Air Serbia je po drugi puta u 10 dana napala Aerodrom Beograd. U press materijalu koji su nam poslali su napisali da je u četvrtak 6.7. bilo više kašnjenja neki i po dva i više sati, a zbog manjka zaposlenika beogradskog aerodroma na poslovima utovara prtljage, kao i nedovoljnog broja specijalnih vozila za vuču aviona na aerodromskoj platformi.
Jučer sam rekao da su kašnjenja bila manja jer se radi o srijedi koja je drugi najslabiji dan po prometu Air Serbie, pa kompanija ima viška kapaciteta i može reagirati na poremećaje, no da će već danas biti bitno gore. I bitno je gore. Još gore će biti sutra (u petak), te u nedjelju i ponedjeljak koji su udarni dani kompanije.
Air Serbia je danas imala 77 letova, otkazala je leti za Sarajevo, imala je 32 kašnjenja od 16 do 59 minuta, 14 kašnjenja od 1 do 2 sata, 6 kašnjenja od 2 do 3 sata i 5 kašnjenja duža od 3 sata. Kompanija je imala na vrijeme samo 21 let ili 27,3% letova, dok je 72,7% letova kasnilo i otkazano, od čega je 31,2% letova imalo duga kašnjenja.
autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Air Serbia
Preko 80 ljudi se nije danas Vansiju pojavilo na poslu.Beogradu preti kolaps.
Ajoooj! Bijeli štrajk?
Primili plate manje od obecanih u sezoni.Serija bolovanja
Ajoj. Dakle bijeli štrajk. Sad će tek biti kaos.
A AirSerbia zaposlila 30 ljudi za utovar I dala im plate osnovne od 138 hiljada… radnicima BA je plata 80000. Zanima me bas kako ce tih 30 da iznese ceo aerodrom. Ne kriminal nego bolest.
Air Serbia zaposlila 30 radnika? Zašto pobogu? Kada? Što će ti ljudi raditi?
Utovar aviona i sortirnicu to je ono Vesicevo. Nije aerodrom zaposlio nego air serbia ili asgs vrv koji ce da rade sa aerodromskim radnicima. Znaci takvi marifetluci da im niko nije ravan. Pa kada svi stanu sa radom zbog toga od sutra pitaće se Jelena Senka Bruno Francois sta se desava.
Bogami ide prema tome.
Zato sto su se i pitale ,zato se i nalazite u ovoj situaciji. Ta ekipa je sve radila da dodje do ovog kolapsa. Da ima kompanija pravog Direktora, oni su trebali odavno da budu otpustene. Grobari ZO, cela ekipa rukovodioca, zajedno sa ovim nabrojanim. Sve se na ovo upozoravalo, a oni ne da stanu sa ludilom, oni su ga jos produbljivali i doveli do ove sramote i za kompaniju, aerodrom, grad Beograd i Srbiju. Ako neko na ovo ne bude reagovao primereno ovog haosa, znaci da su svi u igri ove sramote.
Ocigledno da nisu mogli drugacije da rese ovu situaciju, a posto imaju licencu uveli su radnike u proces rada, jer imaju pravo na to. Na osnovu ovoga sto je napisano o ne dolasku ovolikog broja radnika BA, potpuno im dajem za pravo . Verovatno ce uskakati kao pomoc na utovaru ASL aviona. Problem se mora resavati, a oni ga na ovaj nacin resavaju.
Neka se gospoda BA kao i Senka , Jelena i Bruno, najveci krivci za ovo stanje, sa nesposobnim srednjim menasdmentom i dalje takmice koce bolje da prevari radnike. To im je jedina prava kvalifikacija njihovog doprinosa kompaniji svih ovih godina. Napokon je izasla na oci javnosti. Ne pomazu im ni kupljeni sindikati, jer je ljudima svega dosta.
Ako nemaju novca, neka priloze svoje bonuse da se sezona odradi.
Meni to nema nikakvog smisla niti ne znam kako bi to mogli provesti.
ASL je imala radnike u sortirnici, na delu transfernog bagaza. Verovatno ce i sada taj deo raditi, da bi izbegla i smanjila haos sa njim. Za utovar , peetpostavljam kao ispomoc, u situaciji kada BA nema dovoljno ljudstva da posalje na utovar njihovih aviona.
Totalni nonsens.
Jos veci nonsens je da usled nedostatka radnika za opslugu aviona, angažuju se radnici Sky Partnera da utovaruju avione kad nema ljudi. Zamislite vi da aerodrom žive Sky da im pošalje ljude na avione jer ovi nece da plate. Da li je to dovoljan pokazatelj anarhije i uništavanja handlinga.
Čudno jako.
To nije dokaz uništavanja hendlinga.
To je dokaz javasluka i ne znanja. Radnici za glupost dobijaju otkaz, a ovima za ovakav haos dlaka sa glave ne pada. Kakvi su snimci juce izasli, ne da bi dobili otkaz, vec bi i krivicno odgovarali.
Snimci? Kakvi snimci? Gdje su objavljeni?
Na sve sto nam rade i male plate i uništavanje posla i predaja konkurentskim firmama, jos nam i inteligenciju vređaju.
Ovo je današnji mail uprave zaposlenim da ne laprdamo mnogo po medijima da to nije lepo jer nisu oni krivi sto nam ne daju plate vec sto to ide u javnost. Ološi.
Izazovna letnja sezona / Challenging summer season
Poštovane koleginice i kolege,
Hvala vam što vredno radite i što pružate svoj maksimalni doprinos kako bismo uspešno realizovali do sada nezabeležen obim avio-saobraćaja u istoriji postojanja beogradskog aerodroma. Posebno veliko hvala koleginicama i kolegama iz operativnih službi.
Izazovna i zahtevna letnja sezona u kojoj se svi nalazimo, svako u svojoj oblasti, dešava se u trenutku dok radovi na proširenju aerodroma i dalje traju, te samim tim, pun kapacitet još nije dostignut. Što se saobraćaja tiče, a verujemo da te podatke i sami znate, pojedinih dana juna, na aerodromu je bilo za čak 10.000 putnika i 90 letova više u odnosu na iste dane prethodne godine, dok je prosečan dnevni broj putnika u junu bio blizu 25.000. Rekorde očekujemo i u nastavku letnjih meseci, a povećanje broja putnika i avio-operacija prisutno je i na ostalim evropskim i svetskim aerodromima. I upravo zbog planiranog uvećanja broja letova, prijem dodatnog osoblja za ovu sezonu počeo je još početkom godine. Samo za letnju sezonu angažovali smo više od 300 kolega za podršku prihvata putnika i letova dok je više od 100 osoba trenutno u procesu zapošljavanja. Na žalost, uz sav trud još uvek nismo uspeli da angažujemo dovoljan broj ljudi, iako su pokrenute i dodatne akcije putem oglašavanja i programa “Preporuči prijatelja”. Naši timovi iz više organizacionih jedinica intenzivno i dalje rade na tome. Podršku našem timu pruža i nacionalni avio-prevoznik Er Srbija, angažovanjem dodatnih kolega za opslugu njihovih vazduhoplova u okviru Air Serbia Ground Services (ASGS), koji je, kao što znate, pružalac usluge zemaljskog opsluživanja nacionalnom avio prevozniku, na čemu im se zahvaljujemo.
S obzirom na to da smo jedan od aktivnih činilaca avio-saobraćaja i deo međuzavisnog sistema zajedno sa avio-kompanijama, operaterima, institucijama, svako pomeranje, kašnjenje, otkazivanje letova na jednoj lokaciji, posledično kreira kašnjenja i na drugim lokacijama. Veliki broj aviona poleće i sleće u isto vreme, a samim tim i veći broj putnika koristi istovremeno aerodromsku infrastrukturu, što dalje utiče na gužvu i vreme čekanja na šalterima za čekiranje, bezbednosnu proveru i pasošku kontrolu. Dolazi do zastoja i u isporuci prtljaga jer, zbog kašnjenja otpreme sa polaznog aerodroma, deo prtljaga stiže posle putnika na aerodrom, pa su dodatno poslom opterećene i kolege na Lost&Foundu.
U takvim izuzetno zahtevnim uslovima koji zahtevaju efikasnost i fleksibilnost, vrlo je važno i da sve vreme imamo u vidu koliko je bitno poštovati pravila i preporuke za bezbedan rad, kao i koliko je važno da putnike prihvatimo i otpremimo na siguran i ljubazan način.
Veliki operativni i tehnički izazovi dodatno su opterećeni eskalacijom medijskih objava i neretko nedovoljno proverenih informacija koje se ovih sedmica plasiraju u javnost i koje mogu obeshrabriti i negativno uticati na poverenje kandidata za otvorene pozicije na aerodromu, kao i na posvećenost, trud i angažovanje zaposlenih, stvarajući atmosferu u kojoj se ne vidi i ne prepoznaje radni učinak. Uveravamo vas da smo mi kao menadžment svesni vašeg rada i zalaganja zbog čega smo i preduzeli do sada više mera u pravcu poboljšanja radnih uslova i stvaranju dobrog radnog okruženja, da smo posvećeni dobrobiti svakog zaposlenog, kao i potrebi za efikasnijom organizacijom rada, te da smo u stalnoj potrazi za novom radnom snagom kako bismo rasteretili zaposlene koji neumorno izvršavaju svoje radne zadatke. Uz to, za kolege zaposlene na sortiranju prtljaga tokom cele sezone, pored zarade, naknade za topli obrok i godišnji odmor, obezbedili smo sezonski bonus, dodatni bonus dobrodošlice, stimulacije za vanredno angažovanje i redovnost u skladu sa definisanim kriterijumima.
Molimo vas da nastavite vredno da radite svoj posao, da budete redovni i solidarni prema svojim kolegama, kako bismo minimizirali svaki negativan uticaj na redovno odvijanje avio-saobraćaja sa ciljem da sezonu završimo što efikasnije i sačuvamo ugled naše kompanije i beogradskog aerodroma.
Suočeni sa veoma izazovnom letnjom sezonom i obavezom da istu realizujemo na najbolji mogući način, još jednom vam zahvaljujemo na predanosti poslu i svakom dodatnom angažovanju,
Vaša Uprava
Evo krivi su mediji. Nedo bog da su oni krivi za ENORMNA kašnjenja i otkazivanja. Krivi su mediji! Majko mila!
To pricam sve vreme. Taj bezobrazluk francuza i totalno nepostovanje i zaposlenih a posledično naravno i putnika. Ne moze samostalno Senka i Jelena Lukic da napišu ovakvu bljuvotinu dostojnu Šoljića iz Tesne Koze a da Francuz to nije odobrio. Nije problem sto ne daju plate, nije problem sto novim zaposlenim daju “bonuse dobrodoslice” i dodatke dok ljudima koji su tu 10 i vise godina kazu da ne laprdaju i da vredno rade, nije problem sto putnici trpe zbog kašnjenja koje mogu veoma lako da rese samo da povećaju plate svima… problem je sto se to sad zna u javnosti. To je ono sto sam pricao mesecima… hoce radnici da se bune ali im treba podrska medija I portala da sto vise pišu. Nista od ovoga ne bi se znalo da nije počelo da se pišei prica o tome.
Nažalost ne zahvaljujući radnicima. Na sve strane postavljam pitanja i nitko ne odgovara. Zašto????
Evo vam i odgovor zasto… Francuska banda.. za ovo bi u Francuskoj bili na robiji
https://ibb.co/9cBcxB8
Ovo nema veze sa činjenicom da radnici na ostvaruju artikuliranu komunikaciju prema medijima, da ne dobivamo odgovore na upite i da ne dobivamo nikakvu reakciju. Kako onda očekujete da će mediji pisati.
Nije ponata da se koncesionar poziva na ugovor, nego je poanta zašto je takav ugovor potpisan. Evo ovo najbolje pokazuje kako Vecić ne može napraviti baš ništa.
Evo Alene pocecu da mislim da se vi samo ovde sprdate sa nama. Jasan je pokazatelj da Francuzi ne postuju zakone, kazu nece da pricaju sindikatima, mogu da rade sta hoce i niko se ne buni i onda vi kažete Air Serbia je kriva ili jos gore radnici nece da pricaju sa vama. Vi ste novinar portala valjda msm tako se predstavljate… jel očekujete da ljudi dolaze kod vas na vrata i da vam napisu tekst i vi samo objavite? Imate sve informacije, zagrebite, istražite kao pravi novinar. Ili mozda evo ne znam imate instrukciju vase EU da ne sme Francuska firma ni menadžeri da se lose pomenu pa uporno okrećete ploču, čas na Air Serbiju cas na radnike sad da su krivi, sto ne zovu vas da vam pricaju. Imate sindikate kontaktirajte pa ce vam sve reci da se zainteresujete.
Ugovor je potpisan Vucic je kriv ako vam je lakse tako al ne moze Francuz da se ponaša ovako. Ako se ovako Francuzi ponasaju po Srbiji onda je Vucic med i mleko jer ispadose da su veca g…a Francuzi
Ne. Ali ocekujem da
1. Sindikati arzikulirano objave svoje probleme i zahtjeve.
2. Ako vec to ne naprave da odgovore na posfavljena pitanja.
3. Da ne cendraju stalno vec da nesto i naprave
Nitko za njih nece nista naoravit ako sami nesto ne poduzmu.
Vinci eto ima pravo tako se ponasat sukladno Ugovoru. Zasto je Srbija potpisala takav ugovor?
A da, zaboravih, jel vam trebao Google translate da procitate ovaj dopis? 😉
Nemoze se sravit u transkator. Zamolio sam prijatelja u Srbiji da mi prevede.
Da je poslato od strane drugog sindikata , razgovori bi bili upriliceni, ali je ovaj sindikat jedini , koliko toliko, ostao dosledan i nepotkupljiv te mu ovo onemoguceno. Posebno sto je izasao iz okvira kompanije, sto je pokazatelj da mi imamo drzavu u drzavi, koja je pravno potvrdjena koncesionim ugovorom od strane Drzave , a cime se ovim mailom to i potvrdjuje.. Znaci ,omoguceno im je da rade sta hoce. Sramota za Drzavu.
Da sramota za drzavu
Nece im Francuz pisati sta treba da objave. One primaju debelu zaradu da ovo rade. A koliko su sposobne da napisu pravi mail, to je vec drugo pitanje. Francuz moze da im da smernice ili da kaze da smire situaciju, a nacin na koji ce to da urade, on prepuata njima, jer ih za to placa. Tako ,da budite sigurni, ovo je njihov vrhunac sposobnosti. Mnogo je takvih gluposti napisano. Nesto im to ne ide, one najbolje razgovaraju i najveci uspeh imaju kada je jedan na jedan iza zatvorenih vrata bez svedoka.
Cccc
Da li stvarno mislite da bi Francuz da ne misli isto kao i oni i da ovo nije njegova volja, trpeo da mu Senka i Jelena naprave ovakav mail, ovakvu svinjariju i da im ne da otkaz? Da naprave svinjariju sa Mercer grupom za procenu radnih mesta koju su najavljivali uz fanfare pa cim su dali procene radnih mesta i videli sta je operativa, niko vise ni rec nije pomenuo o Merceru. Da prave neke online meetinge gde predstavljaju “povecanja” i citaju komentare zaposlenih javno gde su ih nagadili najstrasnije pa vise toga nema. Ukidose sve one suggestion kutije. Dajte molim vas.. ovo je francuska svinjarija samo tako.
Da li vi stvarno mislite da oni nemaju dogovor? Da li vi mislite da ce Francuz priznati da dok se bavio gradnjom, a njima prepustio handling, i dok su uspevali sve da drze sve pod kontrolom, sada kada je pocelo da puca, priznati da je on napravio gresku sto im je verovao i stitio njihove hajducije. Zasto mislite da oni postavljaju sami tri svoja direkrora, a ostale uzimaju iz domicionog stanovnista? Zbog istog mentaliteta , poznaju psiholoski profil naseg civeka i radnika i znaju kako da sprovode politiku kompanije i drze sve pod konrtolom. To je bilo i pre njih, nemojte da ste neiskreni. Sa istim ljudima, potpuno isti odnos , sistem zastrasivanja, ucena, mobinga. Posto se odnos VINCIa razlikuje prema zemlji u kojoj posluju, ne treba da nas iznenadjune sto se to poklopilo. Mislite da nas oni dozivljavaju kao civilizovane? Mi se tako ne osecamo u sopstvenoj zemlji, a ne da ocekujemo od ovih da se drugacije odnose prema nama. Da je drugacije, verujte da bi se i oni drugacije ponasali. Npr. da smo Norveska, da li bi VINCI sve ovo smeo da radi. Ne bi smeo da pomisli ,da se drzne, na ovako nesto.
Dosao je glavni VINICa u Beograd, prosetao, mislio da je nesto pametno rekao i otisao. On zna sta je dogovorio, na sta su nasi pristali i kraj.
Sve ovo je za mene dobro odigran scenario, glavne uloge ove nase i ministar, a sporedne uloge su pripale vama. Tako da ste svi ucestvovali u ovome, jedni sa saznanjem , a drugi bez njega. Kakav ce THE AND biti, videcemo.
Da ste Norveška ne bi smio. Ali niste. I zato je uspio potpisai ugovor koji ih šiti, po kojem mogu što im se čefne i smiju vas tretirati kako vas tretiraju.
Jos gore ih treba napadati. Oni su bez imalo moralnih skrupula, ovim lazima i finim recima ponovo prebaciju krivicu na druge, a oni , jadni, sve su uradili, ali drugi su krivi sto nisu uspeli.
I najbolje od svega ,potpis “Vasa uprava”, kao prst u oko da su gurnuli. Cija je to uprava? Radnicka ili njihova? Standardan i vec vidjen bezobrazluk koji dolazi od HR. Postenije bi bilo da su podneli ostavke, jer su pokazali dokle su komp doveli.
Nesposobni ce uvek druge okrivljivati, ali svoju nesposobnost nikada nece priznati. Priznanje da im je ASL uskocila kao pomoc, tek to je fora. Nije ona uskocila kao pomoc, nego kao potreba, jer bi bio haos.
Kako je to ASL za dva dana nasla tolike ljude, a BA nije?
Treba da ih je stid.
Nije prica u medijima razlog sto se ljudi ne zaposljavaju, jer taj problem postoji i pre medija. Vec je prica o stanju na BA toliko prosirena, da i pored stimulacije za dovodjenje ljudi, retko ko pozeli da dodje i radi na njemu.
I na kraju, cilj , samo da zavrse sezonu, da oni isplivaju iz problema u koji su sve doveli, a posle ce oni lako. Jovo nanovo. Samo da prezive, na grbaci radnika uz lepo srocene recenice maila, i da ih sto manje provlace kroz medije.
Krivci za ovakvo stanje se odlicno znaju, samo ih treba skloniti i prica ce ici drugim tokom
Ali krivi su mediji…
Mozda da pogledaju u ugovor da
nema nesto i o medijima, kao zastita🤣🤣 nisu oni navikli na medije , prosto ne mogu da se snadju 🤣
Tko nije navikao na medije?
BA.
A jesu, jesu.
Bonusi su posebna priča na aerodromu.Er Srbija je imala problem i koliko znam izasla iz njega tako sto je uradila redukciju saobracaja na bazi aviona koji su u floti tj već dosli ali je sve krenulo po zlu sa Vanci jer niko neće da radi za te pare sa prtljagom
Eto odgovora ko je najvise kriv za kolaps u Beogradu.
Pa i ne. U Beogradu je kaos, ali to ne abolira krivicu Air Serbie.
Krivica JU je prosla i oni sad imaju dovoljno aviona.
Sve ovo sto se sad dogadja je samo krivica aerodroma.
A da? Ne bih bogami rekao.
Samo treba pogledati face stranicu Air Serbije, ljudi su bijesni
I te kako bijesni.
Jbt a sto ne predju kod drugog hendlera i to je to
A što ja govorim. Odgovorna kompanija koja je nezadovljna i gubi putnika i image promijenila bi hendlera.
OT
Lufthansa sve ozbiljnije kasni u Beogradu pogotovo let LH1480.
Juce se cak pokvario avion koji se morao vratiti u FRA sa granice Nemacke i Austrije.
Majko mila. Neki dan sam vam dao presijek Lufthanse kroz više dana i uspostavilo se da ne kasni skoro ništa i da ima enorman postotak letova na vrijeme. Ogroman!
Vi ste baš smešni sa ovim OT.. Nema sta, smak sveta se sprema LH🤦♂️
Ma LH ima odličan rezultat letova na vrijeme. Iznenađujuće velik. U prosjeku oko 70% na BEG i ZAG.
Ali nemoguće je ne zapitati se kako je moguće da jedan Vinci ne organizuje pristojno službu zemaljskog opsluživanja. Ispada da je ta služba u Beogradu bila bolje organizovana kada nije bilo koncesionara. U svakom slučaju nije bilo tako učestalih propusta i žalbi kao što je sada. Jer ne žali se samo Air Serbia, nego masovno i sami putnici.
Da to je istinski žalosno.
Nažalost, ovo je spin kome su pribegli iako je delovalo da će odabrati normalnu komunikaciju onog najgoreg dana kad su, istina uz brojne druge razloge, naveli i svoje operativne probleme. Izgleda da su to uradili bez konsultacije sa najvišim vrhom vrhova jer izgleda da Air Serbia ne sme da ima probleme (bar ne u javnosti), pa je Vesić morao da izgazi Vinci i loptu prebaci tamo tako da od tada ide priča da je samo aerodrom kriv. Jedino pitanje je da li i Vinci učestvuje u ovome, meni se čini da da jer imaju putera na glavi, a i drugi aerodrom u Beogradu putnik ne može odabrati, a drugu aviokompaniju i let može.
Istina je da su svi krivi (JU jer nije uskladila plan sa realnošću, BEG jer mu hronično fali radnika, a najviše kompanija koja kontroliše koncesiju, tj. posledično ministarstvo koje se probudilo krajem juna) i da nisu uradili sve što je potrebno i moguće da sezona prođe kako treba. Naravno, odgovornost ničija, pa ni Vinsija, neće biti utvrđena i nikome neće faliti dlaka s glave.
Potpono potpisujem. Svako slovo, zaraz i točku. To je poanta cijele priče.
Prava analiza stanja!
Bravo, svaka cast na komentaru.
Upravo tako. A da ne govorimo o tome da su se svi pravili da problem ne postoji dok se o masovnim kašnjenjima nisu raspisali mediji. I sad naglo svi nešto poduzimaju i rade.
Baš da.
U periodu od 3.06-6.06 avioni Er Srbije su kasnili u proseku 44 minuta a prosek ostalih kompanija je 42 minuta…Jel i ostale kompanije kasne zbog zavere ili je Vansi zaista u problemu?Trazite zvanican izveštaj od aerodroma i sve će vam biti jasno.
Ma gdje ste našli baš 3-6.6. Zašto baš ta tri dana? Svašta. Što ne napišete što se desilo 18-22.6?
Greska
Period 3.07-6.07
Što baš ti datumi? I nekako mi to ne drži vodu. Nemam vremena provjeravati ali ovako odokatvno nikako ne drži vodu.
Zasto onda XXXX
Vi i ja nismo na ti, niti smo pritalji niti smo ovce zajedno pasli. Malo elementarne kulture i osnvonog bontona.
Kada se odlučite kulturno ponašati i komunicirati na “vi” pustit ću vam komentar. Do tada ćete biti brisani.
Kako aerodrom generalno moze da poremeti red letenja vidimo na primeru jutrosnjeg leta JU za Pariz.
YU APO je sleteo na CDG sa 8 minuta kasnjenja, ali nazad polece sa tacno dva sata zakasnjenja…
Sada ce svi letovi sa ovim avionom kasniti. Ne znam koji je problem bio na aerodormu u Parizu.
Inace ova situacija se veoma cesto desava u Parizu,Barseloni,Frankfurtu,Londonu i Čikagu,bar kada su u pitanju letovi Air Serbia-e.
Eto,da i ja doprinesem temi:))
Pozdrav,Milan
P.S. Ovim ne aboliram Air Serbia-u njenog dela krivice za kasnjenja,pre svega zbog lose planirane flote.
Vrlo vjerojatno su izgubili slot sa tim kašnjenjem. A kada izgubite slot idući čekate jako dugo, koji puta i satima. Poglavito ljeti.
Kako god, takvo potencijalno kašnjenje danas treba ukalkulirati u operacije. Kako to da Cratia ima točnost od 81%. I ona leti na CDG, zar ne? I druge aerodrome na koje leti JU.
Мала је вероватно да сте у праву. Мени се скоро никада није десило да негде баш у минут тачно слетим а никада да због тога цео слот оде. Вероватно ни на страним аеродромима немају довољно људи па онда по неформално самовољно одређеним приоритетима обрађују компаније.
Na najvećim aerodromima gubite slot i radi jedne minute. Poglavito u VII. mjesecu. A kamoli da ne gubite za 8 minuta.
A kako objasnjavate da je juce 5 letova sletelo pre planiranog vremena, dakle nisu izgubili slot, a da je turnaround trajao duplo duze od planiranog?
U prethodnom komentaru sam vam pobrojio bar 15 razloga koji mogu biti.
Evo situacije od juce.
YU-APE, BEG-OSL, JU450, STA 9:00AM, Landed 8:43AM
YU-APE, OSL-BEG, JU451, STD 9:45AM, ATD 10:28AM
Avion je sleteo u 8:43AM, bio je na gejtu u 8:46AM. Sa gejta je otisao u 10:11AM.
Dakle vidimo da je avion sleteo 17 minuta pre planiranog, ali je ipak turnaround trajao 85 minuta umesto 45 minuta. I naravno da je nakon toga kasnila i Larnaka i Podgorica jer je kasnjenje iz Osla povuklo ostala kasnjenja.
Kako ovo objasnjavate? Slot se sigurno ne moze izgubiti kada avion sleti 17 minuta pre planiranog vremena sletanja.
Da ne može. Nemam pojma što se tamo desilo. Možda gužva na aerodromu, možda nemaju dovoljno ljudi, možda problemi sa slotovima EUROCONTROLA, možda su imali izvanredni nadzor na letu, možda je bio problem sa avionom Air Serbie, možda kvar na avionu, možda je kapetan nešto upsrkao sa papirima i operativom, možda se čekao neki putnik, možda neki putnik nije došao pa su morali istovariti prtljagu, možda je bilo previše carga, možda je cargo pogrešno utovaren pa se pretovarivao… Dakle ne znamo koji je razlog.
I da ne bude da se to desava samo JU, evo danas se to isto dogodilo i Croatii.
9A-CTK, ZAG-AMS, OU450, STA 10:30AM, Landed 10:27AM
9A-CTK, AMS-ZAG, OU451, STD 11:20AM
Sada je 13:20, avion jos uvek nije poleteo.
OK, i?
Pa eto Croatia je juce sa CDG kasnila preko 1h.
Strašno.
Air Srbija nije kasnila samo 8 minuta. Na CDG je taksiranje ogromno.
Obično se piše vrijeme dolaska na gate, dakle taksiranje bi moralo biti uključeno.
Ne. FR24 pise Landed onda kada avion sleti. Na to ide taksiranje.
Departed se pise kada avion poleti, ne kada napusti gejt.
OK, thanks.
Ako je sleteo sa 8 min kasnjenja, onda se uparkirao na poziciju sa 20min kasnjenja, sto znaci da mu je ostalo 25minuta za rotaciju koja uobicajeno traje 45-50min. Sto znaci da je bio spreman da krene nazad za Beg sa 25 min kasnjenja, a to znaci da je izgubio slot i dobio neki novi. Nekada je novi slot 15min kasnije, a nekada i 2h kasnije…
Upravo tako
Доста аранжмана ће остати непродато. Људи се преоријентишу тамо где може колима да се стигне. Из агенција стижу стално врхунске понуде у последњи час. Изгледа да ће од овог хаоса агенције солидно настрадати.
Nažalost da.
Pored monopola JU na te letove (DCV nikad nije udovoljio zahtevima agencija po pitanju prevoznika BEZ saglasnosti JU) agencije imaju i problem “plitkog” trzista koje nimalo ne razradjuju! SVAKE GODINE ISTE DESTINACIJE ISTI HOTELI..Neka se udruze pa makar 1-2 nove detinacije uvedu. I agencije placaju reket na monopol JU. A sezona im ide lose jer : 1. INFLACIJA CINI SVOJE ( a letovanja su luksuz) 2. Mora su jos uvek hladna..(20 _ 22 C).
Mislim da pravi problem i je monopol JU.
Биће катастрофа. Сада стижу стварно добре понуде, а ја нпр. немам храбрости да их купим, да агенција не прогласи банкрот или да
не плати хотелу, или да на аеродрому буде хаос, и па после ја да се замајавам са малом децом. Црна Гора, Грчка, Хрватска, видимо се колима чим се море угреје…
Nažalost.
Finansijski izvestaj Air Serbie je prosao reviziju i dobio potvrdu kao potpun, istinit i tacan.
Ocekujemo izvinjenje Autora za optuzbe da JU nesto krije.
Ocekujemo i datum otvaranja obecanog spomenika Jiriju Mareku.
Apsolutno nema ni isprike, ni spomenika dok god od Air Serbie ne dobim odgovor na tri vrlo dvojbene stavke u financijskom izvješću.
P.S.
Sječam se vrlo dobrih i revizijskih potvrđenih financijskih izvješća Agrokora prije bankrota koji je cijelu regiju zavio u crno, a o financijskim izvještajima magaskandala Enrona, WorldComa, Bernie Madoffa, Wirecarda, 1MDB… da i ne pričamo. To su financijske makinacije od puno milijardi USD.
Necete dobiti odgovor jer je njihov finansijski izvestaj u skladu sa medjunarodnim propisima.
Ako neću dobiti odgovor onda nešto skrivaju.
Koji dio niste vi shvatili u svim ovim nabrojanim financisjkim skandalima koje sam pobrojao? I oni su imali izvrsne financijske izvještaje u skladu sa međunarodnim propisima. I?
Kakve veze ima Agrokor sa JU?
Jedno hrvatska propala firma van avijacije, bankrotirala pre vise od 10 godina a druga aktivna, vazduhoplovna, srpska u punom zamahu razvoja.
K’o babe i zabe da ste poredili.
zato što su i oni imali savršene izvještaje, prikazivali super stanje i dobivali zeleno svjetlo ogromnih i najutjecajnihih revizorskih kuća.
Апсолутно сте у праву. Не веруј финансијским извештајима које сам ниси улепшавао.
Da
Koja tri pitanja imate vezano za finansijski izvestaj, odnosno koje tri stavke su sporne po vama?
Mozda mogu da procackam i precesljam izvestaj i da zajednicki dodjemo do zakljucka.To je valjda i cilj portala koji okuplja ljubitelje avijacije, da delimo znanje i otklanjamo potencijalne nedoumice ..?
Viće sam ih javno objavio u analizi.
Sve ovo je marketinska patka. Da se jedan Vesic drzne da daje ovakve izjave o VINCI je , u najmanju ruku, smesno. “Zasticeni medved”, kome se dozvoljavalo da radi sve sto je radio, u tom delu poslovanja, sve ove godine, dok su ljudi iz struke upozoravali i stradali zbog toga, je potcenjivanje inteligencije . Videcemo kako ce se ova sarada uigranih igraca zavrsiti. Sistem koji je vec vidjen, jedno unistiti da bi se nesto drugo odradilo.
Slažem se
Napadaju aerodrom jer ‘neko drugi’ upravlja.
Treba utvrditi odgovornost u Air Srbiji za manjak zaposlenih u letackoj operativi (piloti i stjuardese). Sezona nije pripremnjena na vreme. Veliki broj izmajmnjenih aviona, sa stranim posadama.
Odlazak kvalitetnog kadra je neminovan, nazalost.
Da, Air Serbia je i te kako kriva. Ali u zadnje vrijeme napadaju aerodrom po načelu “svi drugi su krivi mi smo super i samo smo žrtva”.
Bas tako, sve razumete.
Ha, što ćete.
Nije samo odlazak, vec i dalje otpustaju. Nista oni nisu shvatili. I dalje se oni bahate. Mozda je i bolje, jer ce sami sebi, brzo, spremiti metlu.
Majko božja!
Pa obzirom da im zbog lose usluge kasne avioni i nedostatka ljudi i opreme, naravno da ce “napadnu” Ne nego ce da trpe Vinci da uništava handling dok oni za provizije nameštaju konkurenciji posao. Mislite da je legalno da posao u svojoj firmi uništavate da bi konkurencija dosla i preuzela? Za koga? Za koliko je mozda i bolje pitanje.
A vi smatrate ca Air Serbia nije ništa kriva? Da ima dovoljno posada i aviona?
Air Serbia nosi svoj dio krivnje no nosi ga i Vinci koji je podjednako dobro propustio da se pripremi kako na ljetnu sezonu tako i na povelik skok prometa u njoj. Da ne idemo još u to kako tretiraju svoje uposlenike, baš kao prava europska kompanija.
Slažem se. Oboje su krivi!
Dodajte tu i policiju… i oni su deo price
Svakako.
Užas šta se dešava, stalni tekstovi kroz novine uništavaju sezonu turističkim agencijama. Ljudi su postali jako skeptični i mahom se preorjentišu za severnu Grčku i letovanje kolima, umesto za Tursku i Egipat koji su najpopularniji bili prošle godine.
Čarter letovi za Tursku vrlo često su poluprazni. Priča se da će dve velike agencije da bankrotirati.
Putnici vrlo često dođu na odmor a ne stigne im prtljag do kraja letovanja.
Nije mi jasno da aerodrom nije u stanju da zaposli fizičke radnike i reši ove dečije bolesti.
Pasoška kontrola je bolja, radi više policije, ali ni na ček inu nije ništa bolje gde je enormno malo ljudi i nekad ček in traje i do 15 minuta pre leta. Ljudi dolaze po 3 sata pre leta i lekaju na čekiranje po sat dva, vrlo često radi samo jedan šalter.
Koma
To koliko saltera radi check-in za odredjeni let odredjene kompanije je iskljucivo greska same kompanije posto kompanije same traze od Vincija odredjeni broj check-in saltera, to jest “kupe” odredjeni broj saltera.
To mogu biti ukupno dva saltera (jedan za biznis i jedan za ekonomsku klasu, kao sto JU radi u Berlinu) ili moze biti 60 saltera (kao sto JU radi u Beogradu).
Ako neka firma zakupi dva saltera na Beogradu, pa check in traje tri sata, to je greska samo te firme, ne aerodroma.
Jedna interesantna cinjenica – cekiranje za JU letove za Cikago, Nju Jork i Tjendjin su sa “starog” Terminala 1 a ne sa novog centralnog procesora
U pravu ste.
Nisam znao da se za te letove čekiraju na Terminalu 1. Zašto pobogu?
Alene nisam siguran zasto je check-in na Terminalu 1 ali mislim da je glavni razlog broj putnika. Pre nekoliko nedelja (kada je ulaz na aerodrom i dalje bio samo kroz Terminal 1) ulazim unutra a Terminal 1 pun “k’o oko” i ne shvatam sta se desava, kad ono check-in za Nju Jork.
Mislim da je to glavni razlog, da se “rastereti” check-in na centralnom procesoru.
Opet…nema smisla posto na centralnom procesoru ima dovoljno saltera, ali otkud znam, ali da nema smisla, nema smisla
Da baš čudno.
Pogledajte pozicije i prostor na novom i mogucmost pristupa salteru. Za check-in u novom delu ,putnici cekaju i prave kolonu kroz tunel u pristupu cekiranju. To tako izgleda haoticno. Ne znan, ali ja to tako dozivljavam.
Terminal 1, jeste stara zgrada, ali su je gradili znalci , da vam nije zao svakog dinara ulozenog u njega. Sa svojim prostorom , moze da primi veci broj putnika sto je neophodno kod ovih letova. I sama ova konstantacija vam je pokazatelj kako je aerodrom uradjen za svoju primarnu delatnost . Samo sminka.
Prirodno i humano zdanje, a ne ova zatvorena , montazna kutija, sa tunelima. Izbacili par slova aerodroma i misle tu lezi lepota arhitekture. Sramno.
Na novom terminalu je puno šaletera, ali tamo su radovi i dalje, pa je prostor pregrađen privremenim paravanima. Stoga je vrlo uzak, sa malo prolaza i prilično nepraktična. Vrlo sam se negativno iznenadio.
Opet se zale turisticke agencije – pa eto cartera je manje, a vise redovnih linija…Te redovne su pune i agencije sa vecim ili manjim profitom. Rulet je to gospodo. Dok ste radili samo cartere isli ste na siguricu – vas avion pa ga punite kako znate i umete. Sada ste u istom loncu sa ostalim putnicima pa delite sudbinu svih koje ubi javasluk JU & Vansi & Mup. Agencije propasti nece – zna se dobro cije su tu pare, ne brinite.
Da, znalo se koje to posljedice može imati po agencija. A Air Serbia je i te kako pametan potez napravila sa prebacivanjem chartera na redovne linije.
Po vama iznositi istinu je napad.
Svaka cast.
Bez obzira jel to istina i ne, napad je na Aerodrom Beograd, majko mila.
I treba da bude kad nisu u stanju da prate rast
Istina. No, Air Serbia bi morala prvo počistiti pred svojim vratima. A ona su poprilično zamazana.
То је комунистички приступ који је доказано лош и служи само да се замути вода и скрене пажња.
Треба да нападају Аеродром Београд јер је Аеродром Београд друго независно предузеће које треба и мора да пружи далеко бољу услугу.
Ви и други треба да нападате и ЕрСербију за очајан сервис.
Због лоше услуге ће следеће године бити много мање путника.
Potpuno se slažem.
Ovog puta su izgleda u pravu
Jesu, ali to ne abolira njihov dio krivice.
Apsolutno.
Ванси је изјавио да у суботу долази 30 нових запослених тј да крећу да раде од тада. Очигледно да је ЈУ била у праву а да ви нисте. Недостатак радне снаге је проблем..
Наравно да је било мање кашњења када је и аеродром имао мање посла.
Kako to mislite da ja nisam bio u pravu? A kada je to zamaaero tvdio da je na Beogradu sve dobro i da imaju dovoljno zaposlenih?
Evo ovako…drzava je kriva i niko drugi. Air Serbia je licni projekat zna se koga, aerodrom je dat od strane te iste drzave u koncesiju bez da znamo pod kakvim uslovima. Na kraju krajeva, zar ne postoji neki nadzorni organ koji kontrolise koncesionara ili samo primaju masne plate da ne rade nista?
Da postoji nadzorni organ, cijelo jedno poduzeće koje nadzire.
I da, država je kriva.
Ali njih niko ne proziva. Znaci , ili su radili svoj posao ili su odradjivali naloge.
A zašto ih nitko ne proziva?
”
Mogli bi oni u crnim majicama i maskama sto su bili u Pancevu i ispred Pinka da malo treniraju u sortinici aerodroma…Oni imaju vec bezbednosnu proveru tako da mogu odmah da pocnu.”
CITAT
????
👍🤣🤣
Alene jel moze samo pojasnjenje, svaki dan mozemo videti na redu letenja aerodroma Beograd da Er Srbija ima 3-4 poletanja u istom minutu, kako je to moguce, kada to nije izvodljivo fizički?
Nije izvedivo. Oni mogu odraditi nekih 3-4 polijetanja u 5 minuta. No, takve stvari vam se dešavaju pa onda avioni idu u red i čekaju polijetanje. Naravno, nije svaki puta sve po redu letenja, pa neki avioni ne polete u planirano vrijeme…
Уметнута писта?
Od nje nikakve koristi. Ona se ne može koristiti paralelno sa glavnom pistom.
Као рецимо на Гетвику, 15 полетања више на сат?
Који сте још аеродром из САД-а споменули да ће почети много више да користи уметнуту писту?
Panavljam:
Gatwick je potrošio kamaru para, koristi ekstremno sofisticirane i skupe alate i trebalo im je 7 godina za certifikaciju.
To je standardna procedura na svim aerodromima i odredjene “rezerve” koje uključuju rulanje i čekanje na polijetanje te rulanje po slijetanju su uvijek uračunate u red letenja. Primjer: München-Frankfurt danas LH 101: STD 10.00 STA 11.00, ATD 10.12 ETA 10.51. Znači uračunat je sat vremena a let je zaista samo 39 minuta u zraku…
Jasno.
Ako ti nije jasno pitaj Alena, a ako ti opet nije jasno pitaj dva Alena i biće ti jasnije 🤣 hvala obojici na pojašnjenju, nije mi bilo jasno jer znam da se ne moze poletati sa obe piste u isto vreme.
Dakle, to su običajne procedure na svim aerodromima.