zamaaero@zamaaero.com

+385(0)1/3465886

zamaaero@zamaaero.com | +385(0)1/3465886

Analize

Bi li Croatia mogla imati bazu u Sarajevu i Skopju

autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Croatia Airlines

Naravno kako se sada Croatia vodi to nema baš nikakvog smisla, kompanija je toliko loša da nije u stanju kvalitetno voditi ni svoje trenutne baze (hub u Zagrebu i sezonsku bazu u Splitu), a kamoli da može i pomisliti otvarati baze drugdje. To bi samo još više povećavalo dugove, a Hrvatska bi morala upucavati još više novaca u kompaniju. No, da se kompanija kvalitetno vodi mogla bi uz baze u Zagrebu, te sezonske u Splitu i Dubrovniku, imati još i baze u Skopju i Sarajevu. Zašto? Oba ova grada nemaju nacionalne prijevoznike, a i te kako su im potrebni legacy letovi i letovi za velike hubove. Croatijina je velika prednost što je član Star Alliancea što znači da bi letovi iz Skopja i Sarajeva imali code-share kako prema Star Alliance partnerima, tako i prema Air France i KLM.

Iz Sarajeva bi logične linije bile za Minhen, Zurich (u code-share sa postojećim letovima Swissa), Bruxelles, Amsterdam, Paris CDG, Rim i Atenu. Sarajevska baza bi mogla imati jedan Dash 8-400 i jedan A319. Iz Skopja bi pak logične linije bile za Frankfurt, Minhen, Bruxelles, Amsterdam i Paris CDG. Skopska baza bi imala jedan A319, kasnije bi se mogao dodati i drugi A319.

Naravno logično bi bilo prvo otvoriti Sarajevo kao bazu, a tek kada se Sarajevo profilira i postane profitabilno otvoriti i Skopje. Ne treba raditi nikakav velik broj letova, megalomanski projekti, ali treba gađati niche koje ima tržište, te rupe koje nemaju drugi prijevoznici, sa skromnijim brojem frekvencija (sigurniji i jeftiniji start).

I da se, na kraju, razumijemo ideja Krešimira Kučka (bivši CEO kompanije) da se naprave baze u Tirani i Prištini bila je potpuna ludost, to nemaju baš nikakvog smisla. U Prištini baze imaju Eurowings, GP Aviation i MyWings, a velik broj letova imaju Wizz Air i easyJet. Ovih pet kompanija ima 173 tjedna leta, a Priština ukupno ima 298 tjednih letova. Jednako tako Tirana ima veliku bazu Wizz Aira, ali i baze Albawingsa i Air Albanie. Dakle dvije sulude ideje.

315 Komentar/a
Najnoviji
Najstariji
Inline Feedbacks
Prikaži sve komentare

Dajte dajte a ove ne dosadni ste više s tim Sarajevom?¿Zašto pro Sarajevo tek onda moj Skoplje pa normalno da prvo ide moj jako potencijalno Skoplje koji nema vremenske nepogode kao Sarajevo… pa tek onda Sarajevo. Tommy historijski Croatia u Skoplju ima ovaj za sve ljude i sad je odlično Goran tozija koji me upozorava da ne prodajem okolo čarter letove marka cvijina jer će on uvijek dobiti Teletović to je istina a nedavno smo baš Marko ja pričali ja sam objasnio da Kroacija kupuje sa besplatnim servis kartama turističke agencije u Skoplju koje ja ne mogu nagovoriti na Trader.

Živio sam od 1996 do 1998 u Skoplju kao veliki direktor svaki drugi vikend sam bio na avionu Skoplje Zagreb i natrag od tada do danas vrhunski ljudi vode Croatia u Makedoniji a kreteni vode u Sarajevu bio sam dva puta u Sarajevu i dovoljno mi je bilo taj direktor kreten se zvao Ivan veličan a tad je sigurno i famozni Jasmin Bajić radio u Sarajevo, to je dno dna od morala i menadžmenta.

Da li ste culi za gramatiku, interpunkciju i padeze?

Tako kaže Alen, a suprotno kaže magistar Padjen koji je od prvog dana radio u Croatia Airlines i koji je živio u Skoplju dvije i po godine i stalno dolazi u Skoplje i zna razliku kvaliteti menadžmenta u Bosni i Hercegovini i Makedoniji. Se nadevam deka me razbirete!!

Zdenko, budite realni, Sarajevo je daleko ispred Skoplja i naravno da bi Croatia prvo bazirala avion u Sarajevo

Croatia Airlines treba hub u Zagrebu i baze u Splitu i Dubrovniku. I to je sasvim dovoljno baza za jednu aviokompaniju.

To bi trebalo i biti jedino.

Možda ako postane aviokompanija od 10 mil. putnika.

Onda sam doktor znanosti po tome kako klinci završio fakultet od pet godina pa su magistri isto ja sam magistrirao na jednom od pet najboljih građevinskih fakulteta u Kanadi, university of New Brunswick magisterij zračnog prometa je finansirao ministarstvo prometa Kanade

Interesantno: na građevinskom fakultetu magistrirali zračni promet… However: kakve veze imaju godine života sa magisterijem? Moja nećakinja je magistar znanosti postala sa 26, sada je na Mayo klinici u Rochesteru i radi na doktoratu te će doktorirati prije nego bude 30. Moj sin brani doktorat iduće proljeće sa 29. I nemojte se zavaravati: vi već najmanje 15 godina (a vjerojatno i 20) nemate nikakvih praktičkih iskustva u zračnom prometu osim onoga što pokupite usput ili vam Marko ispriča kada ga udavite. A i ono što ste imali je bilo jako ograničeno. Da se u ono doba niste inatili i mislili da sve bolje znate, ostvarili biste neku srednju karijeru u OU, negdje na razini voditelja neke službe. Ovako ste se sami katapultirali van… I nisu vam bili krivi ni Katičić, ni Mišetić ni Kučko ni Bajić nego vi sami. Svojim istupima ste uspjeli da vas svi smatraju ridikulom kojeg se treba kloniti a sada vas se ljudi klone jer ste jednostavno dosadni i uporni u ponavljanju jedne te iste priče: prodaja karata u TIV, slijetanje sa ATR-om u Osijek, šamar jadnom Radmilu, mržnja na Mišetića, da ste sa Markom ovo ili ono, da ste tu ili tamo jeli i/ili spavali, sa vašim lovačkim pričama o magisteriju, ovaj ili onaj je kriv što niste u najmanju ruku direktor Agencije ili CEO OU, … Već sam vam ne jednom savjetovao: prestanite sipati žuč naokolo jer vam se dio već razbio o glavu a ostatak bi to mogao i to žestoko. Ja znam da znate neke stvari koje su se događale u devedesetima u OU, ali puno toga ste si iskontruirali. Vi ste ono kaj se u Zagrebu veli “luftinšpektor” ili “luftbremzer”! Držite se vi iločke graševine i one ribe u omotaču od špeka…

Posto je Alen tvrdio dole da JU ne sme da leti iz Skoplja jer nije EU kompanija, evo zvanicnih podataka.

Postoji nesto sto se zove ECAA ili European Common Aviation Area i on po njemu su sve clanice podjednake, a clanice su i Srbija i Makedonija. Nema tu clanica EU ili ne, svi su jednaki i imaju ista prava.

ECAA kaze: The ECAA liberalises the air transport industry by allowing any company from any ECAA member state to fly between any ECAA member states airports, thereby allowing a “foreign” airline to provide domestic flights.

Dakle, evo vam dokaza da JU sme leteti SKP-CDG i slicne linije, tako da ocekujem izvinjenje meni i ostalim citateljima kojima ste rekli da nisu u pravu, a ponovo niste proverili da li ste vi u pravu. Ja za razliku od vas prvo proverim nesto pre nego sto ovde napisem i sve sto napisem je apsolutno tacno.

Da tvrdim jer tako kaze ECAA. Slobodno izguglajte i procitajte ako meni ne verujete. Isto kao sto EU kompanije mogu leteti u Srbiju i to im ne DCV ne moze zabraniti na osnovu sporazuma o pridruzivanju ECAA, isto vazi i za Air Serbiu. Simple as that.

Zasto nema smisla ako je ECAA siri pojam od EU?

Iz Bsnjaluke za Tursku a ne Grcku.

Jeste i blokirali su Grci kao i Turci,zahtjevali su svoje aviokompanije,a posto BiH nema takve,danas leti FHY,a ne ASL .

Apsolutno može ovaj teti Skoplje Pariz uz odobrenje makedonskih vlasti koje sam ja nekad posjetio i dolazio kod direktora cijene avijacije uskoplje pre pet šest godina za svog marka cvijina kao što vam kažem stalno su urađen sa Markom. Pa bivši direktor sa živi u Briselu i radi za juro kontrolu

Alene čini mi se da se ponavljate za određene teme. A jedna od njih je i baza Croatie u Sarajevu i Skoplju. To su mogli do sada da urade 101 put. Ni Zagreb ne znaju da organizuju, a kamolimova dva grada.

Нема честиту базу ни у Загребу

Ha ha ha ha… Dobra.

Croatia Airlines ima još jednu zadnju zadaću da za udbašku kliku koja parazitira na njoj ( u stvari tehnički radi se o saprofitima jer je to mrtvo tijelo) , a to je da se uzmu novi avioni ( bilo koji) i fino podijeli provizija.
A onda šta bude. Zadnja pljačka.

Izgleda da autor članka nije čuo za kompaniju imenom Lufthansa, pa vjeruje da je CA slobodna da djeluje kako joj padne na pamet?

Dobro vam je čovjek napisao ovaj najviše skupit Nika mi jesmo prilepak lutka se A to je zacrtao Ivan Mišetić. Srećom da je veliki predsednik uprave lutka saygin veber sjedio u autobusu na aerodromu Split u cik zore 1999 i čekao polazak na rafting na rijeku perućcu kad je pošteni Zdenko pađen pitao svemira Radmila kud ćeš ti na rafting a Meridian Blue Splitu i ostali duguju milijune pa vi ste kriminalci. Pa to mi je 193 cm visoki sve mi radimo i nekih 110 kg težak opalio šamarčinu u 7:00 ujutro kad ja napola još spavam a ja ne znam kojem filmu sam vidio tako reagira da sam skočio u zrak pa sam njemu i zraka zviznuo šamarčinu to je strašno jaka poluga znaš to je sve me razbilo izgubio ravnotežu i pao ali ga je pred autobusom u hotel Ivan mišetić točno u naručje tako da je i rigen Weber vidio da svi ne podržavamo slijepu ulizičku politiku prema Lufthansi.

Ja nisam prvi udario šamarčinu nego je meni svemir radmilo u cik zore u 7:00 h ujutro opalio šamarčinu na aerodromu Split.
However direktor prodaja marketinga na aerodromu Split Davor cvitanović je par godina nakon moje šamarčina na istom aerodromu Split opalio tešku šamarčinu doktoru Slavku roguljić u direktoru prometa to tako da ovaj pao iz čista mira mu je udario. Nakon što mu je Slavko rekao da ponovo u direktora lakše Novaka koje bajdvej šogor davoru cvitanović u njegova supruga ne može više raditi na aerodromu Split jer je to sukob interesa.. kako je lukša Novak kaznio svog šogora tako da mu je oduzeo službenu kreditnu karticu i ne znam još neku sitnicu i to je sve i čovek dan-danas direktor marketinga i prodaje i napada svog šogora luksu Novaka a ne napadam ga jako im kune nije dao.. ako se sjeća te prošle godine Index donio jedan članak gdje žestoko napao Lukšu Novaka!! Članak je naravno naručio Davor Cvitanović, znači taj čovjek nokautira slabije od sebe jer je Slavko rogulić tolikom maleni lagan da sam ga ja tako udario pa ja bi ga ubio!! Ja sam ipak udario čovjeka koji je viši od mene u samoodbrani.. a da se mogu kontrolirati pokazuje da mi samo četiri godine kasnije Boško Matković pozvao na proslavu 50 godina aerodroma Zagreb dok sam ja živ i u Ljubljani samo pod jednim uvetom da se kontroli ram kad vidim svemira Radmila i 20 i to sam održao tako da kad bih vidio bežao sam od njih u širokom krugu da ne bi došao do incidenta i dan danas to su jedina dva čovjeka u hrvatskom zrakoplov su uz Darka prebeg sa naravno kad se osjećam nelagodno i dobijem želju da budem agresivan..

Diktirao sam Ivo Nola , a napisao sam diktafon 20?? Taj lik je radio za istu službu u Jugoslaviji za koji radio Jure Kapetanović a kako su to tajne službe to se službeno ne znam.

Ah, pa i vi biste Zdenku udarili pljusku? Zar to ne bi bili necivilizirano?

a kako bi riješili da vam trisku zvizne Mirko CRO cop Filipović? pištoljem?

Ljudi uz sve cestitke za JU za neke stvari ali nemojte od nje praviti Lufthansu pa ona je i sad gubitas bez obzira na agilnost i neke druge dobre poteze ali kakva baza u Skoplju i Sarajevu,za sta?Za jos vece gubitke?Ili da se pokaze kako su oni gigant kome je malo jedna baza?Ajmo malo realnosti ni JU ni OU nisu ni blizu tome da razmisljaju o necem takvom

Jiri Marek je najavio da bi ove godine Air Serbia mogla biti profitabilna

Ali recimo nije u njegovom interview-u bilo ni riječi o letovima za HAV koje nam ovdje servirati…

Nije bilo reči ni da je neće biti, a rečeno je da razmišljaju o njoj i još uvek su na tome, tako da sačekajte sa naslađivanjem

Opet tipična zamjena teza! Ja sam napisao da Marek u interwiev -u te letove nije ni spomenuo, čak ni da razmišljaju o njima (iako su neki ovdje to pisali kao o gotovoj i sigurnoj stvari!). Kakve to veze ima sa “naslađivanjem”? Ako uspiju, dobro, ako ne, opet dobro. Meni ni iz džepa ni u džep.

Koji tacno problem imate sa potencijalnom linijom za Havanu? Secam se da ste govorili da nece biti letova Hainana za Beograd nakon sto su najavljeni, pa eto ima ih svake subote, a bice ih i na zimu.

Ma kompleksaš, samo traži razlog da pljuje po JU

Suzdržite se od ovakvih kvalifikacija jer niti ja nikoga od vas ne vrijeđam. I u čemu je molim lijepo “kompleks” ako sam napisao da Marek letove za HAV u interview -u nije ni spomenuo?

Pise Hainana svake subote, ne Havana….

Letovi Hainana nisu linija ma koliko se vi trudili to tako prikazati. To su letovi za kineske radnike za koji se preko niti jednog normalnog kanala karte ne mogu kupiti. Ja problema nemam, već samo odgovaram na neke postove ovdje koji su tvrdili da je Marek to najavio te bi bilo za pretpostaviti da bi ih u tom interwiev -u ponovio. A nije!

Већ код наслова сам почео да се смејем.
Поред онаквог потенцијала у свом дворишту неко би да се бави Скопљем и Сарајевом. Е да и гледа на Ер Србију.
😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Zasto su letovi za Zagreb iz Seoula idalje na listi sa novim linijama kada je potvrdjeno da su otkazani?

Zasto nema napisanih letova za Dubrovnik? Nebitno da li su ti letovi za turiste ili ne, ti ljudi su svakako putnici i racunace se u brojku Dubrovnika za septembar.

Teško da bi OU mogla napraviti bazu u Sarajevu.
Realnije je da Sarajevo proba sa Anadolujet.

I sta ce sa Anadolujet? Sarajevu su potrebne linije ka Evropi a ne ka Turskoj, Bliskom Istoku i ka tom svetu.

Alene, do sada bi Air Serbia otvorila baze i u SKP i u SJJ da za to ima poslovne logike. Ali eto nema. I pre nego sto mi odgovorite da JU to ne moze jer nije u EU i da ne moze leteti linije ka EU, da Vas podsetim da su i Srbija i Bosna i Hercegovina i Makedonija potpisnice open-skies ugovora sa EU koji dozvoljava 7th freedom letove. Dakle, JU sme da leti SKP-CDG ali za to nema poslovne logike.

Obzirom na to da je Adria propala, OU je na rubu propasti, Crna Gora nikako ne može napraviti normalnu kompaniju, BiH istu nema, možda je vrijeme da konačno netko shvati da treba napraviti jednu kompaniju kao što je slučaj sa SAS-om. Air Serbia uopće nije dobar primjer jer je obilato financirana od strane države premda ima dobre rezultate. Svaka država zasebno ne može ništa jer je premala, premalo je para i već su jaki igrači zauzeli ogroman dio kolača, ali svejedno postoji tržište, postoji populacija od 10-15 mil ljudi i to je jedini način.

Međutim, naravno problem bi nastao odmah na početku. Zašto očekivati da države koje (izuzev Slovenije) funkcioniraju prilično slabo, mogu uopće napraviti ozbiljnu i konkurentnu kompaniju….

Ne, ne treba napraviti novi SAS.

Slažem se, to ne bi funkcioniralo.

To se na Balkanu ne moze dogoditi. Pa zar u Bosni u jednoj drzavi kompromis nemaju svih ovih godina pa ce sa takvom drzavom osnovati nesto. Nisu oni ni za sebe a jos manje za drugoga.

Ne, ne treba praviti novi JAT ili SAS. Sva sreća pa to nije ni realno i nikome i ne pada na pamet.

Za Alena pitanje, zašto je u ovom pitanju navedena samo OU a ne i YU? U pravom životu obe kompanije su miljama daleko od takvih odluka, ali u svetu mašte, zašto ne bismo postavili isto pitanje iz naslova članka i dodali i YU? Hoću reći, ne vidim razlog zašto bi hipotetički OU imala više šansi za baze u Skoplju i Sarajevu od YU.

Jer je Alen uvek do sada tvrdio da JU ne sme da leti iz trece zemlje za EU jer Srbija nije u EU, ali evo sada sam citao open-skies izmedju EU i drzava zapadnog Balkana i pise da su 7th freedom letovi dozvoljeni, a to znaci da JU moze leteti SKP-CDG i slicno.

Problem je ekspanzija i konsolidacija JU.
Logicno je da navija za OU ma kakva bila jer bi transferi umesto preko BEG leteli preko ZAG. Win-win. Smanjis broj putnika preko BEG a povecas preko ZAG.
Problem je samo realnost. Svake godine se JU sve vise udaljava od OU iako je OU trebala biti ta koja bi imala transfere i ulogu glavnog igraca u regionu.

Pa u Skoplju i Sarajevu se JU baš nešto i ne udaljava od OU

Nisam mislio samo na SKP i SJJ vec na ceo region i Balkan.

Pa članak je o SKP i SJJ.

То је веома далеко од истине – Кроација нема више потенцијала од ЕрСрбије.

О вођењу фирми не бих ни причао, резултати кажу све.

Zagreb nema veci BDP od Beograda. Kakve su to nebuloze.

БДП Хрватске и Србије су слични.

Претпостављам да је БДП Београда, 40% Србије, зато већи од Загреба, можда и далеко већи.

Туристи – колико је хотела у власништву хрватских фирми?

Београд 41% БНП Србије
Загреб 31% БНП Хрватске

Пошто су економије сличне (~55/53), Београд има за 1/3 већу економију од Загреба.

Да ли постоје прецизни подаци који проценат хотела, соба и прихода се односи на предузећа у страном власништву?

Зато лети Виз… Комшије, бивши Балканци.

Split 93% u odnosu na 2019. u kolovozu

Kao sto sam napisao pre neki dan, OU treba od Zagreba da napravi hub koji ce imati letove do skoro svakog grada u Evropi, a zatim iz Sarajeva i Skoplja da nudi povoljne 1 stop konekcije za sve te gradove. Zagreb ima odlicnu geogrwfsku poziciju da sve gradove u Evropi moze pokriti kroz talase, bez potrebe za medjutalasima.

Alene, zasto je bolje da OU ima bazu u SJJ i SKP i odatle leti za FRA, MUC, CDG, ZRH, BRU, AMS i na taj nacin feeda LH i AFKLM, umesto da sve konektuje na svoje linije preko Zagreba? Je l bolje da pune budzet LH kartelu i AFKLM ili da pune svoj? Idalje zadrzavate ideju feedanja LH kartela, ne znam zasto to radite. Je l to neka mantra u Hrvatskoj, da se u svakom mogucem scenariju mora feedati LH?

Osim kod OU i Alena ne postoji ta mantra.

Čudo jedno je dobro imati 5 dnevnih letova za Frankfurt.

A bi li vam koristilo da postoje 2 dnevna leta manje za Frankfurt iz Hrvatske, ali da zato imate OU letove iz Zagreba za Oslo, Stockholm, Berlin, Stuttgart, Nuremberg, Genevu, Madrid, Bukurešt, Ohrid, Marseille,

I zadržati gubitak?

Ne možete rasti i feedati druge te zanemarivati vlastite baze. Ni jedna aviokompanija se nije razvila tako što je masovno feedala druge.

Alen vrti burgiju tamo gde bi da poveca broj putnika. A to je Zagreb. Briga njega za putnike i iz Sarajeva i Skoplja.

Alene, da se ne lazemo. Vama je samo bitno sto vise putnika transferisati preko Zagreba. Da bi mogli brojkama da masete.
Zagrebu ne ide i stoji da bi ovako nesto bilo pozitivno. A da stvarno zelite dobro Sarajevu i Skoplju pisali bi o direktnim linijama a ne da idu preko Zagreba. Ovako im je svejedno da li leteli preko Beograda, Beca, Zagreba ili koga god ako vec moraju da presedaju.

Dakle, 14pw je must za SJJ i SKP i uz postojanje 2 talasa za zapadnu Evropu i 2 talasa za istocnu to bi dalo odlican rezultat. Ne treba vise zaista.

Ne, OU na tome ne moze zaraditi novac vec bi ga samo izgubila. Organizaciono je pretesko imati takvu bazu sa jednim ili dva aviona. Alene, AF nece otvoriti Skoplje ili Sarajevo, budite sigurni. I da otvore to ce biti 7pw najvise. OU mora uraditi ono sto je uradila JU – pruziti dve dnevne konekcije za CDG. Dakle let iz Skoplja da dolazi u Zagreb u 05:40 i da let za CDG ide u 06:30 kao i popodne da dolazi u 17:00 i da ide dalje za CDG u 17:45. Time je putnik u Parizu vec u 09:00 ujutru ili 20:00 uvece ii to mu ne moze ponuditi ni AF ni Transavia. Tu bi OU imala najvise putnika i zaradila novac. AF ako otvori SJJ ili SKP, primarno ce voziti transfere u svojoj mrezi, dakle transfere za Ameriku, Karibe, domace letove u Francuskoj, dok bi OU vozila P2P putnike SJJ/SKP – ZAG – CDG.

Samo mali problem, dok OU to uradi, JU ce vec imati 100 destinacija i biti ozbiljna i respektibilna kompanija u Evropi, pa nece vise biti mesta za OU na trzistu u regionu. Steta po njih, pare idu u Air Serbiu. Pogotovo sa long-haul ekspanzijom.

Ima tri u top sezoni, ali nema feeding linije da pune te letove. U tome je problem.

A što se u međuvremenu dogodilo sa vašom tvrdnjom da više od 1 huba (ili 2 kod LH) stvara gubitak i da je to izmišljanje tople vode?

Zašto mi je obrisan komentar?

Na tržištu naše tri zračne luke nedostaju leisure linije: Kairo, Palermo, Bologna, Nuremberg, Newcastle, Istanbul, Venecija, Luksemburg, Zurich (Zadar),

treba pojačati sadašnje linije pogotovo u smislu potjerivanja Ryana u Zagrebu,

uvesti cijelogodišnji i Frankfurt i Munchen iz Dubrovnika i Osijeka,

uvesti London, Pariz i Beč od listopada (10.) do travnja (4.) u Splitu,

srediti PSO (nonsens Rijeka-Zadar, dodati Mostar, Tuzlu, Lošinj, Prištinu, Ohrid…),

joint venturi sa SAS-om, LOT-om, Turkishem, Finnairom,

a oni da otvaraju baze po inozemstvu, kapacitete za gore navedeno koriste tu, pomažu njihovom gospodarstvu i stvaraju nama gubitke?

OU ima previše letova za Frankfurt.

Letovi iz Dubrovnika za Frankfurt su ukinuti zbog slabe potražnje.

Što je previše za OU.

Zašto?

Zato što ima slabu mrežu i trebao bi biti prioritet imati širu mrežu, a ne previše letova za Frankfurt.

I gubitak novaca.

Linija za Frankfurt iz Zagreba donosi novac, a gubi se na linijama iz Splita za Stockholm, Bukurešt, Milano i Dublin? Bravo.

SAS, TUI, Norwegian 21 pw za Stockolm-Split, Croatia 2 – nekonkuretno
Milano konkurencija easyJet s nižim cijenama karata i više polazaka – nekonkuretno
Dublin konkurencija Ryanair s nižim cijenama karata – nekonkuretno
Bukurešt konkurencija BlueAir s nižim cijenama karata – nekonkuretno

Te bi se linje mogle isplatiti da Croatia ima sposobnu upravu i zna prilagoditi frekvencije i cijene karata.

Za to vrijeme dok stvaraju gubitke na tim, a i drugim sezonskim linijama gdje nisu konkuretni prema drugim kompanijama (Amsterdam, Berlin, Düsseldorf, Kopenhagen, London, Lyon, Pariz, Stockholm i Zürich), druga tržišta zjape prazna: Bologna, Nuremberg, Istanbul, Newcastle…

Split je ogromni potencijal, ali Croatia to ne zna iskoristiti.

Da, i Aer Lingus.

Zato uz ovu odličnu ekspaniziju trebamo i OU letove iz Splita za Istanbul, Budimpeštu, Lisabon, Tallinn, Bruxelles…

Previše letova za Frankfurt što uzrokuje negativne financijske poslijedice što na kraju limitira mogućnost rasta.

5 dnevnih letova sa A319 jest previše za aviokompaniju koja prošle godine ni 700.000 putnika nije prevezla.

A što vama znači prilagoditi cijene?

I odakle vama da OU gubi novce na navedenim linijama?

Prilagoditi cijene znači imati niske i konkurentne cijene (25-30 EUR više od LCC i 20-30 EUR niže od legacy carriera) te ustrajati u toj borbi dok se ne makne konkurencija, a onda kada se to dogodi, dići cijene i preći na druge linije, kao što to radi Air Serbia naprimjer.

Ne vidim tko bi odabrao OU na navedenim linijama pored jeftinijih opcija s većom fleksibilnosti odabira datuma putovanja.

Odabrati će OU onaj tko želi jeftinije doći do Stockholma, direktno bez presjedanja do Bukurešta, jeftinije i u boljem vremenu do Dublina (OU je jeftinija od Aer Lingusa i ima bolja vremena od Ryana) i tko želi ponijeti više prtljage do Milana.

Croatia jeftinija od SAS-a i Norwegiana? Blue Air je direktan do Bukurešta, i s prtljagom je jeftiniji easyJet, vrijeme polaska nije bitno kad je cijena puno jeftinija u Ryana.

OU je atraktivnija od legacy konkurencije na velikoj većini linija.

Netočno.

Točno.

Nemate pojma. Blue Air nije ni pokrenuo letove za Split. Jeftiniji od SAS i Norwegiana je kao i od Aer Lingusa. Cijena kod Ryana nije puno jeftinija.

Jeste li sigurni za Blue Air?

Vi nemate pojma, cijene OU su skuplje od svih gore navedenih.

Kažem da nemate pojma, a vi pričate o Blue Airu koji nije ni pokrenuo letove.

Nije istina slobodno provjerite.

OU, SPU-DUB (povratna), 15.09.-22.09.
1818 HRK
EI, SPU-DUB (povratna), 15.09.-22.09.
331.16 €

OU, SPU-DUB (povratna), 20. 9.-25. 9.
237 eur

EI, SPU-DUB (povratna), . 20. 9.-25. 9.
203 eur

OU, SPU-DUB (povratna), 13. 9.-18. 9.
398 eur

EI, SPU-DUB (povratna), . 13. 9.-18. 9.
203 eur

OU, DUB-SPU (povratna), 13.09.-20.9.
1932 HRK

EI, DUB-SPU (povratna), 13.09.-20.09.
264.16€

OU, DUB-SPU (povratna), 22.09.-25.09
2235 HRK

EI, DUB-SPU (povratna), 22.09.-25.09
356.16 €

OU, DUB-SPU (povratna), 20.09.-27.09.
1939 HRK

EI, DUB-SPU (povratna), 20.09.-27.09
307.16€

E pa kada sam ja gledao OU je bila jeftinija. Ovakve ozbiljne zakljičke zaključke možete donjeti isključivo ako imate točnu cifru cijene prosječne povratne karte tokom cijele godine. A ovime se ne može ništa zaključiti jer je OU nekad jeftinija, a nekad Aer Lingus.

Da.

Slobodno mi vi navedite točne podatke da sam u krivu.

Split jeste broj jedan u Hrvatskoj vec neko vrijeme i evidentno je da je pretekao Zagreb.

Da, primjetio sam po stilu pisanja.

Da, ma samo nekad prepoznam po načinu pisanja da bi to mogao biti on.

Prvo, ja i vi nismo na ti, i tako ćete mi se nećete obraćati, nema omaložavanja, inače znate što vam ide.

Jest letio ih je 2021. Jesam itekako objektivan, ne mogu objektivniji.

E imat ćete.

Za cijene OU i EI sam u pravu. Blue Air sam pogriješio. Hoćete li vi priznati da su linije OU iz Splita za Stockolm, Dublin, Milano, Amsterdam i brojne druge nekonkuretne? Naravno da ne.

Ja sam vam dokazao da postoje dani kada je OU jeftinija od EI i to uopće nije izuzetak.

Linija za Milano je uobičajeno imala tih 20-35€ višu cijenu od Easy Jeta što vi smatrate konkurentnim.

Linija za Amsterdam nije konkurenta.

SAS u Splitu je uvijek bio skup, a OU jest jeftinija alternativa. Tako da ne vidim kako je tu OU ne konkurentna.

SAS sada ima 2 tjedna leta za Split i to oba subotom. Cijene su im 600€ za povratnu (17.-24.). Kako je to konkurentno nemam pojma.

Letjeti će tada sa EI ako mu je jeftinije. A nekim danima će letjeti sa OU ako je u tom slučaju OU jeftinija.

Ma naravno.

Naravno da će letjeti sa Aer Lingusom ako mu je jeftinije. No to nije uvijek bio slučaj, niti je sada.

Patološka obrana OU je vama pljucanje po njihovom feeding sistemu? Bravo Alene.

To je oksimoron. Ne možeš braniti OU te u isto vrijeme kritizirati njihov sistem funkcioniranja te tretiranja hub sistema (hubovi su ipak najvažnije što legacy avioprijevoznik ima),

Iznesite točne podatke na razini cijele. sezone koliko dođe prosječna povratna karta.

Činjenica je da ne postoje nikakvi dokazi o takvoj tvrdnji.

Zar niste pisali da je LF na liniji ZAG-FRA katastrofalan?

Kompanija je to izjavila prije onako 5 godina.

I zato se OU treba ugledati na Air Dolomite i feedati LH umjesto da razvija vlastitu mrežu?

Na temelju čega to tvrdite?

Ako bi Croatia bila stabilnija, s manjim cijenama karata, mislim da bi to lako popunili.

Naravno, to je neosporno. Slažem se s vama, bitno je reći da OU treba prvo srediti svoje tržište i upravu, a onda krenuti na druga tržišta.

Vi splitski anonimac dajte vise sjasite. Krajnje ste nerealni i pisete istinske nonsense, izokrecete podatke, iznostie neistine. Naporni ste vise i bogu i vragu. Dobro vam je Scuric rekao nije Split centar svijeta. Tri aerodroma u regiji su ispred njega, zimi nema ni 20.000 putnika. Covjece ni 20.000. Ne zanosite se da ce biti ista vise od sezonske zracne luke za turiste.

Mislm da ce upravo vas vrijeme koje dolazi demantirati.
Split ce u narednim godinama biti ispred Zagreba i nastaviti se razvijati a Zagreb ce stagnirati.

Split 625.622 putnika u 8. mjesecu
93% od 2019.

Ali pobogu zašto? Da građani plaćaju još veće gubitke, kao u Srbiji?
I sve da OU postane “megauspješni megagubitaš” kao što je to Air Serbia, šta prosječni građanin ima od toga? Plaćali bi Bosancima i Makedoncima da lete u Njemačku ili Švicarsku? Slično kao što Srbi plaćaju bogatijim sugrađanima da putuju na more u Grčku i tamo ostavljaju pare?
Nikako da shvatim poantu tih nacionalnih megagubitaških kompanija, kome one služe?

Uh koliko vas boli Air Serbia. Svaki drugi komentar je vezan za “megagubitasa” Air Serbia. Zao mi vas je.

A sta je tu pogresno receno?Ne branim Alena niti ga poznajem ali dajte kontraargument recite ne nije gubitas posluje sa dobitkom dajte podatke a ne samo zao mi vas je…kao djeca u osnovnoj skoli

Gubitaš jeste, ali “megagubitaš” svakako nije, to je ipak domen Croatie i sličnih odrona od kompanija

Ništa od chartera Koreana za Zagreb ali zato će ih biti za Dubrovnik. Baš me zanima hoće li Korean uvesti i redovnu liniju za Dubrovnik.

Bi li vi prihvatili poziciju CEO Croatie da vam se ponudi?

Onda nemojte tako olako predlagati sve i svašta.

Ali recimo da dobijete slobodne ruke, da vam se politika ne miješa u posao?

A zašto ste onda tako uvjereni u svoje ideje koje ovdje neprestano izlažete?

A kada Eurowings otvori bazu u Prishtini to je Lufthanzina baza jer oni posjeduju Eurowings?

Slažem se da nije. No ako je Icelandair imao bazu na Capo Verdeu jer posjeduju tamo tvrtku onda i Lufthansa je imala bazu u Prishtini.

Ja sam samo izrekao ono što ste vi rekli. A vi jasno kažete da je Icelandair imao bazu na Capo Verdeu jer imaju Cabo Verde Airlines koji tamo ima bazu.

Jednostavno kao stručnjak morate priznati ili jedno ili drugo.

A poslušajte ovo sada; Croatia Airlines je hrvatski nacionalni avioprijevoznik i hrvatski građani će platiti sljedeće restrukturiranje. Zbog ovoga, Croatia Airlines koja stvarno nema neku bajnu mrežu s obzirom na potencijal, širi mrežu u Zagrebu, Splitu i Dubrovniku, a na kraju taj potencijal Skopja i Sarajeva iskoristi tako da prevozi putnike preko svog huba. A u slučaju da su aerodromi u Skopju i Sarajevu stvarno željni direktnih letova neka pounde popuste OU te neka lokalna zajednica isplati određeni iznos za te letove.

A vama se ne sviđa ovaj model?

Koji sam predložio.

Pročitajte komentar.

Da se otvore više linija iz Hrvatske, a da se iz Skopja i Sarajeva feeda Zagreb umjesto da se kanibalizira hub.

Sarajevu treba nacionalna aviokompanija, a to nije naučna fantastika, a država može osnovati istu i kupiti za početak 2 aviona i povezati Sarajevo sa Amsterdamom, Berlinom, Cirihom, Minhenom, Oslom, Atinom, Londonom, Ankarom, Dohom i Ammanom.

Za početak

Amsterdam 4x sedmično
Berlin 4x sedmično
Cirih 3x sedmično
Minhen 3x sedmično
Oslo 2x sedmično
Atina 2x sedmično
London 2x sedmično
Ankara 2x sedmično
Doha 2x sedmično
Amman 2x sedmično

Ali problem u BiH je politika, ali sada idu izbori i nakon toga se možemo nadati i ovome, a do tada ništa.

Također bilo bi dobro da Wizz Air uspostaviti letove ka Budimpešti, Nimbergu, Milanu, Rimu, Tirani i Beču

Greška. U Berlinu živi jako puno Bosanaca i Hercegovaca. Podaci kažu oko 15, 000. A plus gdje je tu okolica, turisti, letovi za druge gradove preko Berlina. Berlin itekako ima perspektivu. Doha ima potencijal da letovi iz Sarajeva budu svaki dan, ali Qatar leti samo 4 sedmična leta. Rim isto tako ima potencijala, jer živi dosta Bosanaca i Hercegovaca u Italiji, a imamo oko 60, 000 turista iz Italije. A ta BiH aviokompanija bi svakako uz normalne i stručne ljude se razvijala i imala code – share sa drugim aviokompanijama u budućnosti

Ljudi iz Bosne pretezno zive na severu Italije a ne u Rimu i oko Rima.

Pa to je do Berlina, a da potencijala ima, ima

Nadam se dragi Alene da cete obraditi temu nedolaska Transavie i KLMa na makedonsko trziste imajuci u vidu popularnost Ohrida medju holandjanima tokom leta(tokom 80ih godina JAT je imao redovne linije za Amsterdam tokom leta barem mislim)..osim charter linija TUI i Corendona,meni barem nije jasno sto se Transavia barem nije setila da nudi letove za Skopje/Ohrid.Pozdrav

Kada je Kucko govorio o Tirani i Pristini oba aerodroma su bila debelo underserved. Wizz Air nije jos bio imao bazu u Tirani.

A sada kao nema ničega u Sarajevu i Skopju?

A kada se te linije pojave onda gasi bazu zar ne?

Ne vidim ni ja da se pojavljuje ikakav progres u OU ali zato vidim kako Sarajevo raste. Prije ili kasnije doći će i te linije, a OU ima da se brine za svoje domaće tržište.

Ne prezentujte ovdje nonsense. Zagreb ne moze biti hub za Sarajevo i Skopje. To zaboravite.
Sarajevo ce imati sve vise direktnih linija i konekcije prema svim vaznijim hubovima tako da ce biti besmisleno letjeti za Zagreb da bi se tamo presjelo na neki drugi let.

Kuckova ideja se ne razlikuje mnogo od vase.

A vaša nije jer ste vi pomno analizirali situaciju na tržištu?

Onda ostavite hrvatskog avioprijevoznika koji na vlastitom home tržištu nema kvalitetnu pokrivenost i osnujete vlastitu aviokompaniju.

Točno to. Croatia Airlines neka primaeno kvalitetno pokrije domaće tržište, a vi se igrajte sa bazama u Skopju i Sarajevu.

Može se naći vaših komentara koji ne tvrde tako.

Kojim parama i kojim avionima?

Croatija baze da otvara u Sarajevu i Skoplju?
I, ako bi to uradila verovatno bi minus na kraju godine bio duplo veci nego sada.
Zasto bi neko toliko mrzeo gradjane Hrvatske da ih ovako urniše?

Air Blatic ima minus na računu.

LCC ima skroz drukčiji konecept i ne znam čemu ovaj subjektivizam.

Aegean ima onako jednu liniju iz Larnace. Od te baze nema više ničega.

Sami ste odavno rekli da nema smisla uspoređivati afričke i europske kompanije.

Nema više LOTove baze u Budimpešti. Ostali su samo long haul letovi.

Razlog za otvaranje novih baza je ekspanzija. S druge strane Croatia Airlines se nije ni kvalitetno proširila na domaćem tržištu.

Air Baltic je u 2019. imao minus na računu.

Aegean nema ni jednu liniju prema inozemstvu iz Larnace (osim onih prema svojim hubovima).

Za sada baze tamo nema. Zasigurno je neće ni biti jer je ta baza godinama stagnirala.

Ne postoji ideja da LOT postane nacionalni avioprijevoznik tih zemalja. Čitajte s razumijevanjem.

Veći dno dna će postati kada otvore baze u Skopju i Sarajevu, kanibaliziraju linije iz Zagreba prema tim gradovima i smanje broj transfernih putnika preko Zagreba.

I OU je akumulirala profit do određene godine.

I nema više baze u Larnaci. A zato su se u međuvremenu otvorile neke nove Aegeanove linije.

Ne postoji. Postoji ideja zajedničkog nacionalnog avioprijevozika u kojem će LOT imati 51% udio.

“Lufthansa, Austrian, Brussels, Icelandair, KLM, Iberia, British… ne lete iz drugih aerodroma u svojim gradovima nego samo iz svojih glavnih hubova (svi imaju samo po jedan hub, Lufthansa dva). Zašto onda Croatia izmišlja toplu vodu?”

Nekada se ovako pisalo o bazama, a sada se bivše baze uzimaju kao kvalitetni primjer.

Zašto onda prije niste tako pisali?

Zašto je Aegean u međuvremenu otvorio nove baze, a ne i obnovio onu u Larnaci? To nam nešto očito govori.

Govori nam da ta baza uopće nije prioritet za Aegean već su prioritet lokalne baze poput Atene, Soluna, Herakliona i Rodosa.

Logicno ce biti i poslije pandemije. Svaki dobar analiticar ce vam to reci.

Nije ni ova vaša ideja daleko od suludosti

S kojim avionima točno? Di vi živite?!

Sa onim back up-om A320 koji bi zamenio neki A319 u Zagrebu jer znamo da je LF u Zagrebu fantastican 😂
Takodje moze uzeti neke Trade Air ili ETF avione i otvarati random linije samo da bi sakupili odredjen broj sati naleta. Tu ideju bi mogla Air Montenegro da im prenese kao ekspert sa fantasticnim ugovorom sa Trade Air. Naravno taj ugovor je samo fantastican za Trade Air jer vece budale u regionu nisu mogli da nadju od Air Montenegra.

Iz ove analize se vidi da Croatia nije samo kikiriki feeder na tlu Hrvatske za majku Lufthansu nego bi trebalo i jedan deo regije da im sto povoljnije prevozi do hub-ova. Genijalno.

Pričate jako velike gluposti za takvog stručnjaka, koliko novaca ide u AirSerbiu?
Ne branim Ctn, ali AirSerbiu I Ctn nije moguće usporediti zbog jednostavnog razloga: Europska Unija.

Ideju o otvaranju baze konkretno Skopja imao je g.Zeno Singer sa nikad otvorenom sestrinskom kompanijom Dubrovnik Airlinea tzv.Mont Air.Ideju je imao i g.Ivan Mišetić.Nažalost o oba slučaja tražila se lova ispod stola. Kad pogledate zadnji slučaj INE jasno je kako funkcionira aparat na vlasti.Ukratko nema tu pomoći.Pozdrav

Pretplatite se na

DNEVNI BILTEN

– bitno više novosti (svaki dan >15)
– bitno svježije novosti nego na zamaaero
– stiže na vaš e-mail svaki radni dan

Na Dnevni bilten su pretplaćene najveće institucije i zračne luke

Pročitajte više>

POŠALJITE NOVOST

Budite i vi novinar zamaaero!
Ako pošaljete 10 novosti koje objavimo možete postati honorarni suradnik
i pisati za novac!