Međunarodna zračna luka Zagreb je u IV. mjesecu ostvarila 255.870 putnika (54.092 u IV/2021). Ovo je 90,4% putnika iz istog mjeseca 2019. (280.790 u IV/2019), što znači da je Zagreb još povećao postotak iz 2019. Evidentan je ozbiljan rast Zagreba od VIII. mjeseca prošle godine. U prošlom mjesecu broj putnika spram 2019. je bio 84,4%, u II. mjesecu 82,2%, a u I. mjesecu 73,3%. Trend je vrlo jasan i više nego odličan, te je sada jasno da će u udarnim mjesecima sezone Zagreb imati i više od 100% putnika iz 2019. Ovaj rezultat je bolji nego 2018. kada je aerodrom imao 253.843 putnika i drugi je najbolji rezultat Zagreba u IV. mjesecu u povijesti aerodroma. Zagreb je u prvih četiri mjeseca ostvario 741.156 putnika.
Aerodrom je ovaj rezultat ostvario na 3458 letova (1840 u IV/2021). Zagreb je u III. mjesecu ostvario 1.105 tona carga (1007 u III/2021). U prvih tri mjeseca aerodrom je ostvario 2.889 tona carga.
Nažalost u V. mjesecu neće biti ovako dobri rezultati radi rezanja Ryanaira od 28% letova. Ipak u V. mjesecu kompanija će imati 54 tjedna leta više nego prošle godine, a Zagreb istovremeno dobio nove letove Finnaira (Helsinki), Lufthanse (Minhen) i Air Transata (Toronto), dok su letove značajno povećali LOT, Lufthansa, Air Serbia, Austrian, British, Eurowings, flydubai, Vueling, Iberia i Qatar.
autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: MZL Zagreb
Ovo je istinski puno predobro za Zagreb
Da je
Slabo, Niš ga razbio sa 113%.
Vrlo plačevno s obzirom na količinu PSO letova (aerodrom tu nema zasluga).
Ovo je trebalo biti minimum 170%, optimalno oko 190%.
190% Isusa ti boga. Stvarno ste krajnje nerealni.
Zagreb ima tek 14% PSO letova u broju svojih letova.
Koja kolicina? 12 letova a od toga 6 sa ATR?
Ma kakvih 190%. Zaokruzite na 200 da Vam bude lakse. I da lepse spavate ♥️
Slazem se da je 190% istinski i notorni nonsens.
Ne pretjerujte. Niš je imao 220.000 putnika manje od Zagreba. Zagreb je imao duplo više putnika spram prošlog mjeseca nego je Niš imao sveukupno.
Otkada to brojite putnike? Do sada su vam samo % bili vazni!
Tako da, Nis je razbio i Zagreb i Sarajevo!
113% > 90.4%
🤷♂️
Naravno da smo uvijek,ali bas uvijek gledali broj putnika!
A vas komentar je idtinski krajnje blentav,provokatorski,nimalo racionalan i nadasve neinteligentan!
PS.
A koliko% ima najveci Srpski aerodrom koji drzi 95% udjela u Srbiji.
Nije razbio.
Zagreb i Sarajevo imaju više putnika.
Ma tih parsto putnika…
Q1 2022 finansijska performansa LH Group
EW – loss €163m
LH – loss €648
LX – loss €62m
OS – loss €110m
SN – loss €62m
Kriminalno posebno kada se uporedi sa KLM-om.
Pa sad Air France-KLM je nažicao još 4 miljarde pomoći. Nije baš da je to bajno…
Odličan napredak ZAG, videćemo u kom smjeru će ići situacija sa Ryanom. Znamo kakva je zima na ovim prostorima. Najčudnije od svega je da se sve otvara, a QR se ne vraća ni u ZAG ni u BEG po starom broju letova
Razlog je taj što je azijsko tržište grupnih tura stalo (penzioneri). A da se to pokrene, trebaju proraditi specijalizirane agencije, a ciklus se dogovara mjesecima unaprijed, cak do godinu dana. Znamo da su mjere tek nedavno ukinute.
Ima logike.
Qatar je ozbiljno povećao broj letova za Zagreb. Ovog ljeta će ih imati više od Beograda, prvi puta nakon dvije godine.
Kakve to veze ima sa postom od gore. Jednostavno sva povećanja nisu u nivou prije pandemije ni u ZAG ni u BEG. Tržište dalekih destinacija se i te kako oporavilo. Kako onda TK i FZ onako rade u BEG
Nije da baš FZ nešto posebno radi. Qatar svakako ne radi. Jednsotavno to tržište se nije oporavilo.
Te avione od TK i QR u BEG ne puni isti tip putnika kao u ZAG. Kod nas su tim linijama dolazili Korejci i nesto manje po malo iz drugih azijskih drzava i tih putnika jednostavno nema. Temeljna razlika općenito izmedju ova 2 aerodroma što ZAG pune stranci u korist 70/30 prema domacima, dok je u BEG obrnuto. Kod vas su vise prisutna poslovna putovanja i transferi, velika dijaspora itd. Ima vas duplo vise i imate 1 aerodrom. I letite. Hrvati voze do Jadrana. Oni koji su iz Dalmacije i zele nekid ici, mogu iz Zadra, Splita, Dubrovnika… Sad u ZAG domaci malo vise lete s Ryanom.
Moguce da se u ZAG nesto popravi ljeti sa TK i QR ako ce Australci pocet dolaziti, a to onda znaci da ce bit bolje i za BEG u tom dijelu, jer imamo slicnu dijasporu tamo u down under.
Jasno.
Logicno da ih ima vise kada BEG ima neuporedivo vise letova za IST I DXB.
Pa za DXB i nije da ima nešto puno letova više.
Postoje dva aspekta poslovnog uspjeha aerodroma. Prvi je broj putnika koji je za Zag ajmo reci dobar. Međutim drugi aspekt, onaj financijski, mislim da ce biti katastrofalan.
Zašto to mislite?
Ni meni to nije jasno.
Ryan placa punu cijenu, tek kad preveze x broj putnika, dobiva velik popust. Baj d vej. Ekonomija obujma, bolje to nego nikakvi letovi.
LCC je Zagrebu trebao kao kruh. Bio je zadnji po LCC letovima u Europi.
Economy of scale da, ali ovdje se ne vidi da je povecan broj putnika. Naprotiv, broj je manji nego 2019. godine.
O cemu pricas? Promet bi bio puno manji da ove zime i u 04 mjesecu nije bilo Ryana. Ostali nebi sigurno odradili na razini 2019., pogotovo ne nesposobna OU.
Ostali se vracaju polako i sveukupno ce u ostatku biti bolje od prosjeka EU.
Ne bih rekao, zagreb ce u ponudi imati manje sjedista u maju i junu.
Manje sjedišta od čega? Od prošle godine sigurno da neće. Imat će bitno više.
Jasno.
Pobogu, Zagreb ima jedan od najboljih rezultata u regiji. Daleko bolji od ostalih zračnih luka regije.
Kako može biti katastrofalan, ako Ryanair plaća novac i ostavit će MZL Zagreb oko 5 milijuna EUR + usluge Ryanairu + gorivo + što ovi dodatni putnici potroše u MZL Zagreb.
Iz mog ugla gledanja slabi rezultati i ispod ocekivanja a i najava.
90% u odnosu na 2019. Uz bitnu razliku da je sada tu RyanAir sa nemalo aviona.
Sve u svemu Alene fino ste omanuli sa procenom za Zagreb.
A vecina komentara koji su ukazivali da Zagreb ima problem sa putnicima su ovom cinjenicom o broju putnika ispali tacni.
Ali ali EK, 2 dnevna leta Qatara puno tih linija OU itd. … Tako da treba usporedit koliko je sjedala bilo dostupno 2019 vs. 2022 u 4. mjesecu.
*fali
Slazem se Anonimuse,ali sve ispod istog nivoa od 2019. Po meni nije dobar rezultat.
Daleko od fascinantnog svakako.
Majko mila. Ako to nije dobar razultat što su onda rezultati drugih zračnih luka koji su debelo ispod tog postotka?
Da to bi bio odličan podatak.
Molim Vas iznesite podatke koji dokazuju da je među EU aerodromima u ovo vrijeme, a koji su dobili novu bazu, veći postotak broja putnika nego što je u Zagrebu.
Evo vam SJJ, ne morate cak u EU da idete
OK i to je jedan primjer. Ima ih još dva. Zagreb je 4. u regiji po rezultatu. To nije fascinantno?
Rekao sam EU s obzirom da postoje očite razlike između EU i non-EU tržišta u postpandemijskom razdoblju.
Molim Vas da iznesete konkretne podatke.
Da postoje ogromne razlike između EU i nonEU.
Ma ajte molim Vas.
Kakvo poredjenje,cinjenica je da ovo nisu fascinantni rezultati.
Ok jesu,super je sto se sve koliko-toliko oporavilo.
Ali daleko od toga da ce ova godina biti vau.
Da su rezultati recimo 110-120% u odnosu na 04/19,postujem da je fascinantno i slazem se.
Ali nece bas to biti ove sezone kao sto se ocekuje.
Ljudi božji ste vi normalni? Pa nitko se ni izblizu ne nada imati rezultat preko 100% ove godine. Tako što će imati tek 2-3 kompanije u Europi i jako malo aerodroma. Jakoooo malo.
Kako niko, pa Niš vec ima a i Sarajevo. Naravno bice i Pristina tu. Zagreb bi trebao imati takodje iznad 100% imajuci u vidu ogroman broj novih linija.
Baš svašta. Imati preko 100%. Baš svašta. Zagreb je daleko iznad prosjeka regije. I na tome mu svakak čast.
Za svoje tvrdnje trebate imati konkretne podatke sa smilslenim usporedbama. Uprotivnom ste isključivo subjektivni.
Jasno.
Zagreb je bitno iznad prosjeka Europe i daleko iznad prosjeka regije.
Ja omanu sa procentom? Što pričate vi čovječe. Ja sam najavio 250.000 putnika. Baš svašta lupate.
Zagreb ima više nego odlične rezultate, a vaši nonsensi koje pišete ne da nisu utemeljeni nego su istinski brdo gluposti.
Sada sam ipak nasao podatak da ste procenili da ce imati u 4. Mesecu 255.870 putnika.
Oprostite
Ma da. Ajde neka.
Pogrijesili ste u naslovu
Stavili ste V umjesto IV
Nista strasno svakom
Se desi bravo za ZG
Hvala na uočenoj grešci. Ispravljeno!
Off
Upravo sleteo u Niš iz Bergama. Drama pri sletanju, pred samo sletanje pilot podigao avion i kružili oko Niša skoro sat.
Možda možete da objasnite šta je bilo dramatično jer go around je sasvim normalna procedura u uslovima kada posada proceni da iz bilo kog razloga nije moguće bezbedno sletanje.
Pa kruzili su sat vremena, to nije normalno.
Kakva je bila popunjenost na leti za nis
Kaže Alen da su kružili pola sata, ne sat vremena.
I mene to interesira.
PIlot je u 10:34 UTC na 450 ft prekinuo prilaz na 11 i skrenuo desno te išao u holding. Sletjeli ste u 11:12 UTC (dakle ne sat vremena kruženja nego pola sata) na 29. Možda je razlog bila neka nagla promjena vjetra ili vremenski uvjeti. Ono što mi je upalo u oči jest, da je holding na početku bio na nekih 4500 ft i da ste onda postupno “popeli” na 6800… Da li je bilo neke oluje ili slično?
FL24:
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/9h-vui#2bbd528d
Hvala stari.
Nije bilo nikakve oluje u Nišu a razlog za prekinuti prilaz aviona iz Bergama je unstabilized approach posle čega je usledio holding na mestu koje je za to predviđeno. Dok je avion bio u holdingu kontrola letenja odlučila da dozvoli poletanje aviona za Bazel kao i sletanje aviona iz Stokholma tako da je to malo produžilo proceduru. Penjannje u holdingu je standardna procedura za prilaz za 29 jer je za početnu tačku sledećeg segmenta minimalna visina 6500 ft. Inače nije prijavljen nikakav kvar na avionu nego je jednostavno u tom trenutku bila malo veća gužva oko aerodroma.
Hvala.
Hvala!
A što je bilo?
Ne bih se bas slozio da su ovo dobri rezultati aerodroma koji je u drugoj polovini prosle godine dobio bazu Ryanaira sa 3 aviona. S obzirom na promijenjenu strukturu putnika i prihoda u odnosu na 2019. godinu, rezultatu zagrebackog aerodroma u ovoj godini pokazuju nesto sto iskusan analiticar moze iskoristiti za odredjne zakljucke.
Rezultati Zageba su fascinantni i respektabilni. Bitno viši od prosjeka regije.
Ako je to vas konacni zakljucak, ja ga postujem. A koliko ce on biti ispravan pokazat ce se vrlo brzo.
Zar smatrate da će drugi aerodromi imati više od 90% prometa iz 2019?
Ne bih se složio da je ovo fascinantno. Imati manji broj putnika uz ogromno povećanje broja linija i baziranje aviona u Zagrebu je sve samo ne fascinantno.
Ovisi kako definirate “facinantno”.
No rezultat je odličan.
Da rezultat je odličan.
ogromno povećanje broja linija? Stvarno? A di su EK, QR 2 dnevna IB leta, OU za niz tih destinacija….?
baziranje aviona? Neva veze je li avion baziran u ZAG ili leti iz drugih Baza za ZAG za broj putnika…
Naravno da nema veze gde je baziran avion ali otvaranje novih destinacija valjda treba da generiše rast kojeg očigledno još uvek nema. Gde su EK i QR pitajte nekog drugog.
Kako ga do vraga nema??????
Da nema EK, ni dva leta QR, ali ima brdo novih linija i frekvencija drugih prijevoznika.
Manji broj putnika. Vi ne vidite rezultate? Drugi najbolji IV. mjesec u povijesti aerodroma. Halooo…
Ništa tu nije fascinantno,sasvim skromno,da kažem ispod ocekivanja
Majkom mila. Baš pišete teške gluposti. Rezultat je više nego fascinantan. Bitno iznad prosjeka Europe i debelo iznad prosjeka regije. Kako to može biti loš rezultat?
Fascinantni nisu, dobro jesu
Ako vi tako kažete.
Dobila je i Riga pa nije ni blizu 90% putnika.
Nije Zagreb jedini aerodrom sa novom bazom otvorenom 2021. godine.
Sve u svemu se vidi da je odličan potez bio dovesti LCC prijevoznika kao protutežu već poprilično prisutnim legacy prijevoznicima.
Lose rezultate Zagreba pokusavate opravdati losim rezultatima Rige?
Ne znam koliko vam je to pametno.
Loše rezultate Zagreba??? Majke ti mile!!!!!
Ne, Zagreb ima odlične rezultate baš zato što je bolji od prosjeka.
Ovo sve dokazuje da ste subjektivni.
Upravo tako.
Da upravo tako. Management Zagreba je postupio pametno.
1. Doveo je legacy carriera
2. Pa long-haul
3. I na koncu LCC.
Prije svega ne bi se trebale raditi usporedbe po postocima jer nisu iste polazišne točke. Ako recimo 202x. godine Beograd poraste sa 7 mil za 10%, to je 7.7 mil, a ako Zagreb sa 3 mil za 20%, to je 3.6 mil, dakle nije isti rast, iako je na prvi pogled veći postotak kod Zagreba.
Tek će vrijeme pokazati koliko će pokrenutih linija ostati otvoreno, koliko će rast biti u dužem periodu i slično. Jer kao što nemaju svi iste polazišne točke, nemaju svi niti isti potencijal ili pool putnika pa će i to determinirati njihov rast u budućnosti. Nadam se da nitko ne očekuje kako će Niš, Sarajevo ili Priština imati kontinuirani rast od par desetaka posto.
Pristina svakako nece imati kontinuiran rast od 10% jer za to nema potencijala kao ni Zagreb, ali Sarajevi i Nis hoce.
Ako vi tako kažete… Jel evidentno je da to selo Zagreb nema potencijala.
Zagreb je imao potencija i jako dobro ga je iskoristio i dosegao plato. Taj aerodrom nema vise potencijala za veliki rast.
A stvarno svašta.
Potpuono ste u pravu. Potpisujem.
Nis na 113% u odnosu na isti mesec 2019.
Za ljubitelje statistike Nis je napravio najbolji rezultat u regionu 🤷♂️
Mislim da trebamo pričekati Prištinu.
Alene kada objavljujete Nis Banja Luku Tuzlu …
Jesu li poslali rezultate svj
Za Niš i Tuzlu imam rezultate. Tuzla će ići danas iza ponoći. Niš za vikend. Banja Luku dobivam u utorak.
Ok hvala vam
Molim.
Mislite da ce PRN imati vise od 113%?
Vrlo vjerojatno.
Mislim da će Niš tek pokazati dobre rezultate. Tek se otvaraju linije za Tivat i Atinu uz veliki broj planiranih čartera.
Tri charter linije i dvije linije sa ATR 72 neće baš previše donijeti aerodromu. Kamo sreće da nove linije otvaraju Wizz i Ryan, ali nažalost…
Slažem se sa drugom rečenicom. Wizz je recimo uveo treći let za Beč iz Niša (kao i Ryanair). Taj jedan let koji se obavlja sa A321 je po kapacitetu kao tri leta sa Q400, čisto poređenja radi.
Da tako je.