.
Jasno Croatia je dodatan faktor. No, ja ovdje govorim o principima i prednostima pokojeg od tih gradova.
Ovo “istočni nerazvijeni komšiluk” treba da poveća broj komentara.
Ma to je maxov stil pisanja. On je uvijek na rubu. No, iskreno, nije ni počemu drugačji od vas. Jednaki ste.
Ali niti ste reagirali na taj drski komentar, niti ste ga brže- bolje obrisali, što često radite. Nego…„ah, stari dobri Maks”! Objektivno.
I ovo uskoro ide na brisanje, naravno.
Pa ne brišu se svi komentari. Samo kada se ozbiljno pretjeruje.
Zašto bi obrisao ovaj vaš komentar?
Od kojih „vas”?
Od Anonymousa7 koji istinski zna nacionalistički pretjerati.
Zagreb se moze nazvati malim provincijalnim aerodromom i nema smisla ga usporedjivalo sa razvijenim aerodromima Zapadne Evrope. Najbolje je porediti ga sa aerodromima Balkana gdje Hrvatska i pripada.
Hrvatska je svakako članica Europske Unije i to jasno pokazuje kako ju ni Europa ne smatra “dijelom Balkana”, jel da smatra još uvijek bi bili izvan EU. A to nismo već preko 8 godina. Hrvatska je Srednja Europa, to nije sporno. Što se aerodroma tiće, slažem se da je stanje vrlo loše i da se nemammo što uspoređivati sa Bečom, Minhenom, Frankfurtom, Pragom čak ni sa Budimpeštom, Venecijom ili Sofijom. I da tu se, nažalost, moramo uspoređivati sa Balkanom.
Balkan je geografski pojam, i Vaša zemlja je, geografski, najvećim dijelom, gle užasa- na Balkanu. A često vas ubrajaju i u istočnu Europu.
Hrvatska nije najvećim djelom na Balkanu, ali dobrim djelom jest. Ne ubrajaju nas često u Istočnu Europu, nego nas daleko češće stavljaju u Središnju Europu. A sad, naravno da ima i onih koji misle drugačije. Konačno, sve to skupa je krajnje nebitno.
Geografski je Hrvatska na Balkanu u procentima puno više nego Srbija :-).
U SFRJ smo svi učili da je Balkna sve južno od Save i Dunava. To su vas tada učili i u Hrvatskoj. Naravno od tada se svašta novo može pročitati po udžbenicima u svim SFRJ zemljama.
Da, upravo tako. I mene učilo južno od Save. A to znači da većina Zagreba, Zagorje, Varaždin, Međimurje, Podravina, Bjelovar, Bilogora, Moslavina, Srijem i Slavonija nisu Balkan. A to je 2,2 milijuna stanovnika Hrvatske ili više od pola. 🙂
Znaci ove varosice imaju vise stanovnika nego svi zajedno Zadar, Split, Dubrovnik, Rijeka, Pula, Sibenik, Makarska, Karlovac, Ogulin?
Nesto bas i ne verujem.
Majko mila. Da, sve županije sjeverno od Save imaju 2,2 milijuna stanovnika.
I mentalno još više.
Puno prestrašno je kako izbija Vaša arogancija.Kako taj vaš balkanski kriterij računa Bugarsku i Grčku? One također više nisu na Balkanu?
Naravno da su Bugarska i Grčka na Balkanu. Zar netko tvrdi drugačije?
A Rumunija?
Koliko ja znam Rumunjska nije na Balkanu.
Nemoj se Alene obazirati na provokacije..ima još jedan vrlo bitan faktor manjeg broja putnika Zagreba od Beograda, uz morske aerodrome je taj kaj je Hrvatska prvobitno turistička zemlja i da većina turista dolazi iz srednjeevropskih zemalja u Hrvatsku automobilima i koristi jednu od najrazvijenijih mreža autocesta i magistralnih cesta u Evropi…
Pogotovo oni iz Engleske, Spanije, Skandinavije, Rusije…
Naravno da oni ne, pobogu. Zašto ste to uopće napisali ako znate da to nije tako i da je to neusporedivo sa onima iz Austrije, Italije, Njemačke…
Naravno, jasno. No, to ne utječe toliko na Zagreb. Ipak činjenica je da je Zagreb 300-400 km bliže od Beograda središnjoj Europi, pa bitno više ljudi putuje automobilima. To stoji kao argument i tu ste u pravu. Evo idem nadopisati.
Hvala što ste to primjetili, eto ja se nisam sjetio! 🙂
Nespretno ste rekli da Vas Europa više ne smatra da ste dio Balkana, jer da jeste ne bi vas primili u EU. Ispada da balkanske zemlje ne mogu biti u EU. Grčka i Bugarska su na Balkanu.
Ne to nisam rekao. Ali da su u regiji Hrvaska i Slovenija u EU, jesu. Da su sve ostale države svjetlosnim godinama daleko. Jesu. I tu je i te kako EU pokazala svoj stav o balkansom mentalitetu. To o čemu mi rapsravljamo nema veze sa Bugarskom i Grškom.
Bugarska i Grčka su spomenici balkanskom mentalitetu. Grčka je zbog istog i bankrotirala te zamalo povukla pola EU sa sobom. A tek što su hrvatski i srpski mentalitet različiti, ubilo se…
Hrvatski i srpski mentalitet su vrlo različiti!
Очигледно…
:)))))))))))
To sto je Hrvatska clanica EU ne moze je geografski izmjestiti sa Balkana. To je nonsens kao i tvrdnja da Portugal ulaskom u EU nije vise na Pirinejskom poluotoku. Kada govorimo o mantalitetu i kulturnim i socijalni vrijednostima, Hrvatska je itekako Balkanska zemlja.
Apsolutno tacno 👏👏👏
To sve ovisi o gledištu. Znanstvenici, geografi, političari i razni stručnjaci u Hrvatskoj tvrde da Hrvarska nije balkanska zemnlja.
To se samo okrecu kako vetar duva.
Da im je interes da budu Balkan gurali bi se da dokazu kako su balkanska zemlja a posto to nije popularno onda se prodaju za nesto drugo.
Naravno da je Hrvatska Balkan i to pre svega po mentalitetu a onda i po geografskom polozaju.
Ako vi tako kažete, mora da je onda tako.
Zasigurno.
Molim Vas navedite barem jednog geografa koji tvrdi da se Hrvatska ne nalazi na Balkanu.
O bože.