autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Alen Šćuric
Moji izvori u Nišu su mi dojavili da se na aerodromu naveliko šuška da će nakon otvaranja novog terminala aerodrom ići u prodaju ili će se dati koncesionaru. Zamaaero ne objavljuje stvari koje se šuškaju i koje se ne mogu provjeriti, te su rekila-kazala, no bez obzira jesu li ta šuškanja realna ili ne, tj. jel to stvarno plan uprave ili tek bačena bomba, zapravo treba analizirati je li budućnost Niša u koncesiji ili prodaji, ili pak ne.
Srbija sada troši puste milijune na Aerodrom Niš svake godine. 92% proračuna Niša i Morave osigurava država, što je preko 7 milijuna EUR godišnje. Davanjem Niša u koncesiju ili prodaju Srbija će uštedjeti značajna sredstva, bar 200 milijuna EUR u 30 godina.
Davanje Niša Vinciu imalo bi svog rezona ovog svijeta. Vinci bi time ubio potencijalnu konkurenciju i ne bi više bilo ograničenja do milijun putnika jer bi Vinciu istinski bilo svejedno leti li kompanija iz Niša ili iz Beograda, ona mu svakako donosi novac. Niš bi tako mogao biti LCC aerodrom, a Beograd se posvetiti legacy carrierima. To bi bilo dobro i za Niš jer više ne bi imao ograde o broju putnika, Vinci bi sigurno povećao broj linija i frekvencija, te doveo nove prijevoznike. To bi bilo dobro i za Srbiju jer bi maknula od sebe vrući krumpir, te dodatan trošak.
Je li milijun putnika realno za Niš? Je ako bi se koncesionar potrudio, tako nešto bi mogao Niš dostići u 7-10 godina. Bi li taj broj putnika mogao činiti aerodrom profitabilnim? Bi.
No, davanje koncesije nekom drugom koncesionaru ili prodaja nekom drugom vlasniku (koji nije Vinci) ne bi imala smisla. Takav koncesionar/vlasnik sigurno ne bi pristao na smanjenje prometa do milijun putnika. Konačno gore spomenuta „šuškanja“ i ističu jedino Vinsi kako opciju.
Da li Srbija Niš za 20 ili više milijuna EUR, a realno je da za njega dobije bar 50 milijuna, onda joj se posao isplatio. Investirala je 11 u novi terminal, a više neće imati gubitak velikog novca koji daje za Niš. Realno, Niš nije samoopstojan, on gubi opak novac i svakako je jedino realno rješenje dati ga u koncesiju ili ga prodati.
Концесија? По мом мишљењу пре почетка планираних радова да, сада већ не. Кад заврше са зградом, платформом, рулницом и контролним торњем, онда заиста нема сврхе ићи у концесију.
Нова зграда није мегаломанска, проширење платформе је неопходно, а рулница рецимо потребна не хитно али потребна.
Не могу се зарађивати паре са старом зградом у којој нема могућности да се отварају садржаји који постоје на аеродромима (да не набрајам). Један постојећи ресторан није довољан, треба разноврсности. Иначе, поново ради а кажу да је квалитет солидан, шта год то значило. Нисам имао прилике да пробам.
Када се зграда заврши тада треба сагледавати зараду и правити анализу и видети колико ће пара тада ићи из буџета Србије. Свакако мање.
Када се контролни торањ изгради, то ће донети значајне и редовне приходе предузећу Аеродроми Србије.
Е онда ће имати смисла анализирати ефекте инвестиција.
Kao da je ekonomski rezon ikada bio bitan za odluku o koncesiji. Jeste sigurni da oce investivihe nisu tu upravo radi koncesije?
Nova zgrada je duplo prevelika, stajanka od 6 pozicija ajde de, ali 9???? Rulnica potpuno nepotrebna jos 20 godina
Kakve veze oma kontrolni toranj sa Aerodromima Srbije???? To je toranj SMATSAe
Novi toranj na aerodromu Niš će biti u u vlasništvu Aerodroma Srbije. Aerodromi Srbije će koristiti jedan deo prostora u tornju za svoje potrebe. SMATSA će opremiti i koristiti veći deo zgrade i plaćati zakup prostora. Sredstva za izgradnju su planirana i obezbeđena za vreme pandemije kada kontrola letenja nije imala dovoljno prihoda od preleta i zbog toga imamo ovakvu situaciju.
Kojeg to smisla ima ako ga financira SMATSA. Vučić je jasno rekao da će ga financirati SMATSA.
Па није баш све тако.
Да ли су инвестиције због концесије? По мени нема логике, али када је логика била пресудна, тако да то само време може да покаже. Ту остављам видећемо.
Дупле већа од потребне, не бих рекао дупло, али једно 300-400к путника да. Ја не верујем да Ниш има капацитет за више од 1,2 милиона путника. Намерно избегавам фамозни милион. То је рецимо 35-40 линија из Ниша, са два поласка недељно авионима а320/ b738. Ја заиста не могу да набројим толико дестинација. Нека ме било ко исправи ако грешим.
Платформа, да. Планира се простор за генералну авијацију а и неки хангари вероватно за одржавања и још нешто. Свакако треба већа него сада. Знам ситуације када су одбијани авиони, нарочито бизнис авијације јер једноставно није било места.
Рулница. Па, садашњи капацитет са једном рулницом далеко премашује капацитет аеродрома у броју операција на сат у односу на капацитет за прихват и отпрему. Е сад, са доласком генералне авијације то ће се мало променити, колико, не знам, зависи од заинтересованости генералне авијације. По неким причама има интересовања, али то су ипак само пруче. То остаје да се види. Међутим, оно што се овде заборавља је још један корисник који дели писту и налази се са друге стране. Е ту онда итекако настаје проблем када су слетања са стране града и када се авион који слеће предуго задржава на писти. О томе нећу да пишем овде иако прилично тога знам.
Контролни торањ. Па итекао има! Контролни торањ инвестирају Аеродроми Србије (држава), а SMATSA ће тај простор трајно изнајмљивати и за то плаћати месечно или годишње не мали износ. Паритет за сада заиста ни не наслућујем, али ће износ свакако бити веома значајан као приход Аеродрома Србије као компаније.
Мислим да је ово за сада довољно.
No dakle službena priopčenja govore o kapacitetu od 1,5 milijuna putnika.
imate gresku u naslovu – pise “koncesciju”
thanks.
Air Serbia je pomerila početak letova INI-ZRH za 21.12.2022. Letovi se završavaju 7.1. 2023.
Nije dobro.
Ugovor sa Vinci-jem nije baš transparentan, ali mi se čini da je postojao uslov da aerodromi do XXX km od BEG ne mogu imati drugog koncesionara. Nisam siguran, možda neko nađe takav podatak. I da li je to vremenski oročeno dok traje koncesija BEG. U tom slučaju, na žalost, ne postoji verovatnoća za skoru koncesiju INI.
Ugovor nije javan, pa ni takav podatak.
Joj majkomila, koliko je ovde proizvoljnih teza bez trunke podataka!
Pa na zapadu propadaju aerodromi koji zavise iskljucivo ili pretezno od
LCC!
Pa veca je profitabinost jednog Portoroza nego LCC aerodroma Frankfurth
Hann!
Evo kako izgleda sudbina LCC aerodroma:
https://simpleflying.com/hahn-airport-sold-frankfurt-investment-firm/
I ko normalan moze da propagira razvijanje LCC aerodroma u Nisu? Koji ce
biti rezultat? Gubitak od 100 miliona eura za desetak godina? Ili jos
vise – ako bude i vise LCC prometa?
To mi deluje kao kada amaterizam koji ama bas nista ne zna o
finansijama!
Da Hahn je propado. Naskros. Ali koliko LCC airodorma jako dobro posluje: London Luton, London Stansted, Charleroi, Beauvais, Eidhoven, Modelin…
Niti je NIs London, niti Pariz, niti vidim ijednu paralelu za poredjenje.
Opet, naveli ste i aerodrome koji balansiraju na ivici bankrota:
https://www.aviation24.be/airports/brussels-south-charleroi-crl/charleroi-airport-avoids-bankruptcy-in-part-with-an-effort-from-its-staff/
https://www.theguardian.com/society/2020/may/24/luton-council-draws-up-emergency-cuts-to-avoid-bankruptcy
https://corporatetravelcommunity.com/news/warsaw-modlin-airport-at-risk-of-bankruptcy-in-prolonged-travel-ban-scenario-vp-992295
Guglajte malo pre nego sto nesto napisete, Alene!
Da aerodromi, poglavito manji i LCC su tijekom Covida-19 imali problema. Istina. Ali su se izvukli. I rade, ljudi dobivaju polaću, privređuju. Eto, Luton čak gradi brzu željeznicu od terminala do željezničke stanice koja košta ogromna novac ćak 261 milijun GBP.
Pa nije tako, Alene. Velika vecina LCC aerodroma je u gubicima i pred bankrotom.
Polovina od ovih koje ste naveli je na ivici bankrota.
Na ivici bankrota je jako daleko od bankrota. Dakle rade, privređuju, donose novac, ljudi dobivaju plaću.
Na ivici bankrota je jako daleko od bankrota? Nazdravlje
Bogami da. I to iz dva razloga:
– kad ste na ivici bankorta znači da preživljavate, a to znači da ljudi dobivaju plaću, vi rješavate sve svoje obveze, funkcionirate – a to je OK business
– aerodromi znaju pritom pretjerivati da bi dobili novac od lokalne zajednice, investitora, vlasnika…
Ja ne bih da Aerodrom u Nisu bude na ivici bankrota. Zato sam protiv dominacije LCC-a.
U Evropi ima jako puno aerodroma koji ne favorizuju LCC i koji imaju OZBILJNO VELIKU DOBIT! LCC moze da leti – ali da placa takse i sve troskove iste kao i legacy!
Beograd je vec dvadesetak godina primer uspesnog poslovanja. Vecina Grckih aerodroma takodje! Mislim da je i Split u Hrvatskoj uspesan bio sa istim ovim modelom. Nisam siguran da je tako i sada , ali jest bilo pre korone!
Uglavnom takvi aerodromi posluju sa Legacy prevoznicima uz dodatak prihoda koji donose catreti, cargo i generalna avijacija. Nis ima i dodatak PSO kao dodatni benefit za aerodrom.
A sada nije na ivici bankrota jer mu država daje 92% novaca + ogroman PSO. Pobogu, da država ne daje 92% novca Niš bi već odavno bankrotirao. U tom kontekstu biti na ivici bankrota je za Niš ogroman napredak.
Cilj poslovanja ozbiljnog preduzeca nije bankrot, niti na ivici bankrota!
Ako Beograd moze, ako Split moze, ako petnatestak Grckih aerodroma moze da pravi poslovni model baziran na Legacy plus carter, cargo i GE – onda moze i Nis!
To je samo pitanje spopsobnog managementa!
Cak i mali aerodromi mogu biti profitabilni! Ima ih pedesetak u krugu od hiljadu i po kilomerara od Nisa! Portoroz je najmanji, ali je profitabilan!
Da to je cilj. Ali da kompanija koji puta dođu do ivice bankrota, poglavito nakon tako enormnih planetarnih potresa kao što je Covid-19, to se desi. No, i dalje funkcioniraju, daju plaću, plačaju svoje obveze…
Uspoređujete niš sa velikim turističkim aerodromima? I sa Beogradom? Istinski čestitam. Pa što je onda i zadnji legacy carrier (Swiss) otišao iz Niša?
Mozda ste vi zadovoljni sto vam firma posluje na ivici bankrota ali nijedan pravi manager od toga bjezi.
Nisam. Ali da je bila par puta na ivici bankrota bila je. 1995. (Oluja), 1999 (velika kriza nenaplate), 2009 (recesija).
Evo jedan dodatak koji možda potvrđuje vašu tezu: pre nekoliko dana srele su se premijerke Srbije i Francuske u Parizu, prva tema je bila Vinci koncesija (prema izveštaju medija). A zašto bi to bila prva tema kad je to bilo aktuelno pre 3-4 godine?
Ma da. Jako interesantno.
Joj majkomila, koliko je ovde proizvoljnih teza bez trunke podataka!
Pa na zapadu propadaju aerodromi koji zavise iskljucivo ili pretezno od LCC!
Pa veca je profitabinost jednog Portoroza nego LCC aerodroma Frankfurth Hann!
Evo kako izgleda sudbina LCC aerodroma:
https://simpleflying.com/hahn-airport-sold-frankfurt-investment-firm/
I ko normalan moze da propagira razvijanje LCC aerodroma u Nisu? Koji ce biti rezultat? Gubitak od 100 miliona eura za desetak godina? Ili jos vise – ako bude i vise LCC prometa?
To mi deluje kao kada amaterizam koji ama bas nista ne zna o finansijama!
Koji je aerodrom do sada zatvoren radi toga što je bio LCC aerodrom?
Unisteni su Frankfurt Hann, Temisvar, i gomila drugih! Zagreb ce se urusiti kad Ryan krene da ucenjuje.
Evo, primer Zagreba, odnosno Tudjamana:
– koliko je putnika bilo 2019-te bez Ryanaira. Ryan nije postojao u Zagrebu tada, zar ne?
– Koliko je putnika 2022-ge bez Ryana?
Kada se ovo pogleda doci cete do katastorfalnog uticaja ove kompanije na aerodrom Tudjman. PAd broja putnika bice gori nego ijednog aerodroma u regiji!
Ako se sagleda da Ryan ne placa sto i ostali prevoznici – jasno je dokle ce ovakva politika finansijski da dovede Tudjamana!
A koliko putnika je 2022. bez Ryanaira? Vi znate te brojke? Ili samo pretpostavljate?
Ryanaira plaća i donosi novac. Aerodrom mu ne daje novac, nego dobiva novac od Ryanaira. Uz to dobiva novac od putnika koji plaćaju u ugostiteljstvu, trgovini, parking, plaćaju usluge…
A ko daje novac Ryanairu? Da nisu hrvatski poreski obveznici?
Oni koji nikada nece putovati avionom placace da gastarbajreri i zapadni bekpekeri lete jeftino. Tuzni je to model…
Hrvatski porezni obveznici ne daju novac Ryanairu u Zagrebu.
Ne daju ga ni u Zadru obzirom da se tamo financira od novca Hrvatske i lokalnih turističkih zajednica, a taj novac plaćaju turisti kroz turističku taksu (dakle prvenstveno stranci).
Moje mišljenje je da taj aerodrom može lepo da radi, ima potencijal za još nekih 5-10 ruta. Sadašnji uslovi za prijem i opremu putnika su očajni. Boljeg je stanja autobusni kolodvor u Nišu neg aerodrom. Sa proširenjem koje se gradi će ti uslovi da budu mnogo mnogo bolji. Kamen spoticanja aerodroma Niš su intelektualno ograničeni zaposleni(što bi Alan Ford rekao: Nisi ti glup samo nemaš sreće u razmišljanju). Leteo sam 6 puta sa i na Niš, i blizu stotinu letova iza sebe, ali taj ruralni mentalitet zaposlenih na aerodromu me baš boli. Njima treba obuka. Dosta obuke što iz aerodromskih poslova što iz opšte kulture i ponašanja.
Stoji. Ne postoji nekulturniji tim zaposlen nego na niskom aerodromu. Nemam nikakav priblizan primer pa da ih makar uporedim sa nekim. Dno dna.
Jel se vi sprdate ili stvarno?
dame na check-in salteru izigravaju ko da su iz Pyongyanga
Pricaju korejski?
Au brate pa to je za svaku pohvalu!
Ako mene pitaš, da, ozbiljno to kažem. Ali to je samo moje subjektivno mišljenje.
Vrlo sam ozbiljan. Letim iz Nisa samo kad moram. Vrlo neprijatna iskustva. Ne zna se ko je gori. Ali najkatastrofalniji su policijski sluzbenici kao i carina. Najgrdji oblik srpskog primitivizma. Da ne nabrajam…
Koma, istinski koma! Zašto do vraga?
Kakve veze imaju carinici i granična policija sa Aerodromom Niš??? To su državni službenici koji nisu zaposleni na niškom aerodromu. Oni nisu podređeni direktoru aerodroma niti direktor može da utiče na njihovo ophođenje prema putnicima.
Mora moći. Ako su stavrno toliko bezobrazni direktor aerodroma mora iskoristiti svoju utjecaj u državi da ih se disciplinira ili smjeni. To mu je posao.
Nazalost
Da to svi kazu
Aerodrom Niš 30591 putnika za XI mesec i ukupno 356231.
Znaci na kraju godine je realno ocekivati nekih 390.000 putnika. U 2019. godini je bilo 422k, pa bi to znacilo nekih 92,42% iz 2019. godine.
Davo mi smo.predvidjeli 390.000
Pa to uopste nije los rezultat. Brdo aerodroma kako regije tako i Evrope ima ispod 92% iz 2019. godine.
Vidjet cemo na kraju
S obzirom na ogranicenja sa pocetka godine koja su trajala maltene 5 meseci, nije ni los rezultat iskreno. Moglo je da padne pola miliona mozda. Videcemo sledece godine 🙂
Bas pola milijuna. Je bas
Sa ovim brojem linija i ako se ponovi letnja sezona kao što je bila ove godine očekivanja za sledeću godinu su oko 35-45000 putnika više nego ove godine.
Moguce
Da
Vaši izvori lupaju gluposti..
Koji izvori?
Obzirom tko su mi izvori gluposti sigurno ne govore i ocito se o tome prica.
No to je nebitno. Ovaj clanak nije o mojim izvorima nego bi li to bilo dobro za Nis. Izvori su samo potakli raspravu.
To se neće desiti a iz nekog razloga ste se zakačili za Niš. Verovatno i broj klikova to opravdava.
Nisam se zakacio za Nis. Kako znate da se to nece desiti? Ako se desilo u Beogradu daleko je logicnije da se desi u Nisu.
Molim vas Alene budite ozbiljni..
Ja sam više nego ozbiljan. To je više nego logično. Daleko je logičnije da Niš ide u koncesiju nego Beograd.
Da, da i da!
Iz vise razloga – drzava je ocito nesposobna da vodi aerodrom kako treba! Slazem se je Vinci jedini logican izbor. Onda bi INI mogao da nastavi da se razvija kao LCC aerodrom.
Kako Vinci ima odlicni saradnju sa LCC kompanijama, mogli bi da ocekujemo eksploziju pre svega Ryanaira i mozda Easy Jeta, dve kompanijie sa kojima imaju najbolju i najtesniju mogucu saradnju.
Trenutno Nisu fali jedno 5-10 linija i sa vec postojecim, aerodrom bi bio puckica!
To bi taman ostavilo Beogradu prostora da ostane “elitni” aerodrom, posto vidim u komentarima na ostalim tekstovima vidim da bi neki sugradjani radije prihvatili kugu nego novu LCC bazu na BEG.
Koncesija bi znacila i da bi polupismeni botovi iz SNS-a koji danas okupiraju ogroman procenat broja zaposlenih verovatno morali da kupe prnje pa bi aerodrom i zalicio na nesto po pitanju profesionalnosti, jer skoro nisam ljude koji su bezobrazniji, nezainteresovaniji a pritom bez ikakvih kvalifikacija za obavljanje jednog tako odgovornog posla. Samo cu reci da dobra polovina, mozda cak i 70% ne prica engleski…. Toalet lici na ratnu zonu, a zaposleni radije vise po fb-u i ostalim drustvenim mrezama nego da se bave problemima putnika. Katastrofa. Da naglasim da se ovo ne odnosi na strucno osoblje poput inzenjera i specijalizovanih sluzbi.
Ta potencijalna koncesija bi zaista bila win-win za sve jer je moje skromno mislenje da bi i nasumice skupljena gomila rezus makaki majmuna iz tajlandskih dzungli bolje vodila aerodrom nego rukovodstvo postavljeno od strane drzave Srbije.
Ko je i gdje napisao da ne bi prihvatio novog LCC prevoznika u Beogradu? Možda je neko napisao da ne treba prevoznik koji bi postavljao svoje uslove kao npr u Zagrebu a svi ostali su više nego dobrodošli. Ne širite neistine!
Ali koliko znam FR nije postavljao svoje uslove u Zagrebu, vec su se prijavili na konkurs za nove linije za koji je svaka kompanija mogla da se prijavi. Zasto se nisu prijavili Croatia ili Wizz, meni nije jasno.
A Zagreb to objavio jer je bio ocajan da dovede nekog avio prevoznika. Pa pogledajte samo koliko bi bili jadni brojevi u Zagrebu da nije dosao FR!
Apsolutna je neistina da Beograd odbija LCC kompanije samo sto je kod njih (prevasodno FR) problem sto nece da dodju po komercijalnim osnovama vec hoce posebne, nize cene.
Beogradu to ne treba za razliku od drugih koji su ocajni da takve firme dovedu.
Dajte se dogovorite vise
Ili je Ryanair preuzeo putnike drugih kompanija pa onda da nije dosao ne bi bili losi brojevi jer bi ih prevezle druge kompanije
Ili je Ryanair stvorio nove putnike.
Ne mozete mijenjati teorije kako vam odgovaraju na dnevnoj bazi.
Stvrorio nove putnike (kako moze da ih preuzme od EK, KE, AC, SU molim vas???) ali nedovoljno da se vrati na nivo 2019. Bez njega bi bio potop.
Nema tu nikakve promene teorija vec samo cista realnost.
Onda znaci vise ne stoji da je Ryanair samo preuzeo putnike drugih kompanija?
Preuzeo mozda jeste od OU ali sigurno nije od navedenih avio kompanija. Zanimljivo bi mi bilo da mi objasnite kako je to FR preuzeo putnike od SU, AC, KE, EK…
Svarno ne razumem zasto to unedogled ponavljate.
Ja?
To nije moja teorija nego citatelja iz susjedstva.
Ja tvrdim upravo suprotno.
Iz Slovenije, BiH…
Dajte ne pričajte nonsense.
Znači može biti samo jedno susjedstvo?
Naravno da ne. Ali u ovom slučaju je.
Naravno da je masu preuzeo, vidimo po CA, njihov LF i prebacivanje linija u Split. Niko ništa novo otvorio osim FR nije a ni frekvencije nisu bitno povećane. Npr u Beogradu je AS napravila ozbiljnu ekspanziju, WIZZ povećao broj sjedišta, TK se širi ozbiljno itd itd, toga u Zagrebu osim FR nema i da su prvih 5 mjeseci bili u istim uslovima Beograd bi napravio priličnu razliku u odnosu na Zagreb, kao što znamo BG brojke prvih 5 mjeseci su bile jako loše.
Pa ako je preuzeo masu putnika onda bi Zagreb imao ilslicne brojke i bez Ryanaira jer bi putnici putovali drugim kompanijama.
A kako znate da ne bi? LF OU bi sigurno bio bolji a ni linije ne bi prebacivali, i drugi bi možda povećali frekvencije a možda i nove linije otvorili. Ali da ne bi gatali hajde vi nama recite koliko je putnika Zagreb izgubio zbog manjka Azije i Australije ove godine pa možemo o akumulaciji FR.
Ne radi se o mojim stavovima, nego o stavovima citatelja iz susjetstva koji mijenjaju stavove ovisno o tome sto u Zagrebu treba popljuvati.
Naravno FR je došao na uslovima MZLZ, zašto su onda uslovi za druge drugačiji, kako to da FR plaća 5 eura taksu a ostali ne!? Uglavnom poenta je da širite neistine iz vama znanih razloga za aerodrom Beograd, tamo su dobrodošli svi na tržišnim principima koje diktira AB a ne prevoznik. Ta vaša mržnja Beograda, SNS-a su vaš problem i laži to ne liječe.
BEG ne mrzim, leteo sam sa njega milion puta i mislim da je aerodrom jako, jako bitan za Srbiju.
Sa druge strane, SNS je sigurno jedna od gorih stvari koje su se desile Srbiji za ovih maltene 1000 godina istorije nase drzave. Ako ne i najgora.
Moje mislenje je apsolutno nebitno na kraju krajeva, ja sam obican covek bez ikakvog uticaja na politiku i privredu svoje zemlje, ali njima ce suditi istorija i to sigurno ne blagonaklono.
Nisu uslovi drugaciji za druge kompanije. Svaka kompanija ke mogla dobiti identicne uvjete da je pokrenula letove.
Upravo tako. Mogao se javit bilo tko
Logicno.
Ryanair moze po komercijalnoj osnovi da leti iz Beograda kao i Wizz ili Air Serbia ili ko god treci.
Ni Zagreb ne bi to radio da nije propao tokom korone.
Tisuce aerodroma diljem svijeta su dali popuste na otvaranje novih linija, poglavito tijekom Covuda 19
Neka su i treba da daju.
Beograd nije i nece. I to je sasvim ok.
Znate i sami da nekad u zivotu prihvatite nesto iako niste mozda nasli srecno resenje.
Tako i Zagreb. Da nije bilo korone nikada Zagreb ne bi to uradio. Setimo se price o elitnom aerodromu.
Nažalost vjerujem da to nikad ne bi napravio bez Corone ili bar ne još par godina.
Pa ljuudi ovdje govore mahom da Ryanair nije pozeljan u BEG. Ni pod koju cijenu. Jedini aerodrom u siroj regiji koji nema Ryanair
Jer mu ne treba. I ovako je ubedljivo najdominantniji u regionu kako po broju putnika, tako i po broju avio kompanija, konektiranosti, broju sirokotrupnih linija, velicini…svemu.
Ne bi FR dosao ni u ZAG (setimo se da je on bio do dolaska FR.a “elitni aerodrom”) da nije dosla voda do grla odnosno da cene za FR nisu spustene na nivo gde su samo 2 EUR vece nego u Nisu.
Kako to Beogradu jedino ne treba prijevoznik koji je bas na svim ostalim vecim aerodromima sire regije
Pa ne treba mu jer ima mnogo bolje od njega.
Ono sto biste vi trebali da se zapitate je otkud to da Ryanu ne treba Beograd? Kako to da nisu uspeli sebe da pozicioniraju u Beogradu i tu ostvare profit kao sto to rade Wizz, Easyjet, Norwegian, FlyDubai? Lete po nekim mini aerodromcicima u regiji a ne dolaze na najveci?
Bice da je problem do njih.
EasyJet? Jel on radi profita ukinuo dvije od tri linije.
Da Neograd je jedini aerodrom sire regije koji nema letova Ryanaira.
Tirana ima letove Ryanair? Sarajevo? Ljubljana? Skoplje? Pristina? Tivat? Da ne nabrajam dalje.
Tirana nema, svi ostali imaju. Rkao sam veliki aerodromi. Tivat, Sarajevo, Ljubljana, Skopje to svakako nisu.
Da, easyJet. Onaj sto i dalje leti iz BEG sto se ne bi moglo reci za ZAG.
Dakle, zasto se ne zapitate sta to FR godinama pogresno radi da ne dolazi u BEG?
Cekaju niske cene kao u ZAG? Mozda, ali nece ih docekati. To je pogresan pristup a to se najbolje vidi po ostalim LCC kompanijama – easyJet , Wizzair, FlyDubai, Pegasus, Norwegian… Da je W6 to cekao ne bi imali 3 aviona sad u BEG i to vecina sa A321.
FlyDubai povecava na 14 nedeljno, Pegasus bi povecao da moze ali ga bilateral sprecava zato salje A321, Norwegian je leteo za BEG kad su bili u najdubljoj krizi, W6 skoro ubacio treci avion, lete iz BEG za AUH…
Bice ipak da je problem do Ryanaira.
EasyJet je ostao na jednoj liniji. I nije baš neko prisustvo u BEG.
Ryanair je na svim aerodromima šire regije, očito nije u njima problem nego u Beogradu.
Norwegian i Pegasus godinama stagniraju u Beogradu, Eurowings i easyJet su opako smanjili broj letova. Wizz Air daleko slabije raste nego u ostalim bazama. Što vam to govori?
Norwegian u najgore doba povecao frekvencije a vi kazete da stagnira? Pegasus povecao kapacitet na A321 (vise ne moze zbog bilaterala) a vi kazete da stagnira? Vama se slosilo?
EW reze svuda, ne samo u Beogradu i to je do njih sto je mnogo puta vec zakljuceno ovde. Zagreb je najbolji primer.
W6 raste u BEG slabije zbog JU – nacionalnog avio prevoznika kojeg nema ni jedna ex YU drzava. Nakon novog talasa JU destinacija W6 moze da otvori samo LIS, jer je za P2P iz BEG u Evropi sve manje vise pokriveno. Dajte me podsetiti kako ono bese prolaze easyJet, Wizzair i Pegasus u ZAG? Jel stagniraju?
Govori mi da Ryanair negde ozbiljno gresi jer ceka u BEG cenu od 5 EUR koju nece docekati i time gubi to veliko trziste.
Nije povećao. Norwegian leti tek 2-3 leta tjedno. To nikako nije povećanje. Pegasus već godinama ima tek 4 leta tjedno. Ako može 5 oko Nove godine, zašto ne leti 5 i ostatak zime? Eurowings je daleko najviše porezao Beograd, pisali smo o tome.
Wizz u Bukureštu ima daleko veću konkurenciju najvećeg Europskog prijevoznika Ryanaira, kao i u Sofiji, Budimpešti, Beču, Veneciji, Milanu, Rimu… To je neusporedivo veća konkurencija, pa ipak daleko više raste nego u Beogradu.
Zagreb? Ryanair je u Zagrebu dostigao broj Wizz Airovih aviona u samo 6 mjeseci.
Ja, као путник из Београда, желим да повољно путујем на Гран Канарију, или Тенерифе (по ценама из Будипеште) , па бих се обрадовао Рајанеру. Нисам једини, сигурно.
Sigurno da niste.
Ljudi ovde govore da FR nije dobrodošao pod uslovima kao u Zagrebu a ako hoće da se bori sa ostalima pod uslovima AB naravno da je dobrodošao. Aerodrom Beograd nije bio u očajnom stanju 2021 godine da bi morao raditi isto što i Zagreb.
Zagreb nije bio ocajan, Beograd u postocima nije imao bitno bolju situaciju nego Zagreb.
Da, sa FR.
Ali bez njega potop. Zato su ga i zvali preko 5 EUR taksi.
Ako je preuzeo putnike drugih kompanija sto stalno citamo ovdje onda to nije istina
Zagreb je 2021 godine bio očajan bilo je mjeseci gdje je Beograd imao i po 3 puta više putnika a godinu je završio sa 12 postotnih poena bolje od Zagreba tako da to ipak jeste bitno bolje.
Naravno govorim o poređenju sa 2019 godinom.
Rezultati nisu bili dobri, ali nije bio očajan. Razlika između Zagreba i Beograda je bila u 1.8 milijuna putnika.
S tim da je Zagreb te godine imao samo 1,4 miliona razlika je ogromna i to je bitno više, više nego duplo.
Zagreb i Beograd su uvijek imali razliku putnik od otprilike duplo.
Znaci sto Beograd vise raste Zagreb vise zaostaje.
Ne samo eventualno sporije raste.
Dakle, razlika je sve veca sto BEG vise raste.
Pa i nije. Vidjet ćemo ali za sada se ove godine razika smanjila.
Slazem se
Koliko god puta coveku da se objasni na najjednostavniji moguci nacina da Nis nema limit od milion putnika (vec da ce eventualno samo Vlada da placa penale i to samo ako BEG nema tad 12 miliona) on ce kao Svaba tralala da ponavlja istu onu pricu koja mu se svidja a koja je toliko puta demantovana.
Ali ocito su penali toliko veliki da je Srbija i pod cijenu masovnih demonstracija preuzela aerodrom i on sada stagnira.
Masovne demonstracije? 😂😂😂
Ma pustite molim vas…
Tako to kod njih u Hrvatskoj ide, nešto nije kako treba narod odmah ide na proteste! Kad su ono zadnji protesti bili? Pa nisu davno jer je sve kao pod konac
Bilo je protesta i tijekom.Covida
Pa da par dana je velik broj ljudi u Nisu demonstrirao protiv oduzimanja aerodroma. Jel moguce da ste to zaboravili?
Kazete masovne demonstracije? Kolika je to brojka i sta znaci u vasem recniku masovna?
Niški glavni trg je bio prepun. Okupilo se mnogo tisuća građana. Neki mediji govore i preko 10.000.
1500 ljudi je bilo, ne širite neistine kakvih 10 hiljada.
Ovisno koji su mediji prenosili. Državni su smanjivali, ostali pisali neke druge brojke. Kako god trg je bio ispunjen potpuno to se vidi na fotografijama, i bila je masa ljudi.
Ograničenje od milion putnika,ističe 2027.,a pre toga Niš svakako ne može imati taj broj,tako da ne pišite napamet.
I vi pišete napamet, ugovor nije javan.
Jasno
Informacije o tome su kontradiktorne. Vucic je rekao i 2027. i nakon toga. BWK moze dostici milijun do 2027.