autor: Karlo Jalovičić, foto: Aerodrom Sarajevo
Bosna i Hercegovina je ove godine iznenadila čak i najspremnije. Ukupno je opslužila 1.207.968 putnika (Sarajevo 767.133, Tuzla 299.009, Banja Luka 139.886 i Mostar 1.940 putnika). Ovime je BiH prvi put došla u „koštac“ s Crnom Gorom koja je 2021. opslužila 1.324.016 putnika, te S. Makedonijom koja je opslužila 1.391.378 putnika, a konačno je „odskočila“ i od Slovenije prevozeći čak 753.561 putnika više (do 2019., ove dvije zemlje su imale vrlo sličan broj putnika, Slovenija 2019. 1.721.335, a BiH 1.919.322).
Najvažniji događaji u 2021. za BiH aerodrome
Sarajevo
Sarajevo je prvi put u povijesti pristalo na otvaranje baze s LCC kompanijom, WizzAir. Ovaj događaj je bio presudan za Sarajevo, kao i za njegov položaj na EX-YU tržištu. Također, aerodrom je ovime prihvatio i „dijasporski“ model (isključivo letovi na kojima putuje dijaspora) kakav imaju Skopje, Priština, Tuzla, Niš i Banja Luka. Sarajevo je ovdje gubilo stotine hiljada putnika godišnje.
Aerodrom je pri završetku radova na terminalnoj zgradi koja će moći opsluživati 2.000.000 putnika godišnje. Time će se dnevni broj letova, koji je tijekom zime iznosio 10-11 dnevnih letova, moći udvostručiti, te će aerodrom moći hendlati 21-22 dnevna leta, a u ljetnoj sezoni čak 35-40. To će Sarajevo približiti Zadru, Rijeci ili Tivatu u top sezoni (VI, VII i VIII. mjesec). Aerodrom je imao 77% prometa iz 2019.
Vlada FBiH je konačno ukinula putničku taksu od 10€ (novac je išao za financiranje aerodroma u Mostaru, Tuzli, Banja Luci i Bihaću), koja je Sarajevo činila aerodromom s jednim od najskupljih taksi u Europi, što je obeshrabrivalo prijevoznike da lete za ovaj aerodrom.
Tuzla
Unatoč tome što je MAT imao jako loš broj putnika u odnosu na ostatak BiH, ovaj aerodrom je na dobrom putu da napreduje u 2022. WizzAir, kao i Tuzla, planiraju bazirati 3. avion (vjerojatno A321). Trenutno se vrše radovi na 3. izlazu. Aerodrom je također raskrčio drveće i otklonio potencijalne smetnje koje bi mogle utjecati na veće avione, kao i izdržljivost piste. Aerodrom je imao 50% prometa iz 2019.
Banja Luka
Aerodrom je napravio odličan deal s aviokompanijama, te je doveo čak dvije nove (WizzAir i Air Montenegro). Banja Luka će se drugi put u povijesti ponovo povezati s Bečom (Ryanair), te biti jedini povezani aerodrom u BiH s Italijom nakon dugo vremena (Ryanair, Milano Bergamo). Podsjetimo, Alitalia Express je u novembru 2006. uvela direktne svakodnevne letove Milano Malpensa-Sarajevo sa Embraerima ERJ-145, međutim, aviokompanija je vrlo kratko letjela na ovoj liniji. Fly Bosnia je okušala sreću na letovima Sarajevo-Rim Fiumicino, ali bezuspješno. Također, Montenegrova linija Tivat-Banja Luka je vraćena nakon dugo godina. Zadnji put ju je letjela BH Airlines 2014., tako da je ovdje aerodrom uzeo dodatne putnike. Aerodrom je tijekom cijele prošle godine razmatrao zatvaranje piste i taxiwaya radi obnove, međutim, aerodrom nije dobio potreban novac, tako da je iskoristio šansu suspendiranja letova aviokompanija i to će odraditi do kraja 2. mjeseca ove godine. Aerodrom je imao 93% prometa iz 2019.
Mostar
Unatoč tome što je aerodrom Mostar imao skoro najlošije rezultate u Europi, management je odradio nekoliko vrlo važnih koraka prošle godine. Naime, management je prisustvovao sajmu „World Routes Milano 2021.“ i imao ozbiljne pregovore s Air Dolomitijem, Eurowingsom (Lufthansa Grupacija) i Wizzairom (vodeći LCC u BiH, koji je u prošlosti planirao letjeti za Mostar). Također, aerodrom je dobio 4.000.000€ pomoći (8.000.000 KM) od Hercegovačko-neretvanskog kantona. Novac je namijenjen za subvencije, isplaćivanje plata, pokrivanje osnovni troškova i otplatu dugova.
Što možemo očekivati 2022?
Aviokompanije Sarajevo
U intervjuu za ZAMAAERO, početkom 10. mjeseca 2021. godine, direktor Alan Bajić je potvrdio da je aerodrom u pregovorima s nekoliko europskih legacy carriera, te je izjavio kako je to strateški cilj poslovanja. Kompanije za koje postoji velika mogućnost će biti označene s 3 plusa (+++), postoji mogućnost (++) i mala mogućnost (+). Navedene kompanije su nabrojane u intervjuu.
Aegean- (++): Sarajevo je u 2019. godini imalo direktne sezonske letove Atena-Sarajevo koji su letjeli 2 puta sedmično sa Olympicovim Dash-8 Q400 avionima (podružnica Aegeana). Postoji mogućnost da se ovi letovi ponovo realiziraju čak i na year-round operacije. Sarajevo nudi poticaje avioprijevoznicima da lete i cjelogodišnje letove. Flynas i Swiss su odlučili da lete year-round operacije za Sarajevo zahvaljujući poticajima koji su im nuđeni.
Air France (+): Air France je jako slabo prisutan u EX-YU državama koje nisu dio EU. Jedini od gradova u regiji, koji nije u EU, a u njega leti Air France je Beograd. Čak su i ti letovi sezonski i nisu year-round. Teško je očekivati da će Air France u bližoj budućnosti letjeti za Sarajevo.
British Airways (+): British Airways je do X/2008. godine letio na liniji London Gatwick-Sarajevo s Boeingom 737-400 3 puta sedmično. Također, British Airways se jako teško snalazi u pandemiji, posebno na EX-YU tržištima. Ne leti ni za Beograd, a sada se muči i sa Zagrebom. Ne treba računati da će British Airways pokrenuti letove za Sarajevo u bližoj budućnosti.
KLM (++): KLM se jako dobro adaptirao EX-YU tržištima. Lete za Beograd, Zagreb, Ljubljanu, Split i Dubrovnik. Beograd je van EU i neočekivano je što se isti vratio u Beograd nakon više od 30 godina, a još je interesantnije koliko je brzo povećao frekvencije s 3 sedmična leta na čak 2 dnevno. Najavljeno je i dodatno povećavanje frekvencija iz Dubrovnika preko ljeta. Vrlo je moguće da BiH nije zanemarena ovaj put.
LOT Polish Airlines (+++): LOT je prisutan u svim EX-YU državama već jako dugo vremena. BiH je jedina zemlja u koju ne lete, što je poprilično nejasno. LOT ima vrlo „razvijen“ code-share s Croatiom Airlines na letovima Varšava-Zagreb-Sarajevo. LOT definitivno nije zanemario Sarajevo i bila bi velika šteta da ne počnu letjeti ove godine, a imaju velike potencijale i značajan profit na ovoj liniji.
Transavia (++): Isto kao i s LOT-om. Transavia leti na sva EX-YU tržišta, osim BiH. S obzirom na to da je dio Air France-KLM grupacije, ako ova 2 legacy carriera ne bi letjela za Sarajevo, Transavia bi odlično popunila prostor od pomenuta dva prijevoznika, za manju cijenu i sličnu uslugu. Sarajevo bi ozbiljno trebalo privući ovog prijevoznika.
Aviokompanije Tuzla
Tuzla je već dugo vremena poznata po „ubacivanju jaja u jednu košaru“. Već dugo nije došla niti jedna kompanija u Tuzlu. WizzAir drži monopol već od 2015. godine, kada je kompanija Montenegro Airlines ukinula letove Beč-Tuzla koje je letjela s E195. Međutim, u 2022. postoje male šanse da će druge kompanije otvoriti letove za Tuzlu.
Ryanair (+): Ryanair je već pokušao letjeti za Tuzlu i otvoriti 2 nove linije (i još potencijalne 3), međutim, vlada Tuzlanskog kantona je odlučila da svu prednost da Wizz airu. Mada, MAT nije zvanično objavio da je u potpunosti odustao od Ryanaira i da više ne pregovaraju. Management MAT-a još uvijek ne želi detaljnije pričati o odnosima s Ryanair-om, tako da bi trebalo sačekati još koje vrijeme.
Pegasus (+): Management dosta često spominje da ima dobru suradnju s Pegasusom, međutim, još uvijek ne postoje jasni izvori da će ovi letovi biti realizirani u bliskoj budućnosti. Podsjetimo, Pegasus je kompanija koja u slučaju nevremena uvijek šalje svoje avione u Tuzlu, što nam može reći da neki deal sigurno postoji.
Aviokompanije Banja Luka
Banja Luka je odradila odličan posao u prošloj godini. Banja Luka, prema nezvaničnim izvorima, pregovara se jednom poznatom LCC kompanijom koja je uspješna na EX-YU prostorima, ali nije nikada letjela za BiH.
EasyJet (++): Ukoliko bi Banja Luka ove godine uspjela napraviti deal s EasyJetom, bila bi prvi EX-YU aerodrom na koje bi letjela sva 3 najveća Europska LCC, a da nisu leisure linije. Ovime bi i Banja Luka bila prvi aerodrom koji bi „uveo“ easyJet na BiH tržište i „otkrio“ mu sve njegove potencijale. Ovo bi značilo za sve aerodrome u BiH.
Aviokompanije Mostar
Kao što je već spomenuto, management Aerodroma Mostar je bio na sajmu u „World Routes“ u Milanu. Trenutno su poznate dvije nove kompanije koje bi mogle letjeti za Mostar.
Air Dolomiti (++): Za Mostar već leti Eurowings nije nepoznat Lufthansa Grupaciji. Air Dolomiti ima bazu u Minhenu, Frankfurtu, Firenci i Veroni, destinacije koje bi savršeno odgovarale Mostaru. Međutim, Air Dolomiti leti u samo 3 zemlje (Njemačka, Italija i Austrija), tako da mislim da će se oko njega ipak morati malo više potruditi.
Wizzair (++): Mostar je bio potencijalna destinacija WizzAira 2012. godine, međutim, ipak su odlučili letjeti za Tuzlu. S obzirom na to da lete na sve aerodrome u BiH, jako teško će Wizz odbiti deal aerodroma kao što je Mostar. Mostar bi mogao imati jako mnogo linija iz Poljske (hodočasnici), na kojima bi Wizz bez problema punio svoje avione, s obzirom na to da je Poljska prva zemlja u koju je Wizz letio još 2003. godine, kada je nastao.
Nove linije Sarajevo
Wizzair najrealnije: Rim Fiumicino, Milano Malpensa, Karlsruhe-Baden/Baden, Berlin Brandenburg, Nuremberg, Hannover, Växjö
Wizzair manje vjerojatne: Barcelona, Malta, Friedrichshafen, Larnaca, Torino, Bologna, Prag, Budimpešta
Nordwind najrealnije: Moskva Sheremetievo
LOT najrealnije: Varšava
Aegean najrealnije: Atena
Lufthansa Grupacija manje vjerojatne: Minhen, Düsseldorf, Berlin Brandenburg
KLM manje vjerojatne: Amsterdam
Transavia manje vjerojatne: Amsterdam, Paris Orly
Nove linije Tuzla
Wizzair najrealnije: Brisel Charleroi, Paris Beauvais/Orly (ako prebace operacije), Oslo Sandefjord, Hamburg, London Luton/Gatwick
Wizzair manje vjerojatne: Rim Fiumicino, Hannover, Copenhagen
Nove linije Banja Luka
Wizzair najrealnije: Hannover, Karlsruhe-Baden/Baden, Billund, Friedrichshafen
Wizzair manje vjerojatne: Copenhagen, Rim Fiumicino
Ryanair najrealnije: Rim Ciampino, Paris Beauvais, Oslo Sandefjord
Ryanair manje vjerojatne: London Stansted, Malta
Easyjet najrealnije: Basel, Geneva, Berlin
Nove linije Mostar
Lufthansa Grupacija najrealnije: Stuttgart, Minhen, Frankfurt
Lufthansa Grupacija manje vjerojatne: Beč, Berlin Brandenburg
Wizzair najrealnije: Dortmund, Malmö, Katowice, Varšava, Memmingen, London Luton/Gatwick, Basel, Gdansk
Wizzair manje vjerojatne: Milano Malpensa, Rim Fiumicino, Barcelona, Oslo Sandefjord
Croatia Airlines manje vjerojatne: Zagreb
Broj putnika Sarajevo
1.140.000-1.440.000 putnika
Broj putnika Tuzla
400.000-500.000 putnika
Broj putnika Banja Luka
300.000-400.000 putnika
Broj putnika Mostar
-20.000-50.000 putnika – 100.000-250.000 (ako se planovi s Wizzairom i Air Dolomitijem ostvare)
Ovo možemo očekivati u tekućoj godini. Pandemija se privodi kraju, tako da bi aerodromi i aviokompanije trebale iskoristiti šansu da se prošire na nova tržišta i uzmu što je veći profit moguće.
Alene kad cete u TZL I SJJ
Vrlo vjerojatno iduči četvrtak, petak i subotu.
Možemo li tokom Februara očekivati intervju sa direktorom FlyBosnie i aerodroma u BiH ?
Sa svim aerodromima u BiH smo imali intervjue osim sa Mostarom. Za FlyBosniu ne znam, ne ovisi o meni.
Banja Luka vec otvorena, sjajno momci rade
NOTAM A0312/22: Banja Luka International Airport (LQBK)
A0312/22 NOTAMN
Q) LQSB/QFALT/IV/NBO/A /000/999/4456N01718E005
A) LQBK B) 2202040000 C) 2202142359 EST
E) AERODROME LIMITED TO ALL TRAFFIC EXCEPT FOR PRIVATE FLIGHT WITH
MTOW UP TO 8000 KG
CREATED: 03 Feb 2022 18:27:00
SOURCE: EUECYIYN
Ne hvalite ih puno jos dok ne zavrse. Ovo Mile slijece pa MORAJU tad otvoriti. Samo vi radite.. ja cu sletiti i zakociti dok dodjem di vas i do rupa 😃
Pista se sanira dio po dio. Tako da manji avioni mogu slijetati na dijelu piste, u nekim momentima čak i na cijelu pistu.
Hvala konzultantnu na objasnjenju.. no shit pitaj propise moze li tako??? Vidis da je u Notamu private flight.. covjek slijece na svoju njivu!!
Possehl je mogoa raditi samo noću od 22 do 06 ili od 20 do 10, te bi pista bila otvorena dio dana, no tada bi aerodrom bio duže zatvoren i prića bi koštala više. Aerodrom se odlučio za ovu opciju. Stoga nije čudno da se aerodrom povremeno može otvoriti. To je stvar organizacije posla i ništa drugo.
Fenomenalno brzo ljudi rade, LQBK otvoren urgentno 🙂
NOTAM A0315/22: Banja Luka International Airport (LQBK)
A0315/22 NOTAMN
Q) LQSB/QFFCG/IV/NBO/A /000/999/4456N01718E005
A) LQBK B) 2202040800 C) 2202042100
E) RESCUE AND FIREFIGHTING DOWNGRADED TO CAT 3.
CREATED: 04 Feb 2022 07:02:00
SOURCE: EUECYIYN
NOTAM A0312/22: Banja Luka International Airport (LQBK)
A0312/22 NOTAMN
Q) LQSB/QFALT/IV/NBO/A /000/999/4456N01718E005
A) LQBK B) 2202040000 C) 2202142359 EST
E) AERODROME LIMITED TO ALL TRAFFIC EXCEPT FOR PRIVATE FLIGHT WITH
MTOW UP TO 8000 KG
CREATED: 03 Feb 2022 18:27:00
SOURCE: EUECYIYN
NOTAM A0310/22: Banja Luka International Airport (LQBK)
A0310/22 NOTAMN
Q) LQSB/QMXLC/IV/M /A /000/999/4456N01718E005
A) LQBK B) 2202040000 C) 2202142359 EST
E) TWY B CLSD
CREATED: 03 Feb 2022 18:07:00
SOURCE: EUECYIYN
NOTAM A0120/22: Banja Luka International Airport (LQBK)
A0120/22 NOTAMN
Q) LQSB/QNATT/IV/BO /AE/000/999/4456N01718E005
A) LQBK B) 2202240000 C) 2203092359
E) TRIGGER NOTAM – PERM AIRAC AIP AMDT 001/2022 WEF 24 FEB 2022
CHANGES TO: RADIO NAVIGATION AND LANDING AIDS
CREATED: 13 Jan 2022 08:20:00
SOURCE: EUECYIYN
Imaju još nekih 8 dana posla.
Za ljetnu sezonu Turkish će imati sedmično 41 let .
Prema gdje?
Gdje će imati. I ja se pitam ?
A da.
Prema Sarajevu .
Možda sve zajedno kompanije koje lete iz Turske. Ne vjerujem da će sam Turkish toliki broj imati
Ni sve kompanije zajedno nemaju toliko letova.
Neće. Imate navedeno koliko će letova imati u mom članku.
Prema Sarajevu .
Svaka čast. Dobra analiza i prognoze
Slažem se.
Hvala Vam!
Wizz Air se seli na Orli u Parizu?
Još ne. Na svim zračnim lukama u regiji ima opciju Orly. No, kada otvorite letove za taj dan piše “nema letova”. Jel to oni nešto pripremaju, pa se čeka provedba, tek trebamo vidjeti. U svakom slučaju redovno provjeravamo stvari.
Kakav clanak svaka cast
Samo nije BNX jedina povezana s Italijom
Ima i TZL MILAN
Hvala na ispravci.
Nisam stavio iz jednog razloga. Banja Luka je već imala 2 sedmične rotacije za Bergamo čitav prethodna 2 mjeseca, a Tuzla ih tek uvodi krajem 3. mjeseca. Iz Banja Luke je ta linija već uvedena i nastavlja se odmah početkom 3. mjeseca (kada se završe radovi). Zato nisam stavio ni Treviso-Sarajevo, jer ta linija nije još “zvanično” uvedena.
Hvala Vam!
Logično.
Također i Wizz Air uspostavlja Veneciju od kraja Marta iz Sarajeva
Mislite na Treviso, jer iz Venecije nemaju letova za SJJ. O Trevisu smo već pisali tri puta.
Da mozda uspostace i Treviso TZL nikad se ne zna
Nikad se ne zna.
Ma da, Treviso, ne Venecija. Ali to je jako blizu
Daleko nije. Nije baš ni iza čoška. 40 km.
Ma to je uvezano autocestom, za pola sata do Venecije
Svakako je.
Svaka čast ljudima u Bosni koji se bave avijacijom. Kad pročitam ovde sa kakvim se problemima suočavaju od malo sposobnih i verovatno do zla boga korumpiranih kantona, samozaljubljenih entiteta do slabo funkcionalne centralne vlasti, onda su rezultati fenomenalni.
Apsolutno. Potpuno stoji to što ste napisali.
Nije sve tako crno kao što se prikazuje
Pa i ne prikazuje se crno.
Ne vjerujemo da je Vlada Federacije finansirala aerodrom u Banja Luci.
Zar negdje piše da je?
Ovako piše
Vlada FBiH je konačno ukinula putničku taksu od 10€ (novac je išao za financiranje aerodroma u Mostaru, Tuzli, Banja Luci i Bihaću), koja je Sarajevo činila aerodromom s jednim od najskupljih taksi u Europi, što je obeshrabrivalo prijevoznike da lete za ovaj aerodrom.
Da stvarno piše, u pravu ste.
Da, tu je autor pogriješio. Taj novac je išao za Mostar, Tuzlu i Bihać, nije išao za Banja Luku.
Nije Vlada FBiH, ali od Ministarstva Saobraćaja i Komunikacija Bosne i Hercegovine Banja Luka dobija novac kao i od BHANSA-e
Banja Luka dobiva novac od Ministarstva? Ma odakle vam to?
Koji novac Banja Luka dobiva od BHANSA-e? Konačno BHANSA je za cijelo područja BiH. Federacija nije.
Pa dobijala je i ima pravo na novac od Ministarstva Saobraćaja i Komunikacija BiH, a naravno da je BHANSA za cijelo područje BiH, pa imaju i sjedište u Banja Luci
Koliko novaca i kada je Banja Luka dobila od Ministarstva saobraćaja i komunikacija BiH?
Pa i sjediste BH DCV je u Banjaluci.
OK.
Nije sjedište BHANSA u Banjaluci nego u Mostaru. U Banjaluci je dio oblasne kontrole, u novom objektu.
Da sjedište je u Mostaru.
Ministarstvo na nivou BiH kao i BHANSA ne doznacavaju sredstva ni jednom aerodromu. To nije u njihovoj nadležnosti. Samo entiteti Federacija i Republika Srpska a negdje i niži nivoi vlasti opstine i kantoni mogu doznacavati finansijska sredstva.
Tako i ja mislim. Odakle čitatelju onda takva informacija?
Pa zašto onda to ministarstvo postoji, samo za autoputeve očito ? Ne razumijem
Federacija i njoj pripadajući entitet je jedno i toj Federaciji ne pripada Republika Srpska. Samim time ministarstvo Federacije nema u kompetenciji Republiku Srpsku.
Ali ja nisam nigdje spomenuo entitetsko ministarstvo, već državno
Nisam ni rekao da ste. No, ja sad ne razumijem. Jel postoji Federalno ministarstvo i onda još i državno ministarstvo (gdje spada Federacija + Republika Srpska)?
Postoje entiteska ministarstva saobraćaja, tj FBiH i RS, a postoji i državno ministarstvo, ali ono je samo za sebe, nema veze sa spajanjem dva entitetska ili tako nešto. Dakle, postoje tri ministarstva na višem nivou, a svakako postoje i kantonalna, poput Ministarstva saobraćaja Kantona Sarajevo itd itd
A bogte. Znači tri ministarstva: kantonalno, federalno i državno?
Da, ali NE 😄. 3 nivoa, kantonalno, entitetsko, Državno. 10 kantona, 2 entieta 1 država = 13 Ministarstava saobraćaja i komunikacija u Bosni i Hercegovini. Naravno, najbolje od njih radi sarajevski kanton
A bogte.
Ne. Postoje samo ministarstva Srpske i Federacije BiH za saobraćaj
Eto ga, na.
Ne postoji na zajedničkom nivou ministarstvo saobraćaja nego samo ministarstvo civilnih poslova i komunikacija koje ima druge nadležnosti. Dakle, saobraćaj je na nivou entiteta
O bože, dajte se dogovorite.
Ministarstvo transporta i komunikacija BiH ni BHANSA
Ne daju finansijsku podrsku BNX ,jedino ministarstvo saobracaja i veza Republike Srpske.A BHANSA je jedino zaduzena za pitanje ILS sto se tice aerodroma.Tako da ce tesko dobiti TZL ILS cat 3,velika je to investicija.
Ma da, nelogično je da Ministarstvo Federacije financira BNX.
Što s njima?
Ako mislite na BHANSA-u,ona je duzna da upuca 10 miliona EU u projekat,osim ukoliko ne bude donacija od trećeg pravnog lica,a to je u ovoj situaciji nemoguce .Sarajevo koje je prioritet ne moze nadograditi ILS zbog konfiguracije terena,Mostar nema uopste ILS nego IGS,a onda ostaju Banja Luka i Tuzla. Da jedan aerodrom dobije cat 3,a drugi nista.Tesko zbog politicke ravnoteze.Sjediste BHANSA-e je na Aerodromu Mostar
Jasno.
Air Cairo pušta u prodaju karte za letove BNX-HUG i SJJ-HUG
Još ne pušta. Možda će uskoro pustiti, ali još ih nije pustio.
imnaju i sistemu ali nemaju datumi. Sad sam gledao,
Nemaju. Ima samo navedena destinacija. To ne znači ništa.
Ma naravno da ne znači, ali ajde barem nešto ima.
Nemalo kompanija tako drži destinacije godinama, onda ih ili izbrišu ili pokrenu letove. Tako da…
Od 28.04. – 27.10. svaki ponedeljak i cetvrtak
Odakle vam to? U njihovom sustavu još nema ništa.
HRG – BNX 1300-1630. BNX – HRG 1730-2100
Da, da. Uneli su sve.
Da. Ali karte nisu dostupne.
Ima li neko preduzimljiv da od ovih letova za Bosnu napravi turu piramida
Novax pardon Novak Djokovic 🙄
🙂
No, no…
Da nisu.
To se još ne vidi na njihovoj stranici.
Nove linije za Hanover nisu realne, jer se Wizz povukao sa ovog aerodroma. Zatim, nije BIH jedina ex-yu država gde ne leti Transavia, na žalost dolaskom KLM u Beograd izgubili smo mogućnost leta Transavim iz Srbije do Amsterdama za 39 evra.
I sad se može pronaći poneka karta po ludo niskoj cijeni. A ni Transavia nije bila jeftina
Nisu skupe karte za AMS ali Transavia je bila upola jeftinija. No tu je dobri stari Ajndhoven
Upravo tako.
No, ali svakako je Transavia jeftinija od KLM-a.
Jasno da je Beograd KLM-om izgubio Transaviu. No, to ne smatram lošim za Beograd.
Ali ovo nije članak o Wizz Air-u, pa da se bazirate na njega. Eurowings bi mogao letjeti na liniji Sarajevo – Hannover
Pa nitko se ne bazira na Wizz Air.
Pa tako je meni zvučao komentar
Meni svakako nije. No, nije bitno.
Također, zaboravio sam napisati da je Bosna i Hercegovina dobila certifikat SAFE COUNTRY CORONAVIRUS, a još jedan veliki plus jeste što smo jedna od rijetkih, ako ne i jedina u Europi koja nema kovid propusnice i neke rigorozne mjere. Sve je otvoreno i ide normalno svojim tokom, samo što se apeluje da se maske nose i da se ljudi vakcinišu.
Zbog toga u BiH i ima najviše umrlih.
A ima?
Nema
Eto.
Da se razumijemo. Bosna i Hercegovina po statistikama je 3 država po broju smrtnih slučajeva, a razlog je to što ko god umre, naprimjer od srčanog udara, doktori ga zateftere da je umro od koronavirusa. Na početku pandemije, porodice od umrlih dobivali su papire da potpišu da preminuli nije umro od srčanog udara ili moždanog udara, već od koronavirusa. Sada ni ne dobijaju, već doktori sami tako zabilježe. Ako se pitate zašto se to radi ? Radi se, jer tako država dobija pare od Medunarodnih zajednica i institucija. Bosna i Hercegovina na dan prosječno ima 1500 zaraznih, Hrvatska po 15 hiljada, a onda dođe podatak da je u Hrvatskoj umrlo od koronavirusa oko 30-tak osoba, a u BiH 80. Gdje je tu logika molim vas ?
I u Hrvatskoj je to tako. Ovdje se šalimo da kada vas ubije autobus na cesti oni napišu da ste umrli od Covida-19.
Isto, apsolutno ista situacija. A u realnosti možda je 3 hiljade u BiH umrlo
OK, ovo je zadnji komentar o Covidu-19 ovdje.
👍
Logika je da vam je Zdravstvo najlosije u regionu, da imate izuzetno nizak broj vakcinisanih, da vise verujete u Piramide i ravnu plocu nego li u nauku.
Sto se reklo Bog neka vam je na pomoci…
OK, zašto mi o tome sada? Ovo je tema o BIH zrakoplovstvu, nikako ne o Covidu-19.
Niti je zdravstvo najlošije u regionu, niti svi vjeruju u ravnu ploču. Komentar nema osnova a još manje logike, kako je i započet
Naravno da obgromna većina ne vjeruje u ravnu ploću.
Iskreno znam da je zdravstvo u BiH smak svijeta. Naši ljudi kada se razbole u Hercegovini, bježe autom u Hrvatsku na lječenje (čak i banalne stvari kao prijelom noge). Koja zemlja u regiji ima lošiji zdravstveni sustav od BiH?
U BiH zdravstveno liječenje je u problemima, jer je sve preskupo, a imamo vrhunske doktore
Kako god. Ndo bog da se čovijek razboli u BiH.
Pa gledajte ne dao Bog da se nikako razboli bilo gdje na svijetu, ali svakako državno zdravstvo je u problemima, ali ko ima pare može se liječiti u privatnim klinikama, a tu je stvarno moramo priznati sve pod konac uređen sistem, jako vrhunski doktori, ali pare koče većinu ljudi, jer je to skupo 🙄🤐
No, to je istinski loše.
Pa jeste, ali mi smo država koja je izrasla nedavno iz rata, koja je u jednoj velikoj tranziciji u svim sferama, koja ima kompleksniji sistem od ostalih, pa zato ne možemo biti Njemačka znate. Ali valjda nekada bude bolje, jer nije samo do vlasti, i di naroda je: tj: mentaliteta
Jasno.
Zavisi gdje se razbolite. Nije Hercegovina reper za sve
Reper?
Ni u hr nije bajno. Kosovo, CG, Makedonija. Ne mogu komentirati za cijelu BiH jer je zdravstvo potpuno odvojeno. U Srpskoj je mnogo urađeno u zdravstvu. Verujte da bih se radije lijecio u Srpskoj u UKCRS u Banjaluci bolnički nego u pola bolnica u Njemačkoj. Radio sam u dosta njemackih bolnica. Znam iz prve ruke
Ma kaj got.
U kojoj zemlji je zdravstvo losije od BIH? Nema. Najgori ste. Ne dao bog da se zadesi neko u njihovim bolnicama.
Dobro, čemu to dalje?
prema ECHI 2018 Listi zdravstvenih sistema u Europi najbolji je:
1. Switzerland
2. Netherlands
3. Norway
4. Danemark
5. Belgium
6. Finland
7. Luxembourg
8. Sweden
9. Austria
10. Iceland
11. France
12. Germany
13. Portugal
14. Czech Rep
15. Estonia
16. UK
17. Slovakia
18. Serbia
19. Spain
20. Italy
21. Slovenia
22. Ireland
23. Montenegro
24. Croatia
25. North Macedonia
26. Cyprus
27. Malta
28. Lithuania
29. Greece
30. Latvia
31. Bulgaria
32. Poland
33. Hungary
34. Romania
35. Albania
Nek je Srbija ovako visoko, odmah znam koliki su magarci radili ovu listu.
Smešno.
To zakljucujes samo na osnovu toga sto je Srbija visko rangirana. Pa vidi kako god da je, zdravstvo u Srbiji je naslednik mesavine komunističkog ali i zapadnoevropskog zdravstva. Mi imamo primarne(dom zdravlja), sekundarne(opšte bolnice) i tercijarne stepene zdravstva(klinički centri) dok je to misaona imenica za većinu EU država. I dok na primer nas skoro svaki dom zdravlja nudi veliku količinu zdravstvenih usluga, njima EU to bude veće bolnice. Cinjenica je da je nesto dobro nasledjeno iz vremena pre ratova 90-tih
Imao sam prilike liječiti se u Srbiji. Nije baš neki dožvljaj. Jednom sam čak i zavoje morao kupiti u ljekarni da ih promijene.
Imao sam i ja u EU, moraš mnogo novca imati inače ne postojiš kao pacijent.
To ako niste gradjanin EU. Ja u EU imam full zdravstvenu skrb gratis
A gdje to. Lično sam primio porodicu iz hr sa EU zdrav karticama i morali su sve nažalost iskesirati. Pokušao sam sve da ne plate ali nije uspjeli. Nisu došli na merenje Zlaja nego su djeca imala temp i dr. Nemojte zaista zdravstvo komentarisati ako u njemu ne radite. Ne plaća se samo ako se pacijent primi u hitnu pomoć
Tlaka
Ne to nije istina. Ja i moj tim smo milijun puta dobili zdravstvenu skrb sa EU plavom zdravstvenom karticom.
Pitam koja je to organizacija koja je tako nešto napisala.
Što je to ECHI?
logika je veoam jednostavna
Srbija dnevno testira i do 30 000 uzoraka
BiH oko 3000
Na žalost ali je kod nas tako.
OK, sad dosta o Covidu-19. Ovo nije tema o Covidu-19.
Pa to je onda u vezi korone. Opet to ne stoji. Kvalitet ne zavisi od broja testiranih. Lista nema logike
????
……… “Na početku pandemije, porodice od umrlih dobivali su papire da potpišu da preminuli nije umro od srčanog udara ili moždanog udara, već od koronavirusa” …..
Stara ljiga.
De, da se malo uozbiljimo.
Samo, jedino i isključivo ovlaštena SLUŽBENA OSOBA (čitaj LJEKAR ), može da u službeni dokument unese uzrok smrti.
Familija je tu da potpiše prijem tijela. TAČKA.
Ako familija iskešira, može tražiti vještačenje (obdukciju) ili ako nije zadovoljna – supervještačenje.
Ako ljekar procijeni da ima elemenata
krivičnog djela, obavlja se obdukcia, po službenoj dužnosti, ali tada država časti.
Ovo su tako trivijalne stvari, da ih zna baš svako ko hoće da zna
Jasno. No, u Hrvatskoj su obdukcije zabranjene tijekom pandemije.
Istina, jedina država gdje me nitko ne pita za Covid propusnice.
Pa zar se već covid propusnice nisu ukinule, Danska, UK, sad kreće i u Njemačkoj. Dakle BiH razmišlja malo brže
Iskreno treba pustiti da Omikron napravi svoje i više uništi ovu pandemiju. Propusnice to samo usporavaju.
Tačno
U Nemackoj se sprema obavezna vakcinacija za sve. Tacno je da ce oko 2G pravila popustiti ali nista vise od toga.
Koma! Obavezno cijepljenje sada kada je sve gotovo?
Samo za određene grupe kao zdravstvo, policija, vojska
????
Pa sad se ukidaju po EU
Što se ukida po EU?
Čega se pametan stidi…
Ha…
Pa zbog čega protesti u tim pametnim zemljama?
I treba biti protesta. Ovo sve oko Covida-19 je notorni nonsens. Poglavito sada sa Omikronom.
U Kanadi je haos. Premijer Trudo prebačen na tajnu lokaciju
Ma da, bilo je na vijestima. I?
Šaka jada ultradesničara, ravnozemljaša, polupismesnih kmetova ali i onih koji fino zaradjuju od lakovernog naroda prodavajući „organske“ antibiotike i razne suplemente sumnjivog sastava.
Šaka jada? Deseci tisuća ljudi diljem svijeta je šaka jada? Ma čestitam!
Jako dobar sadržaj u ovoj vijesti. Sviđa mi se obrada i analiza, a neko sam ko dolazi iz Bosne i Hercegovine. Naravno, ja bih nešto prepravio kako ja mislim, dodao ili oduzeo. Naprimjer Wizz Air bi po meni mogao u 2022 bazirati i treću avion, a da linije budu ovako:
Berlin – redovna linija 3 puta sedmično, ljetna sezona 5 puta
Milano – redovna linija 2 puta sedmično, ljetna sezona 4 puta
Rim – redovna linija 3 puta sedmično, ljetna sezona 5 puta
Venecija – sezonska linija [ Maj – Septembar ] 2 puta
Barcelona – sezonska linija [ Maj – Septembar ] 4 puta sedmično + da se uvede tokom novogodišnjih praznika 2 puta
Hannover – redovna linija 2 puta sedmično, ljetna sezona 4 puta
Numberg – redovna linija 2 puta sedmično, ljetna sezona 4 puta
Beč – redovna linija 7 puta sedmično, ljetna sezona 14 puta
Budimpešta – redovna linija 3 puta sedmično, ljetna sezona 5 puta
Amsterdam – Transavia 3 puta sedmično, ljetna sezona 7 puta
Varšava – LOT Polish 3 puta sedmično, ljetna sezona 5 puta
Moskva – Aeroflot 3 puta sedmično, ljetna sezona 5 puta
Atina – Aegean 2 puta sedmično, ljetna sezona 5 puta
Amman – Jordan Airlines { sezonska linija } 2 puta
FlyBosnia ?🧐 Ovo ako budu zaista finally pristupili ozbiljno poslu ( vi ćete praviti intervju, pa ćete i sami dati mišljenje da li je uprava spremna podići ovu aviokompaniju ili zaista nema budućnosti ). Dakle ovo je pod upitnikom ⬇️
Minhen – 3 puta sedmično, ljetna sezona 7 puta
Geneva – 2 puta sedmično, ljetna sezona 4
Frankfurt – 4 puta sedmično, ljetna sezona 6
Ankara – 7 puta sedmično, ljetna sezona 10
Doha ( Doha samo ako se Qatar Airways ne vrati u 2022 ) – 3 puta sedmično, ljetna sezona 7 puta
Muscat – 2 puta sedmično, ljetna sezona 4 puta
Hurghada – { sezonska linija } 4 puta sedmično
Monastir – { sezonska linija } 4 puta sedmično
Malta – { sezonska linija } 4 puta sedmično
Antalya – { sezonska linija } 7 puta sedmično
Naravno, za ove linije mora imati minimalno 2 aviona.
PS: stavio bih tu u letove ka Čikagu ili Saint Louis-u kao sezonske, ali nema potrebe da kreće opet rasprava oko long-haul letova iz Sarajeva. To ćemo prepustiti upravi.
Tuzla može dovesti 3 Wizz Air avion, ali vakcina bi bila uspostavljanje letova ka Istanbulu, Abu Dhabiju, Riyadhu, Kuwait Cityu i Minhenu, jer na tim linijama ima toliko putnika da Sarajevu neće oštetiti poslovanje, a sebi bi poboljšala, a Wizz Air ne bi ništa gubio, s obzirom da on ne leti na ove destinacije
Mostar po meni treba dovest Easy Jet I uspostaviti letove ka Njemačkoj, Velikoj Britaniji, Italiji, Španiji, Poljskoj, Rusiji, Švedskoj i Austriji, a ni Ryanair ne bi bio loša konkurencija. Ali tbje sada sve na upravi
Banja Luka bi mogla dovesti Transaviu, Turskih Airlines, S7, Easy Jet i neku arapsku kompaniju poput AirArabia-je
Hvala za vaše mišljenje.
Ništa 👍
🙂
Malo prenaduvan red letenja. Nije realno. Za BNX pogodak bi bio Easy Jet BNX Berlin i Wizz Paris. London isto
Ma dobro nije autor mislio da bi se sve to moglo ostvariti. On je samo napisao što misli da bi se moglo desiti.
Moja analiza ne odnosi se da se to sve ispuni u 2022 ali do 2024 bi moglo napornim radom
Nebi. Ali ok.
Gospodine Alene vaša prva rečenica govori sve. Bosna i Hercegovina je iznenadila i najspremnije, pa zašto ne bi onda opet. Napornim radom da, ali hajde da izbacimo iz ovog Banja Luku, Tuzlu, Mostar. Sarajevo može ovo sve ispuniti do 2024
Apsolutno ne.
To nije napisao gospodin Alen. No, malo je ovo ipak preambiciozno, ali ne kažem da je loše. Za ovakav red letenja, Wizz bi morao imati 5 aviona, a ne 3.
Legacy prijevoznici bi trebali imati daleko više frekvencija od ovih koje ste nabrojali. Nema smisla da Transavia leti samo 3 puta sedmično AMS-SJJ, 7 letova sedmično bi trebalo biti preko čitave godine (kasnije povećati na 14 radi lakših transfera). Aeroflot bi trebao letjeti svakodnevno da bi zadovoljio potrebni kapacitet na liniji SVO-SJJ. Varšava bi. također, mogla ići 2 puta dnevno (14 puta sedmično) sa Embraerima E170, E175, E190 ili E195. Za Atenu se slažem da bi 2-3 sedmična leta preko zime bila dovoljna, a preko ljeta svakodnevno s Q400.
Fly Bosnia i da doista pokrene letove, nema potencijala niti na jednoj od linija, zašto?
1. Kompanija ima jako lošu upravu koja, nažalost, ne želi da prati trendove zračnog prometa.
2.Na više od pola nabrojanih linija imaju itekako jaku konkurenciju.
3. Preostale 2-3 linije ne bi mogli pokrenuti jer bi prije ili kasnije dobili daleko jaču konkurenciju na istim.
Unatoč svemu, nije loše ovo što ste napisali, ali se neće moći dogoditi u naredne 2-3 godine.
Sedam Transavie i isto toliko Aeroflota? Puno pretjerano. Pa Aeroflot ima po sedam letova za Zagreb i za Beograd. Ne pretjerujete li puno sa potencijalima Sarajeva???
Varšava dva put dnevno. Kao u najbolja vremena 2019. za Zagreb, ni za Beograd toliko nisu letjeli. Malo realnosti. Aegena za Atenu svakodnevno nikada nije leti ni za Beograd ni za Zagreb. Ono istinski ste nerealni.
Lepo je da se masta ali ovo je bas preterano. Koja crna Budimpesta toliko… pa Nirnberg, Hanover… a tek Zeneva toliko.
Wizz Air dok je letio na relaciji Budimpešta – Sarajevo, godišnje je opsluživao 25, 000 putnika. Linija je bila 2 puta sedmično. Ista je ukinuta zbog pandemije koronavirusa
E da.
Ta linija je ukinuta iz razloga isteka trogodišnjeg podsticaja od strane Madjarske vlade. 4,5 linija je bilo za gradove na Balkanu. Ta linija je funkcionisala samo iz tog razloga. Mislite da bi Wizz AIR letio na toj destinaciji pod tada važećim komercijalnim uslovima Aerodroma Sarajevo.
Da, ona je bila PSO.
Ne znam, ali sada kada država ukinula takse, aerodrom kada daje poticaje, a ima putnika na liniji, Wizz Air ne bi pogriješio ponovnim uspostavljanjem iste iz Budimpešte za Sarajevo
Ha, možda i ne bi. Ali to najbolje zna Wizz Air. Ako mu je isplativo pokrenut će te letove, ako nije neće.
Naravno. Ali ne može sve odjednom uspostaviti, jer nije samo Sarajevo njegova baza i briga. Ima još pored stotine drugih aerodroma. Za 7 mjeseci 2 bazirana aviona za vrijeme epidemije COVID-19 nimalo nije loše, naprotiv.
Jasno, zar netko tvrdi drugačije. Ali tvrditi da će Sarajevo preskočiti Skopje vrlo brzo je notorni nonsens.
Pa neće vrlo brzo, ali u ovoj deceniji bi se to svakako moglo desiti
To svakako.
Da, lijepo je da se mašta…
Tuzla treba, a autor je zaboravio, pod hitno letove za New York, LAX, Sydney, Tokyo, Rio, Johanesburg minimum
Hahaha…
A Fly Bosnia ništa? 😉
PS: Na sia.ba pod red letenja su dodali Nordwind za Moskvu.
Da, FlyBosnia… je…
Gdje su dodali ? Ja ne mogu naći
Red letenja, napr. 23.3.2022
Ja još ne bih skakao od sreće. Nek se prvo službeno najavi…
Tako je
Godila bi i najava Tuzla Istanbul Flybosnia
Godila bi. Ali nekako ne vidim da će od toga što biti.
Još ranije počinje. Na redu letenja je već od 16.2. (za 12 dana). Nema smisla, ali za ponadati se da će je otvoriti krajem 3. mjeseca.
Vidjet ćemo.