Covid-19 konačno jenjava, nakon dvije godine. Ukidaju se mjere, skidaju se maske, ne treba više Covid-potvrda, čak ni testova. I to se odrazilo na broj letova u regiji. Ova analiza je postala redovna na zamaaero i radimo je u IV, VIII. i XII. mjesecu, te nam pokazuje trendove u regionalnom zrakoplovstvu. Ljetnim redom letenja jadranski aerodromi izlaze iz zimskog sna i hibernacije, no bitno je porastao i broj putnika u kontinentalnim aerodromima.
Analiza je rađena za period od 4. do 10.4, dakle prije Uskršnjih blagdana i povećanja vezana uz Uskrs nisu u njoj sadržana, što znači da će idući tjedan biti još više letova, a nakon toga će se broj letova i linija rapidno povećavati.
U IV. mjesecu 1657 letova
Prošlog IV. mjeseca regija je imala 573 leta, sredinom VIII. mjeseca 2021. broj letova se popeo na 2683, da bi u XIII. mjesecu prošle godine broj letova pao na 1060. No, ovog IV. mjeseca broj letova je izuzetno porastao, pa je dostigao brojku od 1657 letova. To je 597 letova više nego u XII. mjesecu ili 56,3% letova više. No, to je nevjerojatnih 1081 letova više nego prošlog IV. mjeseca ili povećanje od čak 189,2%. Huge! Ovo znači da u regiji prosječno ima čak 236,7 letova dnevno.
Prošlo proljeće je bilo istinski smak svijeta, ljeto nije bilo loše, XII. mjesec također nije bio loš, no potom je sredinom I. mjeseca došao Omirkon i sve ponovo vratio bitno nazad. No, u III. mjesecu planeta se počela oporavljati od Covida-19, da bi u IV. mjesecu konačno pandemija došla kraju.
Priština je već u XII. mjesecu zaostajala za Zagrebom, a što je bilo vidljivo i u brojkama putnika, pošto je već u II. mjesecu razlika ova dva aerodroma istinski bila minimalna, tek 7.617 putnika u korist Prištine. Priština još nije objavila podatke za III. mjesec no Zagreb ju je vrlo vjerojatno preskočio u III. mjesecu. Priština u IV. mjesecu zaostaje za Zagrebom čak 127 tjednih letova. OK, budimo pošteni za Prištinu baš svi prijevoznici leta sa velikim uskotrupcima, dok Zagreb ima niz letova malim avionima (Croatia, Air Serbia, Trade Air, KLM, LOT). No, svejedno razlika je ogromna, Zagreb ima 61% više letova neto Priština. Evidentno je da Skopje već neko vrijeme stagnira, ali je ipak iznenađenje da je Dubrovnik došao na broj letova Skopja, tj. da je razlika samo 2 leta tjedno. Split i Dubrovnik su, naravno, bitno narasli spram zime. Zagreb jedini ima više letova ovog IV. mjeseca nego je imao u VIII. mjesecu (i to za 12%). Svi ostali imaju bitno manje. Naravno, Zagreb ovo može zahvaliti u prvom redu Ryanairu.
Kod srednjih aerodroma Sarajevo je na prvom mjestu, no Podgorica mu se ozbiljno približila, a ni Ljubljana nije daleko. Evidentan je oporavak Ljubljane, ona među srednjim aerodromima jedina ima više letova nego prošlog ljeta, no Ljubljana je i dalje na dnu Europe po broju putnika i letova u usporedbi sa predpandemijskom 2019. godinom. Iznenađujuće Pula je stigla Tivat i preskočila Tuzlu.
Kod malih aerodroma konačno je isplivao Niš koji je cijelu prošlu godinu bio ekstremno nisko, i bio je jedini aerodrom regije koji je u 2021. imao manje putnika nego u 2020. Sada je Niš na prvom mjestu među malim aerodromima, dok je odmah iza njega Banja Luka. Ovo Niš u prvom redu može zahvaliti PSO letovima Air Serbie (12 letova tjedno), no i povratku Wizz Aira i Ryanaira. Niš i Banja Luka jedini uz Zagreb i Ljubljanu imaju više letova nego prošlog ljeta. Interesantno je da Banja Luka jedina među aerodromima ima manje letova u ovom IV. nego u XII. mjesecu prošle godine.
Beograd ima prosječno 56,9 letova dnevno, Zagreb 48, a Priština 29,9. 10 aerodroma ima manje od 10 letova dnevno, a njih dva manje od 2 leta dnevno. Čak pet aerodroma regija nije imalo redovnih letova u IV. mjesecu (Brač, Lošinj, Maribor, Mostar i Portorož).
Najviše linija ima Beograd (79), pa Zagreb (61), te Priština i Dubrovnik (50). Najveći skok u broju linija spram prošlogodišnjeg IV. mjeseca napravio je Dubrovnik koji ima čak 43 linije više, pa Zagreb koji ima čak 33 linije više. Potom Split sa 28 linija više, Beograd i Zadar koji imaju 26 linija više, te Priština i Sarajevo koja imaju 21 liniju više. Najmanje povećanje imaju Morava i Osijek (1 linija), Rijeka i Tuzla (tek 3 linije više) i Pula (5 više).
Najveće povećanje prijevoznika spram IV. mjeseca prošle godine imao je Dubrovnik, njih 17, te je istim izbio na prvo mjesto regije. Split je povećao broj prijevoznika za 11, Ljubljana za 10, Sarajevo za 6, Zagreb, Priština i Beograd za 5. Broj prijevoznika nisu povećali Tuzla i Osijek, a najmanje je povećala Morava, Ohrid, Podgorica, Skopje i Niš (1), te Banja Luka i Rijeka (2).
Najviše polazaka (37 tjedno), ali i najviše prijevoznika (6) ima linija Priština-Basel. Jedan tjedni let manje ima linija Zagreb-Frankfurt (36), pa Beograd-Zurich (33), Beograd-Istanbul (32) i Beograd-Podgorica (28).
Zagreb je zadržao prvo mjesto u regionalnoj povezanosti sa 84 leta, 4 više od Beograda, no sa jednom linijom u regiji manje od Beograda. Po 34 tjedna leta imaju Split i Podgorica, a 27 letova ima Dubrovnik.
Wizz Air opako oskočio
Iako je u XII. mjesecu Croatia Bila uvjerljivo prva, sada je tek četvrta u regiji. Naime, kompanija je povećala broj letova za samo 9 tjedno. Za razliku od toga Wizz Air koji je bio 3. je sada 1. povećavši broj letova za 106. Air Serbia je povećala broj letova za 47 i dalje je druga, dok je Ryanair povećao broj letova za 102 i sada je 3. EasyJet je na petom mjestu povećavši broj letova za čak 76.
Udio Croatie u XII. mjesecu je bio 15,6%, a sad je tek 10,5%. Za razliku od toga Wizz Air je skočio sa 13,1% na 14,8%, Air Serbia je pala sa 14,7% na 12,3%, a Ryanair je povećao udio sa 8,5% na 11,0%. EasyJetu se udio povećao sa 2,7% na 6,3%.
U XII. mjesecu najviše linija je imao Wizz Air, njih 71, a sada ima 106. To je samo 7 linija manje nego je kompanija imala u VIII. mjesecu. Drugi je Ryanair koji ima 74 linija. Kompanija je u XII. mjesecu imala 37 linija, a u VIII. njih samo 62. Dočim je jedina kompanija koja ima više linija nego prošlog ljeta. Air Serbia je i dalje treća sa 41 linijom, dok je u XII. mjesecu imala 36, a u VIII. njih 53. EasyJet je skočio na 4. mjesto sa 30 linija (u VIII. mjesecu 46). Peta je Croatia sa 26 linija iako je u XII. mjesecu imala 20, a u VIII. njih 44.
Wizz Air ima 106 linija i 246 letova tjedno. To znači da kompanija ima tek 2,3 leta prosječno po liniji. Kompanija i dalje čvrsto drži prvo mjesto po broju linija i frekvencija. Wizz najviše letova (63) i linija (25) ima iz Skopje, pa 48 letova i 21 liniju iz Beograda i 32 leta i 16 linija iz Sarajeva. Sarajevo je ozbiljno preskočilo Tuzlu po broju letova i linija, samo 10 mjeseci od otvaranja baze.
Ryanair ima 74 linije i 183 tjedna polaska, duplo više nego u XII. mjesecu. Ovo znači da kompanija ima 2,5 polazaka po liniji. Daleko najviše letova (76) i linija (26) ima iz Zagreba. Slijedi Zadar koji ima 47 linija i 22 polaska. No ovo će se vrlo skoro promijeniti i Zadar će imati najviše tjednih polazaka i najviše linija Ryanaira u regiji. Na trećem mjestu je Podgorica sa 18 polazaka i 8 linija, pa Banja Luka za 14 polazaka na 7 linija i Niš sa 9 polazaka na 4 linije.
Croatia Airlines ukupno ima 166 tjednih letova na 26 linija. Iz Zagreba kompanija ima isti broj linija (17) i tek 7 polazaka više nego u XII. mjesecu (156). I iz Splita nema puno više nego u XII. mjesecu jer ima 5 polazaka više (48) i tek 3 linije više (7). Iz Dubrovnika kompanija ima 8 letova više nego u XII. mjesecu (28) i to na 5 linija. Do VII. mjeseca kompanija će vrlo mnogo povećati broj linija i frekvencija iz Splita, djelomično će povećati broj linija i frekvencija iz Dubrovnika, no iz Zagreba će biti tek neznatnih povećanja. Najviše letova kompanija ima za Split (22), pa Frankfurt (21), Dubrovnik (20), Zurich (12), te Bruxelles i Zadar-Pulu (10).
Air Serbia je u XII. mjesecu imala iz Beograda 154 polaska na 34 linije, a sada ima 196 letova na 36 linija. Uz to PSO je ozbiljno povećao broj linija kompanije iz Niša odakle sada leti 5 linija sa 12 letova. Iz Moravae Air Serbia leti samo jednu liniju sa 2 leta. To znači da kompanija ukupno leti 208 letova na 40 linija. Najviše letova ima linija za Podgoricu (16), pa Tivat (15), Zurich (14), Paris CDG (12) i po 10 letova ima za Ljubljanu i Beč.
Air Montenegro ima tek 32 leta na 7 linija. Taman za jedan avion, dok drugi još uvijek stoji nezaposlen. Kompanija ima 20 letova na 5 linija iz Podgorice i 12 letova na 2 linije iz Tivta. Najviše letova ima na liniji Podgorica-Beograd (13), pa Tivat-Beograd (8) i Tivat-Istanbul (4).
Trade Air ima 35 letova na 14 linija u regiji, 3 više od Air Montenegra. Najviše letova ima na liniji Zagreb-Osijek (6), pa Priština-Dussedorf i Priština-Stuttgart (po 4). Kako uz njih za MyWings leti još i ETF 10 letova tjedno, iz Prištine obije kompanije imaju 26 letova na 10 linija.
Croatia Airlines operira najfrekventniju liniju u regiji, te 3 od 10 najfrekventnijih linija, isto toliko ima i Turkish, a Air Serbia drži dvije linije. Zagreb ima 4 od 10 najfrekventnijih linija u regiji, koliko ima i Beograd.
-
Zagreb-Split, Croatia (22 tjedna polaska)
-
Beograd-Istanbul, Turkish (21)
-
Zagreb-Frankfurt, Croatia Airlines (21)
-
Zagreb-Dubrovnik, Croatia (20)
-
Beograda-Zurich, Swiss (19)
-
Beograd-Podgorica, Air Serbia (16)
-
Ljubljana-Frankfurt, Lufthansa (15)
-
Beograd-Tivat, Air Serbia (15)
-
Priština-Istanbul, Turkish (14)
-
Zagreb-Istanbul, Turkish (14)
Idućeg tjedna ide nastavak ovog članka u kojem ćemo analizirati letove po gradovima regije.
Pozdrav svim čitateljima iz Zadra, gdje je ovaj članak napisan.
Istinski puno prezanimljiva analiza u regiji stanja
Hvala.
Istinski se budi regija! Zagreb predvodi regiju! Puno previse je dobar pa su onda iz okolice sujetni.
Da regija se budi. I Zagreb se budi, iako bi se mogao i više buditi. Niz drugih aerodroma ima bitno viđe novih linija od Zagreba.
– Распродати су аранжмани за Италију и Шпанију, за Валенсију према којој од 21. априла имамо и директан лет „Ер Србијом”, места нема ни у авионима за Истанбул, а продати су и сви аранжмани за Египат. Места су попуњена и за Мексико и Акапулко. Наравно, то је много мање туриста од броја који смо бележили пре пандемије, али ни агенције ове године пред празнике нису биле преамбициозне, јер је ситуација таква да је било доста ризика и сви су опрезни – наводи наш саговорник.
—————
Валенсија креће следеће недеље са А320 на ком има свега пар слободних места.
А332 данас за Цирих:
BEG-ZRH 10/190
ZRH -BEG 7/196
Hvala na informaciji.
Juce na BEG veliki redovi pred JU check-inom za Egipat
Другарица данас отишла за Чикаго преко Варшаве. Из Београда није било слободног места, за Чикаго 50% на В789.
Pa Uskrs je ne treba to čuditi.
Па добро овде није Ускрс те је баш лепо видети пуне авионе.
Da, ali je Uskrs drugdje, oni koji žele to iskoristiti svakako su učinili. Uz to brdo dijaspore putuje sada kada je Uskrs u državama gdje rade.
Само што Лот повећава Београд и после Ускрса. Но добро.
LOT povećava sve letove u regiji nakon Uskrsa. Pisali smo o tome. Zagreb ide na 10 letova.
Да и Београд су планирали 8 па повећали на 9 на крају.
Ok.
U Egiptu Uskrs?
Istinski prečudno, da
No, pa nije samo Egipat u pitanju, zar ne?
OK
Arkia је такође повећала Београд следећег месеца. Планирана су два лета недељно али додали су поласке и 10. 14. и 18. маја.
Hvala
Alene,
Vrlo zanimljiva rezanja a mozemo reci i prilicno velikog obim FR-a u Zagrebu! Mozemo li ocekivati clanak o tome?
Pozdrav!
Da
Evo opet vidimo da je u jos jednom mesecu, ovoga puta martu, Beograd imao vise putnika od cele Hrvatske zajedno.
U martu je u glavnom gradu Srbije bilo 294.000 putnika sto je dobar rezultat kad se uzme u obzir da je to organski rast i da ne zavisi od prevrtljivih i ucenjivackih LCC predatora.
Da, za ožujak to nije čudno. To je dako od pamtivjeka. Već u travnju tako biti neće, a od svibnja će Hrvatska imati daleko više od Serbije. Tijekom ljeta i više od duplo više putnika.
Rast u Beogradu ne ovisi od LCC? A u Beogradu Wizz Air nema tri avione, ne lete još easyJet, Eurowings, Pegasus, Flydubai, Anadolujet, Norwegian?
Ako vec primorski aerodromi zbog nedostatka turista u martu imaju ekstremno nizak nivo avio saobracaja (sto pokazuje njihovu od pamtiveka nespremnost da otklone sezonalnost) onda bi bar Zagreb kao EU i NATO prestonica morao da ima mnogo veci nivo saobracaja.Medjutim mi vidimo da i tu dolazi do stagnacije u poredjenju sa konkurencijom jer jer jedna Pristina ispred Zagreba (sto nikad nije bio slucaj pre pandemije) a da ne govorimo koliko je jedna siromasna Tirana odskocila u poredjenju sa Zagrebom. Takodje ni to nikad nije bio slucaj.
Beograd ima Wizzair koji je samo jednom pokusao da ih ucenjuje i proveli su se kao bosi po trnju i ne pada im vise na pamet da to rade. Danas taj isti Wizzair ima organski rast u Beogradu, ne smanjuje frekvencije u ogromnom broju kad ih svi drugi povecavaju i placa komercijalnu cenu aerodromskih usluga. Razlika spram odnosa W6 u BEG i FR u ZAG je kao nebo i zemlja.
Sa druge strane sve ove druge LCC kompanije koje ste naveli imaju jednu do max dve linije iz Beograda (FlyDubai, Norwegian, Eurowings…koji takodje lete i za Zagreb) i ni u ludilu BEG ne zavisi toliko od njih kao sto zavisi ZAG od FR. Sve te kompanije nemaju nikakav ucenjivacki potencijal u Beogradu sto ce za Zagreb ne moze reci i gde vidimo da ce to predstavljati ogroman problem sad kad ULCC predator bude krenuo da zavrce mooda.
Izgleda da je medeni mesec Zagreba i Ryanaira prosao.
Ne možete stvari tako gledati izvan konteksta. Priština i Tirana su porasle zato što su jako daleko od Europe (što hrvatska nije) i zato što je putovanje automobilom tijekom pandemije bilo komplicirano (brdo granica) i dugotrajno. Tirana je jedini aerodrom u Albaniji (Kukeš tek počinje dobivati linije) i zapravo je slab rezultat ako kao jedini aerodrom imaju tek neznatno više putnika od Zagreba.
Sve će se to srediti već ove godine, a pogotovo iduće.
Wizz Air u Beogradu stvarno slabo napreduje. Baza je krenula gotovo u isto vrijeme kao i Bukurešt i Sofija gdje Wizz Air ima brdo aviona. U Bukureštu primjerice imaju baziranih 12 aviona, 4 puta više nego u Beogradu. U Sarajevu je Wizz Air u samo 6 mjeseci bazirao 2 aviona, u Beogradu nakon više od 10 godina tek ima tri (i to od nedavno).
Zagreb ne zavisi od Ryanaira. Zagreb ima više velikih legacy carriera od Beograda.
I Pristina i Tirana su uvek bili geografski gde i sad kao i Zagreb. Ni blize ni dalje. Takodje Tirana je od pamtiveka bila jedini albanski aerodrom. Pa opet ima mnogo bolje rezultate nego Zagreb. Treba realno sagledati situaciju.
Zasto W6 slabije napreduje u Beogradu vam je bar 50 puta do sad receno ali vi i dalje vrtite istu plocu ne zeleci da vidite da je JU u odnosu na velicinu svoje zemlje i domaceg trzista mnogo jaci nego Tarom i to se ne moze porediti. Air Serbia i Tarom imaju skoro isti broj putnika a razlika u velicini domaceg trzista je ogromna. Zato se i W6 mnogo brze razvija u Rumuniji dok u Beogradu to ne moze zbog jakog domaceg avio prevoznika.
A pogotovo je smesno govoriti o SJJ gde domaceg avio prevoznika i nema! To ne da ne ne moze porediti nego je sama pomisao na to vrlo, vrlo neozbiljna.
Beograd ima vise legacy carriera u proseku tokom godine jer veliki broj njih ne leti celogodisnje linije za Zagreb (Iberia, TAP, British, Austrian, Brussels, Aegean…) tako sa vam cak ni taj kvazi argument nije tacan.
Jedini sezonski legacy u Beogradu je Air France.
Vi niste shvatili pricu sa pandemijom? Mislim da sam bio i vise nego jasan.
Zar netko tvrdi da nije razlog tome jaka Air Serbia?
Nije istina da zimi Beograd ima vise legacya. Bio je clanak o teme na zamaaero
Pandemijskih ogranicenja vise nema ali su rezultati Zagreba i dalje iza Pristine i Tirane. Nema tu puno pametovanja.
Cim ponavljate toliko cesto da se Wizz brze razvija u SJJ ili okolnim manjim aerodromima a u Beogradu mnogo sporije deluje kao da niste tu cinjenicu o jacini domaceg avio prevoznika shvatili ili da je ignorisete.
Vasi su navodi u clancima nepotrebni ukoliko brisete komentare koji dokazuju suprotno.
A to redovno radite cim vam se predoce cvrsti dokazi.
No, no, ogranicenja nema 15 dana. I vec je Zagreb preskocio Pristinu.
Управо видим да од сутра па у наредне две недеље, ЈУ је повећала Лондон на 8 недељних, два суботом. После тога враћа се на 6 сем ако их додатно не продуже.
To je vjerojatno vezano uz Uskrs.
Treba mi pomoc oko pilotske dozvole pa ako imas saznanje gdje se moze dozvola da se prevede ICAO u EASA
Na koji jezik ti treba prevod dozvole?
Gospodine Anonymus ja sam mislio da ste vi poznavalac avio svijeta, radi se o prevodu dozvole iz Srpske CPL ICAO u Evropsku. Govorim o mladim pilotima koji su zavrsili skolu u Srbiji, ali dozvole nisu medjunardno priznate. Na koji nacin se moze doci do prevoda te dozvole
Pomozite čovijeku.
Broj letova Zagreb-Amsterdam je koliko znam 7+14. Koja su to 2 leta na vrhu, ne sjećam se da postoji 3. kompanija na liniji?
Ryanair za Eindhoven koji je LCC aerodrom Amsterdama.
Dajte molim vas, to nikako ne može biti Amsterdam. Po toj logici u Nizozemskoj ne može postojati nego linija zsamo a Amasterdam. I Eindhoven, a tek Rotterdam. Je li onda Rijeka LCC Zagreba?
Eindhoven je bliže Brusselsu i Dusseldorfu.
U zrakoplovstvu se smatra da je:
Hahn zračna luka Frankfurta, čak se tako i zove Frankfurt Hahn iako je 126 km od Frankfurta
Cherleroi da je Bruxelles i on se tako zove Bruxelles Charleroi iako je 61 km od Bruxellesa
Bauvais da je Paris, i on ima Paris u nazivu iako je 108 km
Sandefjord da je Oslo iako je 110 km udaljen.
Eindhoven je udaljen 124 km od Amsterdama, manje nego Hahn od Frankfurta. Svi ga smatraju i vode kao amsterdamski LCC aerodrom. Eindhoven nije bliže Bruxellesu jer do njega ima 140 km.
Sve je istina što ste napisali ali ste zanemarili da Eindhoven u nazivu nigdje ne spominje Amsterdam, kao navedene zračne luke. Također zanemarili ste što sam vam napisao vezano da bi po toj logici sve zračne luke u Nizozemskoj trebale pripasti Amsterdamu.
Eindhoven je grad od 200.000 stanovnika, za razliku od Hahna ili Sandefjorda što su defacto veća sela.
Nebitno jel spominje u nazivu ili ne. Ni prva ni posljednja zračna luka koja u nazivu ne spominje grad kojem je alternativna LCC luka. Da skratimo, svi smatraju Eindhoven alternativnom LCC zračnom lukom Amsterdama i tu svakako nije do vas (ili mene) da se ponašam drugačije.
Rotterdam bi svakako imao više logike da bude alternativna LCC zračna luka Amsterdama, no nažalost aerodrom nema LCC (osim par letova Transavie)
Kakve veze veličina grada ima sa time. Charleroi ima 202.000 stanovnika i zove se Bruxelles Charleroi.
Dakle da skratimo priču, cijela Nizozemska je u biti Amsterdam 🙂
Naravno da nije. Ali Eindhoven svi smatraju amsterdamskom LCC zračnom lukom, tako je svi tretiraju, pa i mi.
A onda je li Basel ist što i Zurich, pa da to spojimo za Prištinu? Ili je pak sad neka nova logika.
Možda bi to i moglo, ali Basel stvarno nitko ne smatra Zurich West (nikako ne east, jer je na zapadu).
Tko je to “svi”. Tko to molim vas osim smatra?
Apsolutno svi u zrakoplovstvu.
To nije istina jer se u niti jednoj statistici, analizi (osim vaših) ni u sistemima aviokompanija Eindhoven ne navodi kao Amsterdam. Imate li možda dokaze za ovo? Neki tekst koji bi dokazao drukčije?
Majko mila. Takvi tekstova imate milijun, imate i milijardu analiza koje Eindhoven stavljaju kao LCC aerodrom Amsterdama. Isuse, o čemu mi rapsravljamo. Pa to je kao da mi kažete imam li ja kakav dokaz da sunce svaki dan izlazi na istoku. Dajte nemojte se sramotiti više.
Koja je to kompanija Air Pink sa registracijom Srbije?Sta oni lete?
VIP kompanija.
Hvala
Business jetovi.
Hvala
Molim i drugi put.
Evo jedne jako zanimljive vijesti.. Wizz izgleda konačno kreće iz Mostara.. Prva linija za Italiju (tipujem Bari ili Rim).
https://bljesak.info/gospodarstvo/ulaganja/wizzair-ce-letjeti-iz-mostara/379727
Prošlog aprila BEG 40 letova više od ZAG, pa u decembru svega 25 više, a ovog aprila 62. Kako to?
Što kako to?
Ne baš super vest za Beograd na dan otvaranja – Aegean je ukinuo jednu nedeljnu rotaciju za Rodos, leteće samo petkom. Heraklion (i pored Wizza) ostaje na planiranih 2 nedeljno.
Da bed.
On je mislio poruciti da ide u krevet.
Čekajte, pre neki dan je bio spisak letova za Cirih iz regije gde je navedeno Air Serbia – 17.
Da to je bilo stanje iz sustava Air Serbie tjedan prije. Ovo sada je praćeno stanje na terenu prošlog tjedna. Dakle stvarno stanje, a ne najava.
Pa koliko su na kraju letova od tih 17 ostvarili?
14
Bravo Zagreb. Samo tako dalje. Ogroman rast, nakon Pristine definitivno broj 1 u regiji po rastu.
Jos da Croatia ne izvodi bjesne gliste, da bar malo rastu a ne stagniraju. Ono pazi, isti broj letova u XII. mjesecu i u IV. Pa gdje to ima. I onda jos prebacuju letove iz Zagreba za Split. Koja kompanija, koji likovi. Na srecu tu je Ryanair, pa vise nismo robovi nesposobnjakovica u Croatiji.
Potpisujem.
Eno opet ne radi web stranica beogradskog aerodroma. Mogli bi malo bolje vodit računa o putnicima.
A što ako je istina da se hakira? Onda si ne mogu baš puno pomoći. Odnosno mogu, ali za to treba brdo novaca i opaki stručnjaci.
Pa neka plate stručnjake da osiguraju nesmetano funkcioniranje stranice. Ovo već dugo djeluje amaterski. Putnici su valjda najvažniji.
Ma slažem se. To svakako moraju napraviti. Ovo nema smisla. Već tri dana u malo više od tjedna dana ne radi im stranica. To nije prihvatljivo.
Opet dojava i opet hakerski napad na JU i aerodrom.
Strašno.
Nažalost danas sa par skripti svaki klinac može izvesti DDOS napad, i nemate baš neki pametan odgovor na to – ako i stavite neki proxy ispred opet će on stati i sve staje.
Već godinama s kineskih i ruskih adresa dolazi hrpetina takvih napada i ransomwarea i zahtjeva za otkupninama, a ruske i kineske vlasti se prave blesave i ne žele surađivati da se to zaustavi.
Koma
sto se tice Skopje pa aerodrom je delimicno zatvoren zbog rekonstrukcije piste (9-17h) naravno da ima “samo” 119 letova.
Da aerodrom je djelomično zatvoren i vjerojatno ima nešto otkazivanja ili smanjenja (iako ne puno). No, Skopje evidentno stagnira već duže vrijeme. Tamo je Wizz Air najviše porezao ove zime, gotovo da nema novih linija i povećanja frekvencija…
“ne puno”, haha. Pa Wizz-u fali jednu dnevnu rotaciju zbog rekonstrukcije. LOT pauzira , EasyJet pauzira …. za kraj pogledajte dan kad se potpuno otvara aerodrom i Wizz-ov br letova pa uporedite sa proslu sedmicu.
A sta su Bilund, Bologna i Torino?
Memmingen je povecan na 5, London na 5 … (neutralizirali su Barcelonu i Hannover)
Wizz: 5×7 = 35, LOT 6, Easyjet 2-4, ne pratim ostale kompanije
znaci 43-45 letova manje, a navodno imaju 119. to su vise nego 25%
LOT nije trebao letjeti 6 nego 3 leta. Po čemu ste vi zaključili da nedostaje 35 letova Wizza? Maksimalni broj rotacija za 5 aviona. Pa Wizz sa 5 aviona ne pokriva ni preostale rotacije, konačno ni izblizu sa 5 aviona nije letio prošlih mjeeci, pa ni prošlo ljeto. Wizz nigdje u regiji do početka V. mjeseca ne leti sa maksimalnim kapacietima i avioni su mu na zemlji.
Wizz ima viška aviona u Skopju. Dakle ova količina rotacija može se obaviti sa toliko aviona ujutro i navečer. LOT sa 3 leta i easyJet sa 2 leta i nisu neki ogroman gubitak.
Vidjet ćemo što će biti kada se otvorio aerodrom. Ali nisam optimista. Wizz opako reže Skopje. Daleko više nego Beograd i Sarajevo.
lol
Sutra(Srijeda) Tuzla ima cak 7 letova
Čak? Tragično malo.
I još je to izuzetak, a ne pravilo.
Onda je dobro da BNX ima 7 letova sa 3 kompanije u danu?
Ne, i to je malo. Naravno. Ali Tuzla istinski stagnira već 4 godine, dok Banja Luka u to vrijeme ozbljno raste i približava se Tuzli i po broju letova i po broju putnika.
To smo ponavljali dosta puta ali ja kazem
Tuzla sa 1 kompanijom ima isti broj letova kao Banja Luka sa 3 kompanije
Ocigledno je da je Tuzla ovdje bolja
Tuzla nikako ne moze biti bolja jer stagnira. Ako BNX ode jedna kompanija – prezivece. Ako TZL ode ta jedna jedina – bankrotirace.
Upravo tako!!!!
Kako je Tuzla, pobogu, bolja ako se veže uz samo jednu kompaniju sa svim rizicima koje to nosi? Konačno Wizz Air stagnira u Tuzli već 4 godine, to je evidentno. Tuzla je na milost i nemilost Wizz Airu. Upravo je ogromna prednost Banja Luke spram Tuzle što ima više prijevoznika.
Molim Vas, zanima me izvor podataka za broj nedeljnih letova za posmatrani period.
Po flight radaru Beograd je imao preko 460 polazaka,a ne 398 kako stoji u analizi. Shvatam da su tu uračunati i polasci koji nisu redovne linije, ali broj polazaka za npr. Prištinu i Zagreb potpuno odgovaraju flight radaru, kao da nema nikakvih polazaka van redovnih linija.
Pozdrav
Ova analiza je produkt tjednog pračenja stanja sa terena. Dakle u tablicu je upisan baš svaki, ali apsolutno svaki let, redovni let i redovni charter. Jedino što nisu upisani su ad hoc charteri. Flight radar zna objavljivati i business letove, te ad hoc chartere. Uz to flight radar za Podgoricu i Tivat uz Air Montenegro upisuje letove FlexFlight u isto vrijeme samo sa drugim brojem leta. Samo to vam je nekih 21 let tjedno. Iako malo mi je čudno da bi takvih letova bilo 62.
Danas flight radar ima letove koje mi ne računamo za Beograd
8:55 Podgorica FlexFlight koji je let Air Montenegra dva puta objavljen
10:15 Brindisi YUTBA
15:30 Innsbruck TAA
18:00 Tivat FlexFlight koji je let Air Montenegra dva puta objavljen
20:25 Podgorica FlexFlight kojie je let Air Montenegra dva puta objavljen
Dakle danas je takvih letova 5
Izbrojah 11 takvih letova danas. Flightradar iz nekog razloga navodi letove AirPink-a i slicnih kompanija i njih ubraja u letove.
Da. Čak i ferry letove.
Jasno, hvala, primetio sam takve letove, čak i air pink-ove letove računaju. Da li ubrajate i letove sprint air-a, swift air-a, jet stream-a iz Zagreba? Kakvi su to uopšte letovi? Jedna od ove 3 kompanije koristi cesnu i to je jasno, ali ostale dve, boeing za Bolognu i ATR za Beograd? Da li se tako duplirani vode letovi Air Serbi-e (za Bg) ili su neki čarteri?
Apsolutno ne, ne ubrajamo takve letove.
Ovo je već ozbiljno odrađeno,čestitke autoru.
Hvala.
Da, ovaj clanak je dobar.
Hvala.
Ili objavite citav komentar ili ga izbrisite. Nije korektno brisati dio komentara i onda ga takvog nepotpunog objaviti. Ja sam pored pohvale ovog clanka napisao i nesto drugo isto tako jako vazno.
Moderiranje je konstanta na ovom portalu.