Može svatko govoriti o Air Serbiji što hoće, ali tri stvari joj ne može osporavati i u tome je istinski šampion Europe. Prvo Air Serbia je u dvije godine povećala broj linija za 100%. Više nego fascinantno. Drugo kompanija je supergailna. Reagira na poremećaje u tržištu, bankrote kompanija i druge probleme u roku od par sati. I dok se drugi nisu ni snašli ona je već uvela nove linije, povećala broj letova ili povećala kapacitete. Pisali smo o brdu primjera takvog ponašanja tijekom zadnjih par godina. I baš nikada nije ne reagirala, brzo i promptno, i baš nikada nije omanula.
A treće, kompanija je istinski napravila ogroman posao sa svojom flotom. Ovo je donekle prošlo ispod radara, ali ono što je kompanija napravila u posljednje tri godine je istinski fascinantno. Pa ćemo se u ovom članku pozabaviti i ovom temom.
Izbacivanje starih aviona iz flote
JAT je u floti 1986. godine imao 29 aviona, i to DC-9, B727, B737, ATR 42 i DC-10. 1989. kompanija je u floti imala najviše aviona, njih čak 36. Kompanija je bila 10. u Europi po broju putnika.
Jat Airways je u floti imao 10 vlastitih Boeinga 737-300 koje je u flotu nabavljao od 1985. godine i za koji model je bio europski launch customer. Jedan B737-300 je iz flote izašao 2007, a drugi 2012, kada su kanibalizirani za rezervne dijelove. Na kraju je Jat u floti imao 8 ovih aviona tada starih 22 do 28 godina. Kompanija je u lizing uzela i dva B737-300 od Bulgaria Aira. Od tih 8 aviona Air Serbia je koristila njih 4 i to za svoj charter brend Avolet. Naime, YU-ANV i YU-ANW su prizemljeni i kanibalizirani su za rezervne dijelove, dok su YU-ANL i YU-AON prizemljeni. Oba aviona Bulgaria Aira su vraćeni već 2014. U floti su ostali YU-AND, tada star 28 godina, YU-ANI star 27 godina, YU-ANJ star 24 godine i YU-ANK tada star 26 godina. 2020. kompanija iz flote izbacuje još jedan B737-300 (YU-AND), te ostaje na tri ova aviona. Konačno, kompanija u II. mjesecu 2021. iz flote izbacuje i posljednja tri ova aviona koji su tada imali 32 do 35 godina. Samo digresije redi YU-AND je bio najstariji B737-300 koji je letio na planetu.
Izbacivanjem Boeinga 737 kompanija je bitno pojeftinila operacije jer je sada imala tri modela (ATR 72, A319/320 i A330-200) umjesto četiri do tada. Unifikacija je trend u zrakoplovstvu i samo najveće kompanije imaju istovremeno i Airbuse i Boeinge. Stoga je ovo bio izuzetno dobar potez kompanije.
ATR 72 su u floti ostali duže. Naime, ATR 72-200 su nabavljani krajem osamdesetih (od 1987.) kada su zamijenili ATR 42. Jat Airways ih je u floti imao 7, no jednog YU-ALS je kanibalizirao za rezervne dijelove, a jedan (YU-ALR) je iz flote izbačen 2010. Tako da je Air Serbia naslijedila 5 ovih aviona: YU-ALN, YU-ALO, YU-ALP, YU-ALT i YU-ALU. Air Serbia je 2015. nabavila YU-ALV te je operirala 6 ovih aviona. 2020. prvi avion odlazi iz flote (YU-ALV), potom 2021. odlazi YU-ALT, 2022. su prizemljeni YU-ALN i YU-ALO, da bi na kraju do III. mjeseca 2023. iz flote otišli YU-ALP i YU-ALU. Kada su odlazili iz flote ovi avioni su imali 32 godine. Kompanija trenutno u floti ima 5 ATR 72-600 uzetih u dry leasu i starih u prosjeku 7,8 godina.
Zašto je Air Serbia toliko dugo držala ove avione u floti? Vrlo jednostavno. Oni su bili u vlasništvu i donosili su bitno veći novac nego avioni za koje se plaćao lizing. Stoga je logično da ih je kompanija raubala što duže. Konačno 737-300 su zadnjih 10 godina letjeli za Aviolet chartere samo u top sezoni, što znači da su bitno manje letjeli, a tijekom zime su imali bitno manje letova, tek poneki koji bi uletio za Air Serbijin osnovni brend.
Uz to avioni su nakon 1991. vrlo malo letjeli, čak štoviše tijekom sankcija Jugoslaviji (od 1992. do 1995. i od 1998. do 2000.) ovi avioni su letjeli ekstremno malo, tek nešto iz Beograda do Crne Gore. Za vrijeme bombardiranja Jugoslavije od III. do VI. mjeseca 1999. avioni nisu letjeli uopće i bili su evakuirani iz Jugoslavije. YU-ANI je konfisciran u Istanbulu 1992. i tamo je bio zaplijenjen punih 8 godina. I YU-ANH je bio zaplijenjen 1993. u Dublinu gdje je bio na održavanju a dok je bio u lizingu za Bosphorus Airways. I u Covidu-19 aviona su bitno manje letjeli.
Povećanje flote
Air Serbia je ozbiljno povećala flotu ove godine. I dok je kompanija u floti imala konstantno dvadesetak aviona, ove godine ta brojka je otišla u nebesa. JAT je u floti imao 36 aviona, a Air Serbia se ubrzano približava ovoj brojci. Ovog ljeta kompanija će imati čak 30 aviona u floti. Više nego respektabilno.
Tijekom Covida-19 kompanija je smanjila flotu na samo 16 aviona, a u floti je imala samo jedan A320 i A330. Jednostavno, kako su joj lizinzi izlazili onda nije uzimala nove aviona. Odlična reakcija na pandemiju kako bi se smanjili troškovi, poglavito što je imala tek jedan veći uskotrupac, dok su sve ostalo bili manji avioni.
Kompanija je u zadnjih tri godine zamijenila niz aviona koje je imala u dry leasu i koji su imali vrlo nepovoljne lizinge, u prvom redu radi nepovoljnog deala koji je imala sa Etihadom, a gdje je Etihad na ovaj način izvlačio gomilu novaca. Kompanija je iz flote izbacila Etihadov (u stvari Jet-ov) A330-200 (YU-ARA) i zamijenila ga za bitno jeftiniji A330-200 YU-ARB. Uz to kompanija je zamijenila dva A319 (YU-API i YU-APJ) i jedan A320 (YU-APG), kao i tri ATR 72 (YU-ALT, YU-ALU i YU-ALV). Ovo znači da je kompanija do sada zamijenila 7 od 21 aviona.
U ovom momentu kompanija u dugoročnom dry leasu ima 5 ATR 72-600, 10 A319, 3 A320 i 2 A330-200, dakle 20 aviona. Prilično logična flota. A319 su radni konji kompanije sa kojima leti većinu linija, A320 služe za frekventnije linije (Moskva, Zurich, Paris, Istanbul, charteri), A330-200 služe za dvije linije u SAD-u i jednu u Kini, dok ATR 72-600 lete regionalne linije. Odličan izbor aviona, ali i kvantiteta pojedinih modela u floti. Širenjem flote kompanija bi morala razmisliti i o uvođenju manjih 100-seater jetova koji i te kako nedostaju kompanija kao međuavion između A319 koji ima 144 putnika i ATR 72-600 koji ima 72 putnika.
Kompanija je cijelo vrijeme zime imala u wet leasu jedan ATR 72 Air Connecta, jedan A319 Dan Aira i jedan Embraer E195 Air Montenegra. Kod problema sa flotom uzimala je i niz drugih aviona na kratkoročne wet leasinge prošle zime i proljeća. I ovdje se postavlja pitanje koja je logika uzimati avione u wet lease cijele godine? Razumljivo je uzimanje aviona u lizing tijekom top ljetnim mjeseci, njih 3-4, pa čak i svih 7 mjeseci ljeta. Ali ako kompanija ima 3 aviona u wet leasu cijele godine to ne može biti dobro. Naime, wet lease je skup po kompaniju. On ima smisla kada kompanija ima povećanu potražnju ljeti i popunjenost bitno preko 80% što onda opravdava više troškove wet leasea. No, to svakako nije tako zimi. Zašto onda Air Serbia to radi? Zašto nije nabavila još tri aviona zimi u dry leasu. Neke osobe iz kompanije kažu da je to zato što kompanija nema dovoljno pilota i kabinskog osoblja. No, kompanija je nedavno raspisala natječaj na kojem se javilo 6 puta više kabinaca nego što je bilo potrebe za njima. Dakle to je mogla napraviti i prije zime. Kompanija je zapošljavala i pilote. Dakle, to ne bi smio biti razlog. Jel moguće da je kompanija uspjela dogovoriti toliko dobre dealove sa lezorima da joj se to u konačnici isplatilo. Ovo su mali lezori, kompanijice koje nastoje preživjeti, a u flotama imaju tek par aviona. Dan Air u floti ima tek tri aviona, Air Connect njih dva, a isto toliko i Air Montenegro. Malo vjerojatno, ali moguće.
Kako god ovog ljeta kompanija u wet leasu ima dva ATR 72, jedan Dash 8-400, dva Boeinga 737-800, te po jedan A319 i A320. U idućih par tjedana kompanija će u wet lease uzeti još dva A320, dok će vrlo brzo stići šesti ATR 72-600 u dry leasingu (YU-ASB). Avion je trebao stići još u V. mjesecu, no kasni i trenutno je na bojanju. U VIII. mjesecu stići će i sedmi ATR 72-600. No, Dash 8-400 je uzet na kratki wet lease i on će vrlo brzo iz flote.
Kompanija pregovara i o nabavci dva A321 u dry leasu što je hrabar potez kompanije. Prema nekim izvorima avioni su već dogovoreni i doći će prilično brzo. Air Serbia ima što raditi sa ovim avionima četiri top mjeseca godine od VI. do IX. mjeseca. No, ostaje pitanje što će raditi sa ovako velikim avionima tijekom zime. Istinski kompanija nema sa njima što raditi i biti će prizemljeni. On može povremeno odletjeti za Moskvu, no vidimo da zimi za Moskvu najčešće lete A319, čak ni A320 nisu pretjerano korišteni za ovu liniju. Uz to uvođenje novog aviona u flotu znači dodatne operativne probleme i troškove. Nisam siguran da ovo nije preuranjena odluka kompanije. Kompanija ima tek tri A320 u floti. Trebala je pričekati da poveća broj ovih aviona na 5-6 prije nego što je razmatrala uvođenje A321 u flotu.
Kopanija razmišlja i o nabavi još dva turbopropa. Kompanija će nabaviti i treći A330-200. Avion je trebao doći do VII. mjeseca no sada je plan da dođe do kraja godine. U 2024. kompanija je najavila nabavku i četvrtog A330-200. To bi značilo da će kompanija iduće godine u floti mogla imati čak 27 aviona u dry leasu i u wet leasu njih 5-6 tj. mogli bi ljetnu sezonu obaviti sa neki 32-33 aviona. Više nego fascinantno. Spomenimo da pritom Croatia u floti ima 13 aviona, Air Montenegro njih 2, Trade Air njih 6, ETF 3, a Fly Air41 njih 6.
Air Serbia više u floti nema vlastitih aviona i svi su u lizingu. Za razliku od toga Croatia Airlines u vlasništvu ima 5 aviona, Air Montenegro njih 2, a Trade Air 1.
Air Serbia je odlučila u flotu uzimati samo aviona stare do 10 godina. Te je time ozbiljno pomladila flotu. Trenutno joj je flota prosječno stara 13,4 godine, a najstariji avion joj ima 19,8 godina (YU-APK). I ovo je više nego fascinantno uzmemo li u obzir da je Air Serbia do nedavno imala najstariju flotu u regiji. Croatia Airlines primjerice ima flotu prosječno staru 18,2 godine, čak 4,8 godina stariju, a najstariji avion joj ima 25,4 godine (9A-CTG). Air Serbia u ovom momentu ima najmlađu flotu u regiji.
U svakom slučaju Air Serbiji se može samo čestitati što je napravila sa flotom, kako ju je u tri godine uspjela pomladiti i povećati. Svaka čast i ogroman respect! Možete biti ponosni na sebe!
Pozdrav čitateljima iz Tashkenta, Uzbekistana gdje je ova analiza napisana.
P.S. ukoliko je wet lease, jasno je da odrzavanje ne placa AS, ali je zato fee skuplji i to dobrano…
Da to je bitno skuplje. Daleko skuplje.
Pozdrav Alene.
Postoji li neka ekonomska racunica iza ovako snaznog oslanjanja na lizing?
Jasno je da su vremena neizvesna, strategija deluje u redu. Medjutim, i lizing nosi sa sobom potecijalne obaveze, posebno ako se ispostavi da linije nisu profitabilne… Imate li podatke koliko se razlikuje leasing fee od, recimo, kamatne stope na kredit koji je kompanija mogla da uzme i kupi sebi avion(e)? Kako se razlikuju troskovi odrzavanja – zasto se veruje da ce jeftnijie proci ona kompanija koja avion iznajmi od one koja ga kupi? Air serbia ce svakako morati da ulaze u odrzavanje aviona, delove i sl.
Tacno je da je Air serbia imala veliku ekspanziju koja je donela enorman profit… ali druga strana medalje je to sto kratkorocne i dugorocne obaveze rastu (zbog intenzivnog oslanjanja na lizing).
Biti će članak o tome.
Je l uopste dobro sto nismo potpisali sa legacyjem? Ipak je jetblue lowcost. Mada *poklonu” se ne gleda u oci vecini Srba verovatno i znaci da malo ustede na lowcostu kad su vec platili prekookeanski let
Ma JetBlue je više legacy nego masa legacy kompanija.
zadnji put sam leteo sa njima pre par godina, razmak izmedju sedišta, IFE, ni blizu evropskih verzija Low Cost-a
Da
Zbog najavljene optimizacije za naredni period od strane AS, pronela se vest da je 25.06 jedanaest pilota dalo otkaz. Da li je to tačan podatak?
Odakle vam to?
Ajde realno kako mislite da to covek zna pouzdano. Ali da će otići u odlaze ljudi, to je više nego sigurno. Samo je pitanje koliko. A u ovom trenutku, jedan da ode, JU ima problem jer su već u minus tako da će biti jako, jako teško sav ovaj network održati.
Ali nije kao da to mnogi od nas nisu znali već početkom ove godine.
Majko mila. Nije dobro, nije dobro!
Moram da primetim da se 25.06. još uvek nije dogodio, bar ne prema dva meni poznata kalendara.
Greška u kucanju. Datum je 15.06
Izvalio jedan komentator na drugom portalu.
jeste
Za YU-ARA AirSerbia je do skoro plaćala 15000€ dnevno i to zna cela AirSerbia. Lakše im je bilo da plaćaju samo lizing nego da se muče sa njim svaki dan. Avion je bio u jedva letećem stanju sa puno problema sa (između ostalog) pumpama. Avion je ubio u toliko lošem stanju da Erbas nije mogao da sredi. Zlato su nam ga i uvalili.
Hvala za info
Ova informacija malo malo pa isplovi na nekim portalima. Kada bi postojao način da se nekako proveri
Ne bih rekao bas da su ga uvalili, jer ne iznajmljujete cackalice, vec avion. Ako su prevaru izvrsili ti koji su ga uvalili, onda tuzba ili vracanje aviona. Vise mi lici na nesto drugo, ili lizing nije dobro ugovoren.
Air Serbia i JetBlue potpisali codeshare sporazum!
Hvala bogu više.
JU potpisala codeshare sa B6 (Jetblue)!
Sada se ceka odobrenje amerikanaca.
Jetblue ce staviti svoj kod na letove JU izmedju Cikaga i Njujorka a JU na preko 20 letova Jetblue-a u SAD i Dom.Republici
Turkish Airlines, Zagreb-Istanbul
11.6. 8:55, A321
139/180 = 77,2% (let prema Zagrebu je bio skoro pun)
Turkish Airlines, Istanbul-Tashkent
11.6. 18:25, B787-9
287/300 = 95,7% (business klasa 100%)
Turkish Airlines, Tashkent-Istanbul
14.6. 9:00, A330-300
290/305 = 95,1% (19 u business klasi)
Turkish Airlines, Istanbu-Zagreb
14.6. 18:35, A320
145/150 = 96,7%
16.06.20023.
Trenutno 22 aviona Air Serbia u vazduhu
Kako je dana slepo videti tabelu dolazaka i odlazaka iz BEG.
Direktni letovi za do skora nezamislive redovne destinacije kao sto su
Kazan
Varna
Lyon
Krakow
Kuwait
Heraklion
Naples
Corfu
Catania
Bologna
Ankara
Cairo
A i sutra će biti lijepo uz ovih 5 već saf najavčjenih otkazivanja. A i današnja kašnjenja su super. Ja ne znam šta je vama.
O bože.
Da, bice lepo jer se i pored kasnjenja te linije os
Majko mila sutra već sada 5 najavljenih otkazanih letova. O moj bože.
…ostvaruju za razliku od vaseg nacionalnog avio prevoznika. Nova OU linija iz ZAG je bese samo Mostar? 🙂
Kakve to veze ima sa ogromnim brojem otkazivanja Air Serbie?
A danas 12 otkazanih i veliki broj kasnjenja. Nedelja, standardno udaran dan. Naravno, razni faktori ali najvazniji BEG koji odnosom prema svojim radnicima i zemaljskom opsluzivanju najvise doprinosi ovome. Katastrofalna nemarnost i bol u preponama prema handlingu od strane francuza, neulaganje u ljudstvo i opremu, male plate, katastrofalni uslovi rada, sve sto je prethodnih meseci nagovestavano pocinje da se ostvaruje.
Francuza? Ovo je do Air Serbie ne do aerodroma.
Proverite sa vašim izvorima koliko je kašnjenja samo na nedostatak ljudstva za utovar, mogućnosti aerodroma i check in grešaka..
Provjerio sam. Malo. Za ova kašnjenja je isključivo kriva Air Serbia.
BEG u maju 649.808 putinka, u tom mesecu imali su znatno vise nego Sofija.
Pocetak nove ere.
Nadam se da ce Alen Fogler cestitati JU i BEG.
Imali su i vise nego Solun.
Naravno da Foglar nece cestitati BEG i JU, oni ga šatro ne zanimaju. Istina je da ga itekako zanimaju, ali ga boli ljubomora.
Ne boli ga ljubomora nego su ovi komentari jadni. Zar vi ne vidite da ispadate kao da vam nije bitan uspijeh vaše nacionalne kompanije nego da samo želite pokazati ljudima u Hrvatskoj, Sloveniji i Crnoj Gori da ste “bolji” od njih?
Što je istinski žalosno.
O da, itekako kako ga boli! No ne ljubomora nego ona stvar! Prestanite se smatrati centrom svijeta i sve će biti OK! I sredite vi tu vašu čudesnu JU da napokon lete makar približno točno. Ovaj vikend gotovo niti jedan let nije otišao sa manje od sata zakašnjenja, bilo je otkazivanja sve u šesnaest… Toč o se događa o o što smo predvidjeli: napumpane operacije bez dovoljno aviona i posada…
Hahaha, kako moze covek koga boli ona stvar (dakle autore cestitam na pustanju takvog recnika) da zna koliko JU ima kasnjenja da isto ne prati?
Znaci on je pratio svaki JU let jer pise “da gotovo nijedan nije otisao sa manje od sat kasnjenja” a ovamo glumi neku nezainteresovanost.
Doslo vreme da se covek nasladjuje, ali nece ni to dugo trajati pa ce morati da se vrati svom ocaju kad se opet sve bude normalizovalo.
Iskreno nitko se ne naslađuje, ali ovo je istinski katastrofa, i čak da se i brzo sve normalizira, ovo će imati nesagledive posljedice.
@anon 08.08.: već sam jasno napisao da zašto to radim. Čitajte malo više sa razumijevanjem prije nego ovako jadno trolate. Bogme je došlo teško vrijeme za botove! I tješite se samo o dalje: kada misliš da ne može više gore, doživio suprotno!
Da, vidim vas primer. Zaista ne moze gore.
Hoće kada napokon počnu letjeti kako Bog zapovijeda a ne da im gotovo svaki let kasni više od sata!
Izgleda da ne.
Kakav dusebriznik…Suza suzu stize koliko se ovaj covek brine za JU…
Da li neko zna sta se desava sa ATR-ovima Air Srbije danas?
Ja svakako ne, ali nije dobro.
Па отерали су Румуна а ASB касни.
Koma
Svi ATR-ovi su danas obavili po 6 rptacija. To je maksimum koji mogu napraviti. Danas su imali i višak sa Beča jer je tamo išao A319. Igrali fudbaleri. austrian je slao 321
BREAKING
Beograd u maju 650.000 putnika sto je 28% vise nego u maju 2019!
Ove godine Beograd vec ima preko 2.500.000 putnika.
Fascinantni rezultati!
Video o prvom JU letu za ORD posle 30 godina.
https://youtu.be/0ksO7In6vmQ
Vracamo se gde smo stali.
Hvala za link.
Pa kad se igraju sa parama poreskih obveznika. Tako i moj babo može da vodi firmu 🙂
Može li vaš babo da vodi nacionalnu kompaniju i da ona ostvaruje profit kao Air Serbia?
Teško.
Mislite na Croatia Airlines?
Ne, iako…
Ali treba uzeti u Obzir da je CTN krenula od same nule (tadašnji ZAGAL), dok je ASL od tadašnjeg JATa naslijedila nekoliko zrakoplova. Naravno, s tim i dalje ne opravdavam lošu upravu CTNa, nego da im je u startu bilo teže.
Nekoliko. JAT je imao 36 avona. Među njima 5 širokotrupaca. Današnje vrijednosti 4 milijarde USD.
I 4 godine žestokih sankcija gdje nisu mogli da lete. A i gdje su mogli nije bilo goriva.
Od svih tih aviona samo je jedan DC-10 preziveo sankcije i devedesete a 3 su bila iznajmljena, odnosno samo su YU-AMA i YU-AMB bili u vlasnistvu.
Dakle, malo mnogo preterujete.
S obzirom na velikodusnu pomoc zapada tokom devedesetih ji ogromnu politicku naklonost ja ne vidim da im je bilo mnogo teze.
I dva širokotrupca u vlasništvu su malo novaca? A koliko je 737 i ATR 72 bilo u vlasništvu? Koliko DC9 i 727?
Politička naklonost nije pomogla Croatiji oko kupnje aviona. Nimalo. Plačali smo ih skupo i skuplje nego drugi (jel je Croatia bila nova kompanija).
Dakle, ja sam ispravio vasu netacnu tvrdnju da je bilo 5 sirokotrupaca sto automatski u ogromnoj meri smanjuje vrednost koju ste naveli.
Politicka naklonost je itekako pomogla jer od 1995. Hrvatska nije imala nikakva ogranicenja da leti bilo gde u Evropi a i njeni gradjani nisu trebali vizu za Sengenski prostor. To su u to vreme bili ogromni benefiti za drzavu koja je mogla da preraste u istinskog avio predvodnika ako ne na Balkanu a ono bar u ex Yu. Da ne govorimo koliko bi joj u tome pomogla i geografska pozicija.
E, sad sto su oni nesposobni i bili i ostali nije nicija tudja krivica.
Ne smanjuje. JAT je svejedno imao preko 30 aviona od čega i širokotrupce. Ogroman novac. Croatia i ostali su istovremeno morali kupiti avione.
Da imate i članak o tome kako Croatia nije iskoristila svoju povijesnu šansu 1996-2001. Ogromnu šansu. Mogla je postati veliki regionalni prijevoznik za dijasporu (Njemačka, Austrija, Danska, Švedska, Finska, Norveška, Francuska, Nizozemska, Belgija, Velika Britanija, Italija, SAD i Kanada). Kada se tome doda još i turizam koji je počeo rasti od 1996, a vrtoglavo od 2001. Istovremeno je trebala otvarati feeding linije za Hrvatsku, BiH i Makedoniju, za za Kosovo i Crnu Goru, a na koncu i za Srbiju (Beograd i Niš).
Croatia je danas mogla imati flotu od 40 aviona i ubiti svu konkurenciju.
Kako ne smanjuje? Ispada da su tri C-10 bila besplatna? Ma dajte me nemojte…
To sto je JAT imao ne znaci da se moglo koristiti usled politickih okolnosti. A i ti DC9 i B727 su bili prastari, maltene bez ikave vrednosti tokom devedesetih.
Ne, ja nisam govorio o konkretnim brojkama, nego o činjenici da je ogroman broj aviona, a niz njih je bio vrlo nov, nasljeđen u kompaniji. I onda su ih dobar dio prodali. Za obiljnu svotu novaca.
Da DC9 i 727 su bili jako stari, no svejedno su prodani i pritom su zaradili novac. Istovremeno 15 aviona je bilo jako novih i vrlo vrijednih. I DC-10 su vrijedili ozbiljan novac, a prodani su.
Kako to mislite da niste govorili o konkretnim brojkama?
“Današnje vrijednosti 4 milijarde USD.”
Vecina aviona su bili prastari u to vreme a znate kako su prodati? Nisu prodati u opertivnom stanju da neko drugi moze leteti njima nego su iseceni a u tom slucaju se najmanje novca dobija – daleko je to jako od obilne sume novca. Tako je zavrsila vecina B727 a tako je zavrsio i YU-AMB dok je YU-AMA prodat jos u vreme Jugoslavije.
Neki B727 nisu ni prodati nego i danas stoje kod Jat Tehnike.
Dakle od DC10, DC9 i B727 skoro da nista nije ni ostalo.
Nije istina. Većina aviona te 1990. su bili vrlo novi. Neki manje od godine dana, neki tek pet godina.
A to što ih JAT nije prodao dok je bio u krizi i imao sankcije to je druga stvar. Glup potez.
Da, B727 napravljeni 1974, ganz novi.
DC9 napravljeni 1973.
Sve vrlo novi avioni.
Ne ti avioni nisu bili novi, bili su relativno stari (do 16 godina, što znači da su se mogli raubati još 10 godina), ali 737 i ATR 72 su bili full novi, stari tek 1 do 5 godina.
Nisu se mogli koristiti jos 10 godina zbog ratnih aktivnosti kao i sankcija.
Takodje sirokotrupni su dolazili iz sedamsedetih godina 20.veka. Dakle,
vecina flote je bila prilicno stara.
Nije. Većina flote je bila vrlo vrlo mlada. Tek 1 do 5 godina. Nisu se mogli koristiti? Točno, ali su se mogli prodati, iznajmiti (što se i činilo)…
I koliko toga je nasledika Air Serbia? Nekoliko prastarih aviona. E bas su se usrecili!
2013. ti avioni su bili 23 do 28 godina stari. I operirali su još 7 do 9 godina. Bilo ih je 9. Nija baš loš kapital, donio je on gomilu novaca u tim godinama.
No, mi pričamo o vremenu JAT-a kad su ti avioni imali 1-5 godina starosti, bili jako novi i koštali opako novaca.
Ma o cemu vi pricate?
B727 su penzionisani 1996-1998, DC9 su penzionisani najkasnije oko 2002 a da 1991-1995 i 1999-2000 nisu uopste leteli.
Samo su B733 i ATR72 bili u operativnom stanju kad je Air Serbia formirana uz cinjenicu da su bili najstariji u Evropi.
Da to sam i ja napisao i u članku i u komentarima, pobogu!
JU је у суштини наследила само 733 и АТР дакле флоту које је била неупотребљива након распада Југославије због рата, санкција, виза итд.
Сви знамо на шта је личио Јат. Сама чињеница да је Ер Србија постала то шта јесте је доказ способности српског тима да спасе једну од најстаријих српских и светских фирми. На томе им треба честитати а Хрвати нека се питају зашто су прокоцкали толике паре у OU а да притом ништа се није добило.
To nije točno. JU je naslijedila flotu 737 i ATR koji su tada bili potpuno novi avioni, ali i DC9, 727 i DC-10.
Izvinite , da li mozete da navedete imena clanova tog srpskog tima?
JAT-ovom 727icom sam leteo 2004 ili 2006 za Prag, ako se ne varam 9-ke su penzionisane ranije
Da, mislim da taman nešto ranije.
Naravno, svako ima neke svoje razloge i izgovore za uspehe i neuspehe.
Mozda bi trebalo videti zasto CTN u svetskoj turistickoj velesili ne moze da ima neki uspeh, nego ga Ryanair isteruje sa sopstvenog aerodroma.
Zašto? Samo i isljučivo radi krajnje nesposobne uprave. Jedini razlog.
Ili je nesposobna uprava namerno postavljana radi licnih ciljeva?
Imate članak na zamaaero zašto je postavljena ovakva uprava.
Tekst kao i uvek pun pogodak. Bravo!
Hvala puno. Trudimo se.
Da li je u planu linija Beograd Helsinki
Ne
Da li je u planu linija Beograd Helsinki
Ne
Ja ne znam kakva je organizacija unutar air serbia, kojom inače volim da putujem, ali pre neki dan sam za Barselonu letela kartom kupljenom na airserbia sajtu, avion je bio beli sa rumunskom zastavom, posada rumunska, jedino je pilot bio naš. Let je kasnio 2.5h. 2 sata jer smo izgubili slot i 0.5h jer je pozlilo putniku. Usput sam uspela da izgubim plaćeni taxi prevoz i sve to u 12 h uveče. Haos.
Koma. Eto, a kazu ljudi nitko se ne buni radi kasnjenka. Mozete si misliti
Pitajte LH putnike da li se bune. Siguran sam da su odusevljeni.
FR je na prvoj letu za OSI kasnio ni manje ni vise nego 6 sati. Nema nikave sumnje da su putnici uzivali u tom kasnjenju.
Jasno da se bune. Kakve veze to što se LH putnici bune ima sa Air Serbijinim putnicima?
Da Ryanaira je kansio 5 sati na prvom letu iz Osijeka, imali su kvar na avionu. Dešava se. I da ni ti putnici pritom nisu uživali i bili sretni.
LH leti u regionu pa se moze uporedjivati sa regionalnim avio kompanijama.
Jasno da se može, ali to što se LH putnici bune neće baš nikako pomoći JU putnicima koji imaju problema radi otkazivanja i velikih kašnjenja.
Dokaz samo da se po tome JU ne razlikuje od najvecih kompanija Evrope.
Razlikuje se po tome što ima daleko više kašnjenja i otkazivanja u postotku. Daleko više.
Sta je cudno sto je leteo beli avion sa rumunskom zastavom? Niste culi za wet-lease?
Da avio je u wet leasu
Nisam znao da kada je avion u wet leasu da se ne farba u boje kompanije. To znaci da je kratkoročna pozajmica, npr samo leti kada je špic sezone? Ako je tako onda se ne moze reći da Er Srbija ima 30 aviona u svojoj floti.
Ma u načelu ne. Ovisi koliko novaca ima kompanija i koliko je dugo avion u wet leasu. Najčešće kompanija ostave boje matične kompanije i samo stave svoj natpis na trup.
Obojani avion ne znači da neki avion nije u floti. Sjetimo se Avioleta koji je imao bijele avione. Znači li to da ti avioni nisu bili u floti Air Serbie?
Seasonal wet-lease je potpuno legitiman clan flote.
Jasno da je.
Draga Iva, slicno iskustvo na letu za Palma de Majorku 10 juna ove godine. Sa tom razlikom da je let bio na vreme (u 1725), isto je isao beli Dan Air wet lease avion, samo su ovde i kapetan i sva posada bili rumunski.
Pohvalno je davanje lunch box-a svim putnicima.
Zamerka – purser na letu je bio toliko neprijatno nadrndan da davno nisam video neprijatniju osobu. Kada biste guglovali “negativna energija” mislim da bi vam njegova faca iskocila kao prva opcija 🙂
Za razliku od njega, stjuardese predivne i profesionalne, a purseru porucujem neka poradi na appearance-u.
To je draga Ivo AirConnect, izuzetno losa kompanija.Imaju mnogo kasnjenja.Isao sam iz Budimpeste kasnio je isto tako 2, 2.5 h. Nadam se da ce ti avioni sto brze otici iz flote
Air Serbia ima kašnjenja na svima avionima flote. Ogromna i svakodnevna kašnjenja.
Uf greska ja sam nesto zamislio da sam procitao Bukurest. Dan air a319 je ostao izuzetno dugo u floti ali opet kompanija nema veliki uticaj na njihovo poslovanje. Kao da ona oderdjuje a ne ASL
Svaka čast Alene na svim datim informacija!
Jel se znaju možda troškovi npr koliko košta izmajmljivanje aviona na wet leasingu a koliko na dry leasingu, da li ima dostpunih informacija ili je to tajna aviokompanija?
Hvala na pohvalama.
U nacelu se te cijene znaju, ali to je ipak do kompanija i njihova pregovaranja.
Bilo bi zanimljivo da objavite cijene leasinga. Okvirne naravno. Znamo da se točni podaci ne mogu doznati.
Mogu.
Ok, nebitno. Kad bi stavili u nekakvu tablicu cijene najma po modelima zrakoplova. Bar ovih koji su najzanimljiviji ovim našim regionalnim kompanijama.
Pa imali smo već članak o tome. I vjerojatno ćemo ga nakon nekog vremena ponoviti.
Svaka čast Alane na stručnim odgovorima.
Pitanje da li ce biti letova Beograd Toronto.
Puno Hvala na svemu.
Dragan Petkovic
Hvala vama.
Svaka čast. Ovakvu analizu i hronologiju kretanja Air Serbia, od JAT-a do danas verujem da nema ni sama Air Serbia.
Hvala
Lepa analiza Alene, za pohvalu!
Hvala.
Odličan tekst kao I uvek.Bravo Alene.
Veliki pozdrav iz Norveske.
Hvala puno.
Inace sta bi sa najavljenim potpisivanjem code-share sa americkim prevoznikom pocetkom juna kako su najavili iz AS?Opet nista ili samo nepotrebno postavljanje rokova samom sebi?
Samo što nije.
Sarkazam ili znate nešto što mi još ne znamo?
Sarkazam
Rekli su tokom juna.
Ne rekli su početkom lipnja.
Шта је липња?
VI. mjeseca
Pa ako bude krajem lipnja umjesto početkom, to će biti dokaz jatovanja? Ili nekakve nove zavjere?
Da biti ce
Ne treba biti cepidlaka.
Pa obzirom na kolicinu provljenih stvari do sada…
Odličan tekst kao i uvek.Bravo Alene.
Veliki pozdrav iz Norveske
Hvala puno Ivane.
Po pouzdanim izvorima, kompanija je već uzela dva A321 međutim nije ih htela uključiti u flotu na tuđim oznakama nego ih prvo šalje na bojanje.
Super.
Tako je. Ne zele da avioni lete u bojama jedne velike kompanije. To je logicno.
Bivše kompanija nikada ne ostavljaju svoje boje na avionu. One to miču. Znači avioni su možda bijeli.
Avioni nisu beli. U bojama su prethodne kompanije.
U nacelo to nije tocno
Netacno, zavisi od dogovora sa leasing kompanijom. ASL stari A319 su ostali ofarbani u ASL semi, YU-ARA isto.
Internacionalni primeri – ITA je neke stare AZA A320 iskljucila i ostavila ofarbana u AZA boje, dok je jedan od novijih A320 vec ofarbanih u ITA boje, vratila u all white po zahtevu vlasnika aviona.
Takodje, svaki penzionisani EY avion od A345 do B77W je ostao u njihovoj semi kad je penzionisan.
Ovi novi A321 za ASL su idalje ofarbani u boje Avianca Columbia
Naravno da zavisi o dogovoru, ali kompanije kad trajno vracaju svoje avione micu svoje boje. Naravno ima izuzetaka. Npr YU-ARA koja je jos uvojek u bojama JU.
Ova dva A321 su u bojama Aviance.
Tako je. Ali kad je već wet lease flota toliko šarolika, sta fali malo još boje Aviance bez slova kompanije naravno😉
To svakako nema smisla, no, da lete tako par mjeseci, pa onda na farbanje ne bi nikog ubilo.
Cak iako su uzeli najstarije A321 od Aviance to su avioni stari 9 godina sa wingletsima.
Ako su uzeli.
Uzeli su.
OK, nisam baš siguran da je to pametan potez.
OE-IZR i OE-IZX ?
Tako je. Ta dva.
Znači zna se već i registracija?
Odavno se to zna.
Bome ne.
Ima smisla. Mislim ajde uzimaju a321 ok.. Ali mislim da sada gresite, mislim da je Alen upravu i nisam siguran koliko je to tacna info.
A321 bi imao smisla tek kada bi u floti bilo bar 6-7 A320. Ne prije.
Odlicni avioni. Stari su manje od 10 godina, i nisu leteli zadnje 3 (verovatno je to i razlog zasto se duze cekaju jer moraju da prodju checks)
Po onome što sam mogao naći, registrovani su, trenutno, u Austriji, oba su u vlasništvu Nemačke DVB banke. Od 2020. bili parkirani u Hamburgu, od 2021, do 2023. bili parkirani u Španiji a od februara 2023. u Ljubljani. Sve u svemu nisu leteli kako treba od 2020. Verovatno sada moraju da prođu ozbiljne check-ove.
Jasno. Za dizanje aviona koji je bio dugo prizemljen treba jako puno radnih sati. Kompanije na tim avionima rade i po mjesec dana.
Dosta zanimljivih i bitnih podataka na jednom mestu. Mogu da shvatim strategiju sezinalnosti i da se uzimaju u wet leasing avioni. Međutim ako se vidi da definitivno postoji problemi u lancu snabdevanja i slično, možda je bolje uzeti jedan avion u dry leasing koji će da bude Back-up i koji će se plaćati po satu letenja, nego ovaj trenutni haos, koji ko zna koliko košta sa kratkoročnim zakupila aviona. Inače YU-ANJ je bio zarobljen u IST ne ANI.
Hvala.
Da, kao što Croatia ima jedan avion koji leti power by hour i služi kao backup.
Sluzi kao backup, a leti po 3 rotacije dnevno? Pa to nije backup!
Taj avion je backup. Ako leti nesto visr onda Croatia ima problem sa nekim avionom
Avion leti po 3 rotacije svaki dan, i tako vec danima. To zasigurno nije backup.
Je backup. To što ima potrebe za time ne mora značiti da je on stavljen u operativnu funkciju, nago da Craotia ima operativnih problema sa drugim avionima.
YU-AON nikad nije bio u JU vlasnistvu vec u dry leasu.
Sjajna analiza!
Mislim da bi kompanija u srednjem roku morala da obrati pažnju na 100-seater jet avione. Ubacivanje E190 serije i to u vidu akvicizije, a ne lizinga (smatram da ako išta ne može da “pukne” kao nische to je regionalni let, AS se tudobro pozicionirala). Punila bi te avione i bila bi konkurentna u tom segmentu. Pada mi na pamet uzajamno smanjivanje A319 i ATR porodice uz postepeno propraćeno povećavanje A320 (lizing) i E170-E190 serije (kupovina).
Za sad se čini da menadžment (oduzmi-dodaj) ipak zna šta radi, dokazali su to i za sada ne izgleda kao da će u srednjeročnoj budućnosti biti nekih organizacionih i strateških problema.
Hvala.
Da kompanija mora poraditi na 100-seateru.
Kupovina e170?!?!!?
Pa to je avion koji trosi vise nego dvostruko vise goriva nego ATR! A kad se uzme u obzir odrzavanje bude 3x skuplji sa istim kapacitetom kao ATR!
Regionalni 70- seateri su na zalasku karijere u Europi! Zasto bi ih sada netko kupovao?
Pa nitko ih u Europi više ne kupuje to je istina. Ali tko ih ima (LOT npr.) sa njim radi odličan posao.
Mislim da kompanija sa ekspansijom long haul racuna na skok potraznje na feeder linijama, tako da taj gap izmedju ATR i A319 nece biti nepremostiv. Svakako je dobra odluka da se uzme service provider za 100-seatere dok se ne ustanovi kako ce se trziste kretati.
To je u redu.
Znate li koliko je E170 isplativ cak i za LOT? Troskovi 3 puta veci nego ATR. Gotovo 90% linija koje operise E170 za LOT u Evropi je ispod 660NM. To je u okviru doleta ATR-a.
Pa i sam Embraer ga je izbacio iz opcija E2. A takodje E2-175 nema niti jedan prodat u Europi!
E2 se ne proizvodi i bog te pitaj hoce li se proizvesti.
LOT je iz flote izbacio Dash 8-400
Posto ste naveli sve avione koji su bili u JU vlasnistvu u ovom tekstu iz istog onda treba izbaciti YU-AON koji je bio u dry leasu u to vreme.
Ja bi im čestitao kako su dobro isplanirali sezonu, pa se putnik treba pomoliti da sazna koji će avion da leti i da li će da leti. O kašnjenju da ne pričamo. To je sada normalno za njih
Nažalost. To istinski nije prihvatljivo, ali to je druga tema koju smo već više puta obradili.
Kasnio mi je proslog mjeseca let Lufthanse preko 6 casova!
Proteklog ljeta su letovi iz Amsterdama i Frankfurta kasnili i po 12 casova!
Cestitajte Lufthansi i KLM-u!
Da kompanija kasne. Ali Air Serbia kasni svaki dan konstantno i to mnogo.
Hajde da budemo posteni, pa konstatujemo da su najveca kasnjenja u zadnjih godinu dana bila poglavito u Njemackoj i Velikoj Britaniji.
Pogledajte koliko je Frankfurt imao kasnjenja jucer. A sezona nije niti pocela.
Air Serbija je imala otkazivanja i kasnjenja na letovima za Njemacku najprije zbog strajkova nemackih radnika u transportu.
Treba biti posten. A ovaj Beogradjanin mislim da nije skoro letio LUfthansom, inace ne bi ovako pisao.
Da Frankfurt ima istinski puno kasnjenja
Upravo tako Alene. Evo danas (petak, 16.06) na BEG je od 33 odlaska kasnilo 24 preko 15 minuta. Tu racunam sve kompanije, ne samo JU. Wizz opet ima otkazan let.
A tek je 07:52 ujutru.
Sa druge strane, BEG je u maju prestigao i Sofiju i Solun po broju putnika
Majko mila 72,73%.
Sve Vam smeta kod AIR SRBIJE kao kasnjenje i druge stvari. Skoro sam leteo za Amsterdam i avion je kasnijo i pri dolasku i polasku i to nikome nije smetalo, ali jednom “Beogradjaninu ” je smetalo, ako je uopste i to
Taj tzv Beogradjanin ocigledno nije letio avionom od Covida naovamo.
Inace bi znao da su kasnjenja daleko veca u Londonu, Amsterdamu i Frankfurtu nego u Beogradu ili Zagrebu.
Pa i nisu
ja vidim da klm uglavnom svaki dan stize na vreme a JU kasni skoro svaki let…jel to nesto nije u redu sa klm??
Da u ovom slučaju mora da je KLM taj koji nije u redu.
Vodeci se navodima odredjenih ostrascenih citalaca iz susjedstva ovo je sve samo napuhani balon koji oni jedva cekaju da pukne.
Nije bitno sto je realnost drugacija, oni i dalje cekaju da balon pukne…Al’ ce se nacekati…
Svaka cast Er Srbiji na ovim pothvatima. Da se bar nama u Hr nesto napravi sa novcima koji se daju Kroaciji kao sto to Er Srbija radi sa novcem koji dobiva od Srbije.
“Ovog ljeta kompanija će imati čak 30 aviona u floti.”
Uz dužno poštovanje, ali avioni koji su wet leasu se nikako ne mogu brojati pod flotu Er Srbije. Neznam od kud Vam ova ideja. Znači da im ETF da u wet lease svoja tri aviona koliko bi ETF onda imao aviona u floti? Mislim kad bi ih vi pribrojali Er Srbiji…..A ne mozemo ih brojati i jednima i drugima.
Naravno da su to avioni u floti. Pa koriste ih više mjeseci, pobogu.
Jos jednom uz duzno postovanje, ali avioni koji se smatraju avionima u floti su avioni koje ta kompanija ima upisano u AOC. Ovako iskrivljujete činjenice i koristite ih da bi dokazali da se Er Srbija priblizila JATu kad je on na vrhuncu imao 36 aviona. Iako u stvarnosti Er Srbija ih ima 22 sto je dosta daleko od 36. Kada bi ja htio iskriviti činjenice i naglasiti da nisu uspjesni rekao bih da Er Srbija ima duplo manje aviona nego JAT na vrhuncu.
Dajte mi recite koliko bi onda ETF imao aviona u floti kada bi svoja tri iznajmio Er Srbiji?
Dajte ne pretjerujte. Jasno je naznačeno koliko je aviona u dry leasingu, a koliko u wet leasingu. Jasno i nedvosmisleno.
Jedino šta me brine jeste da su to sve avioni na lizingu. Nisam znao da Er Srbija nema ni jedan svoj avion. Imao sam svoju staru kuću koju sam prodao da bi ziveo sada u lepoj novoj iznajmljenoj kući, koliko je to pametno? Svakako nisam u vazduhoplovstu da pricam puno na tu temu, ali voleo bih da čujem vaše stručno mišljenje na tu temu.
Jasno je da avione stare 35 godina više nisu mogli operirati. To je kao da živite u svojoj kući koja se raspada i čiji krov se urušio ubivši dvoje stanara. Hoćete li i dalje živjeti u njoj.
Novi avioni su jako skupa stvar. Stoga ne čudi da ih Air Serbia nije kupila.
Jasno mi je da su skupa stvar, secam se pre 7-8 godina da je Er Srbija najavila bombastično kupovinu 10 Airbus A320neo i da je cena za 10 aviona bila milijardu evra, od toga naravno nije bilo nista ali ostao sam blago šokiran iznosom. Ni ne očekujem da Er Srbija kupi 30 aviona, ali baš sam se iznenadio kada sam procitao da su svi na lizingu.
Svakako ako je kompanija profitabilna i kreditno sposobna zdrava logika mi govori da je bolje da se flota pa čak i sporije razvija ali uz kupovinu svojih aviona. Jer u suprotnom to mi nekako zvuči kao kada neko kaze necu da udjem u kredit za stan nego cu da rentam. E sada ne znam mozda na tržištu nema polovnih aviona starih 10 godina a novi su vec nedostižna stvar za naše kompanije iz regiona.
Ma slažem se. Mislim da bi kompanija morala kupiti 2-3 vlastita aviona, stara 10 godina koje bi opako raubala cijele godine. Imati 100% flotu na lizing je prilično riskantno i ne baš previše isplativo.
Potpuno ste u pravu. Kompanija ima profit od 21 milijuna EUR. Bar pola tog iznosa su trebali potrošiti na kupovinu aviona. A za 10 milijuna su mogli kupiti bar jedan, a možda i dva ATR 72, a možda i jedan A319.
Uvek stvari gledam na duže staze, tako funkcionišem ja, a tako bi trebala i odgovorna drzava. Imao si 16 JAT aviona, prodao si ih, i neverovatno mi je da nisi mogao da uzmes bar 2-3 svoja aviona a ostalo uzimaj na lizing ako ne postoji druga opcija, meni je to lično neodgovorno. Vučića (za koga se moramo sloziti da ima debelo umešane prste oko Er Srbije) i celu ovu vlast gledam kao trenurno maskiranje stvari. Najbitnije da ti izadjes na TV i da kazes da imas 30 aviona, i da izgovoris onu njegovu najsladju rečenicu da smo najjaci u regionu, a šta će ostati posle njih, samo ugovori o lizingu.
Nadam se da ce neki od sledećih aviona biti zaista u vlasništvu Er Srbije.
Inače sve pohvale na kompletan tekst, svakako dosta dobrih stvari je uradila Er Srbija tu nema dileme.
Hvala na pohvalu.
Potpuno se slažem sa vama. Potpisujem sve što ste napisali.
Verovatno cekaju da nabiju dobre godine kao 2022 pa da dobiju bolje uslove finansiranja. Treba im cash flow za brzu profitabilnu ekpanziju, da bi po njenom kraju eventualno mogli razmisljati o dugorocnom smanjenju troskova kroz kupovinu aviona
Dajte ispravite greske u tekstu, ne znam sto ste obrisali komentar:
Nisam izbrisao, nego još nisam objavio. Ne brinite budem kada provjerim vaše podatke. Sada držim panele na Kongresu u Teshkentu i ne mogu. Molim vas strpite se. Hvala na razumijevanju.
“Ali ako kompanija ima 3 aviona u wet leasu cijele godine to ne može biti dobro.” – Pa ovo je Marek vec objasnio, on tvrdi da je to jer na trzistu nema puno slobodnih aviona, a za one koji su slobodni se ceka jako dugo na slotove za servis i farbanje.
Ma nonsens. Ja vidim da kompanija bez problema nabavlja avione. Kao i sve ostale.
Pa nije bez problema. Svi koje nabavlja kasne u isporuci u odnosu na ono sto je planirano. Uopste nije nonsens!
Treba samo naručivati malo ranije, konačno kašnjenja u Air Serbiji su do mjesec dana.
Ne znam baš koliko je to farbanje faktor. Kompaniju niko ne tera da leti sa metalom u svojoj farbi, opušteno se leti dry lease sa čisto belim ili starim brendingom. Nije baš lepo za imidž, ali privremeno može. Mislim da JU objektivno nije mogla lako da prognozira prošlu zimu, ali naredne ne bi trebalo da bude problema sa planiranjem. Problem je što JU planira kasno pa još nema zimski red letenja, tek su i letnji utvrdili i to je za kompaniju sa ograničenim resursima ogroman problem. Dobar posao su uradili sa flotom, samo da to ne bude izgovor za ne baš divan on time performance poslednjih meseci.
Upravo tako.
Letite sa bijelim avionom i kad dobijete slot pošaljete ga na bojanje. Pa imaju toliko puno wet leasea koji su ili bijeli ili čak u bojama kompanije.
Problem je bila obuka zaposlenih i manjak pilota. Velika kocka je bil ići na dry ove sezone, iz tog razloga je ovaj haos.
Da i ja mislim da se ovdje radi o manjku pilota.
Verovatno na tim avionima treba odraditi još neke poslove osim farbanja pre puštanja u flotu. To i najveći laik zna.
Ma da? Stvarno?
Stvarno. Siguran sam da će im vaš savet da malo ranije poručuju avione mnogo značiti u planiranju.
Svakako trebaju ranije naručivati avione.
Tu postoji problem, ukoliki dodje do nekof kvara ne moze se popraviti jer nema nista sto asocina na kompaniju.Cist primer Dan air a319 na kom je moralo da se doda Air Serbia
?
https://ibb.co/hC3pHHP
Na ovo sam mislio.Trebalo je da se doda AirSERBIA da bi avion otisao na proveru aviona
Da bi što?
na maintenance bilo kakve provere sabog aviona.Greska u kucanju izvini te😂
To sto vi pricat4 @anon nema nikakve veze. Popravke aviona nisu povezane sa liverijem (semom farbanja)
Samo par ispravki:
1. YU-ANJ je izbacen iz flote 2020. Godine, ne YU-AND. YU-AND je jedan od 3 koji su ostali do kraja.
2. YU-ANI nije bio najstariji B733 na planeti, vec je to YU-AND.
3. Vise nemaju dva ATR-a u wet-lease. YR-ACA vec danima nije u Beogradu, dok je SE-MDC otisao danas iz Beograda. Ostao je samo Q400.
1. Stvarno ne znam. Moj izvor pokazuje da je AND izbačen iz flote u III. mjesecu 2020. Što da vam kažem. Nije da vam ne vjerujem, no moj izvor govori drugačije.
2. Iskreno i meni je ovo bilo čudno. Razlika u ta dva aviona je u 5 mjeseci i logično je da je to YU-ANI.
3. To su vrlo svježe informacije koje su nastale nakon pisanja članka. Nisam znao da je YR-ACA otišla.
Cak i po abecednom redu YU-AND je dosao u Beograd pre YU-ANI tako da ne znam kako mislite da YU-ANI moze biti stariji od YU-AND.
Jedino sto se moze prihvatiti je da je YU-ANI do pre par meseci bio najstariji B733 koji je leteo jer je YU-AND vec nekoliko godina prizemljen a i povadjeni su mu motori tako da ne znam da li ce na kraju uopste zavrsiti u muzeju ili ne.
Pročitajte što piše u članku.
Danas ogromna kasnjenja na Atr letovima.
To je nešto novo?