Zračna luka Zagreb je u VII. mjesecu ostvarila 329.203 putnika (100.933 u VII/2021). To je 89,9% putnika u usporedbi sa istim mjesecom 2019. (kada je imao 366.242 putnika). Ovo je rezultat činjenice da je Ryanair konačno počeo letjeti 100% svojih letova od 18.7. dok je do tada imao 28,9% manje letova od prvotno planiranih. Zagreb je od početka godine imao 1.628.437 putnika, što je bitno više nego što je ostvario u cijeloj 2021.
Aerodrom je ostvario i 3891 operacija (2931 u VII/2021). MTOW aviona je u VII. mjesecu bio 100.369 (64.254 u VII/2021). U VI. mjesecu Zagreb je ostvario 1044 tone carga (919 u VI/2021). U VIII. mjesecu će rezultati biti još bolji, bitno preko 90% zbog bitno više letova Ryanaira nego u usporedbi sa VII. mjesecom.
autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: MZL Zagreb
Pristina 365.000 pax u julu.
Opet je pretekla Zagreb.
I to Pristina bez LCC baze Ryanair-a.
Ali sa bazom Eurowingsa i brdom letova Wizz Aira i easyJeta.
Zagreb ima bazu Croatia Airlines te bazu od tri aviona Ryanair. Pored te dve baze brdo letova ima LH grupa koja ima skoro pa JV sa OU.
Pa je tu brdo letova KLM i drugih.
Nesto sto Pristina nema a opet bije Zagreb skoro svakog meseca.
Znači Zagreb od septembra opet ide na jako 4 mjesto u regiji a ima šanse da ga zadrži i do kraja godine. Dobar rezultat. A autor nam je najavio već od jula da Priština ide iza Zagreba. Eh taj FR i bekpekeri.
Ma sortbrejkeri napravili problem.
Ja to nisam najavio. Ja sam rekao da je moguće da će Zagreb preći Prištinu. I još uvijek je to moguće, iako je malo vjerojatno.
Split će sigurno preći, dakle Zagreb će sigurno biti 3, možda će biti i 2.
Rekli ste da će Zagreb vrlo vjerovatno preteći Prištinu u 7. mjesecu
Da to je bilo racionalno. Tek treba vidjeti brojke Prištine.
Ah, zar vam nisam rekao da Zagreb nece imati vise putnika od Pristine ove godine?
Znate li sta ste mi odgovorili?
Što?
„Ryanair will turn Zagreb Airport into a weekend base this winter, and this will be the first such case for the airline. On Fridays, Saturdays, Sundays, and Mondays, Ryanair will continue to use its three Zagreb-based aircraft. However, all flights on Tuesdays, Wednesdays, and Thursdays will be operated by Ryanair’s aircraft from other bases, including through w-rotations. Let’s take a look at the full scheduling details.
Namely, the base will become a weekend base only. It will still have three Lauda Europe Airbus A320 aircraft, but these will only operate flights to and from the city on Fridays, Saturdays, Sundays, and Mondays.
On Tuesdays, Wednesdays, and Thursdays, Ryanair will operate flights to and from Zagreb with Boeing aircraft from its other bases across Europe.“
Jel se zna zasto ovo rade?
Pa vjerovatno što im dobro ide samo sa bekpekerima i šortbrejkerima.
Izgleda su povlasceni samo sortbrejkeri. Za vikend i to je to.
Dajte ne pričajte nonsense.
Pa da, ide im dobro. Ovo nema veze sa putnicima, čak se ni broj frekvencija značajno ne smanjuje. Ovo ima veze sa nekom preludom strategijom kompanije.
Ne zna. Zvao me Jakov (koji je napisao ovaj članak) prije otprilike mjesec dana kada je ovo otkrio i oboje nismo mogli dokučiti logiku ovakvog postupanja.
Los rezultat. Kada ce vec jednom postici rezultate iz 2019?
Nevjerojatno. Beograd sa 90% je odličan rezultat, Zagreb sa 90% je loš rezultat. Može objašnjenje ovog nonsensa?
Beograd ima vise od 90%, a nije u E, siromasnije trziste, nije turisticki interesantan koliko HR i verovali ili ne drzavljani Srbije i dalje pate od entry restrictions.
Koje entry reastictions ima Srbija?
Države koje su izvan EU su cijelo vrijeme Covida-19 imale veće postotke nego EU, a imaju još i sada.
Nema nikakvih specijalnih restrikcija za državljane Srbije. Ima pravila vakcina ili test, ali to nije restrikcija, posebno ne samo za građane Srbije.
Da mislim da je tako.
Ko je spomenuo Beograd???
Zasto vam je Beograd stalno u oku? Ovdje pricamo o losim rezultatima MZLZ i oni se ne mogu pravdati losim rezultatima drugih aerodroma.
Pa to su ljudi govorili. Rekli su da je beogradskih 90% odličan rezultat, a zagrebačkih 90% katastrofalan. Koja je to logika?
Ove godine neće sigurno, bekpekeri i šortbrejkeri zakazali.
Aha… bit će da zato Ryanair i ima 78 tjednih letova na 27 linija. Zato što su zakazali? Opako su zakazali ako Zagreb ima više od milijun putnika samo Ryanaira. Baš su zakazali.
Ljudi moji pa jel moguće ovakve gluposti napisati i nakon toga se pogledati u ogledalo?
Milion? Ma dajte odmah 2 miliona! Razbacujete se brojevima a ne znate, smiješno.
Što pričate vi. Ryanair će u ovoj godini imati preko milijun putnika iz Zagreba. Pobogu!!!
Inace, sto se tice broja aerodroma…proslog meseca otvoren novi kod Krusevca, a upravo je poceo sa izgradnjom jos jedan privatni kod Kragujevca.
U tom kraju više aerodroma nego putnika.
Tako je. Sreca pa Hrvati putuju.
A ne putuju?
Bogami da.
Izvrsno. Kad će redovni letovi?
Off:
Danas je odbojkaska repka Lijepe Vase iz Atine preko Beograda za Zagreb letela.
Naravno Air Serbia je bila prevoznik.
Otvoren narod bez prerasuda- naravno leti Air Serbiu ako sve pase..
Jasno!
Pa i nije neka bitna repka. I zašto oni ne bi letjeli sa Air Serbiom? Jel to nešto čudno?
Kako to mislite nije bitna? Zar postoji manje ili vise bitna?
Ne, apsolutno nije cudno sto lete sa Air Serbia. Nije prvi put. Svako malo pa cujem da je neka ekipa letela.
Da postoje bitnije i manje bitne reprezentacije. Hrvatska nogometna reprezentacija i Hrvatska ženska rukometna reprezentacija nisu istog nivoa.
Da nije čudno da lete sa Air Serbiom.
Моћно! Тек је ово почетак! На зиму вероватно стиже 4. ваздухоплов и ново ширење Рајанера.
Ne bih baš rekao.
Na zimu izgleda postaju vikend baza 4 avion je samo mašta.
Ma ništa za sada od 4. aviona.
Više Air Serbia prevezla putnika nego ceo Zagrebački aerodrom
Ali bukvalno 😂😂😂
Bilo bi i zalosno da nije. Ima vas duplo vise i nemate kamo nego da letite do Grcke, Turske, Cipra, Egipta… gotovo svih 8 miliona ljudi u zemlji kroz taj jedan aerodrom.
Srećom eto nije žalosno, jedna AS bez turizma ozbiljnog preveze mnogo puta više nego CA a to je baš tužno.
Da to je tužno. To smo milijun puta napisali.
3 aerodroma nasuprot 9 u duplo manjoj državi…Da, žalosno je.
Pa zapravo i je.
Ajmo malo razmisliti… Ako je minimalna placa u Hrvatskoj jednaka prosjecnoj placi u Srbiji, je li istina da si Srbi mogu vise priustiti sto si Hrvati nikada ne bi mogli??? Uz to, Hrvati na obali imaju svoje nekretnine te zaraduju puno vise od prosjecne place u Hrvatskoj godisnje i itekako si mogu puno vise prisutiti… Za kraj, drzava s duplo vise stanovnika ima duplo manje prevezenih putnika.
Centralizacija aerdoroma u srbiji je ogromna, imate 93% putnika u jednom aerodromu u odnosu na 30% u hr. kad bi barem imalo smisla sto ste napisali, ali da… Hrvati imaju svoje more, bez navodnika. I ljudi idu na svoje more jer ga imaju.
Централизација је права ствар, питајте Мађарску, Чешку, Данску…па чак и Грчку која на континенталном делу има свега два права аеродрома а има више становника од Србије и милионе туриста. Хм.
E baš ste Grčku stavili kao primjer centralizacije. Država ima 10 aerodroma koji imaju više od milijun putnika, još 15 koji imaju preko 100.000 putnika. 3 aerodroma koji nisu Atana su im veliki ko Beograd.
A i Dansku ste pogodili, osim Copenhagena imaju jedan aerodrom od 3,7 milijuna putnika (veći od Zagreba), jedan od ¸1,5 milijuna, te još 5 koji imaju preko 100.000 putnika, dakle 7 ozbiljnih aerodroma. Čaška uz Prag ima još 5 aerodroma sa više od 100.000 putnika (najveći 500.000), nije vam ni to baš najbolji primjer. Mađarska ima 7 aerodroma, no svi osim Debrecina koji ima 620.000 putnika jesu mali. Dakle, ova vaša teza spada na Mađarsku i Slovačku. Ali zato niste spomenuli Nizozemsku, Belgiju, Švicarsku, Austriju, Bugarsku…
@anonymous 20.10: ne isplati vam se odgovarati na takve postove. To su plaćeni botovi hotlipsa koji tu skupljaju bodove. Ti su u stanju nas uvjeravati da je srpski dinar jači od kune ili eura… Badava vam argumenti.
Upravo tako. Potpisujem.
Стварно? Колико беше оно хрватска има туриста годишње?
Jedno 5 miliona samp iz Koreje. I 2 miliona iz Kanade. I sad je Hrvatska tj. Zagreb u problemu jer ti milioni od ranije nisu dosli 🤷♂️
Ne, ali 2,7 milijuna da.
Skoro 20 milijuna 2019. Ove godine će imati 16-17 milijuna.
@anonimac 19.37: gospode Bože al ga nadrobi! Koliko bodova nosi ovaj komentar? E samo da mi je znati da li ste vi ikada vidjeli “taj Cipar” i “tu Grčku” – naravno uživo a ne na televiziji… O ostalim zemljama ni ne bih. I nemojte se truditi odgovarati jer vam ionako neću vjerovati…
A evo vi sa tolikom obalom i dosta više turista nego što Srbija ima stanovnika na devet međunarodnih aerodroma, pa vam opet nacionalni prevoznik skuplja kikiriki, e to je žalosno
Da žalostno je da imamo takvog nacionalnog prijevoznika, a ne nešto poput Aegeana.
Evo opet najvece gluposti o broju stanovnika.
To blage veze s mozgom nema.
Pitajte PMI,FRA,AYT…
Pitaćemo kad Beograd bude na moru ili finansijski centar Evrope.
Kad Beograd bude na moru? Aha ono globalno zatopljenje pa će Bežanijska Kosa biti prvi red do mora?
Naravno da ne možete usporaživati FRA, PMI i AYT sa regijom, i naravno da u regiji veličina grada ima i te kakvu ulugu…
Hvala za ovih 8 miliona 🙂
Prosjecni srbin si nemoze priustit 3 dana odmora na homoljskim planinama, a kamoli nekakvu Grcku. A od tih 3 aerodroma, 2 se nemogu tako nazvat, to se moze uspoređivat s nekakvim malo vecim aeroklubom ili nekakvom seoskom uzletno-sletnom pistom za poljoprivredne zrakoplove. A ovo za kanalizaciju necu ni komentirat… Bio sam u Kraljevu prosle godine i uvjerio sam se o kakvoj se neimastini tamo radi, zao mi je tih ljudi. Kada bih uspoređivao Hrvatska ruralna podrucja sa onim sta sam vidio u Kraljevu i okolnim selima, pomislio bi da je Hrvatska amerika…
Pa to je činjenica. Ogromna većina od 7 milijuna ljudi putuje preko jednog aerodroma (Beograd). I taj aerodrom bi radi toga morao biti bitno veći.
Da, i?
“MTOW aviona je u VII. mjesecu bio 100.369 (64.254 u VII/2021).”? Kakve veze ovde ima maximal takeoff weight?
Cesna sigurno nema MTOW od B767. Ako leti vise Cesna (ciji se putnici isto ubrajaju u statistike) onda je MTOW naravno vazan.
Ako OU vise leti s Airbusom nego Dashom (kao u 2021) onda je sve jasno.
Zalsono je da ne znate zasto je MTOW u cijelom svijetu vazan.
Ma svi znaju što je MTOW. A ovo je statistika kao i svaka druga. Nekome zanimljiva i bitno, drugome ne. Ovi drugi neka je preskoče!
Podatak kao podatak. Nekome je interesantan, drugome nije.
Posle svega, ipak dosta dobar rezultat. Bravo
Mogao je biti i bolji, u VIII. mjesecu svakako će biti bitno bolji, ali nije ni loš.
Strategija Zagreba je na kraju ispala jako dobra. Croatia Airlines stagnira, long-haul turisti i dalje skoro uopće ne dolaze, pa su privukli Ryanair koji generira nove putnike da bi gubitak u usporedbi s 2019. bio što manji.
Tako je. A aerodrom puca od zarade. 5€ po putniku.
Nije sve do zarade aerodroma. Bitnije je da se bolje spaja Zagreb s Europom pa makar s LCCom. To znaci vise turista te vise zarade za lokalne ugostitelje itd. Upali malo mozak.
Dok Vi upalite Vas (dakle ja Vama persiram a ne kao Vi sto ste na ti) unistice Ryanair poprilicno legacy kompanije u Zagrebu.
Sada Vam je smesno i super ali kad dodje dotle pa jos kad krene da ucenjuje…
Ja nešto i ne vidim da kompanije radi Ryanaira odlaze. Povećan je broj i linija i frekvencija i prijevoznika i to značajno od kada je došao Ryanair.
Da država upravlja zračnom lukom, to bi bilo u potpunosti točno. Međutim, privatnoj tvrtki je jedini cilj zarada, tj. dobit. Njima je svejedno hoće li turist potrošiti 500 eura u restoranu u Zagrebu ili 50 eura jer taj novac neće ići njima.
To stoji, ali gradu to svakako nije. A na zračnu luku se može utjecati na razne načine da radi i za korist lokalne zajednice, ne samo za svoju koristi.
Jasno. Ali na koncu aerodrom ima zaradu. Da nema tih letova ne bi imao te novce.
svi plaćaju istu cijenu, a FR dobiva dobre popuste nakon ostvarenog volumena. priča o €5 je glupost. A ti putnici nešto i troše tamo. bolje nego ne imati putnike. FR je uletio kad je bila situacijska prilika, što samo znači da će ZAG ubuduće kad se i legacy oporavi, biti puno izbalansiraniji aerodrom sa primjerenim omjerom legacy i LCC letova. I imat će i lijep broj putnika, a i zaradu – možda manje nabrijanu zaradu po putniku, ali na volumen će to biti u normalni. Takvo poslovanje je jedino održivo. Nije održivo da jedan osrednji i relativno mali aerodrom glumi “prestiž” i ne privlači dovoljno turista, niti poslovnjaka, jer je netko lijen na aerodromu zamislio da je dovoljno imati Emirates + par dobrih klijenata i ništa ne razvijati. Nije aerodrom tu samo radi sebe, već da razvija destinaciju.
Ali sa tri aviona više na ZAG nema ni jednog putnika više?
Ima ukupno manje aviona. OU ni legacy koji su 70-80% udjela nisu dosli niti na 75% broja kapaciteta iz 2019.
OU: 15 linija sa oko 80 tjednih polazaka nedostaje
Korean, Emirates, Air Canada – nema ih
Qatar – leti sa 50% kapaciteta
LH – leti sa 70% kapaciteta
Najvaznije, nema Azijata koji su u ZAG bili #1. Nisu zamijenjivi u jednoj sezoni.
Tako da ne pricajte gluposti o vecem broju sjedala.
A joj, dodje Ryanair sa tri aviona, da karte po 5€ i vi i dalje smisljate izgovore kao da su vam dolazili u milionima iz Koreje i Kanade ranije.
Da, dolazili su.
Како их нема ове године? Па биће 4 чартер лета из Сеула! 😉
Jao da! 😂😂😂
Kako rece ono Alen, 1000 malo li je.
Pa zanemarivo sigurno nije. Poglavito što će tih 1000 ljudi ostaviti bar 3 milijuna EUR u Hrvatskoj
A vi imate podatak da ce svako od njih potrositi 3.000€ u Hrvatskoj?
Postoje podaci koliko troše turisti u Zagrebu, posebno za one iz dalekih destinacija. Za vašu informaciju oni troše daleko više od ovih europskih.
Ko vam je radio te procjene potrosnje turista? Malo su previse optimisticne procjene.
Turistička zajednica grada Zagreba i HTZ
5 letova.
Pa oni su bili najmnogobrojnije turisti.
Da bili su. Koreanci su bili broj 1 po broju turista, Kinezi i Amerikanci među top 10, izuzetno puno Australijanaca, Tajvanđana, Indijaca, Japanaca i Kanađana. Ukupno preko 2,7 milijuna onih izvan Europe godišnje u Hrvatskoj. Više nego što cijela Srbija ima turista.
Da, 2019. je došlo 2,7 milijuna turista iz tih zemalja.
Znači nema ni kapaciteta, ja sam samo mislio da nema više putnika. Onda je stvar jasnija – to je to, tržište je popunjeno, nema dalje. Možda još linija-dve da se iscedi ili neka da se zameni, nema tu više kruha dok se ne vrate Azijati.
Tako je to je to. Gotovo, gasi internet. Zagreb je gotov, mnogi XXXX sretni. Svi ostali za Beograd megasuperhub, tamo cveta cveće u naše preduzeće.
Ovaj izraz vam stvarno nije trebao.
Ma ne bih baš rekao. Potencijali Zagreba do dolaska Azijata:
1. baza još jednog LCC (Wizz Air ili easyJet)
2. više linija Eurowingsa (obzirom na dijasporu, turiste, političke i poslovne veze mogu letjeti iz svakog sela u Njemačkoj)
3. Letovi Croatie ili nekog drugog prema Genevi, Berlinu, Hamburgu, Helsinkiju, Stoskholmu, Pragu, Cataniji, Bukureštu, Prištini, Tirani, Mostaru, Cairu)
4. Ponešto P2P turističkih linija sa 2 tjedna polasaka ljeti za destinacije kao što su Edinburg, Birmingham, Valencija, Bologna, Nuremberg, Hanover, Krakow…
5. Letovi za SAD
Malo li je?
Alene, mislim da ste vec zlonamerni prema Zagrebu. Pored Ryanair ciji modus operandi znamo, Vi prizivate jos i Wizz Air.
Ovakav Wizz je trenutno samo problem aerodromima. Nikako prednost a jos manje je kao takav pozeljan.
Za easyJet se slazem. Cak i za Eurowings mada i on je na tankom ledu neozbiljnosti. On je prljav instrument Lufthanse koji sluzi samo da bi se obracunala sa konkurencijom. Imam ponekad osecaj da nemaju nikada normalan plan razvoja neke linije vec je samo da bi se neko ugusio ili uklonio, oslabio.
A ko ce da leti te letove za SAD? Croatia?
Da slažem se da je Wizz neozbiljan, a bogami i Eurowings.
Uz to fali Aeroflot, Windrose i Brussels.
Zagreb je izgubio putnike Koreana, Air Canade, Emiratesa, Brusselsa, Swissa, Aeroflota, Windrosea, daleko manje frekvencija je na nizu linija, Croatia nije obnovila niz linija… Tako što ne može naknaditi ni tri aviona Ryanaira. No, blizu je 100%, u VIII. mjesecu će biti još bliže. U 2023. će stanje biti daleko bolje i tada će biti dodatnih putnika.
Emirates je zimi prestao leteti jos pre pandemije a Swiss je potpuno prekinuo letove za Zagreb pre nego sto se za pandemiju i znalo.
Da ne govorimo kako je i Beograd izgubio mnogo vise sa odlaskom Aeroflota nego Zagreb dok je i Windrose leteo za Beograd.
Ovo je situacija kad autor hoce da nakiti neku svoju izjavu a nema argumente za to.
Kakve veze Beograd ima sa time. Mi ovdje govorimo koji su realni razlozi brojki Zagreba, a vi ubacujete u priču Beograd. Kakve veze Beograd ima sa realnim razlozima brojaka Zagreba?
A sto je izgubio letove Brusselsa i Swissa? Pa nije valjda da su Azijati dolazili preko Brisela? Obicno su za sve krivi Azijati sto ih nema dovoljno.
Ne znam zasto vise spominjete Windrose. Te kompanije nema ni u Beogradu ni u Podgorici. Niti ce ih mozda vise ikada biti.
Naravno da nisu Azijati krivi za Swiss i Brussels. Dobro znate da nisu. Što vam onda ovo pisanje treba?
Da nema je, ali to je razlog manjeg broja putnika Zagreba. Što je tu sporno?
Zagreb je izgubio Emirates i Swiss daleko pre pandemije.
Sa druge strane Zagreb je dobio flydubai.
Zagreb nije izgubio Emirates. Emirates je već objavio letove za 2020. Letovi su ukinuti radi pandemije.
Ne to nije istina. Ryanaira je ostvario popust temeljem motivacijskih popusta za otvaranje novih linija.
Da, ovo je istina, Zagreb će biti prilično izbalansiran aerodrom kada se vrate legacy. I dobro je da je Ryanair doveden. 15 godina prekasno, ali bolje ikad nego nikad. Da to je jedino održivo i tako rade svi ostali aerodromi.
Pa puca. Bolje 5€ po putniku nego €18 bez putnika.
Onda smanjite na nulu ili jos bolje – doplatite im i bice jos vise putnika!
Da, bilo bi. Ali kojeg bi to imalo smisla. Ovo je logično i više nego prihvatljivo.
Upravo tako.
Bolje 5 EUR od milijun putnika, nego 18 EUR od nula putnika.
Da, tako je.