zamaaero@gmail.com

+385(0)1/3465886

zamaaero@gmail.com | +385(0)1/3465886

Novosti iz regije

Air Montenegro manje putnika nego Montenegro Airlines

Air Montenegro je od 1.6. do 9.8. prevezao 52.000 putnika na 500 letova. Za očekivat je da će u puna tri mjeseca Air Montenegro imati oko 78.000 putnika na oko 770 letova. U prva tri mjeseca (VI-VIII) 2019. Montenegro Airlines je imao 271.952 putnika i 2700 letova. Samim time je više nego jasno da novi crnogorski prijevoznik nije uspio ni izblizu dostići brojke bivšeg prijevoznika, tj. da su one tek 1/4 onoga što je bio Montenegro Airlines.

Iz Crne Gore Air Serbia je u VIII. mjesecu imala 76 tjednih letova, dok je Air Montenegro na svim svojim linijama imao 34 tjedna leta, tj. tek 44,7% letova Air Serbie, niti 50%. Istime je Air Serbia dominantan prijevoznik u Crnoj Gori.

autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Air Montenegro

94 Komentar/a
Najnoviji
Najstariji Najbolje ocijenjeni
Inline Feedbacks
Prikaži sve komentare

Nitko nije spominjao ni uzeo u obzir da su avioni bili prizemljeni tri mjeseca zbog korone …znaci uopste se nije radilo …vidite koji je to gubitak bio za montenegro eirlines

Uporedjivati Montenegrovu sezonu 2019. sa pandemijskom AirMontenegra uz konstataciju da novoosnovana kompanija ni izbliza nije opravdala očekivanja je krajnje neprimereno, blago rečeno. Čak mi je teško da pronadjem slično poredjenje.

Nisam imso nameru da se ponavljam a po najmanje da “trolujem” ali sam morao napisati komentar jer nemam vremena čitati desetine komentara ispod..

YM1 je u 2019. imao 52,81% tržišnog učešća na letovima iz/za BEG sa 5-6 (pet do šest) operativnih aviona tokom godine, a YM2 po vašoj računici ima 44,7% tržišnog učešća na istoj destinaciji sa samo 2 (dva) aviona. Očekivati je da krajem sezone kada se smanji broj letova AS za Tivat YM2 sa 2-3 (dva do tri aviona) ostvari isto tržišno učešće za BEG kao i YM1 te rekordne 2019. godine. Izuzetan uspeh. Sa skoro 3x manje aviona ostvariti isto ili vrlo slično tržišno učešće.

E, to vam ne govori koji je uspeh YM2, jer je za to rano..već koliki neuspeh je bio YM1,

Vi se izgleda ne sećate ni šta ste napisali u članku iznad koji komentarišemo:

“Iz Crne Gore Air Serbia je u VIII. mjesecu imala 76 tjednih letova, dok je Air Montenegro na svim svojim linijama imao 34 tjedna leta, tj. tek 44,7% letova Air Serbie, niti 50%.”

Što se tiče broja aviona pogledajte godišnji izveštaj menadžmenta ZM1 za 2019. Tamo je sve dosta dobro objašnjeno. 😉

U pravu ste što se tiče tržišnog učešća za avgust. YM2 je u avgustu sa dva aviona uzeo 25% tržišta za Srbiju tok je YM1 imao tokom čitave godine 53% sa duplo ili više od duplo raspoloživih aviona.

Ne znam

To bi bilo uporedivo da su tržišta 2019. i 2021. makar izbliza identična. No, koliko je ukupno tržište CG 2021 u odnosu na 2019. Koliko %?

Pa koliko % očekujete? Interesuje me vaše predviđanje. Zabeležimo pa 01.06. uporedimo godine YM1 i YM2…za to bar ne moramo da čekamo 23 godine.

Ono što svakako jeste besmisleno je porediti YM1 i YM2 u ovom trenutku. To je kao kada krenete da poredite AZ1 i AZ2 (iako je tu čak došlo do mnogo većeg transfera nego u slučaju YM1 i YM2). Ajde da vidimo koliko će operativne brojke biti uporedive. Ajde da krajem godine uporedimo operativne pokazatelje za Q4 Alitalia 2019 i Q4 2021 ITA.

Nekad je manje upravo više. Ako YM2 radi sve isto što je radio i YM1 onda nema svrhe. Ako profit nije cilj i ako je cilj optimalna povezanost države uz najmanji mogući gubitak onda operativne brojke nisu pravi ili pak jedini pokazatelj. Mogao je YM1 da ima i 10 miliona putnika, ali ako je na svakom putniku imao samo 1 evro više varijabilnih troškova od prihoda onda džaba i udeo u tržištu, i broj letova i broj putnika…

Alene u sezoni Lhwto 2019NA he imao 3 E195,jedan svoj F100,jedan B 737 u wet leasu od Blue Aira i jos jedan F100 iznajmljen od Carpata.

Alene B737 je bio id 15 aprila do 30 septembra a F100 iznajmljen od Karpata od sredine juna do sredine septembra.

Dobro de, to je izjava poslanika Rakočevića iz DPS, a ne vas. Vi je samo prenosite. Izvinjenje vama na pogređnom citatu. 😉

Vest je objavljena u Pobjedi 29.08. i u Vijestima i CDM istog dana. I pri tome ne mislim da je loše što ste preneli vest.

U pravu ste što se tiče tržišnog učešća za avgust. YM2 je u avgustu sa dva aviona uzeo 25% tržišta za Srbiju tok je YM1 imao tokom čitave godine 53% sa duplo ili više od duplo raspoloživih aviona.

Ne znam

To što je imala 4x više letova ne znači da je bila 4X profitabilnija, ili pak 4X manje gubila. Rekao bih, štaviše, ali ajde, sačekaćemo prve finansijske izveštaje. Godina prođe za čas.

To je druga strana medalje. Šta npr. ako kompanija koja ima 4X više putnika i letova pravi eto 2x više jedinačnih gubitaka nego kompanija koja ima 4x manje putnika i letova. Koja je kompanija uspešnija?

Ništa manje predmetno ili bespredmetno nego kada napišete da je za očekivati da YM2 ima 770 letova i 70 hiljada putnika za prva 3 meseca postojanja. Na osnovu čega je bilo za očekivati?

Svakako imate puno pravo nazivati to kako god želite.

Sramno je porediti AM i Montenegro Airlines. MA je koristio daleko veću flotu, poslovao je u godinama u kojima nije bilo Covid infekcije. I pored svega toga imao je negativan učinak. Dajte molim vas. Drugo, nova kompanija se nije smjela upustiti u dugoročne leasinge jer je to slomilo vrat prethodnoj kompaniji. Poredite kompaniju koja leti 3 mjeseca i onu koja je letjela preko 25 godina

CG ne moze imati uspjesnu samoodrzivu avio kompaniju.Air Montenegro nece moci opstati bez drzavne pomoci pa vec je do sada dobio blizu 50 miliona evra u osnivackom kapitalu i za kupovinu dva aviona.

U 2 intervjua Vam lično glavni akteri objasnili sve okolnosti i do Vas ništa ne dopire… Neverovatno

Iskreno rečeno, sam bog je pogledao CG sa odlaskom YM1 u stečaj. EU insistira u okviru pregovora o poglavlju 8 da se to pitanje reši tako što će Agencija doneti odluku o dozvoljenosti državne pomoći prema zakonu iz 2019. Agencija je donela odluku i sad sledi povlačenje zakona. S obzirom da je preko 40 miliona nezakonito isplaćeno po spornom Zakonu YM1 bi uskoro bio u obavezi da ih vrati. To bi tek bila katastrofa. Ovako 40 i nešto miliona će morati da “vrati” YM1, dok je YM2 ipak oslobođen tih jasli.

Mogu odgovoriti samo jednim citatom iz izveštaja EU o napretku CG u pridruživanju po pitanju državne pomoći (za koju će se kasnije ispostaviti da je nedozvoljena):

” This raises serious concerns”…

Naravno da jedna rečenica ne znači ništa osim onog što piše u njoj. Sa druge strane izveštaj EK o napretku CG u pregovorima o pridruživanju znači dosta. Rečenica je tu samo da bi vas ponukala da predmetni izveštaj pročitate. EU se u njemu očitovala po pitanjima koje vi ovde često spominjete. 😊

YM je na taj “fantastični” broj putnika spalio ukupno preko 220 miliona evra. U prevodu to znači da je svaki građanin CG bar tri puta leteo besplatno za BEG tj. da su podelili 1,8 miliona besplatnih karata. Istinski i nadasve rezultat za pamćenje.

Na vrlo lak način, matematikom. Osnivački kapital YM1 je bio 34 miliona(x), dobili državne pomoći 77 miliona(y), i završili sa 110 miliona(z) gubitka. x+y+z=221 milion.

Gubitak nije dvojben jer je toliki u poslovnim knjigama YM1. Oni poslovali sa tolikim gubitkom. Specifikaciju državne pomoći YM1 imate u odluci Agencije o nedozvoljenosti državne pomoći. Više puta sam ukazivao na korisnost čitanja iste.

Potraživanja su osporena, a ne gubici.

Ponavljamo se. No, ajde. Ako posle 23 godine od osnivanja YM2 proždere 221 milion ja ću napisati da je jednako loš ili pak dobar kao YM1. Napisaću da je YM2 lošiji od YM1 ako proždere toliki novac za manje od 23 godine.

Pa dobro, tek su krenuli. Stvarno ste počeli da pišete tekstove o nekim poredjenjima koji kao da imaju za cilj da potaknu besmislenu raspravu nacionalistički nastrojenih komentatora.

Poredite kompaniju koja je tek počela da radi (apsolutno je nebitnno pod kojim uslovima i na koji način) u godini u kojoj se avio saobraćaj nije oporavio, sa kompanijom koja je poslovala više od 20 godina, imala više aviona. Mislim stvarno smo svi iznenadjeni što su imali manje putnika.

Inače kada ste već pisali ovakav tekst, da bi bio objektivan iole mogli ste ubaciti i podatke za 2020. godinu. Koliko putnika su imali tada i Montenergro Airlines i Air Serbia na letovima za Crnu Goru? Izgleda da su svi zaboravili genijalni plan tadašnje Vlade Crne Gore da oteža ulazak u Crnu Goru putnicima iz Srbije i tako praktično ukine avio saobraćaj izmedju dve države na neko vreme, u isto vreme ukidajući jednu od nnajvrednijih linija sopstvenog nacionalnnog avio prevoznika.

Alene primste lovu za ove tekstove siguran sam sve više.
PS sredite tekst haotičan je i poredite Air Montenegro sa Air Montenegrom.

Slažem se ja sa tim. I jedna i druga Vlada su napravile greške. Obe greške su bile na štetu Crne Gore. Ali to nema puno veze sa poredjenjem broja putnika dve kompanije, jedne koja je počela leteti pre 2-3 meseca (otprilike, ne sećam se tačno kada su počeli), i druge koja je na tržištu radila više od 20 godina.

Je li neko očekivao da će imati više putnika? Pa naravno da nije. To bi bilo stvarno veliko iznenadjenje. I to nije argument da je ova kompanija lošija od Montenegro Airlines-a. To da li plaćaju održavanje, koliku su pomoć dobili možemo i trebamo uzeti u obzir u slučaju poredjenja, ali sam broj putnika nema smisla jer je nova kompanija praktično tek počela leteti. Tek sledeće godine bi bilo smisla porediti i brojke po mom mišljenju.

Neka računica u tekstu vam onda ne valja. Koja brojka, koje kompanije je 1/4 brojke, druge kompanije?

Isto tako, 500.000 putnika na 500 letova je puno i za A380. Verovatno nedostaju nule.

Da. Hvala. Još jedno pitanje ako dozvoljavate. 272 hiljade je YM1 prevezao sam, ili je to ukupan broj putnika koji uključuje i codeshare putnike, te ako ih uključuje koliko ih je bilo u tom periodu da bi mogli da poredimo isto sa istim?

U svim vestima, kao i u izjavi poslanika Rakočevića stoji da to uključuje i codeshare putnike. Mogu podeliti sa vama ako vas interesuje.

Češto nemate ključne informacije. Pročitajte ponovo Pobjedu, Vjesti itd.. Tamo lepo stoji sledeće, citiram:
“-Air Montenegro je od 1. juna do 9. avgusta realizovao 500 letova i prodao 52.000 karata. 2019. godine, tadašnji nacionalni avio – prevoznik, Montenegro Airlines, za tri ljetnja mjeseca, upisao je 2.760 letova i prevezao 271.952 putnika (odlaznih i dolaznih), na sopstvenim i “code-share” letovima.”

Čisto da poredimo jabuke sa jabukama, a pomorandže sa pomorandžama.

Ako su codeshare putnici, putnici kompanije da li se onda oni računaju u LF? 😉

Ja ništa nisam novo napisao. Preneo citat iz Pobjede i Vijesti. Tamo piše da 272 hiljade uključuju i prevezene putnike i putnice iz codeshare. Vi kažete da 272 hiljade uključuje samo prevezene putnike. I to je to.

“……na sopstvenim i “code-share” letovima.”

Ok, ako ste zainteresovani da pročitate imate gore citat i Pobjede, a svakako mogu da vam pošaljem sva 3 linka.

Nema problema, kad stignete pročitajte.

Bukvalno vam je citirao gde to pise. Vi kao Vucic kada vam nesto ne odgovara, “ja to nige nisam video/cuo”.”.

MA je imao puno code share letova,svi letovi za/iz BEG su bili u code share sa Air Srbijom,letovi za CDG sa Air Fransom,Za VIE sa Austrianom ,za FCO sa Alitalijom.Letovi za DME su radjeni u code sharu sa S7 i Globusom.

Pa tu je bilo vise od 100 nedjeljnih letova u code share,MA je prodavao svoje karte i na Air Srbijinim letovima za sve njihove destinacije ukljucujuci i New York.

I brojka od 272 hiljade ukljuuje čarter putnike ili ne, tj. da li 52 hiljade uključuju čarter putnike ili ne?

Alene Air Montenegro se na liniji za IST ne kolje sa Turkishem.Turkish leti iz TGD a Air Montenegro iz TIV ,letovi su puni,za njih vlada veliki interesovanje i to je razlog sto se letovi uz TIV za IST planiraju 2 puta nedjeljno i tokom zime.

Nece zato sto ga niko nije dirao na TGD,mozda na ljeto krene ali ovog ljeta nihe to radio i sigurno nece ni tokom predstojece zime.

Alene Air Montenegro nije imao dovoljan broj letova za Beg iz Tivta jer aerodrom BEG nije prihvatio veliki broj prvobitno trazenih letova pozivajuci se na nedostatke kapaciteta za zemaljsku opslugu istih.

Da,da,kako da ne?!Uvijek je tamo netko drugi razlog za neuspjeh,zar ne?

To je istina da aerodrom BEG nije prihvatio sve trazene letove Air Montenegra i da ih je uslovljavao sa nedostatkom kapaciteta za opslugu aviona.To vam cak mogu iz Air Montenegra dokumentovati jer postoji prepiska sa Flight koordinacijom aerodroma BEG u vezi sa tim.Problem je Alene sto je vama draze da pisete maliciozne tekstove o Air Montenegru nego da prezentujete pravu istinu.

osim zamaaera u klasteru su i:

(Slovenija)

(BiH)

(Srbija)

Pretplatite se na

DNEVNI BILTEN

– bitno više novosti (svaki dan >15)
– bitno svježije novosti nego na zamaaero
– stiže na vaš e-mail svaki radni dan

Na Dnevni bilten su pretplaćene najveće institucije i zračne luke

Pročitajte više>

NAGRADNA IGRA

Osvojite 9 starih razglednica (50+ godina) InexAdrije, Lufthanse, Balaira, Air Lloyda i Ju52
tako da nam pošaljite fotke za foto-spotterski kutak

Pročitajte više>

POŠALJITE NOVOST

Budite i vi novinar zamaaero!
Ako pošaljete 10 novosti koje objavimo možete postati honorarni suradnik
i pisati za novac!