zamaaero@gmail.com

+385(0)1/3465886

zamaaero@gmail.com | +385(0)1/3465886

Analize

Zagreb će u I. mjesecu imati preko 100.000 putnika

autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Ryanair

U široj, pa i strukovnoj javnosti ističe se kako je Zagreb u I. mjesecu vrlo mnogo stradao, bitno više nego druge zračne luke regije, prvenstveno zbog rezanja Ryanaira i Eurowingsa. To jednostavno nije točno. Istina je, zapravo, potpuno drugačija.

Zagreb će u I. mjesecu imati 12 linija Ryanaira koje prošle godine nije imao. Aerodrom će u I. mjesecu imati i linije Lufthanse, Aeroflota, Austriana, Croatie, Rossiye, S7, Nordwinda, Flydubaia, Qatara i MyWingsa. Sve ove linije Zagreb prošle godine u I. mjesecu imao nije.

Uz to Zagreb će ove godine imati daleko više letova na postojećim linijama Air Francea, KLM-a, LOT-a, Air Serbie, Croatie i Turkisha. Stoga je potpuno netočno reći da je Zagreb stradao. On će ovog I. mjeseca imati daleko više novih linija i frekvencija nego prošlog I. mjeseca, te više novih linija i frekvencija nego i jedan drugi aerodrom regije. Isto će akumulirati i bitno više putnika nego prošle godine kada je u I. mjesecu Zagreb imao samo 38.063 putnika. Zagreb će vrlo vjerojatno u I. mjesecu imati preko 100.000 putnika.

Više linija i frekvencija će ovog I. mjeseca imati i Dubrovnik, Split, Zadar i Pula. Isti broj frekvencija će imati Osijek i Rijeka, uz izuzetak prve polovine I. mjeseca kada će Osijek još uvijek imati letove Osijek-Minhen. Brač i Lošinj nemaju redovnih letova zimi.

106 Komentar/a
Najnoviji
Najstariji
Inline Feedbacks
Prikaži sve komentare

Vraćam se Zagrebe tebi,, tebi na obale Save.
Očito Alen dogovorio nešto s aerodrom u Zagrebu. Ovakvi i tekstovi me podsjećaju na onog vašega gastro kritičara Davora Butković a koji je reketira restorane a kad se dogovori za marketing onda najednom, ti restorani su se promijenili na bolje. Isti kuhar na jednom kuha dobro a prije nije a tako i aerodrom Zagreb je do sad bio glavni gubitnik u svim tekstovima gospodina vojna baš pamtim za prvih devet meseci ove godine Zagreb tek peti čudio se isti gospodin Alen.

Hahaha al se raspisao prvi vakser Zamaaero! 😂😂😂

Pardon: ANTIvakser 🤭🤭🤭

I celavi! 🤭

Što će i kako biti ovisno je o politici i odluci što sa omikronom. I dok dobar dio stručnjaka kaže da je ovo mogući izlaz iz pandemije i da treba pustiti da se stvar sama razvije (kao što radi Izrael), drugi pak zagovaraju opet Lockdown. U Austriji je trenutno oko 1000 hospitaliziranih od kojih je oko 300 na intenzivnoj. Veliku većinu čine cijepljeni pa čak o boostani. Ali politika svejedno ne odustaje od propagiranja Lockdowna i Austrija će vjerojatno od 10.01. ponovno u “tvrdi” Lockdown. Obavezno cijepljenje vjerojatno neće doći jer bi on značio kompletan kolaps državne uprave. Naime računa se sa oko 1.000.000 prigovora a kako status cijepljenja spada pod Zakon o zaštiti podataka, i tu se očekuje još dodatno oko 1.000.000 prigovora. Već i u samoj vladi se govori da se zakon ne može donijeti jednostavno stoga što cjepivo ne daje sterilni imunitet… Stoga će broj putnika na svim aerodromima zapadnog svijeta ovisiti o političkoj odluci. A da se ne piše ništa dobroga, pokazuje i razvoj u Francuskoj…

Slazem se. Ti sto zagovaraju lockdown imaju neka svoja objasnjenja i opravdanja kako jos ne znaju kako ce omikron uticati na starije ljude. Slazem se da svakog treba zastititi ko se zastititi moze (zar tome nije bila namenjena vakcina?) ali podaci kako iz Juzne Afrike tako i iz USA (71% zarazenih sa omikronom) i UK (90% zarazenih sa omikronom) jasno pokazuju da ovoga puta treba postupati kao sto to radi Izrael – prokuzavanje. Mladima ce ovo proci kao prehlada a stari su (ili nisu???) zasticeni vakcinom. Ako vakcina i ne pruza neku zastitu sama cinjenica da se omikron ne spusta na pluca vec se zadrzava u gornjim disajnim putevima trebala bi otvoriti siroko vrata optimizmu.

Od pocetka je bilo receno da ce pandemija trajati sve dok politika ne odluci drugacije. Samo se nadam ce i toj politici ponestati razloga za zadrzavanje iste.

Za nadati se da booster kod starijih pomaže. Bitno je da većina onih do 65 godina koji ne spadaju u ugroženu kategoriju prebole coronu i tako steknu prirodni imunitet. Naravno da će tu biti poneki umrli, ali svake godine ih ima i od gripe! Ako je politici zaista stalo do zdravlja stanovništva a ne do vlastitog profita, sada je trenutak…

Stari dobro antivaxer i teoreticar zavjere.

Nažalost sve teorije zavjere su se do sada obistinile…

Gradonačelnik Beograda (koji je ljekar) je skoro imao jednu sasvim sasvim korektnu izjavu. Parafraziram.
Epidemija i virus postoje. Ljudi umiru. Treba se čuvati. Obavezno vakcinisani, ali glavni epidemiolozi se ponašaju kao da smo u 18 vijeku i bore se protiv libida merama iz 18 vijeka.

Obavezno cijepljenje tek onda ima smisla kada se njime postize sterilni imunitet. Sva ta od politke i medija rasirena naklapanja o toboznjem laganijem toku bolesti kod cijepljenih do sada nisu nigdje znanstveno dokazana (ako naravno izostavimo “znanstvenike” tipa Christian Drosten i Karl Lauterbach)… Jednostavno zato sto nema pouzdanih podataka. Tako se na primjer u Austriji i Njemackoj sve hospitalizirane za koje se ne zna da li su cijepljeni ili ne, automatski broji pod necijepljene. I time su vrata manipulacijama sirom otvorena. I to je kljucni problem. Iako se o tome (za sada) suti, procurilo je da od omikrona pojacano oboljevaju oni koji su vec 3 puta cijepljeni…

Bravo Alen Fogler!!! Bin ganz deiner Meinung

Pazite, ja sam cijepljen i prošao sam relativno OK. Moja supruga je necijepljena i ona nije prošla baš OK. Provela je nekih 15 dana na respiratorni.
A recimo dijete koje takođe nije vakcinisani nije imalo nikakve simptome
E sad možda je slučajno, a možda…

Gledao sam jedan prilog prije par dana na “Servus TV”. Moram priznati da sam bio iznenađen objektivnošću. Dali su i onima “pro” i “kontra” jednako vremena i nije bilo “drukanja” za bilo koju opciju. U principu se nametnuo zaključak da nije toliko pitanje cijepljenja ili ne, već općeg stanja organizma.
Stil života, prehrana, postojeće bolesti (poznate i nepoznate) daleko su odlučujuće nego što svi mislimo. I za cijepljenje i za necijepljene. Ono što mene u cijeloj situaciji smeta je neselektivno prisiljavanje na cijepljenje kroz razne političke mjere. I apsurdnost da se cijepljenje propagira kao otići sa prijateljima na kavu. Pazite ovo: u Beču su organizirali cijepljenje u jednoj mesnici a najnovija je ponuda pivovare Ottakringer: prvo se cijepi a onda dobiš besplatno pivo!!! Moj osobni antagonizam prema mRNA cjepivu nisam ovdje nikada skrivao, ali nikome nikada ne bih zabranio ili savjetovao da se cijepi ili ne cijepi. Svatko neka odluči kako želi. Ali ne dam da se mene na nešto prisiljava. Pogotovo ne pod nekakvim lažnim solidaritetom jer eto ja necijepljen sam opasnost za cijepljene (kako lijepo molim?) i zbog mene virus mutira (jednako tako glupost na kvadrat). Nažalost još previše njih vjeruje i te budalaštine. Najveća tragedija ovog ludila je rascjep u društvu koje će ostaviti nesagledive posljedice…

Od mog kolege prijatelj primio tri vakcine i dva puta prelezao koronu. Eno, jucer pozitivan na omikron. Zar je moguce da su vakcine koje je primio nekvalitetne i kako to da nije posato imun nakon sto se dva puta zarazio korona virusom?

Upravo takva i te kako opravdana pitanja su politički neželjena i izazivaju shitstorm raznih dušebrižnika koji sve znaju bolje i više vjeruju propagandi nego vlastitim očima. U mojoj okolici su gotovo svi cijepljeni i barem 70% njih je svejedno bilo ili još je pozitivno i to sa različitim tokovima bolest od laganog do teškog. Osobno nemam ništa protiv cjepiva koja zaista štite i ja sam cijepljen protiv mnogih bolesti, ali ova genska terapija više zaista nema smisla jer se svakodnevno pokazuje da ne štiti od ničega jer već vrlo kratko vrijeme nakon primanja gubi učinkovitost.

Moguće da niste pratili od početka, pa zbog toga postavljate takva pitanja.

U svakom slučaju:
1. Kvalitet vakcine i njena delotvornost se ne gledaju u tome da li će se neko zaraziti ili neće – do sada bi valjda i oni najneupućeniji trebalo da znaju da vakcina NE MOŽE da spreči infekciju, nego služi da zaraza ne izazove teži oblik bolesti.

2. Omikron je potpuno novi soj i to što je neko preležao npr. Deltu, ne štiti ga od Omikrona nažalost.

1. Ispravak netačnog navoda: Nisu uveravali da će sprečiti zarazu, nego da će zaustaviti epidemiju. I to jeste tačno, a bilo bi još tačnije da nema toliko kašnjenja u vakcinisanju zbog čega dajemo priliku virusu da mutira.

2. Ispravak netačnog navoda: Nema više ljudi u bolnicama, zapravo, upravo je suprotno.

Biti pismen znači ne samo znati pročitati, nego i razumeti napisano.

Vidi Mario, neke stvari su ocigledne iako se glavni mediji zestoko utrkuju ko ce ih pre ignorisati.

Vakcinacija nije sprecila ni zarazu ni epidemiju. U Nemackoj je cak i pre pojave omikron soja u decembru mesecu ove godine bilo isto umrlih a duplo vise zarazenih sa 70% ukupo vakcinisanog stanovnistva nego li godinu dana ranije kad je broj vakcinisanih bio 0%. Podatak o zauzetosti kreveta nemam, ali sama cinjenica da je broj preminulih u decembru 2021 u Nemackoj isti kao u decembru 2020 jasno govori da zasigurno nema manje ljudi u bolnicama i pored velike vakcinisanosti.

Ne zaboravi da je prva Merkelova na pocetku pandemije rekla da nam treba 70% prokuzenih ili vakcinisanih kako bi ova epidemija stala! Gde su sad te izjave koje su dolazile sa vrlo visokih mesta? Pojela maca jezik? Ne da sa 70% vakcinisanih pandemija nije stala nego je jos i jaca a ko je kriv? Pa naravno, zna se onih 30% nevakcinisanih koje su kao zivotinje zatvarali u kaveze (citaj kuce i stanove). How convenient!

Zasto se u ogromnoj meri sakrivaju informacije o broju nezeljenih efekata koje izaziva vakcinacija a pre svega sa mRNA vakcinama a koje bi pokazale da je vakcinacija sa ovim vakcinama pokazala ogromno povecanje nezeljenih efekata u poredjenju sa ostalim vakcinama u prethodnih 30+ godina? Da je bilo koja prethodna vakcina izazvala ovoliko nezeljenenih efekata davno bi bila povucena, ali u ovom slucaju imamo ne povlacenje nego jos i mentalno nasilje nad nacijom gde se bar u Nemackoj na autoputu pojavljuju znakovi pored puta sa natpisima “da li ste vakcinisani?” jedan kilometar dalje dolazi znak “niste se vakcinisali, kad cete?” pa posle “vakcinisite se” itd, itd.

Zasto se kriju informacije o tome koliko je vakcina od strane EU naruceno cak i od samih EU parlamentaraca koji su ovu informaciju sluzbeno trazili a dobili ugovore koji su velikom vecinom zatamnjeni kao ugovor Fiata sa drzavom Srbijom? Gde je nestala EU transparentnost, demokratija, ljudska prava i sva ostala prasina koju su nam godinama bacali u oci?

Secas li se da su na pocetku pandemije iz WHO govorili kako ne treba nositi maske jer one ne stite protiv virusa? Ej, WHO! Sta se desilo samo nekoliko meseci kasnije? Obrt za 180 stepeni gde ni u jednu prodavnicu niti javnu ustanovu nisi mogao uci bez maske jer su to preporuke WHO-a!

Znas li da je osnivac Biontecha Prof. Dr. Ugur Sahin u februaru ove godine u intervjuu Bildu (ovo se sve lako moze guglati) rekao da vakcinisani sa Pfizerom vise ne mogu prenositi zarazu? Cinjenicno stanje i dalje vidimo posebno u visoko vakcinisanim drzavama kao sto su Portugal i Danska.

Dakle, lagali su nas na svakom koraku kako su stigli, medjutim i dalje ima ljudi koji im veruju. Ne krivim ih sto im veruju, zelim svakome ko se vakcinisao dug zivot i dobro zdravlje ali isto tako zelim to i onima koji se nisu vakcinisali, ali samo molim da se prestane sa idejama obaveznog vakcinisanja i to sa neporoverenom vakcinom koja usput i ne daje 100% imunitet dok se njeni nezeljeni efekti kriju.

Ako me to cini nepismenim, neka tako i bude.

@Anon

Ignorišeš činjenicu da nije isto brza vakcinacija (npr.) 70% ljudi, gde virusu daješ jako malo prostora za širenje i mutaciju i ovo što smo imali u Evropi gde je trebalo skoro godinu dana da se dostigne tih 70%.
Sad tih 70% vakcinisanih ne znači mnogo protiv novog soja, jer je to skoro pa nova zaraza, na koju ova vakcina nema dovoljno efekta.

Nije tačno da je isto broj niti hospitalizacija niti umrlih u Nemačkoj, izmišljaš kao i Alen. Nema smisla diskutovati sa osobom koja izmišlja.

Gresis, jer ne zelis drugo stanoviste da vidis.

Nemacka je postigla 70% vakcinisanih u novembru 2021 a tad se za omikron nije ni znalo dok je delta bila ta koja je zarazavala ljude. Kako stoje stvari i dobro je sto se desila mutacija u omikron jer moze lako da se desi da bas taj soj prekine pandemiju. E sad to sto je vakcina napravljena za alfu a koriscena za deltu nije kriv niko drugi do onih koji su je davali.

8 Decembar 2021 = 571 preminulih u Nemackoj
9 decembar 2020 = 545 preminulih u Nemackoj

Izvor: worldometers

Alene, brojke su itekako bitne.
A one govore kako je Hrvatska u društvu Rumunije i Bugarske po vakcinaciji, dok su sa druge strane spektra Švedska i Danska. Hm, čudno, kao da postoji korelacija između razvijenosti nekog društva i stepena vakcinacije?

Dragi Anon, zašto baš 8 decembar 2020 i 2021 kad imamo još skoro ceo mesec uporednih podataka? 🙂

To se zove cherrypicking, kada selektivno uzimaš podatke koji ti idu u prilog.

Dakle:
31 decembar 2020 = 711
30 decembar 2021 = 379

Izvor: worldometers

Kako to?

Vrlo je prosto Mario.

Ne mozes uporedjivati svaki dan sa svakim danom jer se razlike ponekad javljaju posto je jedne godine neki dan bio vikend (kad su obicno brojevi manji) a druge nije.. Izaberes one koji su najslicniji a koji sa 70% vakcinisanih u 2021 NE SMEJU biti ni blizo, ne smeju biti ni slicni a kamoli isti sa 2020 gde je bilo 0% vakcinisanih.

Ima i primera gde je nekog dana u decembru 2021 vise preminulih nego drugog dana u decembru 2020. Prosek je tu negde a to nikako, nikako ne sme da bude slucaj ako je vakcina delotvorna. Da ne govorimo o tome da je duplo veci broj zarazenih u decembru 2021 sa pikom od oko 75.000 zarazenih (max u 2020 je bilo do 35.000) iako nam je Prof. Dr. Ugur Sahin govorio kako vakcinisani Pfizerom ne prenose zarazu i to nam je rekao pre samo 11 meseci.

Koje ce nam lazi servirati u sledecih 11 meseci nadajuci se da imamo pamcenje zlatne ribice?

Ako ne možeš da porediš dan sa danom prethodne godine, zašto si upravo to ti uradio u prethodnom postu? 🙂

Takve se devijacije inače eliminišu time što se poredi 7 day moving average. Koje, naravno, idu u prilog tezi da je 2021. značajno manji pritisak na medicinske sisteme zbog dostupnosti vakcina.

To što je (i više nego) duplo više zaraženih, a toliko manje smrtnih slučajeva i manje hospitalizovanih upravo ide u prilog vakcini. Nije mi jasno zašto se veći broj zaraženih koristi kao beki argument protiv vakcine?!?

Nisam video da je Ugur Sahin tvrdio da se vakcinisani ne mogu zaraziti, može link?

Ne moze se svaki dan porediti, vec pojedini dani a to sam i uradio. Problem je u tome sto se tebi to poredjenje ne svidja jer kao sto rekoh niti jednog dana brojevi ne bi smeli biti ni slicni a kamoli isti da je vakcina pomogla. Toliko o njenoj “efikasnosti”. Ne zaboravimo kako je sa svakim proslim mesecom vakcinacije njena efikasnost drasticno opadala.

Veruj mi da si jako daleko od istine da je pritisak na bolnice manji. Ne bi dzabe razmisljali o obaveznoj vakcinaciji. Kako objasnjavas da isti ili slican broj preminulih u decembru 2021 i 2020 stvara 2021 manji pritisak na bolnice nego sto je to bio 2020? To je nemoguce.

Jedino sto se dogadja u Nemackoj je da se vrsi pritisak na ljude da se vakcinisu kako ne bi “opteretili zdravstveni sistem” a konstantno se u tom istom zdravstvenom sistemu smanjuje broj kreveta na intenzivnoj nezi. Toliko o medijskoj propagandi koja se vodi u Nemackoj. Takodje skoro svugde vazi 2G pravilo koje je posebno idiotsko. Iako je naucno dokazano da vakcinisani prenose virus isto kao i nevakcinisani na bazene, u bioskope, u muzeje, trzne centre itd mogu ulaziti vakcinisani bez ikakvog testa (dakle bez dokaza da nisu zarazeni) a ljudi koji su nevakcinisani a koji imaju dokaz u obliku testa da su zdravi ne mogu tu uci!!! Sta je 2G drugo ako ne dozvola da se siri virus? To vide i oni nepismeni.

Zasto su Grci uveli pravilo da svako ko ulazi u Grcku bio vakcinisan ili ne mora da ima PCR? Bas zato sto i vakcinisani isto prenose virus samo neki imaju petlju da to priznaju a neki se i dalje prave naivni.

Duplo veci broj zarazenih govori jako porazno o tvrdnji sefa Biontecha kako “vakcinisani ne prenose virus”. Kad je na tako vaznoj stvari toliko omasio fudbal ne znam kako moze postojati bilo koja osoba koja njemu i njegovom proizvodu i dalje moze verovati. Na stranu sto je pravi tvorac mRNA vakcine izjavio da ova vakcina nije namenjena za ovu pandemiju kao sto je i tvorac PCR testa izjavio da njegov test nije namenjen za ovu posast.

Da ne bi cekali da autor odobri ovaj moj komentar koji bi sadrzao link saljem ti tekst koji mozes ubaciti u google i dobiti odmah rezultat i link koji si trazio.

Geimpfte sind NICHT mehr ansteckend!

Im Gespräch mit BILD stellt Biontech-Gründer und Impfheld Ugur Sahin (55) klar: „Die Zahl der Menschen, bei denen der Corona-PCR-Test positiv ausfällt und die somit potenziell ansteckend sind, geht nach der Impfung um 92 Prozent zurück.“

► Bedeutet: Geimpfte sind nicht mehr ansteckend!

„Mit dieser Erkenntnis wissen wir jetzt auch, dass wir, wenn ausreichend Menschen geimpft sind, die Pandemie wirksam eindämmen können“, so Sahin.

Kod ove poslednje recenice covek ne zna da li da se smeje ili da place. Danska i Portugal imaju skoro celokupnu odraslu populaciju vakcinisanu a Nemacka je 25.12.2021 stavila Portugal na listu zemalja sa visokim rizikom zarazavanja tzv. “Hochrisikogebiet”. Tragikomedija.

Alene, zašto se briše moj komentar XXXXX

Ili možda zato što vam ne odgovara da čujete da je HR bliža po načinu razmišljanja Balkanu nego naprednim evropskim zemljama?

Još jedna ispravka: EU je naručila DODATNIH 460 milijuna doza uz već naručene…

Uzas

Oh,ne.Evo ga opet.Čovječe,tema članka je ZL Zagreb.

Baš si tražim let za Miami, i opet ću morati do Budimpešte jer mi je brže i jeftinije. Više se ni ne sjećam kad sam zadnji put letio iz Zagreba.

Turkish nudi iz BGD za oko 600€
Oko 16 sati puta uz čekanje neka dva sata. Rođak mi je skoro išao.

U jednom pravcu 600

Ja bih rekao, malo puno previse.

600€ je baš skupo i sporo. Iz Budimpešte je 400€ neki OK let kakav mi paše, 11-12h. Da se naći i za manje ako tražiš jeftinije dane. Treba tražiti po većim aerodromima, srećom nama su Budimpešta i Beč blizu, za transatlanski let sam znao i do Munchena potegnuti.
Skyscanner nudi i neke sulude konekcije Ryan-Iberia, za ispod 300€.

Dajte mi podatke kada želite letjeti da pogledam u mom sistemu.

Več smo platili. Ali drugi put se javljam. Thnx na ponudi 🙂

Da, javite se obavezno. Ako ne želite javno, pošaljite mail na Zamaaero pa će mi gosp. Šćuric poslati dalje.

Iz Budimpešte, autom ćemo do BUD. Ima nas više pa je daleko jeftinije a na kraju i brže nego čekati konekcije…

Alene možete li meni pomoć i pogledat let IST-SFO za 19.2. ili 20.2., povratak isto datum 24.3. ili 25.3.?
Unaprijed hvala.

Pitanje je za Alena Foglara, hvala.

preko Istanbula?
Pa ko to radi pored toliko EU hubova.

Ja sam prije koji godinu išao na Kubu preko Istanbula. Ne bih to ponavljao.

Ma pregrozno je na povratku kad nakon 12h leta praktički preletis Dubrovnik i ideš prema Istanbulu. Argh

Iz teksta nije jasno koliko je sjedista ponudjeno na letovima sa zagrebackog aerodroma u januaru 2022.
Ukoliko imate taj podatak bilo bi interesantno vidjeti koliki LF predvidjate i na cemu bazirate to predvidjanje.

Ja bih rekao da ste optimista s obzirom na doba godine i epidemiolosku situaciju.

Eurowings
Stutgart zagreb danas manje od 50 putnika na letu,operirao air baltic

Uzas

Avion ima 145 mesta sto znaci da 50 putnika predstavlja popunjenost od 34%. Vama to nije uzas?

Ne, popunjenost od 34% nikako nije dobra, koliko god da probali da spinujete tu cinjenicu

Vidjecemo da li ce Ryanair imati LF od 65% u januaru 2022., kako to predvidja gosp. Alen.

S obzirom na to da za LF 34% koristi odrednicu “nije dobro” a za LF 50% “OK”, to bi znacilo da se Ryanairovih 65% moze nazvati “vrlo dobro”. Dakle, Alen je jako optimistican glede LF Ryanair-a, neki bi rekli i “puno previse” optimistican.

A Eurowings je legacy carrier?
Jako interesantno.

a u drugom smjeru?

Ja sam jutros išao iz Zagreba za Munchen u 8.35. Aerodrom prepun. Avion ispunjen do zadnjeg mjesta, Dash doduše. Ogroman red kod check in šaltera za Star Alliance letove.

Pretplatite se na

DNEVNI BILTEN

– bitno više novosti (svaki dan >15)
– bitno svježije novosti nego na zamaaero
– stiže na vaš e-mail svaki radni dan

Na Dnevni bilten su pretplaćene najveće institucije i zračne luke

Pročitajte više>

POŠALJITE NOVOST

Budite i vi novinar zamaaero!
Ako pošaljete 10 novosti koje objavimo možete postati honorarni suradnik
i pisati za novac!